143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
19 lutego 2025 15:06:54
przy kursie: 18,10 zł
www.stockwatch.pl/wiadomosci/m...Cytat:Jak relacjonuje PAP, generał wyjaśnił, że chodzi o zakup lokomotyw spalinowych, wagonów sześcioosiowych i platform do przewozu najcięższego sprzętu. Środki na zakup taboru mają być zwiększane ze względu konieczność wsparcia mobilności sił zbrojnych. Ministerstwo Obrony Narodowej, tzn. rząd koalicji obywatelskiej zainwestuje w PKP Cargo pośrednio i pewnie w najbliższych kwartałach będą dla nich transportować sprzęt wojskowy. Coś czuję, że to będzie bardzo intratny kontrakt dla PKP Cargo.
|
|
8 Dołączył: 2021-09-06 Wpisów: 24
Wysłane:
20 lutego 2025 12:18:26
przy kursie: 17,70 zł
Cytat:Jak relacjonuje PAP, generał wyjaśnił, że chodzi o zakup lokomotyw spalinowych, wagonów sześcioosiowych i platform do przewozu najcięższego sprzętu. Środki na zakup taboru mają być zwiększane ze względu konieczność wsparcia mobilności sił zbrojnych. Ministerstwo Obrony Narodowej, tzn. rząd koalicji obywatelskiej zainwestuje w PKP Cargo pośrednio i pewnie w najbliższych kwartałach będą dla nich transportować sprzęt wojskowy. Coś czuję, że to będzie bardzo intratny kontrakt dla PKP Cargo.[/quote] Jeszcze trochę potrwa odbudowa kontraktów, które stracili po "decyzji węglowej" byłego premiera. Jak skończą się kontrakty firm na przewozy z innymi przewoźnikami to być może uda się PKP Cargo już w tym roku uzyskać część ze straconych w 2022 roku.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
21 lutego 2025 12:02:32
przy kursie: 19,00 zł
zielonyjakkrokodyl napisał(a): Jeszcze trochę potrwa odbudowa kontraktów, które stracili po "decyzji węglowej" byłego premiera. Jak skończą się kontrakty firm na przewozy z innymi przewoźnikami to być może uda się PKP Cargo już w tym roku uzyskać część ze straconych w 2022 roku.
W ciągu kilku następnych dni ma pojawić się plan restrukturyzacji. Moim zdaniem Wojewódka tutaj zrobił największą robotę, ponieważ działają na trzech filarach: 1. Podpisywanie nowych umów (odzyskiwanie rynku) - wzrost przychodów2. Ograniczenie kosztów (rygor kosztowy), zwolnienia niepotrzebnych pracowników zatrudnionych jeszcze za czasów rządów premiera Morawieckiego - spadek kosztów3. Redukcja zadłużenia za pomocą upłynniania niepotrzebnych aktywów do działalności operacyjnej. Niech to będzie kilkaset milionów złotych, to zawsze zejście z niepotrzebnego zadłużenia i ograniczenie odsetek. Umowa ramowa z wojskiem działa - przypuszczam, że ze względu na większą skalę zapotrzebowania przewozu sprzętu wojskowego umowa będzie przedłużana/aneksowana lub podpisywana za chwilę na nowo. Pomogłoby im na pewno obniżenie stóp procentowych.
Edytowany: 21 lutego 2025 12:02
|
|
|
|
8 Dołączył: 2021-09-06 Wpisów: 24
Wysłane:
21 lutego 2025 12:57:03
przy kursie: 19,00 zł
Dix22 napisał(a):
2. Ograniczenie kosztów (rygor kosztowy), zwolnienia niepotrzebnych pracowników zatrudnionych jeszcze za czasów rządów premiera Morawieckiego - spadek kosztów
Tutaj byłby potrzebny audyt efektywności zatrudnionych pracowników od samego dołu. Efektywność wykorzystania mocy przerobowych statystycznego pracownika w stosunku do jego czasu pracy to na ten moment jakieś 30%.
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
21 lutego 2025 13:38:46
przy kursie: 19,00 zł
Dix22 napisał(a):www.stockwatch.pl/wiadomosci/m...Cytat:Jak relacjonuje PAP, generał wyjaśnił, że chodzi o zakup lokomotyw spalinowych, wagonów sześcioosiowych i platform do przewozu najcięższego sprzętu. Środki na zakup taboru mają być zwiększane ze względu konieczność wsparcia mobilności sił zbrojnych. Ministerstwo Obrony Narodowej, tzn. rząd koalicji obywatelskiej zainwestuje w PKP Cargo pośrednio i pewnie w najbliższych kwartałach będą dla nich transportować sprzęt wojskowy. Coś czuję, że to będzie bardzo intratny kontrakt dla PKP Cargo. Co oznacza pośrednio zainwestować? Co do "intratności kotraktu" - taki przykładowy czołg jak często i gęsto, a przede wszystkim na jaką odległość spodziewasz się, że będzie wożony w ciągu roku??
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
21 lutego 2025 14:39:08
przy kursie: 19,00 zł
zielonyjakkrokodyl napisał(a): Tutaj byłby potrzebny audyt efektywności zatrudnionych pracowników od samego dołu. Efektywność wykorzystania mocy przerobowych statystycznego pracownika w stosunku do jego czasu pracy to na ten moment jakieś 30%.
Na ten moment nie jest to do ustalenia. Plan restrukturyzacyjny na pewno określi ramy efektywności firmy, tego jestem przekonany. Być może będą potrzebne kolejne zwolnienia grupowe.
Tu nie chodzi o "jeden czołg", ale o cały sprzęt wojskowy - łącznie z haubicami, wyrzutniami rakiet... Po ogłoszeniu rozejmu na Ukrainie, będzie potrzebna masa sprzętu aby zabezpieczyć "wschodnią granicę". Plus jeszcze terminal kontenerowy Baltic Hub oddany w tym roku. www.youtube.com/watch?v=_SZ2L6...Także jest co robić, jest co wozić a kapitalizacja PKP Cargo jak bankruta.
Edytowany: 21 lutego 2025 14:42
|
|
77 Dołączył: 2010-08-04 Wpisów: 329
Wysłane:
21 lutego 2025 14:51:53
przy kursie: 19,00 zł
Sprzęt na Ukrainę jeździ od początku wojny. Terminale kontenerowe też mamy w Polsce od paru lat. Nic to wszystko PKP nie pomogło. Jak pokażą kasę to będzie rosło. Na razie to obiecanki.
Znowu naganiasz mamiąc bajkami, jak na JSW (tam też miało rosnąć, bo produkcja czołgów! :D). Daj twarde liczby, a nie historyjki.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
21 lutego 2025 15:54:49
przy kursie: 19,00 zł
hukers napisał(a):Sprzęt na Ukrainę jeździ od początku wojny. Terminale kontenerowe też mamy w Polsce od paru lat. Nic to wszystko PKP nie pomogło. Jak pokażą kasę to będzie rosło. Na razie to obiecanki.
Znowu naganiasz mamiąc bajkami, jak na JSW (tam też miało rosnąć, bo produkcja czołgów! :D). Daj twarde liczby, a nie historyjki. Jakie JSW? JSW miał swój czas i zarabiał dobre pieniądze. Skończyło się to, węgiel koksujący poszedł poniżej 200 USD i do piachu. PKP Cargo miało swoich pisowczyków w ostatnich latach, drenaż kasy, zatrudnianie pociotków i bardzo nieefektywnie prowadzony biznes. Teraz to się ma zmienić. Twarde dane? redukcja pracowników i oszczędności ok. 400 mln zł rocznie. Wystarczy? ;-)
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
22 lutego 2025 12:57:21
przy kursie: 19,00 zł
Dosyć ciekawy artykuł się ukazał na WNP.pl Cytat:Na pytanie WNP.PL, czy 400 mln zł dotacji dla PKP Cargo to jednorazowe działanie, czy wojsko ma w planach stałe wspieranie kolei, gen. Gruszka odpowiedział, że jego zdaniem to drugie. źródło: www.wnp.pl/logistyka/400-mln-z...Generał Gruszka jest doradcą ministra obrony narodowej od 2024 r., więc bezpośrednio powiązany jest z MON i powinien być bardzo dobrze rozeznany w temacie. Ruch na kursie jest tak mocny i odważny (marubozu na 1D), co sugerowałoby, że mamy doczynienia z jakimś przepływem informacji wśród insiderów. Jeśli faktycznie PKP Cargo otrzyma środki na zakup sprzętu dla wojska, a następnie na tym sprzęcie będzie świadczyło nowe kontrakty w przewożeniu sprzetu wojskowego, to sytuacja spółki znacząco się poprawi.
Edytowany: 22 lutego 2025 12:57
|
|
PREMIUM
7 Dołączył: 2024-01-14 Wpisów: 32
Wysłane:
22 lutego 2025 13:23:03
przy kursie: 19,00 zł
PKPC cały czas realizuje przewozy dla wojska, więc nowy sprzęt raczej nie poprawi sytuacji "znacząco" ani nie spowoduje, że tych transportów będzie znacznie więcej. Powiedziałbym raczej, że ewentualny nowy sprzęt uzupełni braki i częściowo zastąpi najbardziej zużytą część taboru, którą pkpc dysponuje obecnie.
|
|
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
23 lutego 2025 09:31:06
przy kursie: 19,00 zł
pkpc nastepne pozycje krotkie zamkniete na solidnej stracie w/g Ortexa. Praktycznie nie ma juz grajacych na krotko. https://imgur.com/a/tXJciv8
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
24 lutego 2025 12:06:04
przy kursie: 18,98 zł
rosso napisał(a):PKPC cały czas realizuje przewozy dla wojska, więc nowy sprzęt raczej nie poprawi sytuacji "znacząco" ani nie spowoduje, że tych transportów będzie znacznie więcej. No właśnie - "raczej". Jeśli MON chce finansować PKP Cargo w nowe ciężkie lokomotywy, wagony 6-osiowe to na pewno robią to w celach zwiększenia przewozów sprzętu wojskowego. Inaczej - nie widzę sensu takiej inwestycji.
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
24 lutego 2025 12:28:11
przy kursie: 18,98 zł
Dix22 napisał(a):rosso napisał(a):PKPC cały czas realizuje przewozy dla wojska, więc nowy sprzęt raczej nie poprawi sytuacji "znacząco" ani nie spowoduje, że tych transportów będzie znacznie więcej. No właśnie - "raczej". Jeśli MON chce finansować PKP Cargo w nowe ciężkie lokomotywy, wagony 6-osiowe to na pewno robią to w celach zwiększenia przewozów sprzętu wojskowego. Inaczej - nie widzę sensu takiej inwestycji. albo płacą za utrzymanie "potencjału" i nic więcej. Nie doszukiwałbym się tutaj "przełomu".
Edytowany: 24 lutego 2025 12:28
|
|
PREMIUM
7 Dołączył: 2024-01-14 Wpisów: 32
Wysłane:
24 lutego 2025 17:21:52
przy kursie: 18,98 zł
Pisząc poprzedni post właśnie o tym myślałem, o utrzymaniu obecnych możliwości (potencjału) realizowania transportów. Może się okazać, że z tej kwoty większość pójdzie na remonty obecnego taboru, a jedynie część na zakup nowego. Na razie poznaliśmy tylko zapowiedź i suchą kwotę bez konkretów.
Edytowany: 24 lutego 2025 17:22
|
|
PREMIUM
101 Dołączył: 2009-03-11 Wpisów: 916
Wysłane:
25 lutego 2025 09:32:14
przy kursie: 19,00 zł
rosso napisał(a):Pisząc poprzedni post właśnie o tym myślałem, o utrzymaniu obecnych możliwości (potencjału) realizowania transportów. Może się okazać, że z tej kwoty większość pójdzie na remonty obecnego taboru, a jedynie część na zakup nowego. Na razie poznaliśmy tylko zapowiedź i suchą kwotę bez konkretów. Wątpię abyś o tym myślał. Według mnie armia przygotuje sobie potencjał pod ewentualne transporty. Spółka będzie miała drobne profity za utrzymanie tego potencjału w dobrym stanie. Nie będzie miało to wspólnego nic z remontami obecnego taboru, zakupami nowego przez Spółkę, po ten "potencjał" nie będzie własnością Spółki. Te "konkrety" o których piszesz nie będą game changer dla Spółki.
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
25 lutego 2025 11:44:29
przy kursie: 19,00 zł
Pierwszym koniecznym game changerem była restrukturyzacja zatrudnienia. Drugi konieczny to restrukturyzacja/znaczne umorzenie długu.
Jakiś czas temu założyłem, że ten drugi też zostanie spełniony. Ponad 80 % wierzytelności reprezentują spółki SP. Do piątku rynek powinien poznać szczegóły planu dalszej restrukturyzacji.
|
|
0 Dołączył: 2025-02-19 Wpisów: 1
Wysłane:
25 lutego 2025 12:41:30
przy kursie: 19,00 zł
Dziękuję za informacje.
|
|
5 Dołączył: 2009-02-02 Wpisów: 52
Wysłane:
25 lutego 2025 13:16:23
przy kursie: 19,00 zł
W mojej ocenie nie można liczyć na znaczne umorzenie długu - co najwyżej na jego rozłożenie na raty na długi czas. Byłbym bardzo pozytywnie zaskoczony, jeśli nastąpi haircut większy niż 20%.
Moja wycena wynika m.in. z lektury raportu kwartalnego spółki Newag, który owszem założył rezerwę na należności z PKPC, ale nie na 100% a bliżej 20-40% (podaję widełki, bo nie pamiętam z głowy - można sprawdzić w raporcie za 2Q, z tego co pamiętam w raporcie za 3Q nie zwiększyli odpisu).
|
|
161 Dołączył: 2012-03-18 Wpisów: 380
Wysłane:
25 lutego 2025 13:36:54
przy kursie: 19,00 zł
Witaj,
Nie doprecyzowałem. Dla mnie znaczne to umorzenie nie niższe niż 30 % całości (handlowych, finansowych, US).
|
|
5 Dołączył: 2009-02-02 Wpisów: 52
Wysłane:
25 lutego 2025 14:20:57
przy kursie: 19,00 zł
Wierzytelności wobec US - z obserwacji różnych procesów restrukturyzacyjnych nie będą podlegały haircutowi będą do spłacenia w 100%.
Z wierzycielami finansowymi też może być ciężko (tu plus, że są wśród nich bank (-i) należące do SP).
Ew. haircutu (jeśli w ogóle) spodziewam się głównie na wierzytelnościach handlowych ;)
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.