pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 184,38 zł (+0,75%) 09-04-2021 17:04
ciro
8
Dołączył: 2020-09-28
Wpisów: 26
Wysłane: 24 grudnia 2020 01:05:29 przy kursie: 269,00 zł
hukers napisał(a):
Skad informacja, ze gra z marketingiem kosztowala 530 mln?

produkcja gry z marketingiem do końca 2020 = ok. 1,2 mld zł,
koszty te z nawiązką zwróciły się z samych pre-orders, co więcej - doszło do tego już w ostatniej dekadzie listopada
Edytowany: 24 grudnia 2020 01:10

Rif
41
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 912
Wysłane: 24 grudnia 2020 08:06:09 przy kursie: 269,00 zł
Pit1 napisał(a):


Przecież patch naprawia błąd krytyczny uniemożliwiający zapis gry. Moim zdaniem musieli go wydać jak najszybciej.


Niby krytyczny, ale.prawie nikogo nie dotyczył, bo trzeba się było mocno postarać, żeby save miał więcej niż 8MB. I w zasadzie wielka poprawka, to odblokowanie jego wielkości. Ważniejsze, że rzadziej ma się wywalać wersja konsolową, bo to dotyczy wszystkich. Tylko ciekawe czy nadal to częsta przypadłość, bo chyba najbardziej wkurza ludzi.

Piotrek92
4
Dołączył: 2020-11-28
Wpisów: 25
Wysłane: 24 grudnia 2020 08:51:25 przy kursie: 269,00 zł
igen napisał(a):
Łatka 1.06 jest dostępna....

www.cyberpunk.net/en/news/3721...

Sory, ale jak czytam co ona wnosi to mi się włos na głowie jeży.... Patch naprawia 3 (słownie: trzy) błędy - jeden na konsole i dwa uniwersalne....

Rozumiem, że teraz będą walić w usera co kila dni łatką, która usuwa 3 błędy ?

Czyli jest szansa, że w połowie 2021 r. wraz z łatką nr 1.158 usuną większość błędów....

Takie działania ośmieszają firmę.
Sory, ale to postępowanie świadczy o infantylności albo .... o panice.

Nope.

Wydałi łatkę ze by naprawić krytyczny bład sejvami >8mb zeby nie czekac z tym do duzego patcha styczniowego.

Bardzo dobrze ze nei czekali z tym do duzego patcha takie działania budują wizerunek firmy ktory szybko naprawia błedy a nie ją osmiesza.



FilipBonn
FilipBonn PREMIUM
5
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 107
Wysłane: 24 grudnia 2020 09:49:29 przy kursie: 269,00 zł
igen napisał(a):
Łatka 1.06 jest dostępna....

www.cyberpunk.net/en/news/3721...

Sory, ale jak czytam co ona wnosi to mi się włos na głowie jeży.... Patch naprawia 3 (słownie: trzy) błędy - jeden na konsole i dwa uniwersalne....

Rozumiem, że teraz będą walić w usera co kila dni łatką, która usuwa 3 błędy ?

Czyli jest szansa, że w połowie 2021 r. wraz z łatką nr 1.158 usuną większość błędów....

Takie działania ośmieszają firmę.
Sory, ale to postępowanie świadczy o infantylności albo .... o panice.


Niektórzy nie wiedzą co to znaczy "Hotfix", minęły czasy wydawania patcha raz na pół roku. Jeśli jakiś wydawca tak robi to oznacza że produkt jest na równi pochyłej, spisany na powolne dokonanie żywota.
Dzisiaj Hotfix to norma i nie rzadko takie Hotfixy są wydawane zaraz po Patch'ach aby poprawiać błędy które się pojawiają przez tenże patch. Norma.

igen
igen PREMIUM
35
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 204
Wysłane: 24 grudnia 2020 11:25:32 przy kursie: 269,00 zł
W sprawie patcha...

Jeżeli faktycznie taka jest norma w Gamingu - czyli łatka co kilka dni - to OK, nie będę się upierał przy swoim. Być może macie rację....

Nie zmienia to jednak faktu (przynajmniej w moim odczuciu), że przy tak dużej skali błędów i problemów z CP2077 jest to problematyczne...

Bardzo możliwe, że cała konstrukcja gry jest wadliwa (założenia techniczne, szkielet platformy graficznej) no i wg mnie - największy problem - REDengine 4.

To jest silnik napisany przez REDów - który intensywnie wspiera Nvidię.
Konsole SONY są oparte na AMD (Radeon) - i stąd wynika większość problemów wynikających z konwersji, która wymaga (oprócz poprawnego kodu) dużo większej wydajności CPU i GPU.

W związku z powyższym nasuwa się pytanie - czy usunięcie takiej masy błędów technicznych (bugi) i merytorycznych (np. AI NPC czy fizyka) - bez napisania dużej części kodu gry od początku - jest w ogóle możliwe.,,,,

I wg mnie to jest bardzo duży problem....
Edytowany: 24 grudnia 2020 11:27

Ralfi
8
Dołączył: 2020-12-24
Wpisów: 32
Wysłane: 24 grudnia 2020 12:06:09 przy kursie: 269,00 zł
Skala błędów jest wyolbrzymiona strasznie. Osobiście kupiłem grę na premierę na XSX i przeszedłem, przez całe 50h bawiłem się znakomicie. Większość czasu na Day one patch o ile się nie mylę. Oczywiście były ewidetne bugi, ale nic co by mi popsulo zabawę.

Pewnie na old gen jest to bardziej problematyczne, ale nic z czym nie mogli by sobie poradzić w przeciągu 2 miesięcy jeżeli się przełożą do tego. Już czytam na forach branżowych, że ludzie grają na wersji 1.05 i dla nich to już jest good enough i nie widzą skąd taki nieproporcjonalny hate.

Wspiera NVidie pod względem Ray tracing, ale to jest opcjonalny efekt. Ogólnie najbardziej liczy się surowa moc obliczeniowa, której AMD nie brakuje na nowych konsolach. Na starych już jest słabo, ale Redzi mają z nimi doświadczenie przecież bo wiedźmin działał w porządku. Poprostu zabrakło im czasu na optymalizacje i tyle.
Naprawią to szybko. Niestety zniszczyli sobie mega dobra reputację w branży. Ale mam nadzieję, że wyciągną wnioski i trochę się z tego naucza.

Z racji braku wielu dużych tytułów w 2021, a tym bardziej w 1H gra będzie się sprzedawać znakomicie. Szczególnie, że ostatnio mieliśmy braki nowych kart graficznych i next genow. Wielu, powiedziałbym, że większość nawet - po ich zakupie zakupi cyberpunka bo to najnowszy hit. A na nowym sprzęcie wlasnie w takie gry chce się grać.

AI i fizyka jest słaba, ale nie ustępuje innym dużym tytułom typu destiny, division, pewnie nawet call of duty. Ale mam nadzieję, że ja poprawią jeszcze.
Elementy typu przebijanie opon były by wskazane, ale jest raczej nice to have, niż coś co kłuję po oczach. W końcu to 2077 być może opony mają z kevlaru haha.




Edytowany: 24 grudnia 2020 12:08

baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 24 grudnia 2020 12:23:20 przy kursie: 269,00 zł
kolarz888 napisał(a):
Konsensus Pap-u jeśli chodzi o tegoroczny zysk netto CD Projektu zakłada 1,9 mld zł. Przy obecnej kapitalizacji spółki dawałoby to C/Z w okolicach 14, czyli jak na branżę gamingową bardzo mało.

Zastanawiam się tylko na ile to realne? Jeśli przyjmiemy do końca roku 15 mln sprzedanych cyberpunków, to może to dać ok. 2,6 mld zł przychodu (zakładam średnią cenę sprzedaży 220 zł i średnią prowzję dystrybutora 25% ; na Steamie jest to 20%, na Gog-u 0%, ale w kanałach detalicznych pewnie 35-40%).

Nie wiem na ile się to zmieniło ale kilka lat temu były wyliczenia jednej z gazet na temat marż i marże detaliczne sięgały 60-70%.
Tak duża spółka ma lepsze możliwości negocjacji cen jednak w detalu w sieciach marża raczej nie jest niższa niż 50%.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Piotrek92
4
Dołączył: 2020-11-28
Wpisów: 25
Wysłane: 24 grudnia 2020 13:11:01 przy kursie: 269,00 zł
igen napisał(a):
W sprawie patcha...

Jeżeli faktycznie taka jest norma w Gamingu - czyli łatka co kilka dni - to OK, nie będę się upierał przy swoim. Być może macie rację....

Nie zmienia to jednak faktu (przynajmniej w moim odczuciu), że przy tak dużej skali błędów i problemów z CP2077 jest to problematyczne...

Bardzo możliwe, że cała konstrukcja gry jest wadliwa (założenia techniczne, szkielet platformy graficznej) no i wg mnie - największy problem - REDengine 4.

To jest silnik napisany przez REDów - który intensywnie wspiera Nvidię.
Konsole SONY są oparte na AMD (Radeon) - i stąd wynika większość problemów wynikających z konwersji, która wymaga (oprócz poprawnego kodu) dużo większej wydajności CPU i GPU.

W związku z powyższym nasuwa się pytanie - czy usunięcie takiej masy błędów technicznych (bugi) i merytorycznych (np. AI NPC czy fizyka) - bez napisania dużej części kodu gry od początku - jest w ogóle możliwe.,,,,

I wg mnie to jest bardzo duży problem....


Grałeś chociaż w tą gre skoro twierdzisz ze jest tyle błedów? Bo ja mam juz 60h za sobą i oprócz smiesznych graficznych glitchy bugów nie widziałem to samo moii znajomi którzy biorą urloy ze moc grac.

Mylse ze wiele osób nawet nie dotknęło gry a powiela internetowy prawdy jak to zabugowana gra nie jest.

Kakarotto
20
Dołączył: 2013-05-08
Wpisów: 1 051
Wysłane: 24 grudnia 2020 13:46:48 przy kursie: 269,00 zł
Bicie piany na tym wątku i nic więcej. W prawie polskim stoi jak wół że towar sprzedawany ma być zgodny z tym co sprzedawca obiecuje. Jeśli spółka napisała że można używać gry na starej konsoli ale w rzeczywistości nie działa to jest to towar niezgodny z umową. Kupujący może towar zwrócić.
Nie wiem jak jest w innych krajach na całym świecie ale podejrzewam że ta zasada lub podobna również obowiązuje.

igen
igen PREMIUM
35
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 204
Wysłane: 24 grudnia 2020 14:19:30 przy kursie: 269,00 zł
Piotrek92 napisał(a):
igen napisał(a):
W sprawie patcha...

Jeżeli faktycznie taka jest norma w Gamingu - czyli łatka co kilka dni - to OK, nie będę się upierał przy swoim. Być może macie rację....

Nie zmienia to jednak faktu (przynajmniej w moim odczuciu), że przy tak dużej skali błędów i problemów z CP2077 jest to problematyczne...

Bardzo możliwe, że cała konstrukcja gry jest wadliwa (założenia techniczne, szkielet platformy graficznej) no i wg mnie - największy problem - REDengine 4.

To jest silnik napisany przez REDów - który intensywnie wspiera Nvidię.
Konsole SONY są oparte na AMD (Radeon) - i stąd wynika większość problemów wynikających z konwersji, która wymaga (oprócz poprawnego kodu) dużo większej wydajności CPU i GPU.

W związku z powyższym nasuwa się pytanie - czy usunięcie takiej masy błędów technicznych (bugi) i merytorycznych (np. AI NPC czy fizyka) - bez napisania dużej części kodu gry od początku - jest w ogóle możliwe.,,,,

I wg mnie to jest bardzo duży problem....


Grałeś chociaż w tą gre skoro twierdzisz ze jest tyle błedów? Bo ja mam juz 60h za sobą i oprócz smiesznych graficznych glitchy bugów nie widziałem to samo moii znajomi którzy biorą urloy ze moc grac.

Mylse ze wiele osób nawet nie dotknęło gry a powiela internetowy prawdy jak to zabugowana gra nie jest.




Czyli u Ciebie gra się nie wywala ?
Przynajmniej to wynika z tego co napisałeś w swoim poście....
To w takim razie po co CDR wypuścił ostatnią łatkę, która częściowo naprawia ten problem - skoro u Ciebie on nie istnieje ?

Teraz rozumiesz ?
Edytowany: 24 grudnia 2020 14:21


baks
17
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 534
Wysłane: 24 grudnia 2020 15:03:50 przy kursie: 269,00 zł
krzychzet napisał(a):
W takiej sytuacji lepiej byłoby być sprzedawcą niż producentem :)


No tak według Ciebie jest to pewnie 10% ...
Samo Sony bierze 30% .... a inni za odebranie od producenta logistykę do tysięcy pinktów biorą 10% ....
Zobacz sobie prosty przykład innych produktów. Najprostszy ... cukier.
Zazwyczaj standardowa cena wynosi 4-4,50 ale są okresy gdy sklepy sprzedają po2,50-2,25 .... czy wtedy sprzedają poniżej kosztów .... przecież cukier nie psuje się ...
Tak samo jest z inymi produktami ... prasą, książkami ... i grami.
Wiadomo, że rzadko schodzi cały nakład w cenie nominalnej i są potrzebne przeceny.
Bez względu na hit jaki by to nie był dystrybutor musi zarobić a co najmniej nie stracić.

Taka wiedza jest łatwo dostępna w .... Google
tu masz link

więc nie śmiej się z faktów brak wiedzy nie tłumaczy .... d'oh!

Wydawcy zarabiają niemal 30% więcej na dystrybucji cyfrowej niż na pudełkowej
gry 14 lutego 2018, 14:15 autor: Aquma
Wczorajszy raport finansowy Ubisoftu, poza szeregiem interesujących informacji, rzucił światło na różnicę pomiędzy przychodami generowanymi dla wydawcy przez tradycyjną i cyfrową dystrybucję.
Ubisoft stawia na dystrybucję cyfrową – i trudno mu się dziwić.
Wczorajszy raport finansowy Ubisoftu rzucił światło także na to, ile więcej wydawcy zarabiają na sprzedawaniu swoich gier za pośrednictwem platform cyfrowych. W stosunku do tradycyjnych sklepów różnica w marży brutto jest niemała – sięga 27% – i wynika z innego podziału zarobków. Jak wygląda to w przypadku obydwu kanałów dystrybucji?
www.gry-online.pl/newsroom/wyd...
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 24 grudnia 2020 15:16

Piotrek92
4
Dołączył: 2020-11-28
Wpisów: 25
Wysłane: 24 grudnia 2020 20:04:56 przy kursie: 269,00 zł
igen napisał(a):
Piotrek92 napisał(a):
igen napisał(a):
W sprawie patcha...

Jeżeli faktycznie taka jest norma w Gamingu - czyli łatka co kilka dni - to OK, nie będę się upierał przy swoim. Być może macie rację....

Nie zmienia to jednak faktu (przynajmniej w moim odczuciu), że przy tak dużej skali błędów i problemów z CP2077 jest to problematyczne...

Bardzo możliwe, że cała konstrukcja gry jest wadliwa (założenia techniczne, szkielet platformy graficznej) no i wg mnie - największy problem - REDengine 4.

To jest silnik napisany przez REDów - który intensywnie wspiera Nvidię.
Konsole SONY są oparte na AMD (Radeon) - i stąd wynika większość problemów wynikających z konwersji, która wymaga (oprócz poprawnego kodu) dużo większej wydajności CPU i GPU.

W związku z powyższym nasuwa się pytanie - czy usunięcie takiej masy błędów technicznych (bugi) i merytorycznych (np. AI NPC czy fizyka) - bez napisania dużej części kodu gry od początku - jest w ogóle możliwe.,,,,

I wg mnie to jest bardzo duży problem....


Grałeś chociaż w tą gre skoro twierdzisz ze jest tyle błedów? Bo ja mam juz 60h za sobą i oprócz smiesznych graficznych glitchy bugów nie widziałem to samo moii znajomi którzy biorą urloy ze moc grac.

Mylse ze wiele osób nawet nie dotknęło gry a powiela internetowy prawdy jak to zabugowana gra nie jest.




Czyli u Ciebie gra się nie wywala ?
Przynajmniej to wynika z tego co napisałeś w swoim poście....
To w takim razie po co CDR wypuścił ostatnią łatkę, która częściowo naprawia ten problem - skoro u Ciebie on nie istnieje ?

Teraz rozumiesz ?


Który problem odpowiada za wywalanie się gry?


Hotfix 1.06 is available on PC and consoles! Here is the full list of changes:



Quests

Dum Dum will no longer go missing from Totentanz entrance during Second Conflict.


Console-specific

Improved memory management and stability, resulting in fewer crashes.


PC-specific

Removed the 8 MB save file size limit. Note: this won’t fix save files corrupted before the update.


Obecnie siedzę aktywnie na forum cdpr angojezycznym i glowne problemy sa powodowane na kartach nvdii 3090 jest jakis error ze sterownikami.

Ogolnie nie maw tym momencie globalnego problemu na pc ze gra sie wyplaszcza.

nie wiem jak jest na ps

forums.cdprojektred.com/index....

kokospl
25
Dołączył: 2010-08-07
Wpisów: 1 612
Wysłane: 24 grudnia 2020 22:57:20 przy kursie: 269,00 zł


www.bnnbloomberg.ca/cyberpunk-...

Cytat:
Cd Projekt SA, the Polish video-game publisher of Cyberpunk 2077, was sued by an investor who claims the company misled him about the potential of the error-plagued game whose botched release this month caused shares to dive.

MR_MONEY
MR_MONEY PREMIUM
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 24 grudnia 2020 23:30:24 przy kursie: 269,00 zł
Niby nie podali informacji o błędach ale zastanawia mnie jak można wiarygodnie ocenić potencjał sprzedażowy gry której się w całości nie przeszło i oszacować np. że sprzeda się w ciągu pierwszego tygodnia w rekordowej ilości więcej niż 13 milionów czy nie ? To jest wkalkulowane w ryzyko inwestycji w każdą gamingową spółkę której gry w całości się nie widziało co za różnica czy poziom gameplayu gry , fabuła czy coś innego wpłyneło na ilość sprzedanych sztuk .

rybeusz
10
Dołączył: 2011-09-15
Wpisów: 215
Wysłane: 25 grudnia 2020 03:01:27 przy kursie: 269,00 zł
Hmmn, a myślisz że analitycy wyceniający gamedev kiedykolwiek grali / przeszli grę, na podstawie której robią wycenę danej spółki?? I dlaczego w ogóle zakładasz taką konieczność?

regedit181
1
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2016-11-25
Wpisów: 22
Wysłane: 25 grudnia 2020 13:01:56 przy kursie: 269,00 zł
Czyżby szykowały się pierwsze procesy?
https://stooq.pl/n/?f=1396138

Moderator:
post kwalifikuje się do usunięcia, proszę dodawać krótki cytat
Edytowany: 25 grudnia 2020 13:20

MR_MONEY
MR_MONEY PREMIUM
19
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 25 grudnia 2020 15:53:16 przy kursie: 269,00 zł
rybeusz napisał(a):
Hmmn, a myślisz że analitycy wyceniający gamedev kiedykolwiek grali / przeszli grę, na podstawie której robią wycenę danej spółki?? I dlaczego w ogóle zakładasz taką konieczność?


Chodzi mi o to że mnóstwo czynników może zdecydować o tym że gra się sprzeda dobrze czy nie . Granie na to że jakaś firma zrobi grę wszechczasów jest ekstremalnie ryzykowne bo mnóstwo czynników musi się na takie coś złożyć . Nie widzę specjalnie różnicy czy powodem gorszej sprzedaży są problemy z konsolą czy złe decyzje podjęte w czasie produkcji sprawiające że gra nie jest wystarczająco dobra żeby się dobrze sprzedać . Jest to tak na prawdę kuriozalne jeśli można podać firmę do sądu za jakieś zaniedbania gdy osiąga najlepszy wynik sprzedażowy w swojej historii a jacyś inwestorzy grali na największy wynik wszechczasów .

Kris59
14
Dołączył: 2013-02-19
Wpisów: 203
Wysłane: 25 grudnia 2020 16:04:42 przy kursie: 269,00 zł
regedit181 napisał(a):
Czyżby szykowały się pierwsze procesy?
https://stooq.pl/n/?f=1396138

Moderator:
post kwalifikuje się do usunięcia, proszę dodawać krótki cytat


Czyzby po świętach kolejne spadki po złożeniu zbiorowych pozwów sądowych przeciwko spółce przez dwie kancelaria amerykańskie ???

radekmax
radekmax PREMIUM
0
Dołączył: 2009-04-28
Wpisów: 84
Wysłane: 25 grudnia 2020 16:08:57 przy kursie: 269,00 zł
Raczej zamierzają złożyć. Na razie szukają chętnych do zbiorowego pozwu. To nie to samo co napisałeś

Ralfi
8
Dołączył: 2020-12-24
Wpisów: 32
Wysłane: 25 grudnia 2020 16:51:31 przy kursie: 269,00 zł
Nawet jak złożą to w końcu pozew zostanie oddalony. To samo spotkało studio od No Mans Sky, który to dopiero byl tragedią vs zapowiedzi. Prędzej liczą na to, że cdpr będzie się chciał pozbyć smrodu przez jakąś szybką ugodę, ale robią to na zlecenie jakiegoś funduszu co shortuje.
Edytowany: 25 grudnia 2020 16:52

Użytkownicy przeglądający ten wątek bucik1986, Gość

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,050 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d