0 Dołączył: 2011-01-14 Wpisów: 183
Wysłane:
25 kwietnia 2011 20:25:35
przy kursie: 18,85 zł
Po parodniowej obserwacji rankingów (PC / Steam) wychodzi, że dziennie około 150-200 osób przybywa więc nie jest źle :)
pozdrawiam, mam nadzieję, że odpoczęliście w Święta.
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
25 kwietnia 2011 20:30:08
przy kursie: 18,85 zł
Ile obecnie jest userów w rankingach? Nie wiem jak one wyglądają, bo nie mam pełnej wersji ani nie skonfigurowałem konta na steam. Ale jeżeli dla każdego LVL jest osobny ranking, to należałoby chyba sprawdzić na jakimś LVL którego nie ma w wersji demo. Gdzieś wyczytałem że jest około 11,5 tys. - prawda to?
|
|
0 Dołączył: 2011-03-06 Wpisów: 75
Wysłane:
25 kwietnia 2011 21:19:56
przy kursie: 18,85 zł
Obecnie na Steamie jest 11 637 osób. Przed chwilą sprawdzałem. Ciekawy jestem jak to jest z Mac App Store, są tam w ogóle takie rankingi?
|
|
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
26 kwietnia 2011 01:41:43
przy kursie: 18,85 zł
Cytat z 11BS z facebooka, pytanie dotyczace daty premiery na iOS:
11 bit studios: You'll have one soon. We're on final tweaks, and will let you know when release date is known. thx
Moim zdaniem, premiera czeka nas w maju.
Co do samego "papieru", wskazniki niziutko juz, powinno byc w tym tygodniu jakies odbicie.
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
26 kwietnia 2011 14:03:52
przy kursie: 17,40 zł
Na 13 ostatnich sesji, 11 zakończyło się czarnymi świecami. Jedyne dwie białe, to odbicie po informacji o wypuszczeniu wersji pudełkowej. Kolejne dobre recenzje gry nie są w stanie zatrzymać spadków. Pytanie, na jakim poziomie popyt uzna, że spadki doprowadziły kurs do atrakcyjnej ceny. Mam wrażenie, że jesteśmy zdecydowanie bliżej końca korekty niż jej początku. Obecna cena akcji odzwierciedla w moim odczuciu zysk netto nieco ponad 2 mln złotych, a ten wynik uważam za bardzo prawdopodobny do osiągnięcia a nawet przekroczenia (opierając się na recenzjach gry i rosnącym rynku tabletów).
|
|
0 Dołączył: 2009-07-26 Wpisów: 134
Wysłane:
26 kwietnia 2011 14:12:32
przy kursie: 17,40 zł
W naszym app store "Anomaly" jest na 8 mym miejscu wśród "Top paid games". Jest tuż za "Call of Duty" 4.
|
|
0 Dołączył: 2010-09-08 Wpisów: 25
Wysłane:
26 kwietnia 2011 16:31:44
przy kursie: 17,40 zł
kwestia krótkiego czasu zapowiedzi na Iphone
na profilu firmy FC pisza nawet o graniu na Iphone i porównaniu poziomu trudności względem wersji na PC
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
27 kwietnia 2011 00:15:44
przy kursie: 17,40 zł
Przyglądam się spółce od jakiegoś czasu i próbuje to ogarnąć jakoś w liczbach - mam nadzieje że pomożecie. Generalnie staram się sobie zestawić wskaźnikowo CIA, OPT i 11B. To tak (w zaokrągleniu): CIA (bo najwięcej danych jest znanych) obecne C/Z - 14 co daje zysk na akcje przy cenie 30 zł za akcje - ok. 2,14 zł
OPT - liczba akcji - 94 950 000 C/Z - nie ma co przywiazywać wagi. Generalnie przyrównując do CIA załóżmy te 14 cena za akcje - 10 zł (zaokrąglona cena - na dziś jest to te 9,8)
10/(x - zysk z wiedźmina, goga nie licze / 94 950 000) = 14 To daje zysk netto z wiedźmina dla dorównania wycenie CIA na poziomie niecałych 68 mln złotych. Upraszczając - po 50 zł (co stanowi 50% ceny pudełkowej dla polski,gdzie jeśli dobrze pamiętam z wątku OPT jest to konserwatywne założenie) dla CDP od sprzedanej sztuki = 1,35 mln sprzedanych sztuk ( w zaokrągleniu - nie oceniam realności zrealizowania) Dla pełnego obrazu dodam, że przy zysku 40 zł z pudełka jest to odpowiednio 1,68 mln sztuk do sprzedania A przy 60 zł z pudełka to 1,12 mln.
11B - liczba akcji - 1 870 760 C/Z - znów przyjme 14 jako punkt odniesienia cena na dziś 18 zł - w zaokrągleniu
18/(x - zysk z anomaly / 1 870 760) = 14 Aby C/Z = 14 zysk netto musiałby wynieść ok. 2,4 mln złotych. Porównując z wyliczeniami z poprzednich stron coś mi dużo wyszło... no ale Jeśli dobrze zakodowałem z poprzednich stron do 11B miałoby trafiać 3 euro od sztuki (jeśli przesadziłem to potraktujmy to jako "optymistyczne" założenia) czyli ok. 12 zł od sztuki. 2 400 000 / 12 = 200 000 sztuk. Ładna, okrągła liczba. Pytanie na ile do zrealizowania. Dla 9 zł od sprzedanej gry jest to odpowiednio 266 000 sztuk.
Prosiłbym o konstruktywną krytykę - jak dla mnie na bazie powyższego wynika, że w cenie 11B jest już dość pokaźny zysk ze sprzedaży anomaly. Wskaźnik C/Z CIA wziąłem z serwisu money.pl
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
27 kwietnia 2011 01:20:20
przy kursie: 17,40 zł
Pozna godzina i nigdy nie lubilem matmy(na studiach mialem z niej warunek...) niemniej, bez offtopa, mysle ze sprzedaz Anomaly na poziomie ok 300 000 sztuk jest do wykonania, pytanie tylko jaki bedzie zysk z 1 kopii na iOS'y? Bo chyba gra nie bedzie tam kosztowac ok 30/40PLN?
Chyba ze uwzgledniasz tylko wersje PC/MAC, to juz inne story.
Dodatkowo, porownujesz spolki z GPW i NC, dla NC zwykle przyjmuje sie wyzsze wskazniki C/Z.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
27 kwietnia 2011 09:10:18
przy kursie: 18,19 zł
piotrch napisał(a):Przyglądam się spółce od jakiegoś czasu i próbuje to ogarnąć jakoś w liczbach - mam nadzieje że pomożecie. Generalnie staram się sobie zestawić wskaźnikowo CIA, OPT i 11B. To tak (w zaokrągleniu): CIA (bo najwięcej danych jest znanych) obecne C/Z - 14 co daje zysk na akcje przy cenie 30 zł za akcje - ok. 2,14 zł
OPT - liczba akcji - 94 950 000 C/Z - nie ma co przywiazywać wagi. Generalnie przyrównując do CIA załóżmy te 14 cena za akcje - 10 zł (zaokrąglona cena - na dziś jest to te 9,8)
10/(x - zysk z wiedźmina, goga nie licze / 94 950 000) = 14 To daje zysk netto z wiedźmina dla dorównania wycenie CIA na poziomie niecałych 68 mln złotych. Upraszczając - po 50 zł (co stanowi 50% ceny pudełkowej dla polski,gdzie jeśli dobrze pamiętam z wątku OPT jest to konserwatywne założenie) dla CDP od sprzedanej sztuki = 1,35 mln sprzedanych sztuk ( w zaokrągleniu - nie oceniam realności zrealizowania) Dla pełnego obrazu dodam, że przy zysku 40 zł z pudełka jest to odpowiednio 1,68 mln sztuk do sprzedania A przy 60 zł z pudełka to 1,12 mln.
11B - liczba akcji - 1 870 760 C/Z - znów przyjme 14 jako punkt odniesienia cena na dziś 18 zł - w zaokrągleniu
18/(x - zysk z anomaly / 1 870 760) = 14 Aby C/Z = 14 zysk netto musiałby wynieść ok. 2,4 mln złotych. Porównując z wyliczeniami z poprzednich stron coś mi dużo wyszło... no ale Jeśli dobrze zakodowałem z poprzednich stron do 11B miałoby trafiać 3 euro od sztuki (jeśli przesadziłem to potraktujmy to jako "optymistyczne" założenia) czyli ok. 12 zł od sztuki. 2 400 000 / 12 = 200 000 sztuk. Ładna, okrągła liczba. Pytanie na ile do zrealizowania. Dla 9 zł od sprzedanej gry jest to odpowiednio 266 000 sztuk.
Prosiłbym o konstruktywną krytykę - jak dla mnie na bazie powyższego wynika, że w cenie 11B jest już dość pokaźny zysk ze sprzedaży anomaly. Wskaźnik C/Z CIA wziąłem z serwisu money.pl
Przeglądając kilka razy oceniam tą analizę jako jedną wielką bzdurę. Nie wiem czy zgodzi się z tym Frogu ale przyjmujesz bliżej nieokreślone wskaźniki bez podania wielkości szacowanych przez Ciebie sprzedaży dla CI i nie opierasz na nich kalkulacji. Nie podałeś żadnych oczekiwanych sprzedaży dla CI tylko oczekiwany zyska na akcję - nie ma takiej analizy ani dla CI ani dla 11bit. Podałeś oczekiwane zyski ze sprzedaży W2 w Polsce (to kropla w wolumenie sprzedaży) choć gros sprzedaży przypadnie na zagranicę. Przyjąłeś różne poziomy prowizji o ile wiem za sprzedaż wersji pudełkowej bierze się wyższe prowizje niż za elektroniczną a dla W2 liczysz 50% kosztów a dla Anomaly 66% kosztów. Przy tak dużej ilości błędnych założeń, pominięć istotnych danych i brania różnych wskaźników Twoja analiza wydaje mi się zupełnie bez wartości. Rozważ to raz jeszcze. O ile wiem to oczekiwany minimalny poziom sprzedaży Anomaly to minimum 200 tyś według różnych szacunków mówi się o aktualnej sprzedaży 25-30 tyś to niezły wynik jak na 3 tygodnie. Zysk sądzę, że powinien wynieść ~~18-20zł od sztuki (9$*2,80) (9E*3,90) W przypadku Snipera_1 PS3 oczekiwany jest wolumen sprzedaży 500tyś do końca roku. CI powinno osiągnąć wyższe zyski z pudełka ze względu na sprzedaż poprzez własne kanały dystrybucji oraz wielokrotnie mniejsze koszty produkcji i marketingu. CI w tym roku wypuściło już dużo małych gier które mogą przynieść nawet kilkanaście i procent przychodu. Planowane są debiuty 2 kolejnych dużych gier o nieokreślonym na razie wolumenie sprzedaży. Trudno to brać pod uwagę ale będzie to miało duży wpływ na wyniki spółki. Zupełnie to pominięto w powyższej analizie. W przypadku W2 zarząd liczy na sprzedaż 1-1,5mln do końca roku (docelowo 2mln w ciągu 2 lat). Oczekiwany przez zarząd przychód ze sprzedaży w najbliższych 2-3 latach to 150mln. Myślę, że sprzedaż W2 może przekroczyć 1,5mln w tym roku o ile wydadzą wersje na konsole - bo to teraz największy rynek gier. Reasumując oceniam, że zyski CI mogą być 2-3 razy niższe niż CDProjekt. Biorąc pod uwagę ilość akcji 8:1 to uzasadnia 4 razy wyższą cenę akcji CI do CDProjekt (sądzę, że CI jest niedowartościowana). Wracając do 11bit wydaje mi się, że wskaźniki pokazują, że powinni przekroczyć założone wyniki tym bardziej, że większość debiutów przed nami. Najbliższe wyniki jednak najwcześniej przy publikacji sprawozdań kwartalnych. Być może coś się pokaże w sprawozdaniu za kwiecień ale nie sądzę. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
27 kwietnia 2011 09:51:27
przy kursie: 18,19 zł
@baks W przypadku CIA i snipera nic nie zakładam - po prostu stawiam CIA za wzorzec, jako że sprzedaż snipera na PC mają już za sobą i rynek to wycenił. To też producent gier z najdłuższą historią obecności na GPW. Tymi obliczeniami starałem się sobie odpowiedzieć na ile sprzedaż anomaly albo wiedźmina musi się udać, aby 2 pozostałe firmy dorównały rynkowej wycenie CIA, bazując na C/Z. Wnioskowanie a contrario, jeśli firma x czy y musi sprzedać tyle a tyle żeby dogonić z, to znaczy że z przegania x i y o zysk ze sprzedaży jakiejś ilości. Oczywiście słusznym byłoby postawienie pytania czy w obecnej cenie rynkowej CIA jest sniper 1 PS3 (bo jesli dobrze pamiętam kurs osunął się po przełożeniu premiery snipera 2, tak jakby sniper 2 w 2011 był po części zdyskontowany. Ostatnia korekta może utwierdzać, że snipera 2 w cenie jeszcze nie ma). Ja tego nie robie. Podobnie jak dla CPD nie wliczam goga (bo ostatni raport pokazał jedynie to, że ten segment ma szanse generować ładne zyski - na ile, hmm, przydałaby się szklana kula:) Wiedźmin i zyski z pudełka - chodziło raczej o pokazanie koniecznego do wypracowania zysku. Możnaby to dokładnie przełożyć na ilość pudełek gdyby marża i wielkość sprzedaży poszczególnymi kanałami była znana. A na razie mamy tylko szacunki, co zmusza do uśredniania. Zamiast 50 zł możesz sobie podstawić inną liczbę. A co do różnicy polska-zagranica - na amazonie witcher 2 kosztuje 50$ - różnica nie aż tak potężna. 11B i anomaly - z tego co widzę na steamie gra kosztuje 10 euro. Na prawdę zakładasz że to 10 euro trafia do kieszeni twórców? Czy to co napisałeś to przychód? Subiektywnie rzecz biorąc dochodzimy do podobnych wniosków. W zależności od horyzontu inwestycyjnego, mając na uwadze snipera 1 ps3, snipera 2 i inne produkcje, CIA okazuje się być najbardziej niedowartościowaną spółką. A i jeszcze taka kwestia "podejścia" - dużo piszesz, że zarząd coś "zakłada". Gry to o tyle fascynujący rynek, że nigdy nic nie wiadomo - co w zeszłym roku na + fajnie się sprawdziło w przypadku CIA, ale i na - w przypadku Bulletstorma. Subiektywnie liczę na podobny sukces wiedźmina, ale i kibicuję 11 bit. Nie mniej wole mniej więcej wiedzieć, nawet jeśli się gdzieś tam myle w swoich wyliczeniach, na ile kurs odzwierciedla sprzedaż, bo to rynek kreuje sukces gry, a nie biernie wykonuje prognozy zarządów. @topfacet - zapewne masz racje:) Nikt nie powiedział, że wogóle C/Z w okolicach 14 to norma dla producentów gier i generalnie spółek informatycznych:)
Edytowany: 27 kwietnia 2011 10:01
|
|
26 Dołączył: 2008-08-30 Wpisów: 1 968
Wysłane:
27 kwietnia 2011 09:54:00
przy kursie: 18,19 zł
czy ktoś mógłby przypomnieć jaki kurs dolara zakładało 11bit przy swojej prognozie?
|
|
0 Dołączył: 2011-03-22 Wpisów: 13
Wysłane:
27 kwietnia 2011 11:31:24
przy kursie: 18,19 zł
2,6 pln
|
|
0 Dołączył: 2009-10-19 Wpisów: 74
Wysłane:
27 kwietnia 2011 11:57:18
przy kursie: 18,19 zł
piotrch napisał(a): 11B i anomaly - z tego co widzę na steamie gra kosztuje 10 euro. Na prawdę zakładasz że to 10 euro trafia do kieszeni twórców? Czy to co napisałeś to przychód?
Kolega napisał: baks napisał(a): O ile wiem to oczekiwany minimalny poziom sprzedaży Anomaly to minimum 200 tyś według różnych szacunków mówi się o aktualnej sprzedaży 25-30 tyś to niezły wynik jak na 3 tygodnie. Zysk sądzę, że powinien wynieść ~~18-20zł od sztuki (9$*2,80) (9E*3,90)
Z tego co kojarzę, to by się zgadzało z prowizjami z MacStore - 30% leci dla Apple, 70% do 11B potwierdzenie (nie udało mi się potwierdzić tej kwoty dla Steam, ale wydaje mi się że powinna być podobna) Ale faktycznie mowa jest o przychodach, nie o zyskach :)
|
|
0 Dołączył: 2011-02-02 Wpisów: 302
Wysłane:
27 kwietnia 2011 19:13:19
przy kursie: 18,19 zł
Frog napisał(a):Na 13 ostatnich sesji, 11 zakończyło się czarnymi świecami. Jedyne dwie białe, to odbicie po informacji o wypuszczeniu wersji pudełkowej. Kolejne dobre recenzje gry nie są w stanie zatrzymać spadków. Pytanie, na jakim poziomie popyt uzna, że spadki doprowadziły kurs do atrakcyjnej ceny. Mam wrażenie, że jesteśmy zdecydowanie bliżej końca korekty niż jej początku. Obecna cena akcji odzwierciedla w moim odczuciu zysk netto nieco ponad 2 mln złotych, a ten wynik uważam za bardzo prawdopodobny do osiągnięcia a nawet przekroczenia (opierając się na recenzjach gry i rosnącym rynku tabletów). Hmm.. Co do tych 2 mln zysku.. Czy ktoś kto zakupił gre na steamie mógłby podać ilość sprzedanych "sztuk" NA TEN MOMENT?A co do rozwijania rynku tabletów to owszem, będzie się rozwijał. Będzie jednak coraz więcej producentów, coraz większa konkurencja, coraz więcej tytułów w których będzie można przebierać. Dlatego osobiście patrzyłbym na ten argument z pewną dozą ostrożności. Żeby odnieść sukces trzeba zrobić naprawdę coś dobrego. Czy Anomaly jest na tyle dobra? Czy można do końca ufać prognozom? Bulletstorm z tego co czytałem sprzedał się dużo poniżej prognoz..
|
|
13 Dołączył: 2009-08-06 Wpisów: 5 508
Wysłane:
27 kwietnia 2011 19:36:04
przy kursie: 18,19 zł
Jest taki wątek: www.stockwatch.pl/forum/defaul...O takim panu, co wymyślił 3 zasady wybierania spółek na długi termin. 1. Czy firma zachwyca swoich klientów? Produktami, poziomem obsługi, marką? Szukaj takich, które z łatwością przyciągają lojalnych klientów. Odpowiedzi należy szukać w opiniach osób, które grały/grają w Anomaly. 2. Czy branża jest odpowiednio zyskowna? Można oddać życie za klienta, ale co z tego gdy nie da się na tym zarobić. Wystarczy przejrzeć wyniki innych spółek z branży aby się o tym przekonać. 3. Czy spółka ma gdzie rosnąć? Bo jeśli już ma 80% rynku to co najwyżej tam zostanie, podgryzana przez naśladowców. Odpowiedź jest oczywista. Rozwój rynku tabletów dodatkowo zwiększa potencjał.
|
|
0 Dołączył: 2009-10-19 Wpisów: 74
Wysłane:
27 kwietnia 2011 20:11:01
przy kursie: 18,19 zł
SteV napisał(a):
Hmm.. Co do tych 2 mln zysku.. Czy ktoś kto zakupił gre na steamie mógłby podać ilość sprzedanych "sztuk" NA TEN MOMENT?
11 849. Wg moich obserwacji rośnie o około 100 pozycji dziennie.
|
|
0 Dołączył: 2011-02-02 Wpisów: 302
Wysłane:
27 kwietnia 2011 21:10:25
przy kursie: 18,19 zł
Zatem jeszcze jedna moja prośba. Czy byłby ktoś na tyle miły aby zrobić swoiste podsumowanie w tematyce sprzedaży? (być może jest więcej takich leni jak ja) Do końca roku 2011:Aktualnie Anomaly mamy dostępne tylko na PC (ze sprzedażą 11 849 sztuk na steamie po cenie 9,99 ojro) i bliżej nieokreśloną datę premiery na iphone'a. 1. Podsumowanie sprzedaży na PC w wersji optymistycznej i pesymistycznej biorąc pod uwagę inne kanały dystrybucji poza steamem? (jesteśmy w stanie w ogóle sprawdzić gdzieś sprzedaż tak jak można to zrobić na steamie?) 2. Na jakie inne platformy gra się ukaże? Czy wiadomo DOKŁADNIE na jakie? (na wcześniejszych stronach tematu znalazłem jedynie przypuszczenia) 3. Pesymistycznie i optymistycznie prognozy sprzedaży na każdą z innych platform, na które gra się ukaże - po średniej cenie gier z tej platformy? (tutaj np przydałaby się wiedza - której ja osobiście nie posiadam - dotycząca danych z jakichś sukcesów np na platformie iphone'a co do ilości sprzedanych sztuk i średnich cen na ową platforme) I tak przepraszam, wiem że powinienem sam poświęcić czas i pogrzebać w necie. Licze jednak wcześniej na wielce przyjacielską naturę użytkowników stockwatcha?
Edytowany: 27 kwietnia 2011 21:13
|
|
0 Dołączył: 2010-11-10 Wpisów: 808
Wysłane:
27 kwietnia 2011 22:41:46
przy kursie: 18,19 zł
Też bym takim zestawieniem nie pogardził - bo jeśli na razie sprzedali ok 12 tys sztuk, a w założeniach jest 200 000 (rozumiem że wliczając tablety?) to wynik wciąż jest wróżeniem z fusów. A nie ukrywam, że chciałbym do spółki zostać przekonany, bo mocno kibicuje tej branży i ekipie. Ale jest druga strona, czyli jakieś tam zasady inwestycyjne i myśle, że tu fajnie by było przytoczyć (bodajze) P. Karkosika - "nie wchodze w spółki które nie dadzą mi zarobić 100% w jakimś rosądnym czasie". Jeśli 20 zł uwzględnia zysk na poziomie ok. 2 mln zł, a spółka dostaje niech te 12-20 zł z gry, to jeszcze troche brakuje... żeby zysk dogonił cene.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
28 kwietnia 2011 08:52:55
przy kursie: 18,19 zł
piotrch napisał(a):@baks W przypadku CIA i snipera nic nie zakładam - po prostu stawiam CIA za wzorzec, jako że sprzedaż snipera na PC mają już za sobą i rynek to wycenił. To też producent gier z najdłuższą historią obecności na GPW. Tymi obliczeniami starałem się sobie odpowiedzieć na ile sprzedaż anomaly albo wiedźmina musi się udać, aby 2 pozostałe firmy dorównały rynkowej wycenie CIA, bazując na C/Z. Wnioskowanie a contrario, jeśli firma x czy y musi sprzedać tyle a tyle żeby dogonić z, to znaczy że z przegania x i y o zysk ze sprzedaży jakiejś ilości. Oczywiście słusznym byłoby postawienie pytania czy w obecnej cenie rynkowej CIA jest sniper 1 PS3 (bo jesli dobrze pamiętam kurs osunął się po przełożeniu premiery snipera 2, tak jakby sniper 2 w 2011 był po części zdyskontowany. Ostatnia korekta może utwierdzać, że snipera 2 w cenie jeszcze nie ma). Ja tego nie robie. Podobnie jak dla CPD nie wliczam goga (bo ostatni raport pokazał jedynie to, że ten segment ma szanse generować ładne zyski - na ile, hmm, przydałaby się szklana kula:) Wiedźmin i zyski z pudełka - chodziło raczej o pokazanie koniecznego do wypracowania zysku. Możnaby to dokładnie przełożyć na ilość pudełek gdyby marża i wielkość sprzedaży poszczególnymi kanałami była znana. A na razie mamy tylko szacunki, co zmusza do uśredniania. Zamiast 50 zł możesz sobie podstawić inną liczbę. A co do różnicy polska-zagranica - na amazonie witcher 2 kosztuje 50$ - różnica nie aż tak potężna. 11B i anomaly - z tego co widzę na steamie gra kosztuje 10 euro. Na prawdę zakładasz że to 10 euro trafia do kieszeni twórców? Czy to co napisałeś to przychód? Subiektywnie rzecz biorąc dochodzimy do podobnych wniosków. W zależności od horyzontu inwestycyjnego, mając na uwadze snipera 1 ps3, snipera 2 i inne produkcje, CIA okazuje się być najbardziej niedowartościowaną spółką. A i jeszcze taka kwestia "podejścia" - dużo piszesz, że zarząd coś "zakłada". Gry to o tyle fascynujący rynek, że nigdy nic nie wiadomo - co w zeszłym roku na + fajnie się sprawdziło w przypadku CIA, ale i na - w przypadku Bulletstorma. Subiektywnie liczę na podobny sukces wiedźmina, ale i kibicuję 11 bit. Nie mniej wole mniej więcej wiedzieć, nawet jeśli się gdzieś tam myle w swoich wyliczeniach, na ile kurs odzwierciedla sprzedaż, bo to rynek kreuje sukces gry, a nie biernie wykonuje prognozy zarządów. @topfacet - zapewne masz racje:) Nikt nie powiedział, że wogóle C/Z w okolicach 14 to norma dla producentów gier i generalnie spółek informatycznych:)
Analiza jaką zrobiłeś nie ma sensu - jeśli pomijasz dane na których robisz taką analizę ! Przypominam, że kurs akcji zawsze jest oparty na jakiś informacjach dotyczących przyszłości i wycena spółki zazwyczaj nigdy nie podaje stanu faktycznego - bo inwestorzy patrzą w przyszłość. Przykładem wspominane CI jaki wpływ na kurs miały informacje o przesuwaniu debiuty Snipera na PS3 i terminu Snipera 2 - zjazd o ok 25%. Dlatego bez symulacji chociażby spodziewanych przychodów ze sprzedaży każdej ze spółek taka analiza jest kupą bzdur. Rynek wziął za dobrą monetę prognozy CI przekroczenia przychodów na poziomie 40mln biorąc pod uwagę debiut Snipera na PS3 (spodziewana sprzedaż ok 20mlnzł) i prawdopodobna sprzedaż Snipera 2 co najmniej 20mlnzł w 3 miesiące kilka platform. Teraz po niemal pewnym wypadnięciu z tego roku Snipera 2 i opóźnieniu PS3 nie ma pewności czy uda się przekroczyć poziom 30mln. Te 2 mniejsze gry (Alien Fear i coś jeszcze) mogą nie wypełnić luki - a przecież one i tak miały być wydane. Więc nie ma czym zapełnić tej wyrwy w przychodach - stąd obniżka wyceny. Przy udanej sprzedaży sytuacja powinna się poprawić. Ale wracam do meritum - w Twojej analizie brak było fundamentów a bez tego analiza nie obroni się. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|