PARTNER SERWISU
rlfncmjj
292 293 294 295 296
pieniek1
PREMIUM
2
Dołączył: 2014-04-29
Wpisów: 295
Wysłane: 13 marca 2015 14:01:08 przy kursie: 72,20 zł
Szutnik napisał(a):
pieniek1 napisał(a):
w ciągu tej konsolidacji przeszło akcji za 100 mln PLN, średnia obrotu na sesje wychodzi ponad 1 mln PLN, a ty uważasz ze nagle drobni napędzą jakiś spadek na 50-55 PLN. Chyba przeceniasz drobnych szczególnie tych grających na NC.Angel

Nie wspominając o tym ze jak 3 miechy wytrzymali to i kolejnych parę tygodni tez drobni wytrzymają.Ale rozumiem twoją konsekwencje pisania o 50 PLN od paru miesięcy.


Cieszę się, że rozumiesz, choć jak znam życie, robisz to opacznieAngel (Twoim zdaniem zapewne naganiam na spadki, bo chcę taniej odkupić Angel )

Cóż ja po prostu z doświadczenia wiem, że tego typu ruchy korekcyjne, o których piszę, są normą po takich gigantycznych wzrostach.
A czy ich zapłonem będzie większa korekta na akcjach światowych gigantów sektora w rodzaju EA czy jakiś inny powód, to w sumie sprawa drugorzędna.


EA ma kapitalziacje 17 MLD$ widziałeś ich wyniki?? to pytanie odnosi sie do rocky i jego twierdzeniu o P/E


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć


rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 13 marca 2015 17:56:46 przy kursie: 72,20 zł
@pieniek1:

Serio używasz porównania 11bit do EA? To może nie żałuj sobie i od razu wyskocz z Disneyem? A jak koniecznie chcesz przykład (w co wątpię, bo przecież Ty już swoje wiesz) to proszę bardzo:

King.com http://www.google.com/finance?q=NYSE:KING

Jeden z dominujących liderów mobilnego segmentu F2P, przychody liczone w miliardach dolarów, zyski w setkach milionów, w dniu dzisiejszym P/E 8.16.

Głupi ci brytole i amerykanie, nie? Przecież to powinno mieć P/E co najmniej w pobliżu 42.27, jak nasz Vivid. Za dwa lata z tej spółki co najmniej drugi Apple będzie, więc ta cena to czysta promocja. Głupi ci amerykanie, nie wiedzą jaką perłę mają pod ręką :/

Mogę Ci podać kolejne przykłady, ale wiem, że choćbym wymienił tu kolejnych 20 spółek, to swojego zdania i tak byś nie zmienił, więc szkoda mojego czasu. Dodam tylko, że przy przejęciach spółek z sektora gamedev praktycznie nie zdarza się, by ktoś zapłacił za taką spółkę więcej niż sześciokrotność jej rocznego zysku, a wypłata sporej część tej kwoty jest uzależniona od zrealizowania przez przejętą spółkę odpowiednich targetów w następnych 2-3 latach.
Edytowany: 13 marca 2015 17:59

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 13 marca 2015 20:35:42 przy kursie: 72,20 zł
rockq napisał(a):

praktycznie nie zdarza się, by ktoś zapłacił za taką spółkę więcej niż sześciokrotność jej rocznego zysku


ale chodzi o zysk z najlepszego roku czy z najgorszego, a może średni zysk z 10 lat?

GRAF78 napisał(a):

dużo większe znacznie maja inne czynniki kto tego nie zrozumie to nie zarobi.


nie rozumiem więc nie zarobię, ale że nie mam szansy zarobić więc nie kupuję, a skoro nie kupuję to nie stracę.
Czy mając w kieszeni 160 mln zł (kurs 72,20zł) kupiłbyś całe 11bit? Niech by ci dawał wtedy 12 mln zł zysku netto rocznie (przed opodatkowaniem od dywidendy) czyli na rękę byś dostawał niecałe 10 mln zł - na zwrot z inwestycji czekałbyś 16 lat... 16 lat... - nie znam się, ale w tego typu działalności to epoka i nie do przewidzenia, a wystarczy jeden lub dwa lata by wartość takiej spółki spadła do kilku mln... Stąd przy tak dynamicznym (pod względem trendów i technologii) rynku w jakim działa spółka to może i przy p/ee = 8 spółka jest przeszacowana.
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj


pieniek1
PREMIUM
2
Dołączył: 2014-04-29
Wpisów: 295
Wysłane: 14 marca 2015 09:46:01 przy kursie: 72,20 zł
rockq napisał(a):
@pieniek1:

Serio używasz porównania 11bit do EA? To może nie żałuj sobie i od razu wyskocz z Disneyem? A jak koniecznie chcesz przykład (w co wątpię, bo przecież Ty już swoje wiesz) to proszę bardzo:

King.com http://www.google.com/finance?q=NYSE:KING

Jeden z dominujących liderów mobilnego segmentu F2P, przychody liczone w miliardach dolarów, zyski w setkach milionów, w dniu dzisiejszym P/E 8.16.

Głupi ci brytole i amerykanie, nie? Przecież to powinno mieć P/E co najmniej w pobliżu 42.27, jak nasz Vivid. Za dwa lata z tej spółki co najmniej drugi Apple będzie, więc ta cena to czysta promocja. Głupi ci amerykanie, nie wiedzą jaką perłę mają pod ręką :/

Mogę Ci podać kolejne przykłady, ale wiem, że choćbym wymienił tu kolejnych 20 spółek, to swojego zdania i tak byś nie zmienił, więc szkoda mojego czasu. Dodam tylko, że przy przejęciach spółek z sektora gamedev praktycznie nie zdarza się, by ktoś zapłacił za taką spółkę więcej niż sześciokrotność jej rocznego zysku, a wypłata sporej część tej kwoty jest uzależniona od zrealizowania przez przejętą spółkę odpowiednich targetów w następnych 2-3 latach.


serio wyskakujesz z KING?? 11 bit ma poniżej 50 mln $ kapitalizacji a king ma powyżej 4 MLD $ kapitalizacji.

Szukasz jakiś wyjątków, żeby nagiąć fakty do swojej tezy o tym ze średnia gamedev wynosi 5-8 i basta. Otórz grubo sie mylisz zobacz na taką ZYNGE od lat pokazuje potężne straty 2014 zakonczyli strata PONAD 200 MLN $ przy przychodach 600 MLN $ sumaryczne straty z KILKU lat to 850 mln $ przy kapitalizacji 2.2 mld$. Więc kolego bardzo często się zdarza nawet na twojej liście podanej ze spółki przynoszą straty albo niewielkie zyski a sa wyceniane na kilkaset mln $ albo i więcej np GLUU p/e 61 a kapitalziacja 500 mln $.

Jesli 11 bit będzie miało kapitalizacje kilkaset mln $ to wtedy będę się zastanawiał a póki co ma kapitalizacje poniżej 50 mln $

Dlaczego KINGA tak slabo wyceniaja, nie interesuje ,mnie nie wiem może frajerzy , a może boja sie ze to będzie druga zynga gdy te proste gry jak CANDY CRUSH sie znudza ludziom. tak jak to było w przypaku GUNGHO i ich puzzle dragons, gdyby nie kupili supercell to kto wie jakby teraz wyglądaly ich finanse i kapitalziacja.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 14 marca 2015 15:17:40 przy kursie: 72,20 zł
cad_man napisał(a):

ale chodzi o zysk z najlepszego roku czy z najgorszego, a może średni zysk z 10 lat?


Rożnie się w tej kwestii umawiają, czasami jest to ostatni rok, czasami jest to najlepszy rok z jakiegoś okresu, czasami jest to średnia z kilku lat, czasami jest to skumulowany zysk z ostatniej, lub najpopularniejszej gry. Do tego zysku przemnożonego przez 5-6 następnie są dodawane twardsze składniki majątku spółki w rodzaju gotówki i nieruchomości. Wyższe waluacje zdarzają się jedynie w przypadku firm mających bardzo popularne IP (patrz Minecraft, Battlefield, Sim City, Quake/Doom, Mass Effect, etc), lub w przypadku gorączki złota w nowych segmentach rynku, gdy ktoś chce szybko zdobyć udział w rynku (tak było na początku gorączki złota w segmencie gier Casual, grach Facebookowych czy mobilnych).

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 14 marca 2015 16:28:09 przy kursie: 72,20 zł
@pieniek1:

Taki megaentuzjazm do spółki, to mogliśmy mieć w listopadzie, grudniu, i może styczniu, gdy przelicytowywaliśmy się coraz większymi szacunkami sprzedaży, i na każdą informację patrzyliśmy przez różowe okulary. Teraz, po raporcie, i sprzedaży akcji przez głównych, już trochę nie wypada, nie uważasz? Angel Najgorsze wpadki giełdowe zdarzają się ludziom, którzy zaczynają wierzyć we własny hype, więc warto czasami z dystansu spojrzeć na spółkę.

pieniek1 napisał(a):

zwrociłbym uwage na GR i załozenia zawarte w programie motywacyjnym przychody w 2014 -2016 maja wyniesc 45 mln juz wiemy jakie były wyniki za 2014 rok , wiec na 2015 -2016 maja do zrobienia duży skok przychodow i zysków.


I co? Pstrykną palcami, i nagle pojawi się kilkadziesiąt milionów przychodu? To raczej pokazuje, jak bardzo sobie nie radzą, i jak bardzo nie docenili problemów związanych ze zdobywaniem rynku na którym jest już kilku umocnionych dużych graczy, z rozbudowanymi platformami, bazą klientów i gigantycznymi budżetami marketingowymi. Jak dokładnie chcą na tym rynku konkurować? Co mi, jako klientowi mają takiego wyjątkowego do zaoferowania, abym dokonał zakupu u nich, a nie w sklepie, steam, czy bezpośrednio na stronie twórcy? Jaką wartość i nową jakość wnosi na rynku ten sklep, oprócz metoo-izmu? Mi to pachnie jedną z najgłupszych strategi biznesowych - "rynek jest ogromny, szybko rośnie, wystarczy że zdobędziemy 1% i będziemy bogaci!" - to ma być strategia?!



pieniek1 napisał(a):

Nie liczy sie 11 bit z czasów anomaly ale to jakie mają załozenia rozwoju określone w 2014...


Jak to się nie liczy? Przecież robią dokładnie to samo, co rok temu - dłubią małe projekty, licząc że w tłumie tysięcy drobnych gier wchodzących co roku na rynek klienci wybiorą akurat ich produkt. To jest dokładnie ta sama strategia co przy Anomaly, i z czasów przed 11bit, gdzie losowo skakali po tematach, starając się trafić w gusta klientów. Po ćwierćwieczu prób w końcu raz im się udało. Czy będzie powtórka? Możliwe, ale prawdopodobieństwo nie jest zbyt wysokie, bo konkurencja w segmencie indie staje się mordercza. W pierwszej połowie 2014 na Steam zadebiutowało więcej gier niż w całym 2013 roku, a z każdym półroczem ta fala staje się coraz większa. A będzie jeszcze gorzej, bo wraz z przyjaznymi warunkami licencjonowania Unreal Engine 4 i Unity 5 rynek zostanie zalany jeszcze większą falą gier. A ta fala może spowodować to co się wydarzyło wcześniej w segmencie casual, i sklepach mobilnych, czyli wyścig cen w kierunku 0$. To jest niestety bardzo prawdopodobna przyszłość segmentu rynku, w którym 11bit zdecydował się walczyć, a Wy zupełnie nie dostrzegacie tych zagrożeń :/

pieniek1 napisał(a):

tyle ze ich scieżka bedzie sie raczej opierała na grach indie bez olbrzymich budzetow ( zarówno jeśli chodzi o deweloperke jak i wydawnictwo) i mi się to podoba.


Bez olbrzymich budżetów? O deaktualizującym się argumencie niskich kosztów już pisałem wyżej - wyraźnie rosną z kwartału na kwartał, a w raporcie za pierwszy kwartał może nas czekać nieprzyjemna niespodzianka w postaci skokowego wzrostu kosztu wynagrodzeń. Ciekawe jak chcą konkurować z ludźmi, których jedynym kosztem jest jedzenie, czynsz, prąd, internet i laptop? Bo z takimi właśnie ludźmi konkuruje się w segmencie Indie.

pieniek1 napisał(a):

oni chcą sie skupiać na mniejszych projektach które mają szanse generować wielokrotność włożonej kasy


Powiedzmy sobie szczerze, że oni muszą, a nie chcą, bo pomimo finansowego sukcesu po prostu nie stać ich na produkcję gier AAA i muszą dłubać mniejsze projekty.

pieniek1 napisał(a):

11 bit może być za kilka lat naprawde znaczacym producentem porownywalnym z CDR czy techlandem tylko działającym w innej niszy growej,


W najbliższych latach firma będzie się musiała nieźle nakombinować by utrzymać ten poziom przychodów i zysków, a Ty już tu widzisz CDP czy Techland? Z takimi a nie innymi perspektywami segmentu indie, oraz finansami uniemożliwiającymi produkcję gier AAA, szanse na drugie CDP są bardzo małe. No chyba że się im mocno przyfarci, i zrobią drugie DayZ, ale przy takiej strategi inwestycyjnej już chyba lepiej pójść do kasyna, bo nie będziesz musiał czekać kilku lat na wynik "inwestycji".


pieniek1 napisał(a):

Ja bardzo licze na to ze ich wydawnictwo wypali i ze beda rozwijali bardzo ciekawe koncepcje gier innych mikro deweloperow po to żeby mieć procenty ze sprzedaży tych projektów, w tym roku zamierzaja 2 takie wprowadzić na rynek w przyszłym wiecej , a ile będzie za 2 lata jeśli będą generować ladną kasę i powiekszą znacząco zespół??


No jak na razie, to wyniki sprzedaży dotychczasowych produktów raczej nie powalają. Dlaczego miałoby się to zmienić? I dlaczego twórcy mieliby iść akurat do 11bit, a nie bezpośrednio do wielu doświadczonych wydawców, którzy, w przeciwieństwie do 11bit, potrafią zorganizować dystrybucję pudełkową na całym świecie?


Dla Ciebie, czy dla mnie, trzymanie tych akcji nie jest problemem, bo mamy je kupione na dużo niższych poziomach, więc nawet przy kilku większych wtopach spółki i tak będziemy do przodu. Ale dla tych którzy kupowali powyżej 60/70/80zł? Mimo sukcesu TWoM, mam wrażenie, że kupowanie akcji 11bit przypomina obecnie trochę kupowanie wielokrotnego zakładu sportowego - spółce musi się udać kilka rzeczy pod rząd, by zaliczyła kolejne poważniejsze wzrosty. Chyba zatrzymaliśmy się na 70zł, bo wiele osób zaczęło dostrzegać te ryzyka. Na pewno dostrzega je zarząd, inaczej nie sprzedałby części swoich akcji na tych poziomach.
Edytowany: 14 marca 2015 16:47

cad_man
0
Dołączył: 2011-07-29
Wpisów: 1 159
Wysłane: 14 marca 2015 18:04:52 przy kursie: 72,20 zł
czy ktoś może wyjaśnić jedną kwestię raportu za 4Q: koszty sprzedaży sięgnęły prawie 4 mln zł - skąd wynikły? Czy to koszt działań marketingowych TWoM?
Byki i niedźwiedzie mają swoje miejsce przy stole, a tylko osły zostają o suchym pysku...
Przyglądaj się jak upór walczy z oporem a zawziętość ze wsparciem - na końcu dołącz do wygranych i zarabiaj

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 14 marca 2015 18:10:26 przy kursie: 72,20 zł
@Cad man
Przecież 11B rapotuje w układzie porównawczym, więc gdzie Ty tam widzisz koszty sprzedaży?
@Frey
Wyobraź sobie, że na świecie są jeszcze uczciwi ludzie, którzy są na forum nie tylko po to, aby naganiać innych na akcje spółki z własnego portfela

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 14 marca 2015 19:45:22 przy kursie: 72,20 zł
Frey napisał(a):

Z czysto psychologicznego punktu widzenia Twoje wpisy rockq są dla mnie ciekawe. Z jednej strony piszesz, że masz akcje 11bit, a z drugiej wynajdujesz wszystkie możliwe negatywy i starasz się przekonać wszystkich, że akcje obecnie są wręcz przewartościowane....Eh? Zrozumiałbym gdybyś miał dopiero zamiar kupić te akcje, ale skoro już je masz to po co innych zniechęcać do ich zakupu?
Po co trzymać akcje spółki, której perspektywy i możliwości rozwoju uważa się za niewielkie, a jednocześnie ryzyko ocenia na znaczne? Chcesz, żeby inni utwierdzili Cię w przekonaniu, że należy już zrealizować zysk?

I żeby nie było wątpliwości - nie dopatruję się w Twoich postach spisku mającego na celu odebranie tanio (! blah5 ) akcji innym owieczkom. Wierzę, że skoro piszesz, że masz akcje to je masz. Po prostu z ciekawości pytam.



Prawdopodobnie zauważyłeś, że te tysiące stron wypocin napisanych na temat 11bit w ostatnich 3 miesiącach miały wręcz wstrząsający wpływ na kurs akcji, więc uważam że próba dyskusji o fundamentach bez różowych okularów będzie miała równie wstrząsający wpływ :)


A piszę, bo nie rozumiem dlaczego ludzie tracą rozum przy inwestowaniu w spółki gamedevowe, a widać to na całym rynku:
- NGS niedługo wyda grę? Reanimujmy tego trupa, wyciągnijmy jego wycenę na 12mln zł. Co z tego że ma przychody jak osiedlowy warzywniak, skoro ma takie perspektywy! Może Microsoft go kupi za 2,5mld$ jak Mojanga? Kto wie?!
- Bloober i Farm potrzebują kasy, i decydują się przeprowadzić nowe emisje? Hej, to przecież jest powód do podbicia kursu na nowe szczyty! Wooo hoo, nowa emisja! Gry będą lepsze, a kto wie może dzięki temu EA ich wykupi?
- Vivid ma niższe zyski? E nie takie niskie, trochę się skorekci, a później lecimy na nowy rekord, bo przecież w Chinach mieszka 1,5 miliarda ludzi!
- TWoM będzie działał na nowym Windowsie?! Wow, to przecież powód do podbicia kursu o 5-10%! Takie perspektywy, a jak Microsoft kupi bita to dopiero będzie grubo! king


Z perspektywy osoby pracującej w gamedevie od 15 lat widzę, że ludzie spoza branży mają jakieś niesamowite, cukierkowo-baśniwe wyobrażenie na jej temat. Kiedyś ludzie myśleli, że pracując przy produkcji gier tak naprawdę tylko całe dnie siedzę sobie przy komputerze i pykam w gry. Teraz wszyscy myślą, że lada moment zostanę multimilionerem, bo przecież Minecraft, Flapy Bird, Crossy Road, etc. I to dziwaczne wyobrażenie sprawia, że zupełnie nie zdają sobie sprawy z tego jak ta branża działa i jak bardzo jest ryzykowna.

A ja się w ostatnie 15 lat naoglądałem takich rzeczy, że nikt mnie nie przekona, że w tej branży można sobie zaplanować kilka lat na przód. Nie można. Technologia jest w nieustającym ruchu, platformy są w nieustającym ruchu, przyzwyczajenia i oczekiwania konsumentów są w nieustającym ruchu, struktura rynku jest w nieustającym ruchu, wydawcy i ich oczekiwania są w nieustannym ruchu, kanały dystrybucji są w nieustającym ruchu, metody promocji i finansowania są w nieustającym ruchu, etc. Czasami człowiek czuje się, jakby musiał biegać między ryczącymi tornadami. Na początku tego wieku widziałem, jak z rynku były hurtowo wycinane uznane firmy średniej wielkości, bo kosztowo nie były w stanie konkurować z maluchami, a jakościowo i technologicznie z gigantami. Widziałem narodziny segmentu Casual, na którym początkowo ludzie zarabiali fortuny, po czym wybuchła wojna między portalami, która sprawiła że twórcy dostawali coraz mniejszy procent przychodów, od coraz tańszych gier. Widziałem narodziny segmentu mobilnego, złote góry zarobione przez tych którzy byli pierwsi, a później licytację na coraz niższe ceny która niemal zabiła płatny segment rynku, ale jednocześnie przyczyniła się do narodzin bardzo wyrachowanego segmentu F2P. Widziałem narodziny gier na facebooku, setki miliony graczy, którzy spędzali przy tych grach całe dnie, a później gdzieś zniknęli. Widziałem szybki wzrost gier i portali flash, i upadek tego segmentu rynku niemal z dnia na dzień.

A teraz widzę co się dzieje na Steam, to tsunami gier które go zalewa, i które będzie tylko wzbierało, bo obecnie zwykły śmiertelnik ma dostęp do technologii, za którą jeszcze nie tak niedawno trzeba było zapłacić 1mln$ na dzień dobry. I gdy na to patrzę, już wiem co nadchodzi, bo widziałem to już wcześniej w innych segmentach rynku. Wy uważacie, że nadchodzące lata będą dla 11bit (i reszty branży) spacerkiem od sukcesu do sukcesu, a ja wiem że to nadal będzie bieg między ryczącymi toradami. Dzięki TWoM 11bit ma poduszkę finansową i większą rozpoznawalność, które zwiększają jego szanse na ponowny sukces, ale na jego powtórzenie nie ma żadnych gwarancji - w tej branży nawet najlepsi regularnie padają na twarz. Warto o tym pamiętać.


Edytowany: 14 marca 2015 19:51

Jakub Kowalski
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2014-05-27
Wpisów: 22
Wysłane: 15 marca 2015 13:23:25 przy kursie: 72,20 zł
rockq napisał(a):
To raczej pokazuje, jak bardzo sobie nie radzą, i jak bardzo nie docenili problemów związanych ze zdobywaniem rynku na którym jest już kilku umocnionych dużych graczy, z rozbudowanymi platformami, bazą klientów i gigantycznymi budżetami marketingowymi.


Średni czas choćby umiarkowanego rozpędzenia platformy sprzedażowej jest nieco dłuższy niż 11 miesięcy, które minęły od włączenia GR. :)

Cytat:
Co mi, jako klientowi mają takiego wyjątkowego do zaoferowania, abym dokonał zakupu u nich, a nie w sklepie, steam, czy bezpośrednio na stronie twórcy?


To akurat bardzo proste - platforma oferuje poza kupowaniem również możliwość zarabiania na grach. Ba, można kupować o 15% taniej od siebie samego.

Cytat:
Jaką wartość i nową jakość wnosi na rynku ten sklep, oprócz metoo-izmu? Mi to pachnie jedną z najgłupszych strategi biznesowych - "rynek jest ogromny, szybko rośnie, wystarczy że zdobędziemy 1% i będziemy bogaci!" - to ma być strategia?!


Nie ma być i nie jest.


Cytat:
Ciekawe jak chcą konkurować z ludźmi, których jedynym kosztem jest jedzenie, czynsz, prąd, internet i laptop? Bo z takimi właśnie ludźmi konkuruje się w segmencie Indie.


Gry to na szczęście nie wypalanie cegieł ani sprzątanie chodników: można w nich konkurować doświadczeniem, pomysłowością, pozycją rynkową, bazą fanów i jeszcze tysiącem innych aspektów, bez specjalnego skupiania się na tym, że sześciu Rosjan w kawalerce pisze kolejnego Minecrafta.

Cytat:
Powiedzmy sobie szczerze, że oni muszą, a nie chcą, bo pomimo finansowego sukcesu po prostu nie stać ich na produkcję gier AAA i muszą dłubać mniejsze projekty.


To jak przy takim podejściu nazwałbyś historię CDPu? Było ich stać na produkcję gier AAA? Czy może to był wybór jednak?

Cytat:
No jak na razie, to wyniki sprzedaży dotychczasowych produktów raczej nie powalają. Dlaczego miałoby się to zmienić? I dlaczego twórcy mieliby iść akurat do 11bit, a nie bezpośrednio do wielu doświadczonych wydawców, którzy, w przeciwieństwie do 11bit, potrafią zorganizować dystrybucję pudełkową na całym świecie?


Czemu obok indie piszesz o dystrybucji pudełkowej? Nie do końca ten segment.
Edytowany: 15 marca 2015 13:34


koszyk
0
Dołączył: 2009-05-15
Wpisów: 1 099
Wysłane: 15 marca 2015 21:11:16 przy kursie: 72,20 zł
@rockq

Najlepsza ocena zagrożeń i ryzyka, jaką na tym wątku dało się wyczytać. Liczby na dzisiaj, to nie wszystko.
Tu nie ma zawziętych sekciarzy, ale kilka kopów dostaniesz.
Pozdro.

mrJackson
5
Dołączył: 2015-03-15
Wpisów: 279
Wysłane: 15 marca 2015 22:25:35 przy kursie: 72,20 zł
@rockq

Fajnie podsumowałeś, ale te zagrożenia to bardziej odnoszą się do konkurencji, bo 11b to naprawdę zdrowa firma prowadzona przez bardzo doświadczone osoby, które mają nie miej doświadczeń od Ciebie.
Piszesz o dużej konkurencji na platformach mobilnych i przewidujesz również morderczą konkurencję w grach PC. To prawdopodobny scenariusz ale będzie on zabójczy w pierwszej kolejności dla tych co zaczynają od zera lub tych, którzy mają duże koszty i oczekują wysokich zwrotów. 11b mają ten komfort, że są już znani, mają fundusze, spore doświadczenie w produkcji i marketingu, własne rozwiązania technologiczne oraz rozwijają biznes wielopłaszczyznowo (GR, publishing). Robią to wszystko spokojnie kontrolując koszty.
Spółka wypuściła już sporo produktów i o ile wiem wszystkie przyniosły zyski, wiec wystarczy, że utrzymają tą formę i zrobią wszystko aby ich nie przejeść tylko je pomnożyć.

Szutnik
153
Dołączył: 2011-10-30
Wpisów: 1 886
Wysłane: 16 marca 2015 13:28:27 przy kursie: 72,00 zł
Widzę, że wątek ma już nowego wroga publicznego,: rockqAngel , którego każdy miejscowy fan 11B uważa za swój obowiązek kopnąćAngel

Już zaczęło się odsądzanie od czci i wiary ("wiedza ze sklepika osiedlowego" itp.)człowieka, który miał odwagę zwrócić uwagę na zagrożenia i napisać swoje, sensownie umotywowane zdanie.

Ciekaw jestem, czy takie samo potępienie spotkałoby rockq ze strony dzielnych aktywistów tego wątku, gdyby wystąpił z tezami, że 11B jest superfirmą z niesprawiedliwie niską wyceną fundamentalną, z perspektywą wzrostów o 1500% jeszcze w tym roku, a nowe gry studia, choć w fazie zalążków, z pewnością okażą się oszałamiającymi sukcesami?Angel
Czy z równą zaciekłością zwalczalibyście jego tezy, jako przesadnie optymistyczne?
To oczywiście pytanie retoryczne, bo i tak nie wierzę w udzielenie mi sensownej odpowiedzi.
Ale chciałbym, byście sobie poważnie postawili to pytanie, bo odpowiedź na nie wskaże, w jakim miejscu (psychologicznie) obecnie jesteście, państwo aktywiści.

"Kupuj akcje, ilekroć zobaczysz na wykresie Wiewiórkę, siedzącą na ramieniu Clowna. To się nazywa Analiza Techniczna" - Dilbert (Scott Adams) :-)

11 bit team member
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2010-10-14
Wpisów: 112
Wysłane: 16 marca 2015 14:40:48 przy kursie: 72,00 zł
Dzien Dobry,

Ja do tych wszystkich otrzeźwiajacych, i trzeźwych, i sceptycznych - versus napaleńcy, rozgrzani i jak tam Panstwo ich zwiecie - chciałem zaadresować pewną informację, wielokrotnie przez nas powtarzaną - otóż TWoM to nie jest pierwsza gra, jaka na siebie zarobiła, bowiem wszystkie nasze gry (osiem produktów de facto!) zarobiły. Wszystkie. Jedne troche, inne troche wiecej, a kilka bardzo duzo (AWE, Anomaly Korea, A2 & TWoM). Sporo z nas robi gry od lat dziewiecdziesiatych, wlaczajac w to prace w CDP, wiec doswiadczeniem mozemy sie rownac z tuzami, i w kraju i za granica. Sam zarzad + kilka osob z kregoslupa firmy to jest okolo 150 lat pracy w grach w sumie (kazdy po 10-20 lat w branzy).

Nie zebym tu rysował turbo-optymistyczny scenariusz, ale zarzuty nt. braku doswiadczenia, albo tego, ze ryzyko jest duze, bo wysoko wyskoczyc to sie kazdemu moze udać raz w zyciu, są kompletnie od czapy. Wiedza o rynku gier to jedno (tak specyficznym, ze duza czesc inwestorow niestety kompletnie nie wie o co chodzi w tej branzy, co potwierdza na wielu stronach tego wątku), a spojrzenie na potencjal i ocena biznesu to drugie (w ktorych to analizach tez widac niestety elementarne błędy).
Zachowajmy zloty srodek - czyli warto widziec plusy (chyba nie brakuje takowych w dzialanosci 11bit?...), a minusy punktowac odpowiednio z merytorycznym uzasadnieniem. Natomiast jesli ktos probuje budowac informacje o społce na podst. niepelnej wiedzy, lub błędnej, to taka informacja niestety nie posiada za duzej wartosci. Tu sie chyba zgodzimy wszyscy.
pozdrawiam
Edytowany: 16 marca 2015 14:41

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 16 marca 2015 15:33:41 przy kursie: 72,00 zł
@11 bit team member:

Witam :)

Żeby było jasne, kompetencji zarządu i pracowników nie podważam, zyskowności poprzednich projektów nie neguję :) Chciałem jedynie ostudzić głowy, które widzą już tu drugie CDP, i uważają że droga do spółki generującej co roku 40mln przychodu i 30mln zysku jest prosta i do tego jednokierunkowa. Moje wpisy miały jedynie na celu uświadomienie ryzyk i słabych punktów, w tym największego, że znowu staniecie się spółką generującą 5mln przychodu i 1mln zysku, tyle że nieco zamożniejszą.

Do tego, o czym nie pisałem, ale może dodam, po tym sukcesie, dochodzi Wam jeszcze ryzyko utraty części pracowników, bo idę o zakład że headhunterzy zagranicznych i polskich firm gamedevowych już zaczęli Wam wyłuskiwać pracowników - tak jak to się przydarzyło Techlandowi, CDP, i innym polskim firmom które stały się rozpoznawalne za granicą.

No i jeszcze spytam z ciekawości. Zauważyłem, że Twoje wpisy na tym forum zawsze pojawiają się pod słowami krytyki. NIGDY nie widziałem byś gasił tutaj zbytni entuzjazm. Skoro niby starasz się zachować ten złoty środek, to dlaczego nie biegałeś tutaj z gaśnicą w grudniu i styczniu, gdy niektórzy wyliczali sprzedaż przekraczającą 1mln sztuk, i zyski przekraczające 30mln? Tamten złoty środek bardziej Ci odpowiadał? :)

Edytowany: 16 marca 2015 15:35

11 bit team member
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2010-10-14
Wpisów: 112
Wysłane: 16 marca 2015 16:12:46 przy kursie: 72,00 zł
Proszę Pana - to nie jest zarzut, ani odpowiedz na krytyke, tylko stwierdzenie pewnej prawidlowosci. Moze Pan zrobic z ta informacją, co Pan chce. Jesli chce sie Pan oraz kazdy uczestnik dyskusji mierzyć z prognozami i spekulacjami, to wskazuje jedynie, ze trzeba duzo googlowac i analizować. Duzo wiecej.

PS - "Zauważyłem, że Twoje wpisy na tym forum zawsze pojawiają się pod słowami krytyki. NIGDY nie widziałem byś gasił tutaj zbytni entuzjazm." Ano tak. Taki wlasnie ze mnie krytyk krytyki :)

piotrch
0
Dołączył: 2010-11-10
Wpisów: 808
Wysłane: 16 marca 2015 16:15:24 przy kursie: 72,00 zł
rockq: dzięki za przedstawienie pogłębionego punktu widzenia co do zagrożeń, które w twojej ocenie mogą się pojawić. Takie posty wiele wnoszą do dyskusji, co zresztą już widać po wpisach. Rzecz jednak w tym, by rozmawiać o spółce, a nie o innych użytkownikach forum o czym zdaje się zapominasz.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 16 marca 2015 16:38:12 przy kursie: 72,00 zł
11 bit team member napisał(a):
Jesli chce sie Pan oraz kazdy uczestnik dyskusji mierzyć z prognozami i spekulacjami, to wskazuje jedynie, ze trzeba duzo googlowac i analizować. Duzo wiecej.


W przeciwieństwie do innych uczestników dyskusji, nie muszę googlować, bo mam, podobnie jak Wy, dostęp płatnych (i nietanich) opracowań na temat branży. Dobrze wiesz, że niemal wszystkie zapowiadają w nadchodzących latach stagnację branży i rynku, przy rosnącej presji konkurencyjnej. Ale hej, dalej udawajmy, że droga jest prosta i jednokierunkowa :)

11 bit team member
0
Grupa: Emitent
Dołączył: 2010-10-14
Wpisów: 112
Wysłane: 16 marca 2015 17:03:39 przy kursie: 72,00 zł
rockq napisał(a):
11 bit team member napisał(a):
Jesli chce sie Pan oraz kazdy uczestnik dyskusji mierzyć z prognozami i spekulacjami, to wskazuje jedynie, ze trzeba duzo googlowac i analizować. Duzo wiecej.


W przeciwieństwie do innych uczestników dyskusji, nie muszę googlować, bo mam, podobnie jak Wy, dostęp płatnych (i nietanich) opracowań na temat branży. Dobrze wiesz, że niemal wszystkie zapowiadają w nadchodzących latach stagnację branży i rynku, przy rosnącej presji konkurencyjnej. Ale hej, dalej udawajmy, że droga jest prosta i jednokierunkowa :)


Primo, na TY nie przechodzilismy, preferuje jednak per Pan.

Secundo, platne opracowania nie zalatwiaja sprawy. Te same, ktore mowia o smierci PeCeta jako maszyny do grania od lat? No nie.

Tercio, Zarzad ma prawo skonsumowac owoce ciezkiej pracy, choc tylko w malej czesci, tak jak Pan ma prawo skonsumowac zyski na akcjach. Sa tu tacy, ktorzy zaufali od 2010, i doskonale na tym wyszli. Ja posiadam subiektywną wiare w prace i talent, wiec mysle, ze bedzie dobrze.
pozdr.

rockq
0
Dołączył: 2014-11-22
Wpisów: 351
Wysłane: 16 marca 2015 17:26:49 przy kursie: 72,00 zł
Cytat:
Tercio, Zarzad ma prawo skonsumowac owoce ciezkiej pracy, choc tylko w malej czesci, tak jak Pan ma prawo skonsumowac zyski na akcjach.


Ja nie kwestionuje prawa zarządu do sprzedaży akcji, na zdrowie! :) Zastanawiam się tylko, jak ta sprzedaż ma się do twierdzenia zarządu, iż Industrial ma potencjał rynkowy wielokrotnie większy od TWoM? Bo skoro potencjał jest tak duży, to dlaczego sprzedali akcje za 68zł, zamiast zaczekać kilka miesięcy i sprzedać je na dużo wyższym poziomie? Rozumie Pan mój problem? Bo przy tych dwóch sprzecznych sygnałach wysyłanych przez zarząd, czuję się trochę jak osioł, któremu macha się przed oczami marchewką, by później przywalić mu kijem w zad.


Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



292 293 294 295 296

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,170 sek.

jwyxpnfr
qdgyiudt
rhfrujbl
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
eoyccnye
xdjdvapl
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat