PARTNER SERWISU
yhbvmepa
270 271 272 273 274
Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 6 stycznia 2015 13:56:21 przy kursie: 71,49 zł
vladinho napisał(a):
@rekinek
Cytat:
Może Kolega nie dostrzega tej subtelnej różnicy w kosztach produkcji W3 i TWOM?


a czy kolega dostrzega, że rynek oczekuje 10-krotnego zysku w stosunku do kosztów W3 ?
A skoro cdred może tylko pomarzyć o poziomach sprzedaży TWOM, to może kurs tam poszedł jednak za daleko ?
Jeśli cdred ma zbyt wysoką kapitalizację, to oczekiwanie tej samej kapitalizacji na 11bit wiąże się z równie dużym ryzykiem ?




10-krotny zysk przy kosztach ok150-200mln to chyba 1.5-2mld a nie 350-400mln. A przy założonym zysku 350-400mln jaka ilość szt musi trafić do ludzi?

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 stycznia 2015 14:38:48 przy kursie: 71,49 zł
vladinho napisał(a):
Frey napisał(a):
Jeśli chodzi o Far Cry 4 to liczba 126.514 egzemplarzy dotyczyła sprzedaży pudełek jedynie w wersji na PC. Nie obejmowała ona żadnej wersji na konsole.
Jeśli poczytasz kolejne posty pod tym moim, który zacytowałeś, to znajdziesz tam liniki do informacji, z których wynika, że obecnie w przypadku gier na PC sprzedaż cyfrowa to nawet około 90% w stosunku do pudełek.


Nigdzie nie napisałem, że Twoje wyliczenia opierają się na wersji konsolowej. Mam świadomość, że opierają się na wersji PC. Piszę o tym, że dane podane przez CIA dotyczą zarówno konsol i pc, ale są to dane do których można się odnieść, dlatego proszę o komentarz odnośnie wyliczeń części konsolowej, czy to może być tak, że w przypadku sprzedaży konsolowej proporcja pudełek do cyfry będzie rzędu 80/20 lub więcej, bo zakładamy że lotf na pc też sprzedał się w większej ilości cyfrowo - prawda ?

Sprzedaż pudełek na konsole jest mocno dominująca z prostego powodu - w konsolach są bardzo małe dyski i po ściągnięci np takiego Assasin pozostałoby już tylko 60% miejsca instalka to bodajże 6 płyt x4GB w konsolach często były dyski 60GB. W konsolach jest zdecydowanie trudniej wymienić dysk na większy niż w PC - nie wiem czy da się korzystać z zewnętrznych (możliwe nie próbowałem).
Stąd dość prawdopodobne odwrócenie proporcji. W Googlach można łatwo znaleźć , że sprzedaż na PC to ponad 90% całości jest w wersjach elektronicznych. Można znaleźć także informacje, że rynek PC jest bardziej dochodowy niż na konsole.
Na ciekawostkę zasługuje ostatni patch poprawiający Assasina - patch miał 40 GB !!!
Jak chciałbyś zmieścić coś takiego na dysku konsoli ? Oczywiście proporcje sprzedaży dla różnych gier mogą być różne jednak jak wiemy z wielu sygnałów pudełka z TWOM bardzo trudno było kupić i chyba większości chętnych (przynajmniej moi znajomi) nie udało się kupić.
Myślę, że LoF nie ma sensu tutaj brać pod uwagę bo kilka wypowiedzi ich prezesa wzajemnie się wykluczało - więc trudno oszacować nawet proporcje ogólnej sprzedaży a co dopiero z podziałem na platformy.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Pochi
6
Dołączył: 2009-05-12
Wpisów: 97
Wysłane: 6 stycznia 2015 14:39:52 przy kursie: 71,49 zł
Cytat:
Steam Weekly Top Sellers

weekend premierowy 10 miejsce
1 tydzień sprzedaży 2 miejsce
2 tydzień sprzedaży poza pierwszą 10
3 tydzień sprzedaży 9 miejsce
4 tydzień sprzedaży 9 miejsce
5 tydzień sprzedaży poza pierwszą 10
6 tydzień sprzedaży poza pierwszą 10
7 tydzień sprzedaży 7 miejsce


vladinho napisał(a):
Podstawą do wyliczeń był zwrot kosztów produkcji w premierowy weekend.
Koszty były szeroko określone 1-2mln zł.
Padło założenie, że na Steam (zaokrąglam) sprzedaż to 75% całości sprzedaży cyfrowej.
Padło założenie, że zysk na sprzedanej kopii cyfrowej to ok 40zł.
Mając świadomość, że każda z tych danych powinna mieć margines błędu brniemy dalej.
W uproszczeniu aby powiedzmy pokryć koszty 1 mln musiało się sprzedać 25 tyś sztuk, dla 2 mln jest to 50 tyś. Nie wiemy czy to jest szacunek za 1-2-3 dni sprzedaży. Mimo to, aby nie przedłużać wywodu uśredniam do 37tyś sztuk, a sam steam to około 28 tyś (założenie 75%).


moja wyliczenia opierały się na podobnych założeniach i wyszło
350.000 Steam i 80.000 pozostała kanały. razem 430.000

zysk netto 2014r. ~ 15.000.000 (+- 1.000.000)
Edytowany: 6 stycznia 2015 14:41


baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 6 stycznia 2015 14:52:13 przy kursie: 71,49 zł
Nie wiem czy większość dyskutantów zapomniała ale wielu tutaj zainwestowało "na przyszłość" i nie jest tak istotne jaki kurs będzie za tydzień czy 2. Stosunkowo małe znaczenie ma także kurs po raporcie. Ważniejsze w raporcie będą zawarte w nim dane o dalszych poczynaniach spółki.
Ja osobiście nie oczekuję kapitalizacji 200 czy 500mln.
Istotny jest drogowskaz co w 2015 roku a część z tych danych powinno się ukazać w raporcie. Wtedy powinno być z grubsza wiadome czy mobilki będą na pewno w 1 kwartale i czy w ogóle będzie wersja konsolowa. Być może będzie konkretniejsza informacja co do terminów pozostałych projektów.
W 1 kw oczekiwałbym DLC dla wersji PC i wersji dla mobilek.
Moim zdaniem kluczowym dla dalszego kursu będzie powodzenie DLC PC i kolejne pobudzenie popytu a jeszcze większe znaczenie popularność na wersje mobilne. Na drugie miejsce może wysunąć się przy dobrym przyjęciu trailer dla Industriala.
Same mobilki będą miały istotny wpływ (może plus może minus) na kurs w 2 kwartale. Jeśli sprzedaż na PC utrzyma się powyżej 20% z 4kw i sukces na mobilki będzie na poziomie zbliżonym do PC - to w samym 1 półroczu wynik powinien być istotnie wyższy niż 4 kwartał. Tu upatruję kluczowych danych dla przyszłych wycen AF.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

del-15122020
5
Dołączył: 2010-09-08
Wpisów: 111
Wysłane: 6 stycznia 2015 15:28:18 przy kursie: 71,49 zł
baks napisał(a):
Nie wiem czy większość dyskutantów zapomniała ale wielu tutaj zainwestowało "na przyszłość" i nie jest tak istotne jaki kurs będzie za tydzień czy 2. Stosunkowo małe znaczenie ma także kurs po raporcie. Ważniejsze w raporcie będą zawarte w nim dane o dalszych poczynaniach spółki.


Przyznam, że nie rozumiem. Czyli co, nie wolno dyskutować o aktualnej wycenie firmie przez najbliższy rok? Może zamknąć forum na ten czas. Może podać listę tematów, które nie są mile widziane? To jest forum inwestycyjne, każdy ma swoje cele (kwoty, terminy).


PS. Baks - nadal czekam na link do Twojej informacji o kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy pudełek TWoM sprzedanych w Polsce.
Prosiłem o link 23 grudnia, przypominam się tylko.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 6 stycznia 2015 16:16:23 przy kursie: 71,49 zł
Rekinek napisał(a):


10-krotny zysk przy kosztach ok150-200mln to chyba 1.5-2mld a nie 350-400mln. A przy założonym zysku 350-400mln jaka ilość szt musi trafić do ludzi?


Napisałem chyba skrótowo, więc można było inaczej zrozumieć, tym bardziej, że w podanym koszcie (1-2mln zł) 11Bit (co do tego nie mam pewności) nie było kosztów marketingowych a były to koszty produkcji - per analogia odniosłem się do podawanych 40mln kosztów produkcji dla wiedźmina 3. Akcja marketingowa i opóźnienia mają wpływ na koszty ogólne, ale nie to było celem mojej wypowiedzi.
Chodziło mi o oczekiwanie (już teraz) kapitalizacji 11bit porównywalnej do cdred.
Można samemu wierzyć w spółkę, ale żeby przekazać tę wiarę innym użytkownikom to już wypadałoby przedstawić twarde argumenty.
Mam wrażenie (być może błędne), że część osób oczekuje już za chwilę po publikacji raportu analogicznego wzrostu z 70 na np. 600zł, tak jak to miało miejsce w zeszłym roku z 9 na 78zł i uznają, że ten scenariusz ma miejsce jak w raporcie pojawi się powiedzmy 800tyś sprzedanych sztuk.
To jest tak piękna myśl, że można już kupować półroczne wakacje w norwegii czy szwajcarii...
Dlatego (przynajmniej ja tak uważam) dobrze, że na forum pojawia się studzenie głów.


Co do ilości oczekiwanej sprzedaży sztuk W3 to polecam raczej temat forum związany z cdred. Sprzedaż W3 odbywa się ciut inaczej niż TWOM, przede wszystkim posiadają własny sklep gdzie nie trzeba odliczać marży dystrybutora, z drugiej strony kalkulować trzeba sporą sprzedaż pudełkową dla konsol (a tu z kolei marże są wyższe).

Mr Exclusive
0
Dołączył: 2014-12-22
Wpisów: 60
Wysłane: 6 stycznia 2015 17:35:56 przy kursie: 71,49 zł
Nikt nie oczekuje kapitalizacji CDreda w lutym tego roku. To ty pisales ze porownujac CDred do 11bit mamy wybujala fantazje, bo CDred zarobi duzo wiecej niz my. Pominales koszta produkcji, marketingu itd.

My ( albo krocej mowiac Ja ) stwierdzilem prosty fakt, ze jest co gonic i nadrabiac w kapitalizacji.
Z 2 milionow kosztow lacznie, spolka wg mnie, do lutego zrobi kolo 20 milionow zysku.

Jesli trafie, a taka mam nadzieje, to aktualna wycena jest po prostu smieszna.

Gdyby Cdred mial tyle wyciagnac z wiedzmina3, to z 40 baniek kosztow, byloby te 400-500 milionow czystego zysku.
Oczekuj nieoczekiwanego.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 6 stycznia 2015 17:53:11 przy kursie: 71,49 zł
Cytat:
Nikt nie oczekuje kapitalizacji CDreda w lutym tego roku.

Zachowanie części użytkowników wskazuje na zupełnie coś innego.
Cytat:
To ty pisales ze porownujac CDred do 11bit mamy wybujala fantazje, bo CDred zarobi duzo wiecej niz my.

Jeśli nie spieprzą 3, to zarobią dużo więcej niż 11B
Cytat:

Pominales koszta produkcji, marketingu itd.

Merytorycznie bardzo słusznie. Choć prawda, że po ich uwzględnieniu zwrot z kapitału wyglądać będzie prawdopodobnie lepiej u 11B
Cytat:
My ( albo krocej mowiac Ja ) stwierdzilem prosty fakt, ze jest co gonic i nadrabiac w kapitalizacji.

Fakt? Zawsze mi się wydawało, że fakt to rzecz która się wydarzyła i da się kompletnie opisać...
Cytat:
Z 2 milionow kosztow lacznie, spolka wg mnie, do lutego zrobi kolo 20 milionow zysku.

A jak nie zarobi? Bierzesz w ogóle pod uwagę możliwość, że to Ty się mylisz a nie tzw. rynek?
Cytat:
Jesli trafie, a taka mam nadzieje, to aktualna wycena jest po prostu smieszna.

Czyli orzeł albo reszka?
Cytat:
Gdyby Cdred mial tyle wyciagnac z wiedzmina3, to z 40 baniek kosztow, byloby te 400-500 milionow czystego zysku.

Jak to policzyłeś?

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 6 stycznia 2015 18:00:36 przy kursie: 71,49 zł
@Mr Exclusive
Cytat:
Nikt nie oczekuje kapitalizacji CDreda w lutym tego roku. To ty pisales ze porownujac CDred do 11bit mamy wybujala fantazje, bo CDred zarobi duzo wiecej niz my. Pominales koszta produkcji, marketingu itd.

Nie pominąłem kosztów produkcji, pominąłem koszty marketingu ale zarówno przy twom jak i w3 a chodziło o porównanie poziomów. Kosztów marketingu twom nie znam, więc nawet nie próbuję przybliżać, za to reklamę widziałem.

Cytat:
Jesli trafie, a taka mam nadzieje, to aktualna wycena jest po prostu smieszna.
Gdyby Cdred mial tyle wyciagnac z wiedzmina3, to z 40 baniek kosztow, byloby te 400-500 milionow czystego zysku.


stawiasz znak równości między 18mln a 350 mln (w stosunku do tego co napisałem ja o oczekiwaniach rynku co do W3) i wg mnie nie ma tu właśnie nic śmiesznego.

te 20 mln zysku o których piszesz (chociaż nie napisałeś do kiedy, czy do końca 2014, do raportu, do końca 2015) załóżmy, że pojawi się w raporcie za 4rty kwartał, niekoniecznie tylko z tytułu TWOM Twoim zdaniem uzasadnia kurs 70zł, 140zł (żeby już nie iść dalej) w lutym?

Mr Exclusive
0
Dołączył: 2014-12-22
Wpisów: 60
Wysłane: 6 stycznia 2015 18:03:44 przy kursie: 71,49 zł
Ustosunkuje sie tylko do ostatniego akapitu.

11Bit z 2 milionow ktore wlozyl wyciagnie 20 milionow zysku.
Czyli z 40 wlozonych w W3 odpowiednio wychodzi 400 milionow zysku.

Reszte pomijam, bo nie ma sensu w tym momencie sie przerzucac w argumentach, albo racej ich braku.
Spokojnie czekam na raport i ufam ze liczby ktore podaje sie tam znajda.

Jak nie, to posypie glowe popiolem :)

A o tym czy rynek sie myli bedziemy rozmawiac 10 lutego, 4 dni rpzed raportem. Jesli kurs bedzie w okolicach 70 PLN, to znaczy ze sie myle. Jesli kolo 100 i wyzej, to znaczy ze jest duze prawdopodobienstwo ze rynek mysli jak jak.

Oczekuj nieoczekiwanego.


QMX
QMX
1
Dołączył: 2012-06-10
Wpisów: 213
Wysłane: 6 stycznia 2015 18:13:42 przy kursie: 71,49 zł
3 pozycjA - TWOM wśród najlepszych gier w 2014 roku hello1

time.com/3643724/best-video-ga...

ile darmowej reklamy Angel

Edytowany: 6 stycznia 2015 18:14

daro_1975
1
Dołączył: 2014-12-31
Wpisów: 187
Wysłane: 6 stycznia 2015 18:50:28 przy kursie: 71,49 zł
Witam,
czy ktos sie orientuje o ile procent steam miał wyzsze obroty (np. w 2013roku)od Appshopper?
dzieki za odpowiedz

steampowers
0
Dołączył: 2014-11-24
Wpisów: 65
Wysłane: 7 stycznia 2015 00:14:57 przy kursie: 71,49 zł
Sam STEAM twierdzi, że od 2009 roku obroty co roku wzrastają o 100%Liar ale jakoś nie do końca im wierzę. Być może to część przyjętej strategii, aby zmarginalizować i osaczyć konkurencję (Humble, GOG, inni).

A tu macie bardzo fajny tekst do swoich teorii:

gamezilla.komputerswiat.pl/new...


Steam w pierwszym kwartale 2011

Analitycy z FADE (Forecasting & Analyzing Digital Entertainment) przygotowali ładne zestawienie sprzedaży za pośrednictwem Steama w pierwszym kwartale obecnego roku.

Najlepiej zarabiającą grą na platformie Valve w tym okresie okazała się strategia Total War: Shogun 2, która zarobiła niecałe 10 milionów dolarów sprzedając się w prawie 200 tysiącach egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasowała się produkcja, której echa wielkiej sławy wciąż odbijają się na wszystkich listach. Mowa oczywiście o Call of Duty: Black Ops, które na Steamie zarobiło niewiele mniej, niż Shogun sprzedając się w ilości około 170 tysięcy sztuk.
Dużym powodzeniem cieszyła się też przedsprzedaż gry Portal 2, która jeszcze przed premierą zdołała zająć miejsce na podium zbierając 155 tysięcy zamówień, co przełożyło się na zyski rzędu 7 milionów dolarów.
Co zaś tyczy się gry, która sprzedała się najlepiej - tutaj prym wiedzie Magicka, która znalazła przez Steama ponad 420 tysięcy odbiorców, czyli ponad dwa razy więcej, niż Shogun 2, jednocześnie zarabiając ponad dwa razy mniej. Ale to przecież inny kaliber produkcji.
Łącznie obroty na Steamie w okresie trzech miesięcy wyniosły 193 miliony dolarów, zaś pełne zestawienie najlepszych towarów prezentujemy poniżej (zyski brutto):


Total War: Shogun (Sega) - 198,000 Units / $9.9 Million USD
Call of Duty: Black Ops (Activision) - 170,000 Units / $9.7 Million USD
Portal 2 Pre-Order (Valve) - 155,000 Units / $7.0 Million USD
Homefront (THQ) - 130,000 Units / $6.5 Million USD
Dragon Age II (Electronic Arts) - 105,000 Units / $6.3 Million USD
Crysis 2 (Electronic Arts) - 94,000 Units / $5.6 Million USD
Rift (Trion Worlds) - 123,000 Units / $4.9 Million USD
Warhammer 40,000: Dawn of War II Retribution (THQ) - 155,000 Units / $4.6 Million USD
Magicka (Paradox Interactive) - 421,000 Units / $4.2 Million USD
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision) - 66,000 Units / $3.9 Million USD



Jednocześnie pojawiają się przewidywania na kolejne miesiące. Bezsprzecznym faworytem jest pupil Valve - Portal 2, skutecznie reklamowany na swojej rodzinnej platformie. Produkcja ta zagwarantuje także wzrost ogólnej liczby wszystkich użytkowników Steama co w przyszłości może podnieść ogólne obroty dla całej platformy. W roli faworytów do czołówki stawia się także drugiego Wiedźmina, oraz sieciową grę Brink.
FADE zwraca także uwagę na znaczenie promocji w sprzedaży. Okazuje się bowiem, że w niemal każdym przypadku obniżka ceny gry o 65% lub więcej oznacza sprzedaż na poziomie około 50 tysięcy egzemplarzy.

[źródło - informacja prasowa FADE]

www.miastogier.pl/wiadomosc,24...

Steam rośnie w siłę, a Linux jest przyszłością gier wideo

Steam, pomimo spadającego z roku na rok popytu na komputery osobiste, stale rośnie w siłę jako platforma - twierdzi Gabe Newell, współtwórca i obecny szef Valve. Serwis odnotował bowiem 76% wzrost, jeśli idzie o sprzedaż, co przy dwucyfrowych spadkach obrotów PC'tów robi wrażenie.

Przemawiając podczas LinuxCon, Newell wyraził swoją ponurą opinię odnośnie rynku PC. Przewiduje on znaczącą restrukturyzacje lub koniec działalności największych producentów sprzętu, co dla nas graczy nie jest niczym dobrym. Jednocześnie podkreślał przewagę otwartości i innowacyjności popularnego blaszaka w stosunku do platform zamkniętych, co przyczyni się do zwiększenia konkurencji.

Poruszył także bardzo ciekawą kwestię, mianowicie, przyznał, że system Linux jest przyszłością rynku gier wideo. Optymizm dewelopera nieco dziwi, chociażby z racji przeprowadzonej na Steamie sprzętowej ankiety, z której wynika, że udział Linuxa nie przekracza 1%.

Słynny producent zapewnił również, że wkrótce ogłosi nowe informacje na temat planowanego sprzętu oraz możliwości wynikających z przeniesienia Linuxa do domowego salonu, wskazując w tym miejscu na liczącą około 200 tytułów bibliotekę gier na system z radosnym pingwinkiem. Valve już od pewnego czasu eksperymentuje na rynku konsol, poprzez wydanie prototypów i początkowych zapowiedzi urządzenia o nazwie SteamBox, jednak póki co są to jedynie zapewnienia i przysłowiowe gruszki na wierzbie.



Na koniec wygrzebałem coś takiego i wtedy było 2 mld dolarów obrotu. A to juz jakiś czas temu.

akcjonariatobywatelski.pl/pl/c...
Edytowany: 7 stycznia 2015 00:19

Vach
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 61
Wysłane: 7 stycznia 2015 11:00:50 przy kursie: 72,30 zł
Kilka kwestii ode mnie gwoli dyskusji i przemyślenia - od razu zaznaczam, że posiadam akcje w zasadzie prawie od momentu wejścia firmy na rynek, więc definitywnie moim celem nie jest spadek ich wartości, a tylko merytoryczna dyskusja.

1. The Astronauts poinformowali, że The Vanishing of Ethan Carter zwrócił się tak naprawdę pierwszego dnia sprzedaży, a wszystko m.in. dzięki zamówieniom przedpremierowym (źródło: gry.onet.pl/the-vanishing-of-e...). Czy ktokolwiek brał pod uwagę, że duża część TWoM mogła się sprzedać w preorderach a w pierwszy weekend wcale nie musiało zejść nie wiadomo ile kopii? Czy ktoś obserwował rankingi Steam przed premierą gry?

2. Posiadam akcje tak długo, że pamiętam bardzo dobrze casus Anomaly, które również było dużym sukcesem. Pamiętam też co się działo z kursem potem. Niestety, ale moim zdaniem, spółka nie wykorzystała wówczas potencjału. Oczywiście, nie ma co porównywać jej do CIG, bo to są dwie kompletnie różne firmy, na korzyść 11B - grałem we wszystkie ich gry i wiem, że każda z nich była dobra, niemniej wybiło się tak naprawdę wyłącznie Anomaly oraz teraz TWoM. Wiem, że od tamtego czasu minęło sporo czasu, doszło sporo bardzo utalentowanych osób, niemniej nigdy nie ma pewności, że na kolejny sukces nie będziemy musieli czekać kolejnych X lat.

3. Uważam, że liczby podawane przez introverted_investor mają mniej więcej ręcę i nogi, a na pewno bliższe są rzeczywistości niż 1mln kopii w ubiegłym roku. Osobiście obstawiłbym rząd 400k kopii. Zastanawia mnie tylko jedno - jak uważacie czego oczekują inni inwestorzy? Jaka liczba w raporcie będzie neutralna? Jaki zysk? Ja jak zobaczę 400k będę zadowolony, tylko mam pewne obawy, że wiele osób nastawi się na minimum milion i czując się rozczarowana wyrzuci papier...

cheyou
0
Dołączył: 2011-02-16
Wpisów: 16
Wysłane: 7 stycznia 2015 11:34:03 przy kursie: 72,30 zł
Czy spółka podała do wiadomości, że w raporcie znajdzie się informacja o wielkości sprzedaży? (liczby szt.)
Z tego co wiem, przy wcześniejszych grach nie znaliśmy ilości w jakiej się rozchodziły.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 stycznia 2015 11:37:01 przy kursie: 72,30 zł
Myślę, że nikt rozsądny nie zakłada miliona w IV kw. Jak już mówiłem milion kopii może być w cenach, ale przez cały okres życia gry. Rozczarowanie może być gdzie indziej. Na poziomie zysku netto. Jeśli poszło dajmy na to 400 tys. po średniej cenie sprzedaży z odliczeniem VATu równej 40 zł. to mamy 16 mln zł, ze sprzedaży minus podatek, koszty bieżące i promocja gry, plus nierozliczone Anomaly z zeszłego kwartału. A jak widać niektórzy chcą 20-30 baniek...

introverted_investor
0
Dołączył: 2014-12-11
Wpisów: 79
Wysłane: 7 stycznia 2015 11:42:31 przy kursie: 72,30 zł
@anty_teresa:

A jak widzisz to w perspektywie kolejnych kwartałów przy założeniu solidnego zysku (8-10mln) w Q1 i sporej części tego dalej? Na plus działa tu moim zdaniem fakt że przychody z TWoM są w dużej mierze przewidywalne - skoro poszło Xkopii w 1.5 m-ca to na pewno jeszcze 2X sprzedamy.

Vach
0
Dołączył: 2009-10-06
Wpisów: 61
Wysłane: 7 stycznia 2015 11:47:40 przy kursie: 72,30 zł
Anomaly nie jest rozliczone, ale zarówno kosztami, jak i przychodami, a z komunikatów przedstawicieli byli oni zadowoleni ze sprzedaży, więc obstawiałbym ten punkt neutralnie lub z lekkim plusem, natomiast przychodzi mi do głowy jeszcze jedna rzecz - War Child. Spółka miała wesprzeć tę organizację, ale nie znamy założeń tego wsparcia. Nie podejrzewam wielkiego procenta ze sprzedaży, ale również jest to pozycja, która może delikatnie wpłynąć na wynik netto.

I żeby nie było żem bezduszny... bardzo mocno wspieram tę inicjatywę! I uważam, że również w jakimś stopniu pomogła w kwestiach promocyjnych.

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 7 stycznia 2015 12:13:25 przy kursie: 72,30 zł
Vach napisał(a):
Anomaly nie jest rozliczone, ale zarówno kosztami, jak i przychodami, a z komunikatów przedstawicieli byli oni zadowoleni ze sprzedaży, więc obstawiałbym ten punkt neutralnie lub z lekkim plusem, natomiast przychodzi mi do głowy jeszcze jedna rzecz - War Child. Spółka miała wesprzeć tę organizację, ale nie znamy założeń tego wsparcia. Nie podejrzewam wielkiego procenta ze sprzedaży, ale również jest to pozycja, która może delikatnie wpłynąć na wynik netto.

I żeby nie było żem bezduszny... bardzo mocno wspieram tę inicjatywę! I uważam, że również w jakimś stopniu pomogła w kwestiach promocyjnych.


Koszty Anomaly zostaly juz chyba rozliczone (tu pytanie do anty o to jak to ksieguja)

Z oficjalnych wiadomosci wspolpraca z WCH polega na tym, ze mozna zrobic donacje z poziomu gry. Nie bylo info, aby % ze sprzedazy byl przeznaczony na fundacje.

anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 7 stycznia 2015 12:33:20 przy kursie: 72,30 zł
introverted_investor napisał(a):
@anty_teresa:
A jak widzisz to w perspektywie kolejnych kwartałów przy założeniu solidnego zysku (8-10mln) w Q1 i sporej części tego dalej? Na plus działa tu moim zdaniem fakt że przychody z TWoM są w dużej mierze przewidywalne - skoro poszło Xkopii w 1.5 m-ca to na pewno jeszcze 2X sprzedamy.

Wynik 1 kwartału będzie pewnie "dobry", ale co dalej to nie mam pojęcia, bo nie znamy ani cenników DLC, ani cenników mobilków, ani za dużo o kolejnych projektach. To czego można się spodziewać to jednak obniżki ceny w kolejnych kwartałach. TWOM powinien się mimo wszystko sprzedawać relatywnie długo.
Vach napisał(a):
Anomaly nie jest rozliczone, ale zarówno kosztami, jak i przychodami, a z komunikatów przedstawicieli byli oni zadowoleni ze sprzedaży, więc obstawiałbym ten punkt neutralnie lub z lekkim plusem,

topfacet napisał(a):

Koszty Anomaly zostaly juz chyba rozliczone (tu pytanie do anty o to jak to ksieguja)

Zgodnie z polityką rachunkowości i przyjętym układem rachunku wyników zarówno koszty TWOM, jaki Anomaly przeszły przez rachunek wyników, natomiast zostały skompensowane przez zmianę stanu produktów w przychodach dzięki czemu nie miały wpływu na wynik. W momencie księgowania realnej sprzedaży spółka rozpozna w rachunku wyników przychody, ale zmniejszy je o zmianę stanu produktów - rozchód zapasów. Krótko mówiąc przez wynik pójdzie tylko zysk.

Mr Exclusive napisał(a):
Vivid ma kapitalizacje 11bit, a zarabiaja w porownaniu z nami marne grosze.
Tam nie widze chlodzenia glow calymi dniami :)

Tam nie widzę komu można te głowy chłodzić. I de facto nie chodzi o chłodzenie głów, tylko zmuszenie czytelników i użytkowników forum do wysiłku intelektualnego i podejmowania racjonalniejszych decyzji.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



270 271 272 273 274

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,160 sek.

zbawocns
nxfzxsez
etcjqqcw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
wvifazyq
exsmdoml
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat