7 Dołączył: 2018-03-27 Wpisów: 41
Wysłane:
3 stycznia 2024 19:51:00
przy kursie: 13,20 zł
Bergman napisał(a):
Komentarze przy tej grze to jest anomalia - ich liczba jest nieproporcjonalnie duża w stosunku to zainteresowania grą i jako taka jest kompletnie niewiarygodna.
Bergman napisał(a): Liczba komentarzy na Steam dla Invincible to obecnie 2567 (2 miesiące), a Blair Witch zebrał ich w ciągu 4 miesięcy od premiery 1974. Przychód za ten okres dla Bloobera wyniósł wówczas 6,5 mln, a Starward już nie ma pieniędzy i musi pożyczkami się ratować mimo znacznie większej liczby komentarzy. Przecież to z kilometra widać, że coś tam jest nie tak.
Według https://gamalytic.com/game/1092660, https://gamalytic.com/game/731040 średni czas grania w Invincible 4.8godz., Blair Witch 4.5godz jest niemal taki sam. Po porównaniu Invincible z Blair Witch w steamdb ( steamdb.info/charts/?compare=7...) uzyskuję poniższy wykres:  kliknij, aby powiększyćZ którego wynika, że momentami w Invincible grało do 6 razy więcej graczy niż w Blair Witch. Na pierwszy rzut oka wygląda na to że w Invincible gra 2-3 razy więcej graczy. Dla łatwiejszego porównania podzielę przez 2 liczbę komentarzy Blair Witch aby uzyskać taki sam okres w miesiącach. 2567 / (1974/2) = 2,6 Współczynnik 2,6 pokrywa się z tym co widać na wykresie. 2567/1974 = 1,3 Przychód Bloobera 6,5 * 1,3 = 8,45 mln. Jest to wartość zbliżona do 28 x 2567 * 100 (7,1 mln), którą można wyliczyć używając sposobu podanego przez GRAF78. Jak i również do mojego sposobu. Na dziś wyszedł mi przychód 7,77 mln. @Bergman Czy mógłbyś mi napisać na czym polegają wspomniane anomalie bo ja ich nie potrafię znaleść.
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
3 stycznia 2024 23:01:08
przy kursie: 13,20 zł
www.stockwatch.pl/wiadomosci/w...W sensie, że w Invincible w ciągu roku zagra łącznie 2-3 mln graczy ? To co przedstawiłeś to dana liczba osób online na Steam. W żadnym miejscu nie wynika z tego, że w Invincible grało x2-x3 ludzi więcej w danym okresie. Może to oznaczać, że do skończenia Blair Witch potrzeba mniej czasu aniżeli w przypadku Invincible. Sprzedaż tej gry na konsolach wygląda bardzo źle, a na Steam tylko źle. Anomalia bierze się stąd, że za liczbą komentarzy w ogóle nie poszedł ranking sprzedażowy. Typowe przeliczniki premierowe na Steam to przedział x40-x80 za komentarz, a nie x20-x28. Na PSNprofiles pokazuje około 12 tys. posiadaczy Blair Witch i 392 Invincible. A na Xbox liczby na trueachievements pokazują 143 tys. osób dla Blair Witch i 747 dla Invincible. Natomiast z twojego liczenia wyszłoby, że Invincible zarobił w 2 miesiące tyle co Blair Witch w całym 2020 roku (a dokładnie to 8 mln) ... i zapewne dlatego Starward musi pożyczać 200 tys. na przetrwanie ...
|
|
14 Dołączył: 2010-07-21 Wpisów: 364
Wysłane:
3 stycznia 2024 23:52:19
przy kursie: 13,20 zł
Oj dawno nie zalogowalem sie ale już musiałem  Gambia... jest takie coś jak VPN, ciekawe ile Polaków kupuje gry przez bramke z Turcji, Argentyny, Ukrainy czy Rosji edit: PS. Sprzedam plakat z IPO, kto chętny
Edytowany: 3 stycznia 2024 23:55
|
|
|
|
30 Dołączył: 2014-05-08 Wpisów: 690
Wysłane:
4 stycznia 2024 07:29:13
przy kursie: 13,20 zł
O ile sobie dobrze przypominam to ustępujący prezes mówił coś o udostępnieniu gry 1000 influencerów, a to chyba nie była lista zamknięta. Czy oni na steam nie robili recenzji?
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
4 stycznia 2024 08:08:08
przy kursie: 13,20 zł
Sprzedaż i przeliczniki bardzo łatwo oszacować, 14 listopada 2023 poszedł komunikat o wielkości przychodu brutto ze sprzedaży (przed odjęciem prowizji platform dystrybucyjnych). Podana kwotę 3.200.000PLN dzielimy przez cenę 125PLN bo przychód przed odjeciem prowizji (tutaj pomijam niższe ceny regionalne) co daje nam sprzedaż około 25600 kopii bez pudełek na koniec 12.11.2023 a komentarzy na steam było wtedy 874 co jak łatwo wyliczyć daje przelicznik x29 ".. Treść raportu: Zarząd Starward Industries S.A. informuje, że w dniu dzisiejszym powziął informację od wydawcy gry "The Invincible", 11 bit studios S.A., że skumulowane przychody brutto (przed prowizjami platform dystrybucyjnych) ze sprzedaży kopii cyfrowych gry "The Invincible" na wszystkich platformach dystrybucji cyfrowej (bez uwzględnienia sprzedaży kopii gry dystrybuowanych w formie "pudełkowej"), liczone w okresie od 6 listopada 2023 r. do 13 listopada 2023 r. włącznie (pierwszy pełny tydzień sprzedaży), wyniosły ok. 3,2 mln PLN. " www.bankier.pl/wiadomosc/STARW...Dziś mamy już 2586 komentarzy i nawet odejmując hipotetyczną wersje 1000 komentarzy od influencerów daje to 1586x29 czyli około 45000 sprzedanych kopii bez pudełek i konsol co uśredniając cenę (promocja i bez) dało by przychód ok 5MLN. Wiem ze ceny regionalne są niższe ale dochodzi przychód ze sprzedaży konsolowej oraz pudełkowej, podsumowując nawet gdyby 1000 komentarzy rzeczywiście było od influencerów to przychód ze sprzedaży (przed prowizjami platform) waha się gdzieś w okolicy 5MLN odejmując prowizje i podatek to do kasy 11Bit już wpadło przynajmniej 3MLN bez konsol i pudełek.
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
4 stycznia 2024 11:33:24
przy kursie: 13,50 zł
recoup dla 11BIT będzie na pewno. pytanie ile "zarobi" STA na swoj wlasny rachunek. wishlista w pelnej cenie juz zjedzona, wishlista w cenie -20% też (ostatnio miejsca 600+). pozostaje wishlista -30%, -40%, -50%. szału nie ma. za 7h konczy się sale... kolejny za kilka tygodni... https://steamdb.info/sales/history/
Edytowany: 4 stycznia 2024 11:35
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
4 stycznia 2024 11:42:25
przy kursie: 13,50 zł
@graf78
No okazuje się, że to nie taki prosty komunikat bo się pomyliłeś w trzech miejscach. Nie da się zakupić gry nie płacąc podatku więc nawet przyjmując 10% podatku średnio to z kwoty 125 robi się 112,5 pln. Kwota brutto 3,2 mln za okres była ze wszystkich platform, a nie jednej. Jeżeli 60% przychodu ma źródło z rynku PC (i zapewne 95% z PC to Steam) to wychodzi przelicznik x26 na Steam za 7 dni bo 1,92 mln / 110 uśredniona cena w pln = 17,5 tys. na PC, a komentarzy za okres było 663 (znaczenie mają komentarze od konsumentów, a nie te od kont które otrzymały grę za darmo, a tych jest sporo bo około 20% łącznie). Przelicznik od premiery zwyczajowo idzie w dół więc sprawa jest oczywista. Tam nic nie wygląda normalnie i o ile różne statystyki na Steam łatwo podpompować o tyle strony PSN profiles, Trueachievements (głównie z tego względu, że mało kto tam zagląda i rynek kompletnie je ignoruje, a skoro tak to cena pod to nie wzrośnie. Nie to co followers na Steam czy inne bzdury o wishlistach. Spółki cały czas są głównie pod to pompowane i stąd te zrzuty przed premierami lub po), rankingi sprzedaży oraz komunikaty spółki jasno pokazują co tam się dzieje.
Edytowany: 4 stycznia 2024 11:47
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
4 stycznia 2024 14:36:07
przy kursie: 13,50 zł
Ja nie twierdzę że jest super bo nie jest ale też nie tragizujmy że sprzedaż nie istnieje bo każdy może sprawdzić dobowe przyrosty komentarzy i nie są one zerowe. Recoup jest blisko na co wskazuje kwota pożyczki tylko 200tys PLN a w planach była kwota 2mln PLN. Zakładam że od lutego spółka już będzie otrzymywać przychody.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
5 stycznia 2024 20:21:11
przy kursie: 13,10 zł
Piszecie o względnie optymistycznej sprzedaży. Chyba umyka to, że jest to okres niedługo po premierze w dodatku dane zostały zaczerpnięte z okresu największej sprzedaży w ciągu roku. Jeśli nawet symulowana sprzedaż w podanym okresie była taka jak się sugeruje. Jak macie zamiar zapewnić spółce dalsze finansowania działalności spółki bieżącą sprzedażą ? Spółka zdaje sobie z tego sprawę. Trudno aby byli pesymistami. Zarządy rzadko bywają oficjalnie sceptyczne. Może koledzy pamiętają ile emisji akcji było np na Jujubee gdzie wciąż obiecywano sukcesy. Jakieś prace nad kilkoma projektami trwały. Tutaj mamy nowe otwarcie. Spółka właściwie nie ma nic na tapecie. Dopiero chcą coś wymyśleć ... ale kasa pusta, ludzie odchcdzą i to raczej ci lepsi. Jak patrzeć z optymizmem na przyszłość ? Ja nie widzę tu szans na inwestycje Bitów. Jeśli to pojawi się sam będę bardzo oburzony. Uważałbym to za kolejną stratę kasy spółki w tym mojej. Jak widać nie każda inwestycja jest udana jak z FT. Nie przesądzam czy kolejna gra będzie sukcesem czy jak dużym. Kolejna gra nawet nieduża pojawi się nie wcześniej jak za 3 lata. Ile trwa produkcja małej i bardzo mało złożonej gry trwa często nawet jak Invincible 5 lat z ogonkiem. Kolejna najwcześniej druga połowa 2027. Jak spółka ma przetrwać jak uplasować emisję. Czy spółka ma jakiś kontent który ma wartość ... raczej nie a właśnie nie udało się utrzymać już jakoś zgranego zespołu. Zarząd za długo nie podjął działań ratunkowych to kiepsko rokuje na przyszłość. Jak im zawierzyć kolejne pieniądze z których nie wiadomo co wyjdzie za ileś lat. To moja opinie. Może znów stracę okazję zarobku - przynajmniej spekulacyjnie. Ale to nie dla mnie. Dla mnie za duże ryzyko a spekulacyjnie przestałem grać już dość dawno. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
7 Dołączył: 2018-03-27 Wpisów: 41
Wysłane:
7 stycznia 2024 15:08:04
przy kursie: 13,10 zł
Bergman napisał(a):www.stockwatch.pl/wiadomosci/w...W sensie, że w Invincible w ciągu roku zagra łącznie 2-3 mln graczy ? To co przedstawiłeś to dana liczba osób online na Steam. W żadnym miejscu nie wynika z tego, że w Invincible grało x2-x3 ludzi więcej w danym okresie. Może to oznaczać, że do skończenia Blair Witch potrzeba mniej czasu aniżeli w przypadku Invincible. Sprzedaż tej gry na konsolach wygląda bardzo źle, a na Steam tylko źle. Raczej mój poprzedni post był analizą porównawczą pod kątem czy przeliczniki sprzedażowe oparte na wystawionych komentarzach są wiarygodne w przypadku Invincible. Tak, wykres przedstawia liczbę graczy online, jednak jak wspomniałem we wcześniejszym poście według gamalytic.com średni czas grania w Invincible 4.8godz., Blair Witch 4.5godz. jest niemal taki sam. Ponadto obie gry zostały zaprojektowane na podobny czas rozrywki ( www.ppe.pl/news/136421/blair-w... www.eurogamer.pl/invincible-ni...), czyli średnio każdy gracz w obu grach będzie widoczny na wykresie graczy online przez 5 godzin a potem zniknie, stąd różnice pomiędzy wykresami będą zależały głównie od popularności. Zwróć uwagę, że od 32 dnia Invincible oscyluje przy wartości około 220 a Blair Witch 70. Dla mnie sytuacja na wykresie jest wystarczająca do stwierdzenia, że wyższa liczba komentarzy nie wynika z manipulacji polegającej np. na rozdanych tysiącach kluczy do influencerów i sztucznego masowego wystawiania komentarzy w celu podbicia statystyk. Ponadto jeśli podzielę przychód Blair Witch przez liczbę komentarzy (6,5 / 1974 = 0,0032928) to otrzymam, że komentarz jest wart 3293 zł. Wartość ta jest zbliżona do 3232 zł, którą wyliczyłem dla Invincible. Jeżeli założenie, że w chwili obecnej w Invincible gra 2-3 razy więcej graczy niż w Blair Witch (w analogicznym czasie po premierze) oraz, że dalsza sprzedaż będzie się utrzymywała na podobnym poziomie są prawdziwe to prawdziwy będzie też wniosek, że za rok pojawi się komunikat o 2-3 mln graczy Invincible. Patrząc na wykres, podobne ceny premierowe (109,99 vs 125) wydaje mi się że Blair Witch może być dobrym punktem odniesienia w stosunku do Invincible. Skoro Blair Witch zarobił przez rok 8 mln to przy założeniu, że zaobserwowana zależność jest prawidłowa i nie ulegnie gwałtownej zmianie to można by mieć nadzieję na to, że Invincible zrobi 16-24 mln przychodu w 2024. Bergman napisał(a): Anomalia bierze się stąd, że za liczbą komentarzy w ogóle nie poszedł ranking sprzedażowy. Typowe przeliczniki premierowe na Steam to przedział x40-x80 za komentarz, a nie x20-x28. Na PSNprofiles pokazuje około 12 tys. posiadaczy Blair Witch i 392 Invincible. A na Xbox liczby na trueachievements pokazują 143 tys. osób dla Blair Witch i 747 dla Invincible. Natomiast z twojego liczenia wyszłoby, że Invincible zarobił w 2 miesiące tyle co Blair Witch w całym 2020 roku (a dokładnie to 8 mln) ... i zapewne dlatego Starward musi pożyczać 200 tys. na przetrwanie ...
Wspominasz o anomaliach podczas analizy sprzedaży konsolowej. Na PSNprofile porównujesz liczbę posiadaczy Blair Witch z 4 lat z hakiem z 2-3 miesiącami Invincible, po czym mówisz, że to nie możliwe. Niestety, z powyższych danych ciężko jest mi dostrzec na czym te anomalie polegają. Czy mógłbyś przedstawić bardziej szczegółowo swój tok myślowy tak aby pokazać gdzie dokładnie i na czym polegają dostrzeżone przez Ciebie anomalie?
Edytowany: 7 stycznia 2024 15:10
|
|
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
7 stycznia 2024 16:23:26
przy kursie: 13,10 zł
Przemekn napisał(a): Jeżeli założenie, że w chwili obecnej w Invincible gra 2-3 razy więcej graczy niż w Blair Witch (w analogicznym czasie po premierze) oraz, że dalsza sprzedaż będzie się utrzymywała na podobnym poziomie są prawdziwe to prawdziwy będzie też wniosek, że za rok pojawi się komunikat o 2-3 mln graczy Invincible.
2-3 mln w rok? to by oznaczalo ze gra sprzedaje sie lepiej niz Green Hell od CreepyJar.... www.stockwatch.pl/wiadomosci/c...
Edytowany: 7 stycznia 2024 16:24
|
|
7 Dołączył: 2018-03-27 Wpisów: 41
Wysłane:
7 stycznia 2024 17:53:16
przy kursie: 13,10 zł
Tylko, że obecnie porównujemy do sprzedanych w czasie roku 1mln kopi Blair Witch, popatrz sobie na historię obniżek cen w 2020 roku dla Blair Witch. Jesli Starward dałby obniżkę 80% przez pół roku to te 2-3 mln graczy zrobili by dużo szybciej
Edytowany: 7 stycznia 2024 19:05
|
|
87 Dołączył: 2020-01-06 Wpisów: 202
Wysłane:
7 stycznia 2024 19:51:26
przy kursie: 13,10 zł
Przemekn napisał(a):Jeśli podzielę przychód Blair Witch przez liczbę komentarzy (6,5 / 1974 = 0,0032928) to otrzymam, że komentarz jest wart 3293 zł. Wartość ta jest zbliżona do 3232 zł, którą wyliczyłem dla Invincible. Gry Bloobera lepiej sprzedają się na konsolach aniżeli na PCtach, a w przypadku Invincible sprzedaż na konsolach nigdy nie była wyższa od sprzedaży PCtowej więc ponownie dokładasz złe miary. Tam często wychodzi podział 60-70% przychodów z konsol, a myślę, że w przypadku Starwarda to będzie dokładnie na odwrót bo rankingi sprzedażowe na PS5 i XBOX był od początku bardzo słabe. Cytat:Skoro Blair Witch zarobił ... to można by mieć nadzieję, że Invincible zrobi 16-24 mln przychodu w 2024.Na PSNprofile porównujesz liczbę posiadaczy Blair Witch z 4 lat z hakiem z 2-3 miesiącami Invincible, po czym mówisz, że to nie możliwe. To Ty twierdzisz, że Invincible zrobi w rok skumulowany wynik Blair Witcha z ponad 4 lat więc podałem statystyki za ten okres. Blair Witch od premiery do III kwartału 2023 zarobił dokładnie 20 896 35,00, czyli gra potrzebowała na to ponad 4 lat, a Ty twierdzisz, że Invincible może zrobić to w roku 2024. Invincible w analogicznym okresie radzi sobie nawet gorzej aniżeli Layer of Fear 2 na Xbox (true achievements pokazuje na tę chwilę 762 posiadaczy, a LoF 2 miał 1173 po 62 dniach i to jest najsłabszy produkt sprzedażowy Bloobera w ostatnich latach). Twoje oczekiwania wobec Invincible zakładają sprzedaż znacznie wyższą od jakiegokolwiek produktu Bloobera bo żaden się tak dobrze nie sprzedawał by zrobić w 12 miesięcy 16-24 mln. Mylisz się całkowicie bo mierzysz to komentarzami Steam, które są kompletnie niemiarodajne dla tej gry.
Edytowany: 7 stycznia 2024 20:10
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
8 stycznia 2024 12:26:32
przy kursie: 13,25 zł
Przemekn napisał(a):Tylko, że obecnie porównujemy do sprzedanych w czasie roku 1mln kopi Blair Witch, popatrz sobie na historię obniżek cen w 2020 roku dla Blair Witch. Jesli Starward dałby obniżkę 80% przez pół roku to te 2-3 mln graczy zrobili by dużo szybciej Widać, że niektórzy nie otrząsnęli się jeszcze po premierze i nie zauważyli lub wypierają z rozumu, że była totalną klapą i pokazała, że projekt był dużą porażką. Pokazuje to, że jeśli spółka zaoferuje np 2 mln akcji po 30zł to akcje rozejdą się jak ciepłe bułeczki. Niektórzy już uważają, że spółka bardzo mocno pracuje nad TRZEMA projektami - choć z wypowiedzi samej spółki można wywnioskować, że jest spory eksodus i raczej wielu myśli jak i gdzie się ewakuować. Na razie nic nie słychać o pracach nad DLC który miałby zwiększyć zawartość i atrakcyjność gier .... ale po co nad nim pracować gdy gra "i tak się sprzeda" lepiej niż Frostpunk. Przecież całkiem dobrze odebrany FP nie sprzedał się w ilości więcej niż 2 mln 2 ciągu roku. Jak widać zespół SI jest dużo lepszy od 11bit i zaczął z "wysokiego c". Założyli sobie mocny projekt i zapewne odnieśli sukces bo jak inaczej ocenić spodziewaną przez fanów sprzedaż 3mln sztuk. Myślę, że Bitowcy także mogą marzyć o sprzedaży FP2 w ilości 3mln sztuk w ciągu roku. Pytanie co jest bardziej realne czy dla SI czy 11bit ? Może jeszcze wracając do porównań. FP miał niższą cenę i dość małą zawartość za co był nieco krytykowany. Jednak nad grą przez 2 lata pracował duży zespół niewiele mniejszy niż produkcyjny czego skutkiem było kilka dużych dużych dodatków . Tutaj na razie nic się nie słyszy o rozwoju gry a tak na prawdę nie będzie miał kto nad tym pracować. Jak ma być stymulowana ta sprzedaż. Owszem WL była myląco spora. Zapewne część może nawet spora tych chętnych z WL kupi grę przy jakimś poziomie promocji. Nie oczekiwałbym aby te 500tyś z WL przełożyło się na 3mln. Jeśli te 500tyś kupią grę po -80% lub niżej to będzie pokazywać jaki potencjał został zmarnotrawiony i ile mogłoby się sprzedać. Nawet przy kosmicznej nierealnej sprzedaży 3mln spółka będzie miała przychody max 31mln. Teoretycznie mogłoby to wystarczyć na produkcję jednej gry. Nie wykluczam takiej ilości pobrań gry nawet w ciągu roku. Jednak jest to możliwe w przypadku GP gdzie wynagrodzenie jeśli będzie w GP będzie ryczałtowe. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
8 stycznia 2024 12:38:47
przy kursie: 13,25 zł
baks napisał(a):Nawet przy kosmicznej nierealnej sprzedaży 3mln spółka będzie miała przychody max 31mln. Teoretycznie mogłoby to wystarczyć na produkcję jednej gry.
wy o milionach a tu nawet nie ma nawet 100 tys sztuk.... miejsce powyzej #1000 na top sellers. sprzedaż na poziomie świnki burka store.steampowered.com/app/113...tyle że gra o śwince kosztowała grosze. I ma większy przychód z kopii bo grę wydali samodzielnie, mają całość przychodów, gra się spłaciła i przyniosła zysk. Cap Freemind 9.5 mln zlotych. Jedyne co uzasadnia 26 mln kapitalizacji STA to potencjalna emisja ratunkowa od 11BIT i duży zastrzyk gotówki uzyskany w ten sposób. Na to najwyraźniej czekają inwestorzy. A może już ktoś nawet coś wie, skoro kurs stabilny jest.
Edytowany: 8 stycznia 2024 12:48
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
8 stycznia 2024 13:34:11
przy kursie: 13,25 zł
Wolne żarty. Uważasz, że jest co ratować ? Ja tam widzę, że i tak już za dużo wtopili w ten projekt. 11bit nie jest takim CDP gdzie może być przepalane 50 czy 100mln. Zarząd ma tylko 16% i musi dbać o interesy akcjonariatu bo nie są to tylko ich pieniądze. Inwestycja w FT była majstersztykiem. Można popełnić błąd w inwestycji ale dalszych wtop w SI akcjonariat nie zrozumie. Popełnienie błędu może się zdarzyć ale brnięcie w zaparte jest możliwe tylko wśród polityków. W świecie biznesu jak coś jest czarne to jest. Alternatywna rzeczywistość jak w polityce nie jest możliwy. Jeśli ktoś nie przestrzega reguł po prostu upada. Zarząd dostał "card blanche" na inwestycje warunkowo ale to się może zmienić jeśli będą z tego korzystać w wątpliwy sposób niezgodny z interesem właścicieli (akcjonariatu). Ja jako współwłaściciel uważam, że temat SI jest zamknięty. Nadzieje tych którzy utopili w SI lub liczą na duży zysk to ich problem. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
297 Dołączył: 2008-11-23 Wpisów: 7 675
Wysłane:
8 stycznia 2024 13:52:07
przy kursie: 13,25 zł
baks napisał(a): Ja jako współwłaściciel uważam, że temat SI jest zamknięty. Nadzieje tych którzy utopili w SI lub liczą na duży zysk to ich problem.
Jednak zauważ baks, że temat zamknięty nie jest. 11BIT trzyma swój pakiet, a mógł sprzedać, lockupów nie ma. Mogli to zrobić dzień po premierze po 35 złotych, gdy już wszystko było wiadomo. Mogli zrobić to w zeszłym tygodniu... A jednak uparcie trzymają. po co? Mi to daje do myślenia... że jednak będą ratować. nieudane inwestycje się tnie... albo uśrednia się w dół.
Edytowany: 8 stycznia 2024 13:53
|
|
91 Dołączył: 2019-11-24 Wpisów: 830
Wysłane:
8 stycznia 2024 13:57:40
przy kursie: 13,25 zł
Starward postawił wszystko na jedną kartę - Invicible - max peak 1227 graczy i przegrał.
Dla porównania taki PlayWay robi z 20 gierek po 400-500 tys i wiele z nich ma dużo wyższe peaki i sprzedaż niż Invicible. Playway nie zabije nawet wiele nieudanych premier.
I co teraz Starward zrobi emisję i znów postawią wszystko na jedną nową grę? Może im się uda, a jak nie to ...
Nie każda spółka zostanie CdProjektem, 11 Bit, CreepyJar.
Na giełdzie mamy ok 95 spółek gamingowych i przyszłość większości zależy od jednej gry. Komuś się uda, większość ...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
8 stycznia 2024 14:16:03
przy kursie: 13,25 zł
Co tu uśredniać ? Kiedyś kilka lat temu (lata 2010-2016) także próbowałeś uśredniać kilka inwestycji. Żadna z nich nie przyniosła zysku. Sprzedaż i odkupowanie po niższych cenach - licząc na odbicia kursów - pozwalało tylko obniżać zyski do opodatkowania z innych inwestycji. Żadnego innego skutku nie przyniosły. Po kilku latach doprowadziło do pogodzenia się z nieodwracalnością strat i koniecznością spojrzenia w lustro i przyznania się do błędu i pomyłki w inwestycjach. W Bitach są ludzie rozsądni i nie zrobią kolejnych dużych błędów. Nie znamy pomysłów ludzi z SI. Jednak pole manewru jest ZEROWE. Są w sytuacji nie do pozazdroszczenia. Jednak sytuacja jest wynikiem ich kuriozalnych błędów. Stosunkowo wysoka WL pewnie wprowadziła ich w ekstazę która zaćmiła im postrzeganie rzeczywistości. Jeśli ktoś nie ma pojęcia o tworzeniu gier powinien zatrudnić jakiegoś specjalistę lub zasięgnąć opinii fachowego podmiotu. Dla mnie taka inwestycja zbyt ryzykowana. Na razie nie widzę potencjału. Z uporem próbujesz podtrzymywać złudne nadzieje. Już to przerabialiśmy na wielu spółkach. Już nie raz przypominałem jeden z bardziej znanych Jujubee także próba zaistnienia czymś spektakularnych Kursk. Także okazało się to kompletną klapą. Warto prześledzić co się działo dalej. W tym czasie co Kursk spółka miała już jakieś sukcesy i projekty w realizacji w tym Realpolitik. Jujubee była w dużo lepszej sytuacji niż SI. Byli także w dużo lepszej sytuacji bo branża była w modzie i łatwiej było uzyskać finansowanie z rynku. Teraz SI w jest w wyraźnie gorszej sytuacji. Koszty funkcjonowania są dużo wyższe a pozyskanie finansowania z rynku jest dużo trudniejsze. Sytuacja spółki i jej renoma także słabsza. Nie wiem gdzie Ty widzisz szansa. Dla mnie to ułuda. Indywidualni może się skuszą patrząc na teoretycznie spore dźwignie. Jednak długoterminowo ja nie widzę tutaj szans inwestycyjnych. Oczywiście mogę się mylić i długo, średnio czy krótkoterminowo mogą być jakieś szanse. Każdy ma wybór co do inwestycji - głosuje się własnym kapitałem. Bitowcy już dawno (kilka miesięcy) pisali, że pojawią się szanse inwestycyjne ale nie muszą się spieszyć bo czas działa na ich korzyść . Mam przekonanie, że będą inwestycje - jednak nie wierzę aby to było dalsze topienie kasy w SI. W ciągu 2 lat na rynku pozostanie nie więcej niż 25-30% obecnych spółek. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 8 stycznia 2024 14:18
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
8 stycznia 2024 14:25:49
przy kursie: 13,25 zł
MrBlue2 napisał(a):Starward postawił wszystko na jedną kartę - Invicible - max peak 1227 graczy i przegrał.
Dla porównania taki PlayWay robi z 20 gierek po 400-500 tys i wiele z nich ma dużo wyższe peaki i sprzedaż niż Invicible. Playway nie zabije nawet wiele nieudanych premier.
W PLW jest co najmniej 100 zespołów i tyle gier robią. Inna sprawa czy i kiedy się ukażą. Im także posypał się koncept. Liczyli, że stopniowo będą wszystkie zespoły wypychali na GPW. Chyba ponad 20 zespołów udało się wyemitować. Pozostała większość nie wypaliła i także trzeba będzie zrobić silną konsolidację. PLW samo przyznało wiele miesięcy temu, że większość zespołów jest nierentowne i patrząc na sytuację na rynku nie ma szans doprowadzić do debiutu i zgarnąć wielkiej kasy z emisji - chyba, że uda im się doprowadzić kroplówkami finansowymi do przewegetowania zespołów do poprawy koniunktury w branży i wtedy zrobić im debiuty. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|