aircanada15 napisał(a):lesgs napisał(a):Oby pieniędzy z tego pierwszego okresu starczyło na te wszystkie łaty i poprawki. Cash flow tak za 6-12 miesięcy może nagle stać się problemem.
Słucham ? Za 6-12 miesięcy problemy z gotówką ? Nie łaska zaznajomić się z raportami finansowymi firmy ? To już zakrawa na kpinę.
baks napisał(a):
Tym bardziej dobitnie wiadomo, że bez naprawiania gry spółka nie ma co szukać w branży. Jeśli tu i teraz zakończą grę jako tako spatchowaną ..... to nikomu niczego więcej nie sprzedażą. Nikt od nich nie kupi nawet symulatora zapalniczki ...
No tak, fani Wiedźmina na pewno nie kupią ewentualnej kontynuacji, wykluczone.
baks napisał(a):
Strategia spółki mówi o produkcji równoległej 2 gier .... ale na to nie ma pieniędzy. Strategia była robiona z uwzględnieniem sukcesu CP na miarę PM czyli 6mld w 3 lata.
Ach, czyli strategię stworzyli przed premierą Cyberpunka i jest już ona nieaktualna ? Boże, miej mnie w opiece...
@air
nie siedzę tak głęboko na spółce jak Ty i nie czytam wszystkiego. Jednak interesuje mnie co się w spółce dzieje jako liderze branży ...
Chyba nie ulega wątpliwości, że w ciągu ostatniego pół roku sporo się zmieniło wokół spółki. Stąd musi także dojść do istotnych zmian planów.
Możesz zaprzeczać ale PM pokazywał jakie są plany spółki ......
Plany robione pod 6 MLD !!!! zysku są inne a jeśli realnie okazuje się, że nie będzie więcej jak 3-4MLD to plany tak czy inaczej muszą zostać zmodyfikowane.
Nie interesowałem się sytuacją spółki ale także dla pracowników jest to gwałtowna zmiana. Ktoś kto miał w PM zagwarantowane np 2000 akcji to potencjalny zysk z udziału w PM kilka razy się zmniejszył. Trudno powiedzieć jaka była cena wyjściowa przydziału akcji ale np. 200zł to aktualnie nie zarobiliby nic a względem kursu 400+ byłoby to blisko 1mln zł. Jest różnica ?
Założenia PM wydają się abstrakcyjnie wysokie. CP nie daje perspektyw do wypełnienia zaqłożeń. Biorąc to pod uwagę to może i Scarry ma rację ..... choć rozpoczęcie teraz prac nad 2 nowymi grami i tak nie uratuje PM w jego realizacji.
Nie ma także szans na realizację premiery W4 w terminie zapadalności PM tak aby zapewnić odpowiednią sprzedaż.
Gra nie została jeszcze nawet ogłoszona a jak pokazuje historia na samo dopracowanie gry niemal już gotowej potrzeba więcej niż rok czasu na testy i poprawki. Wydanie do połowy 2025 nierealne nawet angażując całe siły .....czyli 800 ludzi.
Spółka przecież chce pracować nad 2 projektami jednocześnie - więc albo muszą pilnie atrudnić kolejne 200-400 osób lub dać sobie spokój z drugim projektem przynajmniej na razie.
Duży sukces - taki jak zakładano 6mld zysku 2020-2022 - pozwoliłby na dużą rozbudowę sił produkcyjnych i spokojne sfinansowanie 2 wielkich projektów.
Teraz spółka nie ma takiego komfortu ..... i plany niestety musiały lub muszą być dość mocno skorygowane. Możesz nie przyznać tego ale tak musi być nie są w stanie powiedzieć nic się nie stało i realizujemy wszystko tak jak planowano. Jeśli tak to spółka tak czy inaczej zaczyna nieco tańczyć na dość cienkiej linie.
Wyraźne zachwianie realizacji PM i blamaż premiery bez wątpienia spowoduje powiększenie ruchów kadrowych także w wyższej kadrze menedżerskiej. CDP już kilka razy doświadczał istotnej erozji kadr i być może to po części przyczyniło się do słabszej jakości CP. Duże ubytki doświadczonych fachowców często są nie do zastąpienia w szybkim tempie a takie ruch w fazie krytycznych etapów realizacji trudnych projektów są bardzo bolesne - ale to problem CDP. Mieliśmy sygnały od byłych ale ignorowaliśmy i to był błąd. Nie zdawano sobie sprawy, że tak wygląda stan faktyczny.
To prawda fani W3 na pewno kupią wszyscy W4 ..... ale raczej nie w 2025. Do tego czasu nędza w kasie. Jednak rozwijać CP trzeba nie ma innej opcji - jakieś pieniądze przyniesie.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)