pixelg
PCFGROUP - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

PCFGROUP [PCF]

AKTUALNY KURS: 59,75 zł (+1,96%) 14-06-2021 16:49
MR_MONEY
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 2 kwietnia 2021 20:00:01 przy kursie: 77,60 zł
Gra się obroni byle naprawili szybko problemy techniczne . Gameplay i loot są świetne i gra zyskuje jak się w nią dłużej pogra najnudniejsze są pierwsze godziny rozgrywki dodatkowo jeszcze spotęgowane przez problemy techniczne które odbierają przyjemność cieszenia się rozgrywką .

kubax
8
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 12
Wysłane: 3 kwietnia 2021 09:53:38 przy kursie: 77,60 zł
A to nie jest tak, że gra przebija oczekiwania? W przypadku cyberpunka, wtopa polegała na tym, że z grą jest gorzej niż zakładał rynek, a tutaj jest chyba lepiej niż zakładał rynek? :) Ja osobiście nie dawałem wiary, że to będzie mieć nr 1 na steam w sprzedaży i osiągnie taką ilość graczy.

hal80
hal80 PREMIUM
4
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-29
Wpisów: 24
Wysłane: 3 kwietnia 2021 10:30:38 przy kursie: 77,60 zł
Premiera średnio udana. Ściągnąłem demo i od wczoraj nie moge się połaczyć z serwerami, dziś też nie. Chciałem przetestować tryb single player więc po co łączenie się z jakimiś serwerami, które nie działają? Jak można sobie tak strzelić w kolano. Jeszcze weekend świąteczny, jeśli tego nie naprawią do końca Świąt to w poniedziałek odbije się to na kursie.


mackopl
mackopl PREMIUM
37
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 075
Wysłane: 3 kwietnia 2021 13:59:39 przy kursie: 77,60 zł
Oceny tragiczne, notoryczne problemy z serwerem i ze stabilnością rozgrywki.
twitter.com/Outriders/status/1...
Jednak sama sprzedaż i zainteresowanie grą wydaje się, że są zgodne z oczekiwaniami. Ilość graczy on-line po naprawach serwera dynamicznie rośnie.
Z ciekawostek to profil na tt ma już ponad 150 tys obserwujących i dały czas dynamicznie rośnie.

MR_MONEY
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 3 kwietnia 2021 21:02:33 przy kursie: 77,60 zł
Te problemy są też miarą sukcesu bo myślę że się nie spodziewali aż tak dużego zainteresowania , Żeby grę polubić trzeba ją najpierw przejść a nie dość że serwery to uniemożliwiają to prawdziwa zabawa w tej grze się zaczyna nie w demie czy pierwszych godzinach rozgrywki które najnudniejsze tylko wtedy jak zdobędziesz fajny loot i zaczniesz się bawić skillami , perkami i combosami w grze oraz craftingiem . Na razie jak zwykle rozhisteryzowana dzieciarnia daje negatywne komentarze to nie są poważne recenzje tej gry ludzi którzy ją przeszli .

regedit181
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-25
Wpisów: 24
Wysłane: 4 kwietnia 2021 18:21:21 przy kursie: 77,60 zł
Haha, zaczyna to przypominać dyskusję na forum CDR po przemierze CP77 tylko na mniejszą skalę.
Tam też ponoć dzieciarnia, gimbaza się wyładowywała. Tylko, że ta Twoja dzieciarnia jest pewnie sporym odbiorecem tej gry, więc ma takie samo prawo do wyrażania opinii, jak dojrzali panowie, którzy są na tyle ciwrpliwi, że wydadzą werdykt dopiero po przejściu całej gry.

jarzeg
2
Dołączył: 2010-03-25
Wpisów: 9
Wysłane: 4 kwietnia 2021 20:56:44 przy kursie: 77,60 zł
Na ten moment liczba grających wygląda bardzo dobrze - jest to 7 najbardziej ogrywana gra na Steam z szansą na miejsce 5. Problemy zgłaszane w Outriders są zupełnie innej natury niż w Cyberpunk, dlatego jeśli uda się na stałe rozwiązać zarządzanie obciążeniem serwerów ciągnących grę będzie to produkcja, która jeśli chwyci, na stałe może być czymś więcej niż nawet Wiedźmin, bo jest w grupie najbardziej obecnie popularnych gier sieciowych.
Jeszcze jest dużo czasu na obserwację zachowania serwerów oraz pozycji gry w rankingu Steam do najbliższych notowań. Jeśli będzie to wyglądało ciągle tak, jak teraz, to z zainteresowaniem obejrzę start notowań i to co będzie się działo na kursie co najmniej przez kilka dni. Dodatkowym katalizatorem może być zachowanie kursu Square Enix, które poznamy jutro do południa.

lukim26
lukim26 PREMIUM
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-04-30
Wpisów: 7
Wysłane: 4 kwietnia 2021 23:15:27 przy kursie: 77,60 zł
Na ten moment to juz 4 miejsce w liczbie grających i zgadzam sie co do opini i porównywaniu ich do Cyberpunka. Jest wielka różnica między negatywem w stylu: "nie chcę w to grać bo ...." a "chcę grać ale ....".
Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości czy to dobra premiera to gra pod względem rekordowego peaku już pobiła takie mega hity jak: Wiedźmin 3, Doom Eternal, The Division, Borderlands 2 i 3 albo Far Cry 5 i nie schodzi z 1 miejsca bestsellerów.
Co do serwerów to wydaje mi się ze tu udostępnienie gry w gamepassie i to na święta zrobiło przeciążenie albo mocno się do tego dołożyło ale to moje prywatne zdanie nigdzie tego nie wyczytałem. Fakt faktem, że za serwerami to stoi bardziej Square Enix niż PCF tak wynika z listu prezesa na twitterze.
Spółka natomiast udowodniła swój mega potencjał i jeśli to prawda, że na giełdzie wyceniana jest przyszłość ;) to niwątpliwie kolejnym produkcją bedą towarzyszyć duże emocje.
Zdrowych i wesołych świąt wszystkim forumowiczom i zespołowi Stockwatch. Pozdrawiam.

MR_MONEY
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 4 kwietnia 2021 23:32:20 przy kursie: 77,60 zł
To co innego niż CDP to bardziej powierzchowne problemy z którymi powinni się w miarę szybko uporać . W mojej ocenia ta gra to jeden z najlepszych looter shooterów na rynku i coraz więcej graczy to widzi liczba aktywnych graczy rośnie . Ta gra praktycznie nie miała marketingu i jedzie głównie na pozytywnych opiniach graczy . Emocje podgrzewa też cena bo mimo wszystko że dobrze oceniam gre to jak się płaci tyle za gre tyle pieniędzy to jednak sie oczekuje że wszystko będzie super działało i można się zirytować .

baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 5 kwietnia 2021 15:42:06 przy kursie: 77,60 zł
Wszyscy narzekacze mogliby się zapoznać z recenzją (nie grałem w grę) ...... zapisy rozgrywki wyglądają niemal epicko. Ciekawie wyglądają dialogi ...Angel
Nie dla każdych uszu ale pasują chyba do klimatu i sytuacji w jakiej są postaci z gry.

Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 5 kwietnia 2021 18:17


filolof
10
Dołączył: 2020-05-12
Wpisów: 34
Wysłane: 5 kwietnia 2021 22:18:59 przy kursie: 77,60 zł
Cytat:
[Square Enix] +1.56% na zamknięciu, więc można powiedzieć, że bez większej reakcji na premierę.


Oni mają kapitalizację w przybliżeniu równą 30 miliardów PLN (15x więcej niż PCF), więc taka jedna gierka do drastycznej zmiany kursu to chyba za mało. Poza tym to Japonia; zgaduję, że tam inwestorzy są bardziej stonowani niż gdzieś indziej.

Obejrzałem wszystkie najpopularniejsze anglojęzyczne filmiki na yt o grze (>100 tyś. wyświetleń) i wszyscy są zgodni co do tego, że gra jest świetna i polecają – jedyny problem to niewyrabiające serwery i crashe/glitche (to drugie akurat jest dość niepokojące i źle świadczy o programistach PCF). Ale z tego co słyszałem dzisiaj już jest dużo lepiej (I played Outriders today. All day. With no interruptions).
Edytowany: 5 kwietnia 2021 22:22

Elliott
5
Dołączył: 2010-08-15
Wpisów: 21
Wysłane: 5 kwietnia 2021 22:42:39 przy kursie: 77,60 zł
Cytat:
"Outriders" zostało stworzone przez PCF Group na zlecenie japońskiego wydawcy, Square Enix. Polska firma otrzymuje zapłatę za produkcję gry oraz będzie uczestniczyć w podziale przychodów, ale dopiero po osiągnięciu przez Square Enix takiej sprzedaży, która pokryje koszty wydawcy (tzw. recoup), czyli wydatki na produkcję i marketing gry. Podział przychodów nie został podany do publicznej wiadomości.

Według Kacpra Kopronia, analityka Trigon DM, do PCF Group może trafić 20 proc. przychodów po odzyskaniu kosztów przez wydawcę. Analityk szacuje, że sprzedaż "Outriders" musi wynieść pomiędzy 2 mln a 2,4 mln kopii, by koszty produkcji i marketingu zostały zwrócone. Po osiągnięciu tego poziomu, producent gry zacznie otrzymywać od wydawcy część przychodów ze sprzedaży.

Przed dodaniem gry do usługi abonamentowej na konsoli Xbox Koproń zakładał, że sprzedaż "Outriders" wyniesie 2,8 mln kopii w pierwszym kwartale od premiery, 3,9 mln w 2021 roku i 7 mln kopii łącznie. Według Kopronia, całkowity budżet gry może oscylować w okolicach 85-90 mln USD: wydatki na produkcję szacuje na 65-70 mln USD, a na marketing ok. 20 mln USD.

źródło: PAP Biznes

To te 2,4 mln sprzedanych kopii będzie tu kluczowe, żeby PCF miał udział w zyskach. Czy osiągną ten wynik, niebawem się okaże.

jarzeg
2
Dołączył: 2010-03-25
Wpisów: 9
Wysłane: 6 kwietnia 2021 00:03:00 przy kursie: 77,60 zł
Tutaj nie ma pytania "czy" ale KIEDY osiągną ten wynik. Zasadne jest tylko pytanie, czy spółka zakomunikuje moment, od kiedy osiąga przychody skorelowane z liczbą sprzedanych egzemplarzy.

Utnapisztim
31
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 775
Wysłane: 6 kwietnia 2021 14:21:43 przy kursie: 81,30 zł
20 tys kopii sprzedawanych dziennie przy tej cenie powinno chyba spokojnie wystarczać do pierwszego miejsca na steam. Na razie ciągle nr 1.

baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 6 kwietnia 2021 16:31:43 przy kursie: 81,30 zł
Teoretycznie 5mln USD to ładna kwota.
Jednak przypomnij sobie, że to były dni wolne gdzie wszyscy siedzieli w domach. Dodatkowo sporo osób pracuje zdalnie - czyli mają siedzenia dość i są mocno wynudzeni - szukają rozrywki.
Zobacz sobie ilość komentarzy. Pewnie współczynnik jest nieco zaburzony ilością negatywów na początku które zapewne wystawiali sfrustrowani gracze. Jednak wydaje mi się, że x50 może być dobrym wskaźnikiem.
Zastanawiano się czy PCF dostanie dodatkowe płatności ...?
Jest spora szansa, że 1mln sztuk sprzeda lub sprzedał się do 10-15 kwietnia.
Trudno zgadywać czy 2-gi milion sprzeda się w maju czy w czerwcu - jest to raczej bardzo prawdopodobne.
Patrząc na to jest całkiem realne, że gdzieś w sierpniu lub wcześniej spółka może dostawać już dodatkowe pieniądze. Myślę, że zdają sobie z tego już sprawę.
Pozostaje otwarte pytanie jaką mają umowę na rozwój gry.
Kolejne pytanie na jakim etapie są ich własne projekty - w fazie projektu na A4 czy może już pracują nad szkieletami gier ?

Co zaś do TOP 1 to chyba zapominamy, że w stawce jest It Takes Two a on robi ładne obroty. Pokonanie go wymaga raczej większego woluminu.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 6 kwietnia 2021 16:34

bbartt
bbartt PREMIUM
1
Dołączył: 2010-11-25
Wpisów: 73
Wysłane: 6 kwietnia 2021 16:39:16 przy kursie: 81,30 zł
Ciekawostka, Bulletstorm z promocją 85% dwie pozycje za CP77 w global steam.


Utnapisztim
31
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 775
Wysłane: 6 kwietnia 2021 16:42:06 przy kursie: 81,30 zł
baks napisał(a):
wydaje mi się, że x50 może być dobrym wskaźnikiem.

Tylko ci się wydaje, wątpię żeby nawet połowa tego była.

GRAF78
44
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 242
Wysłane: 6 kwietnia 2021 17:28:23 przy kursie: 81,30 zł
Elliott napisał(a):
[quote]

To te 2,4 mln sprzedanych kopii będzie tu kluczowe, żeby PCF miał udział w zyskach. Czy osiągną ten wynik, niebawem się okaże.


tak luźno szacując zakładająć wariant optymistyczny gdyby się udało w 2021r sprzedać 3,4mln kopii w pełnej cenie to do spółki trafić powinno (1mln kopii x 125PLN)x20% czyli jakies 25kk przychodu ... dużo to nie jest przy kapitalizacji 2,4kkk

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 547
Wysłane: 6 kwietnia 2021 17:37:18 przy kursie: 81,30 zł
baks napisał(a):

Co zaś do TOP 1 to chyba zapominamy, że w stawce jest It Takes Two a on robi ładne obroty. Pokonanie go wymaga raczej większego woluminu.


A skąd ten pomysł, że It Takes Two "robi ładne obroty" ?

baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 6 kwietnia 2021 18:33:24 przy kursie: 81,30 zł
GRAF78 napisał(a):
Elliott napisał(a):
[quote]

To te 2,4 mln sprzedanych kopii będzie tu kluczowe, żeby PCF miał udział w zyskach. Czy osiągną ten wynik, niebawem się okaże.


tak luźno szacując zakładająć wariant optymistyczny gdyby się udało w 2021r sprzedać 3,4mln kopii w pełnej cenie to do spółki trafić powinno (1mln kopii x 125PLN)x20% czyli jakies 25kk przychodu ... dużo to nie jest przy kapitalizacji 2,4kkk


Skąd Ci się wzięła cena gry 125pln ?
Co do sprzedaży gry to pełna zgoda. Nie ma powodów zakładać wyższej sprzedaży.
A 40-50mln to całkiem spoko. Chyba zapomniałeś, że spółka wchodziła na giełdę z planami własnych produkcji. Kapitalizacja wysoka i przy tych cenach chyba mało sensowny zakup ale w perspektywie jakiejś może mieć sens.
Chyba umknęło Ci także to, że spółka w tym roku otrzymała sporą część płatności za grę. Nie bez powodu podaje się koszt gry łącznie na ok 300mln.
gdzie poszły niby te pieniądze ? koszty produkcji to pewnie nie więcej niż 150-200mln ale sądzę, że 20-30% w tym roku dostała spółka jako ostatnie płatności i rozliczenie końcowe za wynik na premierze.
Tak więc nie 25 a co najmniej 40mln dodatkowych (przy Twoim założeniu 3,4mln sprzedaży) i jakieś 40-50mln rozliczenia ostatniego milestona. To chyba nieco zmienia optykę kapitalizacji - prawda ?
Moje wyliczenia oparte są "na chmurze" niewiedzy jak większość innych - warto to brać pod uwagę przy własnej ocenie.

Nie tak dawno pisano, że It Takes Two jest takim hitem zresztą dość długo okupował TOP.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 6 kwietnia 2021 18:34

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,977 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +170,17% +34 033,03 zł 54 033,03 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło