2 Dołączył: 2014-12-07 Wpisów: 5
Wysłane:
12 lutego 2015 19:30:23
przy kursie: 78,77 zł
anty_teresa napisał(a):cad_man napisał(a):taaa, a dodając do tego, że w kasie spółki jest kolejne 7 mln to wychodzi już 28 mln zł..?????? Dobre, ale chyba nie prawda: 7 mln w należnościach i 7 mln w gotówce = 14 mln przychodów (mniej więcej) Z dokładnością do podatku VAT A jak to jest ze stawką VAT w przypadku sprzedaży gier przez Steam? Czy i kiedy obowiązuje stawka zerowa - dla eksportu usług? Czy normalna stawka obowiązuje zawsze, czy tylko gdy finalny użytkownik jest UE?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
12 lutego 2015 20:01:58
przy kursie: 78,77 zł
Wojetek napisał(a): Nie wchodźmy w semantykę bo na wycenę to ma raczej marginalny wpływ. Uchyliłeś się widzę od pytania o te 10 mln pln zysku netto za 2015. Procent monetyzacji AVE nie musi być równy temu dla TWOM i ogólnie założenie że firma zarobi jeszcze z 40-50 mln pln na TWOM jest bardzo optymistyczne (ale możliwe że realne doliczając DLC, przeceny, inne platformy) w 24 miesiące. Biorąc jednak pod uwagę te prognozy, rozwój własnego sklepu, Industrial w 2015, uważam wycenianie obecnie na C/Z = 20 to i tak konserwatywne założenie. C/Z = 10 przy takich perspektywach poprawy wyników byłoby dużym niedowartościowaniem.
W sumie to odpowiedziałem, tylko nie do końca w prost, bo wprost nie umiem. Jeśli założymy (a nie wiem czy to dobre założenie) wynik na konsole i tablety powtórzy wynik PC, to spółka podwoi zysk. W takim przypadku należy ja wycenić z podwójnego zysku obecnego, czyli na poziomie obecnego wyniku i CZ=20. Jeśli sprzedaż będzie tylko połowę PC, to mamy C/Z 15. GR ma dla mnie na razie wartość zerową, bo nie generuje wyniku. Ledwo wyszedł na plus, a ciągnął przecież sprzedaż TWOM. Industrial w zależności kiedy wyjdzie może nieco zwiększyć te oczekiwania. Cytat:A jak to jest ze stawką VAT w przypadku sprzedaży gier przez Steam? Czy i kiedy obowiązuje stawka zerowa - dla eksportu usług? Czy normalna stawka obowiązuje zawsze, czy tylko gdy finalny użytkownik jest UE? Niestety nie jestem ekspertem podatkowym i nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie.
|
|
1 Dołączył: 2014-12-31 Wpisów: 187
Wysłane:
12 lutego 2015 20:20:54
przy kursie: 78,77 zł
-dlaczego na Appstore widnieje informacja ze gra znajduje sie w sprzedazy dopiero od 2 dni? -jak myslicie dzisiejszy krotki ale gwaltowny zjazd po 14 to czyszczenie stopów czy ktos sie rozczarowal wynikami?
|
|
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
12 lutego 2015 22:01:30
przy kursie: 78,77 zł
Niestety dzis nie dotrałem na GPW, ale i tak wszystkie miejsca były zajęte Moje przemyślenia: 1) Wyniki gorsze niż moje oczekiwania (obstawiałem 15 mln net za rok), cykl życia TWOM o wiele dłuższy niż oczekiwałem 2) Strategia rozwoju i przeniesienie notowań na rynek główny bardzo mi się podoba- wejście inw. instytucjonalnych 3) SW zaktualizował wskaźniki-obecnie C/ZO 14,58 uważam za atrakcyjny poziom 4) Reakcja na wyniki- początkowo rozczarowanie, ładny finał- moim zdaniem prowzrostowo.
|
|
0 Dołączył: 2014-11-16 Wpisów: 54
Wysłane:
12 lutego 2015 23:21:38
przy kursie: 78,77 zł
Cytat:-jak myslicie dzisiejszy krotki ale gwaltowny zjazd po 14 to czyszczenie stopów czy ktos sie rozczarowal wynikami? Myślę że po prostu część graczy spanikowała - zobaczyła wynik i nie myląc o tym co może być przekazane na konferencji wywalali te swoje drobne... a że rynek jest dość płytki to i wahnięcie było spore (równie łatwo wszystko wróciło do normy). Teraz pewnie patrzą na notowania i plują sobie w brodę (z pewnością nie pierwszy i nie ostatni raz).
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
12 lutego 2015 23:29:52
przy kursie: 78,77 zł
Anty_Teresa - jeżeli dobrze rozumiem to jak wpłyną te wszystkie należności do spółki to wzrośnie stan gotówki na koncie.
|
|
1 Dołączył: 2010-11-12 Wpisów: 1 207
Wysłane:
12 lutego 2015 23:50:54
przy kursie: 78,77 zł
@chimpo Tak, zaryzykowałbym, że cześć z tych należności już wpłynęła bo od dnia bilansowego minęło już prawie półtora miesiąca. Nie wiem jak rozlicza się steam, jakie są terminy płatności ale na logikę to ponad 10 baniek powinno być na koncie spółki w tym momencie. "Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia". W.E. Buffett
|
|
0 Dołączył: 2014-11-16 Wpisów: 54
Wysłane:
13 lutego 2015 00:47:35
przy kursie: 78,77 zł
Na konferencji Prezes powiedział, że sytuacja finansowa firmy jest doskonała (dosłownie), a na kontach jest znacznie więcej niż wynika to z raportu bo kasa cały czas spływa.
|
|
32 Dołączył: 2012-09-24 Wpisów: 590
Wysłane:
13 lutego 2015 10:18:11
przy kursie: 75,00 zł
Czy były jakieś informacje odnośnie tej znaczącej umowy z Deep Silver?
Edytowany: 13 lutego 2015 10:18
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
13 lutego 2015 11:22:53
przy kursie: 75,00 zł
Witam,
A jak się zapatrujecie na wskaźnik C/WK, który jest po VIVID najwyższy w branży, na równi z CD Project, tyle że oni są co najmniej poziom wyżej niż 11bit pod każdym względem. Właściwe jest to jedyna sprawa, która powstrzymuje mnie przed wejściem z dużym kapitałem. Oczywiście ważniejszy jest wskaźnik C/Z, który jest na bardzo dobrym poziomie i co ważniejsze w kontekście inwestycyjnym zapowiada się na jeszcze lepszym, ale nie sądzicie, że C/WK jest za wysoki?
|
|
|
|
0 Dołączył: 2009-05-14 Wpisów: 149
Wysłane:
13 lutego 2015 11:30:04
przy kursie: 75,00 zł
W tej branży WK jak dla mnie nie ma znaczenia bo większość to najpewniej WNiPy.
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
13 lutego 2015 11:31:22
przy kursie: 75,00 zł
to nie fabryka maszyn żebyś na C/WK zwracał uwagę, w tej branży liczy sie: renoma, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego hitu oraz uczciwość Zarządu a to jest najwyższe w branży
|
|
6 Dołączył: 2010-12-14 Wpisów: 132
Wysłane:
13 lutego 2015 11:54:27
przy kursie: 75,00 zł
chimpo napisał(a):Czy były jakieś informacje odnośnie tej znaczącej umowy z Deep Silver? Z tego co ja wywnioskowałem to nadchodząca duża premiera związana z TWom tyczy się właśnie tej umowy z D.S. Padło też pytanie od publiczności w tej sprawie i prezes Miechowski zaczął omawiać tę kwestią ale w ostatniej chwili wstrzymał się z odpowiedzią żeby nie złamać postanowień umowy
Edytowany: 13 lutego 2015 11:56
|
|
23 Dołączył: 2012-07-19 Wpisów: 222
Wysłane:
13 lutego 2015 12:07:27
przy kursie: 75,00 zł
Asston napisał(a):chimpo napisał(a): Czy były jakieś informacje odnośnie tej znaczącej umowy z Deep Silver?
Z tego co ja wywnioskowałem to nadchodząca duża premiera związana z TWom tyczy się właśnie tej umowy z D.S. Padło też pytanie od publiczności w tej sprawie i prezes Miechowski zaczął omawiać tę kwestią ale w ostatniej chwili wstrzymał się z odpowiedzią żeby nie złamać postanowień umowyblackeye Wydaje mi się że prezes powiedział wprost, że umowa jest związana z TWOM, obstawiam że chodzi o wersje na konsole na które najlepiej sprzedają się gry w pudełkach. Bo o co innego moze chodzic ? Ciekawe było pytanie o umowy na dystrybucje pudełek, prezes powiedzial, ze w umowie staraja się zbilansować kwotę płatną z góry oraz procent od sprzedaży. Odpowiednio wysoka płatność z góry zapewnia starania wydawcy przy sprzedaży produktu.
|
|
1 Dołączył: 2012-06-10 Wpisów: 213
Wysłane:
13 lutego 2015 12:39:35
przy kursie: 75,00 zł
o właśnie, a mówili coś o konsolach ? Czy planują TWOM na konsole jeśli tak to kiedy i jakie mają oczekiwania co do tego rynku na przykładzie właśnie tej gry ?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
13 lutego 2015 12:56:57
przy kursie: 75,00 zł
lelo-pakero napisał(a):Witam, A jak się zapatrujecie na wskaźnik C/WK, który jest po VIVID najwyższy w branży, na równi z CD Project, tyle że oni są co najmniej poziom wyżej niż 11bit pod każdym względem. Właściwe jest to jedyna sprawa, która powstrzymuje mnie przed wejściem z dużym kapitałem. Oczywiście ważniejszy jest wskaźnik C/Z, który jest na bardzo dobrym poziomie i co ważniejsze w kontekście inwestycyjnym zapowiada się na jeszcze lepszym, ale nie sądzicie, że C/WK jest za wysoki? Dla spółek które generują zysk ekonomiczny, czyli wyższy zwrot z kapitału niż koszt finansowania wielkość majątku nie ma znaczenia. W branży gier nie stanowi nawet poduszki dla kursu, bo majątek stanowią koszty poniesione na pisanie gier, których nie da się sprzedać w inny sposób niż przez sprzedaż tychże gier. Moja rada - patrzeć na oczekiwany zysk w przyszłości i odnosić do teraźniejszej ceny. GRAF78 napisał(a):to nie fabryka maszyn żebyś na C/WK zwracał uwagę, w tej branży liczy sie: renoma, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego hitu oraz uczciwość Zarządu a to jest najwyższe w branży A w branży maszynowej nie liczy się:renoma, prawdopodobieństwo kolejnego innowacyjnego produktu oraz uczciwość zarządu? W jakiej branży te cechy nie mają znaczenia? Scarry napisał(a): ja sobie sukcesu tej gry na konsolach jakoś nie wyobrażam... sterowanie jest tak bardzo mocno sfocusowane na zasadach point'n'click że pady konsolowe odbiorą mnóstwo z ducha oryginalnej gry. PC - super, tablety - super, konsole... jakoś nie.
To mamy bardzo podobne zdanie
Edytowany: 13 lutego 2015 12:58
|
|
93 Dołączył: 2010-11-28 Wpisów: 1 574
Wysłane:
13 lutego 2015 12:58:13
przy kursie: 75,00 zł
nie aż w takim stopniu jak w gamedevie
|
|
0 Dołączył: 2009-10-06 Wpisów: 61
Wysłane:
13 lutego 2015 13:00:00
przy kursie: 75,00 zł
Scarry napisał(a):ja sobie sukcesu tej gry na konsolach jakoś nie wyobrażam... sterowanie jest tak bardzo mocno sfocusowane na zasadach point'n'click że pady konsolowe odbiorą mnóstwo z ducha oryginalnej gry. PC - super, tablety - super, konsole... jakoś nie. Ostatnio zastanawiałem się trochę nad tym sterowaniem i moim zdaniem da się je w dosyć prosty sposób przełożyć na konsole - gałką sterujesz postacią, masz akcje pod przyciskami (X, Y, B, A - akurat dla X-a) a dodatkowo przełączasz się pomiędzy postaciami np. triggerem. Uważam, że to powinno całkiem dobrze działać. Inna sprawa jest taka, że do tej pory 11bit nie miało zbyt dobrej passy na konsolach, to jedno, a drugie, że nie mam pewności czy ludzie grający na konsolach oczekują tego typu emocji, które kryją się za TWoM. To są raczej ludzie, którzy dla relaksu odpalają coś po pracy siedząc sobie na kanapie i relaksując, niekoniecznie pragnąc głębokich przeżyć. No ale miejmy nadzieję, że się mylę... Swoją drogą architektura obecnej generacji konsol jest tak zbliżona do PC, że podejrzewam, iż wydanie TWoM na PS4 i X1 wiązałoby się ze stosunkowo niewielkim nakładem pracy.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-16 Wpisów: 162
Wysłane:
13 lutego 2015 13:17:29
przy kursie: 75,00 zł
Można też zrezygnować z point and click, na rzecz sterowania każdą postacią osobno, w razie potrzeb wydłużyć/skrócić dzień, dodać/zmniejszyć max. liczbę osób, wprowadzić mechanikę skradania/chodu/biegu na przyciskach. Myślę, że można z tego wyjść obronną ręką i jeśli rzeczywiście szykują TWOM na konsole, to nie mam wątpliwości, że opracują odpowiednią mechanikę gry.
Inna sprawa, chyba ważniejsza to fakt bardziej "arkadowych" oczekiwań graczy gier konsolowych. Choć z drugiej strony konsole też mają już swoje lata i nie można powiedzieć, że użytkownikami są tylko dzieci i nastolatkowie. Tak czy inaczej jakaś wartość dodaną to powinno stanowić, myślę, że większą niż wersja pudełkowa na PC...
|
|
23 Dołączył: 2012-07-19 Wpisów: 222
Wysłane:
13 lutego 2015 13:32:27
przy kursie: 75,00 zł
Przesadzacie z tym sterowaniem, aczkolwiek jako gracz PCtowy w pełni się zgadzam z opinią że wiele gier, albo i wiekszość, nie nadaje się na pada. Jednocześnie trzeba pamiętać że skro gracze chętnie sięgają po strzelanki jak CS czy Battlefield, po hack'n'slash jak Diablo 3, to widać da się w to jakoś grać, dla mnie osobiście to męczarnia, ale nie chodzi przecież o osobiste upodobania a o rynek jako całość. Jeżeli gry które ewidentnie są stworzone pod sterowanie myszką, mogą się tak świetnie na konsole sprzedawać, to nie widzę problemu żeby platwormówka jak TWOM się nie sprzedała.
Edytowany: 13 lutego 2015 13:35
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.