Szukając ciekawych obiektów do zakupu/obserwacji
Poddaje do rozwagi, także jako konsument.
W ubiegłym roku Wprost mnie bardzo irytował ukierowaniem na sensacje
a hasło tygodnik opinii, zdecydowanie kontrastowało
z treściami w nim zawartymi.
Po zmianie własciciela, istotne zmiany,
tak w treści jak i gospodarczego powodzenia biznesu,
jak i w tym co można poczytać w samym tygodniku.
Poniżej wywiad z prezesem.
linkPoint Group powraca do planów emisji akcji, szuka kolejnych podmiotów do przejęcia (wywiad)
10.11. Warszawa (PAP) - Platforma Mediowa Point Group chce w pierwszym kwartale przeprowadzić emisję nowych akcji, z której ma pozyskać około 10-12 mln zł. Spółka nie wyklucza też kolejnej, większej emisji w celu sfinansowania ewentualnych przejęć - poinformował w wywiadzie dla PAP prezes spółki Michał Lisiecki.
Na początku stycznia 2010 roku walne zgromadzenie Platformy Mediowej Point Group zdecydowało w ramach kapitału docelowego o emisji do 10,38 mln akcji serii D z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna tych akcji została ustalona w przedziale 2,10-2,60 zł.
Tymczasem od początku roku kurs akcji spółki na warszawskiej giełdzie utrzymuje się poniżej tej ceny. W środę, 10 listopada, za jedną akcję firmy płacono 1,40 zł.
"Rynek jest bardzo zainteresowany udziałem w emisji nowych akcji, ale nie przy tak określonej cenie emisyjnej. Dlatego zwołujemy walne zgromadzenie, które ma określić wszelkie parametry planowanej emisji, w tym jej wielkość i możliwość określania ceny przez zarząd" - powiedział PAP prezes Lisiecki.
Prawdopodobny termin emisji to pierwszy kwartał 2010 roku.
"Do emisji akcji może dojść prawdopodobnie w pierwszym kwartale przyszłego roku, chcemy pozyskać z niej maksymalnie około 10-12 mln zł. Środki pójdą na stabilny wzrost organiczny grupy, na inwestycje rozumiane jako rozwój już posiadanych aktywów " - powiedział Lisiecki.
Prezes Point Group poinformował, że spółka może przeprowadzić też kolejną, większą emisję akcji, a jej celem byłoby sfinansowanie przejęcia.
"Większej emisji akcji można się spodziewać w przypadku akwizycji istotnego aktywa. W tym roku zajęliśmy się przede wszystkim porządkowaniem Grupy Kapitałowej PMPG i przygotowaniem jej do intensywnego rozwoju - głównie organicznego. Jednocześnie uważnie śledzimy rynek medialny pod kątem ewentualnego zakupu, który moglibyśmy sfinansować z kolejnej emisji" - powiedział Lisiecki.
Dodał, że w centrum zainteresowania Point Group są raczej większe podmioty.
"Szukamy aktywów porównywalnych skalą z "Wprost", ale z tym jest problem, bo podobnych aktywów na rynku jest niewiele" - powiedział.
Lisiecki poinformował, że do ewentualnej akwizycji mogłoby dojść w drugim kwartale 2011 roku.
"Zidentyfikowaliśmy wstępnie podmioty, którymi jesteśmy zainteresowani, podjęliśmy z nimi rozmowy. Szukamy szeroko, interesuje nas telewizja, internet i ekrany. W samej prasie trudno jest znaleźć duże aktywa" - powiedział.
Dodał, że gdyby "Rzeczpospolita" ponownie pojawiła się na rynku jako aktywo do kupienia, PMPG z pewnością ponownie mu się przyjrzy.
"W przypadku "Rzeczpospolitej" największym problemem jest jednak wycena, gdyż oczekiwania właścicieli są relatywnie wysokie" - powiedział.
Lisiecki zapowiada, że na początku roku Point Group opublikuje prognozy na 2011 rok, planuje również szczegółowo przedstawić strukturę przychodów w ramach grupy kapitałowej PMPG SA.
"W pierwszym kwartale, być może już w raporcie rocznym, opiszemy strukturę naszych przychodów. Na razie prezentujemy jedynie wyniki globalne, a to nie pokazuje, gdzie są nasze przychody i gdzie mamy potencjał. Dlatego planujemy przedstawić strukturę, pokazać, ile zarabia "Wprost", ile zarabiają pozostałe spółki, ile agencja reklamowa, ile wydawnictwo" - powiedział.
Piotr Rożek (PAP)
pr/ asa/
Depesza pochodzi z Serwisu Ekonomicznego PAP z 10.11.2010 16:01