PARTNER SERWISU
brkkvqgv
21 22 23 24 25
addison
190
Dołączył: 2009-01-06
Wpisów: 3 286
Wysłane: 2 grudnia 2021 12:20:41 przy kursie: 36,385 zł
IPO 43 za ok 10 mld i ABB po 60 za 4.9 mld :)

średnio dla funduszy wychodzi ok 49 PLN.

Całość to 15 mld, tyle wyszło z rynku, z czego do spółki 1mld.

BearHand
208
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 1 287
Wysłane: 2 grudnia 2021 16:53:44 przy kursie: 36,385 zł
To jest właśnie patologia funkcjonowania funduszy. Fundusze dużych spółek, muszą kupować, ETFy też muszą a że nie za swoje pieniądze to im łatwiej. Druga strona o tym wie i koło przepływu kasy się kręci.

I taka ciekawostka jeszcze:
Cytat:
2.12.2021, Warszawa (PAP) - Allegro od 20 grudnia trafi do kategorii spółek o średniej kapitalizacji z kategorii spółek o dużej kapitalizacji indeksu Stoxx - podała agencja Bloomberg


https://stooq.pl/n/?f=1457020
Edytowany: 2 grudnia 2021 17:00

Dahowiec
8
Dołączył: 2020-04-19
Wpisów: 92
Wysłane: 6 grudnia 2021 15:34:07 przy kursie: 34,725 zł
Kapitalizacja spółki wynosi jakieś 36 mld na dzień dzisiejszy, bywała ponad 70 mld, duże pieniądze są tutaj umoczone ...


tarchorafal
PREMIUM
1
Dołączył: 2018-07-22
Wpisów: 31
Wysłane: 12 grudnia 2021 16:59:14 przy kursie: 38,00 zł
Czy ktoś z Was szortuje allegro??

Wąski
0
Dołączył: 2019-05-28
Wpisów: 1
Wysłane: 16 grudnia 2021 23:27:42 przy kursie: 37,25 zł
tarchorafal napisał(a):
Czy ktoś z Was szortuje allegro??


Tak, futures...

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 13 stycznia 2022 12:33:40 przy kursie: 44,00 zł
Posłuszeństwo względem pułapów kanału Fibonacciego


kliknij, aby powiększyć

micmak
103
Dołączył: 2011-02-18
Wpisów: 1 520
Wysłane: 13 stycznia 2022 12:37:40 przy kursie: 44,00 zł
Papier w szerokim kanale spadkowym. Będzie jeszcze coś tego??Think
ujeżdżam byki ===>>


szamot-kb
0
Dołączył: 2009-08-11
Wpisów: 444
Wysłane: 23 lutego 2022 15:39:03 przy kursie: 30,615 zł

Posiadacz pozycji krótkiej

Marshall Wace LLP ALLEGRO LU2237380790 0,59 2022-02-10

Analityk Fundamentalny
PREMIUM
375
Dołączył: 2011-12-27
Wpisów: 996
Wysłane: 2 marca 2022 20:25:33 przy kursie: 29,255 zł
Super smart doświadczenie wysokim kosztem - omówienie sytuacji finansowej i rynkowej GK Allegro za IV kw. 2021 roku.


KPI to podstawa sprawozdania
Allegro to w zdecydowanej większości „marketplace”, który udostępnia swoją platformę i dostęp do bazy klientów sprzedającym. Oznacza to, że sprzedaż wykazywana w rachunku wyników spółki jest de facto prowizją płaconą przez sprzedawcę właśnie takim spółkom jak Allegro, a nie ceną transakcyjną danego przedmiotu. Prowizja ta nie bierze się znikąd, stąd warto spojrzeć na podstawowe KPI.



kliknij, aby powiększyć


Ilość aktywnych klientów (takich co dokonali przynajmniej 1 zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy) pokazana jest na powyższym slajdzie w lewym górnym rogu. Widzimy wystrzał aktywnych klientów w drugim kwartale 2020 roku (dynamika r/r + 12,6 proc. oraz dynamika kw./kw. +5,2 proc.) i to, że spółce udało się utrzymać pozyskanych w trakcie pandemii klientów. To co jednak martwi to spadkowa tendencja w chwili obecnej. Na koniec roku spółka zaraportowała 13,49 mln, czyli o 3,9 proc więcej r/r oraz 1,6 proc. więcej kw./kw. Patrząc na ten wykres trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że trudno liczyć na wysokie dynamiki w kolejnych okresach. Przypomnę, że w poprzednim kwartale spółka informowała o swoich oczekiwaniach na powrót do wzrostów liczby aktywnych kupujących na poziomie ok. 10 proc. r/r w 2022.

Po drugie ważne jest także ile towaru kupi taki aktywny klient platformy allegro i to reprezentowane jest (wykres w prawym górnym rogu) poprzez wskaźnik „GMV na 1 aktywnego kupującego w zł”. Iloczyn dwóch wyżej opisanych parametrów daje nam wartość GMV (Gross Market Value) czyli całkowitą wartość brutto towarów i biletów sprzedanych na platformach Allegro.pl, i eBilet.pl włączając w to w tym podatek VAT. Tutaj dane są ogólnie optymistyczne, ponieważ statystyczny klient kupił w ciągu ostatniego roku towary za ponad 3,1 tys. zł, czyli o 17,0 proc. więcej niż rok wcześniej, ale w poprzednim kwartale dynamika r/r wynosiła prawie 25 proc.

Patrząc na GMV mamy wartość prawie 12,7 mld zł i wzrost r/r o 16,7 proc. Na dynamikę kwartał do kwartału ze względu na sezonowość nie ma sensu obecnie patrzeć. Dynamika wzrostu wskaźnika GMV na 1 aktywnego kupującego jest tylko trochę (17,0 vs 16,7 proc.) wyższa od dynamiki klientów. I znowu kwartał wcześniej była ta różnica istotnie (+4,4 p.p.) większa. Uczciwie trzeba jednak przypomnieć, że czwarty kwartał 2020 roku miał w sobie również okresy lock-downu, które w naturalny sposób podbijają teraz bazę porównawczą.

Czwarty wskaźnik czyli „take rate” pokazujący stosunek przychodów z rynku podzielony przez GMV, w pewnym uproszczeniu można przyjąć, że oddaje on poziom prowizji jaką Allegro pobiera od sprzedających na jej platformie. W praktyce jest to jednak trochę bardziej skomplikowane, ale zostawmy to. Wskaźnik take rate w czwartym kwartale wyniósł 9,84 proc. i był o 0,4 p.p. wyższy niż rok wcześniej. Jest to oczywiście informacja pozytywna. Kwartał do kwartału nastąpił spadek (-0,45 p.p.) o czym zarząd podczas poprzedniego omówienia wyników ostrzegał, jako efekt sezonowości. Oznacza to również, że w teorii powinniśmy w Q1 2022 oczekiwać wzrostu tego parametru kw./kw.

Skoro znamy już podstawowe KPI czas przejść do analizy przychodów.



kliknij, aby powiększyć


Raz jeszcze przypomnę, że przychody spółki to przede wszystkim sprzedaż zrealizowana za pomocą platformy (GMW) pomnożona przez średnią stawkę prowizji pobieraną od sprzedającego (w uproszczeniu wskaźnik take rate). Ponieważ obydwa wskaźniki zanotowały dodatnie dynamiki r/r (odpowiednio +16,7 proc. oraz 4,2 proc.) to w efekcie przychody platformy handlowej r/r wzrosły o 21 proc. do poziomu 1,23 mld zł.

Oczywiście patrząc na powyższy wykres widać, że poza platformą handlową, która odpowiada za 77 proc. przychodów, w rachunku wyników mamy jeszcze przychody z wyświetlanych reklam (9,6 proc.) czy porównywarki cenowej Ceneo (3,4 proc.). Zauważalną obecnie część całkowitej sprzedaży GMV na platformie stanowi handel w modelu 1P (1st party), czyli handel realizowany przez Allegro na własny rachunek – sprzedaż towarów. W czwartym kwartale 2021 było to około 8,9 proc. całości przychodów spółki (142 mln zł) choć tylko 4,5 GMV. Podobnie jak w poprzednim kwartale wystąpiła jednak strata na sprzedaży towarów, tym razem w wysokości 6,4 mln zł. Szczerze mówiąc jest to dla mnie zastanawiające. Patrząc na opisy ze sprawozdania powinniśmy przyjąć, że spółka zwiększa swoje zaangażowanie w zapewnienie konkurencyjnych cen sprzedaży dla klienta końcowego lub w ogóle w zaopatrzenie w kluczowe produkty. Mamy więc dość imponującą, przynajmniej w stosunku do całości sprzedaży, dynamikę sprzedaży towarów (+44,2 proc. r/r co oznacza 21 p.p. więcej) okupioną wyższymi kosztami.

Patrząc na rentowność działalności podstawowej Allegro z rachunku zysków i strat nie jest to prosta sprawa. Spółka, przede wszystkim w 2020 roku, poniosła wiele jednorazowych kosztów, które mocno zaciemniają obraz widoczny w sprawozdaniu finansowym stanowiącym bazę porównawczą. Allegro w komunikacji do inwestorów posługuje się najczęściej "skorygowaną EBITDA", czyli klasyczną miarę zyskowności po dokonaniu korekt o wybrane przez spółkę zdarzenia jednorazowe. Co ważne takie zdarzenia występują również w 2021 roku, choć skala ich jest mniejsza.



kliknij, aby powiększyć


Trzeci kwartał 2020 roku był wyjątkowy, gdyż był to moment uplasowania na rynku oferty sprzedaży akcji i widać dodatkowe koszty związane często właśnie z debiutem. Korekty na wyniku EBITDA wtedy wyniosły 123 mln zł, z czego 61 mln zł było bezpośrednio związane z IPO, a 45 mln zł z programem menedżerskim. W analizowanym kwartale wyniki obciążyły koszty transakcyjne ponoszone przy nabyciu Mall (31,3 mln zł), koszty postępowań regulacyjnych 3,8 mln zł oraz 4,5 mln zł programu motywacyjnego. W efekcie w czwartym kwartale mamy „korekty” w kwocie 39,6 mln zł, a w całym roku dochodzi to prawie do 75 mln zł. Tutaj jednak jedna filozoficzna uwaga. Celem pokazywania oczyszczonej EBITDA jest pokazanie zysku, który spółka wypracowała bez uwzględniania wydarzeń specyficznych, w uproszczenia niepowtarzalnych. A jak widzimy na powyższym wykresie w zasadzie w każdym kwartale takie wydarzenia występują. Owszem zazwyczaj są nieistotne – 1-3 proc. pierwotnego zysku, ale w tym kwartale było to prawie 9 proc. Połowa tej kwoty dotyczy kosztów poniesionych przy spodziewanym nabyciu grupy Mall i powinniśmy pamiętać, że na tym jednym przejęciu wcale skończyć się nie musi, a to może oznaczać pojawianie się takich kosztów w przyszłości. Powyższy slajd pokazuje nam wyraźnie, że porównywanie statutowego rezultatu r/r nie musi być najszczęśliwszym pomysłem. Spójrzmy więc na skorygowaną rentowność EBITDA.



kliknij, aby powiększyć


Patrząc na powyższy slajd widać bezsprzecznie, że dwa wskaźniki (skorygowana EBITDA/GMV oraz Skorygowana EBITDA/Przychody) osiągają coraz niższe wartości i trend spadkowy jest jednoznaczny. W chwili obecnej rentowność EBITDA/GMV to 4,0 proc., czyli o 1,0 p.p mniej niż rok wcześniej i 0,8 p.p. gorzej niż w ostatnim kwartale. Z kolei skorygowana rentowność EBITDA 31,3 proc., czyli o 9,8 p.p. mniej niż w zeszłym oraz 6,9 p.p. mniej niż w poprzednim kwartale. Spadek obydwu parametrów jest bardzo wysoki, a jakbyśmy porównywali się do dwóch lat wcześniej to różnice są jeszcze większe. Z pewnością jest to efekt inwestowania w rynek, ale z drugiej strony przy tak dynamicznie rosnącej sprzedaży (+34 proc. r/r i +106 proc. r/r-2) należałoby się spodziewać rozwodnienia kosztów stałych. Spójrzmy teraz na szczegóły w rachunku zysków i strat.



kliknij, aby powiększyć


Powyższy slajd prezentuje podstawowe składniki rachunku wyników do momentu zysku z działalności operacyjnej przed amortyzacją (EBITDA) ale statutowe, nie oczyszczone o koszty jednorazowe. Ważne w tym wykresie jest jednak coś innego – proszę spojrzeć na największą wartościowo pozycję kosztową czyli 429 mln zł kosztów dostaw netto. Jest to wartość o 157 mln zł i 57,7 proc. większa niż rok wcześniej. I tak naprawdę tutaj mamy odpowiedź dlaczego rentowność EBITDA spada, jeśli przypomnimy sobie, że dynamika sprzedaży r/r była aż o 34,5 p.p. niższa. Jeszcze lepiej widać to na kolejnych dwóch wykresach pokazujących istotne koszty rodzajowe w stosunku do sprzedaży.



kliknij, aby powiększyć


W chwili obecnej koszty dostaw netto stanowią już 26,8 proc. przychodów, czyli o 4,3 p.p. więcej niż w poprzednim kwartale, 5,0 p.p. więcej niż rok temu oraz ponad dwukrotnie więcej niż dwa lata temu. Koszty to przede wszystkim efekt programu Smart, który najpierw Allegro oferowało bezpłatnie klientom w czasie lockdownu w II kwartale 2020 roku, a potem zaoferowało atrakcyjną ofertę przedłużeniową. W chwili obecnej (konkretnie końcówka 2021 roku) można było ją kolejny raz przedłużyć za 39 zł brutto za okres 12 miesięcy i dotyczy zakupów powyżej 40 zł. To oczywiście spowodowało, że część klientów zaczęła istotnie korzystać z zakupów o relatywnie niskiej wartości. Wyższa aktywność kupujących powoduje oczywiście wzrost GMV i co za tym idzie przychodów spółki. I to duży plus, ale jest i wielki minus – koszty. Pomimo tego, że wystawiający towar do sprzedaży również partycypują kosztowo w tym programie to Allegro jak widać dopłaca naprawdę spore pieniądze. W zeszłej analizie postawiłem tezę, że koszty te dalej będą rosły i to się niestety potwierdza. Po pierwsze klienci pokochali tę usługę jako bezpłatną (czytaj 39-49 PLN rocznie), po drugie kwestia konkurencji – Amazona. W efekcie liczba klientów jak i ich udział w realizowanej sprzedaży istotnie wzrósł, co pociągnęło za sobą ten znaczący wzrost wydatków. Dodatkowo obniżeniu uległ minimalny poziom bezpłatnej dostawy kurierskiej w wypadku Allegro Smart. To również przyczyniło się do wzrostu kosztów, ponieważ usługi kurierskie są po prostu droższe niż dostawa do paczkomatów. Spółka podała, że średni koszt dostawy Smart wzrósł r/r o 7,8 proc, z czego 40 proc. wynikało ze wzrostu udziału przesyłek kurierskich w strukturze dostaw.

Spółka potwierdza, że będzie rozwijać nadal Allegro Smart i już 5 mln osób z niego korzysta. Pewną szansą są optymalizacje kosztowe jak choćby projekt własnych paczkomatów (już ponad 1,000 urządzeń obecnie, a plan zakłada zakończyć bieżący rok z 3 tys.), choć pisząc wprost dostarczanie przesyłek o relatywnie niskiej wartości jest po prostu drogie. Jeśli chodzi o rozwój własnych automatów paczkowych to widać to w wydatkach inwestycyjnych, które w Q4 2021 wyniosły 173 mln zł, a w całym roku 430 mln zł. Patrząc w ujęciu rocznym jest to wzrost o 212 mln zł czyli w zasadzie podwojenie. Część z tego to pozostałe nakłady (+101 mln zł), gdzie właśnie znajdują się nakłady na własną sieć automatów paczkowych. Projekt ten będzie rozwijany również w 2022 roku i należy się spodziewać kolejnych wydatków inwestycyjnych.

Allegro zaraportowała wydatki marketingowe na poziomie 229 mln zł, co jest kwotą istotnie wyższą niż w dwóch ostatnich kwartałach (150-160 mln zł). W efekcie wskaźnik na poziomie 14,3 proc., czyli o 1,3 p.p. gorzej niż rok wcześniej oraz 1.3 p.p. gorzej niż w poprzednim kwartale. Sam wzrost wartościowy nie dziwi ze względu na wyższą sprzedaż i sezonowość, ale jednak już procentowy wzrost niemiło mnie zaskoczył. Patrząc na dynamikę r/r to mamy +35,9 proc., a wydatki na reklamę pay-per-click (ich celem jest zwiększenie pozyskiwania ruchu internetowego) wzrosły o 28 proc. Rosły więc szybko, ale nie na tyle, aby usprawiedliwić tak wysokie wydatki. Główna odpowiedź najprawdopodobniej tkwi w kosztach marketingu marki, który r/r powiększył się o 70,1 proc., w celu wsparcia kampanii Smart! Week, Black Week i kampanii świątecznej.

Jeśli chodzi o pozostałe koszty to sytuacja jest zróżnicowana.



kliknij, aby powiększyć


Na plus widać ograniczenie istotności kosztów obsługi płatności, które wynoszą obecnie 2,3 proc. co oznacza spadek r/r o 1 p.p. Jeśli chodzi o koszty pracownicze to mamy zauważalną poprawę r/r, ponieważ obecnie wynoszą one 9,6 proc. sprzedaży, czyli o 0,7 p.p. mniej niż rok wcześniej. Jeśli jednak skorygujemy je o koszty jednorazowe związane z programem motywacyjnym to dynamika r/r z 14,9 proc. obecnie wzrośnie do 21,7 proc. Ale trzeba uczciwie przyznać, że to i tak jest troszkę poniżej dynamiki sprzedaży – kolejny plus. Koszty usług IT wzrosły o 55 proc. w czwartym kwartale i 64 proc. w 2021 roku. Oznacza to, że obecnie stanowią 1,9 proc. sprzedaży, czyli o 0,4 p.p. więcej niż rok wcześniej.

Spójrzmy na koniec analizy rachunku wyników na dane statutowe, które co tu dużo mówić wyglądają przeciętnie.



kliknij, aby powiększyć


EBITDA statutowa wyniosła niecałe 462 mln zł w porównaniu do 513 mln zł rok wcześniej, co oznacza o spadek o 10 proc. Jeśli wzięlibyśmy EBITDA skorygowaną to spadek wyniósłby około 6 procent. Tak więc w obydwu wypadkach tak naprawdę nie ma specjalnie się czym chwalić analizując czwarty kwartał. Jasnym jest, że pandemia rok wcześniej bardziej „pomogła” wynikom spółki niż w 2021 roku, ale jednak przy rosnącej sprzedaży wydaje się, że oczekiwanie poprawy wyniku tylko wartościowo nie jest jednak przesadne. Natomiast na poziomie zysku operacyjnego jest to 321 mln zł vs 395 mln zł i ujemna dynamika -18 proc.
Zysk netto osiągnął wartość 200 mln zł, co rok do roku oznacza spadek o 23 proc. i spadek wartości o 61 mln zł. Samo saldo na działalności finansowej było podobne (około -70 mln zł w obydwu kwartałach) ale jednak liczone w stosunku do niższego zysku po prostu pogorszyło ujemny wskaźnik dynamiki. Po drugie spółka zaraportowała r/r wyższą efektywną stopę podatkową o 0,9 p.p. r/r, która wyniosła 20,6 proc.

Przed wejście na GPW spółka była relatywnie mocno zadłużona – wskaźnik DN/EBITDA na koniec 2019 roku wynosił aż 4,6, a w momencie wchodzenia na warszawski parkiet trochę poniżej 4.


kliknij, aby powiększyć


Zadłużenie (o jego powodach było trochę podczas jednej z poprzednich analizy - www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...) jest wartościowo nadal zauważalne i na 31 grudnia 2021 roku wynosiło około 5,6 mld zł, choć po skorygowaniu o środki pieniężne spada do poziomu 3,67 mld zł. W porównaniu do 12 miesięcznej EBITDA na poziomie 2,0 mld zł nie wygląda to źle. Wskaźnik DN/EBITDA wynosi obecnie poniżej 1,9 i widać istotną tendencję spadkową. Warto jednak pamiętać o przejęciu Mall, które jeśli UOKiK wyda zgodę odbędzie się w 2022 roku i wpłynie na wzrost zadłużenia. O tym pisałem więcej podczas poprzedniej analizy.

Podsumowanie

Wycena EV/EBITDA jest obecnie (cena za akcję 28 zł) na poziomie 22-23, a wg wskaźnika C/Z w okolicach 26 przy założeniu powtarzalnego zysku netto na poziomie prawie 1,1 mld zł. A teraz proszę spojrzeć na długoterminowy outlook, który zaprezentowała spółka.



kliknij, aby powiększyć


I tutaj jasno trzeba stwierdzić, że takie długoterminowe cele w ujęciu rentowności procentowych są jednak przeciętnie. W końcu mówimy o 25-29 proc rentowności EBITDA, podczas gdy w 2019 roku (ostatni zamknięty pełny rok przed IPO) było to w zasadzie dwa razy więcej, ponieważ parametr ten wynosił wtedy prawie 52 proc.! Jeśli ktoś powie, że debiut na giełdzie został wykorzystany do tego, aby sprzedać firmę na górce to zapewne nie do końca będzie miał rację. W końcu wycena po IPO nawet w pewnym momencie się podwoiła. Tym niemniej widać jednak, że spadek rentowności procentowej w 2020 i 2021 roku nie był przypadkowy i będzie to trend raczej trwały.



kliknij, aby powiększyć


Powyżej pewne szacunki wyników na kolejne lata oparte na outlooku na rok 2022 oraz strategii do roku 2026 twórczo rozwinięte przeze mnie. To co rzuca się w oczy to po prostu spadek rentowności w ujęciu procentowym. Co prawda jest szansa, że zyski w ujęciu wartościowym będą wyższe, ale przy sprzedaży, które powinna rosnąć 20-30 proc. r/r to jednak trochę za mało. Innymi słowy, mamy spółkę wzrostową w ujęciu przychodów, które jednak nie obiecuje, że te rosnące przychody zamieni w rosnące (przynajmniej zauważalnie) zyski. Stąd też pojawia się w mojej głowie pytanie, czy Allegro powinno się traktować jako spółkę wzrostową? Jeśli tak, to obecny wskaźniki (C/Z 2021 – 36 i EV/EBITDA 22) są akceptowalne, a w porównaniu z tym co było wcześniej nawet relatywnie tanie. Patrząc jednak na powyższe założenia otrzymujemy średnioroczną stopę wzrostu zysku na poziomie niecałych 10 proc., co może jednak stawiać pod znakiem zapytania wycenę według mnożników C/Z na poziomie kilkudziesięciu. Z drugiej strony cena obecnie jest o 30 proc. poniżej ceny z IPO oraz o ponad 50 proc. poniżej pierwszego notowania, a przecież spółka od tego momentu poprawiła swoje wyniki finansowe.

P.S. Oświadczam, że nie posiadam akcji Allegro w moim portfelu w chwili obecnej. Nie dokonywałem też transakcji w ostatnich 30 dniach. Analizę przeprowadziłem starając się być maksymalnie obiektywnym tak jak tylko potrafię.



>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 365 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Analityk fundamentalny z zawodu, ale przede wszystkim z pasji. Miłośnik GPW - #giełdamojapasja.
Twitter - @AnalitykF
Edytowany: 10 marca 2022 14:25

CSharpBeginner
45
Dołączył: 2017-09-26
Wpisów: 333
Wysłane: 11 marca 2022 20:30:12 przy kursie: 29,37 zł
Jeszcze rok temu ludzie wyrywali sobie akcje na IPO po 60-70 zł, a aktualna cena to już ledwo 30 zł... Ogromna kapitalizacja, ogromne pieniądze zarówno indywidualnych jak i funduszy tutaj utopiono. Czy są tutaj szanse na powrót na te poziomy? Szanse zawsze są, ale na ile realne skoro po takim spadku spółka dalej jest jedną z największych na GPW (5-te miejsce), a C/Z dalej grubo powyżej 15.

Spółka dostała zgodę na przejęcie Mall i WE|DO, ale to kolejne kredyty do tego nowy fundusz szortujący akcje... naprawdę ciężko tutaj znaleźć jakieś światełko w tunelu.


hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 11 marca 2022 20:51:32 przy kursie: 29,37 zł
Nie trzeba mierzyć w 70. Było minęło. Dzis jest 29 i pytanie czy to drogo czy jest miejsce do wzrostu. Fundusze szortujące to akurat niezła zapowiedź wzrostow ostatnimi czasy (JSW, LPP, KGHM).

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 11 marca 2022 22:50:03 przy kursie: 29,37 zł
Nie tym razem. Tu sie rozgrywa scenariusz, ktory na przestrzeni ostatnich lat przezywala bezposrednia konkurencja Amazona w USA. Najpierw zadluz spolke po uszy (pozdrowienia dla Goldmana i wpisania pozyczki na zakup do dlugu wykupionej firmy), pozniej posadz swoich executiveow od wbijania spolki w dno, shortuj do bankructwa, ew do kapitalizacji, ktora pozwoli na wykup za ulamek realnej wartosci biznesu. Zanim kurz calkiem opadnie bedzie pewnie jeszcze duzo nizej. Ale po drodze wahania beda naprawde spore, wiec jesli ktos lubi daytrading/parodniowe i ryzyko to i pewnie calkiem porzadnie zarobi.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 11 marca 2022 23:34:16 przy kursie: 29,37 zł
Fajna historia, taka niezbyt rzeczowa.

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 12 marca 2022 03:16:02 przy kursie: 29,37 zł
Tak samo ludzie reagowali na moje wpisy przy 55, cofnij pare stron tego watku.
Edytowany: 12 marca 2022 03:23

Drizzt
PREMIUM
53
Dołączył: 2011-09-04
Wpisów: 218
Wysłane: 12 marca 2022 11:04:44 przy kursie: 29,37 zł
CSharpBeginner napisał(a):
Szanse zawsze są, ale na ile realne skoro po takim spadku spółka dalej jest jedną z największych na GPW (5-te miejsce), a C/Z dalej grubo powyżej 15.


A skąd założenie, że allegro kiedykolwiek miałoby być notowane na C/Z poniżej 15?
Powyższe informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 19.10.2005. Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie.

hukers
77
Dołączył: 2010-08-04
Wpisów: 329
Wysłane: 12 marca 2022 12:25:57 przy kursie: 29,37 zł
Rufusinski napisał(a):
Tak samo ludzie reagowali na moje wpisy przy 55, cofnij pare stron tego watku.


Niezależnie od poziomu cenowego jakość wpisów typu "gruby zbija żeby odkupić za bezcen" jest taka sama.

Avocado
26
Dołączył: 2013-06-23
Wpisów: 483
Wysłane: 12 marca 2022 13:03:57 przy kursie: 29,37 zł
fajna analiza.

myslenie o allegro jako o spolce wzrostowej przy takiej penetracji rynku (rzedu 1 user na rodzine) musi zakladac, ze nagle z hegemona krajowego stana sie szybko hegemonem regionalnym (minumum EU). nie widze natomiast ani w ich strategii, ani dzialaniach takich aspiracji. zupelnie inna kwestia jest to, czy taka expansja bylaby realna i ile musialaby kosztowac/trwac - przeciez to nie sa rynki dziewicze.

w konsekwencji dla mnie - drastycznie drogo.

BearHand
208
Dołączył: 2018-10-03
Wpisów: 1 287
Wysłane: 12 marca 2022 13:35:27 przy kursie: 29,37 zł
Jakże aktualne są wnioski z pierwszych stron tego wątku.

Nie wiem jak większość użytkowników allegro, ale ja zauważyłem u siebie na przestrzeni ostatniego roku wzrost transakcji u konkurencji i bezpośrednio w sklepach on-line, kosztem mniejszej ilości zakupów na pomarańczowej platformie i raczej nie widzę perspektyw aby miało się coś w tej materii zmienić.

bożyczko
14
Dołączył: 2020-08-14
Wpisów: 104
Wysłane: 12 marca 2022 19:32:32 przy kursie: 29,37 zł
Jak zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Gdy mieszkałem w lemingradzie otoczony, a może raczej osaczony, przez markety, to esklepy praktycznie dla mnie nie istniały.
Teraz, gdy przeprowadziłem się na zadupie zadupia, to zakupy robię głównie w esklepach, a najwięcej pieniędzy zostawiam na allegro. Dlaczego?

1. W 95% na allegro są najniższe ceny. Nawet jeżeli w esklepie sam towar jest parę groszy taniej, to i tak allegro wygrywa bezpłatną wysyłką ze Smart.
2. Bezpieczeństwo. Jeżeli zwykły esklep zrobi cię w bambooko np. wyśle ci towar innej marki, które według niego "jest przecież tej samej jakości, a może nawet lepszy" blackeye , to możesz zapomnieć o odzyskaniu pieniędzy. Możesz oczywiście odesłać, ale to opłaca się tylko przy bardziej wartościowym towarze. W przypadku allegro zdarzało mi się już kilka razy korzystać z programu ochrony kupujących, który działa wzorowo. Oby tak dalej!
3. Największy wybór asortymentu.
4. Śmiesznie tania wysyłka (Smart).
5. Bezpłatne zwroty (Smart).

Niektórzy doceniają również szybkość dostaw.

A propos amazon. To przecież jest jedynie marketplace. Tego typu platformy funkcjonują na polskim rynku już od wielu lat i według mnie bez powodzenia. Jeszcze kilka lat temu, jedną z największych takich platform był eMag. Bodajże trzy lata temu się zawinął.

Wyrażane przeze mnie opinie nie stanowią rekomendacji inwestycyjnej w rozumieniu przepisów prawa. Nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte przez czytelników.
Edytowany: 12 marca 2022 19:34

Drizzt
PREMIUM
53
Dołączył: 2011-09-04
Wpisów: 218
Wysłane: 13 marca 2022 00:22:30 przy kursie: 29,37 zł
Myślę, że większość sceptyków nie docenia tego jak mocno wpłynie na zyskowność spółki pełne przerzucenie kosztów darmowej dostawy smart na kupujących. Teraz owszem, są z tego powodu ogromne koszty, allegro przeprowadza ten proces stopniowo, ale sprawnie. Podejrzewam, że max 2 lata od chwili obecnej, kupujący będzie już w pełni pokrywał "darmową" dostawę smart. Obecnie kupujący pokrywa jakieś 20-30% (tak na oko, bo dokładnych wyliczeń nie robiłem).
Powyższe informacje są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 19.10.2005. Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie.
Edytowany: 13 marca 2022 00:25

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE ALLEGRO
  • Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober
    Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober

    Giełda w Warszawie rozpoczęła piątkową sesję od wzrostów. Rano w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Allegro, Asseco Poland, Bumech, Bloober Team i Spyrosoft. To jednak tylko przygrywka do prawdziwych giełdowych emocji jakie czekają na inwestorów po południu. O losach dzisiejszej sesji rozstrzygną dane z amerykańskiego rynku pracy.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.




21 22 23 24 25

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,975 sek.

zhpzclwf
ummdlnkb
ggmsjqta
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
tccozirm
bluwmemt
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat