pixelg
THEDUST - Spółki od A do Z - NewConnect - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
StockWatch.pl
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

1 2 3 4 5

THEDUST [THD]

AKTUALNY KURS: 9,98 zł (+5,94%) 16-10-2019 15:54
Utnapisztim
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 369
Wysłane: 15 września 2019 18:10:01 przy kursie: 12,35 zł
Scarry napisał(a):
Za strefainwestorow.pl

TheDust odsłania karty.


360tys kopii - OK, ambitne, choć możliwe, ale 47 mln przychodu z 360 tys kopii??? Po przecenach wyciągną średnio 130 zł z kopii???? To ma być gra pozycjonowana jako "quadruple A" czy co? Naprawdę można bezkrytycznie odbierać takie założenia? I jeszcze ten T-Bull w akcjonariacie... Sick

andy_dufresne
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 750
Wysłane: 15 września 2019 18:29:26 przy kursie: 12,35 zł
No właśnie, te liczby ze sobą nie grają, czy na konferencji odnieśli się szerzej do tych projekcji? Mnie zastanawia też wskazana proporcja kosztów produkcji vs. marketingu (7 mln/7 mln). Przy tych zakładanych 360.000 egz. wychodzi prawie 20 zł nakładów marketingowych na sprzedaż jednej sztuki gry. Nie za dużo? Takich budżetów nie ma nawet 11B...

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 389
Wysłane: 16 września 2019 09:32:15 przy kursie: 14,25 zł
Utnapisztim napisał(a):
Scarry napisał(a):
Za strefainwestorow.pl

TheDust odsłania karty.


360tys kopii - OK, ambitne, choć możliwe, ale 47 mln przychodu z 360 tys kopii??? Po przecenach wyciągną średnio 130 zł z kopii???? To ma być gra pozycjonowana jako "quadruple A" czy co? Naprawdę można bezkrytycznie odbierać takie założenia? I jeszcze ten T-Bull w akcjonariacie... Sick


mamy świat RPG, mamy widok TPP... ostatnio oglądałem doskonałą produkcję za niewielki budżet, która odniosła naprawdę spory sukces i wygląda że będzie sprzedawać się wiele lat - Shadow Tactics: Blades of Shogun, i nie ma żadnego problemu 3 lata po premierze trzymać ceny 110-160 zł i ciągle się sprzedawać, nawet na przecenach cena ciągle oscyluje przy 80-100 zł. Stylem gry nie jest to klasyczny rpg, tylko coś blisko, coś co nazywa się popularnie "skradanką" czy jak kto woli "Stealth-tactical", ale daje wyobrażenie o możliwościach sprzedaży gry w takim środowisku TPP. Średnia jej sprzedazy na pewno przewyższa 130 zł, raczej też przewyższa 150.

grafika Blades of Shogun oparta na już dość prymitywnym silniku Unity, wręcz śmiesznie słaba graficznie na dzisiejsze standardy (wesoła pikseloza z obiektów bitmapowych) , baaaaaaardzo budżetowo napisana, a gra zachwyca pomysłem, grywalnością, klimatem świata. Sprzedaje się super i ma doskonałe oceny graczy i serwisów branżowych.

Zupełnie więc nie ogarniam tego "jak można bezkrytycznie" itd... można, bo to nie jest bezkrytyczne a całkiem realne. Gry TPP RPG jeśli trafią w gust graczy potrafią trzymać wysokie ceny latami.

Swoją drogą to doskonały przykład gry Indie-AAA do dyskusji czy da się taką grę zrobić i odnieść na niej komercyjny duży sukces.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 16 września 2019 09:50


aircanada15
aircanada15 PREMIUM
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 853
Wysłane: 16 września 2019 10:00:47 przy kursie: 14,25 zł
Ta wartość którą podali jest oczywistym absurdem. By gra przyniosła im 47 mln z 360 tys. kopii musieliby ją sprzedawać w cenie AAA (59,99) i do tego bez większych promocji w pierwszym roku.
Pewnie chcą iść śladem Farm51 i ich słynnych "przychodów brutto" w komunikatach.

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 52
Wysłane: 16 września 2019 10:02:08 przy kursie: 14,25 zł
Cytat:
ostatnio oglądałem doskonałą produkcję za niewielki budżet, która odniosła naprawdę spory sukces i wygląda że będzie sprzedawać się wiele lat - Shadow Tactics: Blades of Shogun, i nie ma żadnego problemu 3 lata po premierze trzymać ceny 110-160 zł i ciągle się sprzedawać, nawet na przecenach cena ciągle oscyluje przy 100 zł.


Widziałem tą gierkę w promkach po 40-50 PLN i jest przekonany (oczywiście nie mam takiej pewności), że to one dziś generują absolutnie zdecydowaną większość sprzedaży.

Żeby nie być gołosłownym
www.gram.pl/news/2019/01/23/ty...
gamerant.com/playstation-store...
Zresztą to gra która ma oceny na metacritic w wysokości 85, więc bardzo trudne do osiągnięcia.

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 389
Wysłane: 16 września 2019 10:05:30 przy kursie: 14,25 zł
@Space Cowboy

no ale podajesz linki do promocji po 3 latach od premiery gry. Nie przypominam sobie żadnych takich przecen przez okres jak śledziłem jej sprzedaż. Moze teraz już i schodzą niżej. Zresztą fajne jest że gra ciągle sie sprzedaje i ciągle jest ogrywana.

Anyway: Blades of Shogun to jest doskonały przykład jak mały zespół (ok. 20 osób włącznie z zewnętrznymi freelancerami) moze stworzyć super sprzedającą się grę, która nie wymagała ani super grafiki ani super nakładów produkcyjnych, tylko zbudowanie przekonywującego klimatycznego świata i pomysłu na rozgrywkę.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 16 września 2019 10:08

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 52
Wysłane: 16 września 2019 10:42:55 przy kursie: 14,25 zł
@Scarry napisałeś:
Cytat:
nie ma żadnego problemu 3 lata po premierze trzymać ceny 110-160 zł i ciągle się sprzedawać, nawet na przecenach cena ciągle oscyluje przy 100 zł.

No więc udowadniam, że nie do końca dokładnie tak jest, ale spoko - na pewno zgadzam się - tak, taki sukces jest możliwy. Dla mnie takim przykładem może być Hellblade od Ninja Theory, które w wyniku tego sukcesu zostało przejęte przez Microsoft.

Pytanie jaka jest szansa na taki sukces? Na pewno jest to niezwykle trudne do osiągnięcia. Czy dziś jesteśmy w stanie ocenić tą szansę?

Na tak bardzo wczesnym etapie produkcji, na podstawie tego co pokazali (kilka artów koncepcyjnych) - absolutnie nie!
Na podstawie przedstawionych wyliczeń - moim zdaniem absolutnie nie, bo zgadzam się z tymi opiniami, że wyglądają one na mocno orientacyjne i dość życzeniowe.
Na podstawie track recordu studia - no cóż, tu sprawa wygląda raczej słabo.
Na podstawie jakości zespołu - czytałem że są tam ludzie z Techlandu i Ubisoftu, ale nic nie wiem tak naprawdę czy są to osoby, których udział w sukcesach produkcji tych firm był istotny. Może wiecie więcej?

To co naprawdę wiemy o ambitnych produkcjach, to fakt że często one się przedłużają, ich koncepcje zmieniają, a budżety... rosną. Oprócz potencjału sukcesu, warto również to wziąć dziś pod uwagę. Ryzyko, że spółka będzie potrzebowała dodatkowej kasy na realizację ambitnego projektu... albo że dowiezie go przy obniżonym poziomie ambicji.

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 389
Wysłane: 16 września 2019 11:16:03 przy kursie: 14,25 zł
Cytat:
Czy dziś jesteśmy w stanie ocenić tą szansę?


no tak słabo, jest to oczywiste ;) .. ale to po pierwsze NC, tu pewne ryzyko jest wpisane w sam rynek, w takie firmy nie inwestują ludzie od WIG20, po drugie w momencie jak będziemy mieli realnie szansę ocenić, to będzie to oczywiste, juz po zawodach, wtedy każdy przeciętnie inteligentny człowiek może sobie kupić akcje mając pewność sukcesu, tyle że tak nie zarabia się dużych pieniędzy.

5 lat temu rynek miał podane na tacy wszystko o 11bit - opis TWOM, pięknie wykonany trailer, znał kompetencje teamu i .... i w 2014 roku między premierą trailera a premierą fizyczną gry kurs spadł ok. 50% (z ok 14 na 9 zł), bo mimo wszystko błędnie większość oceniała możliwości teamu piszącego grę.

MI się wydaje że na NC trzeba jednak ryzykować ze zdecydowanie podwyższonym progiem ryzyka - tu 20-30% szans na duży sukces (tyle teraz daję tej grze), z pewnym rozbiciem na parę podmiotów, daje szansę na trafienie kolejnego wystrzału zwielokrotniajacego kapitał. Ja tak do tego podchodzę, zdając sobie sprawę że wybiegam w przyszłość i mam zdecydowanie podwyższone ryzyko na kapitale.

* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 16 września 2019 11:20

spinor1
Dołączył: 2017-04-25
Wpisów: 90
Wysłane: 16 września 2019 11:33:13 przy kursie: 14,25 zł
Scarry napisał(a):
Utnapisztim napisał(a):
Scarry napisał(a):
Za strefainwestorow.pl

TheDust odsłania karty.


360tys kopii - OK, ambitne, choć możliwe, ale 47 mln przychodu z 360 tys kopii??? Po przecenach wyciągną średnio 130 zł z kopii???? To ma być gra pozycjonowana jako "quadruple A" czy co? Naprawdę można bezkrytycznie odbierać takie założenia? I jeszcze ten T-Bull w akcjonariacie... Sick


mamy świat RPG, mamy widok TPP... ostatnio oglądałem doskonałą produkcję za niewielki budżet, która odniosła naprawdę spory sukces i wygląda że będzie sprzedawać się wiele lat - Shadow Tactics: Blades of Shogun, i nie ma żadnego problemu 3 lata po premierze trzymać ceny 110-160 zł i ciągle się sprzedawać, nawet na przecenach cena ciągle oscyluje przy 80-100 zł. Stylem gry nie jest to klasyczny rpg, tylko coś blisko, coś co nazywa się popularnie "skradanką" czy jak kto woli "Stealth-tactical", ale daje wyobrażenie o możliwościach sprzedaży gry w takim środowisku TPP. Średnia jej sprzedazy na pewno przewyższa 130 zł, raczej też przewyższa 150.

grafika Blades of Shogun oparta na już dość prymitywnym silniku Unity, wręcz śmiesznie słaba graficznie na dzisiejsze standardy (wesoła pikseloza z obiektów bitmapowych) , baaaaaaardzo budżetowo napisana, a gra zachwyca pomysłem, grywalnością, klimatem świata. Sprzedaje się super i ma doskonałe oceny graczy i serwisów branżowych.
.


Ty wiesz co to znaczy gra TPP? Ta gra którą podałeś za przykład ma kamerę izometryczną, TPP to widok z trzeciej osoby, czyli coś jak wiedzmin 3. Poza tym Inkwizytor nie ma być grą RPG, a grą przygodową, interaktywnym filmem, czyli coś w stylu gier Bloobera. Silnik też nie ma nic wspólnego ze stylem graficznym, też na Unity będzie powstawał nowy inkwizytor, a chyba nie spodziewasz sie, że będzie to wesoła pikseloza?

lelo-pakero
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 531
Wysłane: 16 września 2019 11:59:08 przy kursie: 14,25 zł
Scarry napisał(a):
Zupełnie więc nie ogarniam tego "jak można bezkrytycznie" itd... można, bo to nie jest bezkrytyczne a całkiem realne.

Tak jak napisał aircanada, żeby z 360 tys. kopii sprzedanych w rok, spółka osiągnęła 45 mln przychodu (nie 47 mln, bo 2 mln to ma być sprzedaż gadżetów) to trzeba sprzedawać w pełnej cenie AAA (60$) i nie robić promocji większych niż 10%, co w przypadku gry tworzonej przez The Dust jest założeniem absurdalnym, niemożliwym, po prostu bzdurnym. Gdy dodamy do tego, że udział w przychodach będzie miał inwestor oraz pan Jacek Piekara… nawet na bankierze by tego nie łyknęli.

Scarry napisał(a):
Swoją drogą to doskonały przykład gry Indie-AAA do dyskusji czy da się taką grę zrobić i odnieść na niej komercyjny duży sukces.

Uwielbiam takie dyskusje. Na forum Farm51 był sobie kiedyś słusznie zbanowany użytkownik jurror, który robił ciągłe porównania WW3 do PUBG, twierdząc, że skoro oni mogli odnieść globalny sukces to i Farm51 może się udać… Ja już odpowiadam, tak, każdy zespół deweloperski na świecie, który zdobędzie finansowanie i podejmie się produkcji, ma taką szansę, tylko przykład Farm51 i ich WW3 oraz setki innych, pokazuje jak malutka jest to szansa, w przypadku zespołu, który wcześniej nie stworzył żadnej gry, która osiągnęła duży sukces komercyjny… Ale tak tak, ja wiem, że CD Projekt kiedyś zaczynał od zera, 11 bit, wszyscy kiedyś zaczynali od zera…


Rif
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 597
Wysłane: 16 września 2019 12:04:00 przy kursie: 14,25 zł
Scarry napisał(a):
@Space Cowboy

no ale podajesz linki do promocji po 3 latach od premiery gry. Nie przypominam sobie żadnych takich przecen przez okres jak śledziłem jej sprzedaż. Moze teraz już i schodzą niżej. Zresztą fajne jest że gra ciągle sie sprzedaje i ciągle jest ogrywana.


Nie wiem co śledziłeś, ale na steamdb możesz sobie przejrzeć zmiany cen od momentu premiery i walili gierkę w promocjach z taką samą częstotliwością, z jaką czyni np. 11bit z Frostpunkiem.
Przypuszczam, że i równie często trafiała do paków humble itp.
Biorąc pod uwagę ilość komentarzy, śmiem zaryzykować stwierdzenie, że gro egzemplarzy przez te trzy lata poszło właśnie w promocjach. Nie wspomnę, że to gra zupełnie innego typu i bardzo dobrze oceniana, o co nie jest tak łatwo.

A ta kosmiczna cena "Inkiego" w ogóle uwzględnia działkę wydawcy?

Sprzedawcy marzeń w akcji, ale nie tylko na tej spółce ostro szaleją Liar

Edytowany: 16 września 2019 12:05

Scarry
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 389
Wysłane: 16 września 2019 12:05:37 przy kursie: 14,25 zł
@lelo-pakero
ja nie robię "ciągle" porównań, a już na pewno nie do Farmy o której nigdy nie miałem dobrego zdania

Jakoś nie zauważyłem żeby na wątku 11bit wiara twierdząca że 3-4 miliardy kapitalizacji są możliwe była za to banowana, a przecież tam część osób wprost tak pisze, co jest całkowitą fantastyką w dniu dzisiejszym.

@spinor1
tak, wiem czym się jedno od drugiego różni, ale generalnie jakoś jedno z drugim mi się kojarzy, wszystko zależy od pozycjonowania kamery przy TPP, bo są gry gdzie widoki TPP i izometryczny są możliwe oobk siebie.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to jest luksus w życiu." J. Walkiewicz
Edytowany: 16 września 2019 12:06

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 52
Wysłane: 16 września 2019 13:18:31 przy kursie: 14,25 zł
@Scarry
Cytat:
20-30% szans na duży sukces (tyle teraz daję tej grze)


Uważam, że to niezwykle optymistyczne podejście, sam dałbym maksymalnie 2-3%, ale każdy ma prawo do swojej oceny... z tym, że tutaj dodatkowo zraża Zarząd, bo przedstawione wyliczenia naprawdę nie wyglądają na realistyczne. I dziś, ten agresywny marketing skierowany właśnie do rynku kapitałowego, może wskazywać na to, że konieczność dodatkowego dofinansowania, już jest w planach.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 777
Wysłane: 16 września 2019 13:21:33 przy kursie: 14,25 zł
Dobra. Wszystko już wiem. Najwyraźniej niektóre media nie potrafią pisać o tym, o czym mówiono na konferencji :)

Moje powyższe wyliczanki są zupełnie nieaktualne, no ale tak to jest jak się mówi o danych przekazywanych przez strony trzecie. Po krótkiej rozmowie z Panem Jakubem Wolfem sprawa wygląda tak:

1 - 47 mln zł - to jest wartość sprzedaży brutto wygenerowana przez grę, a nie przychód spółki. Ponoć była o tym mowa na konferencji. Od tego trzeba oczywiście odjąć podatek, dyskonto regionalne, dyskonto na promocję i dystrybutorów. Nadal to nie będzie jednak przychód spółki...

2 - The Dust zamierza pozyskać od 2 do 4 wydawców. To wydawcy będą finansować marketing, natomiast spółka chciałaby, żeby wydawcy łącznie na promocję gry wydali tyle i ile The Dust na finansowanie produkcji.

3 - Koszty licencji dla J.Piekary to małe kwoty uzależnione od przychodów. W związku z powyższym utrzymuję swoje założenie o 3 proc. w mocy.

Obliczenia każdy może zrobić sam, bo już mniej więcej wiadomo o czym mowa. Jeśli jednak byłby z tym problem to naturalnie służę pomocą. Wydaje się, że dobrze iż do pierwszego projektu będzie wydawca. Oby tylko dobrze wybrali, bo na rynku jest ich wielu, a tylko niewielu jest uczciwych, traktujących studia jak partnerów.
Edytowany: 16 września 2019 13:24

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 777
Wysłane: 16 września 2019 13:44:43 przy kursie: 14,25 zł
Space Cowboy napisał(a):

...z tym, że tutaj dodatkowo zraża Zarząd, bo przedstawione wyliczenia naprawdę nie wyglądają na realistyczne.

To nie wina spółki, że na konferencję prasową przychodzą osoby, które nie mają pojęcia o czym piszą. Spółka wcale się nie upiera przy tych liczbach, jest wręcz przeciwnie. W rozmowie prezes od razu zaczął od tego, że w mediach kwoty zostały źle przedstawione. Zanim zdążyłem powiedzieć słowo, od razu zakomunikował, że to kwota brutto jaką ma wygenerować gra i sam wyliczył o co trzeba pomniejszyć tę kwotę aby szacować przychody.
Edytowany: 16 września 2019 13:47

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 52
Wysłane: 16 września 2019 13:45:33 przy kursie: 14,25 zł
Cytat:
Najwyraźniej niektóre media nie potrafią pisać o tym, o czym mówiono na konferencji :)

Szybkość reakcji prezesa robi wrażenie i to na pewno duży plus.
Ciekawe, czy jeśli Spółka ocenia, że media niewłaściwie przekazały to co powiedzieli na konferencji, to czy próbowała to jakoś wyjaśnić?

Cytat:
2 - The Dust zamierza pozyskać od 2 do 4 wydawców. To wydawcy będą finansować marketing, natomiast spółka chciałaby, żeby wydawcy łącznie na promocję gry wydali tyle i ile The Dust na finansowanie produkcji.


Oczywiście wydawca sobie odbiera tą kwotę i to zanim jakiekolwiek pieniądze trafią do spółki... czy się mylę?
Cytat:

Wydaje się, że dobrze iż do pierwszego projektu będzie wydawca. Oby tylko dobrze wybrali, bo na rynku jest ich wielu, a tylko niewielu jest uczciwych, traktujących studia jak partnerów.


Tutaj chyba dużo zależy od tego na jakim etapie gry ten wydawca przychodzi, co zobaczy, jak oceni projekt... przy takim stopniu zaangażowania (podwojenie budżetu gry) ciężko będzie negocjować dobre warunki, zwłaszcza jeśli Spółka chce zatrzymać prawa do IP.

andy_dufresne
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 750
Wysłane: 16 września 2019 13:46:50 przy kursie: 14,25 zł
@anty_teresa
Dzięki za dopytanie, sprawa wyliczeń wygląda teraz zupełnie inaczej.
A jak się zapatrujesz na nakłady na produkcję gry vs. marketing (1:1)?
Mi ta proporcja wydaje się podejrzanie przeważona na stronę marketingu ;)

Space Cowboy
Space Cowboy PREMIUM
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 52
Wysłane: 16 września 2019 13:48:55 przy kursie: 14,25 zł
anty_teresa napisał(a):
Space Cowboy napisał(a):

...z tym, że tutaj dodatkowo zraża Zarząd, bo przedstawione wyliczenia naprawdę nie wyglądają na realistyczne.

To nie wina spółki, że na konferencję prasową przychodzą osoby, które nie mają pojęcia o czym piszą. Spółka wcale się nie upiera przy tych liczbach, jest wręcz przeciwnie. W rozmowie Prezes od razu zaczął od tego, że w mediach kwoty zostały źle przedstawione. Zanim zdążyłem powiedzieć słowo, od razu zakomunikował, że to kwota brutto jaką ma wygenerować gra i sam wyliczył o co trzeba pomniejszyć tę kwotę aby szacować przychody.


Bardzo ładnie, ale mamy coś takiego jak "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW" i absolutnie pierwszy punkt na liście mówi:
I.R.1.
W sytuacji gdy spółka poweźmie wiedzę o rozpowszechnianiu
w mediach nieprawdziwych informacji, które istotnie wpływają na
jej ocenę, niezwłocznie po powzięciu takiej wiedzy zamieszcza
na swojej stronie internetowej komunikat zawierający stanowisko
odnośnie do tych informacji – chyba że w opinii spółki charakter
informacji i okoliczności ich publikacji dają podstawy uznać
przyjęcie innego rozwiązania za bardziej właściwe

Czy Dust stosuje się do tych zasad i czy to zrobił?

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 777
Wysłane: 16 września 2019 14:06:06 przy kursie: 14,25 zł
Space Cowboy napisał(a):

Szybkość reakcji prezesa robi wrażenie i to na pewno duży plus.
Ciekawe, czy jeśli Spółka ocenia, że media niewłaściwie przekazały to co powiedzieli na konferencji, to czy próbowała to jakoś wyjaśnić?

Nie wiem, nie pytałem o to. Sprawiał wrażenie nieco zadziwionego i zawiedzionego tym faktem. To była ich pierwsza konferencja w historii. Może miał zbyt duże wyobrażenie na temat kompetencji :)

Space Cowboy napisał(a):

Oczywiście wydawca sobie odbiera tą kwotę i to zanim jakiekolwiek pieniądze trafią do spółki... czy się mylę?

Tak jest najczęściej. Zdarza się, że podział wpływów następuje od pierwszej złotówki, ale wiele zależy od tego poniżej:

Space Cowboy napisał(a):

Tutaj chyba dużo zależy od tego na jakim etapie gry ten wydawca przychodzi, co zobaczy, jak oceni projekt... przy takim stopniu zaangażowania (podwojenie budżetu gry) ciężko będzie negocjować dobre warunki, zwłaszcza jeśli Spółka chce zatrzymać prawa do IP.

Wynagrodzenie wydawcy i podział wpływów zależy od wielu czynników. Jeśli finansuje produkcję, albo płaci spółce już jakiś upfront przed debiutem, to w 90 proc. przypadków najpierw przed podziałem wpływów rozlicza koszty. W pozostałych 10 proc. od razu się dzieli, ale więcej przychodu bierze dla siebie niż w przypadku przed pokryciem kosztów. Playway płaci developerom kilkanaście procent swoich przychodów, ale np w przypadku Moonlightera 11bit oddawał około 70 proc. swoich przychodów. Wszystko zależy.
Edytowany: 16 września 2019 14:06

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 9 777
Wysłane: 16 września 2019 14:16:28 przy kursie: 14,25 zł
andy_dufresne napisał(a):
@anty_teresa
Dzięki za dopytanie, sprawa wyliczeń wygląda teraz zupełnie inaczej.
A jak się zapatrujesz na nakłady na produkcję gry vs. marketing (1:1)?
Mi ta proporcja wydaje się podejrzanie przeważona na stronę marketingu ;)


W poprzednim swoim wpisie, który skasowałem to napisałem. Oceniam bardzo pozytywnie. Wiele małych i notowanych spółek nie jest świadoma potrzeb marketingu. Gier przybywa w niesłychanym tempie i już nie wystarczy zrobić dobrą produkcję. Jest wiele przykładów na to, że nawet fajna gra sprzedała się słabo, a słaba dobrze. Nawet w polskim gamingu. Wielokrotnie to efekt właśnie nieprawidłowego marketingu. Ja mam trochę do czynienia z branżą poza giełdą i to co mnie cieszy, to fakt, że świadomość konieczności wysokich nakładów

Proporcja wcale nie jest wysoka. Zerknij na to co działo się z Witcherem 3. Tam wydawcy jeszcze więcej pieniędzy wydali na marketing w stosunku do budżetu. Kojarzy mi się na szybko 200 mln zł, czyli 2:1, ale tutaj z pewnością lepiej to pamięta @aircanada. Kwota może wydawać się wysoka na to co mówią małe spółki (bo według nich kwota wydatków wydawcy nie jest istotną informacją do przekazania przy jego pozyskaniu), bo one przykładają czasem tylko własny budżet marketingowy, a nie łączny budżet. Może też się wydawać duża w stosunku do ujawnianych kosztów sprzedaży. Trzeba jednak pamiętać o dwóch sprawach. W kosztach sprzedaży nie ma kosztów marketingowych wydawcy, natomiast nawet część własnych kosztów jest kapitalizowana na bilansie. Na przykład CD Projekt skapitalizował koszty tworzenia gameplayów Cyberpunka.

Inna sprawa, czy uda się takie warunki wynegocjować z wydawcami, bo na razie to tylko deklaracje spółki.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
1 2 3 4 5

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,789 sek.

AD.bx ad3a
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d