W całym pierwszym półroczu 2025 r. spółka miała 21 mln zł straty netto wobec 33,2 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 115,31 mln zł wobec 76,31 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,95 mln zł wobec 11,27 mln zł straty w tym ujęciu w 2024 r.
– Proces reorganizacji grupy zakończył się z dniem 30 września. Efekty tych działań powinny być widoczne w czwartym kwartale 2025 r. Dodatkowe wzmocnienie segmentu worf-for-hire, oraz samofinansowanie się projektów self-publishingowych, doprowadzi do pojawienia się zysków oraz dodatnich przepływów finansowych – powiedział w trakcie czatu inwestorskiego StockWatch.pl Sebastian Wojciechowski, CEO PCF Group SA.
W tym roku studio wstrzymało prace nad projektami „Gemini” i „Bifrost” z uwagi na brak nowej umowy ze Square Enix Limited. W efekcie spółka musiała zredukować część zespołu.
– Nie przewidzieliśmy kryzysu jaki dotknął branżę zarówno w kontekście zmniejszenia liczby dostępnych kontraktów WFH, jak i apetytu wydawców na inwestycje w nowe IP. Na to nałożył się nagły odpływ kapitału co spowodowało, że finansowanie projektów poprzez rynek kapitałowy stało się niemożliwe. Dużych ambicji, dodatkowo podbudowanych sukcesem IPO, niestety nie udało się z różnych powodów zrealizować. Na pewno w przyszłości nie będziemy realizować własnych projektów, których finansowanie nie będzie od początku zapewnione – dodał.
Spółka realizuje aktualnie projekty w modelu work-for-hire dla Sony Interactive Entertainment, Microsoft Corporation i Krafton.
– Jesteśmy optymistami, jeżeli chodzi o dalszą współpracę z Sony i Microsoftem. Sytuacja jaka miała miejsce ze Square-Enix jest ewenementem w branży – powiedział Sebastian Wojciechowski.
Prezes PCF Group odniósł się do sytuacji z grą tworzoną na zlecenie Square Enix.
– Ewenementem jest sytuacja w której wydawca nie komunikuje się z deweloperem co do intencji kontynuowania lub zaprzestania prac nad projektem. Spółka posiada na dzień dzisiejszy aktywną umowę na produkcję gry Gemini, która ze względu na brak umowy wykonawczej, niewiele oznacza. W przypadku projektu Dagger PCF był w stałym kontakcie z wydawcą, który jasno i klarownie komunikował swoje intencje – skomentował prezes PCF Group
W modelu self-publishing spółka pracuje nad grą Lost Rift (premiera Early Access odbyła się 25.09.2025) oraz, we współpracy z Incuvo jako deweloperem, projektem “Tracked: Shoot To Survive”, który ukaże się jeszcze w tym roku i będzie ostatnią grą VR, której PCF będzie wydawcą.
– Premiera Tracked: Shoot To Survive przewidywana jest na 4Q 2025. Nie ten moment nie ma planów co do sprzedaży Incuvo – powiedział Sebastian Wojciechowski.
– Nie planujemy kolejnych SPO. Naszą intencją jest aby gry self-publishingowe stały się projektami samofinansującymi – dodał.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi studio People Can Fly, założone w 2002 roku, będące jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r. i wchodzi w skład indeksu sWIG80.