jqalaeer
Advertisement
PARTNER SERWISU
qjdkvkun
8 9 10 11 12
Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 20 sierpnia 2020 21:28:10
Cytat:
tak, nigdy tego nie zapomne w 2010 za 500zl zakupiłem pakiecik akcji CDR-a w cenie 2,69PLN za sztuke, aby 3 dni później sprzedać te akcje po 3,15PLN


Wtedy nikt nie doceniał potencjału gamedev.Sam Sapkowski oddał prawa do Wiedźmina za 20k PLN.

Z 11ka podobna przebitka, emisja była bodajże po 1.80zł/akcję, a debiut rzędu +50%.
Ci co sprzedali na otwarciu początkowo się cieszyli... a potem gryźli z każdym rokiem coraz bardziej.
Edytowany: 20 sierpnia 2020 21:30

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 20 sierpnia 2020 21:29:57
GRAF78 napisał(a):

CDR w 2010 wyceniano na 270-350kk a tuż przed premiera Wieśka nr 1 nawet na 900kk. Pamietam bo miewiałem w tamtym okresie ich akcje, ale mi było za drogo i zamienilem na 11Bitstudios z powodu niższej kapitalizacji (20kk)


To było przed premierą Wiedźmina 2, a nie W1. To trochę zmienia obraz sytuacji, prawda ?

Pozycja
6
Dołączył: 2020-08-05
Wpisów: 17
Wysłane: 20 sierpnia 2020 21:42:42
krishic napisał(a):
Pozycja napisał(a):
krishic napisał(a):
Spółka jest 8 mscy bliżej wydania gry, hossa gamedev hula w pełni, indeks wig.games sie podwoil, małe studia porosły po kilkaset %
Twierdzenie że nic się od 2019r nie zmieniło to sposób na przespanie hossy.


Indeks WIG Games - a co to jest: 5 spółek, w tym 2 stanowią 70%
Dziś przy debiutach nie liczy się nic, poza % wzrostu od ceny odniesienia. Jak nie ma 200% to lipa.

Czasy, kiedy spółka musiała mieć realną wartość i na debiucie od tej wartości kurs "wystrzelił..." 10-20% to już raczej jaskiniowcy tylko pamiętają. Mamy nową erę: ładnych imion, ciekawych nazwisk, CV z nagłówkami znanych pracodawców i opowieści o niegraniczonych możliwościach (nadeszła giełda milenialsów?)



To nie jest taki debiut "ot, tak!", że zapisaliśmy się na akcje, a za dwa tygodnie jest pierwsze notowanie (zapisy na Starward miały miejsce w grudniu 2019r.)
Poza tym, jeśli Wig.Games jest dla Ciebie słabym punktem odniesienia, to może średnia zmiana cen spółek growych z New Connect z okresu od końca zapisów do dziś jest bardziej miarodajna - w końcu SI jest notowany na tym rynku i tak jak wspominałem każdy kto ma te akcje, jest akcjonariuszem min. od końca 2019r
Patrzę właśnie w arkusz i jeśli mam kompletne dane, to w grudniu 2019r mieliśmy na NC 25 spółek gamedev (specjalnie pomijam tegorocznych debiutantów, czyli nie zawyżam przypadkami skokowych wzrostów po kilkaset %).
Średnia zmiana ceny w/w 25 spółek notowanych w okresie od 18 grudnia do dziś to +169% (co znaczy tym samym, że są wśród nich podmioty słabe jak i "gwiazdy"). Pytanie brzmi czy SI powinno się zachować na przestrzeni tych 8 mscy lepiej niż "rynek", czy gorzej? Ty twierdzisz, że wzrost 10-20% to byłby "wystrzał kursu" kompletnie ignorując fakt, że konkurencyjne podmioty urosły w tym czasie rząd wielkości więcej.
Pomijam nawet to, że cały czas mówimy tylko o średnim wzroście, który wg. mnie jest dość niską poprzeczką dla SI na "dzień dobry", więc nie zdziwie się jeśli rynek wyceni SI sporo wyżej - jako podmiot ponadprzeciętny.


Inne spółki w tym czasie albo coś pokazały inwestorom, albo zjechały z kursem do piwnicy,
Nie ma się co czarować dziś o niesamowitości spółki czy gry. Przez CDR przewinęło się setki (jak nie tysiące) pracowników i współpracowników, gdyby chcieli w imię wpisów na swoich linked in'ach zbierać z giełdy po 50 baniek na łebka - nic by na niej nie zostało...
Jest spekulacyjny szał, tym razem hasło brzmi: debiut grufki na NC = przebitka 400% i raczej tyle na dziś. Gdy spółka da jakiś sygnał swojej jakości - poza powtarzaniem nazwiska jednego z nieżyjących pisarzy - będzie można ją oceniać, póki co to jest tylko show.


GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:34:11
aircanada15 napisał(a):
GRAF78 napisał(a):

CDR w 2010 wyceniano na 270-350kk a tuż przed premiera Wieśka nr 1 nawet na 900kk. Pamietam bo miewiałem w tamtym okresie ich akcje, ale mi było za drogo i zamienilem na 11Bitstudios z powodu niższej kapitalizacji (20kk)


To było przed premierą Wiedźmina 2, a nie W1. To trochę zmienia obraz sytuacji, prawda ?

Nie prawda, przed premiera W2 było 7PLN czyli ok 700kk kapitalizacji

constant
7
Dołączył: 2010-08-26
Wpisów: 278
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:35:04
Vox napisał(a):

Wtedy nikt nie doceniał potencjału gamedev.


Wypraszam sobie :p
Polecam pierwsze 10 stron watku cdr - i np. ja z resztkami swojego 100k po 2.50
zakonczylem przygode dopiero w zeszlym roku ;>

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:39:52
GRAF78 napisał(a):

Nie prawda, przed premiera W2 było 7PLN czyli ok 700kk kapitalizacji


Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś. Premiera pierwszego Wiedźmina miała miejsce na długo przed wejściem CD Projektu na giełdę. Ech...

MODERATOR
80
Dołączył: 2014-02-12
Wpisów: 211
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:41:22
Jestem.
Przy każdym poście znajduje się ikonka "zgłoś do moderatora" - zachęcam do korzystania i zgłaszania postów niezgodnych z regulaminem.

PS Mamy nową, świecką tradycję - ustalanie kapitalizacji spółki na podstawie TKO. Gratuluje.

Pozycja
6
Dołączył: 2020-08-05
Wpisów: 17
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:48:12
Wszystkim, którzy zainwestowali, zaryzykowali - życzę, aby zrealizowali swoje cele, sprzedali teraz z zyskiem (jeżeli tak planowali) i zainwestowali kasę dalej na giełdzie, może mniej ryzykownie, lub wytrzymali do realnych sukcesów spółki odbierając nagrodę specjalną.

Osobiście nie kupiłem tych akcji w zeszłym roku, były zwyczajnie za drogie (w stosunku do wcześniejszych ofert), ale był to też okres totalnego wciskania różnych nie ciekawych papierów sygnowanych słowem "gra". Cóż nie żałuję, nie zazdroszczę, ale podziwiam zdolność przewidywania (lub szczęście po prostu) - kto mógł przypuszczać, że na debiucie liczyć się będzie tyko i wyłącznie przebitka ceny. Za chwilę może znajdę dobry moment na rozsądny zakup.

Pojawiają się hasła "naganianie na spadki" - o co chodzi? Może doświadczeni (nie koniecznie samymi sukcesami) uczestnicy rynku chcą powstrzymać lawinę bankructw i następującej po nich rozpaczy mniej doświadczonych "graczy", zwłaszcza tych, którzy dołączyli podczas wykonywania zdalnej pracy podczas pierwszej fali covida (wiosenne rekordy nowych rachunków maklerskich). Taka rozpacz dziesiątek tysięcy nowicjuszy (zapewne dobrze zarabiających do niedawna pracowników korporacji), aktywnych w social mediach, dynamicznych i bezkompromisowych może się odcisnąć mocno negatywnym echem na całej polskiej giełdzie. Niektórzy pamiętają jeszcze reklamy funduszy inwestycyjnych z 2007 r: "+30% r/r". Za chwilę ludzie w rozpaczy wyrywali ostatnie 10-20% swoich oszczędności ze szponów machiny finansowej i pomimo, że winni strat byli zarządzający funduszami - nie sam rynek - to o giełdzie i wszystkim co się z nią kojarzy nie chcą słyszeć do końca życia. Co się działo na GPW przez kolejnych naście lat - każdy chyba wie.
Dziś mamy mozolnie odradzającą się giełdę i nowe pokolenie trzymające w ręku gotówkę, tym razem nie z dzikiej kapitalizacji i pokątnych interesów, a ciężkiej (psychicznie) pracy w szklanych ulach. Pozwólmy jednym i drugim spokojnie i świadomie rozwinąć się, nie wylewając "dziecka z kąpielą". NIech czytają, wybierają świadomie, inwestują prawdziwie, a perły jednego tygodnia niech pozostaną dla sportowców - starych wyjadaczy, oni dadzą sobie radę, również z ew. porażką.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:52:57
Pokazywanie, że coś było warte 10 lat temu, albo i 16 lat temu x, a dzisiaj jest 100x jest bez sensu. To wcale nie oznacza, że taka jest naturalna kolej rzeczy. Te spółki nie wzrosły przede wszystkim dlatego, że zmienił się rynek, tylko dlatego, że zmieniły się one same. 11bit był wyceniany na kilkadziesiąt milionów bo tyle był warty, a nie dlatego, że był niedowartościowany. Zmieniła się spółka, zmienił know-how, zmienił produkt i zmieniła się też wycena. Tak samo było z Facebookiem.

Jeśli Starward zadebiutuje z kapitalizacją na poziomie 300 mln czy więcej to będzie bardzo mocno przewartościowany. Nie oznacza to oczywiście, że nie może urosnąć. Może. Ba, po premierze może być wyceniany na 600 czy 800 mln zł i być wtedy tani. Na wszystko jest miejsce i czas. W tej chwili uwzględniając ryzyko kapitalizacja wyższa niż 300 mln zł nie ma żadnego uzasadnienia fundamentalnego przynajmniej w świetle publicznie dostępnych informacji.

Jak oczekiwania zaczną się potwierdzać w oglądalności trailerów, czy jakości produkcji ryzyko będzie spadać wtedy byłby czas na wzrosty, ale nie z poziomów obecnego TKO.



Edytowany: 20 sierpnia 2020 22:55

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 20 sierpnia 2020 22:59:13
aircanada15 napisał(a):
GRAF78 napisał(a):

Nie prawda, przed premiera W2 było 7PLN czyli ok 700kk kapitalizacji


Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałeś. Premiera pierwszego Wiedźmina miała miejsce na długo przed wejściem CD Projektu na giełdę. Ech...

były 2 lokalne szczyty na kursie w 2011 i w 2012 widać to na 10 letnim wykresie, jeśli 1 wszy był przed premiera W2 to drugi był przed czym?


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 20 sierpnia 2020 23:09:52
tylko że inwestorzy kupują przyszłość. szczególnie w gamedev.
to że dziś ze wskaźników wycena wychodzi ci drogo, anty tereso,
to nic dziwnego. wszak gra dopiero będzie.

I to "będzie" jest kupowane teraz. Możesz założyć 500k kopii 1mln albo 10 mln.
Możesz założyć horyzont rok, dwa albo pięć.
papier wszystko przyjmie, ale bez wehikułu czasu nigdy nie będziesz wiedział ile tych kopii będzie.
a skoro tak to twoja wycena jak każda inna to wróżenie z fusów Whistle

Dla mnie sytuacja jest prosta - zero jedynkowa. Albo wierzymy w spółkę (ludzi) i jedziemy na pokładzie przez kolejne gry... albo nie. Nie potrafię wycenić starwarda, tak samo jak nie potrafiłem go wycenić w zeszlym roku. Wyceniać to można KGHM z powtarzalnym biznesem i znając notowania cen miedzi. Albo DINO znając obrót i marże.

Przykład:
Próbowałem wyceniać CREEPYJAR. Liczyłem kopie. Zrobiłem trend. Policzyłem szacowana sprzedaż za rok i dwa. I co z tego. Wyszedł tryb co-op i ku mojemu zaskoczeniu sprzedaż wystrzeliła mocniej niż przy premierze, ale ja już nie byłem na pokładzie bo mi było drogo. Moim zdaniem nikt nie jest w stanie przewidzieć sprzedaży gry nawet z dużym błędem. To wszystko zgadywanie.
Edytowany: 20 sierpnia 2020 23:16

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 20 sierpnia 2020 23:17:41
Nie od dziś wiadomo, że spore grono szacownych forumowiczów weteranów jest zapakowanych nie tylko od IPO, ale i pre-IPO, więc nie oczekujmy tutaj merytorycznej dyskusji o fundamentach. Przykład z fb to chyba żarcik na poziomie innych for? Takich projektów jak fb padło wiele, nawet tworzonych przez próbujących go skopiować gigantów. Firm tworzących gry jest na świecie tysiące. Wydawca choćby nie wiem jak mocny, specjaliści nie wiem z jak pięknym dorobkiem, nie są gwarantem sukcesu, bo to wbrew pozorom nie jest rynek przewidywalny. Mógłbym przytoczyć dziesiątki przykładów z branży, gdy dużo większe nazwiska wykładały się totalnie ze swoimi projektami. Kapitalizacja z TKO na ten moment to kpina. SI chce od razu wskoczyć w buty 11bit przeskakując wiele lat ich działalności. Rynek obecnie kupi wszystko, ale takiego kota w worku, to jeszcze nie sprzedawano. Nie rozumiem również dlaczego mamy zakładać, że pierwsza gra to przetarcie, a kolejna to dopiero będzie bomba? Przede wszystkim pierwsza gra musi bardzo dobrze wypaść, aby była kasa na tworzenie kolejnej dużo większej. Tymczasem czy jakieś pieniądze z akcji idą na produkcję czy wszystko do kieszeni akcjonariuszy i twórców, którzy zbudowali ten projekt?
Tworzenie gry jest tutaj tylko pretekstem, ale w obecnym klimacie to się na giełdzie sprzedaje znakomicie.

GRAF78 napisał(a):

były 2 lokalne szczyty na kursie w 2011 i w 2012 widać to na 10 letnim wykresie, jeśli 1 wszy był przed premiera W2 to drugi był przed czym?


Przed premierą wersji W2 na x360.
Edytowany: 20 sierpnia 2020 23:22

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 20 sierpnia 2020 23:34:10
GRAF78 napisał(a):
Rozumiem Panowie że chcecie kupić taniej ale trzeba było się zapisać w grudniu 2019, a jeśli wam sie nie chciało/niemogliscie to czekać cierpliwie może kiedyś będą tu spadki na kursie i zrobi sie "lokalnie" tanio.


Zapachniało bankierem.

Stockinger napisał(a):
Z braku lepszego porównania dla ilustracji "patrzenia w przód". Facebook Inc w 2012 roku:

Może w takim razie SI powinien zająć się mediami społecznościowymi, można rzec ze branża z mniejszą konkurencją, a potencjalnie perspektywy większego zysku blackeye
Rif napisał(a):

Kapitalizacja z TKO na ten moment to kpina.

Taki jest rynek, nie ma co się obrażać. Spekulacja przy tak niewielu akcjach może zrobić z kursem bardzo dużo, to nie znaczy że taka jest wycena spółki, tzn że chwilowo takie są emocje na rynku.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 20 sierpnia 2020 23:57:04
Vox napisał(a):
tylko że inwestorzy kupują przyszłość. szczególnie w gamedev.
to że dziś ze wskaźników wycena wychodzi ci drogo, anty tereso,
to nic dziwnego. wszak gra dopiero będzie.

Być może nie czytasz moich postów, ale ja wskaźników bieżących nie używam. Używam tych z przyszłości, bo jak wspomniałeś rynek kupuje przyszłość. Z resztą najczęściej to raczej wyceniam spółki za pomocą metod dyskontowania czy to zysków, czy przepływów, a nie wskaźników.

Vox napisał(a):

I to "będzie" jest kupowane teraz. Możesz założyć 500k kopii 1mln albo 10 mln.
Możesz założyć horyzont rok, dwa albo pięć.
papier wszystko przyjmie, ale bez wehikułu czasu nigdy nie będziesz wiedział ile tych kopii będzie.
a skoro tak to twoja wycena jak każda inna to wróżenie z fusów Whistle

Aha, czyli to giełda to gra losowa. W sumie nikt nie wie co będzie za 5 lat, więc to czysty przypadek, że jedne spółki kosztują 40 mld zł, a inne 40 mln zł. Przecież nie wiadomo co będzie, a rynek wycenia przyszłość. Może jednak jest tak, że dyskontuje jakieś prawdopodobne scenariusze i waży je ryzykiem?

Vox napisał(a):

Dla mnie sytuacja jest prosta - zero jedynkowa. Albo wierzymy w spółkę (ludzi) i jedziemy na pokładzie przez kolejne gry... albo nie. Nie potrafię wycenić starwarda, tak samo jak nie potrafiłem go wycenić w zeszlym roku. Wyceniać to można KGHM z powtarzalnym biznesem i znając notowania cen miedzi. Albo DINO znając obrót i marże.

Ja tam jestem ateistą i twardo stąpam po ziemi. Że Ty nie potrafisz to nie ma znaczenia - są tacy co potrafią. Jest jakiś przedział rozsądnych wycen i spółka jest albo rozsądnie wyceniona, albo nie.

Vox napisał(a):

Przykład:
Próbowałem wyceniać CREEPYJAR. Liczyłem kopie. Zrobiłem trend. Policzyłem szacowana sprzedaż za rok i dwa. I co z tego. Wyszedł tryb co-op i ku mojemu zaskoczeniu sprzedaż wystrzeliła mocniej niż przy premierze, ale ja już nie byłem na pokładzie bo mi było drogo. Moim zdaniem nikt nie jest w stanie przewidzieć sprzedaży gry nawet z dużym błędem. To wszystko zgadywanie.

Tak, gaming ma duży udział zmiennej losowej jaką jest odbiór produktu przez graczy, ale to nie oznacza, że tej zmiennej nie da się wymiarować kapitalizacją. W pewnym momencie dochodzi jednak do weryfikacji. W przypadku Creepego weryfikacja była pozytywna. Gdyby było wszystko wiadomo to wyceny byłyby prawie stałe, nie jest widomo więc się zmieniają, ale zawsze dyskontują jakiś scenariusz tego "niewiadomo" i przekładają go na pieniądze. Przy kapitalizacji na poziomach 600 mln czy lepiej stosując rozsądne założenia ile musi się sprzedać kopii aby ją uzasadnić? Jakie jest ryzyko takiego scenariusza biorąc pod uwagę, że ludzie prawie nic nie wiedzą o grze?





Edytowany: 20 sierpnia 2020 23:58

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 21 sierpnia 2020 00:03:26
Cytat:
Aha, czyli to giełda to gra losowa. W sumie nikt nie wie co będzie za 5 lat, więc to czysty przypadek, że jedne spółki kosztują 40 mld zł, a inne 40 mln zł. Przecież nie wiadomo co będzie, a rynek wycenia przyszłość. Może jednak jest tak, że dyskontuje jakieś prawdopodobne scenariusze i waży je ryzykiem?


Niestety to gra pseudo-losowa. Są zawsze insiderzy którzy wiedzą więcej. Są pomysły na gry które podobają się mniej lub bardziej. Jest masa czynniów. Ale jak masz startup, nie znasz wishlisty, nie jestes insiderem.. to bardziej losowa niż nie.
I tak, nikt nie wie co bedzie za 5 lat. ktoś przewidział np.takiego COVIDA? A moze nasz skasuje asteroida... (oby nie)

Cytat:
Przy kapitalizacji na poziomach 600 mln czy lepiej stosując rozsądne założenia ile musi się sprzedać kopii aby ją uzasadnić? Jakie jest ryzyko takiego scenariusza biorąc pod uwagę, że ludzie prawie nic nie wiedzą o grze?


To akurat trywialne obliczenia:
fair C/Z=20 (subiektywnie), wiec zysku musi być 30mln zł. zakladajac cenę 100zł za kopię i 1/2 dla spółki,
potrzeba 600k kopii. 600k * 50 = 30mln zł.

oczywiście mogą sprzedać tylko np. 200k kopii. albo aż 2 mln kopii. Jak widać wróżenie z fusów a rozstrzał wycen 10x. Garbage IN Garbage OUT. Podobno dla astrofizykow liczba pi wynosi 10 i są zadowoleni.

Zresztą proponuję grę.
Niech każdy do końca tygodnia napisze liczbę sprzedanych kopii gry do końca 2021 w tym wątku. Wątek odkurzymy na Nowy Rok 2022 i zobaczymy kto miał rację. Wycena zależy tylko od tego, bo koszta produkcji są mniej więcej znane.

Jak typujesz liczbę kopii w pierwszym roku anty tereso?
Edytowany: 21 sierpnia 2020 00:22

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 21 sierpnia 2020 00:40:24
Jeszcze przytoczę Twoje własne założenia sprzedażowe z 1 strony tego wątku anty tereso:

anty_teresa napisał(a):
Wysłane: 24 listopada 2019 23:26:30
Zgłoś do moderatora Cytuj
(...)
2. Oczekiwania sprzedażowe. Tych nie widzę wprost w Sterwardzie, ale można je sobie wyobrazić patrząc choćby na budżety. Green Hell miał budżet na poziomie 3,4 mln zł, natomiast gra od Starwarda circa 2 razy większy. Można się spodziewać dwa razy większej sprzedaży? Matematyka mówi, że tak.


Tak więc blisko rok temu oczekiwałeś 2x sprzedazy Green Hell. To daje 2 mln kopii.
plotkibiznesowe.pl/2020/06/24/...

Coś się zmieniło? Jakieś nowe informacje napłynęły?
Edytowany: 21 sierpnia 2020 00:42

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 sierpnia 2020 00:53:58
aircanada15 napisał(a):
Elemis: pisząc, że musi się przemielić trochę akcji, nie miałem na myśli jednego dnia notowań. Jeśli sądzisz, że kurs będzie rósł i rósł, bo nie będzie chętnych do sprzedaży, to możesz się zdziwić. Obecne TKO jest wywindowane przez stosunkowo mały popyt, stojący na PKC.
Rzeczywistą wycenę rynkową pokaże dopiero suma obrotów rzędu kilkudziesięciu milionów złotych.


Zgadzamy się zupełnie Air. Przeczytaj proszę co napisałem w swoim poście. Problemem w starcie notowań tej spółki nie jest nieziemski popyt. Jest nim bardzo mała podaż. Spodziewam się tutaj sporego obrotu przez dzień - dwa po puszczeniu notowań i zamarcia handlu. Jeśli szeroki czegoś nie odwali będą widły na 30 pln i kilka małych transakcji na dzień. Wcale nie twierdzę, że z racji małego FF będzie tylko rosło i rosło. A nawet jeśli - co mi po tym jak jedną akcją ustalą kurs choćby na tysiaku? Tak to widzę, choć wcale tego nie chcę.


Pozycja napisał(a):

Przez CDR przewinęło się setki (jak nie tysiące) pracowników i współpracowników, gdyby chcieli w imię wpisów na swoich linked in'ach zbierać z giełdy po 50 baniek na łebka - nic by na niej nie zostało......
Gdy spółka da jakiś sygnał swojej jakości - poza powtarzaniem nazwiska jednego z nieżyjących pisarzy - będzie można ją oceniać, póki co to jest tylko show.


No tak... Ale nie każda osoba zakładała oddział rzeczonego CDP' a. Była w nim Game Leadem. Zmontowała ekipę w której każdy członek w zasadzie mógłby próbować tworzyć własne studio, zebrała na rynku 9 mln pln.... Teraz kasa sama pcha się do GD. Kiedy Starward startował - takich miodów nie było.

O tym, że jest " tylko show " zdecydował moim zdaniem rynek. Jak pisał @indyan i co mnie też wydaje się być proste i logiczne. Starward ma masę materiałów promocyjnych. Z których nie korzysta. Bo celem spółki jest stabilny i zrównoważony rozwój. A nie pompowanie kursu na debiucie za wszelką cenę.


Moderator napisał(a):

PS Mamy nową, świecką tradycję - ustalanie kapitalizacji spółki na podstawie TKO. Gratuluje.


Jeśli  occasion5  do mnie Moderatorze. Ja nie ustalam kapitalizacji na podstawie TKO. Po pierwsze - uważam, że finalnie STA ruszy jednak w cenie o połowę niższej niż 400 pln od akcji, którą pojawiła się na końcu dzisiejszych kwotowań. Podałem ją tylko dlatego, żeby wskazać czym ona tak naprawdę ( moim zdaniem ) jest. Ergo jak należy ją czytać. IMHO - jako oczekiwanie rynku na sprzedaż gry na poziomie 1.5mln sztuk. Osobiście wolałbym, żeby rynek na początku miał znacznie bardziej konserwatywne postrzeganie szans na sukces. Z drugiej strony - skoro ja uważam, że jest to bardzo trudne, ale jak najbardziej możliwe - dlaczego mam mówić rynkowi: " mnie wolno tak uważać bo się znam ", ale Tobie rynku nie. Gdzie tu logika? Speak to the hand
Po następne pisałem jeszcze we wtorek - ja tam najchętniej zobaczyłbym debiut po 80pln i spokojny stabilny wzrost wartości studia wraz z ukazującymi się materiałami i budującym się hypem. No ale to nie koncert życzeń Boo hoo!

Rif napisał(a):

Przede wszystkim pierwsza gra musi bardzo dobrze wypaść, aby była kasa na tworzenie kolejnej dużo większej. Tymczasem czy jakieś pieniądze z akcji idą na produkcję czy wszystko do kieszeni akcjonariuszy i twórców, którzy zbudowali ten projekt?
Tworzenie gry jest tutaj tylko pretekstem, ale w obecnym klimacie to się na giełdzie sprzedaje znakomicie.

Jeśli australijska whisky leżakowana w beczce po winie nie zaburzyła mi zdolności do jasnego myślenia.. .... Sugerujesz wprost i bezpośrednio, że spółka jest zaplanowanym oszustwem, którego celem jest wyprowadzenie pieniędzy akcjonariuszy? Dobrze, że podzieliłeś się tutaj swoimi przypuszczeniami z szerszym gronem. Czy prokuratura została też już powiadomiona? Think 

t0m4s
23
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 222
Wysłane: 21 sierpnia 2020 01:19:19
Rif napisał(a):
Kapitalizacja z TKO na ten moment to kpina. SI chce od razu wskoczyć w buty 11bit przeskakując wiele lat ich działalności. Rynek obecnie kupi wszystko, ale takiego kota w worku, to jeszcze nie sprzedawano.

SI chce wskoczyć? SI pozyskał kase od inwestorów sprzedając swoje akcje po 41zl w ostatniej emisji.
Inwestorzy dość dobrze wiedzieli co kupują. Co chciałeś przekazać?

Rif napisał(a):
Tymczasem czy jakieś pieniądze z akcji idą na produkcję czy wszystko do kieszeni akcjonariuszy i twórców, którzy zbudowali ten projekt?

Kasa poszła do spółki na produkcje gry, nie do akcjonariuszy/twórców - nie jest to wiedza tajemna.

Rif napisał(a):
Tworzenie gry jest tutaj tylko pretekstem, ale w obecnym klimacie to się na giełdzie sprzedaje znakomicie.

Bardzo mocne słowa, zwłaszcza jak na poziom ignorancji który zaprezentowałeś wave


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 21 sierpnia 2020 06:51:35
Panowie, nie mam zamiaru z nikim się kopać. Fakt jest taki, że z IPO trafiło do spółki około 3 milionów, a całość z marketingiem ma wynieść 9 milionów? Tymczasem koledzy niech napiszą po ile kupowano akcje serii E i G? Przypuszczam, że spółka by na tworzenie gier zebrała DUŻO więcej, gdyby te akcje były puszczone w normalnym trybie. Tylko przecież nie o to chodziło, prawda?
Do tego między wierszami wyczytuję, że koledzy mają dostęp do informacji wewnętrznych np. materiałów promocyjnych, których nie udostępnia się powszechnie.

Daj Boże sukces na miarę Frostpunka czy Green Hell, a może i Wiedźmina 2, ale czy za te pieniądze (7 mln + 2 mln) można obecnie liczyć na taki sukces?
Aktualnie produkowane 3 gry przez 11bit mają łączny budżet 60 mln, a także coraz silniejszy pion wydawniczy. Wiemy ile trwa rozwój tej spółki, aby tworzyć więcej niż jedną grę na 3-4 lata, ile trwa budowanie większego zespołu. Na to potrzeba czasu i pieniędzy. Tego pierwszego przeskoczyć się nie da, a i o drugie może być trudno, jeśli gra nie zassa.
Creepy Jar dopiero od momentu debiutu trybu koop mogło odetchnąć z ulgą, a przecież i w pierwotnej postaci to był fajny tytuł. Tylko mieć fajny tytuł, to trochę mało, trzeba mieć hit. Większość spółek notowanych na naszym GD ma problem, aby utrzymać się z tworzenia gier, a mierzenie wysoko wychodzi bokiem, czego koronnym przykładem jest CIG. Gry zwracają się po latach wyprzedaży, jak dobrze pójdzie, a na działalność puszcza się kolejne emisje, albo bierze pożyczki. Pamiętam nagonkę po TWOM, że to był fuks i wątpliwe, żeby zaskoczyła kolejna gra. Tutaj zaś nie ma powszechnie niemal NIC na temat gry, ale wiadomo, będzie sukcesem, bo przecież stoi za nią jeden z twórców hitów. Tylko ile kosztowała produkcja Wiedźmina 3? To już na Kickstarterze, trzeba było pokazać zaawansowany projekt, aby zbierać kasę, bo samo nazwisko twórcy to za mało, a tutaj sprzedano twórców i Lema, którego aktualnie pewnie mało kto z miłośników fantastyki kojarzy.

Elemis
86
Dołączył: 2011-11-10
Wpisów: 334
Wysłane: 21 sierpnia 2020 07:43:06
Rif napisał(a):

Panowie, nie mam zamiaru z nikim się kopać. Fakt jest taki, że z IPO trafiło do spółki około 3 milionów, a całość z marketingiem ma wynieść 9 milionów? Tymczasem koledzy niech napiszą po ile kupowano akcje serii E i G? Przypuszczam, że spółka by na tworzenie gier zebrała DUŻO więcej, gdyby te akcje były puszczone w normalnym trybie. Tylko przecież nie o to chodziło, prawda?
Do tego między wierszami wyczytuję, że koledzy mają dostęp do informacji wewnętrznych np. materiałów promocyjnych, których nie udostępnia się powszechnie.


Wybacz @Rif. Zamierzasz. Całkowicie świadomie i celowo postanowiłeś sformułować absurdalne oskarżenie. O umyślne oszustwo. Z przyczyn, których mogę się domyślać. Tyle, że wszystko ma swoje granice. Przegiąłeś - i nawet chyba Ty o tym dobrze wiesz Not talking  Teraz już nieco bardziej taktownie próbujesz insynuować Starwardowi, jakąś...... ?  Niegospodarność? dontknow   Przecież nie kto inny jak Ty od początku oferty pisałeś, że jest kompletnie zawyżona, że nikt jej nie weźmie, a po jej zakończeniu subtelnie obśmiewałeś subskrybentów:

Rif napisał(a):

Indywidualni jak na razie bez sukcesu w grze o przechytrzenie grubasów.
Nie zdziwię się jak ci spróbują przetrzepać indywidualnych przy okazji debiutu. Już widzę panikę pośród tych świadomych inwestorów, gdy na starcie akcje będą nurkować.


 Ja napiszę po raz kolejny. W momencie kiedy Starward pozyskiwał kapitał, na rynku nie było aż takiego hypu na gamingi. Poza tym po co spółka miała by zebrać DUŻO więcej ? Żeby rynek wyśmiewał ją za nadpłynność, czy żeby zacząć dłubać przy 2 projektach na raz? Litości...
Nie mam żadnego dostępu do materiałów promocyjnych spółki. Jeśli takowy bym posiadał - napisałbym o tym prosto i wyraźnie. Bardzo chciałbym taki posiadać bo wierzę w ten projekt i ludzi.



Rif napisał(a):

Aktualnie produkowane 3 gry przez 11bit mają łączny budżet 60 mln


Fajnie, że przywołujesz tutaj 11 tkę. Takie właśnie studio, które dłubie sobie przy grze od 5 (?!?) lat. A rynek o grze wie tyle, że podobno istnieje, podobno ma być duża. Podobno taka fajna graficznie, że Unity tego nie udźwignie. Co wiemy więcej o grze? Ja nic. Mimo to - nie przeszkadza mi to wierzyć, że 11tka zrobi ją na tip-top, znajdzie sposób na świetny marketing, da zarobić akcjonariuszom. Dlaczego wierzę? Bo są tam profesjonaliści. Bo wierzę w ich uczciwość. Tylko i aż tyle

Rif napisał(a):

Tylko mieć fajny tytuł, to trochę mało, trzeba mieć hit.


No trzeba, trzeba. Do tego fajny marketing i choć odrobinę szczęścia ( bądź jak ja to nazywam - brak pecha ). Tylko tak jakby to można napisać zawsze i o każdym. CDP też nie jest skazany na sukces. Fakt, że 11tka zrobiła 2 super gry nie sprawi, że na 100% trzecia też będzie "żreć". Fakt, że jakieś studio zrobiło 2 gry słabo nie znaczy na 100% , że i trzecia nie chwyci.....


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE STARWARD



8 9 10 11 12

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,381 sek.

muyeznvz
aqnqikpl
ctdhkhgz
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ustghvkk
eekjrorm
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat