PARTNER SERWISU
nuzldsnp
404 405 406 407 408
Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 21 kwietnia 2021 21:38:16 przy kursie: 172,60 zł
Z drugiej strony są wersje pudełkowe, wiem, że dużo osób, które nie mogło kupić elektronicznie kupiło pudełko na PlayStation, bo tego przecież nie udało się wycofać do końca, tak?

Wycofali w grudniu, także powinniśmy otrzymać informację ile kopii poszło na konsole. To może być kluczowe z punktu widzenia przyszłych zysków, które się mają pojawić. Czy mówimy o to kilkudziesięciu milionach złotych, czy o kilkuset milionach.

Na wykresie dzisiaj dosyć znacząca świeca, bo długonoga Doji, która po takich silnych spadkach może przełamać trend (pytanie czy na długo) i dać bykom paliwo do wzrostów. Relatywnie duży dzisiaj był obrót i wysoka zmienność.
Edytowany: 21 kwietnia 2021 21:39

isaac
17
Dołączył: 2021-01-30
Wpisów: 81
Wysłane: 22 kwietnia 2021 09:30:36 przy kursie: 173,50 zł
Może ktoś podpowiedzieć jak znaleźć ten formularz do zadawania pytań? Coś nie mogę na niego trafić.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 22 kwietnia 2021 09:41:47 przy kursie: 173,50 zł
Proszę bardzo, tu wrzucisz pytania:
www.stockwatch.pl/czat-inwesto...


Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 22 kwietnia 2021 09:41:56 przy kursie: 173,50 zł
Rufusinski napisał(a):
Juz w styczniu pisalem, ze ta gra bedzie ewenementem jesli chodzi o strukture sprzedazy i pierwsza jaskolka nowej covidowej rynkowej rzeczywistosci. O standardowych modelach 70% zysku z konsol mozna zapomniec. Szacuje tez, ze przychod z pudelek bedzie relatywnie niewielki. Potwierdza to ze rekord cyfrowej sprzedazy w historii juz padl i wiedzielismy o tym juz pare miesiecy temu.

www.gamesindustry.biz/articles...


Czyli z tego co piszesz wynika, że możemy spodziewać się w 2021 r. nowej premiery na konsole, zwłaszcza PS kiedy wrócą na platformę... Zastanawia mnie teraz dlaczego nikt z analityków o tym nie wspomina w swoich analizach.

Skoro gra dała zarobić takie pieniądze w głównej mierze na PC, to co z konsolami? Teoretycznie CDR może mieć więcej niż 1 mld zł zysku w 2021 r, jeśli zaklada się, że konsole stanowią ok. 60 - 70% sprzedaży na konsole w stosunku do PC.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 09:43

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 22 kwietnia 2021 09:52:28 przy kursie: 173,50 zł
Moim zdaniem to zalozenie bedzie dla tej gry nieprawdziwe. Ale tak, jesli sie myle, rynek konsolowy jest wciaz do skapitalizowania w formie znacznego przychodu.

Szacuje, ze rynek pctowy na ten moment jest juz w duzej mierze wyprzedany i oczekuje dodatkow, ktore dostanie w formie planowanych darmowych dlc, badz promocji cenowych.

Zas jesli chodzi o sam sentyment graczy, osoby sledzace reddit r/cyberpunkgame juz w tej chwili moga potwierdzic, ze nastapil zwrot o 180 stopni.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 09:55

micpl
20
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 67
Wysłane: 22 kwietnia 2021 10:20:55 przy kursie: 173,50 zł
Rufusinski napisał(a):
Wiekszych, fala zwrotow byla tak ogromna, ze Sony w zlosci i panice usunelo gre ze sklepu. Wiec ciezko, zeby bylo mniej niz prawie nic. Na zysk roczny, ktory widziesz sklep cyfrowy Sony dolozyl sie w znikomym procencie. To pctowe platformy cyfrowe i sprzedaz pudelkowa na wszystkich platformach "tylko".


Do 17 grudnia grę można było pre-orderować i kupować w PS Store. Tą drogą poszło pewnie ładnych parę milionów egzemplarzy. Ty zdaje się zakładasz, że ogromna ich większość została zwrócona, skoro twoim zdaniem "sklep cyfrowy Sony dołożył się w znikomym procencie" do wyniku. Zbudowałeś sobie jedną teorię o wielkiej "zmianie struktury sprzedaży" i drugą o tym, że "rynek konsolowy jest wciąż do skapitalizowania" - i jedziesz na tym koniku od paru miesięcy, dopasowując do tego każdy skrawek informacji.
Tymczasem nie ma żadnych twardych danych na temat tego, ile było zwrotów konkretnie z PS Store. Równie dobrze mogło to być np. 20%, a reszta z paru milionów posiadaczy cyfrowej wersji PS4 machnęła ręką i postanowiła poczekać na patche.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 10:22

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 22 kwietnia 2021 10:38:51 przy kursie: 173,50 zł
micpl napisał(a):
Rufusinski napisał(a):
Wiekszych, fala zwrotow byla tak ogromna, ze Sony w zlosci i panice usunelo gre ze sklepu. Wiec ciezko, zeby bylo mniej niz prawie nic. Na zysk roczny, ktory widziesz sklep cyfrowy Sony dolozyl sie w znikomym procencie. To pctowe platformy cyfrowe i sprzedaz pudelkowa na wszystkich platformach "tylko".


Do 17 grudnia grę można było pre-orderować i kupować w PS Store. Tą drogą poszło pewnie ładnych parę milionów egzemplarzy. Ty zdaje się zakładasz, że ogromna ich większość została zwrócona, skoro twoim zdaniem "sklep cyfrowy Sony dołożył się w znikomym procencie" do wyniku. Zbudowałeś sobie jedną teorię o wielkiej "zmianie struktury sprzedaży" i drugą o tym, że "rynek konsolowy jest wciąż do skapitalizowania" - i jedziesz na tym koniku od paru miesięcy, dopasowując do tego każdy skrawek informacji.
Tymczasem nie ma żadnych twardych danych na temat tego, ile było zwrotów konkretnie z PS Store. Równie dobrze mogło to być np. 20%, a reszta z paru milionów posiadaczy cyfrowej wersji PS4 machnęła ręką i postanowiła poczekać na patche.


Też uważam, że do 17 grudnia z 70% w chętnych kupiła Cyberpunka w wersji tak pudełkowej jak i cyfrowej. Straty w sprzedaży związane z wycofanie gry z PSN Store do dzisiaj mogły wynieść np. 1,5 mln szt.
Większość złego zrobiła więc chyba zła jakość, złe recenzje i złe opinie o grze. To moim zdaniem ograniczyło sprzedaż o kilka milionów szt.
Przywrócenie gry do sklepu Sony może spowodować np. dodatkową sprzedaż na PS4 w wysokości 1 mln szt oraz wywołać pozytywnym rozgłosem wzrost sprzedaży na STEAMie o 2 mln szt w ciągu pół roku.
P.S.
W dużej mierze wywróżyłem to wszystko z fusów.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 10:40

micpl
20
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 67
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:14:26 przy kursie: 173,50 zł
Co do zmiany struktury sprzedaży na niekorzyść konsol - oczywiście, że do niej dojdzie. Ale dlatego, że wersje konsolowe gry są niemożebnie skopane, a nie z powodu - tu znowu cytat - "nowej covidowej rynkowej rzeczywistosci". Konsole starej generacji to nadal najtańszy sposób, żeby zagrać w Cyberpunka, i ma je ponad 170 mln ludzi. Mnóstwo potencjalnych klientów, którzy niestety wydadzą pieniądze na coś innego.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:23:35 przy kursie: 173,50 zł
Znaczna część aktywnych graczy ma PS4 pro a na tym sprzęcie Cyberpunk jest jak najbardziej grywalny.
Zerknąłem też przed chwilą na allegro - PS4 pro sprzedaje sięw najlepsze, chociaż PS4 SLIM jeszcze lepiej.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:23:36 przy kursie: 173,50 zł
Tylko Sony Sony i Sony, a przecież CP jest cały czas dostępny na xboxa i są przecież patche, które "udrożniły" przyjemność z korzystania z gry, i co ? Lawina zakupów na xboxie ?
Czym niby ma się różnić zakup na playstation (jak już wróci do sklepu) od xboxa, wydajnościowo są porównywalne.


tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:24:56 przy kursie: 173,50 zł
Sprzedaż na XOne to ułamek tej na PS4. Prawie nie ma sobie co nią zaprzątać głowy.

micpl
20
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 67
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:44:23 przy kursie: 173,50 zł
"Mowimy o przyszlosci".

Ty akurat pisałeś o tym w kontekście raportu za zeszły rok.
- Co do komputerów do nauki i pracy zdalnej - nie sądzę, by wiele z nich dało radę uciągnąć najnowsze gry.
- Na rynku podzespołów są problemy, bo fabryki miały przestoje. Tym bardziej była szansa sprzedać grę tym milionom graczy, którzy mają już stare konsole, i udział tych konsol byłby nadal wysoki. Niestety, stan gry na to nie pozwolił, jak pisałem wyżej.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 11:57

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 22 kwietnia 2021 11:48:51 przy kursie: 173,50 zł
Rufusinski napisał(a):
Co do zmiany struktury sprzedaży na niekorzyść konsol -
Mowimy o przyszlosci. Na premierach tegorocznych i kolejnych bedziesz widzial znacznie wiekszy procent zyskow z pctow. Jak myslisz ile ludzi kupilo dziecku do nauki zdalnej, zonie do pracy zdalnej itd PS4Pro albo PS5? A ile PC? Patrzyles moze co sie dzieje ostatnio na rynku podzespolow komputerowych (nie tylko kart graficznych) i laptopow?


Jeden rok nie spowoduje zmian w zachowaniu społeczeństw, które gra po prostu na konsolach. Nie popadajmy w paranoję. Ceny kart graficznych są zawyżone ze względu na popyt jako koparek kryptowalutowych. A w związku z tym wszystkie podzespoły podrożaly. Też surowce idą w góre, także Twoja analogia trochę wypaczona jest.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:06:27 przy kursie: 173,50 zł
tgolik napisał(a):
Sprzedaż na XOne to ułamek tej na PS4. Prawie nie ma sobie co nią zaprzątać głowy.


Możesz to jakoś potwierdzić ? źródło ??

Wątpię aby sprzedaż gier na xboxa umarła, w prosty sposób można antycypować wzrost sprzedaży w ps store na podst. wzrostów sprzedaży CP po patchu 1.2 w bestsellerach dla xboxa - jeśli takowowych nie było to i w psstore nie będzie.
Gadanie o sprzedaży milionów sztuk na sony bez uprzedniego sprawdzenia trendów dla xboxa to tylko puste frazesy.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 12:19

micpl
20
Dołączył: 2010-10-11
Wpisów: 67
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:23:50 przy kursie: 173,50 zł
Rufusinski napisał(a):
micpl napisał(a):
"Mowimy o przyszlosci".

Ty akurat pisałeś o tym w kontekście raportu za zeszły rok.
- Co do komputerów do nauki i pracy zdalnej - nie sądzę, by wiele z nich dało radę uciągnąć najnowsze gry.
- Na rynku podzespołów są problemy, bo fabryki miały przestoje. Tym bardziej była szansa sprzedać grę tym milionom graczy, którzy mają już stare konsole, i udział tych konsol byłby nadal wysoki. Niestety, stan gry na to nie pozwolił, jak pisałem wyżej.


Bo ta gra bedzie pierwszym przykladem na ktorym ta roznica bedzie tak wyraznie widoczna. W ciagu roku beda pojawiac sie kolejne.

Gdybys sie nieco wiecej orientowal w branzy wiedzialbys, ze to juz czesciowo bylo widac przy Death Stranding. Zobacz z kim Kojima flirtuje z wydaniem nowej gry.
Tak samo gdybys wiedzial jak mocne sa teraz budzetowe laptopy (wielkie dzieki AMD), nie pisalbys, ze nie dadza rady uciagnac najnowszych gier. Oczywiscie nie mowimy o graniu na pelnych detalach. To sie jeszcze bardziej ugruntuje w tym roku z premiera nowych APU AMD, ktore beda jeszcze mocniejsze.


O, jest dyżurny przykład Death Stranding, od którego zaczęła się cała teoria i na którym na razie wisi. Dzisiaj doszła nowa teoria o tym, że sprzedaż Cyberpunka w PS Store to "mniej niż prawie nic" i że do wyniku rocznego "sklep cyfrowy dołożył się w znikomym procencie" (#437536]link).

W zasadzie wszystko u ciebie dotyczy przyszłości, a na prośbę o uzasadnienie odpowiadasz "poczekajmy".

Nie nadążam za postępującą eskalacją twoich teorii, na pewno nie dla czytania niepopartych niczym fantazji zaglądam na to forum, więc podziękuję za dalszą dyskusję.

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:34:14 przy kursie: 173,50 zł
micpl napisał(a):


W zasadzie wszystko u ciebie dotyczy przyszłości, a na prośbę o uzasadnienie odpowiadasz "poczekajmy".


Przypomnij mi co dyskontuje gielda, jesli jestes taki laskaw. Uzasadniam w postach wyraznie, zas poczekajmy tyczylo sie raportu i tego co pokaze.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:38:23 przy kursie: 173,50 zł
@vladinho

No może trochę przesadziłem. Ale faktem jest, że rok temu na rynku było 45 mln XONE i 110 mln PS4.
Inne dane, to sprzedaż Wiedźmina 3 w 2019 roku. Na PC sprzedało się 53%, Na PS4 26%, na Switcha 11% i 10% na XONE.
I jeszcze inne dane: Na Amazon.com wersja pudełkowa PS4 ma 17 tys recenzji a wersja pudełkowa XONE 8,5 tys recenzji.
Edytowany: 22 kwietnia 2021 12:39

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 kwietnia 2021 12:40:08 przy kursie: 173,50 zł
Cytat:

Przypomnij mi co dyskontuje gielda, jesli jestes taki laskaw.


Ze względu na wciąż bardzo zły sentyment do gry - sprzedaż sumaryczną w okolicach 1 mln rocznie (edit: w cenie zbliżonej do pełnej), a być może mniej w 2021 i 2022 (2023?) roku. Jak z tego zrobić 1 miliard zysku w 2022 i 2023, uzasadniający obecną kapitalizację ? No jak ?
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 kwietnia 2021 12:48

Dix22
143
Dołączył: 2020-03-19
Wpisów: 743
Wysłane: 22 kwietnia 2021 13:22:32 przy kursie: 173,50 zł
Scarry napisał(a):
Cytat:

Przypomnij mi co dyskontuje gielda, jesli jestes taki laskaw.


Ze względu na wciąż bardzo zły sentyment do gry - sprzedaż sumaryczną w okolicach 1 mln rocznie (edit: w cenie zbliżonej do pełnej), a być może mniej w 2021 i 2022 (2023?) roku. Jak z tego zrobić 1 miliard zysku w 2022 i 2023, uzasadniający obecną kapitalizację ? No jak ?


Zastanów się co piszesz. 1 mln sprzedanych egzemplarzy? Skąd takie dane? z kapelusza? :)

To jest forum merytoryczne - pokaż swoje wyliczenia na podstawie których tak sądzisz. Z całą pewnością ich nie masz.

Scarry
193
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 958
Wysłane: 22 kwietnia 2021 13:29:56 przy kursie: 173,50 zł
@DiX22
owszem mam
Cytat:
Część ekspertów, m.in. Emil Popławski z Erste Securities, obawia się, że wyniki sprzedażowe "CP 2077" za pierwszy kwartał potwierdzą niedawny raport M Science. Firma analityczna oszacowała w marcu sprzedaż cyfrową "Cyberpunk 2077" w pierwszym kwartale na około 0,5 mln egzemplarzy. Według Popławskiego, jeżeli sprzedaż okaże się tak niska, to istotnie wzrośnie ryzyko obniżenia prognoz na najbliższe lata. Analityk dodaje, że ryzyko dla prognoz stanowią też dwie istotne niewiadome: to, w jaki sposób spółka będzie zarabiała na wersji multiplayer "Cyberpunka" oraz poziom sprzedaży płatnych dodatków do gry (tzw. expansions).

link

tu choćby firma szacuje 0,5 mln w pierwszym kwartale (czyli, przy tym co sie dzieje ze spadkiem popularności gry, ok 1-1,5 mln w roku) zakładając że później pojawi się multiplayer, którego, jak już wiemy, nie będzie.

no i słucham jak z tego zrobic miliard zysku w 2022 i 2023? Jestem mega ciekawy jak to sobie niby wyobrażasz.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 22 kwietnia 2021 13:36

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




404 405 406 407 408

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,340 sek.

gdkyfgxx
uniowwnq
iyluhfrd
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
yfgcsnbh
nnnxeelg
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat