lhqbuyrk
Advertisement
PARTNER SERWISU
rmxntifw
1 2 3 4

Canal + Polska

Czterybbbb
0
Dołączył: 2010-10-28
Wpisów: 46
Wysłane: 5 listopada 2020 01:21:41
Wg mnie to ruch podobny do Allegro. Ucieczka do przodu. Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany na rynku medialnym. Kina upadną, albo zostaną zmarginalizowane. Wszystko przeniesie się do sieci. USA jest już podzielone między 3-4 podmioty streamingowe: AppleTV, Netflix, DisneyTV itd i zaczynają ekspansję na świat, gdzie koszt zdobycia jednego klienta jest o wiele niższy niż w USA. Wchodzą do Europy i mają o wiele większą siłę niż miejscowe firmy. Wystarczy spojrzeć na kapitalizację Netflixa na Nasdaq. Ten rynek czeka w krótszym czy dłuższym dystansie konsolidacja. Wydaje mi się, ale zastrzegam, to moje subiektywne zdanie, że właściciele zdają sobie z tego sprawę (podobnie jak w przypadku Allegro) że to ostatni moment żeby spieniężyć swoje aktywa. To nie jest ruch do przodu, żeby zdobyć kasę na nowe pomysły, rozwój, scenariusze, pola eksploatacji itp. To raczej scashowanie biznesu, który prowadzili. Nie wytrzymają tej walki i prędzej czy później zostaną przejęci. Może Canal+ zostanie taką niszą dla filmów bardziej ambitnych czy niskobudżetowych. Mogę się mylić. Allegro w końcu, wbrew wszystkim pofrunęło. Więc może...

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 5 listopada 2020 11:57:02
Jednak CANAL+ produkuje sporo własnego contentu. A content teraz jest na wagę złota - prędzej czy poźniej filmy się abonentom opatrzą, trzeba dodawać nowe.

Pandemia zatrzymała hollywood w miejscu.
Edytowany: 5 listopada 2020 11:57

afro87
0
Dołączył: 2009-04-13
Wpisów: 343
Wysłane: 5 listopada 2020 12:59:07
chyba mozna wskoczyc na krotko

ciekawe jakie zaintersowanie jest w DM

wskakujecie ?
Pozdrawiam Kuba


andek
0
Dołączył: 2010-01-11
Wpisów: 6
Wysłane: 6 listopada 2020 10:01:21
Wskakuję

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 listopada 2020 22:32:37
Cash cow minus - omówienie prospektu emisyjnego Canal+ Polska

Canal+ Polska to drugi największy operator płatnej telewizji cyfrowej w Polsce, ale także (za sprawą akwizycji w 2019 r.) istotny dystrybutor filmowy. Większy jest tylko Cyfrowy Polsat, a kolejny operator satelitarny w zasadzie się już nie liczy – Orange. Dwa największe podmioty na rynku historycznie konkurowały ze sobą tylko w niewielkim stopniu, bo miały nieco inny profil klienta docelowego. Oferta Cyfrowego Polsatu kierowana była raczej do klienta z mniejszych miast i wsi, natomiast Canal+ raczej stawiał na największe aglomeracje, choć sam twierdzi, że pokrywa całe spektrum. Z jednej strony przepływ ludzi ze wsi do miast sprawiał, że teoretycznie grupa docelowa Canal+ się poszerzała, ale z drugiej ten obszar w tej chwili mocniej wystawiony jest na konkurencję ze strony kablowej i IPTV. Według raportu Arthur D Little, Cyfrowy Polsat posiadał 3,28 mln abonentów, C+ 2,42 mln, natomiast kablowe UPC 1,26 mln.

Z historycznego punktu widzenia operatorzy satelitarni konkurowali ze sobą liczbą kanałów, ceną, technologią i kanałami własnymi. Pierwsze transmisje sygnały HD miały miejsce w Cyfrowym Polsacie, ale oferta kanałów w tej technologii szybciej rozwinęła się w Canal +. Operator ten posiada także jako jedyny dedykowane kanały w technologii 4K. Spółka oferuje klientom 10 kanałów Premium i dodatkowo 9 tematycznych. Kanały własne są udostępniane odpłatnie także innym operatorom. Ofertę programów Premium znajdziemy niemal w każdej kablówce, a dwa kanały z Ekstraklasą nawet w Cyfrowym Polsacie. Podobnie kanały Premium Cyfrowego Polsatu można znaleźć w ofercie Canal + - kanały Polsat Sport Premium z Ligą Mistrzów i Ligą Europejską oraz kanały Eleven Sport. Dystrybucja kanałów własnych pomiędzy platformami to jednak stosunkowo młode zjawisko, prawdopodobnie spowodowane ekspansją operatorów OTT takich jak Netflix, HBO, czy Amazon.

Canal Plus konkuruje także ofertą filmową, choć tutaj już niekoniecznie z Cyfrowym Polsatem. Sama platforma produkuje seriale (Belfer, Żmijowisko) i partycypuje w produkcji filmowej. Oczywiście Cyfrowy Polsat także posiada własne seriale, ale konkuruje w przestrzeni kanałów ogólnodostępnych FTA, natomiast seriale Canal Plus pojawiają się w ramach dostępu do płatnego contentu. W tym zakresie konkurencja ma miejsce raczej z operatorami OTT (na Netflix mamy Wiedźmina, na HBO Watachę). Spółka posiada dwie platformy OTT – player+ oraz Canal +, gdzie nie trzeba już zawierać umowy abonenckiej na usługi satelitarne.

Jak wspomniałem wcześniej Canal + jest także dystrybutorem płatnej telewizji stron trzecich. W ofercie znajdziemy programy HBO, czy Polsatu Sport Premium, ale także Netflixa, którego abonenci mogą oglądać poprzez dostarczane przez spółkę dekodery.

Marka jest znana, postrzegana jako Premium, rynek dojrzały więc nie może dziwić, że spółka generuje wysokie przychody, które niestety rosną bardzo, bardzo wolno. Średnioroczne tempo wzrostu przychodów organicznych wyniosło na przestrzeni 3,5 roku zaledwie 2 proc., czyli poniżej aktualnej inflacji. Nominalne tempo dzięki akwizycji spółki Kino Świat (dystrybucja filmów) jest nieco większe – 2,9 proc.


kliknij, aby powiększyć


Jeśli zerknąć na bazę abonencką to mamy wzrosty -1,3 proc. w 2019 r. i 0,3 proc. w porównaniu stanu na koniec półrocza w tym i zeszłym roku.


kliknij, aby powiększyć


Jak widać powyżej liczba abonentów na półrocze spadła względem tej na koniec roku, ale zjawisko to jest wywołane pewną sezonowością – najlepszy okres sprzedaży to koniec III kw. i IV kw.
Choć spółka definiuje wiele przewag konkurencyjnych to trzeba odnotować, że bardzo ciężko jej utrzymać ARPU. Przewaga nad Cyfrowym Polsatem w 2015 r. wynosiła 21 zł, natomiast obecnie tylko 17.


kliknij, aby powiększyć


Za to spółka dość skutecznie poprawia wyniki. EBITDA (według definicji spółki skorygowana o odpisy) w latach 2017-2019 rosła średniorocznie o 5,1 proc., natomiast EBIT skorygowany o odpisy w tempie 8,2 proc. Przy rachitycznym zachowaniu przychodów musiało to oznaczać wzrosty rentowności i faktycznie je obserwujemy. Marżą EBITDA wyniosła w 2017 r. 14,8 proc., natomiast w 2019 r. 15,9 proc. Świetne wyniki obserwujemy także w I półroczu tego roku. EBITDA wzrosła o 30 proc. co odpowiada kwocie 59 mln zł, natomiast skorygowany EBIT o 34 proc. (39 mln zł). Jednak z tak wysokich dynamik nie należy wyciągać daleko idących wniosków. W I połowie br. mieliśmy lockdown, który z jednej strony zwiększył konsumpcję treści elektronicznych, ale co chyba ważniejsze, spowodował wstrzymanie rozgrywek sportowych. W związku tym z jednej strony półka nie odnotowała kosztów nabytych licencji (a przynajmniej były one istotnie niższe), z drugiej abonenci tylko w nieznacznym stopniu porzucili ofertę. W mojej opinii do oceny spółki lepiej nadają się wyniki roczne niż formalnie przedstawiony wynik za 4 kwartały zakończone w czerwcu br. Na poziomie zysku brutto skorygowanego o odpis na znakach handlowych mieliśmy w kolejnych latach odpowiednio 135 mln zł w 2017 r., 172 mln zł w 2018 r. i 190 mln zł w 2019 r., a skorygowany zysk netto wynosił 110 mln zł, 140 mln zł, 154 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Spółka w raportowanych okresach regularnie płaciła dywidendę, ale analiza danych jest nieco utrudniona, gdyż zmieniał się w okresie rok obrotowy. W 2017 r. wypłacono 57 mln zł i była to druga część (pierwsza 58 mln) dywidendy za 21 miesięcy zakończone w marcu 2017 r. 73 mln zł wypłacono w 2018 r. jako zaliczkę na dywidendę za okres 21 miesięcy zakończony 31 grudnia 2018 r., natomiast w 2019 dywidendę w kwocie 73 mln zł. W 2019 r. był już normalny rok obrotowy z którego dywidenda wypłacona w pierwszym półroczu wyniosła 115 mln zł. Jak jednak można przeczytać w prospekcie spółka uchwaliła też zaliczkę na dywidendę w kwocie 188 mln zł, która to zaliczka została wypłacona 6 listopada. Inaczej mówiąc akcjonariusze nabywający akcje spółki w ofercie nie zobaczą raczej złotówki zysków za obecny rok. Stopa wypłaty dywidendy wyniosła w dwóch latach za 21 miesięczne okresy 75 proc. natomiast w ostatnim roku 68 proc. skorygowanego zysku netto.

Relatywnie wysokie zyski miały oczywiście odzwierciedlenie w przepływach pieniężnych. W 2017 r. spółka wygenerowała 252 mln zł gotówki operacyjnej, w 2018 r. 225 mln zł, natomiast w 2019 r. 302 mln zł. Przepływy za ostatnie 4 kwartały wynoszą aż 567 mln zł, ale znów ze względu na dość wyjątkowy okres pierwszego półrocza nie należy mocno się nimi ekscytować. W rachunku przepływów jednak ważniejsze wydają się przepływy inwestycyjne, w których znajdziemy wydatki na aktywa trwałe, wnip, czy nabycie Kino Świat, ale także wydatki na cashpooling, które w ciągu ostatnich 4 kwartałów wyniosły 188 mln zł, czyli więcej niż wypracowany w tym okresie zysk netto (178 mln zł).


kliknij, aby powiększyć


Canal + należy do grupy Groupe Canal +, która to znów grupa należy do Vivedi, w którym jednostki grupy korzystają z cashpoolingu. Z bilansu spółki wynika, że środki przedstawione do wykorzystania innym spółkom grupy Vivendi były największym aktywem Canal +


kliknij, aby powiększyć


W prospekcie czytamy, że:
Cytat:
Zarząd uważa, że aktualna umowa o zarządzanie środkami pieniężnymi w ramach grupy Vivendi SE umożliwia Grupie CANAL+ Polska maksymalizację zwrotu z nadwyżki pieniężnej zdeponowanej na rachunku (rachunkach) cashpoolingowych poprzez maksymalizację zastosowanych na tych rachunkach rynkowych stawek oprocentowania (zdaniem Zarządu, historycznie, odsetki od środków wniesionych przez Spółkę do cash poolu były wyższe niż stopy procentowe dostępne dla
Spółki na polskim rynku).

Być może stopy zwrotu z cashpoolingu były większe niż stopy procentowe dostępne na polskim rynku, ale odsetki w 2019 wynosiły… 1,8 proc. w 2018 r. i 2 proc. w 2019 r. Środki te mogły być w znacznej części wykorzystane na dywidendy. Po udanej ofercie w akcjonariacie nie będzie już dużych graczy z którymi zarząd spółki i główny akcjonariusz będzie się musiał liczyć, więc należy brać pod uwagę, że spółka będzie jeszcze większe kwoty angażować w cashpooling niż obecne 839 mln zł.

Przy cenie maksymalnej wycena spółki wyniesie 2,65 mld zł, co teoretycznie w porównaniu do Cyfrowego Polsatu nie wydaje się kwotą wygórowaną (mcap 17 mld zł), ale CPS to konglomerat z Telekomem o przychodach na poziomie 12 mld zł i z zyskiem netto w wysokości 1 mld zł. C/Z dla spółki liczony z ostatnich 4 pełnych kwartałów wynosi 15, natomiast dla konkurenta 17. Spółka Z. Solorza posiada EV/EBITDA na poziomie 7,13, natomiast Canal + 6,4 i to bez uwzględniania środków w cashpoolingu (4,4 po uwzględnieniu). Te dane jednak wynikają z dość wyjątkowego okresu pandemii. Przeliczając po danych skorygowanych za 2019 r. mamy C/Z na poziomie 17, EV/EBITDA 7,45 bez uwzględniania środków w cashpoolingu i 5,16 po ich uwzględnieniu. Trzeba przyznać, że są to parametry dość atrakcyjne, ale po wyjściu TVN media możemy mieć do czynienia z drugą Dębicą.

Z pewnością pewnym ryzykiem jest ewentualna utrata praw do pokazywania Ekstraklasy czy ligi angielskiej, które spółka od lat posiada na wyłączność. O tym wiedzą także sprzedający owe prawa, co z pewnością nie ułatwia pozycji negocjacyjnej. Z drugiej strony Netflix czy Disney posiadają też znacznie większe możliwości produkcyjne w zakresie filmów i konkurowanie (posiadanie przewagi) w tym zakresie może być trudne. Podobnie podmioty te mają większe zasoby finansowe, działają globalnie i możliwym jest, że ze względu na skalę będą w stanie taniej pozyskiwać prawa do filmów stron trzecich.

Te aspekty będą decydujące w długim terminie, natomiast debiut powinien być raczej udany, choćby ze względu na pozycjonowanie i znajomość marki.

www.stockwatch.pl/ipo/canal.as...">>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 8 listopada 2020 21:46

kokospl
46
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 795
Wysłane: 8 listopada 2020 12:30:59
Zastanawiam sie nad wejsciem pod debiut...
1) czy bedzie tu fundusz stabilizacyjny?
2) wiem,ze to nie ta liga co allegro ale jakiego popytu mozna sie spodziewac ze strony funduszy (wejscie do msci etc.)?


ludwik 42
3
Dołączył: 2011-07-13
Wpisów: 20
Wysłane: 8 listopada 2020 14:15:05
tylko 100 mln zł dla indywidualnych , po debiucie Allegro zapewne znowu będzie redukcja na poziomie 80%

ramirez1
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-03-16
Wpisów: 416
Wysłane: 8 listopada 2020 22:18:05
Ostatnie odbicia na indeksach daja moim zdaniem nadzieje na udany debiut.

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 9 listopada 2020 02:56:20
Cytat:
Trzeba przyznać, że są to parametry dość atrakcyjne, ale po wyjściu TVN media możemy mieć do czynienia z drugą Dębicą.

Co autor ma na myśli?

Johnny Bravo
14
Dołączył: 2010-10-19
Wpisów: 301
Wysłane: 9 listopada 2020 07:29:01
Dębica:
- płaci co roku nawet fajną dywidendę,
- która mogłaby być znacznie fajniejsza, gdyby nie ciągłe pożyczki dla głównego akcjonariusza, czyli Goodyear


grabson
26
Dołączył: 2019-02-20
Wpisów: 316
Wysłane: 9 listopada 2020 11:39:00
Również spodziewam się dużej redukcji.
Oferta jak na GPW wysoka więc akcje będą cieszyły się dużym zainteresowaniem małych i dużych inwestorów.
Ciekawe czy do końca listopada zostaną wprowadzone na giełdę.
Oferta Canal+ sama w sobie nadal dobrze się sprzedaje i to z ładną marżą :)

kuzelkaz
4
Dołączył: 2020-07-07
Wpisów: 28
Wysłane: 9 listopada 2020 11:54:12
Cytat:
Ciekawe czy do końca listopada zostaną wprowadzone na giełdę.

To 23.11 nie mają debiutować? Zakładasz jakieś przesunięcia?
Spodziewam się 75-85% redukcji ;)

KamiLPArsenal
29
Dołączył: 2010-11-15
Wpisów: 160
Wysłane: 9 listopada 2020 12:02:40
Skąd takie przypuszczenia co do redukcji? Jakieś źródło możesz podać?

kuzelkaz
4
Dołączył: 2020-07-07
Wpisów: 28
Wysłane: 9 listopada 2020 12:12:39
Nie mogę, bo takiego nie mam i nie znam, to tylko moje przypuszczenia na podstawie obserwacji rynku, poprzednich IPO itd :) zobaczymy za tydzień o ile się pomyliłem.

andek
0
Dołączył: 2010-01-11
Wpisów: 6
Wysłane: 9 listopada 2020 12:18:17
kuzelkaz napisał(a):
Cytat:
Ciekawe czy do końca listopada zostaną wprowadzone na giełdę.

To 23.11 nie mają debiutować? Zakładasz jakieś przesunięcia?
Spodziewam się 75-85% redukcji ;)

Debiut ponoć 27.11

Gerda
24
Dołączył: 2010-08-20
Wpisów: 530
Wysłane: 9 listopada 2020 13:36:10
Oferta nie wydaje się droga, starają się wpisać w otoczenie rynkowe nie wykonując rzutu na kasę i sprzedając akcji po 100 zł. Myśle ze można z pozytywnym nastawieniem patrzeć na debiut

krishic
26
Dołączył: 2009-10-05
Wpisów: 582
Wysłane: 9 listopada 2020 14:43:55
W latach 2015-2020 liczba abonentów płatnej telewizji rosła średnio +0,6% rocznie.
W tym czasie liczba abonentów platform streamingowych typu Netflix wzrosła 20-krotnie.
Wyniki są teraz "podrasowane" - przesunięciem części kosztów na przyszłe okresy.
Do tego Vivendi m.in. przez cashpooling mocno drenuje C+ z pieniędzy.
Za to imo należy się pewne dyskonto (ale to zadanie instytucji - widełki 46-60 pln)
Natomiast to fajna "dojna krowa", z solidną dywidendą, raczej defensywna, nie będzie wyceniana tak agresywnie jak spółki "growth", ale myślę że warto się zapisać.
Może bez szaleństw (nie ma "opcji stabilizacyjnej"), ale ryzyko jest imo niesymetryczne (większa szansa na otwarcie typu +10% niż -5%).
Jak dla mnie dobra przeciwwaga do wszelkiej maści państwowych "czempionów" - oby takich spółek było jak najwięcej na naszym parkicie.


Edytowany: 9 listopada 2020 14:45

spinor1
11
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 201
Wysłane: 9 listopada 2020 15:35:13
CDA -8,5%, Netflix -7% rynek telewizji i streamingu chyba nie za bardzo zadowolony z powodu szczepionki. Ludzie zamiast siedzieć w domach i konsumować treści ze szklanego ekranu będą spędzać czas poza domem. Jak to może wpłynąć na IPO canal +?

grabson
26
Dołączył: 2019-02-20
Wpisów: 316
Wysłane: 9 listopada 2020 16:02:41
Cytat:
CDA -8,5%, Netflix -7% rynek telewizji i streamingu chyba nie za bardzo zadowolony z powodu szczepionki. Ludzie zamiast siedzieć w domach i konsumować treści ze szklanego ekranu będą spędzać czas poza domem. Jak to może wpłynąć na IPO canal +?


Canal + jest marką powszechnie rozpoznawalną.
Jeszcze niejedno zawirowanie będzie na rynku i nikt tego nie zmieni...
Można by przyjąć, że "wczoraj" uwielbiany producent pewnego gumowego artykułu teraz zbankrutuje bo jest info o szczepionce.
Według mnie część firm drożała pod covid'a czasem bez większego uzasadnienia, a część firm o dobrych fundamentach taniała bez większego uzasadnienia.
Dzisiaj jest zielono i kolorowo, jednak trzeba by sobie zadać pytanie kto będzie chętny zaszczepić się z marszu "nie wiadomo czym"



krishic
26
Dołączył: 2009-10-05
Wpisów: 582
Wysłane: 9 listopada 2020 16:29:46
Udzial CANAL+ w rynku tradycyjnej platnej telewizji wynosi 21%
Cyfrowy Polsat ma 31% rynku
Wystarczy zerknac na notowania tego drugiego, rynek szaleje Cyfrplsat -0,45%, flauta, nuda, nic sie nie dzieje.
Podobnie imo bedzie z tym IPO - bez szalenstw, niezaleznie od tego czy debiut wypadnie na lepszej, czy gorszej sesji.
Edytowany: 9 listopada 2020 16:30

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3 4

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,587 sek.

dibwdjau
xtlvlqbz
ikgrlxpk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
rhakcria
tedlyyif
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat