PARTNER SERWISU
frhgayfh
343 344 345 346 347
baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 września 2015 13:51:16 przy kursie: 65,00 zł
Klimt napisał(a):
Puls Biznesu w wersji papierowej kosztuje 4.99 i zawiera wspomniany artykul. Co do cytatow to tak na marginesie, ze zacytuje wikipedie: "Prawo cytatu dotyczy twórczości chronionej majątkowymi prawami autorskimi i stanowi ich ograniczenie na rzecz dozwolonego użytku", zatem przy wlasciwym oznaczeniu autora cytat takze z płatnego artykulu jest dopuszczalny.

Odnoszac się zas do tresci artykulu to trudno rzetelnie dyskutować (co jest jednym ze zdaje się deklarowanych celów tego forum) jak również zapewnić rowny dostep do informacji bez wskazania części informacji z tego artykulu. Swoja szosa przydaloby się potwierdzenie przez spolke, ze:

- Data wydania Industriala to druga polowa 2016 r.
- Trzy gry w ramach lunchpad w 2016 r.
- Koszty Industriala bez marketingu - 4 mln
- Prace koncepcyjne nad kolejnymi grami wystartowaly.

Akurat te tematy to żadna rewelacja wszystko to było dyskutowane na WZA
- data wydanie sugerowano koniec 2 kwartału (jak wiadomo była to wstępna deklaracja)
- te trzy gry to te na które mają już podpisane umowy a trwają negocjacje nad kolejnymi
- koszty z marketingiem wstępnie oszacowano na około 5 mln z możliwością zwiększenia w zależności od uzgodnień z partnerami.
Spodziewam się, że chodzi tutaj o to, że być może będzie odpowiednio wcześniej prowadzona przedsprzedaż promocyjna. Jeśli będzie bardzo duże zainteresowanie może się opłacać wydać więcej na podkręcenie jej jeszcze w mediach.
Dla mnie osobiście jest kilka innych ciekawych wątków których tutaj nie poruszę.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 września 2015 13:57:08 przy kursie: 65,00 zł
kastalto napisał(a):
Wychodzi na to że 10-15% zaspołu odeszło w ciągu 12 miesięcy. To poważne osłabienie ale nie katastrofa. W tym czasie zatrudniono podobną ilość osób, więc rozwój firmy pod względem ludzkim stoi. To tłumaczy opóźnienia.

Rockq: żeby ocenić jak sobie radzi 11bit, dobrze byłoby porównać rotację z innymi firmami w branży. Jak rozumiem sam działasz w gamedevie. Czy mógłbyś napisać jak to wygląda u Ciebie? Czy nie jest tak, że duże sukcesy zawsze mają wielu ojców i trudno jest zaspokoić oczekiwania wszystkich. Pamiętajmy, że kontrola kosztów, którą chwalimy w 11bit ma swoją cenę w takich sytuacjach. A może właśnie zastąpienie w zespole przez młode wilki, głodne sukcesu, przy wsparciu seniorów może mieć też dobre strony w dłuższym terminie?!

To że rockq pracuje intensywnie nad PR 11bit to było już wiadome od co najmniej kilku miesięcy tylko jest coś takiego jak kodeks etyczny w każdym zawodzie. Stosowanie takich zabiegów celowego oczerniania przez przedstawianie faktów w krzywym zwierciadle jest ogólnie potępiane w środowisku.
Tak więc nasz kolega albo pracuje tylko na własny rachunek stąd taka zawiść lub ma jakieś pretensje do spółki - inaczej nie mogę sobie wyobrazić takiej zjadliwości. Człowieka o takiej osobowości nie zatrudniłby żaden znany mi przedsiębiorca. Współczuje ewentualnym współpracownikom.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 19 września 2015 14:00:33 przy kursie: 65,00 zł
Scarry napisał(a):
VofEC to gra 3D, jakby stworzona na konsole nowej generacji .... dokładnie odwrotnie niż TWOM. Wyciąganie wniosków ze sprzedazy wersji PC i ich projekcja na rynek konsol .... zupełnie sie z tym nie zgodze.


Większość obecnie wydawanych gier jest 3D, a nie każda sprzedaje się świetnie na konsole. To, że gra jest tworzona w 3D nie daje absolutnie żadnej gwarancji sukcesu sprzedażowego, nie tylko na konsole ale na każdej innej platformie.

@rockq

To zabawne, że w dniu w którym ukazuje się artykuł o 11bit z masą ciekawych i nowych informacji, Ty próbujesz dyskutować o tym, że Zdzisia zastąpił Kazio. Rozumiem, że żal Ci było wydać 5zł, więc nie masz o czym pisać. Co do zmian personalnych w 11bit to nie rozumiem dlaczego odpowiedzi na nurtujące Cię pytania szukasz na forum stockwatch? Zadaj pytanie na forum inwestorskim 11bit, na większość pytań odpowiedź jest tego samego dnia. No chyba, że Ciebie odpowiedź wcale nie interesuje...


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 września 2015 14:07:47 przy kursie: 65,00 zł
bbartt napisał(a):

Szkoda, że firma o ważnych sprawach istotnych dla akcjonariuszy puszczą parę w płatnych artykułach. Po co ta cała zajawka na własne forum informacyjne i ludzi do tego zatrudnionych.


PS. Wpadłem na pomysł TWOM3:Exodus. Uciekasz z Pogoren, forsujesz granice, zdobywasz co do życia potrzebne, ładujesz smartfony, szzzukasz drogi by uciec przed wojną. Dobre? czy za mało nośne?

W każdej firmie odchodzą ludzie w tej branży to norma tyle, że w tak dużych firmach jak CDR mówi się i pisze tylko o najważniejszych odejściach istotnych dla projektu
(z CDR odeszło kilku szefów projektu z Wiedźmina)
i co i nic nie zauważyliśmy raczej żadnej straty. Zmiany być może spowodowały drugie przesunięcie terminu gry a może i nie.
W tak małej firmie jak 11bit zauważa się każde odejście. Taka rotacja to dla mnie norma prawie bez wpływu na gry i firmę. Projekt TWOM był gotowy już w czerwcu trwały tylko prace kosmetyczne. Być może dla niektórych nie znalazł się odpowiednio dobre oferty przy kolejnym projekcie a może chcieli spróbować coś nowego. Mnie to nie dziwi , bo sam co kilka lat próbuję nowych wyzwań to nie pozwala skostnieć....Angel Warto popróbować.
Zarząd deklarował, że nie stoi nikomu na przeszkodzie i nie będzie nikogo trzymał na siłę a jak wiemy stan zatrudnienia systematycznie się zwiększa w spółce. Moim zdaniem takie ruchy będą występowały cały czas a odchodzą osoby które nie są objęte PM, bo zabrakło im przewidywalności.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 19 września 2015 14:57:24 przy kursie: 65,00 zł
lelo-pakero napisał(a):
Scarry napisał(a):
VofEC to gra 3D, jakby stworzona na konsole nowej generacji .... dokładnie odwrotnie niż TWOM. Wyciąganie wniosków ze sprzedazy wersji PC i ich projekcja na rynek konsol .... zupełnie sie z tym nie zgodze.


Większość obecnie wydawanych gier jest 3D, a nie każda sprzedaje się świetnie na konsole. To, że gra jest tworzona w 3D nie daje absolutnie żadnej gwarancji sukcesu sprzedażowego, nie tylko na konsole ale na każdej innej platformie.

@rockq

To zabawne, że w dniu w którym ukazuje się artykuł o 11bit z masą ciekawych i nowych informacji, Ty próbujesz dyskutować o tym, że Zdzisia zastąpił Kazio. Rozumiem, że żal Ci było wydać 5zł, więc nie masz o czym pisać. Co do zmian personalnych w 11bit to nie rozumiem dlaczego odpowiedzi na nurtujące Cię pytania szukasz na forum stockwatch? Zadaj pytanie na forum inwestorskim 11bit, na większość pytań odpowiedź jest tego samego dnia. No chyba, że Ciebie odpowiedź wcale nie interesuje...


oczywiście że gra 3D nie daje gwarancji sukcesu, przecież to kompletny banał... problem w tym że gra 2D, z ze sterowaniem point'n'click tą gwarancję sukcesu doprowadza prawie do zera (na konsoli sterowanej padem). Kiedy klasyczna gra 3D jeszcze szanse ma...

nie wiem lelo poco takie banały piszesz, tak samo jak złośliwości o 5 zł do rockq-a - taką krzywdę Ci zrobił tym że uważa ze zmiany personalne bardzo zmienią firmę ?

Mało taką Nokię zmienił np Stefan Elop zastępujący Olliego Pekkę Kallasvuo ? Przecież to tylko jeden człowiek.

* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 19 września 2015 15:01

GRAF78
93
Dołączył: 2010-11-28
Wpisów: 1 574
Wysłane: 19 września 2015 16:33:20 przy kursie: 65,00 zł
Scarry jesteś pewien że nie zmienili sposobu sterowania?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 września 2015 17:21:26 przy kursie: 65,00 zł
bbartt napisał(a):

Szkoda, że firma o ważnych sprawach istotnych dla akcjonariuszy puszczą parę w płatnych artykułach.

To jest artykuł skierowany typowo pod inwestorów z branży finansowej związane z przejściem na GPW - akcjonariusze te wszystkie dane z artykułu znają od jakiegoś czasu.
Artykuł to dość mocne uderzenie w procesie pobudzania zainteresowania przez dużych inwestorów. Ja widzę tu same pozytywy. Co do sterowania to mam bardzo pozytywne wrażenia - da się to zrobić przyjazny sposób. To tylko kwestia wyobraźni i pracy programistów. Kilku programistów może zrobić to bajkowo w kilka tygodni wraz z testami. Tym bardziej gra nie jest tak rozbudowana jak AAA i do tego 2D.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 19 września 2015 17:47:40 przy kursie: 65,00 zł
Baks napisał(a):
Artykuł to dość mocne uderzenie w procesie pobudzania zainteresowania przez dużych inwestorów. Ja widzę tu same pozytywy.

A to zdanie o tym, że w razie potrzeby po przejściu na GPW spółka będzie miała łatwiejszy dostęp do kapitału - to nie podpada pod czerwoną lampkę ?
Ja nie zauważyłem żadnej informacji o nowej produkcji po "industrialu", co może się przełożyć na produkcję o większym kapitale niż 4 mln, na tyle większym, że 16 mln gotówki może nie wystarczyć.

Co do odejść, to zwykłego programistę można szybko zastąpić, po 3 miesiącach pracy w projekcie najczęściej nie widać różnicy - nawet nie musi to być komunikatywna osoba.
Gorzej jest z osobami odpowiedzialnymi za jakość produktu lub kierującymi projektem.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 19 września 2015 18:17:18 przy kursie: 65,00 zł
Na dzień dzisiejszy spółka nie planuje żadnych emisji ale planuje prowadzić produkcję 2 dużych gier równocześnie. Można się liczyć, że jeśli będą to bardzo duże gry to może wymagać zwiększenia funduszy produkcyjnych. Wtedy koszty gier mogą przekroczyć 10mln za sztukę. Do tego spółka zamierza intensywnie dofinansowywać rozwój sklepu i działu wydawniczego gdzie większe i ambitniejsze gry mogą wymagać nawet 300-500 tyś każda. Aktualnie mówi się o 3 grach które mają być wydane a jest kilka w przygotowaniu to też koszty.
Nie można wykluczyć, że w miarę wzrostu spółki kiedyś będzie konieczne sięgnięcie po finansowanie dłużne gdyby miały być wydane w małym odstępie 2 duże projekty. To po prostu bardzo rozsądne i szczere stwierdzenie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 19 września 2015 19:32:38 przy kursie: 65,00 zł
GRAF78 napisał(a):
Scarry jesteś pewien że nie zmienili sposobu sterowania?


hm... no ale co pozostaje poza padem? Move? Think

Osobiście Move bardzo lubię, ale raczej widze je w grach sportowych...
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD


NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 19 września 2015 22:34:02 przy kursie: 65,00 zł
rockq napisał(a):
Przyjrzałem się dokładniej zmianom osobowym w spółce, i wygląda na to, że odeszło z niej dodatkowo jeszcze przynajmniej trzech pracowników pracujących nad TWOM:

Marcin Jefimow (producent gry) przeszedł do CD Projekt - www.linkedin.com/pub/marcin-je...

Bartek Rydel (Senior 3D Artist) przeszedł do 4A Games - mt.linkedin.com/pub/bartek-ryd...

Krzysztof Lipka (Sound Engineer) przeszedł do CD Projekt - pl.linkedin.com/pub/krzysztof-...

Jak na tak małą spółkę, 11 Bit ma zaskakująco dużą rotację pracowników. Core Team TWOM ponoć liczył 13 osób, a tutaj już 5 pożegnało się ze spółką. Zastanawiam się co stoi za tak dużą liczbą odejść? I czy to przypadkiem nie one przyczyniły się do opóźnień w realizacji projektów?

Te odejścia, oraz historia z prezesem Games Republic, mogą sygnalizować że w spółce tli się jakiś konflikt wewnętrzny. Jak dodamy do tego to, że pracownicy po godzinach dłubią prywatne projekty które mogą się zamienić we własne biznesy, oraz to że CD Projekt (ale i Vivid Games) zaczął bardzo agresywnie rekrutować nowych pracowników, to może się okazać że spółka niedługo stanie przed bardzo realnym ryzykiem drenażu kapitału ludzkiego.


A może warto sprawdzić kiedy odeszli ze spółki - większość zdarzeń miało miejsce parę miesięcy temu (nawet przed premierą TWoM) - nie siej fermentu z powodu odejścia jednej lub dwóch osób na pół roku. To powszechna rzecz w każdej firmie, jedni przychodzą inni odchodzą (nawet gdy jest b. dobrze to zawsze może się znaleźć powód np. przeprowadzki na inny kontynent ;) ).

NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 19 września 2015 22:38:56 przy kursie: 65,00 zł
rockq napisał(a):
No i szykuje się kolejna duża strata dla spółki. Według tego filmiku

www.youtube.com/watch?v=2MMT5K...

Rafał Włosek (pl.linkedin.com/pub/rafa%C5%82...), który był głównym projektantem TWOM, oraz głównym projektantem Anomaly 2 (i szefem tego projektu), również szuka nowego pracodawcy.

Wygląda na to, że te odejścia to nie preludium, ale już exodus w pełnym rozkwicie :/


Szuka bo zmienia miejsce zamieszkania na Kanadę... Nie bij piany z bez powodu.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 20 września 2015 00:04:58 przy kursie: 65,00 zł
Scarry napisał(a):
oczywiście że gra 3D nie daje gwarancji sukcesu, przecież to kompletny banał... problem w tym że gra 2D, z ze sterowaniem point'n'click tą gwarancję sukcesu doprowadza prawie do zera (na konsoli sterowanej padem). Kiedy klasyczna gra 3D jeszcze szanse ma...


Najpierw piszesz, że 3D to wielka zaleta VofEC na konsole, której TWOM nie posiada, a teraz mi mówisz, że pisze banały? Szkoda czasu na bezcelową dyskusję.

Scarry napisał(a):
nie wiem lelo poco takie banały piszesz, tak samo jak złośliwości o 5 zł do rockq-a - taką krzywdę Ci zrobił tym że uważa ze zmiany personalne bardzo zmienią firmę ?


Żadnej krzywdy mi nie zrobił. Oczerniając na tym forum spółkę i pisząc bzdury wyssane z palca o rzekomym exodusie pracowników 11bit robi krzywdę spółce 11bit. Oczywiście gość jest typowym prowokatorem, więc powinienem dzielić to co pisze przez trzy, ale i tak uważam, że takie bzdety trzeba tępić na tym forum. Rockq próbuje przedstawić 11 bit jako tonącą łajbę, z której ucieka kto tylko może. Mój przedmówca NikoPL już częściowo wykazał jak bardzo przekłamuje fakty, eufemistycznie rzecz ujmując.

Scarry napisał(a):
Mało taką Nokię zmienił np Stefan Elop zastępujący Olliego Pekkę Kallasvuo ? Przecież to tylko jeden człowiek.


Nie no teraz to strzeliłeś kulą w płot. Nieźle się ubawiłem tym wpisem. Porównujesz zmianę na stanowisku szefa koncernu z wymianą kilku ważnych i mniej ważnych pracowników 11bit na przestrzeni wielu miesięcy? A może o czymś nie wiem i Grzegorz Miechowski zmienia firmę? A wpadł jeden z drugim na to, że Ci nowi pracownicy będą lepsi od starych? Czy może nagle się okaże, że poprzedni byli najlepsi w Polsce i na świecie? Z CDP odeszli kluczowi projektanci rozgrywki na kilkanaście miesięcy przed wydaniem W3 i jak widać gra nic nie straciła na jakości. W przypadku 11bit odszedł jeden ważny gość, ale już po ukończeniu gry na wszystkie platformy! Mówię o Mazurze. Kluczowa obecnie z punktu widzenia inwestorów gra to Industrial. Tymczasem rockq pisze o kilku odchodzących twórcach TWOM z takim żalem, jakbyśmy właśnie byli w trakcie zaawansowanych prac na TWOM a nie Industrialem.


lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 20 września 2015 00:28:07 przy kursie: 65,00 zł
Klimt napisał(a):

Odnoszac się zas do tresci artykulu to trudno rzetelnie dyskutować (co jest jednym ze zdaje się deklarowanych celów tego forum) jak również zapewnić rowny dostep do informacji bez wskazania części informacji z tego artykulu. Swoja szosa przydaloby się potwierdzenie przez spolke, ze:

- Data wydania Industriala to druga polowa 2016 r.
- Trzy gry w ramach lunchpad w 2016 r.
- Koszty Industriala bez marketingu - 4 mln
- Prace koncepcyjne nad kolejnymi grami wystartowaly.


Nie bardzo wiem o jakie potwierdzenie Ci chodzi? Przecież o tym mówił sam prezes w wywiadzie, więc to chyba wystarczające potwierdzenie ;-)

Dla mnie ciekawe jest to, że chcą żeby od przyszłego roku launchpad stanowił takie stabilne źródło przychodów jak GOG dla CDP. Widać te trzy produkcje, które chcą wydać w 2016 powinny mieć istotny wpływ na wyniki finansowe. Na obecna chwilę launchpad zupełnie nie jest uwzględniony w wycenie spółki, więc tu może kryć się potencjalne źródło pozytywnego zaskoczenia w 2016 r.

Cieszy też bardzo pozytywna wypowiedź analityka Noble, który zakłada, że przyszły rok będzie przełomowy dla wyników 11bit.

Co to potencjalnego sukcesu TWOM:LO to dla mnie od wypowiedzi forumowych speców dużo ważniejsza jest właśnie wypowiedź Grzegorza Miechowskiego, który powiedział mniej więcej, że jest spokojny o sprzedaż TWOM:LO gdyż zbadali duże zapotrzebowanie rynku na wersję konsolową.

PS. Jak cokolwiek przekręciłem to poprawcie, bo cytuję z pamięci.
Edytowany: 20 września 2015 00:40

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 20 września 2015 08:39:55 przy kursie: 65,00 zł
vladinho napisał(a):
Baks napisał(a):
Artykuł to dość mocne uderzenie w procesie pobudzania zainteresowania przez dużych inwestorów. Ja widzę tu same pozytywy.

A to zdanie o tym, że w razie potrzeby po przejściu na GPW spółka będzie miała łatwiejszy dostęp do kapitału - to nie podpada pod czerwoną lampkę ?
Ja nie zauważyłem żadnej informacji o nowej produkcji po "industrialu", co może się przełożyć na produkcję o większym kapitale niż 4 mln, na tyle większym, że 16 mln gotówki może nie wystarczyć.

Co do odejść, to zwykłego programistę można szybko zastąpić, po 3 miesiącach pracy w projekcie najczęściej nie widać różnicy - nawet nie musi to być komunikatywna osoba.
Gorzej jest z osobami odpowiedzialnymi za jakość produktu lub kierującymi projektem.


Z ich strategii wynika, że finansowania zewnętrznego nie będą potrzebowali, taka sytuacja może się zdarzyć jeśliby mieli zamiar przeprowadzić jakiś duży deal związany z przejęciem jakiegoś studia. W takiej sytuacji nie uważałbym tego za czerwoną lampkę, tylko szansę na znacznie zwiększenie mocy produkcyjnych, ponieważ sądzę iż spółka będzie zarabiał na swoich produktach i generowała wpływy pieniężne do 11b( pytanie jest tylko ile a nie czy).

P.S.Zapomniałeś powiedzieć o tym , że prezes wspomniał też o akcjonariuszach w zadaniu, w którym mówił o korzyściach wejścia na GPW i pozyskiwaniu łatwiejszego kapitału.Wielu ludzi pewnie nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne dla większych inwestorów jest możliwość pozyskiwania tanich kredytów pod zastawy swoich pozycji portfelowych. W tym kontekście wejście 11b na GPW, powinno być również istotnym czynnikiem popytowym ze strony większych graczy, poza oczywiście wskaźnikami fundamentalnymi i perspektywą rozwoju ,oraz przyszłych wyników samej spółki.
Edytowany: 20 września 2015 08:46

NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 20 września 2015 09:56:23 przy kursie: 65,00 zł
W kwestii artykułu PB jedno co we mnie zwróciło szczególną uwagę, bo cała reszta była już wcześniej znana i to było tylko potwierdzeniem planów, to fakt że spółka wreszcie zaczyna myśleć nie tylko o produktach ale i o kursie - to spora zmiana mentalna, która dobrze wróży (może wreszcie poczuli że z tego może być duża kasa a nie tylko fun).

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 20 września 2015 11:42:41 przy kursie: 65,00 zł
jurror napisał(a):


Z ich strategii wynika, że finansowania zewnętrznego nie będą potrzebowali, taka sytuacja może się zdarzyć jeśliby mieli zamiar przeprowadzić jakiś duży deal związany z przejęciem jakiegoś studia. W takiej sytuacji nie uważałbym tego za czerwoną lampkę, tylko szansę na znacznie zwiększenie mocy produkcyjnych, ponieważ sądzę iż spółka będzie zarabiał na swoich produktach i generowała wpływy pieniężne do 11b( pytanie jest tylko ile a nie czy).


ja nic nie wiem o ich strategii wydawania kolejnych produkcji. Pół roku temu ten sam prezes mówił o koszcie industriala zbliżonym to TWOM, teraz koszty urosły ponad 2 razy. Zauważyłem, że jeszcze nie wiedzą co z zarobionymi pieniędzmi zrobić, co nie znaczy, że zaraz nie będą wiedzieli i może to być decyzja o wydaniu dwóch kosztownych tytułów jednocześnie w 2018 roku tak jak pisał Baks.
Więc mam uzasadnione wątpliwości co do słuszności tego co piszesz, zarówno w kwestii strategii jak i braku potrzeby zewnętrznego finansowania.
CDP na tym etapie rozwoju potrzebował linii kredytowej a dodruk akcji zazwyczaj najgorzej wpływa na kurs - od razu zaznaczam, że nie wiem czy prezes użył niefortunnego określenia, czy rzeczywiście taki sposób pozyskania kapitału zarząd preferuje. [jakimś cudem dopiero niespłacane obligacje robią wrażenie na inwestorach a nie sam ich fakt pojawienia się - to tak dla porównania].




Cytat:
P.S.Zapomniałeś powiedzieć o tym , że prezes wspomniał też o akcjonariuszach w zadaniu, w którym mówił o korzyściach wejścia na GPW i pozyskiwaniu łatwiejszego kapitału.Wielu ludzi pewnie nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne dla większych inwestorów jest możliwość pozyskiwania tanich kredytów pod zastawy swoich pozycji portfelowych. W tym kontekście wejście 11b na GPW, powinno być również istotnym czynnikiem popytowym ze strony większych graczy, poza oczywiście wskaźnikami fundamentalnymi i perspektywą rozwoju ,oraz przyszłych wyników samej spółki.


Ale kto niby ma brać kredyt ? Spółka czy ja ? Bo piszesz jakieś masło maślane.
Poza tym zwróć uwagę czego dotyczył mój post.
Edytowany: 20 września 2015 11:42

NikoPL
0
Dołączył: 2014-11-16
Wpisów: 54
Wysłane: 20 września 2015 13:19:02 przy kursie: 65,00 zł
@vladinho

To że kwota przeznaczona na Industriala się podwoiła było już wiadomo przy okazji WZA - wówczas Prezes mówił że to może być 3-4 mln. + budżet marketingowy. Do chwili obecnej wprowadzali zmiany, na które mogli sobie pozwolić dzięki większym zasobom kapitałowym i teraz rozpoczynają zasadnicze prace nad projektem.

Pamiętam także jak Prezes wyraźnie mówił że nie chcą popełniać błędów m.in. CDP, kiedy to zachłysnęli się pierwsza większą kasą i dużo przeinwestowali - pieniądze wydaje się bardzo łatwo i cieszy mnie to że 11bs uczy się na błędach swoich poprzedników ;)

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 20 września 2015 13:36:14 przy kursie: 65,00 zł
@NikoPL

Uważam, że spółka podejmuje bardzo rozsądną decyzję odnośnie dalszej strategii rozwoju. Nie chcą być już małym developerem gier Indie, o czym prezes powiedział w wywiadzie dla PB, tylko chcą rywalizować z grami z segmentu AAA, tworząc tytuły co prawda o znacznie mniejszym budżecie, ale konkurencyjnych oryginalnością i jakością. Industrial z budżetem dwa razy większym niż TWOM i o wiele większym budżetem marketingowym doskonale wpisuje się w nową strategię. Karol Zajączkowski wspominał w jednym wywiadzie, że Industrial ma być grą, której bliżej będzie do segmentu AAA niż Indie. Ja uważam, że to świetna decyzja na tym etapie rozwoju spółki. Z jednej strony nie ryzykują, żeby brać kredyt i zainwestować całą gotówkę w wysokobudżetową produkcję AAA, a z drugiej strony dają sobie szansę, przy znacznie mniejszym ryzyku finansowym, na odniesienie dużego sukcesu finansowego. Powiedzmy sobie szczerze, szansa na to, że tworząc gry o budżecie 1,5-2 mln zł i prawie żadnym budżecie marketingowym, zarobią dziesiątki milionów złotych rocznie byłaby bardzo, bardzo mała. Natomiast żeby kurs szedł w górę to spółka musi się rozwijać i zwiększać przychody i zyski, a nie stać w miejscu.

jurror
0
Dołączył: 2015-06-06
Wpisów: 650
Wysłane: 20 września 2015 15:09:18 przy kursie: 65,00 zł
NikoPL napisał(a):
@vladinho

To że kwota przeznaczona na Industriala się podwoiła było już wiadomo przy okazji WZA - wówczas Prezes mówił że to może być 3-4 mln. + budżet marketingowy. Do chwili obecnej wprowadzali zmiany, na które mogli sobie pozwolić dzięki większym zasobom kapitałowym i teraz rozpoczynają zasadnicze prace nad projektem.

Pamiętam także jak Prezes wyraźnie mówił że nie chcą popełniać błędów m.in. CDP, kiedy to zachłysnęli się pierwsza większą kasą i dużo przeinwestowali - pieniądze wydaje się bardzo łatwo i cieszy mnie to że 11bs uczy się na błędach swoich poprzedników ;)


Też tak sądzę, jeśli by im odbiła woda sodowa to już byłoby to widać, jak było u CIGa widać( jeśli chodzi o budżetowe koncepcje kolejnych gier). Także zmiany strategi nie przewiduję( o czym pośrednio w artykule wspomniano), a to że gry będą większe to i więcej będą kosztowały. Najważniejsze w tym wszystkim jest to ,że koszty są kontrolowane, ponieważ wydanie 4-5 mln na nową grę, w żaden sposób nie jest negatywnym zjawiskiem biorąc pod uwagę ilość pieniędzy jaką już maja z TWoM, nie wspominając i dalszej sprzedaży ( konsole , mobilki). Nawet jakby mieli 2 gry prowadzić równocześnie( co byłoby bardzo fajne) i gdyby kosztowały po 6 mln, to sądzę że te koszty pokryje przyszłoroczna sprzedaż. TWoM powinien dać zarobić spokojnie 12 mln w przyszłym roku, a nie zapominajmy że w kasie maja 16 mln +4 mln należności ( do końca roku jeszcze trochę pozostało i kasa powinna się zwiększyć) no i Industrial wyjdzie w przyszłym roku, oraz 3 gry z wydawnictwa, także o napływ gotówki nie ma co się martwić, nawet jeśli mocno zwiększa plany produkcyjne.

P.S W ogóle budżety gier mogą rosnąć i mocniej jeśli kasa będzie puchła im potężnie, nie widzę problemu żeby kosztowały np po 10 mln , gdy w kasie lub aktywach płynnych będą mieli wielokrotność tej sumy. Dlatego to jest taka fajna spółka , bezpieczeństwo tu jest bardzo duże, a potencjał przyszłych zysków ogromny.
Edytowany: 20 września 2015 15:16

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



343 344 345 346 347

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,190 sek.

cbnovmvc
twexouux
dqvlmuwj
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
krijofti
hwneacvo
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat