qwbycoud
PARTNER SERWISU
octttgtg

Analityk BM mBanku obniżył cenę docelową dla akcji XTB

Omawiane walory:

Na rynek trafiła pierwsza rekomendacja uwzględniająca wstępne wyniki za IV kwartał. Mikołaj Lemańczyk, analityk BM mBanku obniżył cenę docelową dla XTB do 74 zł i zmienił zalecenie na "sprzedaj". W czwartek po południu za jeden walor płacono ok. 65,40 zł.

Analityk, BMmBanku, obniżył, cenę, docelową, akcji, XTB

(Fot. GPW)

Mocny zwrot w ocenie XTB. Dotychczasowy faworyt biura mocno rozczarował wynikami. Mikołaj Lemańczyk zaznaczył, że spodziewał się po spółce spadku aktywności klientów, jednak skala tego zjawiska w IV kwartale go zaskoczyła. W efekcie obniżył rekomendację z kupuj do sprzedaj, a cenę docelową z 88 zł do 74 zł za walor.

Analityk: Obniżamy naszą prognozę zysku netto XTB na 2025 r.

XTB rozczarowało wynikami za IV kwartał 2024 r., które były niższe od oczekiwań ze względu na spadek aktywności klientów. Jak zaznacza analityk BM mBanku, liczba transakcji zmniejszyła się ponad dwukrotnie od 2022 roku, a imponujące tempo pozyskiwania nowych klientów wystarcza jedynie na utrzymanie wolumenu obrotu na podobnym poziomie.

– Co więcej, XTB planuje intensyfikację działań marketingowych w 2025 roku poprzez rekordowo wysokie wydatki. Uważamy, że „szczęki operacyjne” zaczną się zamykać, ponieważ skromny wzrost przychodów nie zrównoważy rosnących kosztów operacyjnych. W rezultacie, mimo wyższych oczekiwanych przychodów, obniżamy naszą prognozę zysku netto XTB na 2025 rok o 17 proc., a na 2026 rok o 21 proc. – czytamy w raporcie z 31 stycznia autorstwa Mikołaja Lemańczyka.

>> Kup Pan kontrakcik! – omówienie wstępnych danych XTB za IV kw. 2024 r.

Klienci XTB są mniej aktywni, a wydatki na marketing coraz wyższe

W minionym kwartale przeciętny aktywny klient XTB zawierał mniej niż 3 transakcje CFD, podczas gdy dwa lata wcześniej było to około 10 transakcji.

– Już wcześniej sygnalizowaliśmy ten wskaźnik jako problem, ponieważ XTB regularnie negatywnie zaskakiwało na tym polu. W związku z tym zmieniamy naszą długoterminową prognozę średniej rocznej liczby transakcji na klienta z 10 do 6 – dodał Lemańczyk.

W IV kwartale wydatki marketingowe XTB okazały się znacznie wyższe od oczekiwań. Dodatkowo, według najnowszych wytycznych, w 2025 roku wydatki na marketing wzrosną o 80 proc. r/r, co jest znacznie powyżej wcześniejszych oczekiwań (30 proc. r/r) analityka BM mBanku.

– Oznacza to, że XTB będzie musiało zmierzyć się z wyższą bazą kosztową oraz ich rosnącą dynamiką – sygnalizuje Mikołaj Lemańczyk.

Dzięki zwiększonym wydatkom na marketing XTB planuje pozyskiwać 150–210 tys. klientów kwartalnie w 2025 roku. Założenia BM mBanku znajdują się bliżej górnej granicy tego przedziału.

Analityk BM mBanku na wątpliwości, czy stosunkowo wysokomarżowe produkty oparte o kryptowaluty, które chce prowadzić spółka do oferty, faktycznie zostaną dodane jeszcze w 2025 roku.

Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • XTB rusza z globalną kampanią z udziałem Zlatana Ibrahimovicia

    Aplikacja inwestycyjna XTB rozpoczęła największą w swojej historii kampanię reklamową. Spoty z udziałem Zlatana Ibrahimovicia będą emitowane na 13 rynkach w Europie, Azji, Ameryce Południowej oraz w regionie MENA.

  • Historyczny rekord sWIG80, w grze Diagnostyka, Grenevia i Bumech

    Mamy to! Indeks sWIG80 rozpoczął tydzień od nowego historycznego rekordu. To nie przypadek. Po świetnej pierwszej połowie 2025 roku w wykonaniu dużych spółek, druga połowa roku powinna należeć właśnie do małych spółek. Mocno rosną również pozostałe warszawskie indeksy, dzięki czemu GPW jest dziś rano najmocniejszym parkietem w Europie.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.

  • Analiza XTB: Wojna i pokój

    Analiza wyników XTB pokazuje, że spółka kontynuuje strategię dynamicznego rozwoju na rynkach zagranicznych, wzmacnia bazę klientów i inwestuje w technologię, ale stoi też wobec wyzwań związanych z normalizacją aktywności rynkowej i rosnącą konkurencją w sektorze fintech.

  • 10 ciekawych spółek na sierpień wg BM BNP Paribas

    Najnowsza odsłona portfela BM BNP Paribas przyniosła dwie ciekawe roszady. W samym środku wakacji analitycy zrezygnowali z akcji Answear i Quercus, a w ich miejsce dodali reprezentantów branży kosmicznej i reklamowej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat