pjt napisał(a):a nie sądzicie że kwestie Włochów to jednak sprawa długoterminowa,
za to tuż za rogiem mamy krótkoterminowo pierwsze 'sprawdzam' - jak wyjdzie sprzedaż w Chinach i jakie wyjdą z tego pieniądze dla TenSq? to powinno być wiadome już po paru tyg od uruchomienia, do 2-3 mies po udostępnieniu będzie już podstawa do oceny.
moim zdaniem to będzie pierwsza potencjalna zmiana klimatu do rozmowy o spółce.
Trudno zrozumieć dlaczego przejęto tak drogą spółkę. Tego na pewno się nie dowiemy - przynajmniej w najbliższym czasie.
Nie ulega wątpliwości, że skutki przejęcia spółka odczuła i odczuje jeszcze dość długo.
Co prawda koszt przejęcia EBITDAx9,8 nie jest jakimś szczególnie wygórowanym jeśli się patrzy na wskaźniki w branży.
Jednak już "dopłata" za kolejne 5 lat podnosi wskaźnik do 15.
Włosi otrzymują kasę (może nie tak wygórowaną) i mają od tego solidne premie przez kolejne 5 lat. Tym większe premie im bardziej będzie rosła EBITDA ..... a przecież w interesie spółki jest wzrost tego wskaźnika.
Nie ma wątpliwości, że to dobru interes dla sprzedawcy.
Należy jednak sądzić, że spółka także widziała w tym intratny interes. Pytanie co to było.
Na pewno koszty zostaną poniesione w tym roku. Przez kolejne 15 lat spółce będzie się zwracała inwestycja licząc według aktualnego EBITDA. Przez 5 lat właściwie całość wskaźnika popłynie do sprzedających. Jeśli TSG uda się w efekcie synergii zwiększyć wyraźnie przychody nabywanego podmiotu to inwestycja zwróci się szybciej niż po 15 latach. Myślę, że spółka mocno na to liczy.
Nie można wykluczyć, że Włosi posiadali jakąś unikalną technologię w swoich produkcjach. Być może był to silnik którego TSG chce użyć w swoich produkcjach lub rozszerzyć portfolio produkowanych symulatorów na bazie nabywanego podmiotu.
Mam nadzieję, że niebawem spółka ujawni co było tak atrakcyjnego, że zdecydowali się wydać duże jak na spółkę pieniądze.
Co do sprzedaży w Chinach to impuls wzrostowy może być dość solidny. Akurat to spory pozytyw. Rynek chiński to nawet 30-40% gry mobilne.
Można zakładać, że jakaś 1/3 graczy mogła już poznać FC czy HC.
Ja jednak spodziewałbym się potrojenia sprzedaży tych gier na rynku chińskim. Powinno to dać impuls wzrostowy 10-20% w skali globalnej.
Patrząc na ostatni kwartał mogłoby to wygenerować 15-30mln dodatkowych przychodów kwartalnie .... więc gra może być warta świeczki ....
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)