166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
20 lutego 2021 19:46:30
przy kursie: 1 020,00 zł
anty_teresa napisał(a):To czy robią samemu, czy ktoś im robi na zlecenie nie ma żadnego znaczenia. To oni nadzorują produkcję, to oni wydają grę, to oni finansują grę. Nakłady na port powinny być widoczne w bilansie i najprawdopodobniej są, ale niestety niskie. Skoro już mieli grywalny port w sierpniu zeszłego roku, to zakładasz, że ktoś im wystawi fakturę za usługi dopiero po premierze, a może już wcześniej w bilansie te środki się przewijały?
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
20 lutego 2021 21:32:04
przy kursie: 1 020,00 zł
Przychody i koszty nie są ściśle powiązane z fakturami. Ja się spodziewam, że część z tych kosztów już jest na bilansie, co z resztą napisałem w omówieniu. Nie znam się na portowaniu gier, ale być może samo posiadanie grywalnego portu to nie jest wysoki etap realizacji? Z resztą jakby był, to byśmy już byli po premierze... Chyba największym wyzwaniem jest w tym przypadku optymalizacja, aby wszystko wyglądało jak potrzeba i to ta optymalizacja kosztuje.
|
|
4 Dołączył: 2020-05-25 Wpisów: 22
Wysłane:
20 lutego 2021 21:37:12
przy kursie: 1 020,00 zł
PiotrZ9 napisał(a):Podczas prezentacji na innovation day GPW 10 grudnia mówili że port robi zewnętrzna firma, padła nawet nazwa ale nie mogę odszukać. Ta firma to Mataboo, za wiele info na ich stronie to nie ma swoją droga. https://mataboo.com/index.html
|
|
|
|
28 Dołączył: 2020-08-22 Wpisów: 51
Wysłane:
20 lutego 2021 22:34:44
przy kursie: 1 020,00 zł
anty_teresa napisał(a): To, że port robi studio zewnętrzne nie ma znaczenia. Spółka i tak za to płaci. Zerknij na raporty choćby Pyramid, któremu prace zleca Ultimate - wykazuje przychody, a to znaczy, że ULT ma koszty, które pewnie wsadza na razie na bilans. Tego właśnie należy oczekiwać w tym wypadku.
Ok, przyjmuję do wiadomości. Może w takim razie część kosztów nie jest jeszcze widoczna ze względu na stan zaawansowania prac? Koszty mogą się pojawić dopiero w momencie odebrania konkretnych milestonów, w szczególności odbioru finalnego builda - ma to sens? Szukam wytłumaczenia, bo w analizie wskazywane jest ryzyko przesunięciu premiery konsolowej, a jednocześnie parę dni temu Creepy Jar z własnej inicjatywy przypomniało graczom w kanałach społecznościowych o road mapie w której termin jest dalej określony jako winter/spring. Sądzę że tego by nie robili jeśli faktycznie groziłaby kolejna obsuwa. Choć oczywiście niczego nie można całkowicie wykluczyć.
Edytowany: 20 lutego 2021 22:35
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
20 lutego 2021 23:30:21
przy kursie: 1 020,00 zł
Rozliczenia za milestony są możliwe i prawdopodobne. No i mają jeszcze w sumie parę miesięcy aby dowieźć termin. Sam jak widziałeś założyłem, że premiera się odbędzie w zapowiadanym terminie. Podstawowe pytanie dotyczy kosztu portu. Wiemy ile mniej więcej kosztował port TWOM, ale każda gra jest inna i może wymagać innego podejścia i kosztów. Być może przeszacowuję potrzebne nakłady - to jest jak najbardziej możliwe.
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
21 lutego 2021 07:07:53
przy kursie: 1 020,00 zł
witajcie,
dzięki Pawle za analizę, przyznaję bardzo konserwatywną.
- założenie w 2021 znacząco niższej sprzedaży GH PC niż Q3 , Q4 2020 jest konserwatywne. sądząc po jakości SoA1 i przyjęciu przez graczy wyrażonym przytłaczającą liczbą pozytywnych komentarzy, możemy ekstrapolować sprzedaż kwartalną o ok. 2,0-3,0 mln PLN wyższa kwartalnie w 2021 (SoA 2, SoA3) niż w Twojej prognozie - to oznacza wyższe przepływy gotówkowe i zysk w 2021 o ca PLN 8-10 mln.
- Nintendo - rosnąca pozycja GH w Japonii (po tygodniu promocyjnym gra zawitała do TOP 19) - największy rynek dla NS, zakładam co najmniej kwartalny wynik na poziomie Q4 2020 - czyli w skali roku PLN 2,0 mln (ponownie czyste przepływy do modelu)
- Q3 2021 - VR tworzone przez Incuvo - konserwatywnie PLN 0,5 mln kwartalnie - kontrybucja do wyniku 2021 PLN 1 mln.
- podobnie zakładam zerowy sukces na konsole Next Gen gry GH - PLN 0 mln (?)
- DCF - tak ale w perspektywie 2021-2026 - wtedy już po debiucie Projektu P3 pomiędzy H2 2025 - H1 2026.
- dług netto do wyceny - to nie będzie stały poziom minus PLN 28 mln powiększający wycenę - na koniec 2021 cash urośnie do min PLN 55-60 mln.
w mojej ocenie upside do wyniku netto 2021 - min PLN 11-13 mln czystego zysku netto.
pozdrowienia
.
Edytowany: 21 lutego 2021 07:15
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
21 lutego 2021 09:31:59
przy kursie: 1 020,00 zł
Chris, każdy zakładać może co uważa :) Nie napisałem o tym w analizie, ale Switcha uwzględniłem w części PC, co widać choćby po wynikach w IV kw. Faktycznie nie ma NextGenów i VR Jeśli chodzi o dług netto to jest to zrobione jak trzeba. To, że będzie w przyszłości więcej gotówki jest uwzględnione w prognozie zysków.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
21 lutego 2021 10:07:35
przy kursie: 1 020,00 zł
finansowy_laik napisał(a):PiotrZ9 napisał(a):Podczas prezentacji na innovation day GPW 10 grudnia mówili że port robi zewnętrzna firma, padła nawet nazwa ale nie mogę odszukać. Ta firma to Mataboo, za wiele info na ich stronie to nie ma swoją droga. Dziękuję. Można więcej dowiedzieć się o nich szperając w sieci. Działają od połowy 2019 roku, ale trzon posiada w tej materii ciekawe doświadczenia. Patrząc po poniższym, to jest to jakiś odłam ludzi z Qloc, którzy poszli na swoje. To są dobre referencje, chociaż uzależnione jeszcze od tego jak ważnymi personami tam byli. MATABOO to młode, ale założone przez weteranów studio portingowe i co-developerskie. Członkowie naszego zespołu pracowali przy takich projektach portingowych na konsole i PC, jak między innymi: Ultra Street Fighter IV, Resident Evil 4 i 6, Mortal Kombat X, Injustice 2, Dragon’s Dogma: Dark Arisen czy Dark Souls: Remastered.
Z działalności własnej w zasadzie chwalą się jedynie współpracą z Blooberem przy Blair Witch i Medium, ponadto popierają strajk kobiet :)
Edytowany: 21 lutego 2021 10:08
|
|
4 Dołączył: 2020-05-25 Wpisów: 22
Wysłane:
21 lutego 2021 13:35:33
przy kursie: 1 020,00 zł
Tu od 13.00 min też jest trochę o nich. Zwróciłem uwagę, bo logo mi się już kojarzy z CREEPY. Mataboo".. Unseen Silence to niezależny deweloper gier wideo, stworzony przez ambitny zespół. Firma korzysta z doświadczenia dużych polskich zespołów takich jak MATABOO, Movie Games oraz Pixel Crow. ...' Lista gier się potwierdza.
Edytowany: 21 lutego 2021 13:36
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
22 lutego 2021 06:13:42
przy kursie: 1 020,00 zł
@ Anty, Pawle,
dziękuje za feedback.
niniejszym informuje, iż liczba komentarzy Steam + poza Steam wynosi
22.02.2021 = 31.014 31.12.2020 = 26.720 30.09.2020 = 22.880
czyli mając jeszcze 37 dni do zakończenia Q1 2021
mamy wzrost o 16,7% w relacji Q1 2021 / Q4 2020
zakładając konserwatywnie 40 komentarzy dobowo co przekłada się na ca. 2.400 kopii mamy dynamike Q1 2021 / Q4 2020
48,8%.
będąc człowiekiem umysłu i mając powyższą wiedzę oraz SoA 2 i SoA 3 w pipeline'ie, nie możesz zakładać spadku poziomu sprzedaży. to byłoby wbrew dostępnej wiedzy
Przeprowadz może dla Abonentów analizę scenariusza 2 - tzw.: base case ale "bardziej realny lub optymistyczny " ? Chimera - is that all we are waitin' for ?
a net debt tez będzie rósł bo spółka wydaje znacząco mniej gotówki niż jej generuje.
GH świetnie się monetyzuje na PC, ciekawie na NSwitch w Japonii i czekając na PS4 i XboX oraz next geny i VR.
Edytowany: 22 lutego 2021 06:29
|
|
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
23 lutego 2021 15:21:17
przy kursie: 996,00 zł
Tak, wiem, że mamy bardzo istotny wzrost liczby komentarzy, ale jak zerkniesz na wykres  kliknij, aby powiększyćTo widać z niego, że w styczniu była mniej więcej taka sama liczba komentarzy jak w lutym, a przecież SOA wyszła 28 stycznia. Z rozkładu wynika, że znacząca część komentarzy stycznia przypadała na jego początek i była prawdopodobnie efektem wyprzedaży noworocznej. Z tego powodu efekt SOA jest mniejszy niż wynika to z liczby komentarzy. No i pozostaje kwestia obniżki ceny, jest większa niż dotychczas. Jeśli chcesz to mogę podstawić liczby jakie zaproponujesz. To nie problem. Ale dla czystości obrazu możesz dać jakiś komentarz dlaczego tak, a nie inaczej.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
25 lutego 2021 08:57:43
przy kursie: 1 025,00 zł
Norges Bank Investment Management pojawił się w akcjonariacie CRJ z udziałem 0,75%. Ze spółek gamingowych pojawił się też w TEN, zwiększył udziały w 11B i PLW, a zmniejszył w CDR.
|
|
31 Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2020-10-02 Wpisów: 168
Wysłane:
12 marca 2021 08:56:03
przy kursie: 986,00 zł
art o debiucie GH VR alpha w Q1 2021Cytat: Incuvo planuje debiut gry "Green Hell VR" na PC w wersji alpha w I kw. 2021 r., podała spółka. Następnym etapem będzie faza testów i optymalizacji elementów graficznych gry oraz przygotowanie wersji beta projektu, która ma być gotowa w II kw. 2021 r.
W Q3 2021 pełna wersja. Tylko czy to jest wciąż aktualne?
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
17 marca 2021 19:00:59
przy kursie: 972,00 zł
www.knf.gov.pl/komunikacja/kom...finalnie KNF zatwierdził prospekt Creepy Jar - na rynku głównym otworzy się dostęp dla znacznej części inwestorów instytucjonalnych w tym funduszy zagranicznych.
|
|
91 Dołączył: 2019-11-24 Wpisów: 830
Wysłane:
17 marca 2021 19:21:08
przy kursie: 972,00 zł
Jak przejdą na GPW to mają szansę nawet na Wig40
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
18 marca 2021 08:30:53
przy kursie: 972,00 zł
...idąc ścieżka 11b..... najpierw chyba wig80 ?
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
18 marca 2021 10:45:02
przy kursie: 998,00 zł
Akcjonariusze CRJ doczekali się w końcu Klasyfikacja do indeksów teraz ma znaczenie wartość kapitałowa 60% i 40% obroty i faktycznie najpierw trzeba wejść do Wig80. Choć mówi się o szczególnych wydarzebiach , które dityczą jedynie Wig20 - gdzie w przypadku szczególnie dużych IPO spółka może od razu wejść do WIG20 i to poza kwartalnymi rewizjami. Tak miało miejsce w przypadku IPO Allegro, które pokazało się w WIG20 już po kilku dniach od debiutu. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
18 marca 2021 11:24:32
przy kursie: 998,00 zł
Gratulacje dla spółki i akcjonariuszy. Docelowo przydałby się też w Wig Games, bo główny komponent nie pomaga ;)
|
|
40 Dołączył: 2020-09-11 Wpisów: 327
Wysłane:
18 marca 2021 12:25:37
przy kursie: 998,00 zł
@ Andy..zgoda. przyda sie dywersyfikacja składników WIG Games o dobre aktywa ..rokujące na przyszłość. takich szukają fundusze zagraniczne i krajowe. tymczasem..... #CRJ Już pod koniec marca spółka weźmie udział w jednym z najważniejszych wydarzeń gamingowych tej wiosny - Future Games Show. W czasie dwóch edycji FGS zorganizowanych w 2020 roku widownia wyniosła ponad 27 milionów unikalnych użytkowników, a do najważniejszych developerów i wydawców biorących udział ww. konferencji pojawiły się takie marki jak Electronic Arts (m.in. FIFA, Star Wars: Fallen Order), Warner Bros. (serie Mortal Kombat, Injustice oraz Batman: Arkham Knight), Team17 (Worms, Escapists) czy SEGA (Total War, Football Manager, Yakuza). - Future Games Show to doskonała okazja, aby zaprezentować Green Hell wśród najważniejszych i największych światowych tytułów. Na wydarzeniu gracze z pewnością usłyszą ważne informacje dotyczące przyszłości naszej produkcji, dlatego serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu w czwartek, 25 marca - komentuje Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar. W marcowym Future Games Show, organizowanym przez GamesRadar weźmie udział łącznie 40 producentów gier. Jest to jeden z największych serwisów specjalizujących się w tej tematyce, a informacje dostępne na stronie są czytane przez ponad 15 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie. Wydarzenie będzie transmitowane na social media organizatora- Facebooku, Twitterze, a także platformach streamingowych Twitch.tv. oraz YouTube, a celem prezentacji jest ukazanie najważniejszych gier nadchodzących w tym roku na PS5, Xbox Series X, Switch, PS4, Xbox One i PC. www.gamesradar.com/future-game... ... case-2021/
|
|
6 Dołączył: 2018-07-07 Wpisów: 89
Wysłane:
19 marca 2021 10:38:10
przy kursie: 1 010,00 zł
Hej, z najistotniejszych informacji, które udało mi się wyłowić z pobieżnej lektury prospektu:
- na dzień prospektu chimera jest w fazie preprodukcji, - w ciągu dwóch lat zespół produkcyjny ma być rozbudowany do 30 osób, - strategia zakłada wypuszczanie na rynek własnej gry raz na dwa/trzy lata.
Reszta informacji dla tych, co śledzą spółkę (GH na konsole w pierwszym półroczu itd.), raczej dobrze znana.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.