166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
14 września 2017 09:54:11
przy kursie: 201,40 zł
Obecnie jesteśmy na etapie stagnacji. Dopóki nie pojawią się nowe materiały o grze, a przede wszystkim data premiery, która to informacja moim zdaniem będzie miała wpływ na kurs, w zasadzie nie ma o czym dyskutować. Wróżenie z fusów, w tym analizy ewentualnej wysokości sprzedaży Frostpunka, to zaśmiecanie wątku. Czekam na kolejne trailery, może jakieś artykuły prasowe, a przede wszystkim datę premiery. A jak się sprzeda, to zobaczymy w pierwszych godzinach po premierze :D
|
|
0 Dołączył: 2015-06-06 Wpisów: 650
Wysłane:
14 września 2017 13:13:39
przy kursie: 201,40 zł
rubik napisał(a):Ostatnie "okienko premierowe" dla Frostpunk to 20-24 listopad - później zaczną się wyprzedaże.
Trzy lata poświęcone na produkcje FP to bardzo dużo - jeśli jednak gra będzie sukcesem rynek będzie skłonny czekać dwa lata na kolejną produkcję i "pompować" kurs, jeśli jednak premiera wypadnie przeciętnie... Otóż to a mamy już połowę września, jak już niejednokrotnie wspominałem moim zdaniem bardzo prawdopodobne jest przesuniecie debiutu na 1 qw 2018 roku co będzie oznaczało ze z FP vel industrailem bujali się ( nie 3 lata a) 4 lata w procesie produkcyjnym. Oczywiście ludzie z 11 bit nadal podtrzymują, że debiut będzie w tym roku , problem w tym że ich wiarygodność na przestrzeni paru lat mocno moim zdaniem stopniała. Czy i tym razem zrobią z języka cholewę( nawet jak będą to tłumaczyli dobrem monetyzacji i sprzedaży gry), czas pokaże. Jeśli FP nie zadebiutuje w tym roku to będzie mnie interesował poziom keszowy spółki i koszty operacyjne, za kolejne 2 qw 2017 roku.
Edytowany: 14 września 2017 13:15
|
|
2 Dołączył: 2015-02-14 Wpisów: 181
Wysłane:
14 września 2017 15:17:11
przy kursie: 201,40 zł
A mi siępodoba wpis jurrora. Jakiś czas temu tez tak było,że admin forum 11-bit zaparcie twierdził, że na targach (luty 2017 chyba) będzie nowy materiał a wyszło kolejne wielkie przesunięcie. Trzeba powtarzać inwestorom, że brodacze juz nie raz kłamali. Siedziałem na spółce kilka lat i pamiętam wywiad w radiu z Miechowskim brodaczem w grudniu 2015,mówił o grywalnej wersji Industriala. Minęły ponad 2 lata i co?
|
|
|
|
0 Dołączył: 2015-03-13 Wpisów: 127
Wysłane:
14 września 2017 17:50:26
przy kursie: 201,40 zł
@baks: życzę każdej spółce gamedev takich możliwości (GTA IV była 2 najdroższą produkcją w swoum czasie) i sprzedaży (w 24h nakłady się zwróciły 3 krotnie  ) ale żeby nie był taki offtop, na Waszym ulubionym Steamspy liczba przy Beatcopie od wtorku powinna ruszyć w górę :)  kliknij, aby powiększyćWyciek od deva innej gry
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
14 września 2017 18:27:42
przy kursie: 201,40 zł
Pół roku od premiery jeszcze nie minęło a już bundlują grę - nie za wcześnie na to? Zwykle gry lądują w bundlu po 10-12 miesiącach najwcześniej. Jakieś 70.000 szt. poszło na przecenach do 50%, chyba można było jeszcze próbować promocji 60-70% i coś tam wycisnąć z gry - TWOM sprzedawał się fenomenalnie na takim poziomie przecen.
|
|
0 Dołączył: 2015-03-13 Wpisów: 127
Wysłane:
14 września 2017 18:56:30
przy kursie: 201,40 zł
widac perspektywy nie byly najjasniejsze, a nie ma co porownywac tematyki i specyfiki TWOMa z Beat Copem, teraz indyki potrafia trafiac do bundli zaraz po premierze :P Do tego tu jest tier 3, wiec nie jest najtaniej, wiec costam skapnie (ale tez licznik uzytkownikow nie skoczy CHYBA ze Mordor z najwyzszego progu skusi, co automatycznie podbije tez BC). Bundle nie sa zle :)
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
14 września 2017 20:52:46
przy kursie: 201,40 zł
To prawda z tą premierą sprawa zaczyna wyglądać nieciekawie skoro mówią że chcą grę wypuścić do końca roku a wiemy że koniec roku to nie jest właściwa pora dla premiery FP to zaczyna to wyglądać na przesunięcie. Wczesniej mowili o 4 kwartale
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
15 września 2017 09:03:27
przy kursie: 195,50 zł
Nie powiedzieli, że chcą wydać w grudniu. Q4 to nie jest koniec roku? Znowu łapanie za słówka.
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
15 września 2017 09:23:28
przy kursie: 195,50 zł
Rif@ bo o to chodzi, spółka nauczyła nas że trzeba łapać za słówka
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
15 września 2017 09:27:45
przy kursie: 195,50 zł
Dlaczego wiecznie trzeba spekulować i się domyślać? Napisali by, premiera listopad 2017 albo styczen 2018 i byłaby jasność.
|
|
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 września 2017 09:29:08
przy kursie: 195,50 zł
Rekinek napisał(a):To prawda z tą premierą sprawa zaczyna wyglądać nieciekawie skoro mówią że chcą grę wypuścić do końca roku a wiemy że koniec roku to nie jest właściwa pora dla premiery FP to zaczyna to wyglądać na przesunięcie. Wczesniej mowili o 4 kwartale Nooo coś nowego dotychczas niemal wszyscy byli zachwyceni, że premiera będzie zimą .... bo klimat pasuje idealnie do gry. Czy coś się zmieniło w temacie gry ... ? Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
15 września 2017 09:42:03
przy kursie: 195,50 zł
Ale o czym piszesz? Przecież wiemy że w grudniu gra przepadnie. A styczen to kolejna obsuwa
|
|
56 Dołączył: 2015-02-21 Wpisów: 738
Wysłane:
15 września 2017 10:47:26
przy kursie: 195,50 zł
Część piszących tu Kolegów oczekuje, iż kurs 11bit będzie dalej rósł "w ciemno" tj. przed premierą. Jakie są ku temu przesłanki? Ile gier które miały premierę w 2016/2017 przyniosło przychód developerowi powyżej 15kk USD?
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
15 września 2017 11:29:03
przy kursie: 195,50 zł
Niewiele ich było, ale czy FP może znaleźć się pośród nich?
To jak z obstawianiem konia na wyścigach. Przesłanką, że ten koń zajedzie wyżej jest analogia do poprzedniego wyścigu w którym wziął brał udział. Wypadł tam ponadprzeciętnie i wielu upatruje w nim faworyta kolejnej gonitwy. W tym przekonaniu utwierdzają m.in. spływające pozytywne opinie z pierwszych treningów. Pytanie tylko czy będzie gotowy na czas i czy nie padnie po starcie :P
Obstawiasz czy idziesz do domu? :)
|
|
0 Dołączył: 2015-03-13 Wpisów: 127
Wysłane:
15 września 2017 12:11:05
przy kursie: 195,50 zł
@rubik: już odpowiadałem na to - całkiem sporo, a koniec roku jeszcze przed nami :) Listopad to nie jest zły okres na premierę (o ile marketing jest prowadzony skutecznie i marka jest znana). W zeszłym był duże, dobrze sprzedane premiery tuż przed wyprzedażą Steam. Warto pamiętać, że na premierę można dać zniżkę na 30 dni ALE Valve samo dodaje, iż może zrobić wyjątek i przedłużyć na czas wyprzedaży :) @baks - co prawda wpis usunięty, ale nie wkładaj w usta innych to czego nie twierdzą... Jeśli ktoś tu /wie/ czy gra odniesie sukces, to nie jestem to ja. Przed premierą Beat Copa też tu był wklejane nagminnie linki do opływających w cukier recenzji (na steam zresztą cały czas mają ~86%, co prawda przy niewielkiej próbce) i prognozowanie sukcesu- jak się to przełożyło - widać (ale tragedii nie ma i może po bundlu recenzje na meta podskoczą). Pisałem to tu i na innych spółkach gamedev - życzę rodzimym firmom jak najlepiej, bo potrafimy robić dobre gry  (nie zawsze, ale często :P )
|
|
PREMIUM
12 Dołączył: 2012-10-10 Wpisów: 486
Wysłane:
15 września 2017 13:25:37
przy kursie: 195,50 zł
Premiera Frostpunka przesunięta. www.stockwatch.pl/komunikaty-s...Cytat:Zarząd 11 bit studios S.A. (dalej "Spółka"), w nawiązaniu do informacji przekazanej w Raporcie bieżącym nr 3/2017 z dnia 2 lutego 2017 roku informuje, że w dniu 15 września 2017 roku podjął decyzję o przesunięciu premiery gry "Frostpunk" na I kwartał 2018 rok. Dokładna data premiery zostanie ujawniona na przełomie 2017 i 2018 roku.
Decyzja podyktowana jest chęcią przeprowadzenia równoczesnej premiery gry na siedmiu rynkach i odpowiednio w siedmiu wersjach językowych (polski, angielski, niemiecki, francuski, rosyjski, chiński oraz hiszpański). Ponadto "Frostpunk" na kluczowych rynkach obecny będzie zarówno w wersji cyfrowej, jak i bogatym wydaniu pudełkowym. Szersza obecność w dniu premiery zwiększa, zdaniem Zarządu Spółki, potencjał komercyjny i sprzedażowy gry. Czyli scenariusz dyskutowany na forum wszedł w życie. Kurs zareagował dość nerwowo - -5,7% w 17 minut...
Edytowany: 15 września 2017 13:32
|
|
178 Dołączył: 2010-09-09 Wpisów: 3 453
Wysłane:
15 września 2017 13:38:48
przy kursie: 195,50 zł
Przesunięcie chyba nie jest zaskoczeniem dla nikogo, skoro było info, że w Poznaniu będą nadal pokazywać tylko 10 dni, to wiadomo było, że gra nie jest gotowa.
|
|
PREMIUM
1 362 Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01 Wpisów: 11 957
Wysłane:
15 września 2017 13:49:32
przy kursie: 195,50 zł
|
|
19 Dołączył: 2010-09-14 Wpisów: 130
Wysłane:
15 września 2017 14:11:37
przy kursie: 195,50 zł
Co daje już ponad dwa lata obsuwy w stosunku do pierwotnego terminu. Trochę długo jak na gre indie.
|
|
6 Dołączył: 2009-05-12 Wpisów: 97
Wysłane:
15 września 2017 14:24:21
przy kursie: 195,50 zł
odpowiedz Pana Darka na forum spółki z biznesowego punktu widzenia ma sens Cytat:Dzień dobry Tak jak napisaliśmy w komunikacie giełdowym, powodem przesunięcia premiery "Frostpunka" jest chęć jednoczesnego wydania gry na najważniejszych światowych rynkach growych, w siedmiu wersjach językowych. Szczególnie zależy nam na rynku chińskim. Chcemy, żeby chińskie tłumaczenie było jak najlepsze co, od strony technicznej, niesie też konieczność lekkich zmian w interfejsie gry - chińskie znaczki układają się nieco inaczej :) . Sygnały, które otrzymujemy od partnerów biznesowych z tego regionu dotyczące zainteresowania "Frostpunkiem" są bowiem bardzo obiecujące. Nie chcemy zaprzepaścić tej biznesowej szansy. Ponadto, zwracamy uwagę, że "Frostpunk", inaczej niż deklarowaliśmy do tej pory, ukaże się też w wersji pudełkowej na najważniejszych rynkach growych. To również ukłon w stronę partnerów biznesowych, którzy oczekują niezłej sprzedaży naszej gry na tradycyjnych nośnikach. To oni "wymusili" na nas zmianę planów w tym obszarze. Co więcej, za umowami wydawniczymi na wersje pudełkowe idą też stosowne płatności. Produkcja wersji pudełkowej (nie będą to tylko proste pudełka z kodem do Steam :) ), niestety, zabiera jednak trochę czasu. Wcześniej nie uwzględnialiśmy tego elementu w harmonogramie produkcji. Podsumowując. Zdajemy sobie sprawę, że z perspektywy inwestorów o krótkoterminowym horyzoncie inwestycyjnym, decyzja o przesunięciu premiery "Frostpunka" na I kwartał 2018 roku może być rozczarowująca. Z punktu widzenia długoterminowego rozwoju Spółki i maksymalnego wykorzystywania okazji biznesowych, jest to jednak słuszna decyzja, która będzie korzystna dla akcjonariuszy chcących się z nami związać na dłużej. Pozdrawiamy. ale czy dodatkowy czas będzie wykorzystany na doprecyzowanie tłumaczenia i tłoczenie fizycznych nośników czy jeszcze na dopracowywanie samej gry? skoro spółka już wie że wypuści gre na fizycznym nośniku to kto będzie wydawcą?? nie powinno być komunikatu? czy stosowne umowy są już podpisane? kto chciał sprzedać chwile przed lub zaraz po premierze powinien się cieszyć bo podatek zapłaci dopiero kwiecień 2019
Edytowany: 15 września 2017 14:27
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.