0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
8 września 2017 16:34:52
przy kursie: 195,60 zł
Frey napisał(a):Co to znaczy "gdyby FP miał na koncie jakiś sukces" - ta gra jeszcze nie wyszła, daj jej szansę Jeśli kupujesz to , że w lutym nie wiedziano o "skali sukcesu" to się mylisz. Zarząd dokładnie wiedział, czego mniej więcej się spodziewać po dalszej monetyzacji TWoM, potwierdzili to na owej konferencji iż te 300-400 K sztuk sprzedanych kopii w 2-3 miesiące, to dopiero początek monetyzacji TWoM, a wyniki za " okres debiutu" stanowią tylko ułamek tego co przyniesie TWoM w cyklu swego życia. http://ir.11bitstudios.com/?p=434 kliknij, aby powiększyćJeśli twierdzisz jak baks ,że po 3 miesiacach od debiutu TWoM nie mieli sprecyzowanej wizji tego czym miał być industrial, to moim zdaniem tez się mylicie, lub jesteście naiwni. Co nie zmienia faktu, że bardzo wiele rzeczy olali potem po maxie ,że efekt jest taki iż opóźnienia wynoszą ok 2 lat od tego co zapowiadali na konferencji( i nie chodzi tylko o FP vel Industriala ale tez gry z LP). Można gdybać z czego to wynikało , być może z rozgrywek ustawiania akcjonariatu, bo gdyby szli tak jak przedstawiali swoje plany , to kurs"odpowiednio by tez reagował. A tak zrobili z przysłowiowej " modry cholewę" efekt jest póki co taki ze GR został skasowany, gra z LP która miała mieć wysoki potencjał sprzedała się"średnio" ( biorąc pod uwagę kapitalizację) i oby FP wypalił, bo może się okazać jak w piłce " niewykorzystane sytuacje się mszczą". P.S Ciekawy jestem jakie będą koszty operacyjne w 2 półroczu i jaki będzie poziom keszowy 11 bit po 3 cim qw tego roku.
Edytowany: 8 września 2017 16:49
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
8 września 2017 18:38:31
przy kursie: 195,60 zł
@jurror O tym, że TWOM to sukces było wiadome od początku. Niewiadoma była skala tego sukcesu. Dlatego w komunikacie, który wkleiłeś jest mowa o tym, że przychody z pierwszych 6 tygodni to ułamek możliwych zysków. Szklanej kuli nie mieli. Świadomi za to byli tego, że potrafią długo monetyzować gry, które robią - patrz przykład anomaly, z którego swego czasu śmiano się na forach, ze niedługo wyjdzie na lodówki i pralki. Dobra sprzedaż TWOM nie ustawała - więc naturalna była chęć rozszerzenia "oferty" - pojawiła się wersja na konsole, na urządzenia mobilne, oraz board game. Potem the little ones. Przed debiutem TWOM to była mała spółka, która w czasie monetyzowania TWOM coraz bardziej się rozrastała, aż do tego co mamy. Spółka idzie swoim torem. Moim zdaniem słusznie skupiła się na wyciskaniu kasy z TWOM - atrakcyjność choćby najciekawszej gry z czasem przemija - więc trzeba czas wykorzystać do maksimum. 11Bit to zrobił - TWOM nadal zapewnia im zyski, pomimo pracy nad dwoma projektami, dodatkiem do TWOM i funkcjonowania Launchpada. Ty byś chciał wszystko, szybko, na raz. Pewnie dla akcjonariusza to byłoby najfajniejsze, ale wątpię czy dla spółki. Zarządowi zależy na stabilnym rozwoju 11-bit, a nie sprawianiu radości akcjonariuszom krótko czy średnioterminowym. I dla długoterminowców to dobrze - bo jeśli będzie rozwój to za nim podąży wzrost kapitalizacji. CDRed też nie rzuciło się do produkcji CP2077, a skupiło na monetyzowaniu sukcesu Wiedźmina - poprzez dodatki i Gwinta. Wychodzi im to rewelacyjnie. Czasów gier AAA robionych przez 11Bit też doczekamy.
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
8 września 2017 19:17:22
przy kursie: 195,60 zł
Nie chodzi o to kogo maja zadowalać, ale o to czy są wiarygodni w swoim przekazie. Można z tym polemizować, bo o ile rozumiem przesuniecie W3 o rok , aby tak olbrzymią grę dopieścić i poczekać aż więcej PS4 bedzie na rynku, to przesówanie debiutu gry z budżetem 6 mln PLN o 2 lata to już przeginką. Dokładnie to samo dotyczy tez gier z LP pierwszy debiut 2017 rok a miał być w 2015 , tego nie można racjonalnie wyjaśnić jakimiś, pseudo przyczynami.
Co do CDR to przez W3 mieli ograniczone możliwości keszowe by pociągnąć 2 olbrzymie gry, skupili się na W3 bo jego budżet wynosił ok 300 mln PLN z czego budżet produkcyjny ok 110 mln PLN. CDR przed debiutem po raz kolejny praktycznie wypruł się z kasy. ZA to teraż mamy 2017 rok i JUZ GWINTA na tapecie który przynosi już miliony przychodów w wersji testowej. CDR co 4 lata wypuszczał DUŻĄ, teraz gdy mają już zapewnione finansowanie, to wliczając w to GWNTA debiut odbywać się będzie co 2 lata, dlatego tworzą kolejny zespół by równolegle z CP2077, robić już kolejna grę. To wynika z tego że ich dopiero teraz na to stać, 11 bit w ich strategi robienia małych gier stać byłoby na 5 takich Frost Punków, ale z jakiegoś powodu rozwój idzie tak po woli,że z grą z budżetem 6 mln pln, brędzlują się tyle ile CDR z Wiedźminem 3, gdyby szli droga CDR w swojej niszy to majac takie nawisy gotówkowe( które z racji spadającego dolara tez topnieją i tu BIDAKI tez nie umieją zabezpieczyć swoich pozycji aj.jaj.) od 2015 roku już powinni mieć na tapecie 2 tytuły, jeden powinien zadebiutować w 2016 , kolejny najpóźniej w 2018.Po prostu powinni realizować strategie którą sami przedstawili 1 większa ich premiera na rok - 1.5 roku i na początek 2 z LP.
P.S po tych 6 tygodniach wiedzieli ze TWoM przyniósł im 18 MLN PLN przychodów, zatem zakładam że spodziewali się iż jest w stanie wygenerować ok 40-50 mln, ten przekaz na konferencji był spójny stać ich było na dynamiczny rozwój tym bardziej ze w produkcji liczą każdą złotówkę . Z jakiś powodów, ten swój ciekawy plan z 2015 roku postanowili olać.
Edytowany: 8 września 2017 19:22
|
|
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
11 września 2017 14:27:17
przy kursie: 200,50 zł
Nie znam się na steam, czy można podejrzeć ile osób ma na swojej wishlist FP?
|
|
2 Dołączył: 2009-07-17 Wpisów: 243
Wysłane:
11 września 2017 14:57:34
przy kursie: 200,50 zł
Na pewno botem, który przegląda profile publiczne się da. Dokładnie tak samo jak się przegląda, kto jest właścicielem jakich gier
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
11 września 2017 14:58:01
przy kursie: 200,50 zł
Nie można podejrzeć, ale wydawcy oczywiście znają te liczby i dla przykładu PlawWay co jakiś czas ujawnia te ilości w komunikatach.
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
11 września 2017 15:04:31
przy kursie: 200,50 zł
Stąd moje pytanie, bo na forum spółki pojawiło się info, że cieszy ich rosnąca liczba użytkowników którzy czekają na FP.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
11 września 2017 17:19:27
przy kursie: 200,50 zł
Może nieco zastanawiać wypowiedź Pana Darka ... Dzień dobry Serdecznie zapraszamy na nasze stoisku na PGA gdzie będziemy pokazywali "Frostpunka" oraz "Moonlightera" i "Children of Morta". Każdy z odwiedzających będzie mógł przetestować wymienione tytuły. W przypadku "Frostpunka" będzie to pierwsze dziesięć dni rozgrywki. To, co jest dalej, na razie pozostanie jeszcze tajemnicą :) . Pozdrawiamy. Nie będzie Tower57 ... są 2 możliwe przyczyny. - będzie już po premierze - skończyły się już nakłady inwestycyjne na promocję Może to świadczyć o tym, że nie mają pojęcia kiedy skończą się "homologacje" na konsole lub zespół ma problem z dopracowaniem zastrzeżeń na te platformy lub spółka "odpuściła" sobie Towera. Być może do czasu PGA wyjaśni się ten galimatias. Szacun dla CDP za skuteczne sforsowanie "bariery" setki ... Myślę, że to dobrze rokuje także dla nas i pokazuje jak łatwo nawet tak duża i droga spółka może urosnąć o ponad 20% w tydzień... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
11 września 2017 17:23:12
przy kursie: 200,50 zł
@baks pytałem niedawno o brak Tower57 na Gamescom i Pax na forum inwestorskim i otrzymałem taką odpowiedź: Cytat:Dzień dobry Premiera "Tower 57", tak jak to zapowiadaliśmy na wiosennej Konferencji Inwestorskiej, była planowana wcześniej niż na przełomie sierpnia/września, czyli przed targami Gamescom i Pax West. Gra nie zdobyła jednak jeszcze certyfikacji Sony i Microsoftu (koncerny w tym roku pracują, jeśli chodzi o przyznawanie certyfikacji, znacznie "opieszalej" niż jeszcze kilka kwartałów temu). Nie może zatem zostać wydana na konsole. Nam z kolei zależy na jednoczesnej premierze "Tower 57" na kilku platformach. "Tower 57" nie jest na tyle dużym projektem, żeby pokazywać go na wielu, bardzo kosztownych imprezach branżowych. Ze swojej strony zrealizowaliśmy już plan działań marketingowych wokół tego tytułu. Pokazywaliśmy go na kilku najważniejszych światowych imprezach growych. To oznaczało spore wydatki z naszej strony. Nie możemy sobie pozwolić, żeby dalej dosypywać pieniądze na ten projekt, bo wówczas całe przedsięwzięcie, zamiast przynieść zyski, mogłoby przynieść nam straty. A tego chcemy uniknąć. Mamy jeszcze w zanadrzu kilka pomysłów, jak wypromować grę bezpośrednio przed premierą ale na razie nie będziemy ich ujawniać. Pozdrawiamy.
|
|
2 Dołączył: 2009-07-17 Wpisów: 243
Wysłane:
11 września 2017 23:21:49
przy kursie: 200,50 zł
Frey napisał(a):@3citrony To co podałeś to podgląd listy życzeń użytkownika steam o wdzięcznym nicku Paul Hogan's Liver, który ma na swojej liście życzeń 497 gier, przy czym Frostpunk jest w kolejności na 345 miejscu... 1. Użyj google by wyszukać informację ile procent profili użytkowników steam jest publicznych (~80%) 2. Na podanym przeze mnie przykładzie widać, że w publicznym profilu można zobaczyć listę życzeń gracza - więc można wyszukać na niej frostpunk 3. Przeszukaj wszystkie profile i wyszukaj wśród nich frostpunk. Tak - można manualnie, choć nie polecam
|
|
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
12 września 2017 00:36:03
przy kursie: 200,50 zł
@3citrony - już rozumiem o co Ci chodzi. Masz rację - w ten sposób by się dało, choć manualnie byłoby dłuuuugo Bardzo dobra recenzja demo Children of Morta: Cytat:With superb gameplay, astonishing graphics and a unique integration of family dynamics, Children of Morta is one to look out for. An action-packed dungeon crawler with a set of impressive stories to tell that’s guaranteed to delight fans of the genre (or any gamers in general, really), this is one get-together that beats the hell out of the average Sunday dinner. But make sure to still set a place for the game when it comes out in the near future for PC, PS4 and XB1. www.hardcoregamer.com/2017/09/...
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 września 2017 10:42:58
przy kursie: 203,40 zł
Mi osobiście brakuje rozgłosu i wiekszej ilosci reklamy FP. Geampley dostępny w tej chwili jest bardzo okrojony, w Poznaniu nie pokazują nic nowego a czas do premiery ucieka o ile będzie w listopadzie. Bo w tym tempie to chyba faktycznie 2018r a to z punktu widzenia marketingowe go byłoby porażką.
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
13 września 2017 11:47:52
przy kursie: 203,40 zł
Czytałeś zapowiedź na ilu targach w najbliższym czasie gra zostanie pokazana? Do tego zwiastun PI, a także kilka innych z gameplayem. Na dwa miesiące nasycenie będzie ogromne. Jeśli przełożą na przyszły rok, to niestety fajnie na kursie nie będzie, a i impet powyższych działań może się rozleźć na zbyt długi termin. Oczywiście kurs też zaliczy widły po ewentualnej informacji o przesunięciu :P Będzie premiera czy jej nie będzie w tym roku? Na dwoje babka wróżyła. Jestem pewien, że spółka chce zdążyć.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 września 2017 12:25:07
przy kursie: 203,40 zł
Nasycenie duże ale co w tym nasyceniu będzie pokazywane to juz inna sprawa bo wg mnie juz w Poznaniu powinni pokazac więcej. Może na kolejnych targach dalej będą pokazywać ten sam materiał??? Chcą zdążyć???? To chyba za mało
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
13 września 2017 12:44:51
przy kursie: 203,40 zł
Ostatnie "okienko premierowe" dla Frostpunk to 20-24 listopad - później zaczną się wyprzedaże.
Trzy lata poświęcone na produkcje FP to bardzo dużo - jeśli jednak gra będzie sukcesem rynek będzie skłonny czekać dwa lata na kolejną produkcję i "pompować" kurs, jeśli jednak premiera wypadnie przeciętnie...
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
13 września 2017 13:44:21
przy kursie: 203,40 zł
@rubik Takie same dylematy mieli akcjonariusze i insiderzy w CDp i zobacz co z tego wyszło. Spodziewali się sukcesu byli nawet pewni.... Pewni byli także w CIG ale w przeciwieństwie do CDP mieli nóż na gardle. Pomimo tego, że mogli to rozegrać znacznie lepiej skrewili temat. A mogli to zrobić dużo lepiej. Zrobić większą emisję dla biznesu i emisję z prawem poboru dla akcjonariuszy i przesunąć premierę na jesień. Większe emisje i więcej kasy pozwoliłoby na spokojne dopracowanie gry. Efekt końcowy byłby dużo lepszy a kurs sporo wyższy niż obecnie. Termin 24 to już zbyt późno moim zdaniem ostatni termin to19-20 bo musi być czas na nabicie rankingów i utrwalenie się w świadomości w TOP5 prze parę dni. Osoby zerkające na Steam w oczekiwaniu sprzedaży powinny się oswoić z widokiem FP w TOP 5.... Sukces-porażka to pojęcie względne. Nikt to nie określi poziomu jaki zostanie porażką lub sukcesem bo to zależy od kilku zmiennych. Nawet w przypadku sprzedaży nieco gorszej niż TWOM spółka znów zarobi kasę na kilka dużych produkcji. Nawet uwzględniając zerowy zysk to kasy w spółce jest na kilka kolejnych projektów wielkości FP i P8. Spółka jest więc w diametralnie różnej sytuacji jak CDP czy CIG przed swoimi premierami. Tutaj czas nie pracuje tak mocno na niekorzyść - wystarczy to zrozumieć. Dużo ważniejsza jest jakość niż termin. Kiedyś to zrozumiecie .... a może i nie... Ewentualne przesunięcie terminu spowoduje chwilowe wachnięcie kursu jak na CDP czy CIG. Wydanie gry w licznymi bugami trwale zmniejszy sprzedaż i pogorszy opinię o spółce. To biznes i gracze nie wybaczą chłamu. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 13 września 2017 13:44
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
13 września 2017 13:59:45
przy kursie: 203,40 zł
baks@ zlituj się wiecznie porównujesz 11Bit do CDP a FP do W3 to jakaś masakra to jest przepaść. Choć trzeba przyznać że czas tworzenia gry podobny. Ile chcesz jeszcze dopieszczac grę indi tworzoną tyle co gra AAA  ?
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
13 września 2017 16:40:04
przy kursie: 203,40 zł
Premiera Frostpunk bardzo szybko zweryfikuje oczekiwania. Warto pamiętać, że po wielkim sukcesie TWoM 11bit przez półtora roku był wyceniany na 150kk, przed premierą Frostpunk jest wyceniany na 450kk - zatem poziom oczekiwań jest bardzo, bardzo wysoki.
Po premierze przychody muszą być adekwatne do kapitalizacji.
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
13 września 2017 21:38:46
przy kursie: 203,40 zł
Teraz pojechałeś baks ! Jak za swoich najlepszych czasów :D Sukces W3 był prawie pewny, jako, że cały growy świat zachwycał się pokazywanymi materiałami, a tytuł miał już swoją dużą grupę fanów. Frostpunk na razie nie ma nic z tego. Część z graczy TWOM to za mało( tych którzy rzeczywiście zagrali, a nie kupili polską produkcję jedynie jako uzupełnienie biblioteki Steam). 3 lata produkowania FP nazywasz efektywnym, tak ? Bo niby mały zespół ? A co ma powiedzieć gość, który sam napisał hitowego Indyka pracując przez 4 lata po 10 godzin dziennie by nastepnie uzyskać sprzedaż 3 mln kopii w półtorej roku ? Nie oszukujmy się, chłopaki z 11Bit rozleniwili się po TWOM i przestali pracować pod jakąkolwiek presją czasu. Oby tym razem ich pomysłowość jednak nie zawiodła.
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
13 września 2017 23:11:14
przy kursie: 203,40 zł
aircanada15 napisał(a):Teraz pojechałeś baks ! Jak za swoich najlepszych czasów :D Sukces W3 był prawie pewny, jako, że cały growy świat zachwycał się pokazywanymi materiałami, a tytuł miał już swoją dużą grupę fanów. Frostpunk na razie nie ma nic z tego. Część z graczy TWOM to za mało( tych którzy rzeczywiście zagrali, a nie kupili polską produkcję jedynie jako uzupełnienie biblioteki Steam). 3 lata produkowania FP nazywasz efektywnym, tak ? Bo niby mały zespół ? A co ma powiedzieć gość, który sam napisał hitowego Indyka pracując przez 4 lata po 10 godzin dziennie by nastepnie uzyskać sprzedaż 3 mln kopii w półtorej roku ? Nie oszukujmy się, chłopaki z 11Bit rozleniwili się po TWOM i przestali pracować pod jakąkolwiek presją czasu. Oby tym razem ich pomysłowość jednak nie zawiodła. Jesteś pewien, że można mieć pewność sukcesu gry przed jej premierą .... ? A dlaczego tak dużo ludzi sprzedało posiadane akcje tuż po premierze .... a dlaczego było takie tąpnięcie po 2 przesunięciu premiery. Po premierze także był spadek - czy ludzie nie mieli pojęcia o sukcesie ? Więc skąd ta pewność i sprzedają - coś tu się nie klei... Jeśli już to napisz, że ty miałeś pewność a nie, że była pewność ... Uważasz, że CDP ma monopol na sukcesy .... a W2 a W1 .... jakoś nie były mega hitami. Każda spółka która się świetnie rozwija może odnosić coraz większe sukcesy. Techland też się błyskawicznie rozwija nie tylko CDP. A co powiesz o produktach takich jak GTA 4 wielka spółka a klapa kosztownego projektu ... Największe spółki mogą położyć projekt. Napiszesz zapewne, że Cyber będzie kilka razy większym sukcesem .... masz prawo ale musieliby go kupić chyba wszyscy gracze ... Uważam, że spółka będzie zarabiać coraz więcej. I dla mnie nie jest istotne która gra ile zarobi. Ważne aby w miarę liniowo rosły przychody i zyski. Dlatego nie stawiam sobie wielkości sprzedaży - bo przecież nie o to chodzi. Rozumieją to nieliczni. Można inwestować pod wpływem emocji .... ale to zły doradca. Można co 6-12 miesięcy zmieniać spółkę ... ale po co jeśli posiadane rosną przyzwoicie - znacznie wyżej niż rynek. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.