166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
18 września 2017 15:55:21
przy kursie: 194,00 zł
Podsumowanie dzisiejszych wypowiedzi p. Darka na inwestorskim wypada delikatnie mówiąc słabo. W tym roku pewny jest tylko dodatek do TWOM (pewnie i tak darmowy). Tower 57 na pewno w tym roku nie na konsolę (bo gra na Amigę nie daje rady w procesie certyfikacji nowych konsol), więc jeśli się ufarci, to chociaż wersja PC będzie. Moonlighter przyszły rok. Za to Children of Morta jak na razie ładnie się produkuje, choć już według zbiórki na KS dawno temu powinien się ukazać. Frostpunk. Jest super, bo będą pudełka. Chociaż niemal rok temu pisali, że świat idzie w dystrybucję cyfrową, pudełka to za niska marża, a ich gra jest zbyt ambitna, żeby Kowalski wrzucił ją do kosza. No nic, fajnie jest.
PS. 11bit już nie jest drugą najwyżej notowaną spółka gamedev na GPW. PlayWay wali swoje niedorobione gierki na potęgę i nie przejmuje się zbytnio, zwłaszcza, że te gry się nieźle sprzedają.
Edytowany: 18 września 2017 15:56
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
18 września 2017 16:19:32
przy kursie: 194,00 zł
Pamiętajmy, że podstawowym powodem przełożenia premiery wg komunikatów jest plan debiutu na kilku rynkach jednocześnie, w szczególności na chińskim. Pudełka to argument dodatkowy. Po wypowiedzi na forum inwestorskim o konserwatywnym podejściu do wolumenu pudełek wydaje się, że rzeczywiście - zgodnie z tym, co tu też zresztą piszecie - że nie będzie to jakaś oszałamiająca ilość, tylko raczej taka truskawka na torcie ;) Plus przetarcie szlaków dystrybucji przed przyszłymi premierami, w tym konsolowymi. Jeżeli gra pod względem produkcyjnym jest gotowa, to przesunięcie ze względu na dopracowanie wersji chińskiej kosztem chociażby rezygnacji z premiery w 4Q wydaje się dyskusyjne i zaskakujące. Chcę wierzyć, że spółka dobrze rozważyła wszystkie za i przeciw, bo my z pewnością nie mamy wszystkich informacji, żeby to rzetelnie ocenić. Poza tym pewnie nieco inna jest perspektywa gracza, a inna inwestora. Dla spółki priorytem są Ci pierwsi i naszymi stękaniami nie powinna się za bardzo przejmować ;) Gra będzie gotowa, kiedy będzie gotowa.
Edytowany: 18 września 2017 16:22
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
18 września 2017 16:39:27
przy kursie: 194,00 zł
Osobiście nie wierzę w żaden z powodów podanych przez spółkę. O tym jak ważna jest wersja chińska i że wyjdzie równocześnie z resztą świata również pisali niemal rok temu. Prace zaś przebiegaly zgodnie z harmonogramem. Tylko ten harmonogram się rozleciał o 1,5 roku, więc o czym my dyskutujemy.
|
|
|
|
0 Dołączył: 2014-12-23 Wpisów: 652
Wysłane:
18 września 2017 16:49:11
przy kursie: 194,00 zł
Gra technicznie jest niegotowa i tyle w temacie. Może wszystko co mają to te 10 dni rozgrywki?
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
18 września 2017 17:47:58
przy kursie: 194,00 zł
Ja zakładam (może naiwnie), że nie ściemniają. Gdybym uważał inaczej, to by mnie tu nie było. Nie widzę jednak żadnego powodu, dla którego mieliby ukrywać informację o nieukończeniu gry pod względem produkcyjnym. Przecież to w branży niemal standard i nikogo taka informacja nie powinna dziwić, ani nie zaszkodziłaby wizerunkowo.
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
18 września 2017 18:27:49
przy kursie: 194,00 zł
@Andy, przy założeniu, że inwestorzy instytucjonalni traktują 11bit jako partnera biznesowego (a nie chwilową spekulację), to taką informacją mogliby strzelić sobie w stopę. Oznaczałoby to - nie znamy się na tym co robimy. Już lepiej podać informację, której sens jest wątpliwy na pierwszy rzut oka ale jest inicjatywą, która może dać korzyści (kontakty z dystrybutorami). Pod kontem wizerunkowym właśnie są większe wymagania do 11bit niż co do przeciętnego przedstawiciela branży, ja uważam, że lepiej nie ryzykować i nie psuć image. Nie wiadomo co będzie w przyszłości, a przykład choćby CDR pokazuje, że pomoc z zewnątrz zawsze może być potrzebna.
Co do rynku chińskiego to brak tłumaczenia na tym etapie rzeczywiście źle wygląda i tu się zgadzam z @Rif, to był niepotrzebny argument, lub był źle przekazany. Trzeba sobie jednak zadać pytanie czy te drobne grzeszki można wybaczyć końcowym produktem ?
|
|
0 Dołączył: 2013-04-14 Wpisów: 14
Wysłane:
18 września 2017 21:56:17
przy kursie: 194,00 zł
Coś jest na rzeczy. Początek zimy to najlepszy okres dla tej gry. Poza tym święta itp. O co chodzi nie wiadomo.
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
18 września 2017 22:28:38
przy kursie: 194,00 zł
@Vladinho Myślisz, że finansowi tak by się przejęli, że gra nie jest gotowa? W piątkowym "Pulsie Biznesu" znalazła się taka wypowiedź: Cytat:Nic nie wskazywało, że spółka przełoży długo zapowiadaną premierę. W tej branży przekładanie premier jest jednak na porządku dziennym i trzeba to mieć z tyłu głowy. Reakcja inwestorów w takich sytuacjach zawsze jest nerwowa, ale przykład „Wiedźmina 3” dowodzi, że można dużo wygrać, przesuwając termin w celu zapewnienia wysokiej jakości. W wycenie to niewiele zmienia, bo debiut przesuwa się najwyżej o pięć miesięcy – mówi Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK. Niewątpliwie, jeżeli FP okaże się sukcesem, to nikt nie będzie się przejmować historią i przesunięciami premiery. Brak sukcesu też raczej będzie bez związku z datą premiery; wydaje mi się, że w ostatecznym rozrachunku decydują inne czynniki.
|
|
130 Dołączył: 2009-01-29 Wpisów: 998
Wysłane:
18 września 2017 22:36:26
przy kursie: 194,00 zł
mamograf napisał(a):Coś jest na rzeczy. Początek zimy to najlepszy okres dla tej gry. Poza tym święta itp. O co chodzi nie wiadomo. Niekoniecznie, spółka niejednokrotnie twierdziła, że grudzień to już za późno na premierę, bo zaczyna się sezon wyprzedaży i gra wtedy ginie w tłoku innych. Może zatem styczeń? A w grudniu ofensywa z dodatkiem do TWOM?
|
|
45 Dołączył: 2015-01-03 Wpisów: 859
Wysłane:
18 września 2017 23:21:44
przy kursie: 194,00 zł
Cytat:Nic nie wskazywało, że spółka przełoży długo zapowiadaną premierę. W tej branży przekładanie premier jest jednak na porządku dziennym i trzeba to mieć z tyłu głowy. Reakcja inwestorów w takich sytuacjach zawsze jest nerwowa, ale przykład „Wiedźmina 3” dowodzi, że można dużo wygrać, przesuwając termin w celu zapewnienia wysokiej jakości. W wycenie to niewiele zmienia, bo debiut przesuwa się najwyżej o pięć miesięcy – mówi Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK. Delikatnie mówiąc (bo to szanujące się forum) to taka półprawda - przeoczyłem ten komentarz, ale tu na forum wszyscy wiedzą, że to nie jest już pół roku, a dodatkowo Pan Łukasz sam wtrąca sugestię że nad grą muszą jeszcze popracować, chociaż z komunikatu spółki to nie wynika :). moda na gamedev przeminie a wtedy instytucjonalni zostaną przy ich zdaniem najlepszych spółkach, wtedy lepiej być w tej lepszej lidze, bo reszta będzie się "kisić" jak 11bit przed premierą TWOM. andy_dufresne napisał(a):Niewątpliwie, jeżeli FP okaże się sukcesem, to nikt nie będzie się przejmować historią i przesunięciami premiery. A niektórzy powinni, szczególnie autorzy rekomendacji wyliczający, że 11bit to już właściwie wydaje grę co roku. Masz rację, że krótkoterminowo to będzie kluczowe, ale długoterminowo to ten segment będzie miał coraz większe wymagania co do sposobu pracy, a i CDR i 11Bit kiedyś się noga omsknie.
Edytowany: 18 września 2017 23:35
|
|
|
|
0 Dołączył: 2013-04-14 Wpisów: 14
Wysłane:
19 września 2017 00:18:44
przy kursie: 194,00 zł
Być może kolega ma rację że gra jest niegotowa bo jest jakiś problem. Wydaje mi się że po targach miało być dostępne grywalne demo. A nie ma. Nie jestem pewny tej wiadomości może ktoś potwierdzi lub mnie sprostuje. Tak czy siak Zarząd ma minus i to spory. W ich firmie widać nie ma czegoś takiego jak DeathLine. Nie można tak traktować Inwestorów. Przypominam że FP miał być wydany w roku 2016!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
12 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 698
Wysłane:
19 września 2017 00:45:12
przy kursie: 194,00 zł
baks napisał(a):[...]Dla kilku tysięcy pudełek nie robiliby zamieszania. [...] Przy TWOM to była tylko "mała robótka ręczna" dla kolekcjonerów. Niemcy kompletnie dali ciała bo nie mieli pojęcia jaki diament mają w rękach. Spółce na tym nie zależało bo mieli ryczałt i wyszło jak wyszło. Czasami chcę myśleć, że jak piszesz takie bzdury to się głośno śmiejesz, ale obawiam się jednak, że to są twoje głębokie przemyślenia. Z twojego wpisu wynika, że TWOM w pudełkach to był taki prima aprilisowy żarcik... spółka miała to w d... a wydawca w ogóle nie wiedział jaką grę wydaje. Genialna teza! Jesteś w stanie dopuścić do siebie taką myśl, że po prostu nie było popytu? baks napisał(a):Sądzę, że przy tak szumnych zapowiedziach będzie więcej niż 100tyś pudełek. Przy mniejszej ilości nie miałoby sensu wysyłanie na "rynek globalny". 10tyś na taką UK czy USA to nic. Super hicior TWOM sprzedał się w pudełkach na PC w śladowej, pomijalnej ilości. Na konsole, gdzie królują pudełka, przez niemal dwa lata od debiutu opchnęli raptem ok. 30 tys. szt. (dane Vgchartz). Ty, świadom tych doświadczeń, zakładasz jednak z księżyca, że FP będzie miał nakład 100 tys. pudełek i to na samym PC w dniu premiery!
|
|
9 Dołączył: 2013-03-08 Wpisów: 336
Wysłane:
19 września 2017 08:21:29
przy kursie: 194,00 zł
mamograf napisał(a): Tak czy siak Zarząd ma minus i to spory. W ich firmie widać nie ma czegoś takiego jak DeathLine. Nie można tak traktować Inwestorów. Przypominam że FP miał być wydany w roku 2016!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deadline. Tak samo jak przy CIG, chciałbym zobaczyć jak zarządzają projektem.
|
|
1 Dołączył: 2017-06-17 Wpisów: 163
Wysłane:
19 września 2017 15:53:03
przy kursie: 194,90 zł
Przez przesunięcie premiery, „gra o kominie” będzie zmuszona bezpośrednio konkurować z dwoma znanymi, wyczekiwanymi, i dużo ciekawiej prezentującymi się city builderami, które ukażą się w tym samym okresie. Anno 1800 kliknij, aby powiększyćTropico 6 kliknij, aby powiększyćPrzy takim układzie premier już spokojnie można założyć, że Frostpunk nie dorówna sprzedażą TWoM. Cały news wygląda na pudrowanie starej świni, bo o pudełkach i chińskiej wersji językowej wiadomo już chyba od połowy zeszłego roku.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
19 września 2017 17:41:16
przy kursie: 194,90 zł
Tak, Scipio - jak zawsze w punkt. Anno 1800 ma wyjść zimą 2018 roku - co oznacza według wszelkich logicznych wskazań 4Q 2018. Datę premiery Tropico 6 określono na "2018". Żadna z tych gier nie ma zatem określonej daty premiery na 1Q 2018. Piszesz o spokojnym zakładaniu, że Frostpunk nie dorówna sprzedaży TWOM. Sama ta teza może okazać się słuszna - w końcu sprzedaż ponad 3 mln sztuk w 3 lata dość trudno będzie powtórzyć. Jeśli to się uda - to kurs będzie z pewnością w innym miejscu. Ostatnio na forach same negatywy. Zarzuty, że spółka kłamie i oszukuje. Nie ma pojęcia o sprzedaży gier i marketingu (w przeciwieństwie do forumowych mistrzów ciętych ripost oczywiście). Do tego Frostpunk to prosta gra o kominie, która nie ma szans z w starciu innymi tytułami. O ile w ogóle ona istnieje - bo pewnie jest tylko pokazywane demo, a dalej pustka, którą naprędce zapełniają zatrudnieni studenci ostatnich lat informatyki stosowanej z Wyższej Szkoły Informatyki i Fryzjerstwa w Paryżewie pod Wąchockiem. Premierę forumowi "optymiści" już widzą pod koniec marca - kiedy wiosna będzie w pełnym rozkwicie, a o zimie i produktach z nią związanych będzie się myślało z niesmakiem... Przy takim natłoku złych wieści kurs powinien dołować mocno, spychany zlecaniami sprzedaży wystraszonych inwestorów. Tymczasem jakoś mocno nie dołuje... Może zatem nie jest aż tak źle... Pożyjemy, zobaczymy...
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
19 września 2017 18:06:53
przy kursie: 194,90 zł
Ubisoft nigdzie nie podał oficjalnej daty premiery. Z ostatniego trailera wynika, że gra ukaże się zimą 2018 - co w praktyce oznacza 4Q 2018. www.reddit.com/r/anno/comments...
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
19 września 2017 18:13:01
przy kursie: 194,90 zł
Z tego ostatniego linka, który wkleiłeś wynika, że premiera Anno w 1Q 2018 jest potwierdzona. W tym zakresie Scipio ma rację. Czy to będzie miało wpływ na zaniżenie sprzedaży FP - moim zdaniem zauważalnego wpływu mieć nie powinno, bo to jednak gry o nieco innym klimacie. Zresztą dla większości graczy na świecie kupienie dwóch podobnych gier to nie dramat finansowy i konieczność karmienia dzieci przez miesiąc kanapkami jedynie z musztardą.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
19 września 2017 18:54:37
przy kursie: 194,90 zł
Jednak dobrze kojarzyłem, że Anno 1800 będzie miał premierę w 4Q 2018 - najwcześniej. Wypowiedź sprzed 19 dni z linku do reddit, który zamieściłem wyżej: Cytat:Hi, I am Bastian, the Community Developer for the Anno series. We are aware that "Winter 2018" was a bit misleading for some players. The game is over a year away from launch and it is very important for us to get player feedback early. And that means, there would not much room for further development based on feedback if the game would release first Q2018 already :) Czyli straszenie bez sensu....
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
19 września 2017 22:32:56
przy kursie: 194,90 zł
Niemniej feedback od graczy pozyskują na rok przed premierą, a 11bit? :) Tutaj to każda jedna wypowiedź jest zaprzeczaniem np. efektywna długość kampanii promocyjnej. Falstart z teaserem. Teraz też im się przeciągnie mocno poza ich 5-6 miesięcy. Zaczyna się gra ściemy niczym CIG ze snajperem 3 czy jeszcze gorzej niczym Farma i ich Get Even ze słynnym "what is real?" :P Gra jest w ciemnej pupie. Na ten moment to jest real. Nikt normalny, by nie przesuwał starannie wybranego terminu premiery, dla pudełek zasponsorowanych przez jakiś naiwniaków, co nie czają rynku gier.
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.