PARTNER SERWISU
vdimlprq
1 2 3 4
artex
0
Dołączył: 2009-01-27
Wpisów: 30
Wysłane: 15 listopada 2009 15:24:29 przy kursie: 6,50 zł
Raport nie wpłynął jakoś znacząco na kurs spółki, obroty nadal małe, aczkolwiek raport jest bardzo "plusowy" - przynajmniej dla mnie. Widzicie tu panowie jakies szanse na wybicie po tej długiej konsolidacji ~6,1~6,5...?? Think
W.D. prosimy o komentarz do ostatniego raportu.

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 15 listopada 2009 16:16:58 przy kursie: 6,50 zł
Akcje się raczej kiszą, bo obraz nie jest jednoznaczny:
www.stockwatch.pl/gpw/ace,wykr...

Przeogromną zaletą tej spółki jest jej jednorodna działalność, nie zanieczyszczona mydłem i powidłem. Oraz kompetencje inżynierskie w zakresie hamulców, które przekładają się na przewagę konkurencyjną w branży. Modelowo jak z książki biznesowej. Dodatkowo spółka bardzo mądrze rozwija portfolio produktów: nowe wichajstry, ciągle w ramach hamulców, kierowane do tych samych klientów. To ma sens.

Niestety, powyższa siła jest słabością, gdy w branży jest dekoniunktura. Ale jak na skalę kryzysu w motoryzacji, ACE i tak ocaliło znaczną część swego biznesu. Wróciła jej rentowność, ale brakuje jeszcze ponad 6 mln € aby zasypać dziurę z dwóch najgorszych kwartałów. Można powiedzieć, że radzi sobie nieźle. Jak na giełdę to trochę mało. Od 2 lat wartość księgowa praktycznie się nie zmienia. Zaś w ocenie perspektyw trzeba zawsze wziąć pod uwagę ryzyko kursowe, jako że podstawową walutą spółki jest euro. Żeby plan miał szansę powodzenia, to z naszej perspektywy wartość spółki powinna rosnąć szybciej niż postępować będzie spodziewane umocnienie złotego.

artex
0
Dołączył: 2009-01-27
Wpisów: 30
Wysłane: 16 listopada 2009 10:52:34 przy kursie: 6,50 zł
Dziś znacznie lepiej thumbright

Co do raportu...

.... pozytywne jest takze to, ze bardzo ograniczyli wydatki i wprowadzą nowe produkty na ktorych bedą w stanie zarabiac znacznie lepsze pieniądze od 2010r.
Co do umocnienia euro - raczej krótkofalowa sprawa myśle ;)


Kasia Stefanska
4
Dołączył: 2009-05-05
Wpisów: 1 251
Wysłane: 27 lutego 2010 21:06:02 przy kursie: 7,65 zł
wave Witam, poniżej zamieszczam omówienie kwartalnego skonsolidowanego sprawozdania Automotive Components Europe S.A. [ www.stockwatch.pl/gpw/ace,wykr... ]. To jeszcze nie jest sprawozdanie roczne – na to jeszcze czekamy.


Przychody ze sprzedaży wzrosły troszkę w porównaniu do poprzedniego kwartału ale rentowność brutto nieznacznie spadła. Za to w porównaniu do 4q2008 przychody wzrosły istotnie no i udało się wypracować zysk brutto. Spółka wdrożyła w 2009 roku jakiś plan oszczędnościowy i ograniczyła koszty. Dlatego mimo niewielkich zmian na sprzedaży spółka wyszła w 2009 roku na plus.

Spółka jest uzależniona od koniunktury w sektorze samochodowym lub motoryzacyjnym jak kto woli. W tym odbiła się ostatnio sprzedaż samochodów ale jeszcze nie produkcja. Ta ma w 2010 roku utrzymać się na podobnym poziomie co w 2009 ze względu na dotychczasowe ograniczanie stanów zapasów. W produkcji widać za to było tendencję do przenoszenia się z samochodów drogich na tańsze. Dla ACE nie jest to najlepsze informacje, ponieważ produkuje podzespoły do hamulców tarczowych, które montowane są zasadniczo w droższych i nowszych modelach aut. Think

Od 3 kwartałów udaje się wypracować dodatnie przepływy operacyjne. Są cały czas na w miarę stabilnym poziomie. Te roczne skumulowane przewyższają nawet dwukrotnie wartość kredytów krótkoterminowych na koniec roku. Ponieważ spółka praktycznie nie prowadzi inwestycji (co widać w ciągłym uszczuplaniu się wartości aktywów trwałych), przepływy inwestycyjne są niziutkie. Za to te finansowe są ujemne od początku roku 2009. Ogólnie rzecz biorąc to sytuacja płynnościowa spółki jest raczej bezpieczna. Nie ratują się – tak jak inne spółki w okresie obniżonej sprzedaży – zaciąganiem kredytów, bo zrobili to pod koniec 2008 roku i wystarczyło. Teraz mogą je spokojnie spłacać. thumbright

W bilansie nie widać żadnych ciekawych lub niepokojących ruchów. I ogólnie rzecz biorąc, to sytuację spółki odbieram bardzo pozytywnie. Najbardziej chyba cieszy sytuacja w zakresie przepływów. Bo jak ta gwarantuje przynajmniej krótkoterminowe bezpieczeństwo, spółka będzie w stanie przetrwać nawet zmniejszenie przychodów ze sprzedaży. A jak się jeszcze weźmie pod uwagę to, że te już nie spadają, to wygląda to nieźle.

Wcześniej wspomniałam o tym, że spółka pocięła koszty operacyjne i osobowe. Akurat ten sektor specjalizuje się chyba w cięciu kosztów u poddostawców, podnoszenia jakości produktów i zmniejszania strat z tytułu usterek i jeszcze zarządzaniu całym łańcuchem dostaw. Ciśnienie producentów aut na obniżanie kosztów będzie tym silniejsze, im niższe będą marże na sprzedaży samochodów. W długim okresie to dla ACE oznacza jeszcze większe wysiłki w zakresie cięcia kosztów lub zmian technologii produkcji na tańsze i mniej pracochłonne. W tym zakresie umiejętności zarządzających już się potwierdziły. thumbright


To podsumowując muszę powiedzieć, że mi się umiarkowanie podoba. W razie co proszę o komentarze.

Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 27 lutego 2010 21:08

TomKo
0
Dołączył: 2009-04-05
Wpisów: 139
Wysłane: 9 marca 2010 22:02:44 przy kursie: 10,56 zł
Zarząd Automotive Components Europe S.A. niniejszym informuje, że w dniu 8 marca 2010 roku Rada Dyrektorów otrzymała oficjalne zawiadomienie od pana Laurence Vine-Chttertona o jego natychmiastowej rezygnacji z powodów osobistych z funkcji Dyrektora Rady Dyrektorów Spółki.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 12 marca 2010 08:19:15 przy kursie: 10,30 zł
Jeśli się to potwierdzi to będzie to bardzo zła wiadomość dla ACE i CAR...
gospodarka.gazeta.pl/gospodark...
Cytat:
Teraz to się skończy. Od czerwca tego roku rozporządzenie GVO ma zostać zniesione. Zdaniem gazety, będzie to kosztowało polskich kierowców ok. 3 mld zł rocznie.

marcos
0
Dołączył: 2010-09-26
Wpisów: 16
Wysłane: 28 stycznia 2011 14:11:21 przy kursie: 9,44 zł
Spółka trochę zapomniana przez inwestorów, szkoda bo ładny rajd zaliczyliśmy od 1zł.
W 2009 2 mln zysku myślę że za 2010 będzie 4mln jednak nie widać jakiegoś dużego ruchu na papierze
Edytowany: 28 stycznia 2011 14:12

Arkuos
1
Dołączył: 2010-05-12
Wpisów: 212
Wysłane: 10 lutego 2011 08:41:07 przy kursie: 10,90 zł
Do osób, które są dłużej na ACE, jak myślicie jaki wpływ na wyniki ACE będzie miała rekordowa produkcja samochodów w Niemczech ?

Można prosić o komentarz AT w sprawie zachowania kursu spółki ? :)

PawelKlimek
0
Dołączył: 2009-05-09
Wpisów: 4
Wysłane: 10 lutego 2011 15:17:29 przy kursie: 10,91 zł
A jak myslisz......oczywiscie ze ma wplyw i to znaczacy

The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 1 marca 2011 22:20:38 przy kursie: 9,84 zł
Jest raport:

Raport ACE

Kasia mogłabyś omówić raport ACE?


The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 3 marca 2011 22:58:45 przy kursie: 9,95 zł
Czy ktoś z redakcji Stockwatch mógłby omówić raport?

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 3 marca 2011 23:38:15 przy kursie: 9,95 zł
Damy radę - będzie jutro. Uprasza się o cierpliwość :)

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 5 marca 2011 03:20:25 przy kursie: 9,95 zł
Omówienie wyników za q4’2010 dla ACE S.A.

Spółka jest zarejestrowana Luksemburgu, co ma swoje namacalne konsekwencje. Dla inwestorów zainteresowanych finansami oznacza to, że jej raportów próżno szukać na stronie Infostrefy (to taka przypadłość części zagranicznych firm notowanych na GPW). Dla akcjonariuszy zainteresowanych sprawami korporacyjnymi oznacza to, że Spółka jest zarządzana z zachowaniem anglosaskiego ustroju z tzw. 1-tier Board.


To zaś oznacza, że nie ma oddzielnego Zarządu i Rady Nadzorczej. Proszę tego nie mylić z dostawcą Tier 1. Piszę o tym, bo Czytelnicy mogą się spotkać z tą terminologią w komunikatach, dokumentach, bądź opracowaniach nt. Spółki i może to wywołać nieporozumienie. Spółka jest dostawcą poziomu Tier 2, czyli z punktu widzenia producenta samochodów – poddostawcą.

Przejdźmy do finansów.

Firma raportuje w euro i to jest waluta funkcjonalna spółki holdingowej, która jest notowana na GPW i tą waluta będę się posługiwał w omówieniu. Myślę, że kluczowe dla oceny dokonań firmy jest porównanie spojrzenie na nią w perspektywie 2009 / 2010, a więc odpowiedź na pytanie, jak radzi sobie na pokryzysowym rynku.

Ilościowo sprzedaż wzrosła rok do roku o 11%, zaś wartościowo o 9,2m€, czyli prawie 12%. Dynamika tego wzrostu jest dość złożona. Za 62% odpowiada 1-szy kwartał - to połączony efekt niskiej bazy i dobrego początku 2010 roku. Potem mamy powolne opadanie zakończone mocnym wybiciem w 4-tym kwartale 2010. Za 97% wzrostu nominalnego odpowiada sprzedaż produktów. Ta z kolei wzrosła o 9,6% z racji wolumenu, a o 2,4% z racji cen. To źle wróży rentowności i rzeczywiście marża gross profit nieustannie w tym roku zniżkuje (z 22,4% w q1 do 17,0% w q4). W porównaniu do poprzedniego roku stanowi to znaczącą zmianę, ponieważ wtedy nie schodziła poniżej 22% (oczywiście poza fatalnym pierwszym kwartałem). Procent procentem, a nominalnie firma na core businessie wypracowała jednak 950tys. € extra. Niestety koszty organizacji wzrosły o 1,8m €. Z tego 0,7m.to koszty zarządu, a kolejne 0,7m to mniejsze pozostałe przychody operacyjne.

W kwestii rentowności produkcji na firmę negatywnie działają gorsze mix’y produktowe (mniej rentowne), wzrost cen żeliwa sferoidalnego, wzrost cen energii w Hiszpanii oraz koksu w Czechach, a także umocnienie się złotego oraz wyższe wydatki na płace. To chyba wyczerpuje katalog możliwych czynników! Tak więc wynik operacyjny zamknął się kwotą 3,5m €, wobec zeszłorocznych 4,3m. Dodatkowo Zarząd donosi o spadku popytu na nowe samochody, a wzrost produkcji wiąże raczej z odnawianiem zapasów. Prognoza sprzedaży samochodów na 2011 wg PWC to (minus) -1,9%, ale co do produkcji to jednak (plus) +3% Tutaj uwaga: Zarząd uważa, że jest w stanie odzyskać rentowność w średnim (nie: krótkim!) terminie. Liczy bowiem na wzrost segmentu żeliwnego oraz odrodzenie się segmentu aluminiowego. Istotnie, analiza wariancji sprzedaży pokazuje spadek zarówno wolumenowy, jak i cenowy. Należy przy tym pamiętać, że w takim przemyśle, jak Automotive takie inicjatywy, jak continuous improvement, JIT, TQM, lean manufacturing, kaizen albo Six sigma to wręcz religia.

Co jeszcze interesujące, to fakt, że firma zmierza jednak trochę do dywersyfikacji koncentrycznej, czyli wokół swoich głównych kompetencji. Tu cytat z raportu: „Przejeta w 2008 roku spółka Feramo w Czechach oferuje szeroki wachlarz produktów odlewanych z żeliwa szarego dla sektora konstrukcyjnego, przemysłu hydraulicznego, elektro-technicznego, motoryzacyjnego, a także elementy małej architektury urbanistycznej. Sprzedaż dla sektora motoryzacyjnego stanowił ponad 10% przychodów Feramo.” Ze względu na lokalizację tej firmy Zarząd kładzie jednak duży nacisk na rozwój w niej produkcji dla Automotive. Planuje się wzrost mocy z 15 do 40 tys. ton w ciągu 3-4 lat, co ma doprowadzić wyniki Feramo do poziomu pozostałych dwóch zakładów.

Kolejna nowość to wydzielenie działalności badawczo-rozwojowej do osobnej spółki, która ma pełnić rolę centrum kompetencyjnego. Dobrze zorganizowane powinno przynieść synergię.

Wyniki podreperowało za to mniejsze ujemne saldo linii finansowej, dzięki czemu wynik netto jest lepszy, niż przed rokiem: 2,5m€ wobec niecałych 2,0 €. Tak więc mamy nominalny wzrost wyniku, ale jego jakość jest moim zdaniem gorsza.

Bilans.

Aktywa bardzo stabilne, a uwagę przyciąga tylko wzrost środków pieniężnych.
W pasywach lekko wzrosło zadłużenie kredytowe. Jednocześnie jego struktura się wydłużyła. Nieco wzrosły zobowiązania handlowe. W strukturze bilansu uwagę zwraca wysoki lewar – ok. 52%. Przy czym same kredyty, to 25% sumy bilansowej. Jednak kredyty bieżące to obecnie 2m €, przy CF operacyjnym na poziomie 10m € (ponad połowa z tego to amortyzacja).

Cash flow.

Tu też jest bardzo powtarzalnie. O milion gorzej w sekcji operacyjnej. Kolejne dwa w sekcji inwestycyjnej. To dlatego, że w zeszłym roku za 1m sprzedano aktywa trwałe, w tym za 1m więcej zakupiono. Znacznie lepsza linia finansowa. W zeszłym roku spłacano kredyty oraz znacznie gorsza była linia „pozostałe” (cokolwiek by to miało znaczyć). Warto zauważyć, że cash flow znacznie przekracza wynik, co dodaje firmie bezpieczeństwa.

Dla mnie to obraz typowej machiny produkcyjnej. To, że rok był w zasadzie trudny widać jedynie w rachunku wyników.
Link do wskaźników: www.stockwatch.pl/gpw/ace,wykr...


Reasumując:

Firma jest totalnie uzależniona od koniunktury w swojej branży. Branża nie jest schyłkowa, ale standardem w niej jest ciągła presja na marże. Wynika to z jej specyfiki – poszczególne produkty mają określony czas życia, a od dostawców oczekuje się ciągłych oszczędności wynikających z przesuwania się po krzywej doświadczenia. Jednocześnie non-stop trzeba pracować nad następną generacją produktów. Dopóki mówimy o poprawie produktywności w wyniku działań organizacyjnych, to dla firmy nic nowego. To się nazywa Life Cycle Costing. Problem zaczyna się, gdy nożyce zamykają się z powodu nietypowego wzrostu cen czynników produkcji, albo mamy wojnę cenową. Z pierwszą sytuacją mamy do czynienia obecnie. Druga jest potencjalnie możliwa, jeśli zacznie zanikać popyt. Ale paniki nie widać. W pierwszym przypadku firma sobie pewnie poradzi, a to właśnie ze względu na przyzwyczajenie do ciągłego podnoszenia produktywności. W drugim może być trudniej ze względu na wysoki lewar i konieczność dotrzymywania kowenantów.
Zarząd jednak patrzy w przyszłość umiarkowanie optymistycznie. Czy to optymizm uzasadniony, to już kwestia indywidualnej opinii o rynku motoryzacyjnym. Tyle, że tutaj naprawdę działa zasada „co nie zabije, to wzmocni”.
Powyższa treść przez 60 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

The Winner
0
Dołączył: 2009-08-15
Wpisów: 167
Wysłane: 16 marca 2011 09:59:49 przy kursie: 9,35 zł
IMG kupuje akcje ACE i przekracza próg 5%:

gielda.wp.pl/kat,36996,title,A...

rafsty
PREMIUM
38
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 393
Wysłane: 16 kwietnia 2011 02:10:08 przy kursie: 9,16 zł
Dywidenda:
Cytat:
ACE może wypłacić połowę ubiegłorocznego zysku jako dywidendę

Źródło: Parkiet

PawelKlimek
0
Dołączył: 2009-05-09
Wpisów: 4
Wysłane: 13 maja 2011 18:48:19 przy kursie: 7,53 zł
Jak tam po raporcie.Jak dla mnie calkiem niezly.Szczerze mowiac spodziewalem sie 23mnln przychodow i z 700mln netto straty.Mamy 24 i ponad 700 na plus .Jezeli spadajace ceny surowcow utrzymaja te tendencje to drugi kwartal bedzie bardzo bardzo dobry.
Jakie macie zdanie.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 4 czerwca 2012 20:37:21 przy kursie: 5,49 zł
Alternatywna wersja uchwały zaproponowana przez akcjonariuszy posiadajacych
co najmniej 5% kapitału akcyjnego NWZA w dniu 04.06.2012 r.
Walne Zgromadzenie zatwierdza wypłate dywidendy w łacznej kwocie 2 123 051,50 EUR wwysokosci 0,10 EUR za akcje płatnej z rachunku “Inne rezerwy” . Dzien prawa do dywidendy
zostaje ustalony na 2 lipca 2012 roku, a dzien wypłaty dywidendy na 14 wrzesnia 2012 roku.
Powysza alternatywna wersja uchwały wpłyneła do Spółki 28 maja 2012 roku.

grum
PREMIUM
101
Dołączył: 2009-03-11
Wpisów: 916
Wysłane: 4 czerwca 2012 20:52:43 przy kursie: 5,49 zł
NWZA w dniu 04.06.2012 r. propozycja skupu akcji za 5 mln EURO w ciągu roku !!

Alternatywna wersja uchwały zaproponowana przez akcjonariuszy posiadajacych
co najmniej 5% kapitału akcyjnego na NWZA w dniu 04.06.2012 r.
Walne Zgromadzenie upowania [...] do dokonywania zakupu akcji Spółki [...] przez maksymalny okres jednego (1) roku od dnia niniejszego Zgromadzenia.
Maksymalna wartosc akcji, jakie moga zostac nabyte przez Spółke nie moe przekroczyc
łacznie pieciu milionów Euro (5,000,000 EUR).

sasky
PREMIUM
49
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-11-29
Wpisów: 2 767
Wysłane: 18 listopada 2013 08:10:54 przy kursie: 13,35 zł
ACE puściły hamulce – analiza techniczna w porannym Wykresie dnia.


kliknij, aby powiększyć


Szczegółowe omówienie sytuacji w serwisie Wiadomości SW:
www.stockwatch.pl/wiadomosci/a...
Liczby nie kłamią (...) ale kłamcy liczą

wacław
0
Dołączył: 2013-08-24
Wpisów: 70
Wysłane: 22 listopada 2013 22:54:12 przy kursie: 15,90 zł
osobiście uważam że to co się dzieje z rekomendacjami na GPW to jest po prostu cyrk. Hossa rekomendacjowa.
Ja rozumiem że jak jest hossa, to reko naganiają na kupno i podążają za kursem i jak ktoś chce pchać papier po tym jak już się nachapał, to mu koledzy puszczają takie reko żeby było łatwiej pod górkę o ile już wcześniej skupił tyle ile chciał, ale to z ACE to jest po prostu przegięcie.

Spółka orze praktycznie kwartał w kwartał to samo do znudzenia, informacje o tym że jest niezadłużona, że ma kasę na skup i że są możliwe akwizyjcje jest znana od dawna i przetrawione 100 razy, więc dorabianie historyjek z tym samym bla bla bla oraz standardowych głupot o ożywieniu itd to żadne uzasadnienie, tymczasem mamy sytację, gdzie chłopcy z Erste bez (moim zdaniem) akiś znaczących informacji ze spółki np skokowego wzrostu wyniku lub nieoczekiwanych pozytywnych informacji, zmieniają rekomendację z 13 na 22 zł w odstępie 5 tygodni. Co takiego niesamowitego zdarzyło się w ACE że tak strasznie im się spodobała? Bioton 3zł howgh !

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3 4

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,296 sek.

hxqciokh
mkccbyop
aospgdwr
Komunikaty ESPI/EBI Automotive Components Europe SA

ZOBACZ TAKŻE:
Wiadomości | Akcjonariat | Wyniki finansowe
Analiza fundamentalna | Analiza techniczna | Wycena akcji

Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
qlaxtdbh
peenkkak
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat