PARTNER SERWISU
nbvhypid
4 5 6 7 8
piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 21 lutego 2012 22:43:40 przy kursie: 8,08 zł
www.parkiet.com/artykul/119606...
Cytat:
SSZ otrzymały nakaz zapłaty, planujemy ugodowe rozwiązania i dalej jesteśmy zainteresowani nabyciem KKS – poinformowała nas Małgorzata Then, p.o. prezesa Dolnośląskich Surowców Skalnych. Nie zdradziła, w jaki sposób konflikt może zostać zażegnany.

Czyżby to był powód tego szarpniecia po 16? Czy dobra mina do złej gry pani p.o. prezesa?

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 21 lutego 2012 22:49:52 przy kursie: 8,08 zł
Tak jak Ministerstwo jest zwiazane z DSS tak samo DSS z Ministerstem. Przy wyborze Covecu bylo sporo nieporozumien i naduzyc,podobnie z DSS. Wszystko to jeden wielki pic na wode fotomontarz z inwestycjami w Polsce- wszedzie zawyazanie kontraktow, afery korupcyjne, zle wykonane prace,pelno poprawek jesli nie katastrof budowlanych.

DSS samo nie przejmowalo,przejmowala spolka zalezna DSS Zachod,ktora ma zobowiazania wobec skarby panstwa a nie sam DSS jako podmiot dominujacy.


I tutaj pytanie,czy DSS ma obowiazek konsolidacji w wynikach za 2011 DSS Zachod? powiedzmy,jesli jest to podmiot ktory mieli i maja zamiar sprzedac w ciagu 12 miesiecy? czy ze wzgledu na poziom zobowiazan(wazny dla grupy)sa zobowiazani?

Ja jednak nie przywiazuje w wypadku DSS wiekszej wagi do wynikow,bo spolka jak wiekszosc wie jest dosc znacznie zadluzona(wskaznik ogolnego zadluzenia),ale za to jest łakomym kąskiem do przejecia z racji zblizajacych sie inwestycji na kolei jak rowiez remontach drog i posiadaniu kopalni,gdzie mozliwe ze znajduja sie dosc znaczne poklady pierwiastkow rzadkich i....kilka innych rzeczy.
Edytowany: 21 lutego 2012 22:55

daniel23651
0
Dołączył: 2009-05-04
Wpisów: 250
Wysłane: 23 lutego 2012 18:14:22 przy kursie: 7,10 zł
Pragma Inkaso w imieniu RM Logistics złożyła wniosek o upadłość DSS
23.02. Warszawa (PAP) - Pragma Inkaso w imieniu RM Logistics złożyła wniosek o upadłość DSS w trybie likwidacyjnym.
www.gpwinfostrefa.pl/palio/htm... Eh?


pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 23 lutego 2012 18:39:21 przy kursie: 7,10 zł
Wartość księgowa 286,62MLN PLN a oni upadłość ogłaszają za dług 4M. Wszystkie media o tym trąbią. Coś mi tu w tej układance nie pasuje.

liczbero
0
Dołączył: 2008-10-09
Wpisów: 123
Wysłane: 23 lutego 2012 19:08:37 przy kursie: 7,10 zł
Zeby nie bylo tak slodko, to z tego samego wywiadu:
"Mimo że władze spółki nie przewidują dalszego wzrostu zadłużenia w najbliższym czasie, na koniec 2011 roku zadłużenie netto DSS wyniosło już ponad 330 mln zł."
A to juz jest pewnie maly klopot.

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 23 lutego 2012 19:36:51 przy kursie: 7,10 zł
Kontrakt na autostradę A2 to 756 050 000,0 zł brutto nie wiem tylko jak to procentowo wychodzi jeśli chodzi o konsorcjum. Zadłużenie więc nie powinno dziwić. Nikt takie gotówki nie ma w kasie.

maobab
0
Dołączył: 2011-02-08
Wpisów: 221
Wysłane: 23 lutego 2012 19:46:22 przy kursie: 7,10 zł
Być może podwykonawcy zwęszyli sposób jak szybko dostać kasę. Jednej firmie udało się dogadać to teraz kolejne są w kolejce.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 23 lutego 2012 19:54:14 przy kursie: 7,10 zł
Czytajac komiunikaty typu" Kolejna spolka XYZ zlozyla wniosek o upadlosc DSS z powodu dlugu wobec podmiotu XYZ w wysokosci X zl" daleko nikt nie zajdzie.

Gra tu sie zacznie za kilka dni,ale nie z powodu powyzszych komunikatow. Popatrzcie co sie stalo w ostatnim czasie w spolce, kto ma jakie pakiety,co spolka posiada, komu jest winna pieniadze od kogo dostala kredyty.


robberto
0
Dołączył: 2010-10-15
Wpisów: 62
Wysłane: 23 lutego 2012 20:05:30 przy kursie: 7,10 zł
Widzę tu pewną analogię do tego co się na przełomie roku działo na Trakcji w związku z problemami Poldimu m.in. na budowie A1. Jeśli to ta sama gra to teraz czas na tytuły egzekucyjne, komornika, zjazd kursu, (zakupy), komunikaty o zawarciu ugody... :)
Edytowany: 23 lutego 2012 20:06

maar99
0
Dołączył: 2010-05-16
Wpisów: 37
Wysłane: 23 lutego 2012 22:23:35 przy kursie: 7,10 zł
Według tego artykułu Pani prezes chciała podpisać umowę na lock up z Panią Danutą Łuczak, ktoś się może orientuje czy doszło do podpisania takiej umowy.


Denim29
0
Dołączył: 2011-11-19
Wpisów: 40
Wysłane: 24 lutego 2012 00:04:25 przy kursie: 7,10 zł
mdtrader napisał(a):
Czytajac komiunikaty typu" Kolejna spolka XYZ zlozyla wniosek o upadlosc DSS z powodu dlugu wobec podmiotu XYZ w wysokosci X zl" daleko nikt nie zajdzie.

Gra tu sie zacznie za kilka dni,ale nie z powodu powyzszych komunikatow. Popatrzcie co sie stalo w ostatnim czasie w spolce, kto ma jakie pakiety,co spolka posiada, komu jest winna pieniadze od kogo dostala kredyty.



mdtrader mógłbyś objaśnić co masz na myśli pisząc to co powyżej? Co się stało w ostatnim czasie w spółce? Poza wyjściem ING i wcześniejszym wejciem Calatravy nic się nie zmieniło ostatnio, ale o tym wszyscy wiedzą. To samo kredyt ciągle z tego samego banku. Spółka winna kasę to jest prawie wszystkim:) a że posiada cenne aktywa też wszyscy wedzą i nie przeszkadza to wszystko najpierw kursowi mocno spadać, potem odbić się do lini trendu spadkowego a teraz spowrotem spadać? Co masz na myśli obajnij troszkę, negatywnie/pozytyenie odczytywać Twoją tajemniczą wypowiedź?:))

empel
0
Dołączył: 2008-11-27
Wpisów: 242
Wysłane: 24 lutego 2012 09:35:06 przy kursie: 7,26 zł
Informacja dla wystraszonych:
http://stooq.com/n/?f=575647

Wiadomo,że rząd nie pozwoli sobie na przykrą niespodziankę i DSS ma parasol ochronny do czerwca.

buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 24 lutego 2012 09:57:43 przy kursie: 7,26 zł
Wnioski o upadłość rozpatruje sąd, a jak powszechnie wiadomo sądy są niezawisłeblackeye i żadem minister transportu nie ma tu nic do gadania.

Miras
PREMIUM
4
Dołączył: 2009-01-05
Wpisów: 303
Wysłane: 24 lutego 2012 10:58:20 przy kursie: 7,26 zł
empel napisał(a):
Informacja dla wystraszonych:
http://stooq.com/n/?f=575647

Wiadomo,że rząd nie pozwoli sobie na przykrą niespodziankę i DSS ma parasol ochronny do czerwca.


Coś mi się wydaje ,że w tym konsorcjum to Boegl&Krysl zaczyna ogrywać wiodącą rolę. Sam kontrakt też nie jest z pewnością jakoś wysokomarżowy, choć pewno ze względu na sytuację w jakiej był podpisywany nie tragiczny.

pablo_n
0
Dołączył: 2009-07-31
Wpisów: 358
Wysłane: 24 lutego 2012 11:00:29 przy kursie: 7,26 zł
Kontrakt na pewno jest mocno zyskowny!

Teraz zastanówmy się czy kwota 50M PLN za pakiet większościowy to dużo czy mało? :)

compaq100
0
Dołączył: 2010-12-05
Wpisów: 610
Wysłane: 24 lutego 2012 15:24:59 przy kursie: 7,26 zł
Zwracam uwagę,że na czas realizacji kontraktu A2 powstał nowy podmiot tj.konsorcjum Boegl&Krysl,DSS
i z tym podmiotem została zawarta umowa na realizację kontraktu.
Za zobowiązania finansowe wynikające z kontraktu na A2 ponosi odpowiedzialność zgodnie z umową konsorcjum a nie DSS.

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 24 lutego 2012 19:42:02 przy kursie: 7,26 zł
Autostrada peka

Cytat:
Gdy zima odpuściła, pokazało się wiele fuszerek na autostradzie A1 między Toruniem a Strykowem i budowanej A2. Odpowiedzialny za budowę tej drogi były minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, teraz wicemarszałek Sejmu, od sprawy się odżegnuje. W słowach jest bardzo oszczędny.


poznym wieczorem wrzuce kilka przemyslen na temat, jak w Polsce wygladaja inwestycje na przykladzie COVEC, DSS etc.bo uwazam,ze to jest kryminal. Nie wspominajac o prywatyzacji KSS i Zlotoryi - no,ale polityka,polityka i raz jeszcze polityka.


Jesli chodzi o zyskownosc tego kontraktu,to bylbym bardzo ostrozny, bo ja uwazam,ze jesli zamkna sie na mniejszym minusie za ten kontrakt niz 70-100 mln to bedzie duzy sukces.


Denim29
0
Dołączył: 2011-11-19
Wpisów: 40
Wysłane: 24 lutego 2012 21:50:43 przy kursie: 7,26 zł
mdtrader a dasz radę odpowiedzieć na wczorajsze późnowieczorne Twoje tajemnicze sformułowania i moje pytania?

mdtrader
0
Dołączył: 2011-05-22
Wpisów: 749
Wysłane: 25 lutego 2012 01:45:42 przy kursie: 7,26 zł
Juz pozno na rozwiniecie tego co pisalem wczoraj,ale przed snem -tym ktorzy nie jeszcze nie spia kilka newsow)albo moze nie czytajcie,bo nie zasniecie? bo,ciezko zasnac z mysla,ze w XXI wieku w Polsce,ktora przeprowadza jedne z wiekszych inwestycji drogowych,inwestycji ktore sa bardzo drogie,drozsze niz w Niemczech(mimo,ze sila robocza polska).

Wyegzekwujemy naprawe szkod

Wyegzektwuja? a jesli nie bedzie od kogo?

Cytat:
Od wykonawców autostrad zostanie wyegzekwowane usunięcie najdrobniejszych nawet usterek - zapewnił minister transportu Sławomir Nowak. Poinformował, że problem pęknięć może prawdopodobnie dotyczyć odcinków A1, A2 i A4.


Cytat:
Pod wpływem mrozu na budowanych właśnie autostradach A2 i A1 pojawiły się szczeliny w asfaltowej podbudowie, głównie na tzw. szwach technologicznych. Minister wyjaśnił, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma mobilne laboratoria i bada, jak głębokie są pęknięcia i której warstwy dotyczą. Czytaj także:


Cytat:
Minister zapewnił, że wykonawcy są zobowiązani do stosowania odpowiednich technologii, a autostrady obejmuje pięcioletnia gwarancja. Powiedział, że w środę spotkał się ze wszystkimi wykonawcami odcinków autostrad w Polsce


5 letnia gwarancja? hm... ciekawe kto za niektore firmy krzaki bedzie te reklamacje realizowal-)

a tutaj najlepsze

Cytat:
"Bardzo wyraźnie im powiedziałem: tutaj nie będzie z wami kompromisu (...) jeśli chodzi o zadbanie o jakość na tych drogach, bo to polscy podatnicy płacą bardzo ciężkie pieniądze na te drogi" - relacjonował.


Tak placimy bardzo ciezkie pienadze,za drogi ktore jeszcze nie zostaly otwarte a maja mnostwo wad. Zastanawiam sie co za inspektora zatwierdzi odbior- bo bedzie musial sporo dostac pod stolem,aby sie na to zgodzic,bo nie watpie ze beda pozwy nie tylko za A2,ale za wiekszosc drug ostatnio budowanych. Ten chore wybory w przetargach firm,ktore wygrywaja je dzieki najnizszej cenie ofertowej-skandal! Skandal,ze dzieje sie to za nasze pieniadze,skandal ze robia to ludzie,ktorz tymi drogami beda jezdzic i ku**** bo,albo beda stac w korku(czytaj bedzie jeden pas przejezdny a reszta w remoncie) albo bedzie jechal w koleinach etc.!!!!


"Wyegzekwujemy od wykonawcy każde usunięcie najdrobniejszej nawet usterki, po to, żeby potem nam nie mówiono, że właśnie coś zostało sfuszerowane" - zapewnił.

To ja sie pytam-kto wybral COVEC? kto wybral DSS- ktore ani nie mialo ekspertow,wiedzy,know how,zasobow aby podjac sie takiego konktraktu?kto?

To jakby firma "Stachu Remonty" wygrala przetarg na wykonczenie pomieszczen na Stadionie Narodowym?mimo,ze zatrudnialalby 10 fachowcow,tz. 10 jesli kazdy przyjdzie do pracy,bo polowa to alkoholicy.

Cytat:
Pytany, jakie odcinki zostaną wybudowane na Euro 2012, przypomniał, że już wcześniej mówił, iż nie będzie przejezdności na A4 i A1, a na A2 przejezdność "jest możliwa". Wskazał, że szczególnie na A1 i A4 są poważne opóźnienia. "Jeżeli nie są uzasadnione rozmyciem nasypów poprzez powódź albo innymi zdarzeniami losowymi (...), będziemy żądali odszkodowań finansowych" - powiedział.

TO ja zadam wyciagniecia odpowiedzialnosci,za tych ktorzy pozwolili na taka fuszerke!

Cytat:
Nowak poinformował, że wykonawcy autostrad zaoferowali w przetargach najniższe ceny, ale potem bardzo wzrosły ceny asfaltu. W związku z tym teraz oczekują np. waloryzacji lub zgłaszają dodatkowe roszczenia.

"Nie możemy waloryzować, bo nie ma takich klauzul w kontraktach, nie będziemy podnosili ceny. Nie mamy pieniędzy na płacenie więcej wykonawcom. Jeżeli ktoś się zdecydował na wybudowanie, musi w odpowiedniej jakości za odpowiednią cenę wybudować" - powiedział. "Prędzej czy później te drogi będą" - obiecał.


Cytat:
Nowak poinformował, że na razie od chińskiej firmy Covec udało się w ramach odszkodowania otrzymać "bardzo niewiele".

"Została uruchomiona przez Deutsche Bank część gwarancji, chyba 12,5 mln zł zostało nam wypłacone z tego kontraktu. Domagamy się zwrotu reszty gwarancji ok. 115 mln zł od gwarantujących ten kontrakt banków chińskich. W związku z tym toczy się również proces sądowy o wyegzekwowanie tej gwarancji i proces sądowy o zapłacenia nam odszkodowania za niewybudowanie tej drogi" - wyjaśnił.


To poki co 10% odzyskali.

Te drogi to bedzie wstyd na skale swiatowa!Najgorsze w tym to,ze zginie na nich wiele osob i jestem ciekaw czy Nowak dlugo bedzie jeszcze ministrem?

Szczeliny na A1 i A2

Cytat:
Pod wpływem mrozu na budowanych właśnie autostradach A2 i A1 pojawiły się szczeliny w asfaltowej podbudowie, głównie na tzw. szwach technologicznych - ustaliła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken


Cytat:
"Jeśli naprawa tych usterek zostanie przeprowadzona dobrze, spękania będą poszerzone i oczyszczone, to przy obecnym poziomie technologii nie powinno być zagrożeń dla trwałości autostrady" - powiedział PAP dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie prof. Leszek Rafalski.


Cytat:
Podobnego zdania jest prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa Wojciech Malusi. "Tu jednak nie ma winy wykonawcy, ale raczej inwestora. Generalna Dyrekcja po pierwsze wymaga budowania warstwy pośredniej ze sztywnego asfaltu, który w naszym klimacie się nie sprawdza, a po drugie narzucane przez nią terminy wymagają narażania nawierzchni na działania niskich temperatur" - tłumaczył.


A moze prawo by zmienic? zamiast roku papierkowej roboty skrocic do 4 miesiecy? Kiedy wygralismy organizacje Euro 2012? Lotniska gotowe z problemami,brak autostrad,kolej ledwo daje rady,dworce tez dopinane na ostania chwile! Stadion Narodowy za 2 mld -jedna wielka klapa so far!


Cytat:
"Zanim do tego dojdzie, wszelkie pęknięcia i szczeliny muszą zostać zespolone" - zaznaczyła. Według niej takie usterki jak pęknięcia między "odcinkami roboczymi" zdarzają się często, nie tylko w Polsce. Dodała, że powodem powstania szczelin mógł być spadek temperatury podczas ostatnich mrozów - w nocy do minus 30 stopni przy gruncie.

Jakie rozwiązanie zostanie przyjęte, będzie wiadomo pod koniec następnego tygodnia, po zakończeniu szczegółowych badań. "Zapewniam, że nikt nie przykryje pęknięć kolejną warstwą asfaltu. Będziemy stale monitorować i badać jakość wykonania prac, które nadal prowadzone będą na koszt wykonawcy" - powiedziała Nelken.



buldi
0
Dołączył: 2009-02-21
Wpisów: 5 068
Wysłane: 25 lutego 2012 02:30:01 przy kursie: 7,26 zł
MD Trader - długo by się rozwodzić, ale ogólnie wygląda to własnie tak jak napisałeś.

Mam dwóch kumpli - geodetów, którzy jako podwykonawcy obsługiwali budowę autostrad na wschodzie.
Obydwaj zgodzili się na to, bo przyciągnęła ich kasa. Znacznie wyższa niż średnia w branży, natomiast zgodnie twierdzą że podpisali swoje umowy wiedząc, że tam są problemy z płynnością. Kilkumiesięczne terminy płatności to na tych inwestycjach standard okupiony przyszłą opłacalnością kontraktu.
Nie wierzę że te problemy z płynnością dotyczą tylko spółki na wątku której piszemy. Wg nich taki jest właśnie polski standard narzucony przez zleceniodawców i kompletnie nie dziwią się, że Covec odpuścił sobie współpracę wg tak przyjętych norm finansowania w obawie o utratę płynności na polskim odcinku działalności.

Technologicznie pojawiły się odsadziny po zimie, więc wedle mojej wiedzy coś musiało być nie tak z podbudową. U nas w budowlance przyjmuje się strefy przemarzania - od 120cm(Mazury i rejony Podkarpacia) do 80cm(Dolny Śląsk) Jeżeli narzucono technologicznie warstwę pośrednią która stanowiłaby membranę dla wód opadowych na płytszej głębokości byłbym zdziwiony głupotą projektantów, chociaż właściwie nic mnie już nie powinno dziwić. Podbudowa to nie tylko podkład mechaniczny pod wysokie obciążenia ale i warstwa drenażowa.

Coś zawiodło, czegoś nie dopilnowano, ktoś wykazał się kompletnym brakiem zrozumienia tematu - więc teraz kiedy niektórzy próbują pod Donkiem rozpalić ognisko trzeba znaleźć winnych. Trzeba komuś dowalić .
Machina do polowań na czarownice ruszyła i niestety pechowo DSS wkręcił się w trybka.

Tak ja to widzę.
Edytowany: 25 lutego 2012 02:47

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


4 5 6 7 8

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,382 sek.

bowrluyv
qicyoebf
gwrexiol
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
ofoshcia
dfvmtcxy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat