103 Dołączył: 2011-02-18 Wpisów: 1 520
Wysłane:
2 lipca 2024 22:22:40
przy kursie: 14,00 zł
Dlaczego pkp cargo ciągle traci rynek? Ano wyprzedali za bezcen stary tabor. Tabor który wyremontowany jeździ u konkurencji... Przyczyn jest wiele. Szkoda akcjonariatu i pracowników którzy nie mają na siebie pomysłu i tkwią w tej niedoli... Niestety kultura organizacyjna takiej spółki jest bardzo trudna do zmiany. ujeżdżam byki ===>>
Edytowany: 2 lipca 2024 22:23
|
|
23 Dołączył: 2020-02-11 Wpisów: 168
Wysłane:
2 lipca 2024 23:01:12
przy kursie: 14,00 zł
Dlaczego pkp cargo ciągle traci rynek? Bo zarząd robił to co chce rząd. Cytat:Jak to zatopił? Przecież to był duży kontrakt na wożenie węgla.
Zarząd, żeby dostać medal - bo prezes Olkiewicz (Marek - były prezes PKP Cargo - przyp. red.) dostał medal za zasługi dla energetyki - wydał polecenie, żeby składy wysłać pod Gdańsk i pod Szczecin, żeby czekały na ten kolumbijski węgiel. Zapłacono nam za te przewozy, ale wygląda, że to było swoiste "pyrrusowe zwycięstwo".
Czyli zerwali realizowane inne kontrakty?
Prezesi nie zastanawiali się. Był okólnik do klientów, w którym było napisane, że my teraz mamy wykonywać decyzję węglową, więc przykładowo wasze potrzeby z kontraktu zawartego na 600 tys. ton pracy przewozowej - a to jest dosyć dużo, bo my dziennie przewozimy 300 tys. ton, czyli to są dwie dniówki - są na drugim albo trzecim planie. To przykład umowy, której w ogóle nie wykonaliśmy. Klient poszedł do konkurencji i straciliśmy go chyba na zawsze. Do następnego przetargu nawet nie zostaliśmy zaproszeni. Klient był wściekły na nas i straciliśmy zlecenie na około 3 miliony ton.
Ilu klientów straciliście na zawsze?
Mam nadzieję, że nie na zawsze. Już staramy się o ich odzyskanie, ale mam świadomość, że może nie być lekko. Jedną sprawą są niewykonane umowy już zawarte i to jest rząd kilkunastu podmiotów, szczegóły podajemy we wniosku do prokuratury. Oprócz tych klientów, którzy po prostu nie złożyli nam nowych zamówień, PKP Cargo zostawiło ich na lodzie, więc poszli do konkurencji. Tutaj mamy większy problem.
Sama decyzja węglowa podjęta przez premiera Morawieckiego była nieodpowiedzialna i doprowadziła, wraz ze sposobem jej wykonania, do tego, że spółka została - jak to się kolokwialnie mówi - "zarżnięta". Złożyliśmy w zawiadomieniu do prokuratury prośbę o zweryfikowanie, czy nie mamy do czynienia z kwestią nadużycia uprawnień urzędniczych. www.money.pl/gospodarka/donos-...
|
|
6 Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 213
Wysłane:
3 lipca 2024 10:35:14
przy kursie: 15,88 zł
Ta spółka od dawna ma problem. Powyższe tłumaczenia są śmieszne i niedorzeczne - zgodnie z zasadą to nie moja wina, poprzednicy blablabla... Skostniała struktura, brak pomysłu na rozwój, zaspanie gdy rynek został "uwolniony".
|
|
|
|
PREMIUM
7 Dołączył: 2024-01-14 Wpisów: 32
Wysłane:
3 lipca 2024 14:31:19
przy kursie: 15,88 zł
micmak napisał(a):Dlaczego pkp cargo ciągle traci rynek? Ano wyprzedali za bezcen stary tabor. Tabor który wyremontowany jeździ u konkurencji... Przyczyn jest wiele. Z tym taborem to nie jest tak do końca. Oni właśnie nie byli chętni do sprzedawania taboru, zamiast tego woleli trzymać go w krzakach a ostatecznie zezłomować i wykreślić z ewidencji i to właśnie robili na szeroką skalę. W ten sposób pozbyli się lokomotyw i wagonów, wagonów w liczbie tysięcy przez ostatnie kilka(naście) lat. Wagony kasowali swoimi siłami, dało się to zobaczyć przy ich halach utrzymaniowych. Co do reszty zgoda, są też inne przyczyny takiego stanu rzeczy, jak choćby wspomniane wyżej "rządowe wożenie węgla".
|
|
190 Dołączył: 2009-01-06 Wpisów: 3 286
Wysłane:
3 lipca 2024 17:29:52
przy kursie: 15,88 zł
ale zanim złomowali na żyletki to złomowali dla papieru. W sensie nie kontrolowali co się z tym dzieje. Był więc taki czas, że pryawtni złom skupowali, remontowali i za ułamek ceny mieli loko i wagony, które pracowało, za ułamek ceny.
Oni mają ponad 1000 lokomotyw, w tym tylko kilkadziesiąt nowoczesnych, które bardziej kosztują niż zarabiają. Tam z tego co się dowiedziałem aby ratować płynność robili nawet leasingi zwrotne. Wiadomo to nic złego, ale tutaj chodziło głównie o płynność.
Co to za spółka, skoro była masa węgla, zboża, paliw, sprzętu wojskowego do przewiezienia a oni na granicy utraty płynności.
Kolejna po górnictwie, poczcie, telewizji, LOT, spółka państwowa na garnuszku. Czekamy też na azoty, co tam władza wymyśli.
Edytowany: 3 lipca 2024 17:31
|
|
140 Dołączył: 2011-03-26 Wpisów: 4 899
Wysłane:
3 lipca 2024 19:53:28
przy kursie: 15,88 zł
będzie casus jak z LOTem ponad 10 lat temu?
Brak kary w przeszłości rozzuchwala na przyszłość..
teraz również na twitter.com
|
|
52 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2011-12-05 Wpisów: 688
Wysłane:
3 lipca 2024 19:57:56
przy kursie: 15,88 zł
@ addison
ale tu się jednak rynek próbuje pod coś ustawiać i od 2l. spadki nie są pogłębiane uważasz, że pod kątem fundamentalnej spekulacji nie ma tu paliwa dla odważnych ?
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
3 lipca 2024 23:38:18
przy kursie: 15,88 zł
Spółka jest strategiczna z punktu widzenia SP, w końcu pojawił się ktoś, kto potrafi przeciwstawić się ZZ, dlatego jest tak medialnie i buja. Wyobraźcie sobie co by się działo w takim JSW przy tego typu podejściu To be a rock and not to roll
|
|
7 Dołączył: 2013-10-11 Wpisów: 201
Wysłane:
3 lipca 2024 23:58:57
przy kursie: 15,88 zł
Pięknie zaorali ZZ. Dosłownie to samo chciałem napisać co @jqn odnośnie JSW :-) https://stooq.pl/n/?f=1623427Cytaty dla potomności Cytat:"Mamy większe problemy i potrzeby, więc musimy szukać dalej idących oszczędności. Wynagrodzenia i pochodne to największa pozycja kosztowa w spółce. W praktyce teraz mamy tylko dwie możliwości zmniejszenia kosztów pracowniczych. Albo zawieszenie części postanowień ZUZP (Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy) albo zwolnienia" - powiedział Wojewódka. Jak przypomniał, do zawieszenia ZUZP konieczna jest zgoda partnera społecznego, czyli związków zawodowych. Przy zwolnieniach grupowych rola związków zawodowych ma charakter konsultacyjny.
"Im więcej zaoszczędzimy na zawieszeniu postanowień ZUZP, tym mniejsza liczba osób będzie musiała być zwolniona. Skala zawieszenia postanowień układu i jej konsekwencje finansowe zależą tylko i wyłącznie od związków. Zarząd zgodzi się na wszystko, na co zgodzą się związkowcy. Zakres zwolnień grupowych uzależniony będzie od zakresu zgody związków na zawieszenie układu" - wyjaśnił Marcin Wojewódka. Jak zaznaczył, "alternatywa jest mniej więcej taka: czy zawieszamy nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne i przeprowadzamy mniejsze zwolnienia, czy nie ruszamy ZUZP i zwalniamy 4 tys. pracowników". Część związków zawodowych ma świadomość powagi sytuacji - podkreślił.
|
|
6 Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 213
Wysłane:
4 lipca 2024 11:04:23
przy kursie: 16,50 zł
Zwolnią pracowników, a kto będzie woził?
|
|
|
|
77 Dołączył: 2010-08-04 Wpisów: 329
Wysłane:
4 lipca 2024 11:12:10
przy kursie: 16,50 zł
Wożą pociągi, nie pracownicy.
|
|
12 Dołączył: 2020-04-12 Wpisów: 82
Wysłane:
4 lipca 2024 11:31:59
przy kursie: 16,50 zł
Czas na AI rowniez w tej branzy
|
|
PREMIUM
7 Dołączył: 2024-01-14 Wpisów: 32
Wysłane:
4 lipca 2024 12:56:14
przy kursie: 16,50 zł
Nie znam tej spółki od środka, ale jestem z branży i widzę prawie codziennie jak wygląda ich praca przewozowa. Z takim zatrudnieniem ich pociągi powinny jeździć równie sprawnie jak jeżdżą pociągi tzw. "prywaciarzy". Tymczasem dla takich jak ja, obserwujących to z boku działa to bardzo zabawnie. Przykład poglądowy: pociąg PKPC wyjeżdża ze stacji Gdańsk Port Północny do stacji Wrocław Brochów, w stacji Bydgoszcz Wschód następuje wymiana lokomotywy i maszynisty, po dwóch godzinach jedzie dalej, by w stacji Poznań Franowo zmieniać maszynistę, następnie dojedzie do Leszna i pociąg zostaje zamknięty bez obsady, bo akurat zabrakło kolejnego maszynisty na podmianę. Po kilku godzinach zjawia się maszynista, pociąg zostaje wyprawiony w dalszą drogę do Wrocławia. Jeżeli przychodzi im wykonać pracę manewrową w jakieś bocznicy, to przyjeżdża lokomotywa manewrowa w obsadzie 3 a czasami 4 ludzi, formują pociąg przez 6 godzin (prywaciarz zrobi to w 2-3 godziny) następnie przyjeżdża lokomotywa pociągowa, która z tym pociągiem przejedzie to jakiejś większej stacji towarowej i dalszy cykl wygląda jak w poprzednim przykładzie. Prywaciarze mają mniej ludzi, ale ludzie mają uprawnienia maszynisty i często dodatkowe (rewident, ustawiacz), przez co są bardziej elastyczni, tę samą pracę mogą wykonać szybciej i mniejszym kosztem (maszynista i drugi człowiek ustawiacz/rewindet), tymczasem w PKPC będą to 3 osoby (maszynista, ustawiacz i rewident) i będą to samo robić 2 razy dłużej, bo pokutuje przekonanie "szanowanie pracy". Ich spółka zależna PKP Cargo Service potrafiła wypracować zysk, a to dlatego, że wykonują prace na zlecenia dla innych przewoźników, np. formują im pociągi. Prywaciarz daje zlecenie na załadowanie i formowanie pociągu na jakiejś bocznicy za konkretną sumę to wszystkim zależy na szybkim i sprawnym jego wykonaniu. Tak to subiektywnie widzę w oparciu o moje obserwacje w torach.
|
|
10 Dołączył: 2020-04-07 Wpisów: 157
Wysłane:
5 lipca 2024 08:49:32
przy kursie: 16,50 zł
Czy istnieje jakaś prosta grafika poglądowa pokazująca w procentach co obecnie przewozi PKP Cargo? Rozumiem że Wojna pozwoliła im trochę zarobić na przewożeniu sprzętu (oraz może na płodach rolnych i paliwie?) ale zastanawia mnie jak bardzo sa zależni od węgla i jaki % to od tych kilku lat obroty wojenne. ergo Co będzie po wojnie i gdy obrót węglem dzięki UE znacznie się zmniejszy.
Edytowany: 5 lipca 2024 08:54
|
|
77 Dołączył: 2010-08-04 Wpisów: 329
Wysłane:
5 lipca 2024 09:16:37
przy kursie: 16,16 zł
Śmiałe założenie, że zarobili na wożeniu sprzętu i płodów Ukrainy. Coś za nim stoi czy chciejstwo?
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
5 lipca 2024 10:08:31
przy kursie: 16,16 zł
Na czym polega fenomen:
"akcje zostaną wykreślone po sesji 8.07"
vs.
"cena akcji nie leci na łeb na szyję" ?
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
6 lipca 2024 21:04:43
przy kursie: 16,16 zł
Tu nie ma zadnego fenomenu, juz kurs zareagowal na wykreslenie z indeksu. Wbrew pozorom nie jest to moim zdaniem wielkie halo i zreszta do niego niedlugo wroci bo to byla kwestia formalna ze wzgledu na sanacje. O wiele ciekawsze jest to ze odpadl problem numer 1 - czyli upolitycznione ZZ, ktore swiadomie doprowadzaly spolke do bankructwa uczestniczac w zarzadzie a RN PKPC i PKPSA. Teraz zarzad i sad po praz pierwszy od 2015 roku realnie przejal od ZZ wladze w spolce i ja czysci od podstaw. Jest przed nami pare ciekawych informacji 1) Finalna cena za sprzedaz Cargotor, ja oceniam subiektywnie wartosc na okolo 200MLN - ile bedzie zobaczymy. Biorac pod uwage ze WK za 23 rok calego PKPC to 72 PLN a cala wartosc PKPC na gieldzie to 700 MLN PLN to moim zdaniem to jest wartosciotworcze. 2) Sprawa rekompensaty a nawet samego zlozenia sprawy do sada wzgledem SP na sume XXX co P.O. prezesa Wojewodka poinformowal ze wyjdzie jako ESPI od razu - czy 300 MLN czy 1,000,000 bedzie sprzyjalo ruchowi cenowemu. Oprocz tego co sie dzieje w kwestiach fundamentalnych proponuje zauwazyc jak wzrosly obroty od maja, z kilkuset tysiecy do 5-10 MLN dziennie sredni. To sugeruje ruch cenowy. Wycena spolki 16 PLN po odzyskaniu sterownosci przez zarzad i sad nad spolka przy WK 72 PLN za 23 rok (lub nawet 67 za Q1) jak dla mnie jest super informacja.
Edytowany: 6 lipca 2024 22:36
|
|
10 Dołączył: 2020-04-07 Wpisów: 157
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
11 lipca 2024 22:26:05
przy kursie: 15,96 zł
AT pokazuje silne Kup na H1, D1, W1 Spolka pokazala najtansza oferte na przetarg na przewozy Bogdanki dzisiaj. ZZ zrozumialy wreszcie ze nastapila zmiana wladzy w spolce i do protestow ktore mialy byc w dniu wczorajszym nie doszlo. Sprawa przerostu zatrudnienia zostala zaadresowana. Oczywiscie Q2 bedzie slabe (przed zmianami) a Q3 bedzie mialo jednorazowe odprawy ale w sanacji nie sa to sumy zawrotne. Poniewaz wycena gieldowa wyprzedza efekty zmiany zazwyczaj o pare kwartalow, ja uwazam ze mamy ladna dosyc sytuacje. Czekamy na podanie ESPI z suma zadan do SP za przewozy wegla ponad normatywne w 2022 roku. Czekamy na nowa wycene Cargotor Czekamy na decyzje pod sanacja o zwolnieniu nie pracujacych leaderow ZZ.
Q4 powinno byc pierwszym kwartalem juz mocnym. Za rok 2025 spodziewam sie dywidendy.
A co bedzie tradycyjnie zobaczymy.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.