193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 01:04:17
przy kursie: 65,50 zł
Wątku nie prowadzę od dawien dawna. Jest kompletnie nieaktualny, jeśli wrócę do kroniki to chyba założę nowy wątek, bo od ok 2 lat inwestuje a nie gram. I robie to zupełnie, ale to zupełnie inaczej niż kiedyś, bo jestem bo naprawdę ogromnej serii przemyśleń giełdowych, co przynosi mi obecnie niezwykle wymierne zyski. Jutro jak będę miał chwile to chyba dobrze będzie założyć wątek o polskim game Dev..., ale najpierw muszę się porządnie wyspać (szczyt sezonu w firmie) @graf. .. kto nie przyspekulowal na petrolu chociaż raz, ten nie zrozumie klimatów gpw ;p , przez wiele lat spekulacja była dla mnie jak mieszanina hobby i narkotyku. Na szczęście mam to już za sobą. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 01:14
|
|
0 Dołączył: 2014-12-13 Wpisów: 2
Wysłane:
14 grudnia 2014 01:42:42
przy kursie: 65,50 zł
Duze podziekowania dla Scarrego i reszty odpowiadajacych
|
|
1 Dołączył: 2012-06-10 Wpisów: 213
Wysłane:
14 grudnia 2014 10:01:13
przy kursie: 65,50 zł
6 miejsce ogólnie i 2 nie licząc promocji..tego sie nie spodziewał chyba nikt Ciekawe kiedy zaczną robić wyprzedaże świąteczne ?
|
|
|
|
0 Dołączył: 2009-06-03 Wpisów: 19
Wysłane:
14 grudnia 2014 11:26:01
przy kursie: 65,50 zł
rockq napisał(a):tgregor1974 napisał(a):Na steamie TWOM jest reklamowane w głównym oknie. Wyświetla się jako trzecia pozycja. Myślę, że ma to bardzo istotne znaczenie na pozycję w bestach. W tygodniu nie widziałem gry w głównym oknie i wypadła z pierwszej "10". Skoro Steam ją promuje to TWOM musi generować istotną dla nich sprzedaż. Ktoś jest zorientowany czy promowanie gry w głównym oknie wiąże się z jakimiś kosztami po stronie wydawcy? Nie ma dodatkowych kosztów :) Z tego co się orientuję, to Steam, przy wyborze do górnego paska, bierze pod uwagę wiele czynników, np.: - Znaczenie premiery, - Umowy z wydawcami/twórcami - duzi wydawcy potrafią wynegocjować minimalny czas przez który gra ma być promowana, w zamian za umieszczenie jej na Steam, - Promocje, - Obecność w top 10/20 - Pojawienie się DLC lub ważnego updateu do znaczącej gry, - Sympatia do twórców i chęć budowania odpowiedniego wizerunku (przy TWoM może mieć to duże znaczenie), - ROI z umieszczenia gry na pasku - jeżeli skok sprzedaży jest znaczący po umieszczeniu gry na pasku, gra ma większe szanse na powrót (to również może mieć duże znaczenie w przypadku TWoM). Jeżeli jest tak jak piszesz to świetnie. Efekt reklamy w głównym oknie widać od razu. Mamy 6 miejsce w tej chwili. Najlepsze jest to że TWOM potrafi wyprzedazać takie potęgi jak Fry Cry, The Crew, Arma, Day Z. Moim zdaniem ważne jest żeby spółka potrafiła zrobić z TWOM rozpoznawalną markę. Jezeli tak się stanie gra może sprzedawać sie bardzo dobrze przez długi czas. Dlatego warto zainwestować w takie rzeczy jak koszulki, gadżety, banery reklamowe w sklepach. Wiadomo, że najlepiej idzie sprzedaż cyfrowa i i jest najbardziej rentowana, ale stworzenie marki TWOM pozwoli firmie sprzedawać grę jeszcze przez długi czas na wysokim poziomie i będzie miało znaczenie przy wprowadzeniu nowych produktów.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-22 Wpisów: 351
Wysłane:
14 grudnia 2014 11:52:25
przy kursie: 65,50 zł
Cytat:Moim zdaniem ważne jest żeby spółka potrafiła zrobić z TWOM rozpoznawalną markę. Jezeli tak się stanie gra może sprzedawać sie bardzo dobrze przez długi czas. Dlatego warto zainwestować w takie rzeczy jak koszulki, gadżety, banery reklamowe w sklepach. Wiadomo, że najlepiej idzie sprzedaż cyfrowa i i jest najbardziej rentowana, ale stworzenie marki TWOM pozwoli firmie sprzedawać grę jeszcze przez długi czas na wysokim poziomie i będzie miało znaczenie przy wprowadzeniu nowych produktów. Jestem podobnego zdania. Przy dobrym rozegraniu, gra może stać się mroczniejszą wersją The Sims, z wieloma DLC rozszerzającymi funkcjonalność. Do tego TWoM ma ogromny potencjał na wysokobudżetowy sequel. Wyobrażacie sobie tego typu grę, tylko w pełnym nextgenowym 3D, na PC i konsole, w klimatach bitwy Stalingradzkiej? To byłoby coś niesamowitego :) Co ciekawe, 11bit nie musiałby pewnie nawet pracować nad techniczną stroną tej gry, tylko użyczyć marki i zadbać o nadzór merytoryczny, a nad projektem mógłby pracować zewnętrzny doświadczony zespół, finansowany bezpośrednio przez potencjalnego wydawcę - przy sprawdzonych brandach, takie deale nie są rzadkością. Jest tyle możliwości rozwoju firmy i produktów, że aż głowa pęka :) PS. Ponownie, z niedowierzaniem, obserwuję to co się dzieje na liście bestsellerów. W tej chwili siła TWoM szokuje chyba największych optymistów :) Ciekawe co się stanie jutro, jak wieczorkiem odpadną promocje?
|
|
0 Dołączył: 2010-10-18 Wpisów: 434
Wysłane:
14 grudnia 2014 12:19:58
przy kursie: 65,50 zł
Trudno o lepsze rokowania na najbliższe tygodnie. Mija miesiąc od premiery, a tutaj powrót w wielkim stylu, bez przecen i promocji na szczyty. Z DLC pewnie gra posiedzi na topie do końca roku...
Kurczę, sorry za te banały ale to jest taki ewenement jak na GPW...
Ale tak naprawdę, to już czekam na jakąś nową prezentację/konferencję, jak rok temu, uaktualniającą i podsumowującą bieżącą strategię. No i kiedy wreszcie się czegoś dowiemy o "Industrialu"... Dobrze byłoby się dowiedzieć jakichś konkretów/przeznaczeniu o silniku MMORPG nad którym pracują...
|
|
0 Dołączył: 2014-03-12 Wpisów: 529
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:01:34
przy kursie: 65,50 zł
anty_teresa napisał(a):wariatus napisał(a):@anty_teresa - pozwól, że się upewnię - mówisz, że w wycenie jest obecnie mniej niż milion i więcej niż 200tys? więcej niż 600 Jak czytam to na teraz optymistyczna wersja sprzedażowa szacowana przez forumowych speców to 150 tys, a wycena 150 milionów uwzględnia więcej niż 600 tysięcy, czyli czterokrotnie więcej niż teraz tak? Ile czasu zajmie sprzedaż kolejnych 400-500 tysięcy żeby sprostać wycenie?
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:03:28
przy kursie: 65,50 zł
Weź jeszcze raz przeczytaj te wypowiedzi forumowych speców...
|
|
110 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-12-14 Wpisów: 1 748
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:07:34
przy kursie: 65,50 zł
Panowie! Analizujecie tu fundamenty, poziom sprzedaży i wskaźników po osiągnięciu zakładanych poziomów sprzedaży. Nie wiem na ile to sensowne i potrzebne na tym etapie. Z AT pewnie można coś tam wyczytać, ale dużo "mądrych" to pewnie będzie jak już AT będzie można "analizować" wstecznie. Ja uważam, że to co się tu dzieje to początek sukcesu nie mającego porównania z czymkolwiek co było kiedykolwiek na naszym rynku. To początek GRY i początek FIRMY. Możliwości są wielopłaszczyznowe a "bitowcy" udowodnili już co potrafią i należy zakładać, że będą potrafili zwielokrotnić dotychczasowy sukces. To ,że wielu się ciągle zastanawia, wątpi (najwięcej czasu na zastanowienie i przeanalizowanie potrzebuje "Gruby" z fundów -tych podążających za decyzjami innych - a takich chyba jest najwięcej  ) doskonale rokuje dla poziomów kursu. Bo "Gruby" jak już się zastanowi , to kupi, w to nie wątpię. Myślę, że jedyną strategią tutaj jest "KUP/ZAKOP/ZAPOMNIJ". Odkop za 2 lata i zastanów się co dalej.
Edytowany: 14 grudnia 2014 13:14
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:20:34
przy kursie: 65,50 zł
@kastaltoano tak. po pierwsze jestem tez pod ogromnym wrażeniem miejsca na Steam.. spodziewałem się góra 2-3 tygodni w top 10, my ciągle sprzedajemy się jak najlepsze przeboje! na dodatek w weekend, kiedy sprzedaż wszystkich gier jest na Steamie największa, to TWOM zachowuje się jak growa potęga - wtedy poprawia swoją pozycję a nie spada. co do zniżek.. czy ja wiem czy jest sens? Czy jest sens np robić na święta 25% przeceny i liczyć na top 3-5 kiedy w pełnej cenie IMHO mamy spokojnie top 20-30? Grę kupuje dojrzały gracz, już widać że to będzie long seller, marka wyrobiona, nie zapomną o niej za miesiąc czy pół roku. To już zakładam że 11bit potrafi samo najlepiej ocenić z czego będzie najwięcej pieniędzy moja ocena sprzedaży gry pozostaje tak jak podałem ostatnio, poprawiając swoje szacunki, które uznaje za zbyt konserwatywne: do raportu: steam + reszta kanałów + pudełka: 1-1,2 mln sztuk w cenie zbliżonej do pełnej, a do końca 2015 kolejne 1 mln. W tym mobilki, a bez konsol. edit: top 6 steam w tak dobrym momencie sprzedaży gier w roku... lol win1248 napisał(a):anty_teresa napisał(a):wariatus napisał(a):@anty_teresa - pozwól, że się upewnię - mówisz, że w wycenie jest obecnie mniej niż milion i więcej niż 200tys? więcej niż 600 Jak czytam to na teraz optymistyczna wersja sprzedażowa szacowana przez forumowych speców to 150 tys, a wycena 150 milionów uwzględnia więcej niż 600 tysięcy, czyli czterokrotnie więcej niż teraz tak? Ile czasu zajmie sprzedaż kolejnych 400-500 tysięcy żeby sprostać wycenie? zdajesz sobie sprawę win1248 ze zaczynasz robić etatowo za forumowego głupka ? Zaraz przypominają mi się tytani bankiera, tłumaczący jak to 11bit nie ma szans na rozwój, jeszcze pare miesiecy temu, albo zapraszający do przeskakiwania na kolejne guana typu CIG. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 13:36
|
|
|
|
1 Dołączył: 2014-11-20 Wpisów: 8
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:41:05
przy kursie: 65,50 zł
moim zdaniem również przy takim poziomie sprzedaży nie ma co robić wielkich obniżek (>20%) tylko po to, żeby być w TOP10, bo i tak z -10% powinniśmy być wysoko, a mnie jako klienta i gracza mocno denerwuje fakt, że kupię coś na premierę lub w jakiejś promocji, a po tygodniu pokazuje się jeszcze lepsza promocja, jeszcze 10-20% różnicy nie robi, ale przy >30% już się żałuje, że się nie poczekało tej chwili. Problem jeszcze większy jak się nawet nie zdążyło pograć. Mam też nadzieję, że gry zbyt szybko nie pozwolą wrzucić do Humble Bundle lub innych tego typu akcji, a wiem, że sporo osób może na to czekać, bo poprzednie gry 11bit już parę razy w nich się znalazły. Niech poczekają na to co najmniej z rok, jak już gra zdąży zaliczyć obniżki o 75% i więcej.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:45:25
przy kursie: 65,50 zł
@Jamodokładnie, znaczy w Humble Bundle może sie znaleść ale na zasadzie trzeciego kroku- za 1 USD najstasze ich produkty, za 10 USD z np Defenders + Spacecom, za np 25-30 USD - wszystko to + TWOM. Ale to sa kumaci ludzie, przy tak zasysaniu produktu nie oddadzą go za darmo, bo po co ? mnie nie wzrusza tak pozycja Steam jak to ze chce zobaczyć w raportach w 2015 jak najwięcej pieniędzy ;p;p;p btw: a nasze cudo właśnie wskoczyło do.. TOP 5  .. przez to głupie nie uwzględnianie promocji prawdopodobnie jest drugą albo trzecią najlepiej sprzedającą się grą Steam!! * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 13:49
|
|
0 Dołączył: 2009-06-03 Wpisów: 19
Wysłane:
14 grudnia 2014 13:51:39
przy kursie: 65,50 zł
rockq napisał(a):Cytat:Moim zdaniem ważne jest żeby spółka potrafiła zrobić z TWOM rozpoznawalną markę. Jezeli tak się stanie gra może sprzedawać sie bardzo dobrze przez długi czas. Dlatego warto zainwestować w takie rzeczy jak koszulki, gadżety, banery reklamowe w sklepach. Wiadomo, że najlepiej idzie sprzedaż cyfrowa i i jest najbardziej rentowana, ale stworzenie marki TWOM pozwoli firmie sprzedawać grę jeszcze przez długi czas na wysokim poziomie i będzie miało znaczenie przy wprowadzeniu nowych produktów. Jestem podobnego zdania. Przy dobrym rozegraniu, gra może stać się mroczniejszą wersją The Sims, z wieloma DLC rozszerzającymi funkcjonalność. Do tego TWoM ma ogromny potencjał na wysokobudżetowy sequel. Wyobrażacie sobie tego typu grę, tylko w pełnym nextgenowym 3D, na PC i konsole, w klimatach bitwy Stalingradzkiej? To byłoby coś niesamowitego :) Co ciekawe, 11bit nie musiałby pewnie nawet pracować nad techniczną stroną tej gry, tylko użyczyć marki i zadbać o nadzór merytoryczny, a nad projektem mógłby pracować zewnętrzny doświadczony zespół, finansowany bezpośrednio przez potencjalnego wydawcę - przy sprawdzonych brandach, takie deale nie są rzadkością. Jest tyle możliwości rozwoju firmy i produktów, że aż głowa pęka :) PS. Ponownie, z niedowierzaniem, obserwuję to co się dzieje na liście bestsellerów. W tej chwili siła TWoM szokuje chyba największych optymistów :) Ciekawe co się stanie jutro, jak wieczorkiem odpadną promocje? Moje wyobrażenie ewentualnej kontynuacji idzie w kierunku Leningardu. Tzw. blokada Leningradu trwała 2,5 roku a zabrała za sobą 1,5 mln ofiar, głównie ludności cywilnej. Klimat II wojny światowej połączony z dramatem ludności cywilnej to dałoby piorunujący efekt.
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
14 grudnia 2014 15:20:21
przy kursie: 65,50 zł
Jak by ktoś z Krakowa szukał pudełka z TWoM to w Empiku w galeri krakowskiej były jeszcze 3 sztuki. Niestety nie podoba mi sie ekspozycja, musialem dobrze poszukać.
|
|
0 Dołączył: 2010-10-18 Wpisów: 434
Wysłane:
14 grudnia 2014 15:36:32
przy kursie: 65,50 zł
Heh, jestem jak najdalszy od pomysłu wyprzedaży potencjału gry, jednak w „czarny” weekend zdecydowali się na 10% obniżkę, co wg mnie było racjonalnym (aczkolwiek symbolicznym) ukłonem w stronę klientów przyzwyczajonych do tradycyjnej corocznej wyprzedaży. Coś podobnego mam na myśli. Zresztą gra poradzi sobie świetnie tak czy inaczej, zwłaszcza jeśli DLC będzie wartościowym dodatkiem… Wydaje się, że TWOM, jego sprzedaż i to co się wokół niego dzieje w mediach osiągnął stan samopodtrzymującego hype’u. To co tutaj się od czasu do czasu podlinkowuje, to tylko wierzchołek góry lodowej, obserwowalnej tylko dlatego, że dotyczy artykułów w wysokonakładowej prasie lub uznanych serwisach o międzynarodowym zasięgu, natomiast odbijają/opisują one tylko zjawisko, które buzuje prawdopodobnie na dziesiątkach forów, blogów, etc na całym świecie. Nie jestem w tym w ogóle oryginalny, Scaryy coś takiego już przewidywał po premierze.
Chciałbym jeszcze kilka groszy o koszcie tworzenia TWOM, który to stał się podstawą do szacowania poziomów sprzedaży, za sprawą wypowiedzi prezesa o zwrocie kosztów w pierwszy weekend. W podlinkowywanych wycinkach padają kwoty pomiędzy 1 a 3 mln pln. Siedzę w branży szeroko rozumianej jako software’owa i TWOM wydaje się być projektem średniej wielkości. Pracę nad projektem można podzielić na koncepcję i implementację. Trudno byłoby mi uwierzyć, że implementacja gry powstała mniejszym nakładem niż praca 10 osób przez rok. Jak wiadomo, powstał produkt o doskonałej jakości – a to też kosztuje. No i weryfikacja, testy, przecież też nie za darmo. Na fazę koncepcji/projektu przyjąłbym 30% wysiłku implementacji. Myślę, że te założenia nie są wygórowane. Dobrze, teraz cyferki:
Praca dobrego programisty w większych miastach to około 7-10 tys brutto, stolica spokojnie dołoży 30% więcej, można przyjąć skromne 10 tys dla uproszczenia. Czyli 1 200 000 na koszty osobowe implementacji, 360 000 na koszt projektu. Testowanie ciężko mi wycenić, być może mieli sporo ochotników, w liczmy do implementacji nawet usuwanie błędów. Niech weryfikacja kosztuje 500 000 co uważam za taniochę. Ale co z pozostałymi kosztami jakości… A przecież koszty są nie tylko osobowe, przecież są komputery, narzędzia, miejsce biurowe, światło itp. Itd. – można śmiało dodać na to 50% kosztów osobowych i to skromnie licząc. Moim zdaniem ten projekt raczej kosztował 3 mln co i tak byłoby tanio.
Byłoby dobrze gdyby ktoś jeszcze, kto ma do czynienia profesjonalnie z produkcją SW wypowiedział się i poddał krytyce powyższe dywagacje.
|
|
193 Dołączył: 2011-02-28 Wpisów: 4 958
Wysłane:
14 grudnia 2014 15:42:05
przy kursie: 65,50 zł
Cytat:W podlinkowywanych wycinkach padają kwoty pomiędzy 1 a 3 mln pln. ale też zwróć uwagę że 11bit zaznaczyło że zwróciły się wszystkie koszty produkcji gry. A nie tylko samo jej napisanie. Kosztem jest chociażby marketing, testowanie itd. * "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet. * "The market can remain irrational longer than you can remain solvent" * "scared money don’t make money" aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD
Edytowany: 14 grudnia 2014 15:43
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
14 grudnia 2014 15:51:05
przy kursie: 65,50 zł
Koszty szacowali na 1-2 MLN a nie 1-3 MLN. Testerow mieli za darmo, to wiemy. Natomiast same koszty np. komputerow juz poniesli przy wczesniejszej produkcji. Biuro tez maja raczej w wersji budget (bylem, widzialem). Z tego co pojawia sie w mediach, to nad gra pracowalo ok 6 osob.
|
|
0 Dołączył: 2009-06-03 Wpisów: 19
Wysłane:
14 grudnia 2014 16:04:46
przy kursie: 65,50 zł
GRAF78 napisał(a):Jak by ktoś z Krakowa szukał pudełka z TWoM to w Empiku w galeri krakowskiej były jeszcze 3 sztuki. Niestety nie podoba mi sie ekspozycja, musialem dobrze poszukać. Na Śląsku w Katowicach w Silesii City Centrum gra dostępna zarówno w Saturnie jak i w Empiku. Na półkach leży tak po 4-5 sztuk, co do ekspozycji to raczej nie w centrum a gdzieś z boku. W innym dużym mieście na Śląsku w Saturnie rozmawiałem ze sprzedawcą szukając gry. Sprzedawca nie tylko że znał tytuł, ale był też aktywnym graczem, opowiadał że to świetna gra i cała ekpipa Saturna w to ciupie, wiedział też że to polski produkt.
|
|
19 Dołączył: 2010-09-14 Wpisów: 130
Wysłane:
14 grudnia 2014 16:10:06
przy kursie: 65,50 zł
topfacet napisał(a):Koszty szacowali na 1-2 MLN a nie 1-3 MLN. Testerow mieli za darmo, to wiemy. Natomiast same koszty np. komputerow juz poniesli przy wczesniejszej produkcji. Biuro tez maja raczej w wersji budget (bylem, widzialem). Z tego co pojawia sie w mediach, to nad gra pracowalo ok 6 osob. @topfacet uważam, że testerów nie mieli za darmo .To co było w mediach to były ostatnie szlify i poprawki. Nie znam się aż tak bardzo na produkcji gier, ale wyobrażam sobie, że tworzoną grę trzeba testować na każdym etapie produkcji.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
14 grudnia 2014 16:12:08
przy kursie: 65,50 zł
Scarry napisał(a):Cytat:W podlinkowywanych wycinkach padają kwoty pomiędzy 1 a 3 mln pln. ale też zwróć uwagę że 11bit zaznaczyło że zwróciły się wszystkie koszty produkcji gry. A nie tylko samo jej napisanie. Kosztem jest chociażby marketing, testowanie itd. Moim zdaniem źle interpretujesz. Marketing nie jest kosztem produkcji.
|
|