PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
12 stycznia 2017 21:33:53
przy kursie: 144,00 zł
Cytat:Nie koniecznie, jeśli postanowił zejść do zera to nadal może jeszcze mieć "małe" kilkadziesiąt K akcji do wywalenia. Może mieć, i pewnie ma. W dniu przekroczenia progu WD wygenerował 16 proc. podaży. Od dnia przekroczenia progu przemieliło się 162 tys. akcji, a miał do ewentualnej sprzedaży 110 tys. szt. Ale wykres wskazuje, że dystrybucja akcji miała miejsce w dniach zaznaczonych strzałkami. Oczywiście znalazł się też popyt, które ta akcje odbierał. Dziś już tego popytu zabrakło. Ale wracając do meritum. Mnie po prostu ciekawi zjawisko niedopuszczania do siebie myśli, że gdzieś może być po 100 proc. wzroście szczyt, albo znów męcząca długa konsolidacja. Jak nie rośnie, to tylko przez to, że ktoś postanowił wysypać się z akcji. Wariant o możliwym szczycie jest po prostu niedopuszczalny. Mnie C/Z w zasadzie nie interesują. Spółka która jest daleko po premierze, a już rozpoczęła cykl promocyjny nowego tytułu może mieć C/Z równy 1000 i być tania. Bo sam C/Z. Wystarczy kroczący wynik w okolicy 0+ Mnie interesuje długość cyklu produkcyjnego i możliwe do osiągnięcia w całym okresie od premiery do premiery zyski. I to jest dość proste założenie - kapitalizacja dzielona przez stopę dyskontową (od 8 do 15 proc.-subiektywna wycena ryzyka) daje mi oczekiwany PRZYSZŁY średni zysk. C/Z patrzy do tyłu i dlatego jest mało przydatny. Zgadza się. TWOM monetyzuje się nadzwyczaj dobrze, w sensie okresu w jakim generuje przychody. 2 lata jak na produkcję indyka to długi okres. Ale to, że właśnie tak będzie było już wiadome wcześniej, a nie parę miesięcy temu. Tak samo jak było wiadome, że GR jest nieudanym projektem, a przecież spółka położyła go w trakcie ostatniej fali wzrostowej. Może się mylę ale na razie publishing to tylko dodatek, nie będzie na razie decydował o obliczu spółki. Podobnie uważam, że TWOM już się w 1 kw. w zasadzie skończy, przynajmniej jeśli chodzi o wersję PC i PS. Na to wskazują wypowiedzi przedstawicieli spółki, a także wejście TWOM do PS+. Cytat:11 bit to nie jest samotna wyspa on też funkcjonuje w jakimś otoczeniu rynkowym i warto porównywać go z konkurentami rynkowymi i ich kapitalizacjami zarówno obecnymi jak i historycznymi . Biorąc powyższe sprawy pod uwagę, dziwię się , że ty się dziwisz, iż w pół roku urósł o 100% szczególnie po tym ,jak wyłamał się z 1.5 rocznej konsolidacji, co też jest argumentem do tego żeby się właśnie nie dziwić ze przez kolejne kilka miesięcy zbudował nową fale wzrostową.
Wbrew temu co piszesz ja się wzrostom wcale nie dziwię. Jeśli chodzi o gry na SW napisałem większość artykułów w tym temacie i jak je przeczytasz, to zauważysz, że napisałeś powyżej nieprawdę, co jak sądzę wynika z niezrozumienia mojej poprzedniej wypowiedzi. Mam nadzieję, że teraz jest jasne czemu się dziwię-patrz wyżej. Owszem spółka nie żyje w próżni. Według mnie mamy w polskim segmencie gamedev banieczkę, która jeszcze rośnie. O tym świadczą niedawne debiuty. Ale to że na bazie takich spółek jak CD Projekt, czy 11Bit na giełdę weszły podmioty po wysokich cenach nie oznacza, że z tego powodu dotychczasowi przedstawiciele maja rosnąć. Wyceny porównawcze nie mają żadnego logicznego uzasadnienia w tym segmencie. Dodatkowo rynek nie do końca jeszcze potrafi strawić segment FTP. Jako nowość daje mu premię, moim zdaniem sporą i niezasłużoną. Ale choćby z tego względu wymieniona przez Ciebie trójka (PW, VIV, AM) nie nadaje się do porównań. Zbliżony model ma Bloober. I owszem jest teoretycznie tylko 2 razy tańszy. Warto jednak pamiętać o tym, że: -Bloober dostał ponad 10 mln dofinansowania. -kroczący zysk Bloobera to 8 mln zł, a 11B 9,5 mln zł. -Bloober ma znacznie szerszy portfel. Do wydania w 2017 r. są projekty dość ciekawe jak Observer, -Scophophobia, czy Medium. Jest też Serial Cleaner, który robi spółka zależna Bloobera. Ale, żeby nie było, że nie argumentów za 11B: -wolę Miechowskiego niż Babieno - wiarygodność -większy know-how w marketingu i promocji i gałęzi wydawniczej. -mimo wszystko znacznie większy potencjał FP względem survival horrorów.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
12 stycznia 2017 22:04:21
przy kursie: 144,00 zł
Jeśli chodzi o BLO zyski mogą mieć różną strukturę, ważniejsze jest to ile spółka potrafi generować kasy ze swojej działalności i w tym przypadku BLO , ma się ni jak do wyników 11 bit. Max na co ich obecnie stać to pokrywanie swoich kosztów operacyjnych. LoF niby taki wielki HIT a wygenerował znacznie mniej kasy przez 1.5 roku, niż TWoM przez 1.5 miesiąca w debiucie i takie są póki co realia tej spółki( mówię o BLO). Być może kolejne produkty to zmienią, ale pewności nigdy nie ma poza tym że wiele z nich miało debiutować podobno w 2015 roku. P.S do 11 bit należy mieć żal ,że tak dali ciała jeśli chodzi o program GAMEINN , którego sami między innymi byli orędownikami.Tu mocno pokazali swoja niekompetencje i to jest niewątpliwie minus, bo każda nadającą się szansę do obniżenia kosztów własnych, powinni umieć wykorzystywać, nie wspomnę już o aspekcie pro-kursowym po infach o dofinansowaniu.
|
|
2 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 95
Wysłane:
13 stycznia 2017 00:18:52
przy kursie: 144,00 zł
anty_teresa napisał(a): Zbliżony model ma Bloober. I owszem jest teoretycznie tylko 2 razy tańszy. Warto jednak pamiętać o tym, że: -Bloober dostał ponad 10 mln dofinansowania. -kroczący zysk Bloobera to 8 mln zł, a 11B 9,5 mln zł. -Bloober ma znacznie szerszy portfel. Do wydania w 2017 r. są projekty dość ciekawe jak Observer, -Scophophobia, czy Medium. Jest też Serial Cleaner, który robi spółka zależna Bloobera.
Jeśli mogę się wtrącić to Bloober powiadomił ostatnio, że został wydawcą gry "Perception", która ma wyjść również w 2017r, a która wydaje się być bardzo ciekawym tytułem...
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-16 Wpisów: 162
Wysłane:
13 stycznia 2017 08:51:08
przy kursie: 144,00 zł
Cytat:Zbliżony model ma Bloober. I owszem jest teoretycznie tylko 2 razy tańszy. Warto jednak pamiętać o tym, że: -Bloober dostał ponad 10 mln dofinansowania. -kroczący zysk Bloobera to 8 mln zł, a 11B 9,5 mln zł. -Bloober ma znacznie szerszy portfel. Do wydania w 2017 r. są projekty dość ciekawe jak Observer, -Scophophobia, czy Medium. Jest też Serial Cleaner, który robi spółka zależna Bloobera.
Ale, żeby nie było, że nie argumentów za 11B: -wolę Miechowskiego niż Babieno - wiarygodność -większy know-how w marketingu i promocji i gałęzi wydawniczej. -mimo wszystko znacznie większy potencjał FP względem survival horrorów. Sorry, ale to nie jest do końca rzetelne. Piszesz o kroczącym zysku porównując kwartały premierowe BLO z 2 rokiem monetyzacji 11B... Po premierze TWOM 11B był tańszy niż BLO obecnie, a jaki był zysk kroczący wtedy? Dostali dofinansowanie, ale co z tego skoro drugie tyle muszą wyłożyć? To może, ale nie musi przełożyć się na synergię. Poza tym są jeszcze kolejne edycje konkursu i z tego co pisał rzecznik na forum to mają zamiar brać w nich udział. Serial Cleaner? No proszę Cię 1 tys. sprzedanych egzemplarzy na steam... Czy reszta to "szerszy portfel", skoro to wszystko jeden dość niszowy gatunek? A co z planszówką TWOM? Umową z chińczykami? Większym zespołem i planowanym drugim zespołem produkcyjnym? Obecnymi i potencjalnymi projektami gałęzi wydawniczej? To myślisz nie ma znaczenia w wycenie? Doceniam wasz merytoryczny wkład w to forum, ale nie rozumiem dlaczego tak często moderujecie ten wątek, a nie np. CIG, gdzie kapitalizacja to ponad 400 mln i może też przydałaby się wasz bardziej krytyczny punkt widzenia? Babieno sprzedaje 5% akcji pomimo lock-upu i też tego nie komentujecie?
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
13 stycznia 2017 09:27:04
przy kursie: 141,00 zł
Daimyo napisał(a):anty_teresa napisał(a): Zbliżony model ma Bloober. I owszem jest teoretycznie tylko 2 razy tańszy. Warto jednak pamiętać o tym, że: -Bloober dostał ponad 10 mln dofinansowania. -kroczący zysk Bloobera to 8 mln zł, a 11B 9,5 mln zł. -Bloober ma znacznie szerszy portfel. Do wydania w 2017 r. są projekty dość ciekawe jak Observer, -Scophophobia, czy Medium. Jest też Serial Cleaner, który robi spółka zależna Bloobera.
Jeśli mogę się wtrącić to Bloober powiadomił ostatnio, że został wydawcą gry "Perception", która ma wyjść również w 2017r, a która wydaje się być bardzo ciekawym tytułem... Tak perception jest ciekawą koncepcją, to może ładnie wypalić. Natomiast jeszcze słówko do TERESY, chcący czy nie chcący pokazuje czasami swoimi wypowiedziami pewne intencje. Wydaje sie taki racjonalny i wyważony w swoich opiniach a jednak wspominanie o Serial CLEANERS pokazuje ,że to jest nie do końca prawda. IF4 ma ponad 20 mln kapitalizacji, spółka istnieje od 2010 roku i jak się rozwinęła(??) , wystarczy spojrzeć na wyniki. To jest taki gniot że nawet nie warto o nich wspominać oraz o ich grach chociaż tu je przypomnę DIE DIE DIE, RED GAME, GREEN GAME. Wspominanie o tym ze Blo ma tez Serial cleaner jest co najmniej nie na miejscu, bo to nie jest powOd do chluby bynajmniej tylko. Co ta gra sobą reprezentuje(??) to że przez 5 miesięcy sprzedali 1-2 K kopii na PC? Właśnie tego typu wstawki w wypowiedzi Anty , gościa który teoretycznie mega obiektywizmem i profeską chce epotować, pokazuję że jednak w swoich wypowiedziach też ma ukryte intencje. O tym czym różni się zysk BLO od 11 bit też juz wspomniałem o czym Anty nawet nie mrugnął . I jeszcze jedno, BLO ma w zapasach już prawie 15 mln PLN, a to oznacza ze takie koszty pochłonęły im już rożne projekty do tego dojdzie jeszcze kasa z dofinansowania( bo na pewno kasa z niego pójdzie na produkcje gier). Pytanie jest takie czy aby na pewno te projekty scopophobia, observer, medium będą rentowne? a jeśli tak to w jakim stopniu?. Patrząc na poziom sprzedaży LoF , wcale inwestor nie musi być aż takim optymistą w tej kwestii.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
13 stycznia 2017 10:09:52
przy kursie: 141,00 zł
anty_teresa napisał(a):chris_martin napisał(a):Giełda dyskontuje przyszłość Pawle ! Zgadza się. Ale pomiędzy kursem dzisiejszym i o połowę niższym ta przyszłość się szczególnie zmieniła jakoś? Czy doszły jakieś czynniki, które pozwalałyby mieć inne oczekiwania niż pół roku wcześniej? nieurchonność ostatecznego rozdania i pokazania kart ...najpozniej Q3 2017 FP Everything you know is wrong.........
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
13 stycznia 2017 10:14:02
przy kursie: 141,00 zł
Cytat:Natomiast jeszcze słówko do TERESY, chcący czy nie chcący pokazuje czasami swoimi wypowiedziami pewne intencje. Wydaje sie taki racjonalny i wyważony w swoich opiniach a jednak wspominanie o Serial CLEANERS pokazuje ,że to jest nie do końca prawda.
Nie, no oczywiście. W sumie to ja nieobiektywnie kazałem wielu mediom z branży napisać o tej grze w superlatywach: Cytat:Największą zaletą Serial Cleanera jest zdecydowanie to, że wciąga tak mocno, jak klasyczne arcadowe tytuły. Odpaliłem grę, żeby na sekundę sprawdzić „z czym to się je” i wyłączyłem w momencie, gdy miałem za sobą niespełna dwie godziny zabawy i ukończone wszystkie siedem z dostępnych w early-accessie poziomów. Produkcja jest niezwykle dynamiczna, przez co kolejne etapy powtarza się równie intensywnie, jak zręcznościówce
gry.onet.pl/zapowiedzi/serial-...Cytat:Gra na razie dostępna jest na Steam Early Access, dzięki czemu już teraz możemy ocenić jej potencjał. Obecnie wygląda to lepiej niż dobrze, a perspektywy są bardzo optymistyczne. Ekipa iFun4All regularnie aktualizuje grę nie tylko dodając do niej nowe poziomy, ale i dokonując wielu mniej lub bardziej istotnych poprawek. Każda nowa paczka z zawartością to nie tylko kolejne levele, ale i usprawnienia, dzięki którym Serial Cleaner jest coraz lepszy. To wymagająca i bardzo wciągająca gra, o której już w podsumowaniu 2016 roku pisałem, że jest mocnym kandydatem do tytułu najlepszej rodzimej produkcji niezależnej.
www.gram.pl/artykul/2017/01/08...Ja oczywiście jestem stronniczy, ale ten przeklęty redaktor z gram.pl wrzucił Serial Cleanera a nie BeatCopa - przekupna świnia. Pewnie ma akcje Bloobera... Oceny w: Gry-online 8/10 Steam Pozytywne. Cytat:Co ta gra sobą reprezentuje(??) to że przez 5 miesięcy sprzedali 1-2 K kopii na PC?
Sprzedali 1-2 tys. kopii, bo gra tak naprawdę nie nadawała się do pokazania w Early Acces, a powodem jej pokazania były niedobory kapitałowe. Gra w EA jest jak wspomniano wyżej na 2h,i to dlatego sprzedaż wygląda jak wygląda, tytuł nie miał też jeszcze promocji. Ale rozumiem, że można tego wszystkiego nie zauważyć. Przyzwyczaiłem się już, że na rynku jest tylko 11B, jej gry są jedyne najlepsze a kurs zawsze niedowartościowany. Cytat:O tym czym różni się zysk BLO od 11 bit też juz wspomniałem o czym Anty nawet nie mrugnął. I jeszcze jedno, BLO ma w zapasach już prawie 15 mln PLN, a to oznacza ze takie koszty pochłonęły im już rożne projekty do tego dojdzie jeszcze kasa z dofinansowania( bo na pewno kasa z niego pójdzie na produkcje gier). Pytanie jest takie czy aby na pewno te projekty scopophobia, observer, medium będą rentowne? a jeśli tak to w jakim stopniu? Ale co ja mam Ci napisać? Że Bloober zyski reinwestuje w pisanie nowych gier ze swojego portfolio zamiast trzymać je nie wiadomo po co na koncie? Owszem, część z tego może zostać spisana jak w przypadku CIG, ale prowadzenie wielu produkcji to także większy potencjał, a spółka jest dwa razy tańsza od 11B. Dodatkowo Bloober nie jest wydawcą i kasę od Aspyr dostawał wcześniej, a nie tylko po premierze LOTF. Ma inny model, bo nie ma kompetencji wydawniczych jak 11B. Dlatego kasa nie na promocję tytułów(bo to robi Aspyr), tylko na zwielokrotnienie produkcji.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
13 stycznia 2017 10:42:03
przy kursie: 141,00 zł
chris_martin napisał(a):anty_teresa napisał(a):chris_martin napisał(a):Giełda dyskontuje przyszłość Pawle ! Zgadza się. Ale pomiędzy kursem dzisiejszym i o połowę niższym ta przyszłość się szczególnie zmieniła jakoś? Czy doszły jakieś czynniki, które pozwalałyby mieć inne oczekiwania niż pół roku wcześniej? nieurchonność ostatecznego rozdania i pokazania kart ...najpozniej Q3 2017 FP Chris, ale to wcześniej to zdarzenie nie było "nieuchronne"? Czynnik czasowy zbliżania się nie jest uzasadnieniem do takich wzrostów. Powinien odpowiadać ok. połowie stopy dyskontowej...
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
13 stycznia 2017 11:28:18
przy kursie: 141,00 zł
anty_teresa napisał(a): Ale co ja mam Ci napisać? Że Bloober zyski reinwestuje w pisanie nowych gier ze swojego portfolio zamiast trzymać je nie wiadomo po co na koncie? Owszem, część z tego może zostać spisana jak w przypadku CIG, ale prowadzenie wielu produkcji to także większy potencjał, a spółka jest dwa razy tańsza od 11B. Dodatkowo Bloober nie jest wydawcą i kasę od Aspyr dostawał wcześniej, a nie tylko po premierze LOTF. Ma inny model, bo nie ma kompetencji wydawniczych jak 11B. Dlatego kasa nie na promocję tytułów(bo to robi Aspyr), tylko na zwielokrotnienie produkcji.
Mogłeś zamiast o jakiś 8 mln zysku versus 9.5 mln 11 bit, napisać że ten papierowy zysk wynika z tego, iż w produkcji w toku w zapasach już dynda 13.6 mln PLN. Mogłeś napisać, że gdyby ( podobno tak od niechcenia tak przypadkiem ) nie wydzielony ze scopophobi LoF, to spółka w ogóle by nie miała premier istotnych i nawet emisja akcji i obligacji( jakie kiedyś przeprowadziła) by niewiele na płynności pomogła. Mogłbyś napisać że tylko dzięki LOF i temu że znaleźli ASPYRE, nie zatonęli z płynnością finanasową, gdyż te ich wielkie zapowiedzi ze scopophobia i medium wyjdą w 2015 było po prostu ściemą. Mogłbys napisać ,że w sumie LoF nie był aż tak wielkim hitem, szczególnie porównujac BLO do 11 bit, bo przez 1.5 roku wygenerował dla BLO mniej kasy niż TWoM dla 11 bit w 1.5 miesiąca po premierze dla 11 bit. Mógłbyś napisać że musieli coś wypuścić ,bo jakby nie wypuścili to dawno przy tych kosztach jakie mają, by musieli robić np kolejna emisje akcji. Mógłbyś sobie darować te kolejne brniecie w Clenears i udowadnianie jaki to dobry produkt jest ( w kontekście do tego jakie pzrewagi ma BLO nad 11 bit), argumentując że jakiś pismak coś napisał. Mógłbyś skupić się na konkretach takich jak monetyzacja tego produktu. EA niczego tu nie zmienia, sprzedaż jest DRAMATYCYCZNA i tyle, LoF pokazał , że debiut" całej gry", nie ma znaczenia tak fantastycznego. W EA LoF sprzedał ok 90 K kopii w 6 miechów, po debiucie całości gry sprzedał po roku kolejne ok 80-90 K kopii, a to oznacza że cleaners ma szanse w kolejnym roku dołożyć 2 k kopii YUPII. Mogłeś to własnie napisać, szczególnie jeśli tak dbasz o merytorykę i ocenę szczegółów, bo w nich kryje się przysłowiowy DIABEŁ, ale tego nie napisałeś i twój post po prostu wieje mocnym dyletanctwem.
Edytowany: 13 stycznia 2017 11:35
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
13 stycznia 2017 11:38:23
przy kursie: 141,00 zł
jurror napisał(a):Natomiast jeszcze słówko do TERESY, chcący czy nie chcący pokazuje czasami swoimi wypowiedziami pewne intencje. Wydaje sie taki racjonalny i wyważony w swoich opiniach a jednak wspominanie o Serial CLEANERS pokazuje ,że to jest nie do końca prawda. IF4 ma ponad 20 mln kapitalizacji, spółka istnieje od 2010 roku i jak się rozwinęła(??) , wystarczy spojrzeć na wyniki. To jest taki gniot że nawet nie warto o nich wspominać oraz o ich grach chociaż tu je przypomnę DIE DIE DIE, RED GAME, GREEN GAME. Wspominanie o tym ze Blo ma tez Serial cleaner jest co najmniej nie na miejscu, bo to nie jest powOd do chluby bynajmniej tylko. Co ta gra sobą reprezentuje(??) to że przez 5 miesięcy sprzedali 1-2 K kopii na PC? Właśnie tego typu wstawki w wypowiedzi Anty , gościa który teoretycznie mega obiektywizmem i profeską chce epotować, pokazuję że jednak w swoich wypowiedziach też ma ukryte intencje. O tym czym różni się zysk BLO od 11 bit też juz wspomniałem o czym Anty nawet nie mrugnął . I jeszcze jedno, BLO ma w zapasach już prawie 15 mln PLN, a to oznacza ze takie koszty pochłonęły im już rożne projekty do tego dojdzie jeszcze kasa z dofinansowania( bo na pewno kasa z niego pójdzie na produkcje gier). Pytanie jest takie czy aby na pewno te projekty scopophobia, observer, medium będą rentowne? a jeśli tak to w jakim stopniu?. Patrząc na poziom sprzedaży LoF , wcale inwestor nie musi być aż takim optymistą w tej kwestii. @Jurror ale to co piszesz, wszystkie te argumenty to są zagrożenia dla 11bit. Rynek nie jest doskonały i ładuje w tej chwili w gamedev finanse na oślep. Tak jak wcześniej część osób oceniała spółkę 11bit w samych superlatywach a rynek nie zwracał na nią uwagi i jej nie docenił, tak teraz rynek próbuje antycypować podobny sukces do TWOM w jakiejś przyszłości dla każdej spółki z gamedevu. Bloober jest tu częściowo dobrym przykładem - bo jakimś sukcesem dla takiego studia jak oni jest LOF. Ale nie należy zapominać, że ciągle są autorami najgorszej gry na playstation i ludzie odpowiedzialni za ten projekt ciągle tam pracują. Prawdziwy problem widać na małych spółkach, które są często pomijane - Macro Games, Foreveren, Ifun4all, Farm51. Tu kapitalizacja jest bezpodstawna, a mimo to rosną. Wystarczy, że komuś powinie się noga - Cigames, Blooberowi, ale może i takiemu Foreveren, to będzie to miało też negatywny wpływ na kurs 11bit. Bo zagrożenie zmaterializuje się, jeśli rynek przestraszy się gamedevu i pieniądze też będzie wycofywał na oślep. Niestety do pogoni za króliczkiem dołożyło się też to forum. To tutaj pojawiały się epistoły o tym, że to nie szkodzi, że prezes sprzedał akcje po x, bo zaraz dzięki temu urośnie, niech inni też mają i teraz w ich interesie jest wzrost akcji. Tak teraz rynek reaguje na sprzedaż akcji przez prezesa Bloobera - bez refleksji - "bo za mało sprzedał i będą musieli dokupić". Podejrzewam, że gdyby jakimś cudem do tych czasów dotrwał Nicolas Games, to też tam mielibyśmy rosnący kurs... To nie jest wina Antyteresy, że rynek tak samo wycenia Serial Cleaner'a jak LOF, albo Sedna jak LOF. Nie chce też zauważyć, że Shadow Warrior 2 nie sprzedaje się jak dying light i ma problem z tym, żeby dorównać swojemu poprzednikowi (chociaż opinie ma lepsze), że Crytek jest na skraju bankructwa.
Edytowany: 13 stycznia 2017 11:54
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
13 stycznia 2017 12:00:21
przy kursie: 141,00 zł
Mylisz się co do tych zagrozeń. Tak jak kiepskie gry wypuszczane przez CIGa nie wpłynęły negatywnie na kurs CDR np w 2014 roku. Tak w 2017 ewentualne kiepskie debiuty ,kurska , get even, snipera3, metal fista, czy scopophobi nie wpłyną mocno na kurs 11bit. Dla 11 bit znaczenie będzie miało to jak sprzeda się FP. To że pod TwoM na marzeniach o kolejnych TWoMach tylko w wydaniu innych spółek, rosną te INNE spółki kapitalizacyjnie i spekulacyjnie, to jest to prawda, ale to nie jest problem 11 bit tylko tych spółek. Natomiast porównując własnie cały rynek to pokazuje ON jedno ze 11 bit wydaje sie nadal bardzo ciekawą spółka do inwestowania na tle innych podmiotów z branży. Zmienić to w sposób negatywny może jedynie kiepski debiut FP. Jeśli natomiast okaże się on kolejnym kamieniem milowym w rozwoju spółki i 11 bit zarobi na czysto np 40-50 mln w 2017 roku, to ewentualne potknięcia innych małych deweloperów nie będą miały znaczenia negatywnego dla kursu 11 bit.( biorąc pod uwagę obecną kapitalizacje spółki)
P.S Oczywiście ze to nie jest wina ANTY teresy jak "rynek" wycenia poszczególne spółki. Czasami rynek potrafi jakaś wydmuchę Płocką ,albo innego śmiecia wycenić na kilkaset mln PLN. Ale "wina" jego jest jeśli uchodząc za bardzo rzeczowego i merytorycznego gościa pisze celowo sztampowe posty , celowo nie uwzględniając wielu ważnych aspektów w swoich ocenach.
Edytowany: 13 stycznia 2017 12:05
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
13 stycznia 2017 12:21:13
przy kursie: 141,00 zł
jurror napisał(a):anty_teresa napisał(a): Ale co ja mam Ci napisać? Że Bloober zyski reinwestuje w pisanie nowych gier ze swojego portfolio zamiast trzymać je nie wiadomo po co na koncie? Owszem, część z tego może zostać spisana jak w przypadku CIG, ale prowadzenie wielu produkcji to także większy potencjał, a spółka jest dwa razy tańsza od 11B. Dodatkowo Bloober nie jest wydawcą i kasę od Aspyr dostawał wcześniej, a nie tylko po premierze LOTF. Ma inny model, bo nie ma kompetencji wydawniczych jak 11B. Dlatego kasa nie na promocję tytułów(bo to robi Aspyr), tylko na zwielokrotnienie produkcji.
Mogłeś zamiast o jakiś 8 mln zysku versus 9.5 mln 11 bit, napisać że ten papierowy zysk wynika z tego, iż w produkcji w toku w zapasach już dynda 13.6 mln PLN. chyba nie rozumiesz na czym polega memoriałowy rachunek wyników i zapomniałeś jak kiedyś 11b prezentowało zyski. To nie jest papierowy zysk. Gotówka do firmy wpłynęła, tylko poszła w obrót. Nie zauważasz też że a należnościach wisi prawie 6 baniek. Cytat:Mogłeś napisać, że gdyby ( podobno tak od niechcenia tak przypadkiem ) nie wydzielony ze scopophobi LoF, to spółka w ogóle by nie miała premier istotnych i nawet emisja akcji i obligacji( jakie kiedyś przeprowadziła) by niewiele na płynności pomogła. Mogłbyś napisać że tylko dzięki LOF i temu że znaleźli ASPYRE, nie zatonęli z płynnością finanasową, gdyż te ich wielkie zapowiedzi ze scopophobia i medium wyjdą w 2015 było po prostu ściemą.
Cytat:Mógłbyś napisać że musieli coś wypuścić ,bo jakby nie wypuścili to dawno przy tych kosztach jakie mają, by musieli robić np kolejna emisje akcji . Mogłem, tylko co to zmienia? Napisałem wyraźnie wyżej, ze wolę Miechowskiego od Babieno, bo jest bardziej wiarygodny. Nie zmienia to jednak faktu, że firmie udało się wykaraskać z trudnej sytuacji, a to wcale źle o zarządzie nie świadczy. Rynek patrzy w przyszłość. Nie wycenia tego, że kiedyś Bloober otarł się upadłość, że CIG nie zrobił do tej pory dobrej gry. Patrzy na to co będzie, na Snipera 3 i portfel wydawniczy Bloobera. Cytat:Mogłbys napisać ,że w sumie LoF nie był aż tak wielkim hitem, szczególnie porównujac BLO do 11 bit, bo przez 1.5 roku wygenerował dla BLO mniej kasy niż TWoM dla 11 bit w 1.5 miesiąca po premierze dla 11 bit. Wielkim hitem nie był, zgoda. Ale dał spółce oddech i możliwość realizacji kalendarza. To jednak chyba znacząco zmienia sytuację nie? Cytat:Mógłbyś sobie darować te kolejne brniecie w Clenears i udowadnianie jaki to dobry produkt jest ( w kontekście do tego jakie pzrewagi ma BLO nad 11 bit), argumentując że jakiś pismak coś napisał. Nie, nie mógłbym, skoro nie dostrzegasz oczekiwań co do gry i także pewnych faktów. Cytat:Mógłbyś skupić się na konkretach takich jak monetyzacja tego produktu. EA niczego tu nie zmienia, sprzedaż jest DRAMATYCYCZNA i tyle, LoF pokazał , że debiut" całej gry", nie ma znaczenia tak fantastycznego. W EA LoF sprzedał ok 90 K kopii w 6 miechów, po debiucie całości gry sprzedał po roku kolejne ok 80-90 K kopii, a to oznacza że cleaners ma szanse w kolejnym roku dołożyć 2 k kopii YUPII. Rozumiem, że można nie zauważać stanu LOF i SF w jakim zostały puszczone na EA jak się ma akcje 11B i nagania. Wszystko rozumiem.
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
13 stycznia 2017 12:29:50
przy kursie: 141,00 zł
Oczywiście Anty_Teresa ma rację - już teraz widać na wykresie , że poziom 154 to szczyt, pytanie tylko jak długo się takim ostanie. Poziom emocji na forum skłania mnie do przypuszczeń, że formuje się również właśnie istotny dołek ;) Abstrahując od dyskusji na temat spółek konkurencyjnych, ich wycen i planowanych gier wydaje mi się, że warto spojrzeć na wycenę 11B z takiej perspektywy: jak się ma wycena spółki z przełomu 2014/2015 do przełomu 2016/2017? Czy spółka w tym czasie rozwinęła się? Poprawiła swoje kompetencje? Markę i rozpoznawalność na rynku? Czy nowa gra ma szansę być lepszym produktem niż poprzednia i sprzedać się lepiej? Oczywiście każdy z nas inaczej tłumaczy sobie przyczyny zmian kursu i inaczej odpowie na te pytania. Cytat:Ale pomiędzy kursem dzisiejszym i o połowę niższym ta przyszłość się szczególnie zmieniła jakoś? Czy doszły jakieś czynniki, które pozwalałyby mieć inne oczekiwania niż pół roku wcześniej? Coś się jednak chyba zmieniło przez ten czas. Nieco ponad pół roku temu spółka była wyceniana tak samo jak bezpośrednio po premierze TWOM. Dla mnie to raczej był błąd w Matriksie niż sytuacja obecna, ale to oczywiście moja subiektywna opinia.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
13 stycznia 2017 12:35:10
przy kursie: 141,00 zł
jurror napisał(a):Tak jak kiepskie gry wypuszczane przez CIGa nie wpłynęły negatywnie na kurs CDR np w 2014 roku. Tak w 2017 ewentualne kiepskie debiuty ,kurska , get even, snipera3, metal fista, czy scopophobi nie wpłyną mocno na kurs 11bit. Zgadzam się, że tak było, ale wg mnie nie należy zakładać tego samego scenariusza z tego względu, że wtedy hossy nie było, teraz jest - zmieniły się okoliczności. Druga uwaga, ja nie mam na myśli roku 2017, hossa na gamedev może potrwać dłużej, 11bit dołożył się do rozpoczęcia hossy, ale to wiedźmin 3 miał główny wpływ na to co się dzieje. Jeżeli CDR nie da rady z cyberpunkiem to hossa na pewno się skończy, zmiana tematyki wydawanych gier nie skończyła się dobrze dla crytek'a. Zakładam też, że premiera FP będzie w listopadzie 2017, nie prognozuję zysku - jestem ostrożny, w tym roku nie było dobrych premier pod koniec roku i chyba nie było wśród nich gry na pc (poza cywilizacją), która przyniosłaby zysk 40-50mln zł. jurror napisał(a):P.S Oczywiście ze to nie jest wina ANTY teresy jak "rynek" wycenia poszczególne spółki. Czasami rynek potrafi jakaś wydmuchę Płocką ,albo innego śmiecia wycenić na kilkaset mln PLN. Ale "wina" jego jest jeśli uchodząc za bardzo rzeczowego i merytorycznego gościa pisze celowo sztampowe posty , celowo nie uwzględniając wielu ważnych aspektów w swoich ocenach. Wydaje mi się, że to kwestia punktu widzenia. Kurs Bloobera zaskoczył w zeszłym roku (wzrost większy niż dla 11bit) i wygląda na to, że rynek te kilka ich gier wycenia lepiej niż FP. Ty masz podstawy, żeby uważać, że myli się - ale to nie jest jednoznaczne z oczekiwaniem wzrostu kursu 11bit, tym bardziej, jesli to rynek ma większy wpływ na ten kurs. przepraszam  - teoretyzuję, ale widzę błąd logiczny
|
|
1 Dołączył: 2009-09-20 Wpisów: 24
Wysłane:
13 stycznia 2017 13:01:03
przy kursie: 141,00 zł
Moim zdaniem na obydwu spolkach (11bit, Bloober) to nie koniec szczytow na ten rok. Obydwie rozwijaja sie niesamowicie szybko. W mojej ocenie jest podstawa do tego, zeby 11bit wyceniac dwukrotnie wyzej niz Bloobera. Nie ma nawet co porownywac monetaryzacji TWOM i LoF. Rynek wycenia, ze FP bedzie w jakims stopniu korzystal z mechanizmow sprawdzonych przy TWOM. FP to ma byc rownie powazna gra, oparta o moralne dylematy. Tymczasem horrory, owszem, pozwalaja zarobic, ale symulatory chodzenia w stylu Bloobera nie beda tak grywalne jak produkcje w stylu TWOM. Co oczywiscie nie znaczy, ze te produkcje nie sa dobre.
Bloober: Observer - widac, ze gra oparta o podobny schemat jak przy LOF, postep jesli chodzi o grafike, temat bardziej na czasie Scopophobia - nie wiem czemu, ale przy tej zrecznosciowce bardziej przypomina mi sie Brawl niz powazny tytul, w jednej z recenzji pojawilo sie, ze gra raczej z tych niszowych Medium - wg zapowiedzi najlepszy projekt, jednak wg mnie ciezko, zeby wydali go w tym roku + gry z planu wydawniczego
11bit FP - monetaryzacja ma byc wyzsza niz TWOM (?) Beat Cop - jesli to bedzie drugi paper, please to w najlepszym razie mozna uzyskac liczbe graczy zblizona do TWOM, co pokazuja statystyki na Steam Tower 57 - dla mnie gra bardzo niszowa + gry z planu wydawniczego, spolka wspominala, ze na ten rok moze cos jeszcze wyjsc + planszowka na bazie TWOM
Moim zdaniem nie ma co snuc teorii, majac malo danych co do najwazniejszego - samych gier. Nie wiemy jak bedzie wygladal FP, nie wiemy jak Medium. W mojej opinii urealnienie wyceny - tak, ale po premierach.
Edytowany: 13 stycznia 2017 13:06
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
13 stycznia 2017 14:50:37
przy kursie: 141,00 zł
@Teresa W ostatnim roku nie miałem w zasadzie większych zastrzeżeń do Twoich analiz i opinii... ale taka analiza nie może pozostać bez odpowiedzi. Być może chciałeś wywołać dyskusję ale jeśli faktycznie masz takie zdanie to wygląda trochę jak herezja inwestycyjna ....  Nadzwyczaj dbasz o poprawność przekazu i jasne wypowiedzi ... a tu taki klops... Taka faktycznie opinia czy umknęły niektóre istotne fakty o spółce ... anty_teresa napisał(a): Zgadza się. Ale pomiędzy kursem dzisiejszym i o połowę niższym ta przyszłość się szczególnie zmieniła jakoś? Czy doszły jakieś czynniki, które pozwalałyby mieć inne oczekiwania niż pół roku wcześniej?
Otóż było kilka faktów które wydają się mniej istotne dla całego rynku lecz dla spółki mają dość istotne znaczenie może nie na dziś ale w jakiejś perspektywie dość fundamentalne. Jeśli ktoś inwestuje w fundamenty i w nieco dłuższej perspektywie to niewątpliwie zauważył te fakty. Nie wymieniam ich według ważności tylko według wpływu na najbliższy czas. Oczywiście ostatnie 6 mies. - publikacja teasera (znamy już ogólnie rodzaj i tematykę) - rozpoczęcie tworzenia drugiego zespołu (wzrosną koszty) jednak niebawem wzrośnie znacznie potencjał produkcyjny i przychodowy - spółka potwierdziła, że potrafi robić longsellery - zainteresowanie zakupem akcji w coraz wyższych cenach 112zł 144zł prze większych inwestorów Kto kupuje te akcje przecież nie drobni inwestorzy mający według badań średnio 40-50 tyś w portfelu. Wniosek dla tak zwanych drobnych .... każdy może wysnuć własny. My mamy znacznie mniej aktualny dostęp do aktualnych informacji o produkcji bieżącej. anty_teresa napisał(a): Zgadza się. TWOM monetyzuje się nadzwyczaj dobrze, w sensie okresu w jakim generuje przychody. 2 lata jak na produkcję indyka to długi okres. Może się mylę ale na razie publishing to tylko dodatek, nie będzie na razie decydował o obliczu spółki. Podobnie uważam, że TWOM już się w 1 kw. w zasadzie skończy, przynajmniej jeśli chodzi o wersję PC i PS. Na to wskazują wypowiedzi przedstawicieli spółki, a także wejście TWOM do PS+.
Wbrew temu co piszesz ja się wzrostom wcale nie dziwię. Jeśli chodzi o gry na SW napisałem większość artykułów w tym temacie i jak je przeczytasz, to zauważysz, że napisałeś powyżej nieprawdę, co jak sądzę wynika z niezrozumienia mojej poprzedniej wypowiedzi. Mam nadzieję, że teraz jest jasne czemu się dziwię-patrz wyżej. Owszem spółka nie żyje w próżni. Według mnie mamy w polskim segmencie gamedev banieczkę, która jeszcze rośnie. O tym świadczą niedawne debiuty. Ale to że na bazie takich spółek jak CD Projekt, czy 11Bit na giełdę weszły podmioty po wysokich cenach nie oznacza, że z tego powodu dotychczasowi przedstawiciele maja rosnąć. Wyceny porównawcze nie mają żadnego logicznego uzasadnienia w tym segmencie. Dodatkowo rynek nie do końca jeszcze potrafi strawić segment FTP. Jako nowość daje mu premię, moim zdaniem sporą i niezasłużoną. Ale choćby z tego względu wymieniona przez Ciebie trójka (PW, VIV, AM) nie nadaje się do porównań.
Co do TWOM po części zgoda a co do GR masz w pełni rację ale to inwestorzy skontestowali już dawno. Fali wzrostowej nie można się faktycznie dziwić ale jest ona napędzana coraz bardziej prawdopodobnym wydaniem FP w 2017 roku. Nie musi to być giga hit. Wystarczy, że sprzeda się nawet o połowę słabiej i przy wyższej cenie powinien dać w 1,5 roku kolejne 20mln da kasy. I pod to jest gra. Jest różnica między spółką za 30 a 50 mln w kasie.... a rośnie perspektywa na to, że spółka będzie wydawała gry co 1-2 lata a więc średnioroczne przychody mogą istotnie wzrosnąć. Dziwi mnie, że pomijasz całkowicie te istotne dla inwestorów spółki informacje. Wystarczy przypomnieć jak rósł CDP już 3 lata przed premierą i jaki kurs miał już na ponad rok przed premierą. 11bit i tak bardzo spokojnie się zachowywał ignorując rosnący potencjał (większa ilość ludzi) i tworzenie nowego zespołu przez człowieka mającego dość bogaty warsztat wiedzy w tym zakresie. Można by wymienić jeszcze parę dość istotnych zdarzeń ale szkoda czasu na opisy. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
49 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29 Wpisów: 2 767
Wysłane:
13 stycznia 2017 15:15:20
przy kursie: 141,00 zł
11 bit studios vs Bloober Team - fajna dyskusja, ciekawe argumenty. Jednak mnie najbardziej ciekawi co kierowało prezesem Piotrem Babieno, że wbrew ubiegłorocznego lock-up'u sprzedał 1/3 swoich akcji [OFFtop do kontynuacji na wątku Bloobera] www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą
Edytowany: 13 stycznia 2017 15:16
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
13 stycznia 2017 17:01:47
przy kursie: 141,00 zł
anty_teresa napisał(a):jurror napisał(a):
[quote]Mogłbys napisać ,że w sumie LoF nie był aż tak wielkim hitem, szczególnie porównujac BLO do 11 bit, bo przez 1.5 roku wygenerował dla BLO mniej kasy niż TWoM dla 11 bit w 1.5 miesiąca po premierze dla 11 bit.
Wielkim hitem nie był, zgoda. Ale dał spółce oddech i możliwość realizacji kalendarza. To jednak chyba znacząco zmienia sytuację nie? Znacząco zmienia sytuacje BLO do tej przed LOF, ale zupełnie nie zmienia tego obrazu, jaki próbujesz naświetlić w kontekście 11 bit. A jest ono takie( przynajmniej ja ją tak odczytuje) : nie dziwi cię w sumie wzrost kapitalizacji BLO, do 160 mln PLN, za to dziwi cię mocno dlaczego 11 bit dalej nie ma tej 160 Milionowej kapitalizacji tylko o 100% wyższą. Tu jest świadoma niekonsekwencja twojego przekazu skala sukcesu LoF versus skala sukcesu TWoM. W kontekście BLO widzisz przyszłe portfolio i związane z tym pewne możliwości spółki czego już w 11 bit dostrzec nie bardzo chcesz. Jeśli jednak FP okaże się kolejnym kamieniem milowym w rozwoju spółki , jeśli okaże się że ma znacznie większy potencjał sprzedażowy, niż TWoM i w ciągu 2 lat wygeneruje dla spółki( wraz z grami z LP) np 100 mln PLN a nie 50 mln jak TWOM , jeśli na kontach będzie np ok 90-100 mln pln, a nie ok 30 mln PLN ( jak to jest obecnie),to czy naprawdę dziwi cie dlaczego 11 bit nie jest nadal na poziomach kapitalizacji 160 MLN PLN? Wbrew pozorom na spółkach growych( i nie tylko) olewanie pewnych perspektyw i skupianie się tylko na faktach dokonanych, nie jest czymś normalnym, bo czy można nazwać normalnym taki wykres kursowy??  kliknij, aby powiększyćTen wykres pokazuje jak rynek mocno zignorował możliwość skokowego rozwoju 11 bit i zastanawia mnie dlaczego oczekujesz po tej nauczce ze powinien nadal ignorować to,że być może 2017 rok będzie kolejnym dużym przełomem dla spółki. P.S może i naganiam , ale ta nagonka ma wymierny skutek w postaci takiej że 11 bit dał zarobić , oczekuję że jest duża szansa że w 2017 też da zarobić bo wyniki mogą być dużo lepsze niż za czasów TWoM (o czym otwarcie też mówią przedstawiciele 11 bit że tego też oczekują). Natomiast pytanie co dał Tobie twój sceptycyzm którym tu epatujesz już od 2 lat na tym wątku( jak ten czas leci).rok 2017 będzie ważnym dla wielu spółek growych, tego roku będzie prawdopodobnie odsiew, ziaren od Plew. Okaże się kto jest takim "CDR-em", a kto takim "CIGiem". A na 11 bit przejęli już setki tysięcy akcji, i nikt się nie ujawnił( pomijam ING bo on prawdopodobnie zbierał z rynku jak była ta agresywna nieliczna w konsolidacji chęć kupienia papiera to był własnie ich popyt ), jak myślisz dlaczego?? Moim zdaniem to jest czysta psychologia i psychologiczne zagrywki na 11 bit są od lat, bardziej uwypuklając na podaż niż na popyt( poza sławetną dzidą po debiucie TWoM tam nie było czasu na kombinowanie i psychologiczne zagrywki). A pomimo tego kurs już osiągnął 140-150 PLN z 10 PLN. To że poszło info o tym ze papiery Babieno fund przejął i się ujawnił , w naturalny sposób uspokaja resztę akcjonariatu.
Edytowany: 13 stycznia 2017 17:20
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
13 stycznia 2017 17:35:18
przy kursie: 141,00 zł
anty_teresa napisał(a):jurror napisał(a): Mógłbyś sobie darować te kolejne brniecie w Clenears i udowadnianie jaki to dobry produkt jest ( w kontekście do tego jakie pzrewagi ma BLO nad 11 bit), argumentując że jakiś pismak coś napisał.
Nie, nie mógłbym, skoro nie dostrzegasz oczekiwań co do gry i także pewnych faktów. Oczekiwaniami sie człowiek nie nakarmi,w IF4 jak każdej innej spółce, chodzi o to żeby umiała zarabiać , a nie tylko rozbudzała oczekiwania. IF4 od lat pokazuje ,że tego nie umie zarabiać pieniędzy godziwych ,ich gry typu DIE DIE DIE, RED game, green GAME, Cleaners serial pokazują ,że są niewypałami komercyjnymi i monetyzacyjnymi i oczekiwania jakiś ludzi nie wiele tu cokolwiek zmieniają na chwilę obecną,nie mowie o kursie bo ten jest baloniasty jak na wyniki jakie prezentują od LAT( dziwne że nie wyliczasz ile to zysku oczekuje przy tej kapitalizacji rynek od IF4, tak ładnie takie wyliczenia prezentowałeś na 11 bit swego czasu).  kliknij, aby powiększyć kliknij, aby powiększyćwww.bankier.pl/gielda/notowani...
Edytowany: 13 stycznia 2017 17:38
|
|