PARTNER SERWISU
mdfgyyzv
453 454 455 456 457
aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 27 listopada 2021 16:51:28 przy kursie: 185,52 zł
Z lamentami typu "Cyberpunk 2077 już z 50% promocją" nie ma co przesadzać. Szczególnie w świetle tego, że podobną wyprzedaż Wiedźmin 3 miał już po około 6 miesiącach od premiery.
Jednak popadanie w skrajny optymizm na podstawie fali "nadprogramowych" komentarzy też nie wydaje się rozsądnym podejściem.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 27 listopada 2021 18:39:32 przy kursie: 185,52 zł
Te nadprogramowe komentarze już w tej chwili zagwarantowały wysoką średnią ocenę bieżącą aż do końca grudnia. Jest też szansa na podniesienie średniej za cały okres z 76 na 77% To taki mały kroczek w kierunku ósemki na początku. Wiele negatywnych ocen na STEAM (szczególnie od graczy chińskich) wynika z rozczarowania przedłużającym się oczekiwaniem na jakąkolwiek dodatkową zawartość do gry.

Wilk z T29
67
Dołączył: 2011-01-02
Wpisów: 1 254
Wysłane: 29 listopada 2021 00:05:56 przy kursie: 185,52 zł
asganis napisał(a):


Można mieć negatywne podejście do spółki ale widząc, że CP2077 potrafi być najchętniej kupowaną grą na świecie i próbować nadać temu negatywny wydźwięk bo jest po obniżce ceny jak tysiące innych gier należałoby popukać się w czoło.

Puknąć to trzeba się w czoło gdy się przeżywa 4dniową sprzedaż przecenionej gry, przy 18 mld kapitalizacji te +/- parę mln zł ma jakieś znaczenie?
Spółka zamierza komunikować jaki jest status programu sprzedażowego akcji pracowniczych?
Proponuję więcej czasu poświęcić na czytanie postów i wyciąganie z nich wniosków.
Outriders jest przeceniony o 67 %, jednak nie chodzi o samą przecenę, choć cena finalna znacząco się nie różni od CP77, to raptem 17 zł. Tu wyraźnie widać, że wzrost pozytywnych opinii nie dotyczy jedynie produkcji CDR, dla gry Outriders wzrosły z wszystkich 63% do 80% za ostatnie 30 dni. Czy w takim przypadku wskazany jest entuzjazm?
Edytowany: 29 listopada 2021 00:08


xseror
9
Dołączył: 2021-03-21
Wpisów: 57
Wysłane: 29 listopada 2021 07:43:36 przy kursie: 185,52 zł
Dyskusja w tym wątku przypomina mi złe przykłady z książek o inwestowaniu. Mam nowy model Forda, to dobre auto fajnie mi się nim jeździ pierwsze wersje miały problemy, a teraz już jest dobrze, wiec na podstawie tej analizy kupuje akcje Forda. Zero spojrzenia na akcje czy są drogie czy tanie, brak oceny rentowności spółki, brak oceny potencjału przyszłych zysków. Ocena gry może być i 150% niema to już znaczenia, największy przychód gra przynosi na premierę ,a to się już nie wróci. I bez różnicy czy mi się fajnie gra w grę, a ważne jest jaki produkt ma potencjał do przynoszenia zysków lub generowania strat w przyszłości. I poprawianie ocen może wcale dobrze nie świadczyć. Trzeba ocenić co jest ważniejsze koszty zespołu pracującego nad poprawą gry, czy naprawa reputacji. W przypadku tego projektu koszty powinny być ucięte pół co najmniej pół roku temu.
Edytowany: 29 listopada 2021 07:46

DJ1910
48
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 234
Wysłane: 29 listopada 2021 08:32:15 przy kursie: 185,52 zł
Powinny być ucięte bo co ? Bo Ty tak twierdzisz ? :-)))))

Kolego to jest świat IT i tu każdy projekt może się przeciągnąć w kontekście developmentu o lata swietlne i tego nie przewidzisz.

Niektórzy myślą że to fabryka czekolady albo pralek ze wiele rzeczy można zmierzyć, wyestymowac itd itp. Bullshit.

Współcześne gry są tak masakrycznie skomplikowane że spokojnie można to porównać do pracy nad jakimś nowoczesnym innowacyjnym lekiem.

W tej branży jeszcze przed nami wiele numerów takich jak z CP2077 i dotyka to każdego dużego developera na rynku.

A hajs i tak przyjdzie i tak bo grono graczy stale rośnie.

Wymiera powoli pokolenie ludzi którzy są zacofani cyfrowo a każde nowe pokolenie ludzi wychowuje się już w full cyfrowym świecie stąd spółki gamingowe mają tak wysokie C/Z. Potencjał jest ogromny.

Kiedyś gry piracono ostro. Teraz Steam, Gog, MS Store i inne. Nikt za free nie pogra.

Oldpara
PREMIUM
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 57
Wysłane: 29 listopada 2021 10:42:25 przy kursie: 191,52 zł
Wilk z T29 napisał(a):

Outriders jest przeceniony o 67 %, jednak nie chodzi o samą przecenę, choć cena finalna znacząco się nie różni od CP77, to raptem 17 zł. Tu wyraźnie widać, że wzrost pozytywnych opinii nie dotyczy jedynie produkcji CDR, dla gry Outriders wzrosły z wszystkich 63% do 80% za ostatnie 30 dni. Czy w takim przypadku wskazany jest entuzjazm?


Outriders dostali 2 tyg temu duży darmowy update zmieniający End Game i główne mechaniki stąd wzrost zainteresowania i wysokie oceny. CP77 nic nie dostał, więc sytuacja jest inna.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 listopada 2021 11:10:51 przy kursie: 191,52 zł
xseror napisał(a):
I bez różnicy czy mi się fajnie gra w grę, a ważne jest jaki produkt ma potencjał do przynoszenia zysków lub generowania strat w przyszłości. I poprawianie ocen może wcale dobrze nie świadczyć. Trzeba ocenić co jest ważniejsze koszty zespołu pracującego nad poprawą gry, czy naprawa reputacji. W przypadku tego projektu koszty powinny być ucięte pół co najmniej pół roku temu.


Wiedźmin 3 w latach popremierowych przyniósł dwukrotnie wyższy zysk niż w 2015 roku.
Aby Cyberpunk osiągnął taki wynik (a jest na najlepszej drodze) gra i spółka muszą odzyskać reputację. Zaczyna się to dziać w ostatnich tygodniach a kulminacją będzie wydanie patcha 1.5, dopracowanej i wysoko ocenianej wersji na nextgeny i, przede wszystkim, pierwszego dodatku do gry.
W tym roku CDR wpompuje w Cyberpunka ze 150 mln zł. Ponieważ jest spółką niezależną i nie musi szukać finansowania na zewnątrz, może spokojnie pracować dalej nad grą, spisując 2021 rok na straty. O ile dzięki temu uratują markę Cyberpunk, to efekty zobaczymy w kolejnych latach.
Edytowany: 29 listopada 2021 11:16

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 29 listopada 2021 11:45:03 przy kursie: 191,52 zł
"Wiedźmin 3 w latach popremierowych przyniósł dwukrotnie wyższy zysk niż w 2015 roku.
Aby Cyberpunk osiągnął taki wynik (a jest na najlepszej drodze) gra i spółka muszą odzyskać reputację.

Doprawdy ? Na najlepszej drodze ? Pierwszy rok po-premierowy nie wydaje się dobrym otwarciem.

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 29 listopada 2021 11:48:00 przy kursie: 191,52 zł
Niektórzy na siłę chyba próbują zanegować każdą pozytywna wiadomość bo liczą na zakupy po dużo niższej cenie. Jednak wątpie by kurs zależał od inwestorów na SW także opanujmy sie.

Jak można umniejszać Cyberpunkowi, który od 4 dni kiedy zaczęła się wyprzedaż na steam jest praktycznie cały czas #1. I nie jest to zniżka 90% tylko zwykłe 50%, czyli standardowa zniżka, którą większośc gier na Steam aktualnie ma. Wg. mnie to dość klarowanie pokazuje jak ogromne zainteresowanie generuje ta gra, pomimo złego początku gracze dalej są na nią napaleni. Tutaj przy update na nowe geny i płatnych DLC gra może odżyć na nowo.

Oczywiście to melodia dalekiej przyszłości i kurs może jeszcze i poniżej 100 zł spaść, aczkolwiek ostatnie dni pokazały, że jak to wiele osób pisało "dead-game", "nikogo ona już nie interesuje", "niedlugo będą za darmo do przyjaciółki dodawana" kompletnie minęły się z realiami i może się okazac, że Cyberpunk będzie jeszcze latami przynosić sowite zyski jak Wiedźmin.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 listopada 2021 13:03:22 przy kursie: 191,52 zł
aircanada15 napisał(a):
"Wiedźmin 3 w latach popremierowych przyniósł dwukrotnie wyższy zysk niż w 2015 roku.
Aby Cyberpunk osiągnął taki wynik (a jest na najlepszej drodze) gra i spółka muszą odzyskać reputację.

Doprawdy ? Na najlepszej drodze ? Pierwszy rok po-premierowy nie wydaje się dobrym otwarciem.


W przyszłym roku pojawi się dodatek, który pozwoli na stworzenie i podniesienie ceny pakietu. W przyszłym roku też Netflix wyemituje serial Cyberpunk Edgerunners.


randomdziad
27
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 108
Wysłane: 29 listopada 2021 13:22:44 przy kursie: 191,52 zł
Nie ma tez sie co sie oszukiwac - poza kolosalna wtopa z technicznymi problemami to Cyberpunk to kawal naprawde dobrego RPGa, kto gral ten wie.
Swietny dodatek ktory by rozbudowal fabule i dodal troche atrakcji w miescie moglby spokojnie wyniesc ta gre z solidnego 8/10 na 9/10, moze i 10/10 dla fanow tego klimatu. Takze zupelnie sie nie zgadzam z tymi ktorzy uwazaja ze gra to totalna porazka i projekt nie do uratowania. Liczba ludzi z konsolami nowej generacji tez rosnie wiec to bedzie sprzyjac sprzedazy.
Najwiekszy problem to moim zdaniem wiara w to ze spolka jest w stanie sie szybko pozbierac. Tempo prac nad naprawa cyberpunka bylo niestety fatalne, wszystkie te patche powinny byly wyjsc w ciagu kilku miesiecy po premierze a tutaj rok minal i dalej mielismy jedno darmowe DLC ?
Przesuniecie wydania W3 w odswiezonej wersji tylko potwierdza przypuszczenia ze nie jest tam chyba za dobrze. Wiec o ile szanse na naprawde CP sa to coraz mniej wierze ze to sie stanie w 2022...

Czy wiadomo jaki jest konsensus co do wynikow za Q3?
Edytowany: 29 listopada 2021 13:28

BearHand
208
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 1 287
Wysłane: 29 listopada 2021 18:01:22 przy kursie: 191,52 zł
Cytat:
Zysk netto CD Projektu w trzecim kwartale wyniósł 16,3 mln zł - podała spółka w raporcie. Zysk jest o 54 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 35,6 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 30 proc.

Grupa wypracowała 144,5 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 175 mln zł (w przedziale oczekiwań 145-205 mln zł). Przychody wzrosły o 38 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.

Zysk operacyjny zmniejszył się rok do roku o 45 proc. do 15,6 mln zł. Konsensus zakładał 42 mln zł zysku.

Wynik EBITDA CD Projektu w trzecim kwartale sięgnął 42,9 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 15,3 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 69,2 mln zł.

CD Projekt podał, że w trzecim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 21,1 mln zł. Z kolei kwartalna strata GOG, czyli platformy dystrybucji cyfrowej gier, wyniosła 4,8 mln zł.


https://stooq.pl/n/?f=1456250

Może ktoś w dwóch zdaniach wyjaśnić skąd się biorą straty na GOGu ?

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 29 listopada 2021 19:19:41 przy kursie: 191,52 zł
Niskie przychody są dla mnie rozczarowaniem. Jednocześnie cieszy olbrzymia rezerwa finansowa, dając szansę na wypłatę dywidendy w przyszłym roku.

darebar
23
Dołączył: 2009-12-26
Wpisów: 109
Wysłane: 29 listopada 2021 19:55:48 przy kursie: 191,52 zł
Przynajmniej wiadomo skąd taka duża promocja 50% na Black Friday. Niestety wygląda to na ratowanie przychodów w IV kwartale. Miejmy nadzieję, że Cyberpunk na next-geny ukaże się wcześniej niż na koniec marca, bo inaczej przychody w I kwartale 2022 będzie już trudno utrzymać na przyzwoitym poziomie.

bbartt
7
Dołączył: 2010-11-25
Wpisów: 106
Wysłane: 29 listopada 2021 19:57:41 przy kursie: 191,52 zł
przychody I kwartał 22 dźwignie saga Wiedźmina dzięki serialowi przecież

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 29 listopada 2021 20:37:09 przy kursie: 191,52 zł
Trochę słabo to wygląda. 19 miliardów kapitalizacji, 16 mln na kwartał zysku, a kolejne trzy lata, a najpewniej trochę dłużej, to będzie tylko odcinanie kuponów na przecenach. Pora zejść na Ziemię, albo niech Zarząd zajawi jakąś produkcję, choćby remake pierwszych dwóch Wiedźminów.

artbeco
5
Dołączył: 2010-01-04
Wpisów: 190
Wysłane: 29 listopada 2021 23:03:28 przy kursie: 191,52 zł
aircanada15 napisał(a):
"Wiedźmin 3 w latach popremierowych przyniósł dwukrotnie wyższy zysk niż w 2015 roku.
Aby Cyberpunk osiągnął taki wynik (a jest na najlepszej drodze) gra i spółka muszą odzyskać reputację.

Doprawdy ? Na najlepszej drodze ? Pierwszy rok po-premierowy nie wydaje się dobrym otwarciem.


jeśli nominacja na grę roku to kiepskie otwarcie, jesli 2,5 mld przychodu to kiepskie otwarcie, to pokaż spółkę grową która robi to mega lepiej.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 30 listopada 2021 00:41:02 przy kursie: 191,52 zł
artbeco,
Śpieszę z wersją dla opornych: tgolik i ja piszemy o latach popremierowych. W przypadku Cyberpunka to 2021 wzwyż. Chyba nie bardzo kojarzysz kiedy była premiera gry ?
A te argumenty o nominacji na grę roku oraz "pokaż spółkę grową która robi to mega lepiej." pozwolę sobie przemilczeć.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 30 listopada 2021 10:18:09 przy kursie: 182,76 zł
tgolik napisał(a):
Niskie przychody są dla mnie rozczarowaniem. Jednocześnie cieszy olbrzymia rezerwa finansowa, dając szansę na wypłatę dywidendy w przyszłym roku.

Masz odpowiedź na swoje zachwyty.
Można podnieść cenę gry jak ktoś chciał po dodatkach - ale pozycja gry na Steam padnie z 80 pozycji na 380 po promocji o będzie się sprzedawać tylko w promocji 70-80%.

GTA nie daje dużych przecen ale jak widać ich cena jest dużo niższa a sama gra sprzedaje się świetnie bez promocji - więc nie ma powodu do przecen.
Co do kosztów to wolałbym aby CP był 50% droższy i był dużo lepszy. Nikogo nie cieszy tani i słaby produkt - a wracając do W3 to był 3 razy tańszy od CP a sporo lepszy.

Co do czasu pracy nad naprawą i dodatkami to wyraźnie pokazuje jakie kadry zatrudnia CDRd'oh!
Chyba prowadzą przedszkole dla IT Angel .
Przy 1000 ludzi aby nie móc naprawić gdy prze rok .....

Nie chcę pastwić się nad fanami ale o ile dobrze pamiętam to podobny zysk za 13 ma CIG .... a co z różnicą w kapitalizacji ?

Tak ten rok jest do zapomnienia ..... pytanie czy kolejny będzie lepszy jeśli gra już teraz musi być sprzedawana -50%.
Same nowe konsole nie napędzą tak sprzedaży bo większość już grę ma i darmowe updaty.
Fajnie, że gra powinna być coraz lepsza ale chyba spółka nie ma wyjścia.
Przed nią jeszcze długa droga do kolejnej gry dopiero zaczęli prace. Pewnie pójdzie szybciej niż 7 lat jak przy CP - bo znają już nieco temat - oby tylko z lepszym skutkiem.

Najgorsze gdyby przejedli przychody w postaci dywidendy i zabrakłoby kasy na dopracowanie gry.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 30 listopada 2021 10:27

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 30 listopada 2021 10:35:03 przy kursie: 182,76 zł
Hmm, na koniec maja dostalismy jeszcze bardziej rozczarowujacy raport i luke udalo sie w kolejnych sesjach domknac bardzo szybko. Ciekawe jak bedzie tym razem.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




453 454 455 456 457

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,704 sek.

cbrepjcy
ljlcewzo
terfeayo
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
aexpwvxn
jetzynff
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat