PREMIUM
35 Dołączył: 2023-04-09 Wpisów: 283
Wysłane:
12 lipca 2024 20:03:30
przy kursie: 16,86 zł
Raport półroczny przesunięty o ponad miesiąc. Niczego dobrego to nie wróży.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
12 lipca 2024 21:08:36
przy kursie: 16,86 zł
raport polroczny bedzie zly i to wiedza wszyscy. Raport za Q3 bedzie moze nawet gorszy bo beda w nim odprawy pod sanacja. Za to raport za Q4 powinien byc bardzo dobry, poniewaz spolka bedzie juz odchudzona i bez odpraw. Kazdy nastepny kwartal powinien byc coraz lepszy bo spolka odchudzona powinna odzyskiwac rynek bo stac ja na lepsze ceny i w efekcie moze doprowadzic do dywidendy z powrotem za 2025 rok.
Przypominam co jeszcze powinno sie pojawic w miedzyczasie:
1) Finalna cena za cargotor, ja zakladam okolo 200M PLN (ale to tylko moje gdybanie) co stanowi duza czesc kapitalizacji PKPC na ten moment. 2) Ogloszenie o jakie odszkodowanie PKPC bedzie sie ubiegac za wegiel. Nie wiem ile 300M? Tylko gdybam. PO prezesa Wojewodka powiedzial ze podadza ESPI niezwlocznie. 3) Informacje o wyprzedazy niepotrzebnego majatku o rozpoczecia outsourcingu niepotrzebnych firmie dzialow.
Ja jestem nastawiony bardzo byczo, ale oczywiscie moge sie mylic.
AT tez pokazuje silne kup na D1, W1 a nawet juz na M1.
Wlasnie przekroczylismy opor na 16,74 a na wykresie na 6 miesiacach widac klasyczne cup and handle o glebokosci 5 PLN, ktore juz jest w realizacji.
Zanegowanie tego wszystkiego bez black swana w sytuacji gdy ZZ przestaly syfonowac kase ze spolki o WK na akcje 67 PLN bedzie moim zdaniem prawie niemozliwe.
A co bedzie tradycyjnie zobaczymy, moge sie mylic i to nie jest rekomendacja.
|
|
64 Dołączył: 2010-10-16 Wpisów: 374
Wysłane:
12 lipca 2024 23:20:42
przy kursie: 16,86 zł
Czytając niektóre posty tu mam deja vu z CCC po 47 zł. To be a rock and not to roll
|
|
|
|
32 Dołączył: 2021-06-15 Wpisów: 113
Wysłane:
13 lipca 2024 09:41:24
przy kursie: 16,86 zł
jqn napisał(a):Czytając niektóre posty tu mam deja vu z CCC po 47 zł. a ja mam wrażenie, że niektórzy są mocno zapakowani w papier i zaklinają rzeczywistość. CCC to prywatna spółka, która mocno odczuła pandemię, bo miała zamknięty biznes. I gdyby pandemia potrwała kilka lat dłużej, to bez pomocy rządu by tego zwyczajnie nie przetrwała. PKP Cargo to państwowy moloch z przerostem zatrudnienia., nowy Prezes sam przyznał, że stracili dużo udziałów w rynku i muszą redukować tabor i zatrudnienie bo nie mają klientów. I tego co stracili nie uda się odzyskać z ciągu najbliższych kilku lat. To że gorzej być już nie może, nie znaczy, że odrazu będzie lepiej. A twierdzenie że spółka będąca na skraju bankructwa może wrócić do wypłaty dywidendy za 2025 r. to totalna fantastyka.
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
13 lipca 2024 10:25:27
przy kursie: 16,86 zł
czas zweryfikuje nas obu :) Polecam: simplywall.st/stocks/pl/transp...To nie jest rekomendacja z mojej strony tylko wyjasnienie dlaczego mam bycze nastawienie.
Edytowany: 13 lipca 2024 10:29
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
23 lipca 2024 12:17:30
przy kursie: 16,50 zł
Mam niestety wrażenie, że po takich akcjach pis, jak wczorajsza w Gdyni to związkowcy będą mocniej się upierać przy swoim, czyli cd. mniej efektywnego dzialania spółki. Chyba że Wojewódka ma mocny mandat rządu... Trochę załamana takim obrotem rzeczy - czekam na wyniki dzisiejszych negocjacji.
|
|
12 Dołączył: 2020-04-12 Wpisów: 82
Wysłane:
23 lipca 2024 21:00:41
przy kursie: 16,50 zł
Nie bój nic, nalezy zachowac spokoj.
|
|
143 Dołączył: 2020-03-19 Wpisów: 743
Wysłane:
24 lipca 2024 17:28:38
przy kursie: 17,50 zł
W PKP CARGO od lat była patologia związana ze związkami i nepotyzmem. Rodziny zatrudnione do biurach, przerost zatrudnia w administracji, niepotrzebne stanowiska. Znam sprawę dosyć dobrze, bo mam w rodzinie kolejarzy zatrudnionych w PKP CARGO. Ta firma jest świetna do przewożenia towaru, ma świetnych ludzi i bardzo dobry tabor do tego.
Ta firma ma szansę odzyskać rentowność, to bez dwóch zdań. Obecna wycena w mojej ocenie jeszcze nie uwzględnia pozytywnej sytuacji - przypominam, że w 2019 r. jedna akcja PKP Cargo handlowana była w okolicy 50 zł.
Zwolnienie ponad 4000 pracowników da rocznie ponad 420 mln zł oszczędności, co przeniesie się bezpośrednio na zwiększenie zysku.
W 2022/2023 potrafili wygenerować 191 mln i 119 mln zł zysku przed opodatkowaniem. Biorąc pod uwagę rygor kosztowy, odchudzenie spółki - zyski powinny się zwielokrotnić w następnych latach. Jeszcze za wcześnie na kalkulacje uważam - rynek to wyceni odpowiednio.
Edytowany: 24 lipca 2024 17:29
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
26 lipca 2024 18:28:47
przy kursie: 19,04 zł
Mamy wybicie gora z trojkata i najwyzsze miesieczne obroty w historii spolki na GPW. Mysle, ze rynek nowy kierunek juz zaakceptowal.
Tak wiec czas nas rozlicza z naszych wypowiedzi.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
31 lipca 2024 09:09:54
przy kursie: 21,60 zł
PKP CARGO - spojrzenie na wykres Wykres w interwale tygodniowym. W poprzedniej analizie technicznej z końca czerwca zwracałem uwagę na to, że lada moment może paść dość mocny sygnał kupna - wówczas kurs akcji spółki ocierał się o linię spadków i górną warstwę chmury Ichimoku. Słowo ciałem się stało, linia spadków padła pod naporem popytu i kurs akcji zrealizował minimalny zasięg wzrostów - sięgnął mediany hipotetycznego kanału. Świeca z bieżącego tygodnia pokonała medianę, więc naturalnym poziomem docelowym staje się jego górna banda. Na wskaźnikach technicznych obowiązują sygnały kupna, nie widać jeszcze symptomów wytracania impetu wzrostów, zatem pozostaje jedynie odpowiednie zarządzanie otwartą pozycją. Ubiegłoroczny szczyt nie powinien przysporzyć kłopotów - patrząc na wolumen jego powstania, popyt powinien wciągnąć to bez większego wysiłku.  kliknij, aby powiększyćPowyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
|
|
|
|
16 Dołączył: 2017-05-17 Wpisów: 172
Wysłane:
31 lipca 2024 12:19:02
przy kursie: 21,60 zł
Interesujace jest to ze obroty od maja sa najwyzsze w historii PKPC na gieldzie i rosna coraz bardziej.
|
|
42 Grupa: Bus Driver, Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2011-06-22 Wpisów: 679
Wysłane:
5 sierpnia 2024 23:24:53
przy kursie: 19,44 zł
O ocenę tego, co się dzieje w PKP Cargo, kiedy ludzie będą tracić pracę i czy zwolnienia okażą się wystarczające, zapytaliśmy eksperta. www.stockwatch.pl/wiadomosci/k...
|
|
12 Dołączył: 2020-04-12 Wpisów: 82
Wysłane:
6 sierpnia 2024 08:31:18
przy kursie: 19,44 zł
Realista7201 napisał(a):Interesujace jest to ze obroty od maja sa najwyzsze w historii PKPC na gieldzie i rosna coraz bardziej.
wiesz co to oznacza? zmiana trendu kolego. i to dlugoterminowego
|
|
0 Dołączył: 2015-02-16 Wpisów: 35
Wysłane:
10 sierpnia 2024 11:37:28
przy kursie: 18,78 zł
Przy sobocie.... Prawda to? Bo ktoś tu pisał, że członkowie dalszej rodziny pracują w spółce... www.facebook.com/share/o7dsu2W...
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
12 sierpnia 2024 18:10:02
przy kursie: 19,30 zł
Wygląda na prawdziwe doniesienia. To z resztą nie byłby odosobniony przypadek, gdyż podobno to relatywnie częsta sytuacja w spółkach quasi-prywatnych.
|
|
24 Dołączył: 2016-11-09 Wpisów: 68
Wysłane:
13 września 2024 20:08:24
przy kursie: 19,98 zł
Wiewiórki mi doniosły, że nadszedł czas zwolnień na Grójeckiej 17. Jak nie osobiście, to poleconymi do domu. Zarządca masy sanacyjnej realizuje bezwzględnie program naprawczy. Trzymać kciuki?
|
|
PREMIUM
922 Dołączył: 2012-08-02 Wpisów: 5 243
Wysłane:
14 września 2024 11:51:23
przy kursie: 19,98 zł
Jak to wygląda w dużej skali. Cytat: Przewozy grup ładunków w I kwartale 2024 r. Grupa towarów z dominującym udziałem węgla kamiennego odnotowała największy spadek pod względem przewiezionej masy. W porównaniu z I kwartałem 2023 r., transport węgla kamiennego spadł o ponad 6 mln ton. W pozostałych grupach towarów ten spadek nie był tak duży – wyniósł łącznie 1,7 mln ton W I kwartale 2024 r. pociągi towarowe w Polsce przewiozły blisko 54,2 mln ton ładunków. To najniższy kwartalny wynik od II kwartału 2020 r. Zrealizowana przy tym praca przewozowa osiągnęła poziom 14 mld tonokilometrów (w I kw. 2023 r. − 16,1 mld tonokilometrów).
Cytat: W I kwartale przewieziono jedynie 16,1 mln ton ładunków z grupy węgiel kamienny, brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny, czyli aż o 27,7% mniej w stosunku do I kwartału 2023 r. Udział tej grupy w przewozie ładunków spadł do 30,5% (z 37,1% w I kwartale 2023 r.). Jest to jej najniższy kwartalny wynik w statystykach UTK od 2016 r.
www.cire.pl/artykuly/serwis-in...Restrukturyzacja zapewne pomoże, ale tu potrzebna jest zmiana struktury przewożonych towarów na dłuższą metę. Polska odchodzi od węgla. Przydałoby się po zakończeniu wojny na Ukrainie aby transport towarów masowych czy intermodalny z Ukrainy były realizowany przez PKP CARGO. O handlu z Chinami również warto pamiętać. Nie wiem jakie ma perspektywy transport kolejowy z krajami nordyckimi. Chodzi o połączenia multimodalne. Z uwagi na położenie geograficzne Polski spółka ma świetne możliwości. Mam nadzieję, że zacznie je wykorzystywać.
|
|
W tym miejscu znajdowała się analiza spółki, której wątek dotyczy. Podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wszystkich analiz do dedykowanych wątków spółek w nowej sekcji STREFA PREMIUM, którą znajdziecie na głównej stronie forum.
Zmiana ta, ma na celu ułatwić zapoznawanie się z treściami analiz, pozostawiając dotychczasowe wątki spółek jako miejsce do publicznej dyskusji użytkowników.
Już teraz zamów abonament, aby uzyskać dostęp do wszystkich treści serwisu.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
7 października 2024 10:43:25
przy kursie: 17,44 zł
PKPCARGO - spojrzenie na wykres Wykres w interwale dziennym. Kurs akcji spółki jest w fazie korekty dotychczasowych wzrostów, co widać po wolumenie. Od kwietnia do sierpnia bieżącego roku notowania urosły o przeszło 87%, jest więc co korygować. Na chwilę obecną podaż zniosła połowę zwyżki, ale to nie wyczerpuje potencjału korekty - jeżeli będzie kontynuacja w postaci ABC to spokojnie może zejść do dolnego pułapu rozrysowanego kanału. Nawet zejście do poziomu 15,84 zł mieści się w ramach dopuszczalnej korekty. W dłuższym terminie w dalszym ciągu obowiązuje scenariusz pozytywny, zakładający kontynuację rozpoczętej w kwietniu zwyżki z potencjałem sięgnięcia poziomu 30 zł.  kliknij, aby powiększyćPowyższa treść przez 21 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
|
|
PREMIUM
45 Dołączył: 2009-04-01 Wpisów: 381
Wysłane:
7 listopada 2024 20:18:27
przy kursie: 14,68 zł
Mogę prosić o aktualizację spojrzenia na wykres? Zdaje się, że opuściliśmy kanał na sporym wolumenie.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.