longterm napisał(a):Takie to „ryzyko” ze od czasu jego wystąpienia tj 11 lipca, rynek zdążył jeszcze zrobic nowe ATH (przy uwzględnieniu dywidendy)….
A wisienka na torcie to był chyba dzisiaj news ze w ogóle zakazano cfd w Hiszpanii
...
To celowe wprowadzenie w błąd z tym hiszpańskim banem na cfd?
Jeżeli jesteś tym "longetrm", który uważa się i promuje, jako doświadczony inwestor, to raczej powinieneś umieć wyszukiwać takie informacje i unikać rozpowszechniania fejk newsy.
Z tego, co do tej pory wiadome i do czego już ustosunkowała się spółka to tylko zakaz reklamy cfd w Hiszpanii, czego i tak XTB już od dawna dawna nie robiła.
Info od spółki, jakbyś miał problem znaleźć:
"Wpływ regulacji CNMV dotyczących działań marketingowych związanych z CFD na działalność XTB na rynku hiszpańskim
Jako XTB wspieramy wszelkie działania lokalnych regulatorów, których celem jest ochrona praw i interesów inwestorów. Z naszego punktu widzenia, zmiany wytycznych CNMV (Comisión Nacional del Mercado de Valores) dotyczące zakazu reklam i wszelkich działań marketingowych związanych z CFD (contract for difference) na tamtejszym rynku pozwolą oczyścić lokalny rynek z nieuczciwych praktyk, które negatywnie wpływały na wizerunek całej branży.
Już od niemal dwóch lat nie prowadzimy działań reklamowych związanych z CFD w Hiszpanii, stąd ten wpływ nowej regulacji na działalność operacyjną XTB oceniamy jako niewielki. W ostatnich latach nasze działania marketingowe na tym rynku skupiały się przede wszystkim na promocji oferty akcyjnej oraz działaniach edukacyjnych. W związku z wytycznymi CNMV dostosowaliśmy nasze strony internetowe, działania w mediach społecznościowych, zasady współpracy z partnerami oraz oferowane klientom metody płatności. Wszystkie te zmiany zostały już wprowadzone.
Od momentu wprowadzenia wytycznych CNMV nie widzimy znaczących zmian jeśli chodzi o tempo pozyskiwania nowych klientów w tym regionie. W naszej ocenie, długoterminowo regulacja ta przyczyni się do dalszego wzmocnienia pozycji rynkowej XTB w Hiszpanii również dlatego, że oferta produktowa naszej lokalnej konkurencji jest ograniczona. Już niedługo klienci z tego regionu będą mogli korzystać z naszego nowego – pasywnego produktu. Natomiast strategia marketingowa XTB na rynku hiszpańskim znacząco się nie zmieni. Na początku 2024 roku planujemy dużą kampanię reklamową związaną z naszym nowym konceptem komunikacji z klientami.
ir.xtb.com/wplyw-regulacji-cnm...