PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
23 września 2020 13:00:35
przy kursie: 34,50 zł
Czy mam rozumieć, że uważasz, że OML jest niedowartościowane?
|
|
6 Dołączył: 2018-07-07 Wpisów: 89
Wysłane:
23 września 2020 13:18:21
przy kursie: 34,50 zł
Przecież masz na dedykowanym wątku (optymistyczną) projekcję zysków OML z ghostrunnera (17 mln per year) i spójrz teraz na kapitalizację spółki, porównaj z zyskami CRJ i jego kapitalizacją - i odpowiedź gotowa.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
23 września 2020 13:21:19
przy kursie: 34,50 zł
1ketjoW napisał(a):Czy mam rozumieć, że uważasz, że OML jest niedowartościowane? błagam... przecież to totalny balon.. przy CRJ jeszcze, no nie ;p ale jako że rynek lubi być irracjonalny krótkoterminowo to napisalem żebyśmy wrócili do rozmowy za rok, tak jak tu na wątku z THD. btw: nie ma co się obrażać, inwestujemy na giełdzie, która przez miesiąc wyceniała SIMFABRIC na około 600 mln (też tyle co CRJ).... krótkoterminowo OML może być wart i miliard, i więcej, tyle że racjonalna strona rynku i tak weźmie górę w skali roku * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 23 września 2020 13:38
|
|
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
23 września 2020 13:23:13
przy kursie: 34,50 zł
Cytat:błagam... przecież to totalny balon Właśnie się dlatego zdziwiłem.
|
|
42 Dołączył: 2020-04-19 Wpisów: 227
Wysłane:
23 września 2020 13:32:52
przy kursie: 34,50 zł
Rif napisał(a):Jedni zamiast pokazu gry "sprzedają" akcjonariusz muzykę, a tu fimiki na podstawie książki. Tymczasem jakie kwalifikacje do stworzenia fajnej gierki mają tutejsi mistrzowie kodu? Żadne, ale ważne by sprzedać kursowi robione przez kogoś innego animowane obrazki. Tak w przypadku Starward, tak i i tutaj kupowanie kota w worku. Tylko tutaj o dużo tańszy. Rif jeżeli THD pójdzie w kierunku izometrycznego RPG, to kompetencje schodzą trochę w dalszy plan. Tu będzie się liczyć pomysł, wykonanie i poziom intelektualny. I chciałbym, aby tak było z ichniejszą produkcją. Bo kolejnego hack and slasha nie potrzeba, konkurencja silna i faktycznie z niewielkim doświadczeniem projekt może zakończyć się fiaskiem. Poziom intelektualny i wieloletnie doświadczenie Piekary (recenzował RPG jeszcze za czasów Secret Service czy Top Secret) mi osobiście pozwala wierzyć, że gra będzie ambitna i zaoferuje więcej niż prostą rzeź z elementami RPG. Larian Studios zanim rozpoczęło pracę nad Divinity specjalizowali się w grach edukacyjnych i na potrzeby rozgrywki kasynowej. Obecnie stworzyli dwie części prawdopodobnie najlepszego D&D RPG jakie świat widział, a w drodze - już za kilka dni - startuje EA do Baldurs Gate 3. Disco Elysium też niemniej interesujęcy przypadek. Tu w zasadzie wystarczyła pasja i determinacja do stworzenia najlepszego RPG 2020 - bez kasy i doświadczenia. Jeżeli zaś chodzi o trailer, to zwracam uwagę, że nie jest wiadome, że trailer nie będzie zawierał gameplaya z gry.
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
24 września 2020 10:55:45
przy kursie: 33,60 zł
Świeżutki artykuł: polskigamedev.pl/ja-inkwizytor...Cytat:Nad tytułem pracuje 25-osobowy zespół, w którym ton nadają Jakub Karólewski (ex-Techland), Damian Pawlak (główny producent, wcześniej związany z CD Projekt Red) oraz wspomniany Szwajka. Więcej informacji na temat wrocławskiej gry fabularnej poznamy już w najbliższy poniedziałek. Na PolskimGamedevie opublikujemy wówczas duży artykuł o grze oraz garść screenów. To be a rock and not to roll
Edytowany: 24 września 2020 10:57
|
|
42 Dołączył: 2020-04-19 Wpisów: 227
Wysłane:
24 września 2020 10:58:38
przy kursie: 33,60 zł
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
24 września 2020 11:18:18
przy kursie: 33,60 zł
Pomału zacznie się rozbudzanie oczekiwań wobec Inkwizytor i miejmy nadzieję zmniejszanie dystansu w wycenie do Starward Industries :)
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
24 września 2020 12:08:15
przy kursie: 33,60 zł
Uzupełniam wklejony wyżej link o informacje bezpośrednio z biura prasowego MAMF. Jest tu dostępny szerszy opis: mamf.prowly.com/109838-the-dus...To be a rock and not to roll
Edytowany: 24 września 2020 12:08
|
|
86 Dołączył: 2011-11-10 Wpisów: 334
Wysłane:
24 września 2020 12:46:07
przy kursie: 33,60 zł
Dawno mnie tu nie było, a kurs sugeruje, że dobrze się dzieje  . Najwidoczniej proces tworzenia gry przebiega sprawnie. Na tyle, na ile oczywiście może w zbudowanym na prędce 25 osobowym zespole. Ponieważ patrzę na każdy polski tytuł ( byleby nie był od tych wybrakowanych pszczół ) z życzliwością poprzeglądałem troszkę materiałów. W linkowanym przez Ciebie artykule @jqn pan Damian Pawlak figuruje jako główny producent związany z CD Projektem. Tymczasem to główny game designer ze znacznie dłuższym stażem w Techlandzie niż w CD pie. W obu zresztą zajmował się głównie quality assurance. Producentem jest właśnie pan Jakub Karólewski, któremu absolutnie także niczego nie chciałbym ujmować. Nie mniej jednak w Techlandzie był także QA oraz DevOps. Reasumując po mojemu - zapewne młodzi ambitni, utalentowani ludzie, którzy jednak w naszych AAA wielkich karier zrobić nie zdążyli Co do całej reszty teamu - owiany jest raczej tajemnicą. Reasumując - nie twierdzę, że jest tu wysoko / za wysoko. Ale ja bym poczekał jeszcze trochę z jakimiś większymi porównaniami do czegokolwiek. Oczywiście - jeśli wypadną one potem pomyślnie - kurs będzie już gdzieś indziej. Nie mniej jednak ryzyko, że nie wypadną, nie zostało dla mnie wyeliminowane
Edytowany: 9 marca 2023 20:19
|
|
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
26 września 2020 14:07:17
przy kursie: 36,70 zł
Piekara mówi o podobieństwie do Detroit: Become Human... o kurreczka screen/screeny, jeśli są faktycznie in-game sugerują że tu będzie baaardzo grubo :D:D:D:D:D sorry za banały ale jestem mega zadowolony że zdecydowałem się rok temu zaryzykować kapitał w tą, wciąż jeszcze bardzo ryzykowną, inwestycję. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
26 września 2020 16:20:05
przy kursie: 36,70 zł
Detroit: Become Human to tytuł, który patrząc na dotychczasowe osiągnięcia The Dust, jest absolutnie poza zasięgiem tej ekipy, zarówno graficznie jak i objętościowo. Ja rozumiem, że Piekara robi tutaj reklamę spółce, ale niech zachowa choćby odrobinę powagi w tej propagandzie. Śledzę segment gier od zbyt dawna by nie zauważać tych buńczucznych zapowiedzi kończących się później wielkim rozczarowaniem.
Ja mam jeden poważny zarzut wobec spółki; zespół zamiast brać się za ambitniejsze cele to dłubie w nic nie znaczących projektach bo taki ma model biznesowy. Nie znam się na robieniu gier, ale znam się trochę na pracy zespołowej i wiem, że jeżeli firma wymaga od pracowników wykonywania całej masy niewymagających zadań to ten zespół dostosuje się do poziomu zadania - czyli będziemy mieli z tego mierny zespół. Po prostu tak będzie i tutaj cudów nie ma.
Spółka już istnieje kilka lat więc nawet jeżeli nie udało jej się do tej pory pokazać ani jednej dobrej gry to chociaż powinna nakierować zespół na zbieranie doświadczenia poprzez prace nad produkcjami rozwojowymi bowiem niedoświadczony zespół nie będzie w stanie zrobić dobrej gry. Czytam w raporcie za II kwartał: "Spółka i inwestor zaplanowali, że w latach 2019-2021 rozpoczną prace nad 15 preprodukcjami w celu weryfikacji potencjału rynkowego projektów. W ramach tej umowy trwają już prace nad siedmioma preprodukcjami". Ja mam pytanie - czego nauczy się zespół pracujący nad 15 preprodukcjami z góry nastawionymi na średnio mierny odbiór, a później kontynuując prace nad siedmioma produktami ze tej półki ? Nie znam choćby jednej firmy, która osiąga sukcesy w robieniu dobrych gier pracując jednocześnie, ujmijmy to otwarcie, nad 15 gnioto projektami.
W tym sensie The Dust tak działa jak Playway (albo przynajmniej próbuje tak działać). Potwierdza to informacja z tego samego raportu: "24 lipca Emitent zawiązał Game Island S.A. – spółkę w 100% zależną, która będzie skupiona na produkcji średniobudżetowych gier z przeznaczeniem na platformy PC i konsole." Różnica jest taka, że zasoby Playway jak i dywersyfikacja na różne podmioty umożliwiają spółce prowadzenie takiego modelu biznesowego. The Dust takich zasobów i dywersyfikacji nie ma.
Nieco niżej w raporcie czytamy: "Gry na zlecenie podmiotów trzecich stanowią relatywnie bezpieczne źródło przychodów, a więc ważny element dywersyfikacji." Patrzę na wyniki szukając tej dywersyfikacji oraz bezpieczeństwa i widzę, że w I półroczach 2019 oraz 2020 roku spółka odnotowała 111 tys. oraz 119 tys. przychodów ze sprzedaży netto (cały rok 2019 przyniósł spółce 405 tys. przychodów netto ze sprzedaży). Bardzo przepraszam, ale ktoś tutaj ze mnie robi gamonia bo ja tę dywersyfikację widzę w Playway, ale kompletnie nie widzę tego w The Dust. To są obroty na poziomie osiedlowego sklepiku spożywczego, a nie rzekomej dywersyfikacji umożliwiającej skuteczne prowadzenie takiego modelu biznesowego.
Ja zupełnie w ten projekt, Inkwizytor, nie wierzę bo do tego potrzebny jest doświadczony zespół i tak kierujący tym zespołem prezes, a nie grupa wyrobników z nisko-średniego segmentu. To się nie dodaje. Jeżeli ktoś zna spółkę, która prowadzi podobny "dywersyfikacyjny" model biznesu co THD i skutecznie zrobiła choćby dobrą grę to proszę o wskazanie takiej spółki.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
26 września 2020 16:20:40
przy kursie: 36,70 zł
Jakością wykonania raczej nie dorównają produkcji, której sam budżet produkcyjny wyniósł 37 mln dolarów
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
26 września 2020 18:17:12
przy kursie: 36,70 zł
Bergman. Jak to możliwe że tak słaba firma ma tyle kasy na ten projekt? To co piszesz jest prawdą nie składa się tylko z budżetem gry. Ryzyko jest znane pytanie więc jak nim zarządzono i czy zarządzono.
Edytowany: 26 września 2020 18:18
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
26 września 2020 21:52:11
przy kursie: 36,70 zł
Firma ma pieniądze na projekt czy też raczej je otrzymuje/będzie otrzymywać na różnych etapach produkcji lub po emisji akcji ? Poza tym ile to ma być ? Fragment komunikatu z dnia 10.07.2019:
"Aktualizacja strategii ma na celu istotną intensyfikację rozwoju Spółki oraz dywersyfikację jej działalności w najbliższych trzech latach. Rozszerzona strategia oparta w głównej mierze o poszerzenie portfolio autorskich gier ma na celu zwiększenie możliwości osiągania bieżących przychodów oraz zysków Spółki."
Komunikat z 27/11/2019:
"Emitent zawarł z trzema inwestorami umowy objęcia przez tych inwestorów łącznie 225.000 akcji Spółki serii E.Cena emisyjna za 1 akcję wynosiła 8,00 zł, co oznacza pozyskanie przez Spółkę środków pieniężnych w wysokości 1,8 mln zł (kwota brutto, która zostanie pomniejszona o koszty emisji). Objęcie przedmiotowych akcji nastąpi za wkłady pieniężne (przelewy bankowe)."
Jeżeli spółka zajmuje się pobocznymi projektami mającym na celu "zwiększenie możliwości osiągania bieżących przychodów oraz zysków Spółki" to chyba tych pieniędzy jednak nie ma bo w przeciwnym razie nie musiałaby zajmować się trzeciorzędnymi projektami zarobkowymi. Te pieniądze mają dopiero być, a to dosyć istotna różnica bo ustala ich strategię, która nijak ma się do zapowiadanego tak chwalebnie Inkwizytora.
W komunikacie z dnia 12/07/2019 spółka poinformowała, że "na dzień zawarcia umowy Spółka i Inwestor określili budżet gry na ponad 7 mln zł". Nie wiem czy coś się w tej kwestii zmieniło, ale budżet do 10 milionów wystarczył Blooberowi na stworzenie Blair Witch w ciągu bodajże 2-3 lat. Stworzenie czegoś w kierunku do Detroit: Become Human jest nierealne zarówno przez ten zespół jak i w takich pieniądzach. Inkwizytor ma być wydany chyba w 2021-2023 roku (??). Jak wysokie będą pensje ludzi produkujących, jak rozumiem, dobre gry za rok lub za dwa lata ? Ten budżet 7 mln z 2019 roku się dopnie ? Jaką oni właściwie chcą grę zrobić w takim budżecie ? Jak bardzo Pan Piekara koloryzuje rzeczywistość ? Zapewne budżet będzie musiał być zwiększony ... no chyba że nie.
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
26 września 2020 22:02:26
przy kursie: 36,70 zł
Bergman Pytanie ja to możliwe, że ludzie ja to określiłeś "grupa wyrobników z nisko-średniego segmentu" dostała do realizacji projektu 7 mln zł. Pytam bo prywatnie mnie to interesuje.  Żart.
Edytowany: 26 września 2020 22:11
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
26 września 2020 22:05:24
przy kursie: 36,70 zł
7? A nie 14 mln zł? Cytat:Całkowity budżet tytułu (wraz z marketingiem) ma wynieść 14,5 miliona złotych. www.cdaction.pl/news-58027/i-t...Za 2 lata przekonamy się kto miał rację. Chyba każdy tu inwestujący, jest świadomy ryzyka. Inną kwestią jest określenie potencjalnej premii do ryzyka To be a rock and not to roll
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
26 września 2020 22:10:37
przy kursie: 36,70 zł
No pain no game
Edytowany: 26 września 2020 22:12
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
26 września 2020 22:28:42
przy kursie: 36,70 zł
1ketjoW napisał(a):Bergman Pytanie ja to możliwe, że ludzie ja to określiłeś "grupa wyrobników z nisko-średniego segmentu" dostała do realizacji projektu 7 mln zł. Pytam bo prywatnie mnie to interesuje.  Żart. Dostała czy dostanie ? Istnieje bardzo zasadnicza różnica między tym co ma być, a tym co jest.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.