pixelg
CDPROJEKT - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

CDPROJEKT [CDR]

AKTUALNY KURS: 181,00 zł (-2,76%) 17-06-2021 17:04
asganis
15
Dołączył: 2010-10-30
Wpisów: 58
Wysłane: 16 kwietnia 2021 17:03:33 przy kursie: 176,76 zł
1ketjoW napisał(a):
Panowie,

o co wy się kłócicie. Niedługo będzie raport roczny a potem wyniki za 1Q2021 (27 maja 2021 r.). Proponuję poczekać. Będziecie wiedzieli jaka była sprzedaż CP. Szczególnie ciekawe informacyjnie będą wyniki za 1Q2021.



Na co tu czekać, 2020 rekordowy rok ale poniżej konsensusu, pierwsze 3 kwartały 2021 bida z nędzą i naprawianie cyberpunka, 4 kwartał premiera na nowe konsole i może uratowanie roku 2021 - nic więcej się tu nie wydarzy, premiera wiedźmina 3 w odświeżonej wersji i wersji na komórki raczej marginalne dla wyników. Można tu wrócić za rok po reformach w spółce i grać pod nowe projekty bo narazie to można co najwyżej próbować załapać się na korekty w trendzie spadkowym.
Spółka ma za dużo na głowie żeby się przejmować kursem, teraz jest wymiana akcjonariatu z tych co inwestowali w ostatnich latach i jeszcze mają zysk na tych co inwestują na lata kolejne z nadzieją na odwrócenie monety.

1ketjoW
1ketjoW PREMIUM
115
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 1 590
Wysłane: 16 kwietnia 2021 17:13:55 przy kursie: 176,76 zł
Cytat:
Na co tu czekać, 2020 rekordowy rok ale poniżej konsensusu, pierwsze 3 kwartały 2021 bida z nędzą i naprawianie cyberpunka, 4 kwartał premiera na nowe konsole i może uratowanie roku 2021 - nic więcej się tu nie wydarzy, premiera wiedźmina 3 w odświeżonej wersji i wersji na komórki raczej marginalne dla wyników. Można tu wrócić za rok po reformach w spółce i grać pod nowe projekty bo narazie to można co najwyżej próbować załapać się na korekty w trendzie spadkowym.
Spółka ma za dużo na głowie żeby się przejmować kursem, teraz jest wymiana akcjonariatu z tych co inwestowali w ostatnich latach i jeszcze mają zysk na tych co inwestują na lata kolejne z nadzieją na odwrócenie monety.


Normalnie nic tylko kupować shorty po takiej rekomendacji.Angel

Dla mnie np dobrą wiadomością jest szukanie celów akwizycyjnych przez CDR. Mają kasę i mogą kupić kompetencje jakim ich brakuje. Jak informacja o akwizycji podziała na kurs łatwo przewidzieć. Dlatego nie spodziewałbym się jakieś wielkiej dywidendy.
Edytowany: 16 kwietnia 2021 17:15

Ping-Pong
12
Dołączył: 2015-03-14
Wpisów: 62
Wysłane: 17 kwietnia 2021 01:06:29 przy kursie: 176,76 zł
Dzięki Anty za wyliczenia. Mam jednak nieco inne zdanie nt. wolumenu. Sądzę, że było mniej jak 15 mln kopii. Z kilku powodów:

anty_teresa napisał(a):

Wiadomo także, że spółka pewnie dokonała rezerw na przyszłe zwroty - szacuję, że to kwota 50 mln zł. No i pozostaje jeszcze kwestia recoupu kosztów marketingowych poniesionych przez dystrybutorów. Zakładam, że koszty te wyniosły połowę budżetu produkcyjnego, czyli coś około 250 mln zł, z czego ok. połowy prawdopodobnie poniosła sama spółka. W związku z tym odejmuje na recoup 125 mln zł. Przychody z gry wyniosą wtedy 1,46 mld zł, więc cena netto-netto rozliczenia 97 zł.


Wyższy koszt marketingu niż założyłeś. Sam pisałem jakieś 80 stron wątku temu, że marketing to mogło być ponad 3x budzetu marketingowego W3, który kosztował 160 mln PLN. CFO mówił o 3x podczas call'a po wynikach za 2Q 2020. Więc masz w kalkulacjach z pewnością źle policzony recoup..
Struktura recoup'u może być inna. Przyjałeś 50:50, ale przy W3 udział partnerów wynosił 80%. To wiec założenie z bardzo grubego palca ze sporym wpływem na wyliczenia.

Trzecia sprawa:
Gdzie tu są założone koszty edycji kolekcjonerskiej ? Warto pamiętać, że w raporcie za 1Q 2019 pierwszy raz pojawiła się kwota dotycząca zaliczek na elementy kolekcjonerskie - było to wtedy 20-25 mln samych zaliczek w koszcie wytworzenia o ile dobrze pamiętam kwotę. Tego finalnie mogło być na tyle dużo, ze wywróciłoby Twój szacunek zwłaszcza, że to były dosyć drogie kopie.


anty_teresa napisał(a):

Zgodnie ze slajdami z prezentacji w zeszłym roku wiemy, że w przypadku Wiedżmina w I roku sprzedaż konsolowa stanowiła ok. 70 proc.


anty_teresa napisał(a):

Od tego czasu trochę oczywiście minęło, a i sama spółka przy okazji preorderów informowała o nieco innym rozkładzie. Z tego powodu, a także powodu zwrotów przyjąłem podział 50 proc., 25 proc., 25 proc.
Założyłem, że na PC dystrybucja cyfrowa to 60 proc. (z czego 20 proc. GOG) natomiast na konsolach 50/50. Obciążenia podatkowe szacuję na 13 proc. Udział w dystrybucji cyfrowej innej niż GOG na 80 proc. i natomiast w pudełkowej na 50 proc.


Mam tutaj drobne uwagi dotyczące marż na dystrybucji, a także udziałów poszczególnych kanałów. Jest też część uwag, które można określić jako pinaty, bez duzego wpływu.

Masz chyba niespójność wyliczeń z własną wypowiedzią, albo już nie umiem czytać. Mianowicie, w wyliczeniach założyłeś, że udział kanału PC to 50%, z czego 50% to pudełka. W wypowiedzi napisałeś, ze na PC 60% to dystrybucja cyfrowa. Oczywiście różnica marż podniesie trochę średni przychód z kopii.

Są też inne rzeczy, które takze powinny powiększyć przychód z kopii:
- Powiedzmy, mniej więcej na oko można było oszacować wolumen na Steam przez pierwsze 2 tygodnie od premiery, przykładając aktywność na Steam do średniego czasu spędzonego w grze. Z czasem oczywiście obraz coraz bardziej był obarczony błędem, a teraz wręcz jest to już niemożliwe do oszacowania, ale wtedy powiedzmy dawało to jakieś pojęcie i były nawet wpisy na tym wątku o tym. Wychodziło jakieś 7-8 mln na samym tylko Steam o ile dobrze pamiętam. To razem z GOG i innymi mogło dać nawet 9-10 mln wolumenu na samym PC. Z tego względu udział konsol można byłoby zredukować do 1/3. Wpisy o tym były coś koło 21-24 grudnia, czyli 2-3 dni po RB spółki o wolumenie sprzedaży
- Powyższe ma znaczenie, bo wtedy inny wolumen wyjdzie na dystrybucji cyfrowej na konsolach, gdzie marża powinna być 70%, nie 80%, a inny na dystrybucji cyfrowej na PC, gdzie marża 80% jest poprawna (pomijając progi Steam'a)
- w ramach samego PC jednak przesadziłeś z udziałem dystrybucji pudełkowej - zbyt duży udział. 70% cyfra moim zdaniem.
- zbyt mała marża na dystrybucji pudełkowej na konsole, 55% raczej, nie 50%.

O 2 ostatnie punkty nie będę robił Rejtana.

Ogólnie dowiemy się więcej za kilka dni przy okazji raportu, ale obawiam się, że nie doszacowałeś średniego przychodu z kopii i jednocześnie przeszacowałeś wolumen. Nieznacznie, bo raczej stawiałbym, że powinno wyjść 13,5-14,5 mln kopii.


Edytowany: 17 kwietnia 2021 01:12

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


lesgs
lesgs PREMIUM
31
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 871
Wysłane: 17 kwietnia 2021 17:50:14 przy kursie: 176,76 zł
Należy zestawić ze sobą wpisy optymistyczne (np. @aircanada) i pesymistyczne (np. @baks, czy też ja sam) a także dość konkretne dane, dostępne w sieci.

Poniższe obliczenia są bardzo ogólne i na pewno można je zmodyfikować o +/-5%
Przede wszystkim, kwestia zysku: skonsolidowana po III kw. to ok. 180 Mln, a z ostatniego komunikatu wynika 1.150 Mln za cały rok. Czyli, prawie 1 Mld w IV kw., czyli można bezpiecznie założyć ok. 900 Mln z CP77. Podobnie obliczone przychody można uznać ok. 1600 Mln w IV kw. z CP77. Z zysku i przychodów za IV kw. 2020 wynika, że 56% przychodu zamieniało się w zysk. Spółka w swojej strategii mówiła o sprzedaży 13 Mln kopii w chwili premiery, dodajmy jeszcze 1 Mln do końca roku. 1600 Mln : 14 Mln = 114 zł obrotu z jednego egzemplarza i odpowiednio 64 zł zysku z każdej sprzedanej kopii. (pobieżny przegląd Internetu daje cenę ok. 120 zł za kopię, więc zapewne dużo się nie mylę. To nie uwzględnia różnych umów dystrybucyjnych, zniżek, rabatów i Bóg wie czego jeszcze)
Założenia wynosiły 6 Mld zysku w latach 2020-22. To oznacza, że w 2021 i 2022 gra ma przynieść ok. 5,1 Mld zysku. Jeżeli podzielę to przez 64 zł to otrzymuję jeszcze ok. 80 Mln sztuk sprzedaży do końca 2022 r. Teraz podzielę to przez 2 by uwzględnić wszelkie inne możliwe źródła dochodów.
Nawet 40 Mln egzemplarzy wydaje się być bajecznie dużo. Tym bardziej, że zawirowania związane z jakością, grywalnością, zaprzestaniem sprzedaży … zmusiły do obniżenia cen. Zysk z jednego egzemplarza gry faktycznie może być znacznie niższy. Strategia CDR wskazuje na sprzedaż 50+ Mln gier serii Wiedźmin, czyli widać, że przy planowaniu zysków oczekiwano takiego samego poziomu sprzedaży ok. 50 Mln sztuk gry .

Jeżeli założymy, że w 2021 r. spółka sprzeda 13 Mln kopii gry, to maksymalny zysk też wyniesie ok. 900 Mln zł, a zapewne znacznie mniej, że względu na koszty patchów i innych poprawek, koszty rabatów i innych negatywnych skutków marnej jakości produktu. Te dane zweryfikują wyniki za I kw. 2021 r., czyli przyjdzie czekać jeszcze długo na jakiekolwiek twarde dane. W rzeczywistości, jestem pesymistą i zakładam niską sprzedaż w 2021 r., nie więcej niż 6 Mln sztuk i zysk na jednym egzemplarzu nie wyższy niż 40 zł. To moja prywatne ocena oparta na orientacji i wyczuciu. Proszę mnie poprawić, jeżeli ktoś uzna te dane za zbyt zaniżone. Czyli, na cały rok zakładam 250 Mln zysku z CP77 (pamiętajmy o kosztach korekt, marketingu, …).
Ważniejsze jest to, że cały wysiłek firmy jest skupiony na ratowaniu tego, co się da z CP77. Nie można znaleźć czasu na nic nowego. Wszelkie wysiłki twórcze muszą iść tylko w jednym kierunku. Dlatego, cała nowa strategia będzie musiała zostać odłożona do najmniej 2022 r. Nowa gra czy gry, zaczną być rozwijane później niż zakładano pierwotnie, po opanowaniu zamieszania wywołanego CP77. Wiadomo, że ten sam zespół nie może pracować nad dwiema grami na raz. Nawet z jedną sobie nie poradził. Wzrosną więc koszty zatrudnienia, a sama rekrutacja może być w chwili obecnej trudniejsza niż przypuszczano.

Kolejne pytanie dotyczy tego, czy starczy pieniędzy. Kapitał własny to ok. 1,1 Mld (to także pieniądz zamrożony w nieruchomościach i innych trudnozbywalnych aktywach). Ja bym był ostrożny i uważnie obserwował ten parametr w III i IV kw. 2021 r. CDR ma sporą zdolność kredytową, a także może emitować obligacje. Takie ruchy jednak będą świadczyć o nawarstwianiu się problemów finansowych.

Pojawia się problem czym będą te nowe gry. Scenariusze będą musiały być wymagające, by gry osiągnęły sukces taki, jaki był planowany dla CP77.

Jeszcze jeden drobiazg. Na samym początku pisałem o CP77 „jeszcze jedna strzelanka” i zostałem za to bardzo mocno skrytykowany. Ku własnemu zdumieniu, na stronie 18 strategii dla CP 77 znajduję „RPG z elementami akcji i strzelanki”. Widać, że autorzy w końcu sami się przyznali.

O rany, po „skosztowaniu” @baksa zaczynam się bać.

tgolik
tgolik PREMIUM
56
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 268
Wysłane: 17 kwietnia 2021 18:34:57 przy kursie: 176,76 zł
@lesgs
Trzy uwagi:
- Program Motywacyjny na 6 mld zysku netto dotyczy 4 lat, 2020-2023,
- kapitały własne to nie gotówka, tej powinno być ok. 1,5 mld (1 mld z zysków ze sprzedaży w 3 kwartale i 500 mln uzbierane na koniec 3Q2020 (pieniądze te częściowo poszły na promocję gry a następnie wróciły w przychodzie ze sprzedaży).
- 1,5 mld wystarczy spółce na 5 lat pracy w dwóch 400 osobowych zespołach nad dwoma tytułami AAA. A więc o jakimkolwiek zadłużaniu się nie ma mowy.
Edytowany: 17 kwietnia 2021 18:36

Ping-Pong
12
Dołączył: 2015-03-14
Wpisów: 62
Wysłane: 17 kwietnia 2021 18:39:57 przy kursie: 176,76 zł
No nawet niekoniecznie 1,5 mld w gotówce, gdyż od premiery do końca roku mineło mniej jak 30 dni. Technicznie więc raczej spodziewałbym się dużego salda należności handlowych, ale to szczegół.

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 17 kwietnia 2021 18:48:03 przy kursie: 176,76 zł
lesgs napisał(a):
"Należy zestawić ze sobą wpisy optymistyczne (np. @aircanada)"


Naprawdę ?
Jeszcze w styczniu pisałem:
"To oznacza wielokrotnie słabszą sprzedaż niż w okresie okołopremierowym."
Z początkiem marca:
"Trwa "aktualizacja" wyceny CDR. Póki co, nie ma żadnych przesłanek zwiastujących powtórzenie w 2021 czy 2022 roku poziomu zysków z ostatniego grudnia."
"Tu liczy się tylko plan jaki opracują na najbliższe lata i musi się tam znaleźć coś naprawdę ciekawego, by uspokoić odpływający kapitał."

Optymizmem aż kipi :)
Edytowany: 17 kwietnia 2021 18:51

aircanada15
aircanada15 PREMIUM
149
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 549
Wysłane: 17 kwietnia 2021 18:59:41 przy kursie: 176,76 zł
lesgs napisał(a):

zakładam niską sprzedaż w 2021 r.(...) zysk na jednym egzemplarzu nie wyższy niż 40 zł. To moja prywatne ocena oparta na orientacji i wyczuciu.
(...)Kolejne pytanie dotyczy tego, czy starczy pieniędzy.


Przecież marżę z Cyberpunka w Q4 obniżyło w znacznym stopniu rozliczenie kosztów gry... 40 zł z kopii w 2021 ? Bez komentarza.
No i znowu temat problemów finansowych, ech. Panowie chyba nie zdają sobie sprawy, że suma wygenerowanej przez CDR gotówki ze sprzedaży Cyberpunka wyraźnie przewyższy zysk netto ?

007
007 PREMIUM
16
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 325
Wysłane: 17 kwietnia 2021 19:04:46 przy kursie: 176,76 zł
Sugestie utraty płynności i to już w tym roku są całkowicie oderwane od rzeczywistości. Na koniec Q3 mieli sporą nadwyżkę (dług netto ok -180 mln), czyli cała produkcja CP została sfinansowana z przychodów z Wiedźmina. CP powinien dać kilka mld przychodu, więc w tym przypadku raczej trzeba się zastanawiać co oni zrobią z ta górą pieniędzy.

Ping-Pong
12
Dołączył: 2015-03-14
Wpisów: 62
Wysłane: 17 kwietnia 2021 19:13:26 przy kursie: 176,76 zł
Wg stanu na koniec 3Q20 było:
- 200,8 mln PLN w gotówce;
- 300 mln PLN na lokatach powyżej 3 msc;
- 128,3 mln PLN w obligacjach;
- przy pomijalnych zobowiązaniach finansowych.....



lesgs
lesgs PREMIUM
31
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 871
Wysłane: 17 kwietnia 2021 19:40:04 przy kursie: 176,76 zł
Czegoś nie zrozumiałem.

@aircanada:

"40 zł z kopii w 2021 ? Bez komentarza."

Czy moje założenie jest zbyt niskie, czy zbyt wysokie? Proszę o ew. korektę tego założenia.

Tak, pisałem że kapitał własny to m.in. nieruchomości i inne aktywa - na ogół trudno zbywalne i, których wycena jest uzależniona od obecności chętnego do kupna takiego aktywu, niezależnie od ceny, po której zostało ono wpisane do bilansu.

Co do pozostałych uwag: Nie uważam, by CDR miał w nadchodzącym okresie problemy finansowe. Natomiast uważam, że ich pozycja finansowa i struktura bilansu mogą ulec osłabieniu w wyniku zamieszania z CP77. To efekty długoterminowe i mają one wpływ na wycenę akcji i decyzje funduszy inwestycyjnych (tych wchodzących po długiej stronie rynku). Nadal przebija się wątek kilku miliardów zysku (jakoś tego nie widzę). Poza tym, opinie dyskutantów raczej wskazują na to, że "podobnie jak w przypadku dochodów z Wiedźmina, które sfinansowały produkcję CP77, tak CP77 sfinansuje nowe produkcje". To jest tak naprawdę przyznanie się do porażki własnej koncepcji. To oznacza brak dywidendy, tak oczekiwanej z CP77. No, może tak jak w przypadku Wiedźmina, w końcu wypłacą ten 1 zł. za akcję. To oznacza tak naprawdę ucieczkę do przodu; może za 5-7 lat, gdy opracują nową grę (może i przebój) nastąpi uzasadnienie obecnej wyceny.

Rozumowanie, w którym jedna gra finansuje kolejną nie jest strategią i bardziej przypomina (w bardzo dużym uproszczeniu) budkę bazarową, gdzie jedna nieudana transakcja zmusza do zwijania interesu. Przede wszystkim, taki rodzaj rozumowania nie uzasadnia wyceny akcji na poziomie 170-200, no i 400 zł. Jeżeli bazujemy na takim rozumowaniu, może właściwa cena akcji powinna być taka jak z okresu poprzedzającego Wiedźmina? Np. 10-20 zł.


Ping-Pong
12
Dołączył: 2015-03-14
Wpisów: 62
Wysłane: 17 kwietnia 2021 20:04:49 przy kursie: 176,76 zł
lesgs napisał(a):
Czegoś nie zrozumiałem.

@aircanada:

"40 zł z kopii w 2021 ? Bez komentarza."

Czy moje założenie jest zbyt niskie, czy zbyt wysokie? Proszę o ew. korektę tego założenia.


Tak niskie jakby zupełnie nie znało się branży.
Antyteresa pisał o ok. 100 pln/kopia w 4Q 2020. Ja napisałem, ze trochę za mało, ale to są założenia netto, czyli po uwzględnieniu kosztu marketingu, który ponoszą zewnętrzni partnerzy. Ten koszt jest w tygodniach okołopremierowych, czyli (nie wykluczam, że to uproszczenie i rzeczywiście tak jest w tym przypadku) prawie całość tych kosztów powinna być poniesiona w kwartale premiery, co oznacza prawie de facto pewien one-off.
Jak to działa:
budżet marketingowy przyjmijmy 100 mln, z czego powiedzmy spółka ponosi np. 20 mln, a 80 mln dystrybutorzy. I przyjmijmy, że gra wygenerowała 200 mln przychodów. Ile z tego pojawi się na przychodach spółki produkującej gry ? 120 mln. Czyli ta część kosztów, która poniesiona została przez partnerów zewnętrznych pomniejsza przychody do czasu aż nastąpi zwrot tego kosztu.

I tu należy rozróżnić przychód jednostkowy przed uwzględnieniem tych kosztów oraz przychód po jego uwzględnieniu. No to już widać, że teoretycznie mogą zdarzyć się przypadki, że przychód z kopii pokazany na linii przychodów producenta, tj. np. w drugim kwartale po premierze, może być wyższy niż w kwartale premierowym.
Edytowany: 17 kwietnia 2021 20:09

007
007 PREMIUM
16
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-09-04
Wpisów: 325
Wysłane: 17 kwietnia 2021 20:16:24 przy kursie: 176,76 zł
lesgs napisał(a):


Kolejne pytanie dotyczy tego, czy starczy pieniędzy.... Ja bym był ostrożny i uważnie obserwował ten parametr w III i IV kw. 2021 r. CDR ma sporą zdolność kredytową, a także może emitować obligacje. Takie ruchy jednak będą świadczyć o nawarstwianiu się problemów finansowych.



lesgs napisał(a):


Co do pozostałych uwag: Nie uważam, by CDR miał w nadchodzącym okresie problemy finansowe.



Szybko zmieniasz zdanie.

@ Ping-pong,
Masz rację jest jeszcze lepiej niż napisałem. Dane wziąłem z jednej z baz danych bez sprawdzenia.
Edytowany: 17 kwietnia 2021 20:32

anty_teresa
anty_teresa PREMIUM
249
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 10 652
Wysłane: 17 kwietnia 2021 20:42:48 przy kursie: 176,76 zł
No to mamy apogeum absurdu na forum. Można zarzucać spółce mijanie się z prawdą, można mieć nerwa, że gra sprzedała się znacznie słabiej od rynkowych oczekiwań, można twierdzić, że po takiej premierze nadal jest potencjał do spadku kursu, ale pisanie o braku gotówki? Ludzie, co się z Wami dzieje?

Sytuacja Fundamentalna i Finansowa CDR nigdy nie była lepsza... Będą się tarzać w gotówce, a jedyny problem jaki będą mieli to mądrze tą gotówkę wydać. Z W3 i DLC sfinansowali CP2077, rozwinęli Gwinta, dokonali przejęć, i mają furę kasy na bilansie, a jak się można domyślać W3 nie powiedział jeszcze ostatniego słowa - nadal na wyprzedażach bywa w czołówce. Kasa z CP 2077 dopiero będzie spływać, a przecież kolejne gry także będzie miała zaliczki od dystrybutorów, także będzie przedsprzedaż... Patrząc na bilans to z W3 zrobiliby 2 Cyberpunki i sfinansowali im marketing.

Chciałbym także zauważyć co nazywamy porażką. Porażką nazywamy produkt, który już w momencie premiery zwrócił koszty produkcji i marketingu i dał kilkaset milionów złotych zysku.

Zupełnie inna sprawa, czy warto już w tę spółkę inwestować.

imp-p
21
Dołączył: 2021-04-13
Wpisów: 79
Wysłane: 18 kwietnia 2021 00:23:42 przy kursie: 176,76 zł

Widzę że wszyscy zapomnieli o mobilnym wiedźminie. To może być naprawdę duże zaskoczenie.

Opis z nowej Zelandii henichaer.pl/na-wiedzminskim-s...

Z informacji z marca 2021 gra ma się niedługo ukazać globalnie. Ciężko ocenić jaki będzie miała wpływ na wyniki ale jeśli okaże się że zyska dużą popularność to może dać naprawdę dużo gotówki w kasie Cd. Dla przykładu podobna gra Pokemon GO. Jak wynika z danych analityków z Sensor Tower, przychód wypracowany przez studio Niantic w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2020 r. był znacznie wyższy niż odnotowany w całym 2019 r. i 2018 r. Wówczas do kasy studia wpłynęło tylko z tytułu Pokemon GO odpowiednio: 902 mln dol. i 828 mln dol. W 2017 r. Niantic zarobił na grze 589 mln dol., a rok wcześniej, gdy gra debiutowała 832 mln dol. Tutaj mowa o $ niech w polsce daje wiedzmin mobilny 1/4 tej kwoty to i tak w kasie Cd będzie dodatkowy 1 mld zł.

A zobaczcie że żaden dosłownie żaden analityk nie bierze tego pod uwagę.

tgolik
tgolik PREMIUM
56
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 268
Wysłane: 18 kwietnia 2021 00:33:22 przy kursie: 176,76 zł
Nie sposób w tej chwili przewidzieć, czy Monster Slayer zarobi choćby złotówkę. Szansę na sukces szacuję na 10% i obecnie nawet nie biorę tego tytułu pod uwagę. Na Reddicie gry z całej Nowej Zelandii i Australii udziela się dosłownie kilka osób.
www.reddit.com/r/WitcherMonste...

baks
27
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 2 591
Wysłane: 18 kwietnia 2021 12:16:45 przy kursie: 176,76 zł
Bergman napisał(a):


Co konkretnie im nie wyszło - ten 1 mld zysku to porażka, tak ? W takim razie zupełnie inaczej definiujemy porażkę. To co widzę od dawna to nieustanny błąd inwestorów, którzy utożsamiają aktualny kurs spółki z tym co się w spółce dzieje. Teraz jesteśmy w trendzie spadkowym na CDR to siłą rzeczy wychodzą spod ziemi "głosiciele końca", rysujący wszystko co wokół firmy w czarnych barwach i opowiadający wokół, że firma poniosła porażkę. Sytuacja fundamentowa spółki nigdy nie była lepsza, choć to kurs bywał lepszy jak i oczekiwania były zbyt daleko idące. Zdaje się, że wielu tutaj pomyliło jedno z drugim. Przypominam, że jak dotąd to jedyna gra w całej historii gier komputerowych typu single player ogrywana przez tak szeroką rzeszę konsumentów.

Tyle razy już o tym pisano - ale nadal brak zrozumienia.
Szkoda ....
szkoda także, że chyba większość piszących nie czyta postów innych lub tych którzy mają przeciwne zdanie ... które im nie pasuje.

Może warto przeczytać raz a może i 3 razy i zastanowić się nad tym co napisane i spróbować zrozumieć to co napisane lub zastanowić się nad taką wersją którą opisano ....
Spadnie radykalnie ilość wpisów i zbędnych dyskusji ...

Tak to "dramat" niestety porażką trzeba nazwać - bo to w pełni właściwe słowo -
fakt, że spółka wyraźnie podała swoje oczekiwania co do zysku za kolejne lata 2020, 2021 i 2022. W każdym z tych lat mieli osiągnąć co najmniej po 2 mld zysku .. a tymczasem już w roku (a także tygoniu i miesiącu) premierowym zaliczają tylko 50% oczekiwanego zysku .... przy ogromnej ilość preorderów.
Gdzie są zyski z lat następnych .... będą - ale na pewno nie w oczekiwanych ilościach.
Pozycja na Steam wygląda tak jak w przypadku Frostpunka taki sam okres po premierze.
A między grami jest różnica x100 w kosztach produkcji i marketingu.
Jakie to daje szanse na wyciągnięcie 2 mld zysku ? - żadna.
Gra słabo się sprzedaje a nawet ostatnia promocja 20% wypadła żenująco słabo.
Nawet na promocjach gra raczej nie będzie rządzić w TOP3.
Pokazuje to dramatyczną mizerię. Jak pamiętamy W3 jeszcze 2 lata temu - 3-4 lata po premierze - rządził w TOP1 przy promocjach 50-70%.
Tutaj są znikome szanse na to przynajmniej w tym roku. Może PS5 tutaj coś zmieni.
Przypomnę jednak, że już przy PS na W2 nie poradzili sobie z tą wersją konsol.
W W3 było lepiej ale tam już od 10 lat ćwiczyli tematykę gry i jakoś się udało.
Tutaj także przy wersji CP2077 wersja 3 lub CP2277 pewnie także opanują uniwersum.

To z pozytywów.
Teraz meritum.
Spółka oczekiwała potężnych przypływów kasy po to aby móc zrobić liczne przejęcia dla szybkiego zbudowania nowych zespołów które wspólnie rozpoczną i poprowadzą projekt i produkcję nowej gry a do tego będzie kasa na sowite nagradzanie załogi w celu utrzymania najlepszych fachowców .... a tu lipa.
Nie dość, że cienko z kasą na Program Motywacyjny to nie wystarczy na zatrudnienie i utrzymanie podwojonej załogi.
Niestety te ponad 800 osób nie dało rady zrobić bardzo dobrej jakościowo gry.
Dla równoległej produkcji 2 dużych projektów potrzeba co najmniej jeszcze 400 osób na minimum 5 lat a kasy na to brak.

Pytasz co im nie wyszło - chyba jasno opisane. Nic im nie wyszło z planów. Albo muszą zacząć nowy projekt lub łatać CP zapominając o nowym projekcie. Spółka całkowicie musi zmienić palny i to jest ten problem.
Spółka nadal jest w tej samej sytuacji co przed W2 i W3 a także CP ..... ma tylko jeden produkt który decyduje o sytuacji finansowej spółki.
Od wielu lat ludzie krytykują ten model. Teraz chcieli od niego odejść .... ale ponieśli porażkę. Chyba za późno się za to wzięli a także nie brali pod uwagę zastrzeżeń załogi. Tracili wielu dobrych fachowców a to mogło zdecydować o jakości CP.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

krewa
krewa PREMIUM
436
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 8 125
Wysłane: 18 kwietnia 2021 12:28:00 przy kursie: 176,76 zł
baks napisał(a):
szkoda także, że chyba większość piszących nie czyta postów innych lub tych którzy mają przeciwne zdanie ... które im nie pasuje.

Może warto przeczytać raz a może i 3 razy i zastanowić się nad tym co napisane i spróbować zrozumieć to co napisane lub zastanowić się nad taką wersją którą opisano ....
Spadnie radykalnie ilość wpisów i zbędnych dyskusji ...


W życiu nie spotkałem się z celniejszą samokrytyką.

michal-j
15
Dołączył: 2018-09-08
Wpisów: 50
Wysłane: 18 kwietnia 2021 13:24:50 przy kursie: 176,76 zł
imp-p napisał(a):

Widzę że wszyscy zapomnieli o mobilnym wiedźminie. ...
Dla przykładu podobna gra Pokemon GO.


Porównywanie Monster Slayer do PokemonGo przypomina mi budowanie oczekiwań względem Gwinta bazując na danych o Hearth Strone.

Twórca nowego gatunku zgarnia ogromną premię za innowacyjność, numer dwa do lidera dzieli przepaść.

denzelwaszyngton
6
Dołączył: 2020-08-02
Wpisów: 27
Wysłane: 18 kwietnia 2021 13:26:16 przy kursie: 176,76 zł
Dyskusja tutaj sprowadza się do wyceny spółki w chwili obecnej czy kursu? Czy to nie są 2 osobne kwestie? Kurs to cena po której 2 strony zawierają transakcję i nic więcej.

Użytkownicy przeglądający ten wątek cmc, Gość, stoppie, Swirek

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,179 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,62% +33 923,73 zł 53 923,73 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło