Sam STEAM twierdzi, że od 2009 roku obroty co roku wzrastają o 100%

ale jakoś nie do końca im wierzę. Być może to część przyjętej strategii, aby zmarginalizować i osaczyć konkurencję (Humble, GOG, inni).
A tu macie bardzo fajny tekst do swoich teorii:
gamezilla.komputerswiat.pl/new...Steam w pierwszym kwartale 2011
Analitycy z FADE (Forecasting & Analyzing Digital Entertainment) przygotowali ładne zestawienie sprzedaży za pośrednictwem Steama w pierwszym kwartale obecnego roku.
Najlepiej zarabiającą grą na platformie Valve w tym okresie okazała się strategia Total War: Shogun 2, która zarobiła niecałe 10 milionów dolarów sprzedając się w prawie 200 tysiącach egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasowała się produkcja, której echa wielkiej sławy wciąż odbijają się na wszystkich listach. Mowa oczywiście o Call of Duty: Black Ops, które na Steamie zarobiło niewiele mniej, niż Shogun sprzedając się w ilości około 170 tysięcy sztuk.
Dużym powodzeniem cieszyła się też przedsprzedaż gry Portal 2, która jeszcze przed premierą zdołała zająć miejsce na podium zbierając 155 tysięcy zamówień, co przełożyło się na zyski rzędu 7 milionów dolarów.
Co zaś tyczy się gry, która sprzedała się najlepiej - tutaj prym wiedzie Magicka, która znalazła przez Steama ponad 420 tysięcy odbiorców, czyli ponad dwa razy więcej, niż Shogun 2, jednocześnie zarabiając ponad dwa razy mniej. Ale to przecież inny kaliber produkcji.
Łącznie obroty na Steamie w okresie trzech miesięcy wyniosły 193 miliony dolarów, zaś pełne zestawienie najlepszych towarów prezentujemy poniżej (zyski brutto):
Total War: Shogun (Sega) - 198,000 Units / $9.9 Million USD
Call of Duty: Black Ops (Activision) - 170,000 Units / $9.7 Million USD
Portal 2 Pre-Order (Valve) - 155,000 Units / $7.0 Million USD
Homefront (THQ) - 130,000 Units / $6.5 Million USD
Dragon Age II (Electronic Arts) - 105,000 Units / $6.3 Million USD
Crysis 2 (Electronic Arts) - 94,000 Units / $5.6 Million USD
Rift (Trion Worlds) - 123,000 Units / $4.9 Million USD
Warhammer 40,000: Dawn of War II Retribution (THQ) - 155,000 Units / $4.6 Million USD
Magicka (Paradox Interactive) - 421,000 Units / $4.2 Million USD
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision) - 66,000 Units / $3.9 Million USD
Jednocześnie pojawiają się przewidywania na kolejne miesiące. Bezsprzecznym faworytem jest pupil Valve - Portal 2, skutecznie reklamowany na swojej rodzinnej platformie. Produkcja ta zagwarantuje także wzrost ogólnej liczby wszystkich użytkowników Steama co w przyszłości może podnieść ogólne obroty dla całej platformy. W roli faworytów do czołówki stawia się także drugiego Wiedźmina, oraz sieciową grę Brink.
FADE zwraca także uwagę na znaczenie promocji w sprzedaży. Okazuje się bowiem, że w niemal każdym przypadku obniżka ceny gry o 65% lub więcej oznacza sprzedaż na poziomie około 50 tysięcy egzemplarzy.
[źródło - informacja prasowa FADE]
www.miastogier.pl/wiadomosc,24...Steam rośnie w siłę, a Linux jest przyszłością gier wideo
Steam, pomimo spadającego z roku na rok popytu na komputery osobiste, stale rośnie w siłę jako platforma - twierdzi Gabe Newell, współtwórca i obecny szef Valve. Serwis odnotował bowiem 76% wzrost, jeśli idzie o sprzedaż, co przy dwucyfrowych spadkach obrotów PC'tów robi wrażenie.
Przemawiając podczas LinuxCon, Newell wyraził swoją ponurą opinię odnośnie rynku PC. Przewiduje on znaczącą restrukturyzacje lub koniec działalności największych producentów sprzętu, co dla nas graczy nie jest niczym dobrym. Jednocześnie podkreślał przewagę otwartości i innowacyjności popularnego blaszaka w stosunku do platform zamkniętych, co przyczyni się do zwiększenia konkurencji.
Poruszył także bardzo ciekawą kwestię, mianowicie, przyznał, że system Linux jest przyszłością rynku gier wideo. Optymizm dewelopera nieco dziwi, chociażby z racji przeprowadzonej na Steamie sprzętowej ankiety, z której wynika, że udział Linuxa nie przekracza 1%.
Słynny producent zapewnił również, że wkrótce ogłosi nowe informacje na temat planowanego sprzętu oraz możliwości wynikających z przeniesienia Linuxa do domowego salonu, wskazując w tym miejscu na liczącą około 200 tytułów bibliotekę gier na system z radosnym pingwinkiem. Valve już od pewnego czasu eksperymentuje na rynku konsol, poprzez wydanie prototypów i początkowych zapowiedzi urządzenia o nazwie SteamBox, jednak póki co są to jedynie zapewnienia i przysłowiowe gruszki na wierzbie.
Na koniec wygrzebałem coś takiego i wtedy było 2 mld dolarów obrotu. A to juz jakiś czas temu.
akcjonariatobywatelski.pl/pl/c...