PARTNER SERWISU
grvotbpu
7 8 9 10
Kusep
1
Dołączył: 2009-05-18
Wpisów: 27
Wysłane: 23 sierpnia 2020 12:23:27 przy kursie: 19,10 zł
Niestety, mimo zwyżkującego trójkąta jak dotąd nie było ataku na szczyt. A wykres wyszedł z tego trójkąta w dół.
Jak oceniasz taką sytuację na wykresie?
Czy ów trójkąt nie stał się fragmentem prostokąta?
Wykres cenowy zmienia się pomiędzy dwiema poziomymi liniami w okolicach między 19 -24 zł.
Choć cena nie zawsze docierała do tych granic, a bardziej przypomina obecnie dwie chorągiewki. Najpierw wznoszącą do 24 zł, a następnie opadającą.

Zarówno prostokąt jak i chorągiewka wskazywałyby na przyszły ruch w górę.
Zaś to, że zwyżkujący trójkąt nie wybił w górę zaprzecza temu, że to był taki trójkąt.
Zresztą wzrost z 27 kwietnia 2020 nie dotarł do poziomu 24 zł, ale do okolic 22 zł, co by zaprzeczało temu, że to był trójkąt zwyżkujący. I dziś wiadomo, że nie był.

martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 4 września 2020 11:02:53 przy kursie: 20,55 zł
Wciąż mam wrażenie, że spółka jest mocno niedowartościowana.

"Narastająco za 8 miesięcy bieżącego roku (styczeń – sierpień 2020) szacunkowe przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły ok. 92 mln zł (49,7 mln zł w całym 2019). Nakłady marketingowe w tym okresie wyniosły ok. 46 mln zł wobec 13 mln zł w całym 2019 roku."


rrafal
17
Dołączył: 2020-05-25
Wpisów: 89
Wysłane: 4 września 2020 11:45:50 przy kursie: 20,55 zł
Według mnie patrząc tylko po C/Z oraz po poprawie wynikach rdr można mieć takie wrażenie, jednak wydaje mi się, że jeśli chodzi o wyniki miesięczne, spółka odbiła się od sufitu w kwietniu i od tego czasu widać już brak określonego trendu i póki co brak pomysłu jak ten sufit przebić. Dodatkowo ostatnio został wypuszczony Cooking Simulator, który miał być grą GAS. Szumnie zapowiadany, ale spadł gdzieś w czeluści rankingów i jak na razie nie widać szans na poprawę (podobnie było też np z Mighty Hereos), pytanie ile ta gra kosztowała i czy należy spodziewać się z tego tytułu odpisów. Mnie osobiście jeszcze trochę zraził do siebie zarząd na IPO więc sumarycznie uważam wycenę na tych poziomach za rozsądną.
Ciekaw jest opinii bardziej doświadczonych użytkowników stockwatch, bo na wątku cihcutko ostatnio.
Edytowany: 4 września 2020 11:46


Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 995
Wysłane: 5 września 2020 16:46:10 przy kursie: 20,55 zł
Spółka ma swoje za uszami jesli chodzi o IPO i niektórzy to będą dług pamiętać. Może być przykładem jak nie należy robić IPO jeśli chce się uchodzić za powazną spółkę i przyciągać inwestorów długoterminowych. Jeszcze w Q4 2019 byli w takiej sytuacji, że mozna się było zastanawiać czy nie będzie potrzebna emisja. Od tego czasu wrócili do korzeni czyli gry free to play sprzedawane przez reklamy a nie w modleu GaaS, kórym się chwalili w trakcie IPO a okazał się, że nie potrafią tego robić. Wyniki sprzedażowe sieprnia na pierwszy rzut oka wydają się bardzo dobre. Problemem jest trochę z tym, że mamy tylko wyniki sprzedazowe i UA a raport półroczny dopiero za 3 tygodnie. A oni podczas IPO pokazali, że niestety nie zawsze to co mówia a potem to co jest w raprocie to jest to samo.. Może wejście nowego CFO uporządkowało to podejście, W każdym razie warto pamiętac, że mają specyfike biznesu - to nie jest TSG z Fishing clash - oni raczej wypuszczają wiele hgier, które żyją dośc krótko więc co chwilę muszą wyprodukowac coś co chwyci. trzeba im przyznac, ze w 2020 to nawet im się całkiem, całkiem udaje. Choć przypomnę, że w trakcie IPO obiecywali (w swoim programie motywacyjnym) 43 mn zł zysku netto za rok 2020.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF
Edytowany: 5 września 2020 17:29

martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 7 września 2020 21:18:24 przy kursie: 20,90 zł
Mnie osobiście mocno zainteresowała spółka, zwiększone znacznie przychody przy jednocześnie znacznym zwiększeniu nakładu na marketing z 13 mln na 46 mln wróży, że będzie tylko lepiej.
Według mnie Moba jest bardzo dochodowe i myślę, że ich cel jest w zasięgu ręki.

martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 12 września 2020 10:11:06 przy kursie: 21,30 zł
Ostatnio coraz większe obroty na kursie i ta niska rekmonedacja 25,6 Trigona. Czyżby papier był zbierany ?
Proszę o AT z góry dziękuje

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 12 września 2020 12:06:19 przy kursie: 21,30 zł

charlesdrumma
0
Dołączył: 2019-06-27
Wpisów: 37
Wysłane: 12 września 2020 12:20:25 przy kursie: 21,30 zł
Myslisz ze pozazdrościli innym prezesom ? Na obecna chwile wszystko mi mówi żeby sprzedac papier przed raportem półrocznym.

martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 12 września 2020 13:19:08 przy kursie: 21,30 zł
Dlaczego uważasz że lepiej sprzedać przed raportem półrocznym ?
Już w sierpniu podali że przychody półroczne, są dwukrotnie większe niż w całym 2019.
Czy to nie progonozuje dobrze ?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 12 września 2020 14:20:59 przy kursie: 21,30 zł
charlesdrumma napisał(a):
Myslisz ze pozazdrościli innym prezesom ? Na obecna chwile wszystko mi mówi żeby sprzedac papier przed raportem półrocznym.

Nie. Po prostu rzuciłem hasłem bez uzasadnienia jak poprzednik :)

Co do wyceny wypowiem się w omówieniu


charlesdrumma
0
Dołączył: 2019-06-27
Wpisów: 37
Wysłane: 13 września 2020 12:41:32 przy kursie: 21,30 zł
martin207 napisał(a):
Dlaczego uważasz że lepiej sprzedać przed raportem półrocznym ?
Już w sierpniu podali że przychody półroczne, są dwukrotnie większe niż w całym 2019.
Czy to nie progonozuje dobrze ?


Nie mówię, że lepiej, tylko ja pewnie sprzedam. Liczę, że przed wynikami kurs pójdzie w górę. Niestety częstym zjawiskiem obecnie a tym bardziej na spółkach gamingowych jest, że wyniki nie są satysfakcjonujące dla rynku i kurs spada, szczególnie że wyniki są już w jakimś ujęciu znane. Przychód to nie zysk, a oni maja strasznie wysokie koszty osiągania tego przychodu. Na moją decyzję nakłada mi się spadająca poki co liczba pobrań we wrześniu.

A będąc ze spółka od początku i posiadając akcje już któryś raz po prostu im nie ufam. Obietnice, obietnice i mało z tego doszło do skutku. Gdzie są te wszystkie gry, które miały być już w zeszłym roku. Gdzie Chiny, gdzie Stefan Wang?

charlesdrumma
0
Dołączył: 2019-06-27
Wpisów: 37
Wysłane: 13 września 2020 12:42:34 przy kursie: 21,30 zł
anty_teresa napisał(a):
charlesdrumma napisał(a):
Myslisz ze pozazdrościli innym prezesom ? Na obecna chwile wszystko mi mówi żeby sprzedac papier przed raportem półrocznym.

Nie. Po prostu rzuciłem hasłem bez uzasadnienia jak poprzednik :)

Co do wyceny wypowiem się w omówieniu


Czekam z niecierpliwością, najbardziej w sumie na informacje ile tam teraz osób pracuje.

martin207
28
Dołączył: 2020-02-04
Wpisów: 263
Wysłane: 22 września 2020 18:43:37 przy kursie: 21,90 zł
infostrefa.com/infostrefa/pl/w...

No i mamy raporcik, jak to oceniacie ?
Można prosić o analizę ?

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 października 2020 18:38:12 przy kursie: 20,30 zł
They Built a Bridge! – omówienie sprawozdania finansowego BoomBit po II kw. 2020 r.

Nowa strategia, zmiany organizacji i przede wszystkim segment gier Hyper-Casual przynoszą bardzo pozytywne efekty. Przychody BoomBit wyniosły w II kw. 37 mln zł i były o 18,4 mln zł (131 proc.) wyższe r/r, ale o 4,6 mln zł (13 proc.) niższe kw/kw. Motorem napędowym wyższej sprzedaży były oczywiście reklamy (+19,3 mln zł, +341 proc. r/r; -5,6 mln zł, -18 proc. kw/kw), przy stabilnych wpływach z mikropłatności (-3 proc. r/r; +13 proc. kw/kw). Według danych wstępnych przychody w III kw. wyniosły 36,1 mln zł, a więc były o 10 proc. niż kwartał wcześniej.


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście nie wszystkie gry HC mają taki sam potencjał skalowania i taki sam wpływ na wyniki.
Wydaje się, że za przychodami I kw. stoi przede wszystkim sukces wydanego w połowie grudnia Rump Car Jumping, które według Google Play zostało już pobrane ponad 10 mln razy, a według Sensor Tower 800 tys. razy w samym wrześniu. Swoje dołożył także Will it Shred? – całkowita liczba pobrań gier HC w marcu wyniosła 20 mln w porównaniu do niecałych 10 mln w lutym. W kwietniu liczba pobrań spadła do ok. 15 mln razy, choć premierę pod koniec marca miał Tug of war, a na początku miesiąca You Crash!, natomiast lokalne minimum przypadło na czerwiec- niewiele ponad 10 mln pobrań. Ponowny przypływ graczy w lipcu jest prawdopodobnie efektem miedzy innymi premiery Car Mechanic. W przypadku tej gry widoczne jest spore zaangażowanie graczy mierzone liczbą ocen, a także znaczna liczba pobrań jak widnieje na Google Play. Ten ostatni parametr oczywiście należy interpretować bardzo ostrożnie – znamy tylko szeroki przedział w jakim mieszczą się pobrania. W III kw. bardzo fajnie wygląda Slingshot Stunt Driver – które ma rekordowe zaangażowanie i pobrania.


kliknij, aby powiększyć


Liczba pobrań, a więc i pośrednio przychodów, to efekt jakości gry oraz nakładów na marketing . W II kw. spółka na pozyskanie użytkowników wydała 16,3 mln zł wobec 19 mln zł kwartał wcześniej i 3,2 mln przed rokiem. Przyznam, że spadek jest do pewnego stopnia zastanawiający. Na podstawie podawanej przez spółkę w prezentacjach liczby pobrań i nakładów na UA można zauważyć, że w marcu mocno spadł koszt pozyskania gracza. Powody tego spadku są dwa – po pierwsze więcej osób w wyniku lockdownu organicznie instalowało gry BoomBita, po drugie spadły koszt jednostkowy.


kliknij, aby powiększyć


Skoro były sprzyjające warunki to czemu ograniczono nakłady? Być może zwroty na pozyskiwanych użytkownikach były poniżej oczekiwań, a to znów może być efekt nie do końca odpowiednich tytułów. W przypadku gier GaaS pozyskanie gracza to tylko wstęp do jego wielomiesięcznej monetyzacji, natomiast w grach HC churn jest znacznie większy, a retencja mniejsza. W związku z tym zmniejszenie nakładów to nie był raczej efekt obawy o zachowanie graczy w kolejnych miesiącach, bo tych najzwyczajniej i tak by nie było. W pewnym sensie potwierdzają to także nakłady we wrześniu, kiedy spółka wydała największą kwotę od marca – 6,9 mln zł. Dlaczego BoomBit nie poszedł za ciosem niestety nie wiadomo.


kliknij, aby powiększyć


Koszty prowizji platform wyniosły 2,2 mln zł, co oznacza 30 proc. przychodów z mikrotransakcji oraz sprzedaży gier Premium. Żadnego zaskoczenia tutaj nie ma. Koszty revshare są stabilne i wyniosły w II kw. 2,4 mln zł w porównaniu do 2,5 mln zł kwartał wcześniej i 2,6 mln zł przed rokiem. Płaski charakter tego kosztu jest nieco zaskakujący w kontekście silnie rosnących przychodów.
Amortyzacja, czyli głównie wydatki na produkcję gier wyniosła 3,1 mln zł w porównaniu do 2,6 mln zł kwartał wcześniej i 1,4 mln zł przed rokiem. Wzrost amortyzacji jest oczywiście efektem większej liczby udostępnionych graczom gier.


kliknij, aby powiększyć


Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 5,4 mln zł w porównaniu do 2,6 mln zł przed rokiem i 9,4 mln zł w I kw. br. Koszty ogólnego zarządu są czwarty kwartał z rzędu na dość zbliżonym poziomie – ok. 2,2 mln zł. W okresie styczeń-marzec spółka pokazała 0,6 mln zł ekstra zysku na pozostałej działalności operacyjnej, natomiast w tym kwartale prawdopodobnie tę wartość skorygowano w związku z czym mamy dodatkowy koszt na poziomie 0,6 mln zł. BoomBit zakończył II kw. wynikiem operacyjnym na poziomie 2,56 mln zł w porównaniu do 0,66 mln zł straty przed rokiem i 7,8 mln zł zysku kwartał wcześniej. Jak widać tylko 14 proc. spadek przychodów spowodował nam zjazd wyniku operacyjnego o 67 proc. (po uwzględnieniu korekty na pozostałej działalności 56 proc.).


kliknij, aby powiększyć


Spółka w zeszłym roku dokonała restrukturyzacji i zmieniła segment gier – widać to choćby po nakładach na nowe gry. Wydatki (skapitalizowane na bilansie w pracach rozwojowych) na pisanie gier wyniosły w II kw. 2,6 mln zł w porównaniu do 2,9 mln zł kwartał wcześniej i 6 mln zł przed rokiem.
Obecnie produkowane gry są mniejsze i tańsze, choć oczywiście monetyzują się odpowiednio krócej.
Widać to choćby po jednostkowym koszcie – w pierwszym półroczu 2019 r. jedna gra kosztowała średnio 2,34 mln zł, natomiast obecnie 0,88 mln zł, czyli ok. 1/3 tego co wcześniej.

Pierwszy raz obserwujemy sytuację, że wydatki na pisanie są mniejsze niż rozliczone koszty. Można powiedzieć, że na ten moment potencjał wzrostu wynikający ze zwielokrotniania produkcji został wyczerpany, co oczywiście nie oznacza, że wyniki nie mogą dalej rosnąć – mogą, bo spółka może pisać tych gier więcej, a przede wszystkim jeszcze mocniej skalować to co już napisała.


kliknij, aby powiększyć


Na koniec półrocza BoomBit posiadał w niezakończonych pracach rozwojowych 5,5 mln zł, czyli w dużym uproszczeniu co najmniej 6 gier w dewelopmencie. Niestety na zakończonych pracach rozwojowych wisi ok. 24 mln zł, co przy amortyzacji na poziomie 3 mln zł kwartalnie oznacza rozliczanie tego przez 8 kwartałów. W przypadku gier GaaS nikt by się nie czepiał, ale w przypadku gier HC to wydaje się dość długi okres. Nie można wykluczyć, że za jakiś czas spółka będzie znów musiała dokonać odpisów, tak jak to miało miejsce na zakończenie poprzedniego roku.



kliknij, aby powiększyć


Przepływy operacyjne wyniosły w II kw. 8,3 mln zł, co jest pochodną z jednej strony dodatnich wyników, z drugiej zmiany w kapitale obrotowym i spadku należności po bardzo udanym pierwszym kwartale. Widmo problemów finansowych wyraźnie się oddaliło i raczej już nie powinno spędzać z powiek snu. W działalności inwestycyjnej poza wykazanymi wydatkami na produkcję gier nic istotnego się nie wydarzyło. Spółka pokazała wolne przepływy na poziomie 5,8 mln zł, dzięki czemu stan konta wzrósł do poziomu ponad 11 mln zł.

W tym miejscu trzeba zganić zarząd spółki za epatowanie wynikiem EBITDA. Taki wynik nie uwzględnia kosztów produkcji gry, a przecież w przypadku gier HC mamy krótki czas życia produktu. To nie fabryka, która będzie kilkadziesiąt lat generować gotówkę. Jeśli ktoś chce oceniać efekty działalności gotówkowo, to do tego służy rachunek przepływów z których można wyznaczyć wolne przepływy.


kliknij, aby powiększyć


Zmiana gatunku gier okazała się strzałem w dziesiątkę, ale przed spółką wciąż trochę pracy aby ustabilizować biznes. Kapitalizacja spółki wynosi 273 mln zł co dla mnie oznacza oczekiwanie na ok. 22 mln zł rocznego wyniku operacyjnego. Po półroczu mamy ok. 10, wiec można powiedzieć, że w tej chwili akcjonariusze oczekują powtarzalności w działalności. Na podstawie znanych już przychodów szacuję, że w III kw. spółka pokaże EBIT na poziomie 5 mln zł, a kwota ta wpisuje się w wynikowe oczekiwania.
Z drugiej strony można powiedzieć, że w kapitalizacji zawarte jest już oczekiwanie na wzrost kursu akcji, ale uwzględnione są też ryzyka. Ruch z grami HC wcale nie był oczywisty (gdyby był, to nikt nie stawiałby tak na GaaS), a jak pokazuje tabela na początku omówienia nie każda z gier staje się hitem. To nie problem, bo gry są tanie, ale trzeba dobre produkty, które wdrapią się wysoko w rankingach dostarczać cyklicznie. Na razie BoomBit to robi. Mimo to, w tej chwili nie jest to spółka podobna do Ten Square Games. Niby jest bardziej zdywersyfikowana, ale musi trafiać często w hit, a TEN go tylko nie zepsuć.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 8 października 2020 12:12

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 19 marca 2021 23:13:36 przy kursie: 21,60 zł
www.bankier.pl/wiadomosc/Gra-w...
Cytat:
Gra "Shoe Race", wydana przez grupę BoomBit, zajmuje pierwsze miejsce w rankingach najczęściej pobieranych tytułów free-to-play na urządzeniach Apple w pięciu krajach, w tym USA i Niemczech - podała spółka w komunikacie prasowym.

Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 21 marca 2021 14:14:29 przy kursie: 21,60 zł
Witam, jak oceniać tą premierę?, pytam bo nie jestem specjalistom od branży gier mobilnych, ale może tu ktoś z większą wiedzą się wypowie.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 22 marca 2021 07:27:41 przy kursie: 21,60 zł
czw/pią nr1, sob nr3, nie nr7 w ściągnięciach w usa na iphone - gra darmowa, zarabiają na reklamach

Nestor
30
Dołączył: 2010-07-06
Wpisów: 200
Wysłane: 22 marca 2021 09:07:56 przy kursie: 21,00 zł
Reklamy nie monetyzuja sie super dobrze. W porzadnie zrobionej grze to jest rzad wielkosci pod in-appami.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 1 kwietnia 2021 06:27:13 przy kursie: 21,80 zł
Shoe Race całkiem ładnie się trzyma, przez tydzień był w top 10 na iphona w USA, potem kolejny tydzień w top 15. Szacuję że jakieś 2,5 mln ściagnięć powinno się w marcu uzbierać, zobaczymy ile pokaże sensortower w posumowaniu miesiąca. A za 2-3 dni spółka powinna podać szacunki przychodów za marzec.

Oxfordczyk
3
Dołączył: 2010-09-02
Wpisów: 55
Wysłane: 1 kwietnia 2021 15:27:27 przy kursie: 21,90 zł
SR trzyma się niesamowicie. W google play też pnie się do góry. W Google pobrań jest mniej niż 500k (wiem bo sprawdziłem) Chyba, że ktoś kto ma iphona sprawdziłby ile jest pobrań.
Edytowany: 1 kwietnia 2021 15:28

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE BOOMBIT
  • Asseco Poland ciągnie w górę mWIG40, w grze Mercator, Handlowy i Rafamet
    Asseco Poland ciągnie w górę mWIG40, w grze Mercator, Handlowy i Rafamet

    W środę akcje Asseco Poland drożeją po publikacji wynikach kwartalnych o 10 proc., ciągnąc tym samym w górę indeks mWIG40. Gorąco jest również na innych spółkach, które opublikowały raporty finansowe. Na szerokim rynku dominuje natomiast wyczekiwanie na impulsy z rynków zagranicznych. Głównie na Fed i wyniki Nvidii.

  • 12 producentów gier z szansą na dywidendę lub buyback w 2025 r.
    12 producentów gier z szansą na dywidendę lub buyback w 2025 r.

    W 2025 r. kilkunastu giełdowych producentów i wydawców gier wideo może podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. StockWatch.pl sprawdził, które studia mają największe szanse na wypłatę dywidendy lub przeprowadzenie buybacku.




7 8 9 10

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,215 sek.

umljumnv
bhnbflwx
muulsaoa
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
exioxkna
savoypkp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat