pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 186,78 zł (+0,53%) 14-06-2021 17:04
buadib
5
Dołączył: 2020-07-10
Wpisów: 19
Wysłane: 15 grudnia 2020 20:10:40 przy kursie: 300,00 zł
flesz napisał(a):
Nie wiem czy w perspektywie długoterminowej takie istotne jest ile będzie zwrotów i ile sprzeda się kopii w tydzień czy miesiąc.

Istotniejsze jest chyba to, że gra miała być przełomem, aspirowała do gry kultowej i tego spodziewał się rynek wyceniając CDPR na >40mld pln. Czy są szansę że taką się stanie? Znajomy który na grach zjadł zęby stwierdzil, że raczej nie, (gra w nią na PC z wyższej półki). Gra wg niego poza scenerią i fabułą niczym się nie wyróżnia. Przejdzie, odłoży na półkę i sięgnie po inną.


Czy wg Was inwestorów i graczy to jest gra na której można budować markę CP77?


A co wg Ciebie CDR (czy tez inna firma growa) powinien zrobić, żeby ta czy inna gra byla PRZEŁOMOWA. Nie znam, nie przypominam sobie np w branży muzycznej zeby w ostatnich 30 latach pojawiło sie cokolwiek przelomowego, początek lat 2000-ych i świetne efekty specjalne w filmach były przelomem ale od tamtych lat jedynie dopracowano je , poprawiono i żadnych przelomów nie kojarze, a czego Ty i Twoj przyjaciel sie spodziewaliście w tej grze? Diabla wyskakujacego z ekranu ? Poważnie pytam, jakbyś to widział?
Co było przelomem w rozwoju ludzkości, technilogii...skonstruowanie mikroprocesora, wyprodukowanie komputera osobitego przez IBM, wyniesienie na orbite okoloziemską teleskopu kosmicznego Hubblea ,sklonowanie owcy Dolly i zapoczątkowanie inzynierii genetycznej, upowszechnienie telefonii komórkowej i rozwój internetu no i rozumiem, że Ty i wielu na tym forum domaga sie, widzi CDR z ich CP2077 w tym szeregu. Hmm. ach tak....Think Oczekiwałes przelomu ? Serio....
Młodzi ludzie, ktorzy odebrali wykształcenie w gimnazjach uzywaja nagminnie sów, ktorych znaczenia nie znaja ale domyslam, sie, że Ty do nich nie nalezysz wiec zapewne mówiąc o przelomie uzyłes slowa adekwatnego.


Jesli mozesz wymień w punktach , lubie czerpac wiedze od madrzejszych od siebie .
Edytowany: 15 grudnia 2020 20:14

MR_MONEY
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 15 grudnia 2020 20:54:12 przy kursie: 300,00 zł
Jak wejdą seriale , wersje online , jak poprawią jazde , dodadzą możliwość kupna chaty z garażem jak w GTA i wiele innych elementów , można z tej gry zrobić looter shooter online itp. jak wokół uniwersum Cyberpunka będą wypuszczać nowe projekty to nikt na półkę nie odłoży tej gry tylko będzie wracać . Teoretycznie moim zdaniem uniwersum Cyberpunka ma bardzo duży potencjał jak zrobić odpowiednie sieciowe gry w tym uniwersum jeszcze dać jakieś seriale to ludzie mogą zostać w nim na długie lata . Coraz bardziej popularne jest odgrywanie RP online Cyberpunk ma ogromny potencjał do takiej zabawy itp.. Poza tym same seriale Wiedzmina będą sprawiać że gry CDP będą się sprzedawać w pakiecie .

WatchDog
WatchDog PREMIUM
35
Grupa: Bus Driver
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 584
Wysłane: 15 grudnia 2020 21:11:46 przy kursie: 300,00 zł
Przełom to taki malutki kroczek, który sprawia, że w głowie otwiera się nowa klapka i nagle nic nie jest takie jak przedtem.
I zaraz na lewo i prawo pojawiają się klony. Z Wiesława 3 garściami czerpały Assassiny, Shadow of War/Mordor, i dużo mniejsze gry jak np. Greedfall.
A on sam czerpał z Assassinów, Skyrima i wielu innych tytułów, popychając gatunek do przodu.

Takie były mniej więcej i teraz obietnice i oczekiwania. Bo gaming jest już na tyle rozwinięty i dojrzały, że to pozorne drobnostki robią wielką różnicę. Mógł być też nowym Controlem, albo Death Stranding, czyli narzucić zupełnie nowe zasady gameplayu - sensowne czy nie, ale frapujące.

W zamian jest dość przewidywalną, ale bardzo dobrą grą, stojącą po bezpiecznej stronie i troszkę nie radzącą sobie z technologią. Ale z punktu widzenia konsumenta, może to być najważniejsza, wręcz jedyna gra roku, której wybaczy wszystko w zamian za jej brand. Masowy klient głosuje nogami.
Edytowany: 15 grudnia 2020 21:12


Oxygen21
4
Dołączył: 2016-05-19
Wpisów: 104
Wysłane: 15 grudnia 2020 21:46:57 przy kursie: 300,00 zł
Z tego co widzę w osiągnieciach na PS4 to trofeum Kochankowie(Operacja Relic ) zdobyło już 54,8% graczy. Jest to trofeum po ukończeniu wątku w fabule. Mi to zajęło około 4,5h gry.


cichutki
25
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 142
Wysłane: 15 grudnia 2020 23:00:14 przy kursie: 300,00 zł
Vox napisał(a):
No i mamy już trzech muszkieterów:

Cytat:
1 Melvin Capital Management LP CDPROJEKT PLOPTTC00011 0,58 2020-12-14
2 Eminence Capital, LP CDPROJEKT PLOPTTC00011 0,74 2020-12-14
3 Marshall Wace LLP CDPROJEKT PLOPTTC00011 0,51 2020-12-11


rss.knf.gov.pl/RssOuterView/fa...

Ciekawe czy Fundy znają skalę zwrotów na konsolach, że tak ochoczo otwierają krótkie pozycje.


tego Nikt nie wie,

ale technicznie patrząc - to nie przelewki.

Wg TFE (teorii fal Elliotta) to jesteśmy akt. w fali "C" Korekty trójfalowej ABC po Szczycie F.5 z dnia 27-Sie-2020 - po cenie zamknięcia licząc. Struktura korekty to 3-3-5. Fala "C" ma strukturę 5-falową. To automatycznie oznacza spory, docelowy zasięg spadku. Dla mnie zasięg Spadku to APP=2 (projekcja cenowa). Nie będę wchodził w szczegóły. Pisałem o cenie 187,- zł - i ją dalej podtrzymuję. A jeśli APP=2 puści, to już nic nie pomoże przed miazgą na cenie.

pandorinium
46
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 910
Wysłane: 16 grudnia 2020 08:43:56 przy kursie: 300,00 zł
10 mln do świąt to by była tragedia. Preorderów było 8 baniek, z czego kilka to pewnie będą zwroty, albo i wcale nie muszą być. Tutaj w tym roku to ponad 20 mln sztuk powinno pójść jako minimum do takiej wyceny jaka była.

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
31
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 174
Wysłane: 16 grudnia 2020 09:08:40 przy kursie: 300,00 zł
No w kilka milionów sztuk zwrotów to ja nie uwierzę! Jednak większość preorderów to było PC, trochę nextgeny, a poza tym... no zwroty tak nie działają. Nie mówiąc o tym, że wcale nie jest to taka prosta procedura, to część ludzi machnie na to ręką, część poczeka na patch, część jakoś się przemęczy, część może już czeka na nowy sprzęt... Oczywiście bardzo wkurzonych może być wyjątkowo dużo, ale w milion to ja po prostu nie uwierzę - co nie znaczy, że nie mogę się mylić. W taki spadek kursu po premierze i w taką jakość na lastgenach, też nie uwierzyłbym.

Na pewno jednak lastgeny to kluczowy rynek i to co się działo będzie odczuwalne i w liczbach. I tak będzie mocno, ale na pewno trudniej jest sprzedawać grę, która ma tak złą prasę.

Natomiast sama gra jest bardzo mocna, zwłaszcza w zakresie fabuły, postaci. Kolejny rok to poprawki, dodatkowy kontent, ale też "next gen patch" i jest szansa, że CDR to dobrze rozegra. To gra, która ze względu na swoją specyfikę ma szansę na bardzo długi "ogon sprzedażowy", tym bardziej że gracze będą migrować na lepszy sprzęt - nie gorszy.

Osobiście wydaje mi się, że za jakiś czas liczby będą się zgadzać. Natomiast jak te liczby wyceni rynek, przy zmniejszonych zaufaniu do Spółki i mniejszym optymizmie dla jej kolejnych projektów, to już się okaże.
Edytowany: 16 grudnia 2020 09:09

igen
43
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 264
Wysłane: 16 grudnia 2020 09:29:49 przy kursie: 300,00 zł
Problemem nie jest to, czy CP2077 się sprzeda w i ilości 10-20 czy 40 mln sztuk.
Ta ilość jest i przez chwilę jeszcze będzie pochodną dotychczasowego PR, marketingu - rozbuchanego do granic absurdu.

Kwestią kluczową jest to, że dotychczasowe wyceny rynkowe tego waloru oparte były na takim właśnie napompowanym "image" firmy...

Ceny, w przedziale 350-450 oparte były na przeogromnych oczekiwaniach i b. dobrym sentymencie do CDR.

Ale teraz, wraz ze sporym spadkiem zaufania i sentymentu do firmy, wycena CDR zostanie mocno sprowadzona na ziemię. Sądzę, że w już w średnim terminie czeka nas bujanie się w przedziale 1XX-3XX pln za walor - a nie jak do tej pory 3XX-4XX..

IMO - teraz, wszystko wskazuje na to, że ta wycena zostanie mocno urealniona.

I tyle w temacie.

P.S. Oprócz błędów (które w mojej opinii są istotne - szczególnie dla graczy na starszych konsolach czy blaszakach) jest jeszcze jeden, jak dla mnie poważniejszy problem. A mianowicie - to nie jest rozgrywka typu Warcraft czy WoT - która zatrzyma ludzi na miesiące czy lata. Oczywiście to są inne gatunki - ale one generują największe zyski...

...
Edytowany: 16 grudnia 2020 09:39

Piotrek_87
2
Dołączył: 2020-11-13
Wpisów: 91
Wysłane: 16 grudnia 2020 09:36:21 przy kursie: 300,00 zł
Ok sprawdziłem, PlayStation 5 w dniu premiery 2,5 mln sprzedało, x box 1,4 mln, zobaczymy przed świętami co podadzą, ja myślę że od premiery była znaczna korekta spowodowana nieudaną grą na starsze sprzęty jak i pewne niedociągnięcia, myślę że rynek już to przetrawil

trtr
9
Dołączył: 2019-01-10
Wpisów: 90
Wysłane: 16 grudnia 2020 12:29:26 przy kursie: 300,00 zł
W Cyberpunku korporacje nie są przedstawione w pozytywnym świetle. Spółka, która zamieściłaby swoje logo, raczej miałaby niezłą antyreklamę. ;)
Edytowany: 16 grudnia 2020 12:40


juniorAccount
0
Dołączył: 2020-02-26
Wpisów: 5
Wysłane: 16 grudnia 2020 16:17:33 przy kursie: 300,00 zł
CDPR broni się przed zwrotami i obiecuje szybkie (co nagle to po diable) dostarczenie łatek, bo dobrze zdaje sobie sprawę z kosztów chargebacków/refundów binky

Większość platform dystrybucyjnych oraz płatniczych, przy okazji operacji refundacji środków za zakup cyfrowego kodu do gry czy licencji, pobiera za to dodatkową opłatę i zatrzymuje przynajmniej częściowo prowizję za sprzedaż produktu. Czyli każdy refund to koszt i w takim przypadku strata byłaby nieobojętna dla sukcesu gry.

Te kwoty są zazwyczaj zróżnicowane, mogą wynosić od kilku do kilkunastu dolarów, przykładowo zwroty na kartę VISA czy Mastercard to zazwyczaj flat fee 15 dolarów.

Można sobie zasymulować co by się stało gdyby milion osób zgłosiło chęć refundacji. Każda zwrócona sztuka kosztowałaby CDPR przynajmniej kilkanaście dolarów (trzeba oddać kasę kupującemu, zostawić prowizje platformie dystrybucyjnej i być może ponieść dodatkowy koszt chargeback). Boo hoo!

raffmo
9
Dołączył: 2009-02-01
Wpisów: 37
Wysłane: 16 grudnia 2020 20:00:21 przy kursie: 300,00 zł
No to ja włożę kij w mrowisko.

Pomimo wielkiej wpadki na starszych konsolach moim zdaniem z biegiem czasu CDR osiągnie niebywały sukces w sprzedaży CP77.

Po pierwsze wydadzą łaty, fixy etc., ludzie przesiądą się zbiegiem czasu na lepszy sprzęt, pojawią się przewodniki jak grać.

Po drugie - rynek chiński.

Wg linku poniżej można stwierdzić, że gra w Chinach ma pozytywny oddźwięk.
Cytat:
"Positive reviews have flooded Chinese social media. Some Chinese gamers appreciated the effort the company put into the translation and dubbing. “The dubbing is awesome. There is no sense that this is machine-translated. Very authentic,” one comment read."


www.caixinglobal.com/2020-12-1...

Rynek chiński to mega rynek.
Cytat:
Szacuje się, że w 2018 r. co czwarty gracz pochodził z Chin (28 proc. udział w świecie). Już teraz Chiny stały się rynkiem numer jeden zarówno pod względem wpływów ze sprzedaży gier komputerowych, jak i liczby graczy (619,5 mln osób). Obecnie największy jest segment gier na urządzenia przenośne (głównie na telefony), a za nim plasują się gry na PC. Pomimo trudności z wejściem na chiński rynek, gry zagraniczne generowały w 2018 r. 60 proc. przychodów.


www.obserwatorfinansowy.pl/for...

Załóżmy, że 20-30% to PCety. Oznacza to 126-189 mln pecetowców. Niech tylko 10-20% kupi grę. Czyli w samych Chinach potencjalna sprzedaż to 13-36 mln kopii !!! A chiński nowy rok dopiero za ok 1,5 msc.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 547
Wysłane: 16 grudnia 2020 20:20:06 przy kursie: 300,00 zł
raffmo napisał(a):

Po drugie - rynek chiński.


Przecież Chińczycy są już uwzględnieni w obecnej sprzedaży na Steam.

Dominik_hej napisał(a):

Jaki musi być zysk co roku, żeby uzasadnić obecną kapitalizację? 3mld ? a może 4 mld?


Co tak mało, dajmy 5 lub 6.
Może wypadałoby poczytać jakieś rekomendacje/analizy przed rzucaniem podobnych liczb ?

Malve
0
Dołączył: 2020-12-16
Wpisów: 1
Wysłane: 16 grudnia 2020 20:33:17 przy kursie: 300,00 zł
igen napisał(a):
Melvin powiększa S na CDR.


rss.knf.gov.pl/RssOuterView/fa...


Czy mógłby mi ktoś na tym przykłądzie wytłumaczyć idea shorta bo do końca nie rozumiem. Znalazłem taką definicje

"W momencie otwarcia krótkiej pozycji, trader wypożycza akcje lub waluty od brokera, by je sprzedać po obowiązującej cenie, a następnie czeka na zmianę ceny. Gdy ona spadnie, inwestor kupuje na rynku pożyczone wcześniej aktywa po niższej wartości i dzięki temu zarabia."

Na przykładzie tego Melvina zwiekszył shorta z 0,51% do 0,64% co w przeliczeniu na CD project wynosi 0,13 % wszystkich akcji czyli około 130 851 akcji. Z tegy wychodzi że powinien je dzisiajs sprzedać po przykładowo 300 zł i jak cena spadnie odkupić taniej i je oddać.

I teraz zastanawia mnie kto mu to pożyczł bo z tej powyższej definicji wychodzi że broker ? Jednak z drugiej strony to broker dysponuje aż taką ilością akcji obecnie wszytkie fundy według tej tabelki z knf mają 1,86 wszytkich akcji cdp plus wszytkie inne poniżej 0,5 to pewnie będzie koło 2,5%. Na prawde broker dysponuje az taką ilości akcji cdp ?

Druga sprawa jak oni pożyczli te akcji to muszą je od razu sprzedać tego samego dnia czy mogą je trzymać jakis czas i sprzedaż po jakims czasie ?

Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie.

Dominik_hej
3
Dołączył: 2020-12-12
Wpisów: 15
Wysłane: 16 grudnia 2020 20:37:20 przy kursie: 300,00 zł
aircanada15 napisał(a):
raffmo napisał(a):

Po drugie - rynek chiński.


Przecież Chińczycy są już uwzględnieni w obecnej sprzedaży na Steam.

Dominik_hej napisał(a):

Jaki musi być zysk co roku, żeby uzasadnić obecną kapitalizację? 3mld ? a może 4 mld?


Co tak mało, dajmy 5 lub 6.
Może wypadałoby poczytać jakieś rekomendacje/analizy przed rzucaniem podobnych liczb ?


Masz racje. Powinienem był napisać o przychodach a nie o zysku.
Przy C/Z na poziomie 25~30 wychodzi prawie 3mld.


1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
115
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 579
Wysłane: 16 grudnia 2020 20:40:11 przy kursie: 300,00 zł
Cytat:
Wiem. Ale ja symuluję potencjalną sprzedaż w Chinach. Chodzi o skalę rynku. Jeśli gra ma tam dobre notowania to Chiny mogą uratować sukces sprzedażowy CP. Przecież nie wszyscy chińczycy kupowali w preorderach. Też są tacy co kupią za miesiąc-dwa-trzy.


Czy jakaś gra z tego segmentu w Chinach sprzedała się na PC w takiej ilości jak estymujesz?
Edytowany: 16 grudnia 2020 20:42

raffmo
9
Dołączył: 2009-02-01
Wpisów: 37
Wysłane: 16 grudnia 2020 20:49:51 przy kursie: 300,00 zł
Cytat:
Czy jakaś gra w Chinach sprzedała się na PC w takiej ilości jak estymujesz?


Napisałem załóżmy. Ale na steamie jest ich 30 mln wg artykułu

Cytat:
With nowhere else to go for new games of any kind, more and more Chinese players sought out Steam, and the platform's Chinese playerbase spiked to around 30 million, doubling in the space of that year.

www.eurogamer.net/articles/201...

lelo-pakero
10
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 697
Wysłane: 16 grudnia 2020 21:08:36 przy kursie: 300,00 zł
raffmo napisał(a):
Czyli w samych Chinach potencjalna sprzedaż to 13-36 mln kopii !!! A chiński nowy rok dopiero za ok 1,5 msc.

Zaintrygował mnie twój wpis. Dziwię się, że dałeś tylko trzy wykrzykniki, bo 36 mln kopii robi naprawdę ogromne wrażenie. W takiej sytuacji czekam na Chiński Nowy Rok tak niecierpliwie jak nigdy w życiu.

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
115
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 579
Wysłane: 16 grudnia 2020 21:16:54 przy kursie: 300,00 zł
Napisałem załóżmy. Ale na steamie jest ich 30 mln wg artykułu

Cytat:
With nowhere else to go for new games of any kind, more and more Chinese players sought out Steam, and the platform's Chinese playerbase spiked to around 30 million, doubling in the space of that year.

www.eurogamer.net/articles/201...

W takim razie powinieneś brać 30 mln klientów i z tej kwoty estymować 10-20% daje to 3-6 mln szt. Tak wynika z Twoich wcześniejszych założeń.
Edytowany: 16 grudnia 2020 21:19

szco
21
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 104
Wysłane: 16 grudnia 2020 21:45:48 przy kursie: 300,00 zł
Co za analiza d'oh! ... O Chinach marzy... Chiny już są uwzględnione i w preorderach, i w komentarzach na Steamie, i w obciążeniu pobierania danych Steama. To nie jest jakiś magiczny worek, z którego niespodziewanie wypadną miliony sprzedanych kopii d'oh! ...

Co więcej, te 8mln preorderów to jest właśnie efekt sukcesu w Chinach, bo ten wynik przebił większość rozsądnych prognoz. Sukces w Chinach już jest w liczbach i cud się tu nie zdarzy, żadne liczby się nie podwoją, ani teraz ani na przestrzeni roku.

Karty co do PC są wyłożone na stole i każdy wie mniej-więcej czego się spodziewać. Kwestia tego jak ta afera wpłynie na refundy i sprzedaż na konsolach: w ujęciu dwu tygodniowym i w ujęciu rocznym i to krótkoterminowo będzie kształtować cenę z pkt widzenia fundamentów.

Drugą sprawą jest to, czy Redzi w ogóle potrafią robić zaawansowane technologicznie gry i czy potrafią być pionierami branży. Jeszcze dwa tygodnie temu to nie ulegało wątpliwości, ale obraz rozwalił się w mak. I to jest to co rynek musi wycenić jeśli chodzi o perspektywę kilkuletnią.
Edytowany: 16 grudnia 2020 21:47

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,627 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +170,17% +34 033,03 zł 54 033,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło