Anomaly i stuff wokół niego, to obecnie sprawa bez znaczenia. Jedynka była świetnym powiewem świeżości i pokazał że z oklepanego tematu można wyciągnąć coś zaskakującego. Potem była tylko coraz lepsza grafika, i generalnie pokaz tego że 11bit świetnie potrafią pisać nieduże łądne gry, mając niesamowicie małe koszty produkcji. W sumie pozwalało to oszacować potencjał zespołu, ale nic już nie przyniosło konkretnego.
Po Anomaly rynek dosłownie został zalany klonami gier 3D tower defence i offence. Dlatego Korea, 2ka i Defenders miały tak pod górkę. Temat się wyczerpał a konsument rozproszył swoją uwagę na dziesiątkach podobnych produktów. No i do tego doszło ogromne piractwo na Androidzie, które zabiło popularność 2ki na nim.
TWOM ma tą przewagę nad serią Anomaly że temat jest nieszablonowy, niebanalny i nikt nie wpadł na pomysł (jeszcze) zrobienia klonów tego stylu. Będzie też absolutnie bez konkurencji na iOS czy Androidzie (mam nadzieję że na nim na samym końcu, bo skala piractwa jest tu niesamowita)
TWOM jest też dojrzałe. Stylem, emocjami. Nie wstyd o nim pisac nawet najpoważniejszym dziennikarzom mainstreamowych gazet. Anomaly, co by nie mówić, nigdy w życiu nie trafiłoby na pierwsze strony gazet, nawet jakby biło milionowe rekordy sprzedaży i zebrało tonę branżowych nagród. No głupio pisać poważny artykuł o gierce o kosmicznych wieżyczkach... nie? Co innego emocje realnego świata, jeszcze przedstawione tak niesamowicie.
nie pastwcie się już nad tym Anomaly, Defenders może wyciągnie jeszcze trochę kasy i da jakiś tam zysk netto spółce (w sumie też ważne że nawet mniej udane produkty nie są u 11Bit wtopami finansowymi, jak to konkurencja ma w stylu robić), ale temat jest już zamknięty.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD