PARTNER SERWISU
ucwyjieh
44 45 46 47 48
1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 13 czerwca 2022 00:33:39 przy kursie: 66,80 zł
11bit obejmuje 100 tys akcji po 61.75 zł. Trzeba liczyć średnią cenę za jaką obejmuje akcje, a nie patrzeć tylko na jedną część transakcji. Tu nie ma żadnej zasługi Prezesa. To element transakcji.

Edytowany: 13 czerwca 2022 00:36

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 13 czerwca 2022 01:15:25 przy kursie: 66,80 zł
Cytat:
Najważniejsze pytanie jaki będzie podział zysków. Bo większość zysku może oznaczać 50,01 proc. i równocześnie 80 proc. Skoro nie wiadomo, to trzeba pesymistycznie zakładać, że to jednak bliżej tej dolnej granicy.


Jeżeli kasy miało wystarczyć do czerwca 22 r., to znaczy że Starward miał nóż na gardle negocjując umowę i patrząc na termin jej zawarcia czyli czerwiec 22 r. jest to pewnik.

11bit będzie miał zwrot kosztów wydawniczych w pierwszej kolejności, następnie udział w zysku ze sprzedaży gry, bez pokrycia kosztów produkcji przez Starwarda. To tylko potwierdza konieczność zawarcia umowy przez Starward.

Podział zysków. Tu myślę że 11bit mogło sporo wynegocjować patrząc na sam komunikat spółki i enigmatyczne stwierdzenie dotyczące podziału zysków - zresztą nieprawdziwe patrząc na kwestie pokrycia kosztów wydawniczych w pierwszej kolejności.

Może udział w zysku być związany z ilością wydatków jakie są konieczne do dokończenia gry i portów. Wtedy im data premiery gry byłaby późniejsza tym udział 11bit w zysku byłby wyższy.

bankrucik
140
Dołączył: 2011-03-26
Wpisów: 4 899
Wysłane: 13 czerwca 2022 01:30:50 przy kursie: 66,80 zł
anty_teresa napisał(a):
Starward jak widać pogodził tych co woleli emisję i selfpublishing, z tymi co woleli wydawcę - będzie jedno i drugie blackeye



@bankrucik
gra była na etapie wczesnej bety, więc chyba jest jasne, że to musiało jeszcze potrwać... O czym więc mówisz?


o czym ja mówię? @ Antyteresa przypomnij ile razy Spółka zapewniała, że kasy starczy na produkcję i na kiedy obiecywali premierę? to oni nie wiedzieli na jakim etapie mają produkcję? czy jak CDPROJEKT nawijali makaron na uszy?
jeśli te 6 mln dodatkowo pójdzie na produkcję to ile razy niedoszacowali budżet gry biorąc pod uwagę ich własne szacunki z IPO..( 7 mln?) pierwsze zapowiedzi wydania gry to chyba 2021 był.. itd..
żeby mogli liczyć zyski to najpierw 11 bit będą sobie odliczać koszty wydawcy ( 10mln?)
dopiero po odbiciu 10 mln +20 mln kosztów produkcji może będą zyski do podziału..
musi być duży sukces, żeby to się spieło z kapitalizacją STA


Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..

teraz również na twitter.com


BearHand
208
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 1 287
Wysłane: 13 czerwca 2022 01:57:48 przy kursie: 66,80 zł
Jak wiele mądrości można znaleźć w bajkach dla dzieci, np. Nowe szaty cesarza.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 13 czerwca 2022 03:06:15 przy kursie: 66,80 zł
bankrucik napisał(a):
anty_teresa napisał(a):
Starward jak widać pogodził tych co woleli emisję i selfpublishing, z tymi co woleli wydawcę - będzie jedno i drugie blackeye



@bankrucik
gra była na etapie wczesnej bety, więc chyba jest jasne, że to musiało jeszcze potrwać... O czym więc mówisz?


o czym ja mówię? @ Antyteresa przypomnij ile razy Spółka zapewniała, że kasy starczy na produkcję i na kiedy obiecywali premierę? to oni nie wiedzieli na jakim etapie mają produkcję? czy jak CDPROJEKT nawijali makaron na uszy?
jeśli te 6 mln dodatkowo pójdzie na produkcję to ile razy niedoszacowali budżet gry biorąc pod uwagę ich własne szacunki z IPO..( 7 mln?) pierwsze zapowiedzi wydania gry to chyba 2021 był.. itd..
żeby mogli liczyć zyski to najpierw 11 bit będą sobie odliczać koszty wydawcy ( 10mln?)
dopiero po odbiciu 10 mln +20 mln kosztów produkcji może będą zyski do podziału..
musi być duży sukces, żeby to się spieło z kapitalizacją STA


Tak, nie dowieźli projektu w początkowym założeniu, ale sprawy są nieco bardziej skomplikowane, bo przecież od pierwotnych założeń ta gra się mocno zmieniła - początkowo to miała być gra fabularna zdaje się z dość liniową rozgrywką, czego jednak nie wiedzieliśmy, przynajmniej ja.

Była emisja w ramach upoważnienia walnego z dawniejszych czasów dla Partnersów, przy której zdecydowano się rozbudować grę i faktycznie wtedy przesunięto premierę z 2021 na 2022 r. Początkowo też krytykowałem te decyzję, ale potem była konferencja i wyjaśnienia dlaczego to zrobili. W lipcu 2021 r. gotowa była pre-alfa, a w grudniu dopiero alfa. W ostatnim raporcie pisali o tym, że Beta zakończy się w czerwcu i na forum nie bez podstaw pojawiały się głosy, że premiera może wyskoczyć na 2023 tym bardziej jak ma być wspólna na wszystkie platformy. Z tego powodu ja zaskoczony nie jestem i pewnie większość akcjonariuszy także. Ale fakt, że można mieć pretensje bo kasy miało starczyć na skończenie gry i marketing, a w każdym raporcie pisano, że strata jest zgodna z założeniami i ma pokrycie w zaawansowaniu planu produkcyjnego. OK. Nie zamierzam tego bronić, ale jak napisałem patrząc na to co komunikowali o stanie zaawansowania (milestony są w raportach) ryzyko przesunięcia na 2023 trzeba było kalkulować. Stąd moje zdziwienie, że TERAZ widać coś tam, coś tam.

MrBlue2
91
Dołączył: 2019-11-24
Wpisów: 830
Wysłane: 13 czerwca 2022 05:03:51 przy kursie: 66,80 zł
Ktoś się pokusi ile kopii gry musi być sprzedane (uwzględniając ostatnie informacje) aby móc uznać to za sukces finansowy?Think

ps. Obserwuje, bez akcji.
Edytowany: 13 czerwca 2022 05:05

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 13 czerwca 2022 07:22:20 przy kursie: 66,80 zł
MrBlue,

Na tym etapie aby to policzyć trzeba by zrobić sporo założeń w tym dotyczące czasu premiery i budżetu gry oraz kosztów wydawniczych i ceny gry oraz kursu wymiany.

Spółka dziwnym trafem publikuje dwie informacje - gameplay i umowa - jednego dnia. Widać że obawiają się jak rynek odbierze informacje o umowie, emisji i przesunięciu premiery.

Prawa autorskie zdaje się mają do 10.2023 r. i zdaje się że trzeba będzie zapłacić za ich przedłużenie.

Daj mi znać, czy coś wiesz na jakim etapie są porty na konsole. Ja nie przypominam sobie aby spółka o tym informowała. To znaczy że jednoczesną premiera gry na PC i konsole wcale nie musi się wydarzyć, a jeżeli się wydarzy to chyba pod koniec 2023 r. Na to wskazuje wielkość emisji.



anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 13 czerwca 2022 10:04:15 przy kursie: 53,20 zł
MrBlue2 napisał(a):
Ktoś się pokusi ile kopii gry musi być sprzedane (uwzględniając ostatnie informacje) aby móc uznać to za sukces finansowy?Think

ps. Obserwuje, bez akcji.


Do tej pory zainwestowali w projekt pewnie 7 baniek, a do połowy przyszłego roku będzie to kolejne 4 mln zł. Łącznie 11 mln zł. Produkcja trwać będzie nawet 5 lat, więc spokojnie można oczekiwać stopy zwrotu na poziomie 100 proc. -> średnio 20 proc. rocznie. To oznacza, że te 11 baniek zysku gra powinna zrobić. Skoro tak, to przychody po stronie STA powinny wynieść 22 mln zł. i dalej mamy schody związane z podziałem zysków i kwotą recup i ceną gry.

Według mnie żeby mówić o sukcesie gry przyjmując optymistyczne założenia trzeba sprzedać minimum 600 tys. egzemplarzy w ciągu roku na wszystkich platformach (zakładam połowę na konsolach). Przy pesymistycznych założeniach granica sukcesu ląduje na poziomie 1,4 mln szt.


kliknij, aby powiększyć


Ale to wszystko niestety wymaga założeń i jest płynne. Ja to mocno uprościłem, bo gra będzie robić zwrot także w kolejnym roku po premierze (ale wydłuży się też okres zwrotu). Z drugiej strony finansowanie kolejny rund było rozciągnięte w czasie. Tak czy owak, to musi być minimum wysokie kilkaset tysięcy egzemplarzy aby mówić o sukcesie finansowym. No warto pamiętać, że sukces projektu nie jest tożsamy z sukcesem akcjonariuszy.
Edytowany: 13 czerwca 2022 10:18

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 czerwca 2022 10:25:38 przy kursie: 53,20 zł
Moim zdaniem czesc tego finansowania pojdzie na kolejna gre
o czym wspominano - nad czyms nowym też dłubią

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 13 czerwca 2022 10:27:45 przy kursie: 53,20 zł
Czy nie jest tak, że wyższy recup przełoży się na wyższą cenę gry?

Poza tym założone koszty recup w obydwu scenariuszach są założeniem jak rozumiem.

Zakładając premierę w połowie 2023 r. i koszty gry na poziomie 11 mln zł sensowne wydaje się założenie udziału 11bit na co najmniej poziomie 36% - udział w kosztach produkcji (z uwagi na termin zawarcia umowy przyjąłbym minimum 40%).


Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 czerwca 2022 10:47:33 przy kursie: 53,20 zł
oczywiscie spolka sie nie chwali szczegolami umowy.
na najblizszym walnym licze na odpowiedzi.
zapraszam do rejestracji.

enthusiast
PREMIUM
10
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-12-08
Wpisów: 201
Wysłane: 13 czerwca 2022 11:32:20 przy kursie: 53,20 zł
anty_teresa napisał(a):
Najważniejsze pytanie jaki będzie podział zysków. Bo większość zysku może oznaczać 50,01 proc. i równocześnie 80 proc. Skoro nie wiadomo, to trzeba pesymistycznie zakładać, że to jednak bliżej tej dolnej granicy.


Ja właśnie, ze względu na fakt pokrycia w pierwszej kolejności kosztów wydawcy, pokusiłbym się o założenie, że udział w zyskach twórcy gry może być jednak sensownie większy niż 50%. Jest to takie trochę wróżenie z fusów ale takie założenie wydaje się mieć sens.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 13 czerwca 2022 11:53:07 przy kursie: 53,20 zł
Obstawiam 70:30 po recoup

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 czerwca 2022 11:56:16 przy kursie: 53,20 zł
zapewne na "osłodę" 11BIT dostał akcje prezesa po 10.

dzis pogrom na kursie. ale leci prawie wszystko.
zobaczymy jak promocja 11KI wplynie na WL.
z tego co widze to już powoli zaczynają reklamować Niezwyciężonego na steam.
Edytowany: 13 czerwca 2022 11:57

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 13 czerwca 2022 12:41:57 przy kursie: 53,20 zł
1ketjoW napisał(a):
Czy nie jest tak, że wyższy recup przełoży się na wyższą cenę gry?

Poza tym założone koszty recup w obydwu scenariuszach są założeniem jak rozumiem.

Zakładając premierę w połowie 2023 r. i koszty gry na poziomie 11 mln zł sensowne wydaje się założenie udziału 11bit na co najmniej poziomie 36% - udział w kosztach produkcji (z uwagi na termin zawarcia umowy przyjąłbym minimum 40%).


Wyższy budżet, to wyższa cena, ale cena to także konsekwencja czasu grania. To trzeba zbalansować.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 czerwca 2022 16:35:29 przy kursie: 53,20 zł
paniczna ucieczka inwestorow trwa.
byly już dolne widły, a teraz -17% na obrocie 0.5 mln zl.

najwyrazniej przelozenie premiery o kolejny rok nie spotkało się z euforia

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 13 czerwca 2022 16:56:04 przy kursie: 53,20 zł
Stany dołują to reszta idzie ich śladem. STA ma tego pecha, że ogłosił dwie negatywne informacje w weekend. Przełożenie premiery i podział przychodów po pokryciu kosztów wydawniczych.

Spółka jest wyceniana na 106 mln zł. Patrząc na inne spółki to spora kwota, a dochody mają być za około rok.

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 13 czerwca 2022 17:10:46 przy kursie: 53,20 zł
a tymczasem dzis grupa na steam +1520
steamdb.info/app/731040/graphs...

hello1
chyba gameplay sie spodobał
Edytowany: 13 czerwca 2022 17:11

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 13 czerwca 2022 17:40:28 przy kursie: 53,20 zł
Z dyskusji wnioskuję, że sceptyków nic nie przekona. Nawet stempel jakości w postaci dealu z Bitami. Nie będę próbował, wrzucę tylko kilka moich nieuporządkowanych spostrzeżeń:

1.
Oczywiście nie znamy szczegółów umowy wydawniczej, co utrudnia szacowanie przychodów z gry dla każdej ze stron. Ja natomiast patrzę na tę sprawę następująco: czy fakt wydania gry przez 11 bit studios oznacza zwiększenie potencjału komercyjnego gry? Oczywiście, że tak. Czy to zwiększenie zrekompensuje przychody/zyski "utracone" na rzecz wydawcy? Tu również zakładam, że tak. Kompetencji marketingowych "Jednastek" oraz ich zdolności do monetyzowania tytułów nie sposób kwestionować. Przecież taki Moonlighter sprzedał 1M egzemplarzy w ciągu dwóch lat od premiery! Na dobrą sprawę te działania się jeszcze nie zaczęły. Absolutnie oczekuję tu tego swoistego bitowego "magic touch". Pamiętajmy też, że "Niezwyciężony" trafi teraz do całego portfolio gier 11 bit, co stwarza liczne okazje do różnego rodzaju akcji promocyjnych.

2.
Zakładam, że podział zysków jest wyraźnie na korzyść Starwarda (zdecydowanie bliżej mi do 70:30 niż 50:50). Wcześniej wychodziły ze spółki sygnały, że nie będzie ona zainteresowana oddaniem zbyt wielu "procentów". Zaawansowany etap produkcji też tu przemawia moim zdaniem na korzyść dewelopera. Nie wydaje mi się, żeby premiera "Niezwyciężonego" miała się odbyć pod koniec 2023 roku i wymagała wielkich dodatkowych nakładów finansowych (nawet jeżeli tak, to nakłady te odpowiednio zwiększą potencjał gry). Studio jak wynika z treści raportów brało pod uwagę samodzielne wydanie gry). Z tych względów odrzucam też argumenty o emisji ratunkowej i braku innego wyjścia. Tego rodzaju pesymizm jest dla mnie grubo przesadzony.

3.
Ciekaw jestem, jak należy rozumieć komentarz CEO z komunikatu prasowego:
Cytat:
Inwestycja kapitałowa 11 bit studios pozwoli istotnie przeskalować naszą działalność już w 2023 roku – podsumowuje prezes Starward Industries.

Sam wstępnie - może dowiemy się więcej - interpretuję te słowa w ten sposób, że środki z emisji będą przeznaczone na dalsze działania służące rozwojowi studia w przyszłości (np. zwiększenie zatrudnienia, rozpoczęcie prac nad nowym projektem, dodatki do Niezwyciężonego - pytanie, czy formuła gry na to pozwoli). Wsparcie premiery "Niezwyciężonego" to kwestia odrębnej części porozumienia, tj. umowy wydawniczej i @Anty-Teresa słusznie zwraca uwagę na konieczność rozgraniczenia tych dwóch części kontraktu.

4.
Wczorajszy pokaz mi się podobał, był przez samych organizatorów anonsowany jako jedna z jego głównych atrakcji, a towarzystwo było zacne. Graficznie gra wygląda bardzo dobrze. O fabułę i narrację martwię się jeszcze mniej. Rozumiem obawy o statyczność i "walking-simowatość", ale liczę na to, że uda się tu znaleźć właściwy balans. Rynek jest ogromny, a gusta graczy rozmaite. W "Firewatchu" akcji niewiele, nikt do nikogo nie strzela, a sprzedaż była znakomita. Ponownie odwołam się do argumentu o zainteresowaniu Bitów: jeżeli oni dostrzegli tu potencjał na tyle, by nie tylko podpisać deal wydawniczy, ale i dokonać inwestycji i zaprosić zaprosić Starwardów do powiększającej się "rodziny", to jest to dla mnie wystarczający argument.

5.
Wishlisty drgnęły. Obecnie już 142 miejsce (+41) i spory dobowy przyrost followersów (niemal +20%).

6.
Ukłony i szacun dla CEO Marka Markuszewskiego za uszanowanie interesu akcjonariuszy mniejszościowych (sprzedaż własnych udziałów z dyskontem to mniejsze rozwodnienie kapitału). Wczoraj dodałbym tu jeszcze, że należy docenić szczelność informacyjną spółki, ale dzisiejsze spadki kursu powodują, że łatwo można wyśmiać tą myśl ;)

7.
Nie staram się zrozumieć dzisiejszej reakcji rynku. Nigdy nie wiadomo, kto kupuje, kto sprzedaje i dlaczego. Sam dla siebie wyciągnąłem najwidoczniej zupełnie odwrotne wnioski z wczorajszego komunikatu. Uważam, że ten deal to win-win dla obydwu spółek w długim terminie. Czekam niecierpliwie na kolejne odsłony kampanii marketingowej.
Jestem na Twitterze
Edytowany: 13 czerwca 2022 21:52

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 243
Wysłane: 13 czerwca 2022 21:16:48 przy kursie: 53,20 zł
Anty Teresa napisał dziś, że spółka komunikowała, że straty są zaplanowane i zgodne z budżetem. Natomiast ryzyko przeniesienia premiery trzeba było określić samemu na bazie informacji że spółki dotyczących postępu prac. Patrząc na dzisiejszą reakcje chyba nie wszyscy dostrzegli to ryzyko.

Do tego doszła na dziś umowa rozwadniająca potencjalne zyski dzisiejszych akcjonariuszy, ustalająca pokrycie w pierwszej kolejności kosztów wydawniczych i zakładająca podział przychodów z gry według nieokreślonego % pozostawiając pole do niepewności. Może to 55:45, może 60:40 a może 70:30 itd.

To nie jest kwestia sceptycyzmu, ale oceny powyższych faktów z dnia wczorajszego. Samo rozwodnienie udziałów powoduje zwykle spadek kursu, bo jest niekorzystne dla obecnych akcjonariuszy. A tu mamy jeszcze pokrycie kosztów wydawniczych i dopiero potem podział przychodów między spółkę i 11bit. Ponieważ nie wiadomo ile mają wynieść koszty wydawnicze również w tym wypadku ryzyko trudno określić tj. oszacować ile sztuk gry musi zostać sprzedanych aby pokryć te koszty.

Dla części inwestorów ryzyka okazały się zbyt duże w stosunku do potencjalnych korzyści. Stąd spadek kursu, bo ryzyka są mierzalne ( w tym sensie że gdy nie można ich określić przyjmuje się negatywne założenia - ostrożnosciowo), a potencjalne korzyści nie.

Do tego doszły spadki na szerokim rynku.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE STARWARD



44 45 46 47 48

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,226 sek.

tmkgqqlj
gqqulgob
ovrlkyws
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ewbtectk
jshvuijk
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat