pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 161,46 zł (+3,16%) 07-05-2021 17:04
michal-j
11
Dołączył: 2018-09-08
Wpisów: 43
Wysłane: 14 kwietnia 2021 09:01:22 przy kursie: 185,76 zł
Mam pytanie do znających się na sprzedaży gier (choć w sumie to nie tylko), pewnie @tgolik będziesz najwięcej wiedział.
Jak widzimy, po zakończeniu promocji -20% Cp spadł w otchłań rankingu sprzedaży, czemu się trudno dziwić, bo kto kupuje w pełnej cenie, skoro gra zaczęła już "chodzić" w promocjach. Jednocześnie obniżka tylko o 20% wystarczyła, by gra wróciła do top10. Moje pytanie brzmi: dlaczego CDR nie opłaca się pozostawić gry w tej cenie i sprzedawać jej nawet taniej, ale za to w większej ilości (budując jednocześnie bazę pod płatne dodatki) korzystając z tego, że o grze nadal się jeszcze w branży mówi?
Można przyjąć, że obecnie gra się nie sprzedaje (tysiąc sztuk dziennie?), a promocje będą wprowadzane raczej nie częściej niż co miesiąc-dwa i będą trwały przez tydzień-dwa. Czy to faktycznie opłaca się bardziej, niż utrzymać np. przez cały kwartał stałą cenę na poziomie 80%? Oczywiście rozumiem, że na wzrost sprzedaży w promocji wpływ ma jej ograniczony czas i gdyby promocja trwała wiecznie, to kupujących impulsywnie byłoby mniej - no ale właśnie - czy są jakieś twarde dane pokazujące, że obecna strategia sprzedaży ma sens?

tgolik
tgolik PREMIUM
42
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 225
Wysłane: 14 kwietnia 2021 09:15:58 przy kursie: 185,76 zł
Gra ciągle jest jeszcze nowa i ciągle jest wielu potencjalnych klientów na pełną cenę. Obecnie żaden z dużych sprzedawców nie oferuje gry w cenie niższej niż sugerowana (czyli 200 zł PC i 269 zł konsole). Tańsze oferty na allegro, na cdkeys.com czy https://www.instant-gaming.com pochodzą z wyprzedaży hurtowników, którzy sprzedają nadmiary stanów magazynowych z duzymi upustami lub z tańszych rynków np. Brazylii czy Rosji. Na allegro tańsze egzemplarze pochodzą też z rozmontowywanych pakietów z konsolami.

Gra jest na etapie, w którym sprzedaż powinna być pobudzana nie obniżkami ceny a dodatkowymi korzyściami. Te dodatkowe korzyści to np. patch 1.2, który spowodował tygodniowy wzrost sprzedaży gry. CD Projekt pracuje obecnie nad kolejnymi poprawkami, wkrótce też powinny być gotowe pierwsze bezpłatne DLC.
Gra w tej chwili nie jest promowana na STEAM. Myślę, że jak REDzi będą mieli jakiś konkret, zakomunikują to szeroko, włączą promocję na STEAM i gra wróci do TOP 10 a nawet wyżej.
Obecnie CD Projekt ciągle ma złą prasę (choć już widać oznaki poprawy) i takie krótkotrwałe wyciszenie jest chyba nawet korzystne dla firmy.

igen
39
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 246
Wysłane: 14 kwietnia 2021 09:28:36 przy kursie: 185,76 zł
imp-p napisał(a):
a moim zdaniem jest szansa na przekroczenie sprzedaży 10 mln szt w tym roku. zrobią dobre patch + 2 -3 promocje i tyle będzie.Przywrócą do ps store. Zobacz na gog.com nr jeden sprzedaży wszech czasów. Ostatnio jak była promocja za 159 zł steam był w top 5 teraz też nie jest źle bo jest w top 20 a cena jest z dnia premiery. Dodajmy do tego też ciągle nieźle sprzedawanego wiedzmina III śmieje się że jak była promocja za 29 zł to on był w top 3 steam. A nie wiem czy wiecie ale steam robi zestawienie nie szt a wolumenowo czyli przy 29 zł to musiało się sprzedawać ogromne ilości. Ja sam mam znajomych co kupują gry gdy są za 150 później 100 itd a największa grupę mam jak są po 40 zł.Cyber kupiłem w dniu premiery na ps4 ale z powodu braku czasu kupuje gry jak są w promocji bo nie muszę mieć na premierę.


GOG.com należy do CDR.
Więc tam zawsze produkty CDR będą na topie.

Czy sprzedaż CP2077 w 2021 przekroczy 10 mln szt. ?
Być może - ale obawiam się że taki wynik będzie okupiony dużymi kosztami (nakłady na poprawę, rozwój i promocje) - margines zakładanego pierwotnie zysku może na tym sporo ucierpieć.

michal-j napisał(a):
Mam pytanie do znających się na sprzedaży gier (choć w sumie to nie tylko), pewnie @tgolik będziesz najwięcej wiedział.
Jak widzimy, po zakończeniu promocji -20% Cp spadł w otchłań rankingu sprzedaży, czemu się trudno dziwić, bo kto kupuje w pełnej cenie, skoro gra zaczęła już "chodzić" w promocjach. Jednocześnie obniżka tylko o 20% wystarczyła, by gra wróciła do top10. Moje pytanie brzmi: dlaczego CDR nie opłaca się pozostawić gry w tej cenie i sprzedawać jej nawet taniej, ale za to w większej ilości (budując jednocześnie bazę pod płatne dodatki) korzystając z tego, że o grze nadal się jeszcze w branży mówi?
Można przyjąć, że obecnie gra się nie sprzedaje (tysiąc sztuk dziennie?), a promocje będą wprowadzane raczej nie częściej niż co miesiąc-dwa i będą trwały przez tydzień-dwa. Czy to faktycznie opłaca się bardziej, niż utrzymać np. przez cały kwartał stałą cenę na poziomie 80%? Oczywiście rozumiem, że na wzrost sprzedaży w promocji wpływ ma jej ograniczony czas i gdyby promocja trwała wiecznie, to kupujących impulsywnie byłoby mniej - no ale właśnie - czy są jakieś twarde dane pokazujące, że obecna strategia sprzedaży ma sens?



Optymalna sprzedaż zależy od wielu czynników.

Sprzedaż odbywa się po cenie, którą wyznacza punkt przecięcia się krzywej podaży i popytu. Jeżeli robimy promocję dla produktu o relatywnie wysokiej elastyczność (tak jak CP2077 ze względu na problemy) to każda obniżka będzie generowała zwiększenie sprzedaży. Problemem przy stałej obniżce cen dla produktów elastycznych cenowo jest nietrwałość popytu. Po trwałej obniżce sprzedaż szybko nasyci rynek i popyt wróci na podobne poziomy. Próba powrotu na wyższy pułap cenowy spowoduje załamanie sprzedaży.
Dlatego to co CDR może w tej chwili robić to impulsowe promocje.

Jeżeli (jakimś cudem) CDR się uda doprowadzić grę do przyzwoitego stanu i rozbudują ten świat to CP2077 straci swą elastyczność przy cenie 100-150 pln i być może na takim poziomie można będzie myśleć o powrocie planowanych wyników wolumenowych (ale nie kasowych !!! - o tych możemy zapomnieć)
I jeszcze jedno - to jest bardzo optymistyczny wariant.


Edytowany: 14 kwietnia 2021 09:45


Ralfi
11
Dołączył: 2020-12-24
Wpisów: 52
Wysłane: 14 kwietnia 2021 10:44:24 przy kursie: 185,76 zł
Igen, dużo prawdy, ale chyba zapominasz, że większość tych rzeczy została już zdyskontowana w kursie. Teraz należy wyceniać przyszłość, a jest co potencjalnie wyceniać mimo braku informacji ze strony studia.
Ten brak informacji odbił się na kursie i rekomdacjach bardzo negatywnie, ale moim zdaniem cdprojekt robi to co powinien, czyli skupić się na dopracowaniu gry zanim zacznie się obnosić nad czym to oni nie pracują bo zostałoby to przez graczy xle odebrane w chwili obecnej. Ta luka w informacji zostanie w końcu wypełniona, pewnie w przyszłym roku.

Do tego cdpr ma obecnie więcej pracowników niż miał przy rozpoczęciu prac na cyberpunkiem i to będzie tylko rosnąć wraz z rekrutacjami i przejeciami. Mając już gotowa bazę gry, która będzie dopracowywana i rozwijana w tym roku nakład pracy na dodatki i ewentualny sequel nie będzie już tak duży, gdyż szkielet i większość assetow już istnieje.

Trzeba poczekać na wyniki, ale przy zakładanych 1.2 mld zysku netto kapitalizacja spółki moim zdaniem powinna wynosić w okolicach 24 mld (kurs ok 250 zl) , mimo zakładanych spadków zysku w 2021 i 2022. Da to c/z w okolicach 45 - 60 po wynikach za 2022 zakładając 50% spadek zysku r/r przez 2 lata co jest dość pesymistycznum założeniem, ze względu na to, że obecne streamy zarobkowe rosną, a dojdą też i nowe, przy czym w pipeline będzie już wtedy więcej projektów niż miało to miejsce w latach wcześniejszych.

imp-p
9
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 41
Wysłane: 14 kwietnia 2021 11:03:07 przy kursie: 185,76 zł
do Ralfi

zgadzam się że teraz będą szybciej tworzyć grą. Raz że mają większy zespół i go powiększają a dwa mają coraz to większe doświadczenie.

Co do dlc do cyberpunka jak i darmowe i płatne to przypuszczam że mają prawie gotowe. Wystarczy przejrzeć fora i portale z grami aby zobaczyć ile zawartości jest ukryte i wycięte. To widać w kodzie gry jak i samej grze.Są mody które pozwalają przechodzić przez ściany i widać wycięte całe lokacje jak stacja kolejki itd. Więc potencjał jest

przykłady
www.gry-online.pl/newsroom/cyb...

www.ppe.pl/news/153088/cyberpu...

misiekstok
10
Dołączył: 2018-09-05
Wpisów: 33
Wysłane: 14 kwietnia 2021 11:27:05 przy kursie: 185,76 zł
Gra jest do kupienia za 120 PLN na allegro, 140 w morele. Co świadczy o "sukcesie". Dla porównania sprawdźcie sobie cenę ghost of tsushima i date wydania.
Będą tworzyć szybciej gry jak (jeśli!) wprowadzą agile. W3 był robiony 4 lata, Cybergniot też, mimo doświadczenia i dużego zespołu. A czekaj, zapomniałem że część zespołu odeszła i teraz też tak będzie.
Wyżej ktoś pisze, że spadek zysku o 50% r/r jest pesymistyczny. Chciałem przypomnieć, że po dużo bardziej udanym W3, który jest lepszym Long sellerem,który dostał 2 dodatki I jest najlepiej ocenianą grą na steam spadek zysków wyniósł 30%. Więc 50% to może być wariant optymistyczny ;).
Na naprawę tej porażki idą miliony w wynagrodzeniach pracowników , a cena gry będzie tylko spadać.

imp-p
9
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 41
Wysłane: 14 kwietnia 2021 12:13:06 przy kursie: 185,76 zł
tak ghost of tsushima to gra wydana tylko na playstaion. Dwa porównaj sobie Assassins Creed Valhalla kosztuje też po 139 zł a premierę miał nie cały miesiąc szybciej. A jak już tak mocno piszesz o wiedźminie 3 to zobacz jakie oceny miał na początku jak spierniczony był na konsole. Dopiero patchami grę wyprowadzili na prostą. Na steam cyberpunk ma oceny 77% na liczbę recenzji 400 tys i to tych co mają potwierdzony zakup. Uważasz że przy cały hejcie na grę 77% to jest zły wynik. Gta 5 ma 91%. Spokojnie z czasem ta gra przebije 90% pozytywów tak jak miało to miejsce przy wiedźminie.

Warto też odnieś sie do komentarzy na steam. W branży przyjmuje się jeden komentarz/recenzje na 50 szt sprzedanych. Przyjmując że tutaj było tylko 1/30 szt to lekko wychodzi 12 mln szt sam steam
Edytowany: 14 kwietnia 2021 12:14

Morasek
Morasek PREMIUM
27
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 108
Wysłane: 14 kwietnia 2021 12:42:06 przy kursie: 185,76 zł
Tymaczasem nowy Hotfix 1.21 do CP

Cytat:
Hotfix 1.21 dla Cyberpunka 2077 jest już dostępny na PC, konsolach i w usłudze Stadia.

W tej aktualizacji skupiliśmy się na dalszych poprawkach ogólnej stabilności gry i naprawieniu najczęstszych błędów, które uniemożliwiały postęp.

Rejerf
7
Dołączył: 2018-05-12
Wpisów: 43
Wysłane: 14 kwietnia 2021 22:07:03 przy kursie: 185,76 zł
michal-j napisał(a):
Mam pytanie do znających się na sprzedaży gier (choć w sumie to nie tylko), pewnie @tgolik będziesz najwięcej wiedział.
Jak widzimy, po zakończeniu promocji -20% Cp spadł w otchłań rankingu sprzedaży, czemu się trudno dziwić, bo kto kupuje w pełnej cenie, skoro gra zaczęła już "chodzić" w promocjach. Jednocześnie obniżka tylko o 20% wystarczyła, by gra wróciła do top10. Moje pytanie brzmi: dlaczego CDR nie opłaca się pozostawić gry w tej cenie i sprzedawać jej nawet taniej, ale za to w większej ilości (budując jednocześnie bazę pod płatne dodatki) korzystając z tego, że o grze nadal się jeszcze w branży mówi?
Można przyjąć, że obecnie gra się nie sprzedaje (tysiąc sztuk dziennie?), a promocje będą wprowadzane raczej nie częściej niż co miesiąc-dwa i będą trwały przez tydzień-dwa. Czy to faktycznie opłaca się bardziej, niż utrzymać np. przez cały kwartał stałą cenę na poziomie 80%? Oczywiście rozumiem, że na wzrost sprzedaży w promocji wpływ ma jej ograniczony czas i gdyby promocja trwała wiecznie, to kupujących impulsywnie byłoby mniej - no ale właśnie - czy są jakieś twarde dane pokazujące, że obecna strategia sprzedaży ma sens?


Bo, ponieważ i dlatego, że:

1. Są osoby, które kupią po cenie nominalnej, więc można z tych jednostek ściągnąć więcej. Kto ma kupić taniej, ten poczeka i kupi później.

2. Jeżeli obniżą teraz na stałe o X%, to cena po kolejnej spodziewanej przez odbiorców obniżce będzie na jeszcze niższym poziomie, więc zarobią mniej w takim scenariuszu niżby mogli. Klienci wiedzą podświadomie jak to działa - jest cena standardowa i jest jej obniżka na promocji, więc niektórzy będą wyczekiwać na obniżkę i odwlekać zakup.

Gra nie musi trafić od razu do 100% wszystkich zainteresowanych. Dystrybucja jest rozłożona w czasie, bo jest to efektywniejszy i bardziej pożądany model zarabiania.
Edytowany: 14 kwietnia 2021 22:10

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
31
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 172
Wysłane: 14 kwietnia 2021 22:23:12 przy kursie: 185,76 zł
Dodałbym tyle, że sprzedaż w cyfrowym kanale jest właśnie bardzo "impulsowa". Czyli sygnał, że "właśnie teraz", "przez 3 dni" jest "okazja" po prostu mobilizuje kupujących. O takich akcjach są zresztą wysyłane powiadomienia dla tych, którzy obserwują tytuł w sklepach, o takich promocjach informują też serwisy dla graczy.


igen
39
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 246
Wysłane: 14 kwietnia 2021 23:42:44 przy kursie: 185,76 zł
DJ1910 napisał(a):
Gra jest mierna ? Większej bzdury o CP2077 nie słyszałem.

Gra jest wybitna, tyle że dano ciała technicznie na starcie. A problemy techniczne są do nadrobienia.

Rosnąć może pod kolejne patche, powrót do PS Store.

Ponadto spodziewam się pozytywnego zaskoczenia w ujęciu ilości sprzedanych sztuk gry vs pierdoly pisane przez pożal się Boże domy maklerskie.

U want more arguments?.


Napisałeś, że gra jest wybitna....

Być może jest to odczucie części odbiorców. Ale istnieje spora część innych graczy, którzy tak nie uważają. Świadczy o tym niska grywalność - w tej chwili ok. 12k na Steamie.
I właśnie to może być wskazówką, że sprzedażowy raport za grudzień może być zaskoczeniem, ale negatywnym...

Czy problemy techniczne są do nadrobienia ?

Osobiście wątpię. Dlaczego ?

Po pierwsze - doświadczenie CDR na tym polu jest... delikatnie mówiąc - nie za duże. Dowodem na to jest sam fakt wypuszczenia gry w takim stanie (po tylu latach pracy).

Po drugie - gołym okiem widać, że jakość najnowszego dzieła CDR znacząco odbiega od innych topowych produkcji.
Takie tytuły jak Call of Duty (mechanika gry) czy Red Dead Redemption 2 (jakość) biją CD2077 na głowę.
Spowodowane jest to użyciem RED Engine oraz brakiem topowego know how przy tego typu produkcjach.

Po trzecie - biorąc pod uwagę powyższe - koszty naprawy tytułu mogą być niewspółmierne do osiągniętego efektu sprzedażowego. Gdy wpływy ze sprzedaży zaczną być porównywalne z bieżącymi kosztami utrzymania zespołu naprawy/rozwoju CP2077 - to CDR zacznie przymierzać się do zamknięcia tego projektu (przynajmniej w takim kształcie).



.
Edytowany: 14 kwietnia 2021 23:46

igen
39
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 246
Wysłane: 15 kwietnia 2021 09:21:28 przy kursie: 187,42 zł
Dix22 napisał(a):
"....Najgorsze tak naprawdę już jest za spółką, a w zasadzie sama kara -60% od szczytów w bardzo krótkim okresie..."


Po pierwsze - spadek kursu akcji nie jest karą dla samej spółki - raczej dla jej udziałowców.

Po drugie - najgorsze to dopiero przed CDR.

Konsekwencje wydania CP2077 (w takim stanie jak to uczyniono) są i będą długofalowe. Firma znalazła się w klinczu. Z jednej strony nie mogą porzucić projektu (nawet gdyby chcieli i wskazywała by na to logika) ze względów wizerunkowych. Muszą go rozwijać i przynajmniej próbować poprawiać (co czynią). Z drugiej strony nie mają nic nowego na tapecie. Saga Wiedźmina nie będzie trwała wiecznie - i nie oszukujmy się - w obecnym kształcie poziom keszowalności tego produktu jest coraz niższy (ze względu na cenę).

Spółka znalazła się w progresie rozwojowym. Zamiast skupić się nad rozwojem innych, nowych projektów muszą zajmować się naprawą i utrzymywaniem przy życiu spapranego bubla, za którego ludzie sporo zapłacili z okazji premiery.

Więc przez dłuższy okres czasu będziemy mieli próżnię.

W pozytywnym wariancie firmę czeka kilka lat wytężonej pracy, aby wyjść na prostą - bez fajerwerków (marketingowych czy finansowych) jak to było dotychczas.

O negatywnych scenariuszach wolę nie pisać...

Tak więc aktualny poziom "kary" dla ceny CDR na parkiecie jest adekwatny do ich sytuacji.

I uwierz mi, nie postawiłbym złamanego grosza na zakład, że już nie będzie spadać i nie osiągnie sporo niższych poziomów...


.
Edytowany: 15 kwietnia 2021 09:30

igen
39
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 246
Wysłane: 15 kwietnia 2021 10:18:44 przy kursie: 187,42 zł
DJ1910 napisał(a):
Tu wystarczy na prawdę niewielę aby gra stała się hitem na miarę oczekiwań.


W chwili obecnej mamy spadek i powrót do grywalności na poziomie sprzed wydania patcha 1.2 (obecne dane ze Steam 8k aktualnie i dzienny pik 13k). A to oznacza jedno - coraz mniej ludzi gra w tą grę - i pomimo poprawek coraz mniej osób kupuje CP2077. Kilkudniowy wzrost grywalności do poziomu ponad 20k spowodowany był w większości testowaniem ostatnich łatek przez osoby, które wcześniej ją zakupiły. Gdyby było inaczej ten wzrost byłby stabilny (lub przynajmniej utrzymywał się na tym wyższym poziomie).
Więc mamy taką sytuację - albo łatki nie spełniają oczekiwań graczy - albo sama gra nie jest "wybitna. A najpewniej jedno i drugie...

A to niestety musi się przekładać na spadek sprzedaży....

DJ1910 napisał(a):
Piszesz o CDR jakby przez nieudaną pod kątem technicznym premierę CP2077 firma obrała kurs na górę lodową Dancing


Dlatego też (jak powyżej) - dokładnie tak uważam, że CDR poprzez rozbuchane (marketingowo i PR) oczekiwania - wypuszczając grę w taki stanie - obrał kurs na górę lodową....



.
Edytowany: 15 kwietnia 2021 10:25

Morasek
Morasek PREMIUM
27
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 108
Wysłane: 15 kwietnia 2021 10:57:02 przy kursie: 187,42 zł
igen napisał(a):
I wiele z tych osób zwróciło ją


Podasz źródło?

Nestor
23
Dołączył: 2010-07-06
Wpisów: 167
Wysłane: 15 kwietnia 2021 11:10:33 przy kursie: 187,42 zł
igen napisał(a):
tgolik napisał(a):
Nie wiem, kto Ci powiedział, że historia jest słaba? Jest wręcz przeciwnie. Wątek główny i wartościowe poboczne to ok. 40 godzin najwyższej klasy fabuły.


@tgolik

A Ty dalej swoje....

Skoro fabuła jest tak rewelacyjna, to dlaczego coraz mniej ludzi gra w CP2077 (dane Steam) ?


Ile razy czytasz ta sama ksiazke?

Problem, ktory tutaj widze to brak naplywu nowych graczy. Co oznacza ze wiekszosc chetnych na tematy cyberpunkowe juz weszla w grudniu.
Z drugiej strony firma teraz naprawia produkt, wstrzymuje marketing i moze wrocic z naganianiem jak juz passa sie odwroci. W tej chwili bylyby to wyrzucone pieniadze.

DJ1910
30
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 134
Wysłane: 15 kwietnia 2021 11:22:37 przy kursie: 187,42 zł
Najbardziej krytyczna wypowiedź na metracritic od gryonline.pl (heh akurat polacy dali najnizsza ocene - tylko 30 - data 16.12.2020):

Cytat:

[...] There's no doubt CDPR will have to redeem itself somehow. But remember: somewhere underneath the utter myriad of bugs, hides an excellent game.


Tak to właśnie widzę.

Swoją droga branża na ten moment nie pokusiła się na re-recenzję produktu.
Jest na to zdecydowanie za wcześnie, branża czeka na odpowiednią ilość patchy i jednoznaczny komunikat od graczy "That's it".

Nie malujmy trawy na zielono, ale i nie przypalajmy jej na siłę palnikiem bo jedno i drugie nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Typowa historia projektu wybitnego, położonego na początek pod kątem jakości.

Nowe patche =koła ratunkowe w stosunku do produktu świadczą o próbie odzyskania twarzy przez REDów.

imp-p
9
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 41
Wysłane: 15 kwietnia 2021 11:44:59 przy kursie: 187,42 zł
nie możemy opierać się tylko na steam. Gdyż docelową platformą był gog.com. To raz dwa pudełka PC zawierał kod do gog.com. Trzy dużo graczy kupiło w grudniu na epic bo epic dawał kupon 40 zł i gra wychodziła 159 zł. Moich 10 znajomych tak zrobiło więc coś w tym jest. Po czwarte dużo graczy na konsole lubi kupować pudełka ja tez kupiłem pudełko na ps4. A jak zobaczymy statystki sprzedaży amazon to dzisiaj jest w top 6-9 zależnie od kraju jeśli chodzi o sprzedaż gier w pudełkach ps4.

Jakubniekuba
23
Dołączył: 2020-12-27
Wpisów: 54
Wysłane: 15 kwietnia 2021 11:49:34 przy kursie: 187,42 zł
igen napisał(a):
A tu widzimy jaka jest dynamika spadku grywalności CP2077 od premiery - od 1M - w czasie premiery - do poziomu ok. 10k - w ciągu 3 miesięcy.

Stabilny spadek o - bagatela - 99%...

No comment....


Demagogia w najczystszej postaci :)

Masz tutaj zestawienie dla Wiedźmina 3:

steamdb.info/app/292030/graphs...

I zobacz czy CP2077 tak bardzo odstaje.

tgolik
tgolik PREMIUM
42
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 225
Wysłane: 15 kwietnia 2021 11:58:34 przy kursie: 187,42 zł
igen napisał(a):
tgolik napisał(a):
Nie wiem, kto Ci powiedział, że historia jest słaba? Jest wręcz przeciwnie. Wątek główny i wartościowe poboczne to ok. 40 godzin najwyższej klasy fabuły.


@tgolik

A Ty dalej swoje....

Skoro fabuła jest tak rewelacyjna, to dlaczego coraz mniej ludzi gra w CP2077 (dane Steam) ?
Jeżeli to problemy techniczne są powodem, to dlaczego po kilku miesiącach od premiery, wielu hotfixach i kilku patchach wciąż następuje spadek grywalności.... ?

A może gra wcale nie jest tak rewelacyjna jak sądzisz ?
Czy może CDR nie jest w stanie doprowadzić tego projektu do przyzwoitego poziomu ?

A może jedno i drugie...?

Jedno jest pewne - skoro spada grywalność - spada sprzedaż.

Kropka.


Liczba grających w CP2077 na STEAMie rzeczywiście spada. Jednak zwróć uwagę, że 8-10 mln klientów, którzy kupili grę na STEAMie spędziło w niej średnio 46,5 godzin (dla porównania Wiedźmin 3 po 6 latach i z dwoma dodatkami ma na koncie średnio 56 godzin). I co najważniejsze (dane z GOG.com) aż 35 % graczy ukończyło Cyberpunka, co jest jednym z najwyższych wyników w branży i wyższym niż w przypadku Wiedźmina 3 i Red Dead Redemption 2.
Marketing po prostu sprawił, że mnóstwo klientów, którzy kupują gry z opóźnieniem zrobili to na premierę lub w preorderze, co mogło się odbyć kosztem popytu w kolejnych miesiącach.
Oczywiście stan techniczny gry sprawił, że gra sprzedaje się słabiej niż gdyby w jakiejś alternatywnej rzeczywistości ktoś potrafił ją dostarczyć w terminie i w lepszym stanie.
Edytowany: 15 kwietnia 2021 12:11

michal-j
11
Dołączył: 2018-09-08
Wpisów: 43
Wysłane: 15 kwietnia 2021 12:36:37 przy kursie: 187,42 zł
@igen

To może przeprowadźmy takie ćwiczenie na małych liczbach:

Wyobraź sobie, że wydałeś grę. Jej przejście zajmuje 2 dni. Pierwszego dnia kupiło ją 5 osób, drugiego 3, a trzeciego 2. W dużym uproszczeniu pierwszego dnia grało w nią 5 osób, drugiego 8 (tych 5 nabywców z pierwszego dnia i te 3 z drugiego dnia), trzeciego dnia grało w nią 5 osób, a czwartego 2.

I ja też wydałem grę, jej przejście też zajmuje 2 dni, jednak wydałem więcej na marketing i pierwszego dnia kupiło ją 18 osób, drugiego już tylko 1 i trzeciego też 1 (bo większość poszła w preorderach z powodu mojej agresywnej akcji reklamowej). Idąc dalej, pierwszego dnia grało w nią 18 osób, drugiego 19, trzeciego 2, a czwartego 1.

I teraz: Ty się cieszysz, bo trzeciego dnia miałeś tyle samo grających, co pierwszego, a czwartego dnia miałeś ich aż 40%. Uważasz, że poszło Ci lepiej niż mi, bo u mnie trzeciego dnia grało tylko 11% tego, co pierwszego dnia, a w kolejnym dniu już tylko 5.5%. Uważasz zatem, że odniosłeś większy sukces niż ja.

Ja z kolei też jestem zadowolony, bo łącznie w tym okresie sprzedałem 20 kopii mojej gry, podczas gdy Ty jedynie 10.

Ostatecznie jest to sytuacja win/win, każdy z nas jest zadowolony ;)

Przepraszam za sarkazm, mam nadzieję że Cię nie uraziłem, a jeśli tak to przepraszam. Po prostu dłużej nie mogę czytać tych głupot o spadku liczby graczy bez uwzględniania efekty wysokiej bazy.

EDIT: Disclaimer: mój przykład jest celowo przejaskrawiony ;) Podstawiając za użyte przeze mnie liczby własne jesteś w stanie udowodnić albo obalić dowolną teorię na temat sprzedaży.
Edytowany: 15 kwietnia 2021 12:48

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,405 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło