0 Dołączył: 2017-08-25 Wpisów: 22
Wysłane:
25 sierpnia 2017 21:53:35
przy kursie: 190,85 zł
Wystarczy rozwinąć bar "wszystko" i przełączyć na "gry". Google Trends jakiś pogląd daje ale raczej na zasadzie jest akcja - brak akcji, ewentualnie porównanie popularności haseł. Wystarczy do tego zestawu ze screena dorzucić "observer" i porównać z CMS mając na uwadze jego sprzedaż by traktować z przymrużeniem oka wartość Google Trends jako narzędzia prognozującego sprzedaż.
|
|
0 Dołączył: 2017-08-25 Wpisów: 22
Wysłane:
25 sierpnia 2017 23:28:33
przy kursie: 190,85 zł
Jednak trzeba mieć na uwadze, że o ile pewnie możliwości spółek się zmieniają (rosną) to i też rynek się zmienia, niekoniecznie na lepsze z punktu widzenia dystrybucji. Przykładów słabych premier dobrych gier jest ostatnio sporo. Dystrybucja cyfrowa napotyka na bariery. Tu dwa dobre arty na ten temat. www.gamesindustry.biz/articles...www.gamesindustry.biz/articles...
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
26 sierpnia 2017 08:08:02
przy kursie: 190,85 zł
@ mori Steamspy dla Beat Cop 63k kopii, nawet zakładając ostrożnie średnią cenę sprzedaży 10 USD (a większość poszła w przedziale 7,5-12 USD) i przyjmując średni kurs USD 3,65 oraz odejmując 40% na podatki i prowizję steam otrzymamy 63000 x 10 x 3,65 x 0,6 = 1,38mln PLN wpływów z BC do podziału między wydawcę (11B) i dewelopera (Pixel Crow). Więc jeśli zakładamy że nakłady na grę i promocję zamknęły się w kwocie 1 mln PLN (tego nie wiemy na pewno, spółka nigdy nie podała nawet przybliżonej wartości, na forum inwestorskim była mowa o kilkuset tysiącach: "Projekty, które w ramach 11 bit launchpad mamy "na tapecie" obecnie, są już dużo większe od "Spacecoma" ale wciąż są to gry indie, czyli kosztujące po kilkaset tysięcy złotych." foruminvest.11bitstudios.com/v... ) to gra już się w oczywisty sposób spłaciła.
Edytowany: 26 sierpnia 2017 08:08
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 sierpnia 2017 14:15:27
przy kursie: 190,85 zł
mori napisał(a):@baks: skoro stwierdzasz kategorycznie, ze BC sie juz zwrocil, to podaj mi prosze te wyliczenia jako podstawe :) dziekuje
dobrze dla gry/spolki oplacic troche jutuberow/streamerow na twitch'u, ale to tez piesn przyszlosci Już kolega Utnapisztim mnie wyręczył w wyliczeniach. Choć podał bardzo niekorzystne założenia ale nie ma co się spierać i tak widać, że nawet przy takich założeniach są już wyraźnie na plusie. Może warto zastanowić się nad czymś innym. Zakładamy niesamowicie wysokie koszty 1mln. Spółka informowała, że budżet 2mln jest na 3 gry z których Tower i Moonlighter są wyraźnie większe. Nie ma więc powodu zakładać 1mln kosztów. Zastanówmy się czym tak bardzo BC różni się od Realpolitika, że BC miałoby kosztować 4 razy więcej.... ? Mówi się o kosztach Reala na poziomie 250tyś. Czy mamy powody zakładać, że 3-4 osobowy zespół wygenerował 1 mln kosztów ? Co oni jedli na złotych miskach czy pisali kod na złotych laptopach z diamentami ... ? Uważam, że spokojnie można przyjąć koszt BC poniżej 500tyś. Ale każdy może mieć własne zdanie. Inna sprawa, że przez ostatni rok koszty osobowe dość wyraźnie rosną w każdej firmie a w IT w szczególności. Nawet Amazon sam chce podnieść pensje w magazynach w Polsce o 15%. O czymś to świadczy. Można się liczyć, że przez samo to koszty produkcji gier wzrosną z 15-25% dla produkcji 2018-2019 a późniejsze raczej więcej. Podsumowując na BC powinni mieć już zwrot bliski 200% - czyli 100% na plusie. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
26 sierpnia 2017 14:33:27
przy kursie: 190,85 zł
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
26 sierpnia 2017 16:33:04
przy kursie: 190,85 zł
baks napisał(a):Chyba nie całkiem zrozumiałeś Teresę Nie porównywał wprost do nich tylko zaznaczył, że cała branża światowa rośnie i podał przykłady. Tak ja zrozumiałem. Sam tekst rekomendacji jest na razie poufny więc nie ma sensu nad nim dyskutować jeśli większość nie ma dostępu. To tak jak dyskutować o sąsiadce nie widząc jej nigdy lub co najmniej 10 lat ... Niestety jak zwykle to ty nie zrozumiałeś baks. Anty_teresa, podobnie jak ja, zna tekst rekomendacji. Tyle, że ja się nie zagłębiam teraz w tekst rekomendacji tylko w kwestię, że do wyceny porównawczej 11bit analitycy przyjęli takie spółki jak Activision, Electronic Arts, Capcom, Take-Two Interactive i Ubisoft. Dokładnie te same spółki są przyjęte do wyceny porównawczej CD Projektu. Pytam czym to jest uzasadnione? Żeby odpowiedzieć na to pytanie nie musisz znać tekstu rekomendacji, bo zapewniam cię, że analitycy nie tłumaczą dlaczego taką bazą porównawczą zrobili. Założyłem, że z racji tego, że na forum roi się od osób, które gloryfikują spółkę, nawet wtedy im się coś nie udaje, to będą w stanie mnie oświecić i wyjaśnić tę kwestię, której kompletnie nie rozumiem, ale póki co nie znalazł się choć jeden śmiałek.
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
26 sierpnia 2017 17:09:52
przy kursie: 190,85 zł
Faktycznie można się czepiać dlaczego akurat taki zestaw został wybrany do porównań. Teoretycznie powinny być wybrane spółki jak najbardziej podobne, a one się różnią nie tylko wielkością i portfelem, ale także często modelem biznesowym. Część gier jest przecież wydawana przez te spółki w modelu FTP itd. O ile taka baza pasuje w miarę do CDP to już do 11B ma się nijak. Z drugiej strony jestem w stanie zrozumieć do pewnego stopnia ten wybór. To są największe, ale także najbardziej znane walory na świecie dzięki czemu są łatwiejsze do analizy i co ważne przewidywania ich wyników w przyszłości. Metoda porównawcza nie polega jedynie na porównaniu bieżących wskaźników, a PRZYSZŁYCH. Przy małych spółkach ryzyko pomyłki w szacunkach jest większe. Coś za coś - albo większa zgodność w modelu biznesowym, albo lepszy szacunek przyszłych wyników. Inna sprawa, że szukanie mniejszych podmiotów jest też trudniejsze. Acha, koszty BeatCopa poniesione na pisanie przez 11Bit są praktycznie znane - spółka je ujawniła. Trzeba tylko umieć czytać raporty finansowe.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
26 sierpnia 2017 17:40:51
przy kursie: 190,85 zł
Tego akurat nie czytałem …. Choć już trochę wody upłynęło w Wiśle i nie tylko … lelo-pakero napisał(a): Niestety jak zwykle to ty nie zrozumiałeś baks. Anty_teresa, podobnie jak ja, zna tekst rekomendacji. Żeby odpowiedzieć na to pytanie nie musisz znać tekstu rekomendacji, bo zapewniam cię, że analitycy nie tłumaczą dlaczego taką bazą porównawczą zrobili. Założyłem, że z racji tego, że na forum roi się od osób, które gloryfikują spółkę, nawet wtedy im się coś nie udaje, to będą w stanie mnie oświecić i wyjaśnić tę kwestię, której kompletnie nie rozumiem, ale póki co nie znalazł się choć jeden śmiałek.
To, że ja, Ty i Teresa znamy i mamy dostęp do rekomendacji ma tu znaczenie. Inni nie znając jej tekstu nie mogą wyrobić własnego zdania na tą dyskusję. Nie chce mi się wracać teraz do tekstu ale autorzy brali najbardziej znane firmy i najbardziej przewidywalne dla ogólnego trendu. Gospodarka rośnie i rynek także. CDP, Techland i 11bit to najbardziej znane spółki na rynku globalnym. Trudno 11bit porównywać do CDP. Jednak najwyraźniej autorzy sądzą, że niedługo to się może zmienić. Spółka ma według nich świetne perspektywy rozwoju i wzrostu sprzedaży. Oczywiście są to tylko i aż szanse które trzeba wykorzystać. Widzą spore szanse na realizację pozytywnego scenariusza. Czas pokaże. Może dziwić w tym zestawieniu Play Way …… ale kto wie. Na razie wypuszczają niedoróbki jak CIG – jednak przy poprawie jakości i dużym port folio produkcji … spółka może wybić się do czołówki polskiego gamedev. anty_teresa napisał(a): Faktycznie można się czepiać dlaczego akurat taki zestaw został wybrany do porównań. Teoretycznie powinny być wybrane spółki jak najbardziej podobne, a one się różnią nie tylko wielkością i portfelem, ale także często modelem biznesowym.
Każde porównanie jest obarczone pewnym błędem bo każda spółka się różni wieloma składowymi. Ale jakoś trzeba to zrobić. 11bit i PlayWay znalazły się trochę przez przypadek obok CDP ale nie do końca o czym wyżej. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
26 sierpnia 2017 18:38:24
przy kursie: 190,85 zł
Baks, poświęć proszę chwile i zobacz w reko dlaczego wybrali EA&Co do porównania - sam jestem ciekaw
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
27 sierpnia 2017 00:03:54
przy kursie: 190,85 zł
Na kolejnej redakcji demo zrobiło wrażenie: Cytat:Frostpunk będzie grą zdecydowanie świetną i wartą naszego czasu i pieniędzy. Mroczny i nieprzyjemny klimat przyciąga uwagę. Nie da się ukryć, że gra jest niezwykle ujmująca i wymagająca i wciągnie gracza na bardzo długie godziny. Warto czekać. www.gram.pl/artykul/2017/08/26...
|
|
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
27 sierpnia 2017 02:52:46
przy kursie: 190,85 zł
Kod:mod: usunięto rozliczne treści niemerytoryczne Tu wywiad dotyczący moonlightera, w którym jako datę premiery podają koniec 2017r./styczeń 2018r. Gra już jest skończona i obecnie jest jedynie dopieszczana oraz portowana na konsole. Tu zaś wywiad dotyczący Children of Morta (spodziewana premiera - early 2018: Na jednym z portali Moonlightera zaliczono do pięciu najlepszych gier niezależnych prezentowanych na Gamescom: ale portal hiszpański (podobnie jak studio Digital Sun) - więc to z pewnością spisek...
Edytowany: 27 sierpnia 2017 15:44
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
28 sierpnia 2017 09:37:16
przy kursie: 195,00 zł
Gamescom dobiegł końca - jaka jest skala medialnego szumu wokół Frostpunk? Przekonanie, że będzie wielki hicior sprzedażowy rośnie czy wręcz przeciwnie? W tym artykule 1 na 5 redaktorów wspomniał o tej grze: polygamia.pl/gamescom-2017-red...Cytat:A kiedy już zwróciłem uwagę na Kolonię, to przykuły ją Frostpunk i Battlefront. Brak FP w ankiecie: www.gry-online.pl/S018.asp?ID=...Kod:mod: wklejając linki do komunikatów, artykułów prasowych czy innych źródeł, należy opatrzyć je komentarzem dlaczego zdaniem autora są ważne, oraz kilkuzdaniowym cytatem ze źródła, do którego odsyłają. Następnym razem post wyląduje w koszu.
Edytowany: 28 sierpnia 2017 09:49
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
28 sierpnia 2017 14:25:54
przy kursie: 195,00 zł
Trzeba przyznać że szału nie ma. Można sobie tłumaczyć że kampania jeszcze nie ruszyła pełną parą ale z drugiej strony każde takie targi to koszty poniesione na próżno.Oby nie skończyło się jak z BC
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
28 sierpnia 2017 15:02:22
przy kursie: 195,00 zł
Udział w targach nigdy nie jest kosztem poniesionym na próźno. Efekty udziału w targach można mierzyć, w zależności od branży, po 3 lub nawet 9 miesiącach. Nieraz wystarczy jedna wizytówka.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
28 sierpnia 2017 16:14:31
przy kursie: 195,00 zł
Krewa@ chyba mnie nie zrozumiałeś. Udział w targach jest potrzebny, tylko od jakiegoś czasu tak ok pół roku na tych targach pokazujemy same mikrusy, przed targami dużo bicia piany a same targi bez fajerwerków. Samo pokazanie wizytówki może zadziałać ale jak 11Bit bedzie po wydaniu trzech hitów na miarę Twom. Dzisiaj trzeba odpalić petardę żeby szczęki opadły. Już te teksty o dzieciach idących po opał przestają działać.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
28 sierpnia 2017 21:04:45
przy kursie: 195,00 zł
Te teksty o dzieciach to na graczy mają działać, a nie na inwestorów Żeby odpalać jakiekolwiek petardy to trzeba najpierw podać termin premiery. Jak już podadzą to z pewnością działania marketingowe się zintensyfikują. Jakiś nie wiadomo jakich petard to bym się nie spodziewał - to jednak nie jest gra AAA, a do tego gra ta skierowana jest raczej do pewnej grupy graczy, którzy i tak tego rodzaju ambitniejszych produkcji szukają. W przypadku TWOM kampania również rozwijała się stopniowo - przyspieszając w miarę zbliżania się premiery gry. Gameplay trailer (ten z zegarmistrzem światła) pojawił się na dwa tygodnie przed premierą gry. A tu kolejna wzmianka o Frostpunk: Cytat:Na targach nie mogło też zabraknąć Frostpunka - survivalowej strategii post-apo od twórców This War of Mine. Gra zebrała sporo bardzo pozytywnych opnii i wydaje się, że 11 bit studios znowu ma w rękach potencjalny hit! www.komputerswiat.pl/artykuly/... Poza tym nie lekceważyłbym tych mikrusów. Moim skromnym zdaniem 11B dobrało zestaw bardzo ciekawych gier i jest spora szansa, że na nich zarobią. Wspomniany przez Ciebie Beat Cop sprzedał się wg steamspy już w niemal 70.000 egzemplarzy, a to gra znacznie słabsza (niestety) od pozostałych gier z wydawnictwa. I jeszcze wiele wyprzedaży przed nią. Szczególnie ciekawie zapowiadają się Moonlighter i CHildren of Morta. Tu jest garść danych o Moonlighterze. Naprawdę dobrze się ta gra zapowiada. Cytat:During the first week we had 1050 people playing at the same time the game. That's awesome for a closed beta of the size of Moonlighter. www.kickstarter.com/projects/d...
|
|
PREMIUM
522 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24 Wpisów: 11 191
Wysłane:
28 sierpnia 2017 22:17:16
przy kursie: 195,00 zł
Moonlighter ma na tę chwilę 134 tys. USD na KS i ponad 5,2 k beckersów. 911 Operator miał 37 tys. i niecałe 2k beckersów, a Agony 182 tys. USD i 4k backersów. Faktycznie to może być ciekawy projekt.
Edytowany: 28 sierpnia 2017 23:07
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
28 sierpnia 2017 23:39:21
przy kursie: 195,00 zł
To niestety nie jest takie proste. Thimbleweed Park miał 15,623 backersów i zebrał $626,250, a sprzedał się w podobnym nakładzie jak Beat Cop (gry miały premierę w tym samym okresie). www.kickstarter.com/projects/t...Dla mnie obie premiery, a w szczególności bardzo słaby debiut Thimbleweed Park (jakby nie patrzeć gry legendarnego twórcy Secret of Monkey Island), są sygnałem że powoli może kończyć się moda na pixel-art. Dlatego właśnie jęczałem na widok Children of Morta, bo za moment może się okazać że całe portfolio wydawnicze 11 bit jest w stylu graficznym od którego odwracają się gracze, i pixelowa monokultura odbije się spółce czkawką. Najbliższy test, to Tower 57.
Edytowany: 28 sierpnia 2017 23:43
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
29 sierpnia 2017 00:03:50
przy kursie: 195,00 zł
Thimbleweed Park to całkowicie inna gra niż którakolwiek z gier z wydawnictwa 11B. To gra point and click, a do tego skupiająca się głównie na rozwiązywaniu łamigłówek. Czynienie na podstawie tej gry założenia, że klimat na pixelówki minął jest moim zdaniem kompletnie nietrafione.
Swoją drogą to losy Thimbleweed Park fajnie obrazują zdolności sprzedażowe 11Bit. Thimbleweed i Beat cop debiutowały w tym samym czasie. W pierwszych tygodniach Timbleweed znacznie wyprzedzało Beat Cop w rankingu bestsellers na Steam. Obecnie Steamspy pokazuje, że więcej owners ma BC.
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
29 sierpnia 2017 00:09:20
przy kursie: 195,00 zł
A Twoim zdaniem, jakie wnioski będzie można wyciągnąć po premierze Tower 57? Będzie już można robić założenia, czy jeszcze nie?
Edytowany: 29 sierpnia 2017 00:10
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.