PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
19 lipca 2016 15:23:36
przy kursie: 85,79 zł
Baks, a tak serio to kiedy miała miało miejsce dokapitalizowanie CDR przez Optimusa? Bo z tego co ja pamiętam, to pod koniec pierwszej dekady tego wieku Optimus sam był na skraju upadłości.
|
|
5 Dołączył: 2010-09-08 Wpisów: 111
Wysłane:
19 lipca 2016 17:38:46
przy kursie: 85,79 zł
@baks mylisz się, m.in. tutaj masz jak to wyglądało: www.innervalue.pl/casestudy/10..."CD Projekt RED znalazł się na Giełdzie w maju 2010 r., w wyniku transakcji, w której Grupa została formalnie przejęta przez notowany Optimus. W praktyce, to akcjonariusze CD Projekt RED, przejęli kontrolę nad Optimusem. Grupa początkowo nadal była notowana pod nazwą Optimus, która z czasem została zmieniona najpierw na CD Projekt RED – a potem na CD Projekt. "
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
20 lipca 2016 09:45:11
przy kursie: 89,90 zł
Baks nie do końca ma racje, ale jedno nie ulega wątpliwości ze CDR miał problemy finansowe co obrazują te wszystkie komunikaty z tamtych lat. W dodatku miał te problemy pomimo przedpłat zrealizowanych na W2 co było widoczne w przepływach finansowych. Co śmieszniejsze w roku debiutu W2 przepływy finansowe były UJEMNE i wartość gotówki na koniec 2011 była mniejsza niż na koniec 2010 roku i wynosiła nie całe 10 mln PLN. Moim zadnie to świadczy jak mocne perspektywy ma przed sobą 11 bit, bo nawet wielki CDR jeśli chodzi o zasoby gotówkowe był gorszy w tamtym okresie , pomimo wypuszczenia 2 hiciorów W1 i W2 i rozwoju grupy growej mająca już 10 letnia historie.Warto zauważyć ,że w tych właśnie warunkach CDR w 2011 bujał się z kapitalizacją od ponad 900 MLN pln do ok 350 mln pln. To też ma znaczenie w tym jak bardzo niedoszacowany jest 11 bit już teraz( w mojej osobistej opinii), a jeszcze bardziej w przypadku przyszłych wydarzeń wynikających z działalności operacyjnej 11 bit i jej rozwoju w kolejnych latach. P.S Porównuje CDR dlatego że to jest świetny przykład tego jak można się rozwinąć, co ważniejsze może być też świetnym odnośnikiem i do osiąganego już rozwoju 11 bit jak i tego w przyszłości porównując kolejne etapy osiągane przez 11 bit versus CDR który już etapy kapitalizacyjne kilkuset milionowe ma dawno za sobą. www.bankier.pl/static/att/emit... kliknij, aby powiększyćPozdro.
Edytowany: 20 lipca 2016 09:48
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
20 lipca 2016 10:33:46
przy kursie: 89,90 zł
Mam pytanko, kiedy raport za 1 półrocze? Dziekuje
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 lipca 2016 10:46:14
przy kursie: 89,90 zł
krewa napisał(a):Baks, a tak serio to kiedy miała miało miejsce dokapitalizowanie CDR przez Optimusa? Bo z tego co ja pamiętam, to pod koniec pierwszej dekady tego wieku Optimus sam był na skraju upadłości. Masz sporo racji ale także nie do końca. Dlaczego - dlatego, że to Optimus przejmował CDP a nie odwrotnie. Powodów może być i jest kilka. CDP miał tak słabą kondycję, że nie mógł korzystać z długu bankowego i musiał korzystać z innych form wsparcia. Spółka o tak złej kondycji musiała mieć pilny dostęp do funduszy i nie mieli czasu ani prawdopodobnie możliwości na samodzielny debiut na giełdzie. Optimus był notowany na giełdzie i mogli po połączeniu łatwo zrobić emisję co miało miejsce bodajże 2 razy w roku - emisja kilku serii akcji. CDP miał w samym 2009 roku 2-3 mln straty netto. W 2010 korzystał z wielu pożyczek od akcjonariuszy - bo inni już nie chcieli. Konkluzja jest chyba prosta. Myślę, że nie ma wątpliwości jak od tego czasu zmieniła się spółka dzięki sukcesowi jednej gry co tylko dobrze rokuje 11bit pokazując możliwe perspektywy. O ile spółka wykorzysta swoje szanse. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 lipca 2016 14:13:21
przy kursie: 89,90 zł
Rekinek napisał(a):Mam pytanko, kiedy raport za 1 półrocze? Dziekuje Spokojnie jeszcze trochę czasu 31.08.2016 tu masz linka www.bankier.pl/wiadomosc/11-BI...Ale wystarczy, że zliczysz sobie za 2 kwartały ubiegłego roku i skorygujesz sobie według uznania. Wydaje mi się, że nie będzie się zbyt dużo różnił. Jak widać kurs CDR wskazuje jak może się zmienić sytuacja i kapitalizacja jakiejś spółki z tej branży w ciągu 4 lat (2011/2015). Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 20 lipca 2016 14:19
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
20 lipca 2016 14:23:55
przy kursie: 89,90 zł
Dziekuje baks@ co do wyniku za półrocze to myśle ze bedzie podobny jak 2015 natomiast 2Q juz nie koniecznie
|
|
44 Dołączył: 2010-11-23 Wpisów: 117
Wysłane:
20 lipca 2016 14:27:57
przy kursie: 89,90 zł
Ktoś wie co się stało, że tak nagle wybiło pod 90 zł ?
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 lipca 2016 14:36:44
przy kursie: 89,90 zł
Może cisza przed burzą ... zobacz na inne spółki z branży z wyjątkiem CIG raczej wszystko na Plus. Taki Farm51 + 3,67% CDR jak widać, nawet VVG 1% na plus. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
20 lipca 2016 14:44:45
przy kursie: 89,90 zł
Rekinek napisał(a):Dziekuje baks@ co do wyniku za półrocze to myśle ze bedzie podobny jak 2015 natomiast 2Q juz nie koniecznie Nie twierdzą, że 2kw będzie taki sam lub lepszy ale dużo gorszy może nie być. Wydaje mi się, że są spore szanse na lepszy wynik niż prognozowałem 6 tygodni temu. Jeśli się spełni to znów przybędzie sporo kasy w "mieszku" firmowym. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
21 lipca 2016 09:23:52
przy kursie: 88,00 zł
ZbigniewZ napisał(a):11bit to taka sama wydmuszka jak CI. Obie mogą się pochwalić "sukcesem " 1 gry. CI dalo ciala i nie widze tu swietlanej przyszłości (szczerze to zadnej nie widze). 11b jest w podobnej sytuacji jak CI po pierwszym snajperze, gra tanio zrobiona i jakos się sprzedala (ale bez rewelacji). TWOM od 11b podobnie tanio zrobiona i nawet ladnie zarobila. Pytanie które się nasuwa to czy kolejne tytuly będą lepsze? Koszty będą na pewno większe wiec sukces kolejnych gier powinien być większy. CDR to inna bajka, oni już udowodnili ze kazda kolejna gra jest lepsza i nie powinno się porownywac go CI czy 11b, ewentualnie do TECH. Odnosnie wyceny to zaczynając od (według mnie) najgorszej CI- rosnie bo przed premiera a będzie tak jak zawsze. 11b jeżeli kolejna gra będzie kiepska to powedruje do grona CI, obecna wycena wydaje uwzgledniac spory sukces kolejnego tytułu (mnie nie przekonuje) CDR obecna wycena wydaje się ze zaczyna powoli uwzgledniac CP2077. Jeżeli mialbym postawić pieniądze to postawiłbym na CDR-dlugi termin. A co to jest wydmuszka? Jeśli spółka z nadmierną kapitalizacją to proszę uzasadnić to w jakiś sposób. Możesz odnieść się np do rekomendacji i realizacji zakładanych wyników finansowych. Jeśli wydmuszką jest spółka z bilansem, który nie ma pokrycia w rzeczywistości to proszę o wskazanie pozycji i także uzasadnienie. Przypominam, że na tym forum wymagania co do poziomu dyskusji są większe niżeli w serwisach konkurencyjnych.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
21 lipca 2016 09:25:35
przy kursie: 88,00 zł
surfmen napisał(a):Moim skromnym zdaniem jeżeli nie posiadasz walorów tej spółki to polemizuj, bądź inicjuj polemikę na tych papierach które posiadasz,fakt posiadania i stopień zaangażowania w jakiś walor ma bezpośrednie przełożenie na zakres wiedzy o tym walorze ,w związku z tym uwagi czy spostrzeżenia kogoś kto ich nie posiada powinny mieć formę pytającą. Tak, a posiadacze nich zrobią sobie kółko wzajemnej adoracji... Od posiadania waloru wiedzy nie przybywa, czego przykłady można mnożyć choćby na wątki 11B (pominę szczegóły).
|
|
44 Dołączył: 2010-11-23 Wpisów: 117
Wysłane:
21 lipca 2016 09:32:40
przy kursie: 88,00 zł
Cytat:Tak, a posiadacze nich zrobią sobie kółko wzajemnej adoracji... Anty dałbym Ci za to like'a gdyby było jak ;)
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
21 lipca 2016 09:39:46
przy kursie: 88,00 zł
jurror napisał(a):aircanada15 napisał(a):jurror napisał(a):Zbigniew przeceniasz swoją wartość analityczno- poznawczo-interpretacyjną. To że ty grałeś 5 minut i TWoM ci się nie podobał nie ma najmniejszego znaczenia. Znaczenie ma to , że 1.3 mln osób kupiło TWoM na steamie i stopin zadowolenia użytkowników jest bardzo wysoki grubo ponad 90%. To jest wyznacznikiem sukcesu i dobrego produktu. Przypomę ci,że W1 kupiło po 4 latach dystrybucji w sumie 1.7 mln graczy, przy budżecie 10 mln$. TWoM w tym wzgledzie bije na głowę W1, budżet TWoM to ok 500-700 k $, sprzedaż po 21 miesiącach ok 1.4-1.5 mln kopii w sumie. To pokaxuje jak za niewielkie pieniądze mogą zrobić świetnie sprzedającą się grę i ten fakt jest super prognostkiem na przyszłość jeśli chodzi o dalszy rozwój spółki. Jeśli masz inne zdanie twoja sprawa, ale nie oznacza to że masz racje. Alkoita, czy tu musisz w co drugim poście powtarzać swoje porównania 11Bit/TWOM do CDR/W1 itd. ? Między debiutami tych gier minęły długie lata i branża gier dziś wygląda zupełnie inaczej. Czy W1 mógł liczyć na sprzedaż elektroniczną na Steamie tak jak This War of Mine ? Zastanów się ile egzemplarzy swojego hitu upchąłby klientom 11Bit, gdyby mieli do dyspozycji jedynie dystrybucję pudełkową. Niewiele. Nie ma sensu dyskutować "co by było gdyby babcia miała wasy", liczy sie to co jest i co będzie,to ze były inne czasy nie ma wiekszego znaczenia, dla kapitalizacji firm liczy sie to ile moga generowac pieniedzy, jakie maja marze, jakie mozliwosci inwestycyjne. To ze przemysł growy tak fajnie sie rozwija a 11 bit w nim ładnie sie odnajduje pokazuje: zmiana kursu od momentu debiutu, pokazują wyniki. To jest tylko jeszcze dobitniejszy prognostyk na dalszy rozwoj grupy, oraz to ze te poniżej 200 mln kapitalizaji nie musi być ostateczna wartoscią firmy, ponieważ maja szansę w przyszłosci generować znacznie wieksze pieniadze do społki,,a co za tym idzie i duże szanse na wzrost wartosci firmy na giełdzie. Tak to było z CDR tylko ze jemu rynek dawal znacznie wieksze" fory" przy mniejszych kapitalizacjach co obrazuje np wykres P/E. Kto wie czy 11 bit za kolejnych 6 lat nie będzie miał kapitalizacji podobnej do tej jaka ma obecnie CDR dzięki swojemu dalszemu dynamicznemu rozwojowi w sferze wyników spółki i nie tylko ich. Kto wie... A może przeszarżują z wydatkami i podzielą los Nicolasa? Kto wie co będzie za 6 lat :) Air zwrócił uwagę na bardzo istotny aspekt - dostęp do dystrybucji i globalizacja. Z jakiegoś powodu Wiedźmin I sprzedał się głównie na rynku polskim i rosyjskim. Ciekawe dlaczego :D Warto porównać sobie także udział w rynku... 11B i CDR dzieli przepaść niemal we wszystkim, także początki działalności. CDR wyrósł na dystrybucji, a nie pisaniu gier. CDR z W1 działał w zupełnie innych i trudniejszych czasach. CDR od razu chciał istnieć w zupełnie innym segmencie. Do tego spółki odróżnia podejście do filozofii gier. Wieśki zawsze były w topowej szacie graficznej, 11B stawia na pomysł. Co jest łatwiej kontynuować i gdzie jest większe ryzyko błędu? Duże spółki z branży często miały kryzysy, CDR musiał sie uciekać do umów z Agorą, CIG był na skraju niewypłacalności. Jak poradzi sobie zarząd w trudnej sytuacji, która z pewnością kiedyś nadejdzie? Choć takie porównywanie jest zupełnie z czapy i jest po prostu "chciejstwem", to nie zmienia to faktu, że 11Bit jest dość ciekawą spółką.
Edytowany: 21 lipca 2016 09:49
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
21 lipca 2016 09:59:15
przy kursie: 88,00 zł
Do podsumowania Teresy chyba już nic nie trzeba dodawać. Nie ma gwarancji, że spółka dojdzie do jakiegoś punktu który z góry można założyć ani, że w ogóle osiągnie jakąś kapitalizację. Słuszny jest tu przykład CIG który po błędach w strategii z 2010 roku potrzebował 5-6 lat aby jako tako wypłynąć ale sytuacja na razie jest jeszcze nie całkiem klarowna. Nico to nieco inna historia nigdy nie mieli jakiś większych sukcesów. Stąd najważniejszy jest spokojny w miarę liniowy rozwój. GR raczej nie będzie potentatem ale może coś dokładać. Publishing ma chyba większe szanse. Ale wydanie sporego hitu może spółkę przenieść znów na kloejny poziom. Może ale nie musi bo hitu na miarę oczekiwań może nie być nawet kilka lat. Żadna spółka nie jest "skazana na sukces". Nie ma też gwarancji klapy żadnego projektu o ile nie znamy go dość dokładnie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 21 lipca 2016 09:59
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
21 lipca 2016 13:43:18
przy kursie: 88,00 zł
Dzieki Teresa@, a miało byc tak pięknie
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
21 lipca 2016 14:38:28
przy kursie: 88,00 zł
Ryzyko teresa zawsze wiąże się też z finansami. Oczywiście , że stawiają na pomysł bo na co mieli stawiać mając tak ograniczone fundusze w latach 2010-2014 na Topowe grafiki, które w 2002-2007 kosztowały 10 mln $ ( w1) , a w W3 powyżej 100 mln pln? HELLOU Ale to nie zmienia faktu ,że jednak idą w stronę coraz większych produkcji. Pomijasz jeden istotny aspekt możliwy i bardzo prawdopodobny dalszy mocny rozwój 11 bit. Zdobywanie coraz większego KNOW HOW, oraz co również istotne coraz większej kasy spowoduje to co jest nieuniknione a mianowicie: Robienie naprawdę dużych gier. Czy sądzisz ,iż mając do dyspozycji za jakiś czas np. 100 mln pln, będą się bawili w pitu pitu gier za parę mln PLN nadal?? REALLY w to wierzysz??oczywiście mówię o ich deweloperce, a nie LP. Jeśli industrial odpali tak jak ma odpalić to kolejna strategia rozwoju będzie już budowana z większym rozmachem i jak widać przygotowują się do tego ,nawet poprzez zmianę siedziby spółki która ma nastąpić jeszcze w tym roku. Wszystko ma swój czas , wielu rzeczy nie mówią a nawet zaprzeczają ,żeby nie wyskoczyć przed jakiś ustalony przez siebie szereg. Tak również było np z debiutem na GPW gdzie po debiucie TWoM admin zaprzeczał definitywnie ,że o tym nie myślą o przejściu, a już wtedy na bank o tym myśleli, to odnosiło się też do wielu innych kwestii o których chyba nie muszę mówić Także wybacz Tereska ale będę sobie porównywał to co chcę porównywać , bo wbrew pozorom jednak ma znaczenie to ile spółka zarabia, jakie ma koszty , jakie dług , jakie marże oraz jakie perspektywy rozwoju w stosunku do kapitalizacji rynkowej.Branża to branża Pokenomy pokazały ze 1 gra może momentalnie zwiększyć kapitalizacje o 80 MLD PLn, i to nie był produkt AAAA( tylko najważniejszy był pomysł a ne grafika jakaś),można? można, oczywiście to demagogia jest pewna, ale tez ty stosujesz demagogie twierdząc ,że absolutnie nie można porównywać jednej spółki growej do drugiej. P.S O ile sobie przypominam to o wąskim gardle pomysłów mówili odnośnie wydawnictwa i tych projektów których szukają u innych. Sami podobno mają kilka w szufladzie i teraz się zastanawiają, jaki pójdzie na tapete. Pomijam juz fakt ,że gdy industrial chwyci to wokół tego świata gry będą mogli budować cała serie gier o czym wspominali.Więc nie martwiłbym się o to przesadnie, szczególnie biorąc pod uwage ile wyciągnąć potrafią kasy z gdy jeśli chodzi o monetyzacje, w stosunku do ich kosztów, w przypadku TWoM ile to jest 1500%-2000%? O czym my mówimy.
Edytowany: 21 lipca 2016 14:59
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
21 lipca 2016 15:04:49
przy kursie: 88,00 zł
@jurror A ja jednak liczę, że nie pójdą drogą CIG i nie zaczną robić gier na wyrost i to od razu kilku. Najkorzystniej by było aby liniowo rosła wielkość ich produkcji i koszty. Lepiej niech robią równolegle 2 średniej wielkości i 1 mniejszy projekt za 25-30 mln niż jeden projekt za 60mln posiłkując się długiem. Nigdy nie ma pewności jaki sukces odniesie dana gra. Jednak produkowanie równolegle kilku gier wątpliwej jakości jest jeszcze bardziej szkodliwe (przykład CIG) niż robienie 1 większego projektu ale bardzo wysokiej jakości. Megalomania jest więcej niż szkodliwa - mnie tu trzyma wyjątkowo duży rozsądek i rozwaga Zarządu. Ja nie mam nic przeciwko robieniu 1-2 gier po 10-15mln i 1-2 gier po 3-5mln. Jeśli kadra będzie wystarczająco dobra i liczna (np100 osób) i dadzą radę to mogą to robić. Kluczowe jest to czy będą w stanie to pociągnąć. Istotna jest liniowość wzrostu. W przypadku umiarkowanego sukcesu Industriala spółka ma kasę na produkcje kolejnych 3 gier tej wielkości i to daje komfort i Zarządowi i akcjonariuszom. Porównywanie kosztów W1 i W3 jest wątpliwe ponieważ w latach 2002-2007 średnia pensja wynosiła w przedziale 1000-2000zł a aktualnie jest wyraźnie ponad 4000zł. Formalnie więc koszt produkcji W1 był tylko niewiele mniejszy niż W3 - przynajmniej oficjalnie. Przekłada się na to między innymi, że wtedy dopiero kształtował się potencjał CDR brakowało wykwalifikowanych grafików o bardzo wysokich umiejętnościach i musieli się szkolić na żywo. Koszty więc były stosunkowo większe i dłuższy czas. Inna była także skala kosztów czołowych firm światowych i inna była też jakość grafiki i wydajność sprzętu do grania. Raczej nie ma co porównywać. Najnowszy i7 ma teraz kilkadziesiąt razy wyższą wydajność niż najwydajniejszy wtedy Pentium 3. Podobnie z kartami graficznymi. Nie można porównywać nie tylko różnych spółek bo często jest to błąd uproszczenia dużego - ale nawet trudno porównywać różne okresy tej samej spółki które dzieli 10 lub więcej lat. Kluczem do sukcesu jest tutaj właśnie innowacyjność pomysłów 11bit. To daje tak dużą skalę zwrotu na inwestycji w gry. Tylko nie ma pewności czy taką innowacyjność uda się utrzymać. Poza tym przy większej skali produkcji raczej nie uda się utrzymać % zwrotu z inwestycji. Stąd nie można za wczasu dzielić sukcesu którego jeszcze nie ma. Stąd zrozumiała jest pewna ostrożność. Ja nie widzę aby Teresa kwestionował szanse i potencjał ale odlatywać także za bardzo nie można. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 21 lipca 2016 15:14
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
21 lipca 2016 16:10:49
przy kursie: 88,00 zł
baks to jest twoja opinia,że czegoś nie można. A fakty są takie , że CDRda wypompowano w 2011 roku na ponad 900 mln kapitalizacji , oczywiście były prognozy ze w2 zarobi 150 mln i takie tam. Okazało się że po opłaceniu różnych wydatków, w roku debiutu na PC kasa ze spółki uciekła niż w2 ją dodał( to tak a pro pos " nie można dzielić sukcesu za w czasu") można?? można już nie wspomnę o CIG czy vvd. Problem w tym że "za w czasu' dodają wielu spółkom a z 11 bit rynek ma z tym problem. Oczywiście nie odbieram cdr chwały i zasług do zrobienia W3, ale jeśli byłby to odpał podobny do W2, to zobacz jaka była kasa na kontach spółki w 1qw 2015 roku tuz przed debiutem W3- BARDZO MAŁO jak na kapitalizacje ponad 1 mld . TO też wiązało się z ryzykiem o którym tereska wspominał, a jednak rynek podjął to ryzyko i wypompował przed debiutem znowu wartość CDR na grubaśne wartości i tym razem się nie pomylił jak to zrobił w 2011 roku czekając na premiere W2. Efekt?? Już raz był widoczny czym to się kończy , i to raczej nie jest normalne i porządane zachowanie z czysto rynkowego technicznego i "analitycznego"( na zasadzie rynek wie wszystko i przewiduje wszystko i zawsze ma racje). To o ile wtedy można byłoby to nazwać gapiostwem rynku, skoro coś takiego się wydarzyło, to moim zdaniem obecna sytuacja obrotów od 1.5 roku w porównaniu do wyników ( również z innymi spółkami growymi przy podobnych kapitalizacjach) jest już być może wynikiem manipulacji polegającym na sztucznym kreowaniu podaży i popytu, na co oczywiście dowodów nie mam.Ale robienie tak gigantycznych obrotów gdzie nawet może przyćmić spółkę z mwig40, na spółce która była w płaskiej konsoli i notowana na NC, moim zdaniem nie ma nic wspólnego z normalnym popytem i podażą. Efekt niedoceniania 11 bit i "gapiostwa" rynku.To się bardzo bardzo rzadko zdarza w "normalnych " spółkach, w przeciwieństwie do np płockich wirówek. Wnioski niech każdy sobie wyciągnie  kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 21 lipca 2016 16:21
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
21 lipca 2016 16:20:59
przy kursie: 88,00 zł
jurror napisał(a):Ryzyko teresa zawsze wiąże się też z finansami. Oczywiście , że stawiają na pomysł bo na co mieli stawiać mając tak ograniczone fundusze w latach 2010-2014 na Topowe grafiki, które w 2002-2007 kosztowały 10 mln $ ( w1) , a w W3 powyżej 100 mln pln? HELLOU Oczywiście jak nie ma kasy to liczy się innowacja i pomysł. Tylko sam widzisz, że w zupełnie odmiennych sytuacjach były te spółki? jurror napisał(a): Także wybacz Tereska ale będę sobie porównywał to co chcę porównywać , bo wbrew pozorom jednak ma znaczenie to ile spółka zarabia, jakie ma koszty , jakie dług , jakie marże oraz jakie perspektywy rozwoju w stosunku do kapitalizacji rynkowej.
A porównuj sobie nawet z KGHM. Nikt tego nie zabroni. Ja natomiast pozwolisz takie właśnie "trafione" porównania będę oceniał. jurror napisał(a): Branża to branża Pokenomy pokazały ze 1 gra może momentalnie zwiększyć kapitalizacje o 80 MLD PLn, i to nie był produkt AAAA( tylko najważniejszy był pomysł a ne grafika jakaś),można?
Jednak technologia jest w Pokemon Go bardzo ważna. Bez rozszerzonej rzeczywistości nie byłoby tego projektu. jurror napisał(a):oczywiście to demagogia jest pewna, ale tez ty stosujesz demagogie twierdząc ,że absolutnie nie można porównywać jednej spółki growej do drugiej. Wszystko można. Porównywać także, ale już ekstrapolowanie rozwoju jest grubym nadużyciem. To tak jakby nasze wszystkie spółki IT miałby stać się wszystkie microsoftami.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.