PARTNER SERWISU
ztqihztu
1 2 3 4 5
Byczegierki-com
0
Dołączył: 2020-02-09
Wpisów: 6
Wysłane: 24 lutego 2020 06:20:09 przy kursie: 18,96 zł
"wiem ale nie powiem" - czy jesteśmy w przedszkolu? czyli twierdzisz, że raporty z info o liczbie pracowników i zawiązaniu Antient Games podają fałszywe informacje?

Kto w takim razie - skoro jak twierdzisz nie mają praconików - zrobił tę grę, która ma pojawił się w Early Access za 3-4 miesiące?

www.youtube.com/watch?v=cXFzEJ...

Czy "najlepsi dewi w kraju" to jakaś zamknięta lista? Młodzierz musi gdzieś zaczynać, a odbierając im umiejętności i telant bez jakiejkolwiek wiedzy na ich temat popełniasz błąd, ale patrząc po wpisach ty z tej grupy "nieomylnych"

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 24 lutego 2020 08:02:59 przy kursie: 18,96 zł
Cytat:
Na dzień 31 grudnia 2019 r. zarówno w spółce CreativeForge Games S.A., jak i łącznie w Grupie
Kapitałowej w przeliczeniu na pełne etaty nie było osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę,
współpracowano z 9 osobami zatrudnionymi na umowy cywilnoprawne oraz jedną osobą z zarządu
zatrudnioną z tyt. powołania, a w sumie na produktami Emitenta pracowało ok. 50 osób.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 25 lutego 2020 23:06:55 przy kursie: 15,88 zł
Godmode ON – omówienie sprawozdania finansowego CFG po IV kw. 2019 r.

Historia i wyniki
Omówienie spółki zacznę od przytoczenia historii, bo ona nieco rzutuje na przyszłość i oceny. Spółka w 2015 r. wydała grę Hard West, która w miarę dobrze (oczywiście jak na małe studio) się sprzedała, co skłoniło do inwestycji PlayWaya. Jeśli jednak zerknąć w raport finansowy spółki za 2016 r. to okazuje się, że finansowo ten projekt nie wyglądał dobrze – na koniec 2016 r. spółka pokazywała 2 mln zł w produktach gotowych, czyli kosztach niepokrytych jeszcze przez przychody (jakże prorocze okazało się to dla późniejszego projektu). Co dość ciekawe, CFG w 2017 r. zaraportował łączne przychody ze sprzedaży na poziomie 1,1 mln zł, natomiast na koniec 2017 r. produkty gotowe spadły do zera – z tego wniosek, że musiał część kosztów spisać w wynik. W pozostałych kosztach operacyjnych gdzie typowo robi się odpisy takiej pozycji nie ma (inne rzędu wielkości). Spółka pokazała ponad 2 mln kosztów sprzedanych towarów, choć przychody z towarów wynosiły równe zero. Byłbym skłonny zaryzykować tezę, że koszty te rozliczono jako koszt wykazanych w rachunku kosztów sprzedanych towarów (przychody ze sprzedaży równe zero), ale spółka jednocześnie wykazała bardzo dużą zmianę stanu produktów – znacznie większą niż pozostałe koszty operacyjne poniesione w okresie w okresie. To jednak już zamierzchła przeszłość.

Poza zaangażowaniem kapitałowym spółka Kostkowskiego udzieliła CFG finansowania produkcji kolejnej gry, czyli Phantom Doctrine. Projekt wydawał się bardzo ambitny, a jego budżet miał wynosić ok. 7 mln zł, przy czym mówimy o samej produkcji gry. Relatywnie duża kwota na produkcję gry rozbudziła oczekiwania sprzedażowe na kanwie których kapitalizacja spółki urosła do 150 mln zł. Gra zadebiutowała pod koniec III kw. 2018 r. i niestety zebrała dość przeciętne recenzje. Sprzedaż na poziomie 100 tys. sztuk w ciągu kwartału może byłaby dobrze odebrana dla gry która kosztowała 0,5 mln zł, ale przy budżecie na poziomie 7,3 mln zł było to oczywiście gigantyczne rozczarowanie.

W kwartale premiery przychody ze sprzedaży wyniosły 745 tys. zł, a zatem tylko 10 proc. kosztów produkcji. Wydaje się, że nieco przeholowano z regularną ceną, która wynosiła dla PC 40 USD. Nieco lepiej było w kolejnym (4 kw. 2018 r.), ale przychody na poziomie 1,6 mln zł też w kontekście budżetu trzeba ocenić źle. Do większej sprzedaży przyczynił się oczywiście okres świąteczny, ale także dość mocne obniżki ceny – 25 proc., potem 30 proc. i nawet 40 proc. na przełomie roku. Raport roczny ujawnił, że sam Phantom Doctrine wygenerował w 2018 r. 2,1 mln zł, natomiast stary już przecież Hard West 0,5 mln zł, co daje kwotę ok. 100 tys. kwartalnie.

Spółka postanowiła skorzystać z rosnącej popularności Nintendo Switch i w sierpniu 2018 r. udzieliła licencji UF Games na wydanie na tej platformie Hard West. Port nie trwał długo i gra zadebiutowała na konsoli w I kw. 2019 r. W październiku z tym samym podmiotem parafowano identyczną umowę dotyczącą Phantom Doctrine. Wydaje się, że debiuty tych gier nie miały przeważającego wpływu na przychody CFG. Być może Phantom Doctrine dał niskie paręset tysięcy złotych, ale wzrosty przychodów jakie pokazała spółka w drugiej połowie roku mają inne podłoże. W 3 kw. spółka sprzedała część assetów osobie fizycznej, natomiast w IV kw. wydaje się, że przychody (1,18 mln zł) zostały zrobione przede wszystkim przez PD na PC (tezę tę uargumentuję w dalszej części omówienia)


kliknij, aby powiększyć


Skoro wiadomo co działo się z przychodami to trzeba zerknąć na rachunek kosztów. Do końca 2018 r. w spółce dominowały wynagrodzenia, które średnio-kwartalnie wynosiły ok. 0,8 mln zł. Spółka w tym czasie współpracowała z ok. 40 osobami co daje średnią pensję na poziomie 6,7 tys. zł. Usługi obce w rachunku kosztów miały znacznie mniejszy udział i wynosiły średnio 130 tys. zł. Sytuacja zmieniła się drastycznie w I kw. 2019 r. kiedy w spółce doszło do istnego trzęsienia ziemi. Z funkcji zrezygnował prezes zarządu i praktycznie rozpadł się team developerów. Z 40 osób współpracujących po I kw. zostało zaledwie 10, z których większość jak się wydaje zerwała współpracę (przynajmniej w dotychczasowej wersji umów cywilnoprawnych) w 3 kw. 2019 r. – według informacji ze spółki liczba stałych współpracowników spadła do 4 osób. Na exodus pracowników zareagował właściciel, czyli PlayWay – powołano nowego prezesa, a w drugim kwartale spółka zorganizował GameJam, gdzie wyłoniono parę zespołów do współpracy w ramach 3 nowych projektów. Współpraca ta ma charakter B2B – proszę zwrócić uwagę na dwukrotny wzrost kosztów usług obcych jaki się pojawił w 3 kw. 2019 r. Prawdopodobnie zespoły wybrane w jamie założyły osobne spółki i obecnie współpracują z CFG. Spółka poinformowała, że grupa osób współpracujących i biorących udział w projektach (czyli studiów zewnętrznych) wynosi obecnie 50 osób. Wygląda na to, że spółka finansuje część kosztów produkcji, niestety nie do końca wiadomo na jakich zasadach. Obciążenia finansowe są niskie, co może rodzić potrzebę oddania istotnej części wpływów z gier. Znając jednak dotychczasową politykę PlayWaya można mniemać, że wdrożono dobrze znany model – kilkanaście procent przychodów.


kliknij, aby powiększyć


Oczywiście żeby zachować zasadę współmierności spółka część ponoszonych kosztów dotyczących produkcji gier kapitalizuje na zapasie. Jak duża to część widać w pierwszych dwóch kwartałach 2018 r. Przypomnę, że na koniec 2017 r. nie było produktów gotowych, a więc nie rozliczano w produkcji w toku kosztów sprzedawanych gier i pozycja ta zawiera jedynie kapitalizację kosztów gier pisanych i nieukończonych. W I kw. 2018 r. spółka pokazała koszty na poziomie 1 mln zł, ale skapitalizowała z nich 0,85 mln zł na zapasie, więc wynik okresu został obciążony jedynie kwotą 150 tys. zł. W drugim kwartale koszty wyniosły 0,9 mln zł, ale realne obciążenie wyniku okresu to tylko 0,3 mln zł. Te koszty „zawieszone” na zapasie trzeba rozliczyć w momencie rozpoczęcia sprzedaży. Jeśli spółka pokazuje przychody ze sprzedaży w IV kw. na poziomie 1,6 mln zł (z czego pewnie ok. 1,5 mln dla PD), to oznacza to tyle, że 1,5 mln zł kosztów pisania przeszło przez zmianę stanu produktów jako rozliczenie nakładów. Spółka wykazała w rachunku wyników zmianę stanu produktów na poziomie minus 0,4 mln zł, co oznacza, że 1,1 mln zł skapitalizowano na zapasie jako wydatki na nowe gry przy kosztach operacyjnych okresu równych 1,2 mln zł.

Jak wspomniałem wcześniej spółka znacząco ograniczyła wydatki i wynoszą one w tej chwili kwartalnie ok. 0,35 mln zł. Skoro małe są wydatki to CFG może też kapitalizować na zapasach niskie kwoty, a w związku z tym przy większej sprzedaży PD na PC mamy dużą ujemną zmianę produktów jako rozliczenie kosztów napisania tej gry tak jak to miało miejsce w III czy IV kw. ur. Przychody ze sprzedaży w 2019 r. wyniosły łącznie 3,2 mln zł, co oznacza że to mniej niż kwota nierozliczonych kosztów pisania tej gry na koniec 2018 r. - 5,17 mln zł. Prawdopodobnie nadal sprzedawał się Hard West na PC (wzorem lat poprzednich mógł dać ok. 0,5 mln przychodów) i coś wpadło z wersji Switch. Z tego powodu można zakładać, że przychody z Phantom Doctrine wyniosły ok. 2,5 mln zł, a zatem 2,5 mln zł przeszło jako ujemna zmiana stanu produktów. Nie jest to TERAZ wydatek (gotówka wydana na produkcję powoli wraca do firmy), ale odwzorowuje efekty ekonomiczne gry.

Wysoka zmiana stanu produktów wykazana w IV kw. (-0,7 mln zł) przy założeniu kapitalizacji obecnych wydatków na poziomie ok. 0,2 mln zł pozwala postawić tezę, że mobilne wersje łącznie z Hard West przyniosły przychody na poziomie 200 tys. zł, z czego pewnie połowa przypadła na stary tytuł PC. Szału więc z tej platformy nie ma, a tego w zasadzie należało oczekiwać – strategie na konsolach sprzedają się raczej słabo, to rynek zarezerwowany dla PC.

Skoro najważniejsza gra nadal nie zwróciła kosztów, Hard West jest produktem bardzo leciwym, a Switch sprzedaje się słabo nie może dziwić, że spółka ma straty lub tak jak w IV kw. ledwo wychodzi nad próg rentowności.


kliknij, aby powiększyć


Ciężko oczekiwać, aby Phantom Doctrine pokrył koszty w tym roku, choć sprawa pewnie będzie na granicy jeśli udałoby się powtórzyć przychody ubiegłoroczne. Inaczej mówiąc wynik muszą robić inne produkcje i to raczej te, które jeszcze nie zostały opublikowane – do tego tematu jeszcze wrócimy.

Spółka nie będzie pokazywać zysku ze sprzedaży PD, ale na szczęście tytuł ten generuje gotówkę, co przy znaczącym ograniczeniu kosztów działalności pozwala wykazać dodatnie przepływy operacyjne. CFG spłaciła też w ubiegłym roku część pożyczek zaciągniętych u PlayWaya (3 mln zł), natomiast reszta długu (2,4 -3,1 mln zł – kwota niedookreślona ze względu na zmianę danych w III kw.) ma zostać uregulowana do marca 2022 roku.


kliknij, aby powiększyć


W bilansie doskonale widać zmiany jakie zaszły w spółce – powoli maleje wartość zapasów (rozliczanie kosztów PD), maleje poziom gotówki, choć trend ten się zatrzymał. Spółka także spłaca swoje zadłużenie, ale ono nadal jest istotne - 3 mln zł. Z drugiej strony spółka posiada środki aby to zadłużenie natychmiast spłacić. Problem w tym, że nie posiadała by wtedy środków na realizację bieżącej produkcji.


kliknij, aby powiększyć


Przyszłość
A tejże produkcji trochę jest. W II kw. 2018 r. spółka rozpoczęła preprodukcję Grand Heist, a w IV kw. podjęto decyzję o produkcji – zainteresowanie graczy okazało się na tyle wysokie aby rozpocząć prace. Projekt ten wedle zapowiedzi miał być także dość spory o czym świadczy choćby zakładana data premiery (4 kw. 2021 r.) – czas prac to zatem 3 lata.

W pierwszym kwartale 2019 r. spółka poinformowała, że prowadzi preprodukcję 3 tytułów: House Flipper: City, Chernobyl 1986 oraz PIT, a także, że ma umowę wydawniczą na grę Builders of Egypt.
Jak rozumiem HF trafił do spółki aby gasić pożar spowodowany odejściem deweloperów. W III kw. tytuł ten jeśli dobrze rozumiem trafił do produkcji, a jego premiera zapowiadana jest w okresie od IV kw. 2020 do II kw. 2021. To relatywnie krótki okres produkcji, więc jakość produktu stoi nieco pod znakiem zapytania. Trzeba też pamiętać, że PlayWay dla swoich spółek portfelowych nie jest łaskawy jeśli chodzi o podział przychodów. Jak wspomniałem wcześniej płaci po kilkanaście procent od przychodów.

W II kwartale spółka ujawniła dodatkowo Aircraft Carrier Survival, który ma zadebiutować w połowie roku i poinformowała, że preprodukuje jeszcze 4 gry. W III kw. liczba projektów poza ujawnionymi wzrosła do 9. Trzeba sobie zdawać sprawę, że preprodukcja oznacza prace koncepcyjne nad grą i pierwszą wizualizację pomysłów, które wcale nie muszą zostać wdrożone do produkcji. CFG swoje produkty testuje na Steam – ujawnia pierwsze screeny, opis itp., a na bazie wishlisty decyduje o ewentualnym wdrożeniu do produkcji.
Dodatkowo spółka poinformowała, że sprzedała licencję na produkcję drugiej części Hard West w zamian za 50 proc. przychodów. Ten ruch wydaje się całkiem dobry, bo pieniądz się raczej w spółce nie przelewa. Niestety ewentualne wpływy będą dość mocno odroczone w czasie – premiera na PC będzie miała miejsce nie wcześniej niż 3Q21, natomiast premiera konsolowa 3Q22.

W IV kwartale spółka zawarła umowę z Running With Scissors na produkcję gry opartej o sagę Postal, przy czym RWS zostanie wydawcą tego projektu. Spółka tę umowę uznaje za ważną o czym nie omieszkała wspomnieć w raporcie. Postal jest pewnie znany większości graczy, ale ostatnie dokonania RWS z tym brandem na kolana nie rzucają. Wersja wydana w 2016 r. sprzedała się do tej pory w liczbie +/- 100 tys. egzemplarzy. Szacunki steamspy mówią nawet o 200 tys., natomiast na podstawie liczby komentarzy i peaku graczy wydaje się, że to znacznie mniejszy wolumen. Znacznie lepiej pod tym względem wygląda Postal 4. Wolumen jest zbliżony do poprzednika, ale zrobiony został w 4 miesiące, a nie lata. Inaczej mówiąc gra sprzedaje się tak jak Phantom Doctrine jeśli chodzi o wolumen, ale jej cena jest dwukrotnie niższa…


kliknij, aby powiększyć


Choć gier tych nie ma w raportach to na stronie spółki wylądowały jeszcze zapowiedzi Trapper Simulator i Bandit Simulator. Jak rozumiem trwa obecnie testowanie zainteresowania graczy tymi tytułami.

Na obecną chwilę inwestorów z pewnością przyciąga magia House Flippera i gry z serii Postal. Jeśli się jednak zastanowić to mocno prawdopodobnym jest, że PlayWay zgarnie większość przychodów z najważniejszej produkcji. Podobnie z Postalem – zgodnie z komunikatem wydawca zgarnie 50 proc. przychodów, a spółka w ramach „opłaty licencyjnej” będzie musiała oddawać 20 proc. sprzedaży zanim pokryje koszty produkcji. Potencjał tego tytułu też nie rzuca na kolana jeśli zerknąć na dotychczasową sprzedaż gier ze wspomnianej serii.

O oczekiwaniach sprzedażowych dużo wydaje się mówić program, który już wiadomo, że nie zostanie w pełni zrealizowany, bo spółka w 2019 r. nie uzyskała 1 mln zł zakładanego zysku. W obecnym roku ma być to kwota 2,5 mln zł, natomiast w kolejnych dwóch latach niecałe 10 mln zł łącznie, czyli średniorocznie około 5 mln zł. Choć gry zapowiedziane wpisałem zgodnie z zapowiedziami, to znając realia część się pewnie przesunie. Tym niemniej potencjał wyniki z programu wydają się być w tym momencie odzwierciedlone w giełdowej wycenie.


kliknij, aby powiększyć


Obecna kapitalizacja CFG wynosi 44 mln zł, co biorąc pod uwagę stopę dyskontową w zasadzie oddaje oczekiwania co do wyników w 2022 r. Oczywiście odchylenia na poziomie niskich kilkudziesięciu procent są możliwe, ale to zależy od sentymentu do sektora, rynku i zaufania do realizacji i progresu. W tej chwili nie ma większych podstaw aby dyskontować w wycenie wyższe wyniki, a pracownicy (a w zasadzie kluczowe osoby) i tak powinni być zmotywowani, bo w wypadku realizacji celów obejmą akcje w cenie nominalnej.

Po odejściu zespołu wydawało się, że spółka może tego faktu nie przetrwać. Kluczowy produkt okazał się niewypałem, doświadczone osoby odeszły ze spółki, a szklana podłoga na której stało istnienie CFG pękała pod naporem długu. Teraz, dzięki PlayWayowi byt nie wydaje się zagrożony, ale potencjał i fundamenty przynajmniej na razie się nie odbudowały.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 26 lutego 2020 10:30


Wojetek
PREMIUM
503
Dołączył: 2011-08-17
Wpisów: 7 284
Wysłane: 22 kwietnia 2020 21:29:25 przy kursie: 17,00 zł

kliknij, aby powiększyć


Spółka skorzystała nieco na fali zainteresowania gamingiem podczas "kwarantanny" na świecie, jednak technicznie nadal nie ma przełomu. Bez pokonania oporu na 19,14 zł nie ma mowy o nowym sygnale kupna, bo nie ma nowego wyższego szczytu. Co więcej, kurs odpadł od tego poziomu na dość sporym wolumenie co świadczy o dystrybucji papierów. Spodziewam się dalszej konsolidacji w granicach 11-19 zł w średnim terminie.

bams
0
Dołączył: 2020-02-26
Wpisów: 2
Wysłane: 23 maja 2020 07:35:34 przy kursie: 22,80 zł
Ponieważ kończy mi się abonament wpadłem tutaj by zwrócić uwagę na błędy popełnione w analizie Anty-teresy na temat CFG. Mam spółkę i wykupiłem dostęp z ciekawości co o niej napiszecie - znam dość dobrze jej sytuację, więc byłem w stanie je zidentyfikować - pytanie co z osobami, które czytają te analizy w zaufaniu, że są adekwatne.

Anty-tererasa napisał, że "Spółka także spłaca swoje zadłużenie, ale ono nadal jest istotne - 3 mln zł. Z drugiej strony spółka posiada środki aby to zadłużenie natychmiast spłacić. Problem w tym, że nie posiadała by wtedy środków na realizację bieżącej produkcji".

Tymczasem już 6 lutego 2020 r. - niemal trzy tygodnie wcześniej - spółka podala raport ESPI o CAŁKOWITEJ spłacie pożyczek. Zarówno treść komunikatu, jak i późniejsze cztery miesiące (w tym raport za I kwartał 2020) pokazały, że spółka po całkowitej spłacie pożyczki ma środki na realizację bieżącej produkcji.

Kolejna rzecz - Grand Heist przedstaiwany jest jako istotna premiera, niejako determinująca przyszłość spółki. Tymczasem z wypowiedzi przedstawicieli wynika, że nie została nawet przekazana do właściewej produkcji - to jest spad po zespole, który rozstał się ze spółką. Moim zdaniem będzie sprzedany bądż spisany.

W analizie są też informacje bez odesłania do źródeł (chyba nie w oparciu o plotki?)
"PlayWay dla swoich spółek portfelowych nie jest łaskawy jeśli chodzi o podział przychodów. Jak wspomniałem wcześniej płaci po kilkanaście procent od przychodów." Ja z kolei słyszałem co innego, w relacjach inwestorskich prezes Kostowski podkreśla, że PLW nie "skubie" spółek i liczy na to, że będą w przyszłości wypłacać dobre dywidendy. Już kilka takich dywidend PlayWay otrzymał i są zapowiedziane kolejne, co uwiarygadnia tę wypowiedź.

Błędów, nieścisłości bądź niejasności jest trochę więcej. Przyznam, że jestem zawiedziony. Abonamentu nie przedłużę w obawie, że analizy innych spółek, których tak dobrze nie znam, są przygotowane równie niedbale - pomimo że kompetencji i wiedzy autorowi nie można odmówić, tych nie odważyłbym się kwestionować.

Jeśli chodzi o samo CFG to w spółce wiele się jedzie - kto śledzi poczynania zapewne o tym wie. Pokazali np. Obiecującą nową pre-produkcję Builders of Greece. Dobrze radzą sobie z finansowaniem prac nad nowymi tytułami wpływami ze starych produkcji, a gdyby coś poszło nie tak, z ESPI wynika że PlayWay ich ubezpiecza linią kredytową na preferencyjnych warunkach. Pokrycie bieżących kosztów działalności do dwóch premier, które zapowiadane są na koniec 2020 (ACS i HFC) wesprze również czerwcowa premiera HardWest na Xbox. Zapowiedziano kolejne niespodzianki od spółki, a na wykresie tygodniowym widzimy długą zieloną świecę - kurs obecnie na rocznych maksimach,




kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 23 maja 2020 07:37

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 23 maja 2020 08:44:21 przy kursie: 22,80 zł
Do przedłużenia nie namawiam, ale...

Cytat:
Tymczasem już 6 lutego 2020 r. - niemal trzy tygodnie wcześniej - spółka podala raport ESPI o CAŁKOWITEJ spłacie pożyczek. Zarówno treść komunikatu, jak i późniejsze cztery miesiące (w tym raport za I kwartał 2020) pokazały, że spółka po całkowitej spłacie pożyczki ma środki na realizację bieżącej produkcji.

Konkretnie 6 lutego komunikat brzmiał:

Cytat:
Na dzień 31 stycznia 2020 r. zobowiązania Spółki z tytułu udzielonych pożyczek przez Akcjonariuszy wraz z odsetkami wynosiły 3.002.073,56 zł (słownie: trzy miliony dwa tysiące siedemdziesiąt trzy złote 56/100). Zarząd ustalił, że powyższa kwota zostanie spłacona przez Spółkę do dnia 14.02.2020 r.

Pomiędzy 06 lutego, a 25 lutego komunikat o spłacie się nie pojawił, a skoro tak to spłata wcale pewna nie była, tym bardziej, że:
Cytat:
Zarząd Emitenta zdecydował o publikacji informacji o powyższym zdarzeniu z uwagi na istotną wartość pożyczki

Jak więc to ostrożnoścowo traktować? Trzeba także brać pod uwagę, że w tym samym komunikacie napisano:
Cytat:
Jednocześnie Zarząd Spółki dodaje, że zgodnie z zawartym aneksem uzgodniono otwartą linię kredytową , według której PlayWay S.A. bezwarunkowo zobowiązał się użyczyć środki finansowe do łącznej kwoty 2mln PLN (na warunkach WIBOR 3M, począwszy od dnia otrzymania środków na konto pożyczkobiorcy do dnia zwrotu pożyczki) każdorazowo na żądanie Spółki. Powyższe zobowiązanie jest ważne do daty 31 grudnia 2022 r.


Cytat:
Kolejna rzecz - Grand Heist przedstaiwany jest jako istotna premiera, niejako determinująca przyszłość spółki. Tymczasem z wypowiedzi przedstawicieli wynika, że nie została nawet przekazana do właściewej produkcji - to jest spad po zespole, który rozstał się ze spółką. Moim zdaniem będzie sprzedany bądż spisany.

Jeśli zerkniesz w ostatni raport za 2019 r. to w nim nadal gra widnieje w planie wydawniczym...

Cytat:
"PlayWay dla swoich spółek portfelowych nie jest łaskawy jeśli chodzi o podział przychodów. Jak wspomniałem wcześniej płaci po kilkanaście procent od przychodów." Ja z kolei słyszałem co innego, w relacjach inwestorskich prezes Kostowski podkreśla, że PLW nie "skubie" spółek i liczy na to, że będą w przyszłości wypłacać dobre dywidendy. Już kilka takich dywidend PlayWay otrzymał i są zapowiedziane kolejne, co uwiarygadnia tę wypowiedź.

Ten cytat faktycznie jest niefortunny. PlayWay nie jest łaskawy jeśli zleca do produkcji swoją grę - wtedy producent nie może liczyć na wysokie zyski jak w przypadku CMS. Za to za samo wydawnictwo gier spółek portfelowych faktycznie prawie nie bierze pieniędzy.


chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 25 maja 2020 15:41:59 przy kursie: 27,70 zł
Blackthorn Arena - niespodziewanie bardzo dobra premiera - ponad 2.680 graczy online i 1.140 komentów - druga strona steam...tego sie Rynek i anty nie spodziewali ;-)
Everything you know is wrong.........
Edytowany: 25 maja 2020 15:44

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 25 maja 2020 16:58:49 przy kursie: 27,70 zł
Tylko jaki procent przychodów ma CFG z Blackthorn Arena ?
Dopiero dziś Europa zaczęła kupować. Od momentu premiery większość komentarzy z Chin (35 zł). Wieczorami spadało bardzo, USA póki co niezainteresowane.

Oxygen21
4
Dołączył: 2016-05-19
Wpisów: 105
Wysłane: 25 maja 2020 17:08:47 przy kursie: 27,70 zł
Wyprzedziło Green Hell na Global-u? Eh?

lb85
7
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-13
Wpisów: 224
Wysłane: 25 maja 2020 17:31:12 przy kursie: 27,70 zł
Ostatnio tutaj bardzo ciekawie się dzieje. Pod koniec roku dwie ciekawe premiery, informacja o "Builders of Greece" w ostatnich dniach i teraz zupełnie niespodziewany rozwój wypadków z Blackthorn Arena. Zrobiło się byczo, mówiąc delikatnie. Jest pod co inwestować...


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 25 maja 2020 17:53:28 przy kursie: 27,70 zł
Oxygen21 napisał(a):
Wyprzedziło Green Hell na Global-u? Eh?


Jakie znaczenie ma wyprzedzenie GH przez grę, która zadebiutowała kilka dni temu ? Co za sens robić takie porównania ?
W Królu Lwie była piosenka, "Circle of life" się nazywała.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 26 maja 2020 07:12:37 przy kursie: 27,70 zł
nic ponad to że Azjaci oszaleli na punkcie BlthAreny...ta estetyka wpisuje sie w gusta na Dalekim Wschodzie
Everything you know is wrong.........

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 27 maja 2020 10:50:21 przy kursie: 28,70 zł
chris_martin napisał(a):
Blackthorn Arena - niespodziewanie bardzo dobra premiera - ponad 2.680 graczy online i 1.140 komentów - druga strona steam...tego sie Rynek i anty nie spodziewali ;-)


Powala wszystko zainteresowaniem, bo już się zaczął lot koszący, czyli końcówka piątej strony.
Do odstrzału, ale jak widać po kursie trochę ludzi się dało nabrać.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 27 maja 2020 11:40:02 przy kursie: 28,70 zł
w 2doby sprzedali ca 14.000 kopii....(grubo ponad 200 commentów)
Everything you know is wrong.........

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 27 maja 2020 12:25:37 przy kursie: 28,70 zł
Haha dokładnie.
Chińczycy oszaleli ? Przecież tam jest tylu graczy, że peak 2-3 tys. graczy, to jedno chińskie gimnazjum może zrobić. Bądźmy poważni. Gra wywołała zainteresowanie, ale solidna sprzedaż musi się utrzymać dłużej niż kilka dni w promocyjnej cenie... Gdyby to był tytuł w 100% CFG, to jeszcze można by się napalać, ale tak nie jest.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 24 lipca 2020 09:44:53 przy kursie: 40,50 zł
CREATIVEFORGE GAMES - analiza techniczna na życzenie


Walor w trendzie wzrostowy, który jednak wytraca swój impet. Patrząc jednak na dokonania popytu w ostatnim czasie, nie należy się dziwić utracie mocy. Kupującym udało się znieść ponad 85% bessy i, co najważniejsze, zneutralizować strefę luki bessy z sierpnia 2018 roku. Rany spowodowane przez ówczesną lukę można uznać za względnie świeże i nie należy się dziwić pojawieniu się podaży - wszak po dwóch latach czekania część graczy nie omieszkała wykorzystać okazji, by wyjść na przysłowiowe zero lub zamknąć pozycję z niewielką stratą.
Wskaźniki techniczne sugerowały już wcześniej możliwość nakreślenia lokalnego szczytu. Ponieważ historyczne ekstrema znajdują się praktycznie w zasięgu ręki, należy liczyć się z dłuższym pobytem na obecnych poziomach cenowych w celu zebrania wciąż istniejącego nawisu podażowego. Scenariusz konsolidacji i dalszej kontynuacji wzrostów straci na aktualności wraz z utratą wsparcia średnioterminowej SMA.


kliknij, aby powiększyć


Powyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.

ramirez1
13
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-03-16
Wpisów: 416
Wysłane: 27 sierpnia 2020 15:56:24 przy kursie: 36,50 zł
Czy można stwierdzić że średnia została wybita dołem ?

kermitftw
0
Dołączył: 2014-10-29
Wpisów: 2
Wysłane: 7 października 2020 20:14:06 przy kursie: 33,70 zł

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 8 października 2020 22:41:55 przy kursie: 29,60 zł
chyba coś nie pykło sądząc po kursie?

kermitftw
0
Dołączył: 2014-10-29
Wpisów: 2
Wysłane: 9 listopada 2020 10:11:28 przy kursie: 32,00 zł
Po rekomendacjach w https://strefainwestorow.pl/ spółka wraca do łask - ładny obrót i wzrosty.
Zobaczymy czy Raiders dowiezie - store.steampowered.com/app/972...

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość


1 2 3 4 5

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,919 sek.

enrtsglz
roonvidf
geibrjux
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fcnbgzpv
mpisdlny
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat