
Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.
Na ten moment akcjonariusze Ten Square Games czekali od 2018 r., czyli momentu, gdy studio podpisało umowę z lokalnym wydawcą NetEase. W poniedziałek National Press and Publication Agency (NPPA) opublikował listę 43 nowych zatwierdzonych gier zagranicznych producentów. Wśród nich znalazła się gra Fishing Clash.
– Wejście gry Fishing Clash na chiński rynek to efekt ciężkiej pracy całego zespołu Ten Square Games oraz naszych partnerów – w szczególności chińskiego wydawcy NetEase. To także docenienie unikatowej jakości tego tytułu i jego szans na sukces na nowym, niezwykle konkurencyjnym rynku. Bardzo cieszymy się, że chińscy gracze będą mogli dołączyć do ogromnej globalnej rodziny Fishing Clash – podkreśla Maciej Zużałek, prezes zarządu Ten Square Games.
– Ostatnie miesiące poświęciliśmy na dopracowanie wersji gry przeznaczonej dla rynku chińskiego, uwzględniając sugestie naszego lokalnego wydawcy. W naszej centrali we Wrocławiu zbudowaliśmy doświadczony zespół, który zajmie się jej bieżącą obsługą i dalszym rozwojem. Podobnie jak w podstawowej wersji gry, nastawiamy się na ciągłe działania typu live ops, czy dodawanie nowych funkcjonalności. Nasz chiński partner NetEase w najbliższych tygodniach uruchomi grę na największych platformach w Chinach (iOS i Android) oraz zapewni jej wsparcie marketingowe i produktowe potrzebne do zbudowania skali i pełnego przetestowania potencjału gry na tym ekscytującym rynku – dodaje Anna Idzikowska, chief growth officer Ten Square Games.
Z analiz portalu Sensor Tower wynika, że wydatki użytkowników w Chinach na gry mobilne (App Store) wzrosną w ciągu najbliższych lat o 173 proc. z 20 mld USD w 2020 roku do 55 mld USD w 2025 roku. Już dziś Chiny są największym rynkiem gier mobilnych na świecie.
– Pozytywna informacja. Po wielu miesiącach oczekiwań chiński regulator zatwierdził grę „Fishing Clash” na tamtejszym rynku. Jest to bardzo ważny krok dla dewelopera, gdyż Chiny są największym rynkiem gier na świecie z największym udziałem gier mobilnych. Przypominamy, że w związku z umową dystrybucyjną z firmą NetEase dotycząca wspomnianej destynacji, to ona będzie odpowiadała za marketing gry w tym kraju, stąd TEN będzie rozpoznawał przychód pomniejszony już o UA – komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
Pozytywne zakończenie procesu certyfikacji gry Fishing Clash w Chinach zelektryzowało inwestorów. W poniedziałek po południu kurs akcji rośnie w dwucyfrowym tempie. Kilka minut przed godziną 16:00 akcje spółki drożeją o 17 proc. do 540 zł. W szczycie za jeden walor płacono 554 zł.