tgolik napisał(a):@baks
Ciągle nie mogę zrozumieć, na co CD Projekt miałby wydawać środki z zewnętrznego finansowania, mając własne zaskórniaki w kwocie 1,2 mld zł. Na dokładkę nawet w słabym, przejściowym roku 2021 na produkcję z nawiązką starczają im wpływy bieżące. Przecież nie ma możliwości, żeby CDR wydał na produkcję więcej niż 250 mln rocznie, nawet zwiększając zatrudnienie o 100-150 osób rocznie.
Najwyraźniej nie pamiętasz lub nie chcesz pamiętać, że spółka przyjęła za pewnik (założenia PM) , że zarobią 6 mld na czysto.
Z tego co widać sukcesem będzie przekroczenie 2 mld w 3 lata.
Do tego rosną koszty płac i rosną inne koszty działalności. Spółka już wyczerpuje możliwości taniego zatrudniania ...... czego skutki widać po jakości produkcji i łatania gry.
Niska płaca za słabe kadry .....
Teraz przejmowane są małe studia za oceanem a tam płace są wyraźnie wyższe niż u nas i na Ukrainie.
Zakładam, że w USA i Kanadzie będzie budowane studio które być może będzie tworzyć nową grę choć niekoniecznie.
Spółka zaorała sobie możliwość zrealizowania planu przychodów i stworzenia pełnowymiarowego drugiego zespołu produkcyjnego w liczbie gdzieś 500-700 osób.
Teraz nie ma na to kasy.
Piszesz, że ma 1,2 mld kasy. Wielu marzy o sowitych dywidendach ..... banialuki.
Jak widać bieżące koszty doganiają przychody. Rosnące zatrudnienie pożre całe możliwe przyrosty przychodów związane z petencjalnym wzrostem sprzedaży na konsole o ile on się pojawi.
Nie jest tajemnicą, że gra na PC jest dużo lepsza i nie tylko z powodu niedopracowania programowego. Tak więc nawet włożenie sporej kasy w aktualizację nie da kopa sprzedażowego.
W ostatnich miesiącach część graczy kupowało konsole przesiadając się z PC .... bo to była dużo tańsza wersja przy problamach z dostępnością i horrendalnymi cenami grafiki.
Jednak za rok sytuacja wróci do normy a to pokrywa się z wydaniem nexgenów .... musztarda po obiedzie.
Nie od dziś wiadomo, że gry na konsole są dużo droższe. Kupowanie konsol dla pogrania w 1-2 tytuły przestanie być niebawem opłacalne - tym bardziej biorąc pod uwagę dużą przewagę mocy PC-tów i spore możliwości modernizacyjne Pc-tów.
Kasa z "zapasów" ledwie wystarczy na kolejną produkcję a należy zakładać, że zapasy gotówki nie będą rosły.
Dywidenda o ile będzie to drenowanie możliwości rozwoju i ryzyko braku kasy na bieżącą produkcję.
Dla mnie nawiązanie porozumienia z dużym podmiotem typu T2T to możliwość powrotu do stworzenia drugiego zespołu i produkowania 2 gier jednocześnie.
To duży krok naprzód (choć bolesny) to jednak naprzód. Aktualne działania spółki to tylko wegetacja.
Zawalona jakość CP .... trudno stało się
Wykradzenie całego archiwum .... trudno mogło się zdarzyć .... ale teraz trzeba zrobić duży krok do przodu nie patrząc jak boli.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)