pixelg
MERCATOR - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

MERCATOR [MRC]

AKTUALNY KURS: 227,50 zł (+0,84%) 18-06-2021 17:00
absmak
24
Dołączył: 2020-06-17
Wpisów: 155
Wysłane: 18 stycznia 2021 16:09:39 przy kursie: 384,00 zł
Ja swoje tu zarobiłem, dziwi mnie natomiast, że nadal tylu tu optymistów, nie rozumiejących, że to nie wróci do 700 zł, dopóki firma, która zarabia ile zarabia wyłącznie dzięki pandemii, co przyznał sam prezes, nie udowodni, że może robić chociaż 500-600 mln. zysków po.

Mogą sobie zrobić i 2 miliardy netto w 2021, nadal to nic nie zmieni, bo liczy się to, ile kasy będą generować po pandemii. Obecne poziomy zysków są traktowane jako jednorazowe, nawet jak firma po pandemii będzie zarabiać kilka lub nawet kilkanaście razy więcej (i tak pewnie będzie) niż przed, to takich zysków nie pociągnie, więc wyliczanie teraz wskaźników C/Z nie ma żadnego sensu, bo opieracie to o zdarzenia jednorazowe.

Ileż razy czytałeś, ja też czytałem, a niektórzy zawisnęli na 600 i próbują się pocieszać, że to wróci. Wróci, jak będzie kolejny one-off, typu nowa mutacja odporna na szczepionki. Prawdopodobieństwo niech sobie każda rozumna istota wyliczy.

Nie musicie odpisywać, wiem co w takiej odpowiedzi się znajdzie, nieśmiertelne:

"masz szklaną kulę, że wiesz ile potrwa pandemia" (to niejako przyznanie, że to one-off)
"skąd wiesz, że nie utrzymają zysków"
"zwiększone zapotrzebowanie zostanie na zawsze" (nawet jeżeli tak, to będzie to można łatwo zaplanować, a nie cios w plecy jak w marcu)
"hmmm... ja poczekam, hmmm..., hmmm... (+ kilka emotek)"
Edytowany: 18 stycznia 2021 16:13

DonG
57
Dołączył: 2020-04-14
Wpisów: 78
Wysłane: 18 stycznia 2021 16:14:09 przy kursie: 384,00 zł
Cytat:
Ktoś napisał, że może zjedzie tam gdzie wskazał Szutnik - 250 zł, a potem wybije nowe ATH - bądźmy poważni, bez nowej mutacji odpornej na szczepionki nic takiego się nie ma prawa wydarzyć.


To nie była do końca poważna uwaga. Pewnie ani nie zjedzie na 250, ani nie pójdzie na ATH.

Uważam, że przy tych 700-800 spółka byłaby przewartościowana, natomiast byłaby przewartościowana procentowo mniej niż obecnie przewartościowane jest Dino, CCC albo Allegro, a wzrosty mogłyby wynikać z samej siły trendu wzrostowego, tym razem spokojnego i bardziej stabilnego, z udziałem akcjonariatu tego samego typu, który ostatnio absurdalnie wywindował Dino prawie na 300 złotych za akcję, podobnie jak kilka lat temu CCC na 300 złotych za akcję.

Zapewne nie będzie jednak ani zjazdu na 250, ani skoku na 700-800. Na kursie najbardziej realny jest męczący boczniak przez dłuższy okres czasu.


DJ1910
32
Dołączył: 2020-12-11
Wpisów: 159
Wysłane: 18 stycznia 2021 16:17:05 przy kursie: 384,00 zł
A kto tu mowi o 600 czy 700 ?

To dzis nawet do 400 nie chce dobic ;) To ciezko zrozumiec.

Spolka wydaje neutralne badz pozytywne komunikaty a tu w pare dni z 500 na <400

I do tego jeszcze te wysokie dzis obroty.

Poza tym czemu uwazasz, ze spolka nie ma przyszlosci po pandemii ? Z taka gotowka zarobiona do tej pory i gotowka ktora zarobia w 2021 mozna na prawde zabawic sie w ciekawe przedsiewziecia.

Mercator wykorzystal pandemie w 101%. Trzeba miec leb na karku aby nie uwalic takiej szansy.


>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


twojbyly
3
Dołączył: 2020-11-19
Wpisów: 51
Wysłane: 18 stycznia 2021 16:28:07 przy kursie: 384,00 zł
ta spółka przede wszystkim jest dziurawa jak sito, informacje z niej wychodzą na lewi i prawo. tak było przed wynikami q3, tak było przed abb i tak było teraz kiedy członek rady nadzorczej wywala na górce przed wynikami. dramat.

absmak
24
Dołączył: 2020-06-17
Wpisów: 155
Wysłane: 18 stycznia 2021 16:49:02 przy kursie: 384,00 zł
Też obstawiam długiego boczniaka, kolejne rekordowe kwartały nie będą już żadnym bodźcem, będzie wyłącznie oczekiwanie na to, co będzie dalej. Czy po wszystkim zachowają np. 25%, 50, czy 75% zysków. I pod to można się bawić w szacowanie C/Z, a nie pod bieżące zyski.
Edytowany: 18 stycznia 2021 16:49

marcin12333
3
Dołączył: 2011-07-04
Wpisów: 52
Wysłane: 18 stycznia 2021 17:15:17 przy kursie: 384,00 zł
Wszyscy piszecie o koncu pandemii a nikt tak naprawde nie wie kiedy sie skonczy, narazie szczepienia ida opornie, mówi sie, że trzeba bedzie sie szczepic co roku... Bardzo duza ilosc rekawiczek zużywana jest przy testach na Covid, ktore beda robione jeszcze latami, bo nie wiadomo czy i na jak dlugo szczepionka da odpornosc. W medycynie rekawiczki takze zostana nawet jesli epidemia bedzie wygasać. Zagrozenia dla Mercatora oczywiscie sa, ale czy na innych społkach ich nie ma?

Joker
116
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-03-01
Wpisów: 2 018
Wysłane: 18 stycznia 2021 17:22:59 przy kursie: 384,00 zł
Na BOS jest juz reko widoczna. Rzeczywiscie 350 zl.
Uzasadnienie w j ang tez wrzucili. Nie mogę udostepnic.

mrk
20
Dołączył: 2008-08-30
Wpisów: 1 956
Wysłane: 18 stycznia 2021 17:31:28 przy kursie: 384,00 zł
absmak napisał(a):

Nie musicie odpisywać, wiem co w takiej odpowiedzi się znajdzie, nieśmiertelne:

"masz szklaną kulę, że wiesz ile potrwa pandemia" (to niejako przyznanie, że to one-off)
"skąd wiesz, że nie utrzymają zysków"
"zwiększone zapotrzebowanie zostanie na zawsze" (nawet jeżeli tak, to będzie to można łatwo zaplanować, a nie cios w plecy jak w marcu)
"hmmm... ja poczekam, hmmm..., hmmm... (+ kilka emotek)"


marcin12333 napisał(a):
Wszyscy piszecie o koncu pandemii a nikt tak naprawde nie wie kiedy sie skonczy, narazie szczepienia ida opornie, mówi sie, że trzeba bedzie sie szczepic co roku... Bardzo duza ilosc rekawiczek zużywana jest przy testach na Covid, ktore beda robione jeszcze latami, bo nie wiadomo czy i na jak dlugo szczepionka da odpornosc. W medycynie rekawiczki takze zostana nawet jesli epidemia bedzie wygasać. Zagrozenia dla Mercatora oczywiscie sa, ale czy na innych społkach ich nie ma?


prorok jakiś czy co? blackeye

pandorinium
46
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 910
Wysłane: 18 stycznia 2021 17:45:22 przy kursie: 384,00 zł
w sumie to ten miliard złotych najlepiej by było ulokować w obligacje i będą mieć z samych odsetek tyle zysku to zakłada bos za kilka lat. Rzadko się spotykam z analizami gdzie cała wypracowana gotówka przepada i firma wraca do tego co było.

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 653
Wysłane: 18 stycznia 2021 17:58:58 przy kursie: 384,00 zł
yellowshadow napisał(a):

Chciałbym zauważyć, że wygłaszasz analogiczne tezy (tylko w drugą stronę) także bez poparcia danymi. Nie wiemy dlaczego gotówka wyniosła tyle ile wyniosła - dowiemy się, gdy spółka opublikuje sprawozdanie.

Tak, żeby pokazać, że postawiona przez Ciebie teza jest na tę chwilę nieuprawniona. Możliwości jest jest wiele i nie muszą to być inwestycje.

yellowshadow napisał(a):

Przekazujac środki do domu maklerskiego na otwarty rachunek gotówkowy i oddając je DDM, na jakiej podstawie niby jest to należność? Jeśli przelewasz środki na swój rachunek bankowy to traktujesz to jako należność?

Gdy przelew idzie na własny rachunek, to naturalnie będzie to gotówka, a jeśli dokonano jakiegoś zakupu byłby raport. Wydaje mi się jednak, że są inne możliwości zrealizowania skupu akcji własnych - jako usługa na rachunek DM. Tak jest prościej, bo nie muszą zaśmiecać ESPI komunikatami o skupie. Choć jak wspomniałem - wydaje mi się, a to oznacza, że wcale takiej możliwości nie ma. Być może napisałem głupotę.


anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 653
Wysłane: 18 stycznia 2021 18:08:52 przy kursie: 384,00 zł
Joker napisał(a):
Na BOS jest juz reko widoczna. Rzeczywiscie 350 zl.
Uzasadnienie w j ang tez wrzucili. Nie mogę udostepnic.


Jest dokładnie jak napisałem parę dni temu - spadły wyceny porównawcze, a analityk w tej rekomendacji w końcu przestał je i tak uwzględniać. Pisze o tym w tekście, choć zostawił tabelkę 50/50 thumbright
Z liczb wynika jednak, że jest jak w słowie pisanym - DCF.


Wczoraj napisałem, że:
anty_teresa napisał(a):
orzech napisał(a):

Za nic nie zrozumiem dopóki ktoś mi tego logicznie nie wytłumaczy na jakiej podstawie ów analityk ścina rekomendację w przedziale 2 miesięcy o połowę

Wystarczy znać poprzednią rekomendację... Rodak wskazywał, że z DCF wychodzi 305, natomiast z porównawczej... 1000 zł. Analityk uznawał, że bardziej wiarygodna jest dla niego DCF. (dla mnie także), natomiast porównawcza mniej i nie widzi podstaw do takich wycen spółek porównawczych (IMO jest efektem emocji na sektorze). Ale ze względu na ryzyko pomyłki w ocenie sytuacji uwzględnił ją z wagą 50 proc.
Od dnia wydania tej rekomendacji do dziś kurs:
Top Gloves spadł o 29 proc.
Hartalega spadł o 30 proc.
Kossan Rubber spadł o 43 proc.
Spadek wyceny wynikającej z mnożników daje nam 700 zł i wycenę z tymi samymi wagami na 500 względem 650 poprzednio. Ale... Ale po pierwsze pojawiły się głosy, że wyceny malezyjskich spółek są znacząco za wysokie, co wraz ze spadkiem cen na rynkach będącym potwierdzeniem własnego stanowiska mogło doprowadzić do zmiany wag, albo zupełnego olania wyceny porównawczej. Po drugie szczepionka pojawiła się nieco szybciej, co może mieć wpływ na DCF - jeden kwartał mniej z wysokimi zyskami.
Edytowany: 18 stycznia 2021 18:12

pandorinium
46
Dołączył: 2011-07-10
Wpisów: 910
Wysłane: 18 stycznia 2021 18:22:33 przy kursie: 384,00 zł
Najważniejsze, że w końcu jest wycena oparta na DCF. blackeye Kurde trzeba tego analityka wysłać za granicę to od razu naprostuje innych

draconiss
0
Dołączył: 2018-05-11
Wpisów: 133
Wysłane: 18 stycznia 2021 19:02:05 przy kursie: 384,00 zł
A taki artykul o TG:

www.theedgemarkets.com/article...

Cytat:
"With long-term glove demand growth remaining intact — even after Covid-19 ends — we believe that the selling on Top Glove shares is overdone.
Edytowany: 18 stycznia 2021 19:07

randomdziad
13
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 57
Wysłane: 18 stycznia 2021 19:24:11 przy kursie: 384,00 zł
mysle ze nie ma co sie sprzeczac z rynkiem na ta chwile, niestety widac ze wiekszosc mysli ze te wyniki sa jednorazowe a potem powrot do niskiej bazy. Kto zaklada ze nawet po covidach spolka bedzie zarabiac dobre pieniadze ma teraz szanse kupic wiec nie powinien krecic nosem - a za rok czy dwa przekonamy sie kto mial racje.
Na pewno ciekawe bedzie co jutro prezes powie na webinarze chociaz trzeba do tego podchodzic z pewnym dystansem bo jego obietnicach co do 4q.

rafsty
rafsty PREMIUM
10
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 304
Wysłane: 18 stycznia 2021 19:32:41 przy kursie: 384,00 zł
yoda napisał(a):
Nie rozumiem tego naganianie na spadki, że cena jest za duża, że MRC nie będzie rosło, że ath nieosiągalny, a już najbardziej nie rozumiem, że pandemia to one-off... Przecież to już trwa w Europie prawie rok i będzie trwało kolejny jak nie dwa. Ludzie naprawdę coś co trwa 2 lata to jest one-off? Czyli analogicznie Cyberpunk to one-off, TWOM i Frostpunk też? Likwidacja kopalni to też one-off bo przecież za parę lat się wybuduje nowe😛 więc liczmy horyzont 10 lat, 3 lata bez kopalni i 7 z kopalniami albo odwrotnie. To jest kompletnie bez sensu. Taki Livechat zarabia na pandemii tak samo jak Mercator a tam nikt nie pisze że to one-off i że zyski zaraz się skończą bo pandemia minie i wszyscy wrócą do normalności. Co to w ogóle za myślenie, jakiś frustratów którym nie udało się zarobić i teraz ujadają że innym się udało.


No nie zgodzę się. Livechaty, Cyberpunki, likwidacja kopalń itp. wpisują się w sekularne trendy digitalizacji i dekarbonizacji. Oba trwały wcześniej, oba przyspieszyły i oba mają szansę, żeby po pandemii nie zwolnić, albo zwolnić nieznacznie. Przy czym "szansa" nie równa się "gwarancja".

Produkcja gumowych rękawic przed pandemią była, jaka była. Po pandemii wróci do normy. Być może nawet "nowej" normy, ale raczej nie takiej, jak jest teraz, bo to jest poziom emergency. I nawet, jeśli trwa dwa lata, to ciągle jest one-off, jeśli patrzeć w dłuższym okresie.

No chyba, że boom life science będzie taki, że teraz co druga firma będzie biotech i będzie kupować rękawice na potęgę.

Notabene, Zoom już spada pod oczekiwaną "normalizację".
Edytowany: 18 stycznia 2021 19:42

rafsty
rafsty PREMIUM
10
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-02-19
Wpisów: 2 304
Wysłane: 18 stycznia 2021 19:49:06 przy kursie: 384,00 zł
randomdziad napisał(a):
Kto zaklada ze nawet po covidach spolka bedzie zarabiac dobre pieniadze ma teraz szanse kupic wiec nie powinien krecic nosem - a za rok czy dwa przekonamy sie kto mial racje.


Właśnie! thumbright Jak ma być dobrze, będzie dobrze i teraz jest okazja, żeby się cieszyć, a nie płakać. A jak będzie, to zobaczymy.

grar1
grar1 PREMIUM
5
Dołączył: 2011-11-17
Wpisów: 16
Wysłane: 18 stycznia 2021 19:57:10 przy kursie: 384,00 zł
Tak naprawdę nic nie wiemy, jak długo będzie trwać ta pandemia, jak długo będą działały szczepionki, czy nie będzie nowych mutacji itd. Świat jest tak rozedrgany, że co najmniej przez kilka kolejnych lat będzie strach i zwiększone środki ostrożności. W międzyczasie Mercator zarobi 3 miliardy i mamy to pominąć ? 90 procent spółek z GPW nie zarobi takich pieniędzy przez 20 lat. Mamy zrobić wycenę udając, że tych pieniędzy nie ma ? A może Prezes zapakuje je w worki i ucieknie ?
JSW rośnie jak na drożdżach a przecież kopalnie będziemy sukcesywnie likwidować więc już dziś rynek powinien dążyć z wyceną do zera ?
BOS strzela wycenami jak rewolwerowiec na Dzikim Zachodzie i nikogo to nie dziwi.
Ceny rękawic nadal rosną, a Mercator spadł prawie 50 procent od szczytu. Czytając niektórych to wycena powinna być niższa niż ilość kasy w gotówce bo przecież niedługo będą musieli dokładać do produkcji.
Czytam i nie wierzę.
Co do aktualnej wyceny to na naszej GPW nic mnie nie zdziwi, nawet jak wrócą na 50 zł. Tylko czy to ma coś wspólnego z wyceną czy raczej z manipulacją i kasynem.

randomdziad
13
Dołączył: 2020-12-23
Wpisów: 57
Wysłane: 18 stycznia 2021 20:09:13 przy kursie: 384,00 zł
Ja bym na to spojrzal tak - dopoki spolka nie przedstawi planu ze jest w stanie ta gotowke w cos dobrze zainwestowac i ciagnac z tego dodatkowe profity to jest to po prostu warte tyle ile bedzie w kasie. Wiec jak zakladasz ze zarobia 3mld w ciagu nastepnych 2 lat to jest to teraz po prostu +3mld do kapitalizacji spolki (pomijam dyskonto). Pytanie ile jest warty zysk za kolejne 20 czy 30 lat ? Jak widac po aktualnej wycenie rynek zaklada ze bedzie slabo ale jezeli wierzysz ze bedzie inaczej to aktualna wycena faktycznie moze sie wydawac smieszna.
Edytowany: 18 stycznia 2021 20:10

micmak
44
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 523
Wysłane: 18 stycznia 2021 20:24:50 przy kursie: 384,00 zł
popatrzcie na przykladzie spółek z sp500 co jest w cenie. nikt juz nie patrzy ile masz gotowki lub nieruchomosci... licza sie nowe technologie, patenty, nowe rynki i know how...

od dobrych 3 miesięcy jest ostra dystrybucja na MRC... dzisiejsza sesja tylko mnie w tym utwierdziła.
Duzo akcji ktos zbieral na poziomach 20-50, teraz keszuja pozycje. Tyle w temacie.

Pytanie czy wejdzie ktos nowy do spolki i ja jeszcze pociagnie, czy bedziemy dryfowac. Think
ujeżdżam byki ===>>

Lekarstwo na FIAT MONEY?
Portfel akcji na bazie surowców i surowców rolnych głupsze! ==>>>


yoda
9
Dołączył: 2011-11-03
Wpisów: 97
Wysłane: 18 stycznia 2021 21:27:31 przy kursie: 384,00 zł
randomdziad napisał(a):
Pytanie ile jest warty zysk za kolejne 20 czy 30 lat ? Jak widac po aktualnej wycenie rynek zaklada ze bedzie slabo ale jezeli wierzysz ze bedzie inaczej to aktualna wycena faktycznie moze sie wydawac smieszna.

Za 20-30 lat to będziemy operować tylko cyfrowymi walutami, będzie gwarantowany dochód podstawowy a do pracy będą chodzić roboty zamiast ludzi.
Naprawdę ktoś z was ma horyzont czasowy 20 lat? W jedną spółkę?
Wycena jest obecnie niska, być może to okazja, ale wkurza mnie fakt, że cokolwiek spółka pokazuje to ciągle ktoś tu marudzi, że źle, że covid to one-off, że zaraz się wszystko skończy, że zarobiona kasa nic nie warta itd.
Prezes powiedział że częścią strategii jest zaistnienie na rynku rękawic nie medycznych w salonach fryzjerskich, w ogrodnictwie i nie pamiętam czym jeszcze. Może tu będzie efekt skali, niższa cena ale zbyt 3 razy większy.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,841 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło