5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
20 września 2015 15:24:59
przy kursie: 65,00 zł
Rockq pisał tutaj o indie apokalipsie i na to właśnie spółka się przygotowuje niejako zmieniając segment. Teraz tworzenie "małej" gry bez budżetu marketingowego jest liczeniem na cud, może się uda, może nie. Trzeba mieć albo to coś, albo szczęście, aby się znaleźć wyróżnionym z ogromu gier.
Do tej strategii również świetnie wpisują się pozostałe gałęzie działalności spółki. Wydawnictwo pozwoli na tańszy marketing (część pieniędzy wróci do spółki), natomiast GR pozwoli obniżyć koszty dystrybucji (15% zamiast 30%) oraz wspomóc marketing tworząc platformę dla vloggerów i wydawców. Ta funkcjonalność aa razie nie jest to za bardzo widoczna, choć z ostatniego raportu wynika, że nad tym pracują. W mojej opinii GR to świetny pomysł, który ma bardzo duży potencjał, ale na razie w ogóle tego nie widać.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 września 2015 16:29:38
przy kursie: 65,00 zł
vladinho napisał(a):Baks napisał(a):Artykuł to dość mocne uderzenie w procesie pobudzania zainteresowania przez dużych inwestorów. Ja widzę tu same pozytywy. A to zdanie o tym, że w razie potrzeby po przejściu na GPW spółka będzie miała łatwiejszy dostęp do kapitału - to nie podpada pod czerwoną lampkę ? Ja nie zauważyłem żadnej informacji o nowej produkcji po "industrialu", co może się przełożyć na produkcję o większym kapitale niż 4 mln, na tyle większym, że 16 mln gotówki może nie wystarczyć. Co do odejść, to zwykłego programistę można szybko zastąpić, po 3 miesiącach pracy w projekcie najczęściej nie widać różnicy - nawet nie musi to być komunikatywna osoba. Gorzej jest z osobami odpowiedzialnymi za jakość produktu lub kierującymi projektem. Spółka (Zarząd) informowała, że Industrial prawdopodobnie będzie pierwszą grą z serii tak więc nie martwi mnie brak roadmapy na lata 2016-2017. Co z tego, że CDR podaje plan na 2-3 lata wcześniej jak i tak ich nie przestrzega. Pierwotnie W3 miał się ukazać w 2013 , później 2014 a wyszedł w 2015. W 2014 a później w 2015 miał być Cyber a na razie nie słuchać aby miał wyjść w tym roku i nie ma wcale pewności czy będzie w przyszłym. Więc po co nam taki plan - nie robi mi wielkiej różnicy czy jest plan ogłoszony - czy też "dłubią" po cichu ważne aby robili dużo i dobrze. Tak jak w powiedzeniu "po efektach ich poznacie....". Myślę, że to dobrze podsumowuje na razie spółkę. Co do dyskusji jak będzie sterowanie w konsolach to mniej istotne moim zdanie ważniejsza jest wygoda obsługi a co do tego jestem spokojny. Gdyby sterowanie było siermiężne nie wypuściliby tego. Za bardzo dbają o jakość a słabość sterowania zostałaby zmiażdżona w komentarzach. Więc nie mam co do tego wątpliwości. W artykule jest mowa, że szczegóły wydawnicze poznamy po nowym roku - więc nie ma innego wyjścia jak poczekać. Spodziewam się podanie rysu wydawniczego tuż przed lub po premierze na konsole. W Industrialu mają być DLC podobnie jak w TWOM. I prawdopodobnie będzie Industrial 2 itp. Rozumiem, że spółka nie może zbyt dokładnie podawać gier nad którymi pracują. Z tego co mówiono jest kilka gier przygotowanych do produkcji. Z informacji wynika, że premier będzie dużo więcej niż w tym roku. Przekonamy się o tym za rok na koniec 3 kwartału. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
20 września 2015 19:08:06
przy kursie: 65,00 zł
mam Panowie wrażenie że nic nie pamiętacie z historii naszego kochanego 11bit. Aż przykro czasem czytać. Czy sterowanie na konsolach nie miało być świetne i do Anomaly 1 na konsolach? Firma wtedy nie wiedziała co robi? Gra, mimo uzyskania w zestawieniu metacritic najwyższych ocen w historii (!) w kategorii strategie na iPadzie (ma rekord nie pobity do tej pory) i 12tej pozycji globalnie w historii gier na iPada (!), - ocen wyższych niż TWOM tak przy okazji, na konsolach okazała się po prostu failem. Poległa między innymi przez sterowanie. Nie pomógł nawet ten film promocyjny... swoją drogą wyśmienity kawałek pracy: www.youtube.com/watch?v=i64rjI...abstrahując od kierunku patrzenia (z góry a nie z boku) i innej tematyki, to tez był tak naprawdę poin'n'click. troszkę krytycyzmu życzę w ocenie sytuacji. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 20 września 2015 19:28
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
20 września 2015 20:38:16
przy kursie: 65,00 zł
@jurror: Według tej prezentacji www.slideshare.net/flashgamm/p... (slajd 6) core team TWOM na początku stanowiły 4 osoby, a przy końcu prac zespół rozrósł się do 12 osób. Właśnie dlatego TWOM był tak tani w produkcji, bo pracował nad nim mały, zgrany, doświadczony zespół. Teraz ten mały, zgrany, doświadczony zespół w zasadzie przestał istnieć. @kastalto: Ubytek może być większy, bo jedynie pobieżnie przejrzałem linkedin, więc pewnie coś mi umknęło. Do tego wielu pracowników nie ma profilu na tym serwisie, więc i w tej grupie mogło być kilka odejść. Do tego musimy wziąć pod uwagę fakt, że w spółce giełdowej spora część pracowników to czapa administracyjno-kadrowo-finansowa, więc te odejścia to spory uszczerbek dla produkcyjnej część spółki. I faktycznie wydaje mi się, że te zawirowania kadrowe tłumaczą opóźnienia i przesunięcia. CD Projekt poradził sobie z systematycznymi falami odejść, ale ceną za to były spore obsunięcia w harmonogramach i kosztach produkcji. @NikoPL: Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że odejścia są rozłożone na kilka miesięcy. Po prostu wcześniej nie przyglądałem się tej kwestii. Dopiero gdy zobaczyłem że odszedł Grzegorz Mazur postanowiłem bliżej przyjrzeć się kwestiom kadrowym, i całkowicie zaskoczyło mnie to co zobaczyłem. We wcześniejszych latach skład zespołu był bardzo stabilny, a tu nagle, w odstępie kilku miesięcy, mamy całą grupę odejść, w tym kluczowych pracowników. Naprawdę dziwię się lekceważeniu z jakim kilka osób na tym forum podchodzi do kadry spółki – to nie jest fabryka gwoździ, tylko branża bazująca na wiedzy, więc ludzie i ich zgranie mają fundamentalne znaczenie dla czasu wykonania, kosztów i jakości produktów. @Lelo-pakero: Ja Ci się w sumie nie dziwię, że całkowicie oślepłeś na tej spółce na ryzyka i systematycznie obrażasz każdego kto je może dostrzegać. Gdybym miał (jak pisałeś na bankierze - mogę podać linki) wszystkie oszczędności, w sumie pół miliona złotych, wpakowane w akcje bita ze średnią 71,92zł to pewnie też bym glanował każdego kto stara się dokładniej przyjrzeć spółce. Trochę szkoda że na szczere wpisy na tym forum stać Cię dopiero gdy kurs przekracza 74-75zł, bo wydajesz się być inteligentnym gościem rozumiejącym że każdy inwestor giełdowy co pewien czas kąpie się w morzu niespełnionych obietnic.
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
20 września 2015 21:38:55
przy kursie: 65,00 zł
@rockq Skończył się TWoM to część pracowników miała do wyboru - albo zostaje na kolejny projekt - 1-2 lata albo szukam szczęścia gdzie indziej. Zauważ, że TWoM to jednak wspólne dzieło zarządu, zaczynając od pomysłu prezesa po właśnie kluczowe 2 osoby z 6 slajdu. A co się stało ze zgranym zespołem z Wiedzmina 1? Niepokojący mógłby być fakt odejścia np. Macieja Sześnika, odejścia wymienionych przez Ciebie osób w połowie projektu, czy konflikt między głównymi udziałowcami. Cytat: Do tego musimy wziąć pod uwagę fakt, że w spółce giełdowej spora część pracowników to czapa administracyjno-kadrowo-finansowa, To jest Twój najlepszy komentarz, nie wiem tylko o jakiej spółce piszesz Dalej nie ustosunkowałeś się do pytania o to czy pracujesz dla konkurencji i dlaczego tak subtelnie próbujesz oczerniać spółkę. @Scarry Czy dotychczasowe sukcesy/porażki wersji konsolowych poprzednich tytułów zawdzięczamy tylko sterowaniu a nie faktowi, że wersje konsolowe wychodziły ponad rok po premierze na PC i wydaniu mobilnym? W jednej z recenzji po Pax Prime dziennikarz pisał, że sterowanie nie było intuicyjne na początku ale po pierwszym dniu przestało to być problemem. Wersja na konsole się na pewno zwróci a jest prawie pewne, że zarobi. Pytanie - ile. Cytat:I have to admit that I wasn’t too keen on the way everything felt at the beginning, and the touchpad didn’t seem to be a part of my PS4 demo, but after about 10 minutes I was doing okay. By the end of day three in my demo the controls weren’t a concern to me although this could be initially discouraging so stick with it if it feels awkward.
Edytowany: 20 września 2015 21:45
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
20 września 2015 21:48:05
przy kursie: 65,00 zł
@scarry ale pod TWOM:TLO nikt tu nie inwestuje, dla mnie ta pozycja jest tzw "zapchajdziurą" w przychodach do czasu wydania Industriala i 3 tytyłów w ramach 11Bit lunchpad
|
|
0 Dołączył: 2014-11-16 Wpisów: 54
Wysłane:
20 września 2015 21:50:14
przy kursie: 65,00 zł
@rockq
Większość z wymienionych przez Ciebie osób odeszła kilka miesięcy temu, a nawet ponad rok temu. I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi pomimo tego że odeszły z niej 3-4 osoby. Gdybyś specjalnie nie zaczął szukać to żył byś teraz dalej w nieświadomości, a 11bs z tego powodu też pewnie nie zawiesi działalności. Tak, ostatnie odejście z pewnością jest ważniejsze od pozostałych ale tak bywa. Był okres kiedy do 11bs przechodzili ważni ludzie z CDP, teraz jeden poszedł w drugą stronę... a karawana jedzie dalej i nie widzę powodu do mącenia i wszczynania alarmu.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
20 września 2015 22:04:34
przy kursie: 65,00 zł
NikoPL napisał(a):I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi... Świetnie radzi? W jakim sensie? W tym roku miało być 5 premier – 3 z bita i 2 z launchpada - a skończyło na 1. Myślisz że nikt tego nie zauważył? Polacy nic się nie stało?
|
|
0 Dołączył: 2014-11-16 Wpisów: 54
Wysłane:
20 września 2015 22:10:53
przy kursie: 65,00 zł
rockq napisał(a):NikoPL napisał(a):I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi... Świetnie radzi? W jakim sensie? W tym roku miało być 5 premier – 3 z bita i 2 z launchpada - a skończyło na 1. Myślisz że nikt tego nie zauważył? Polacy nic się nie stało? Ano w takim że mają tytuł, który jest longsellerem mimo iż wielu wróżyło szybki schyłek tego tytułu. Są dalsze, bardziej odważne plany ale na szczęście nikomu nie odbiło z rozrzutnością. Zgodnie z zapowiedziami firma wchodzi na główny parkiet oraz zrewidowała mniejsze projekty dochodząc do wniosku, że lepiej skupić się na pewniakach niż rozmieniać na drobne. Dodatkowo Industrial, choć przesunięty, ma być znacznie większa produkcją niż wcześniej przewidywali, zapowiedzi na przyszły rok są jeszcze lepsze niż na ten (do tej pory prognozy finansowe odnośnie TWoM się sprawdzają więc nie widzę podstaw do powątpiewania w prognozy na przyszły rok). Wystarczy?
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
20 września 2015 22:36:43
przy kursie: 65,00 zł
NikoPL napisał(a):(do tej pory prognozy finansowe odnośnie TWoM się sprawdzają więc nie widzę podstaw do powątpiewania w prognozy na przyszły rok). Wszystkie prognozy? Bo ja dobrze pamiętam jak zarząd szacował że mobilny TWOM będzie się sprzedawał równie dobrze jak ten na PC, a w tej chwili gra nie łapie się nawet do pierwszej 500 App Store. A pamiętasz prognozy odnośnie gamesrepublic.com? Skonfrontuj je sobie z poniższym obrazkiem.  kliknij, aby powiększyć Problem z przesuwaniem projektów jest taki, że świat nie stoi w miejscu. W przyszłym roku rynek zaleje jeszcze więcej gier niż w tym roku, i będzie wśród nich masa świetnie wyglądających tytułów wykonanych w Unreal Engine 4. Strategie z wyżej półki w 2016 roku będą wyglądać tak: www.youtube.com/watch?v=uJ-rTd... To jest poziom konkurencji z którym spółka będzie musiała się zmierzyć w przyszłym roku. Naprawdę mam nadzieję że ta roczna obsuwa będzie tego warta.
|
|
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
20 września 2015 22:47:09
przy kursie: 65,00 zł
rockq napisał(a):NikoPL napisał(a):I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi... Świetnie radzi? W jakim sensie? W tym roku miało być 5 premier – 3 z bita i 2 z launchpada - a skończyło na 1. Myślisz że nikt tego nie zauważył? Polacy nic się nie stało? Bądź konkretny! W tym roku miał być: - Industrial - TWoM na tablety - tajemnczy projekt TWoM Dostaliśmy tablety, będą nadprogramowe telefony. TWoM na konsole "tylko" spóźnił się miesiąć być może nawet nie z winy spółki. Industrial nie wiadomo czy to nazwać spóźnieniem czy zmianą planów (np. rozszerzenie gry). Launchpad: - był Spacecom na mobilne i Mac - Jameson został anulowany - pozostałe projekty robią zewnętrzne studia - nie znamy powodów dlaczego są przesunięcia Napisz ile to sporo ludzi siedzi w administracji: 5 - 10 - 20, może to jest przyczyna obsuwy Ja już się pogubiłem, czy akcjonariuszom powinno zależeć na tym, żeby spółka robiła świetne gry i dużo na nich zarabiała czy na tym, żeby robiła ich dużo i szybko? Powiedz czy w Twojej firmie zawsze wyrabiacie się w terminie?
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
20 września 2015 23:07:16
przy kursie: 65,00 zł
rockq napisał(a): Wszystkie prognozy? Bo ja dobrze pamiętam jak zarząd szacował że mobilny TWOM będzie się sprzedawał równie dobrze jak ten na PC, a w tej chwili gra nie łapie się nawet do pierwszej 500 App Store. A pamiętasz prognozy odnośnie gamesrepublic.com? ...
Rockq, pozwól, że przypomnę Ci jak się rozpisywałeś się na temat narzędzia SensorTower. Na ile poprawne były Twoje szacunki, jeśli w szczytowym okresie wartość dla TWoMa była szacowana na 4,5 mln $ a dwa tygodnie poźniej było to już około 1,5 mln $. Nie wiemy ile zarobili na premierze i nie wiemy ile zarobią na promocjach a ile na wersji na telefony. Czy po 2 miesiącach od premiery wiesz, że prezes się mylił? Co do GR to jest to na razie startup, który nie traci i nie zarabia. Skoro jest tak, żle to po co żale po odchodzącym dyrektorze? rockq napisał(a): Problem z przesuwaniem projektów jest taki, że świat nie stoi w miejscu. W przyszłym roku rynek zaleje jeszcze więcej gier niż w tym roku, i będzie wśród nich masa świetnie wyglądających tytułów wykonanych w Unreal Engine 4. Strategie z wyżej półki w 2016 roku będą wyglądać tak:
Świat nigdy nie stoi w miejscu, Twoja sentencja jest prawdziwa co roku. Co mają powiedzieć CIG czy Farm51, które wypuszczą swoje gry na starszej wersji silnika? Czy 11b walczy o klienta dech zapierającą grafiką czy gameplayem? Co mają powiedzieć Ci wszyscy twórcy pixel gierek? Minecraft, Terraia chyba już muszą się zwijać bo nadchodzi UE4 czy Unity5?
Edytowany: 20 września 2015 23:07
|
|
0 Dołączył: 2014-11-16 Wpisów: 54
Wysłane:
20 września 2015 23:26:20
przy kursie: 65,00 zł
Pamiętam jak mówili, że sprzedaż z IVQ to według ich wyliczeń dopiero 10% tego co mogą wyjąć z gry - to się sprawdza. Kwestię mobilek, moim zdaniem, zbyt szybko spisałeś na straty - to jeszcze nie koniec bo obecny poziom nie wynika z jakości gry tylko ceny, a to łatwo zmienić.
Edytowany: 21 września 2015 07:30
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
21 września 2015 09:47:05
przy kursie: 63,50 zł
rockq napisał(a):@jurror: Według tej prezentacji www.slideshare.net/flashgamm/p... (slajd 6) core team TWOM na początku stanowiły 4 osoby, a przy końcu prac zespół rozrósł się do 12 osób. Właśnie dlatego TWOM był tak tani w produkcji, bo pracował nad nim mały, zgrany, doświadczony zespół. Teraz ten mały, zgrany, doświadczony zespół w zasadzie przestał istnieć. Właśnie dlatego,że to był bardzo mały zespół to praktycznie każdy z nich ma LEAD w kontekście produkcji TWoM. Z tego powodu bym nie przesadzał z tą histerią , że tak niezmierne ważne postaci odchodzą. Cóż każdy ma prawo wybierać swoją drogę życiową, ale odejście kilku osób z grona 53 pracowników, które spółka zatrudnia to nie jest powód do zmartwień. Zauważ jeszcze jedną bardzo ważną kwestię związaną z TWoM, to iż sukces gry zależał od konceptu, od oryginalności "fabuły" , a nie od niesamowitych popisów programistów i grafików. Ludzie, którzy wymyślili tą historie nadal pracują w 11bit, oczywiście wszystko zostało bardzo dobrze zrealizowane , wszystko do siebie pasuje, dlatego pomimo że gra jest minimalistyczna graficznie( ale sznyt ołówkowy i scanning postaci jest idealny), ma rzut 2.5 D, nie ma dużego świata, nie ma multiplayera, to sprzedała się pięknie niosąc że sobą świeżość historii sposób jej opowiedzenia i dawkę emocji dającej graczowi.Dlatego najważniejsze są koncepty produkcji 11bit, na to stawiają zarządzający i dopóki pomysły będą nowatorskie, to nie będzie problemu z bardzo dobrym poziomem sprzedaży.Sama realizacja to już kwestia wtórna , bo nie chcę umniejszać zasług twórcom, ale oni zrobili swoje, bardzo dobrze wykonali swoja robotę, ale jak wspomniałem sukces TWoM nie zależał od niezwykłego geniuszu i wirtuozerii grafików i programistów, tylko od pomysłu na samą grę. rockq napisał(a):NikoPL napisał(a):I co z tego wynika? Ano to że nikt tego nie zauważył i spółka nadal sobie świetnie radzi... Świetnie radzi? W jakim sensie? W tym roku miało być 5 premier – 3 z bita i 2 z launchpada - a skończyło na 1. Myślisz że nikt tego nie zauważył? Polacy nic się nie stało? 11 bit jest dopiero na starcie swojej drogi, TWoM dał spółce wiatr w żagle , ale podróż się dopiero zaczyna. Możesz porównać to z tempem innych spółek growych na naszym rynku, które osiągnęły jakiś sukces. CDR dał W1 możliwość budowanie marki growej, ale po 1 wsze wcale dużo na nim nie zarobili ,a po drugie kolejną produkcję wprowadzili 4 lata po W1. Cig natomiast po sukcesie sprzedaży S1 sprzed paru lat( bo budżet była mały 3 mln pln), jakoś nie może tez się popisać wynikami obecnie. Co z tego, że w tamtym roku wprowadzili 2 gry na rynek ( o budżetach łącznych powyżej 60 mln), skoro zysku za 2014 mieli 2 mln , a przychody w tym roku z gry AAA na PC i konsole ma mniejsze niż 11 bit z TWoM tylko na PC, podczas gdy debiut obu gier był w 4 kwartale 2014 roku.Z tego też powodu, uważam że jest świetnie , na debiuty kolejne nie musimy czekać LAT( jak w przypadku CDR po W1), a budżety są okiełznane i trzymane w ryzach( nie tak jak poszedł CIG) . Jest świetnie i naprawdę Polacy nic sie nie stało , bo jeśli przedłużenie terminu produkcji Industriala ma wpłynąć na wielkość gry, jakość doznań i miodność rozgrywki, to nic nie pozostaje innego tylko przyklasnąć. Jeśli chodzi o TWoM na konsole to wyraźnie jest powiedziane ,że termin debiutu nie zależał od nich tylko od wydawcy. Co do wydawnictwa, mając sporą kasę na koncie szukają naprawdę już konkretnych projektów, nie boja się zawieszać tych które uważają za nie zbyt perspektywiczne i szukają tych optymalnych do wypromowania i zarobku, idą na jakość a nie na ilość i to mnie osobiści, też cieszy bo jak zapowiedzieli wydawnictwo ma być tym czym dla CDR GOG.com, czyli w czasach produkcji swoich flagowców ma być kreatorem przychodów dla spółki.Co do GR faktycznie można było się spodziewać lepszego rozwoju troszkę, ale sklep ma dopiero rok nie generuje strat i kto wie może kiedyś pięknie zaskoczy w swojej działalności. P.S Nie staraj się szukać na siłę minusów , bo to pieniędzy inwestorowi nie przynosi, sądzisz że spółka nie jest godna uwagi szukasz czegoś innego lepszego dla swojego portfela.
Edytowany: 21 września 2015 10:00
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
21 września 2015 11:24:17
przy kursie: 63,50 zł
Scarry napisał(a):masz tendencję lelo-pakaero do pisania tka jakby rozmawiał z leszczem giełdowym.... Niestety, choć bardzo bym chciał, nigdy nie wiem kto jest po drugiej stronie. Natomiast rzeczywiście wiele wniosków można wysnuć po wpisach użytkowników. Tu przyznaję Ci racje. Scarry napisał(a):po pierwsze nie "gierka"[...]tylko największy przebój w strategiach w historii gier na Ipada i 12ta gra w historii tej platformy. I ona właśnie nie dała rady przebić się na konsolach. Największy hit wśród gier mobilnych... na Ipada, w kategorii płatne, w podkategorii strategiczne. Jeszcze dobrze by było jakbyś podał link potwierdzający, że był to najlepiej sprzedający się tytuł w historii, w wymienionej kategorii. Czy może coś innego rozumiesz poprzez "największy przebój"? Scarry napisał(a):to co robisz to cecha charakterystyczna osób drżących o kapitał, kupujacych blisko bieżącej ceny i non stop przeżywających kurs... jakby pisanie mogło to zmienić To forum nie służy do oceny cech osobowościowych innych użytkowników. Dawaj upust swoim emocjom gdzieś indziej. lelo-pakero napisał(a):Tak naprawdę to trzeba poczekać na pierwsze wstępne recenzje z gry i wtedy będzie wszystko wiadomo odnośnie sterowania. Scarry napisał(a):tak inwestują frajerzy. Nie do Ciebie piszę, tylko ogólnie, w tej branży jeśli chcesz naprawdę zarobić to z pierwszych przesłanek musisz zbudować sobie obraz potencjalnej inwestycji lub drogi wyjścia z niej, nim reszta będzie w posiadaniu oczywistej wiedzy. Wtedy już nie inwestujesz, wtedy tylko reagujesz, jesteś za rynkiem, na dłuższa metę przegrywasz. Za to rekiny finansjery na pół roku przed debiutem gry na konsole, wiedzą ze 100% pewnością, że gra będzie sprzedawać się fatalnie przez złe sterowanie m.in. A przesłanki do swoich założeń czerpią z zupełnie innej gry, różniącej się pod każdym względem, wydanej 4 lata temu, a więc na zupełnie innym etapie rozwoju spółki, z zupełnie innym know-how i zupełnie różnym zespołem ludzi. @rockq Mam dobre programy antywirusowe, więc nie sądzę, że zainstalowałeś trojana na moim komputerze. W takim razie skąd czerpiesz wiedzę o tym ile akcji i w jakiej cenie sprzedałem, dokupiłem, odkupiłem przez ostatnie 8 miesięcy? Swoją drogą używanie tego jako argumentu w dyskusji było takie niskie.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
21 września 2015 13:11:38
przy kursie: 63,50 zł
rockq napisał(a): To jest poziom konkurencji z którym spółka będzie musiała się zmierzyć w przyszłym roku. Naprawdę mam nadzieję że ta roczna obsuwa będzie tego warta.
W administracji i księgowości 11bit pracuje z tego co wiem 2 lub 3 osoby. Co zaś do przesunięcia gry to rusz szarymi komórkami. Wiedźmin 3 miał wyjść w 2013 roku wyobrażasz sobie jak by wyglądał i ile by się sprzedało. Oficjalne przekładanie premier było 2 razy za każdym razem po 3 miesiące. A wcześniej przesunięto o ponad rok gdy jeszcze nie było oficjalnej daty premiery. Jak myślisz dlaczego ? Otóż dlatego, że ktoś zdecydował o zmianach koncepcji gry. Często w trakcie prac nad grą dopiero okazuje się na jakimś etapie, że warto co do gry dodać a czasem jakiś fragment idzie do kosza. Krótko przed premierą (4-6 miesięcy) pokazała się wypowiedź kogoś z CDR (chyba Tymińskiego) , że gra po złożeniu modułów okazała się większa niż planowano i się spodziewano .... o czym to świadczy ? Że w czasie produkcji są często rozwijane wątki i dodawane epizody. Stąd zmiany w grze często zachodzą nawet kilka tygodni przed premierą. Czeku Jameson wypadł pomimo zainwestowania około 100tyś - dlatego, że spółka uznała, że projekt jest niewart czasu poświęcanego na dalszą realizację. Ponieważ będzie za słaby na standardy spółki. To świadczy o weryfikacji projektów już w trakcie produkcji. Po co tracić czas i pieniądze na coś słabego jeśli jest pełno lepszych projektów. Ja się na przykład cieszę, że podjęto rozbudowę Industriala gdy doszli do wniosku, że warto. Pamiętajmy, że ma to być prawdopodobnie początek całej serii - więc gra musi być mocna aby spółka mogła żyć z kontynuacji przez lata. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
1 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 31
Wysłane:
21 września 2015 16:07:21
przy kursie: 63,50 zł
Kolejny wywiad: This War of Mine - The Pain of the PeopleCytat:What’s in store for the future for 11bit Studios? Are you working in anything in particular right now?
Yes. Part of the team works on This War of Mine, its new content and tech support for different editions, but the other part works on something completely different - Industrial. I wouldn’t pay attention to the title, because it’s a working title and we’ll change that, but I’m more and more involved in this project and I am more and more impressed. It’s going to be a big game and again we’re going to surprise gaming world. But there is a whole lot of work we need to make first! The Spice Must Flow
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
22 września 2015 09:16:13
przy kursie: 63,98 zł
Scarry napisał(a): ... jeśli reszta inwestorów jest taka jak ty, to tylko uciekać stąd, bo lelo, nic nie rozumiesz z tego co tu się może dziać, albo rozumieć nie chcesz. A już jak kurs zacznie się obsuwać to tu będzie Sodoma i Gomora na wątku.
Scarry to jest Twoja analiza techniczna, fundamentalna czy astrologiczna?
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
22 września 2015 09:38:59
przy kursie: 63,98 zł
@Mr Jackson mozesz ją nazwać biblijną słuchajcie - każda firma robi błędy, każda, szczególnie tak mała o tak ograniczonych zasobach ludzkich jak 11bit, wytykanie tych błedów nie jest niczym złym, bo jako osoba autentycznie zainteresowana uważam że nawet 1000 zł poświęcony na produkcję konsolowej wersji gry to 1000 zł zmarnowany. Lepiej nawet ten 1000 zł przeznaczyć na Industriala, albo na jeszcze nowy projekt a nie powielać poprzedni błąd z opychaniem gry wszędzie gdzie się opchnąć da. 11bit znowu rozmienia sukces na drobne, wpychając grę na wszystkie możliwe platformy jakie tylko przychodzą im do głowy. Póki nie widzę trailera Industriala nie wiem po co mam się silić na komplementy, kiedy resztę rzeczy firma nie robi tak jakbym chciał. czas zmarnowany na wersję konsolowe trzeba było poświęcić na wysokomarżowe DLC albo nawet TWOM2 na PC. PC i TYLKO PC. Ewentualnie tylko PC + iOS - najlepsze rynki dla firmy. Nic więcej. IMHO - byłoby sporo więcej kasy dla spółki. GamesRepublic - mam coraz większe wątpliwości czy jednak da radę, bo Panowie problem jest taki że rynek zmienia się wręcz kolosalnie szybko. Z wyjątkiem Steam-a nie wiem czy ktokolwiek, nawet GOG, wypracuje sobie trwała pozycję na rynku. Aha - TWOM mobile umarło przez: a) zbyt wysoką cenę b) wersję androidową... piractwo masowe, przecież ten plik apk gry jest totalnie wszędzie strony wręcz nie kryją się z tym piractwem - jak ta polska androidpolska.pl/view/this_war...szkoda, bo to świetny produkt. Wyszedł o dwa miesiące za późno i bardzo szkoda że nie tylko na iOS. Google Play: Instalacje 5 000-10 000.... no masakra, po co wogóle je tam wsadzali... wersja Androida przyniosła (licząć z promocją) jakieś 300 000 zł przychodu (z tego 1/3 dla Google), kiedy koszt jej przygotowania też przecież był konkretny, a samo jej pojawienie się dało darmowy piracki APK z grą, i ileś tam osób powstrzymało od kupienia wersji na iOS. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 września 2015 09:58
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
22 września 2015 13:48:42
przy kursie: 63,98 zł
Przejście na GPW niedługo, więc przyjrzałem się raz jeszcze spółkom, które przechodziły na GPW z NC w ostatnich trzech latach. Kod:mod: usunięto linki do zewnętrznych serwisów nie opatrzone cytatami Szukałem spółek, które będą miały wspólny mianownik z 11bit, a więc będą to spółki, które osiągają zysk na swojej działalności i którym nie towarzyszyła emisja akcji przy przejściu na GPW. Z analizy spółek, które przechodziły na GPW w latach 2013-2015 można wysnuć ciekawe wnioski jak sądzę. Mianowicie większość tych spółek przynosi straty na swojej działalności. Co więcej, większość spółek przeprowadziła emisję akcji przy przejściu na główny parkiet. Rozwodnienie kapitału sięga w niektórych przypadkach nawet 90%. Nie znalazłem ani jednej spółki, która przenosząc się w analizowanym okresie z NC na GPW, nie przeprowadziła emisji, przynosi zysk na swojej działalności, a mimo wszystko po przejściu na GPW straciła na wartości od debiutu po dziś dzień. Jeżeli komuś się uda znaleźć taką spółkę to proszę o przykład. Od razu przyznam, że kilku spółek nie sprawdziłem, z góry zakładając, że przynoszą starty ze względu na ich gigantyczne spadki kursu. Znalazłem natomiast kilka spółek, które przynoszą zyski i po przejściu na GPW dały zarobić, nawet pomimo emisji akcji, jak Elemental, Baltona, Selvita. Wniosek z tej analizy jest dla mnie taki: bardzo mało spółek przenoszących się z NC na GPW można porównać do sytuacji 11bit, gdyż większość przynosi straty i/lub rozwadnia kapitał przy przejściu. Tych kilka, które są porównywalne do 11bit - przynoszą zyski na działalności i nie robiły emisji, dały zarobić i to dużo po przejściu na GPW jak Izo-Blok, Briju lub w najgorszym razie są w konsolidacji jak IMS.
Edytowany: 22 września 2015 17:51
|
|