Drodzy, przyjrzałem się nieco bliżej spółce i jeśli chodzi o trend przyrostu liczby klientów, to oczywiscie wygląda to źle:
Cytat:miesiąc r/r m/m liczba klientów
sty.19 2 903 114 26 010
gru.18 3 091 268 25 896
lis.18 3 399 230 25 628
paź.18 3 461 156 25 398
wrz.18 3 748 145 25 242
sie.18 4 078 206 25 097
lip.18 4 126 236 24 891
cze.18 4 373 243 24 655
maj.18 4 635 347 24 412
kwi.18 4 814 374 24 065
mar.18 4 944 321 23 691
lut.18 5 054 263 23 370
sty.18 5 037 302 23 107
gru.17 5 034 576 22 805
lis.17 4 820 292 22 229
paź.17 4 988 443 21 937
wrz.17 4 896 475 21 494
sie.17 4 815 254 21 019
lip.17 4 873 483 20 765
cze.17 4 872 505 20 282
maj.17 4 795 526 19 777
kwi.17 4 719 504 19 251
mar.17 4 671 431 18 747
lut.17 4 571 246 18 316
sty.17 4 577 299 18 070
Z drugiej strony (przepływy operacyjne - CAPEX) per klient są podobne za kwiecień-wrzesień 2018 i kwiecień-wrzesień 2017 (odpowiednio: 955 i 959 zł)
Biorąc to pod uwagę i aktualny wskaźnik P/E (11,3x) jest tanio, ponieważ:
- dynamika wzrostu hamuje, ale zgodnie z trendem jeszcze przynajmniej kilka miesięcy powinna być dodatnia, więc implikowane E powinno rosnąć.
- styczeń był historycznie zawsze znacznie gorrszy niż grudzień (w dynamice m/m)
- nawet hstoryczny wskaźnik (11,3x) jest zaburzony przez fakt, że w ciągu roku liczba klientów urosła o 13%
Zapraszam do mojego blogbook'a
który jest tutaj"Unfortunately the English weather is harder to manipulate than Libor." (Anonim)
"Gdy sprzedaje się marzenia, cena/zysk jest bez znaczenia" (R. Beleson)
"Nikt nie zarabia co miesiąc 1 procent. To niemożliwe." (M. Covel)