PARTNER SERWISU
iepocmie
485 486 487 488 489
andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 17 września 2017 22:12:12 przy kursie: 195,50 zł
GRAF78 napisał(a):
Gdzie można uzyskać informację jaki ma być nakład wersji pudełkowej?


Chyba na razie nie można, domyślam się, że wydawcy nie ujawniają takich danych. Kiedyś rozmawiałem z Cenegą o pudełkach TWOM i nie puścili pary ;) Ale wtedy zapewne ilość pudełek była dramatycznie mała, z rozmowy wywnioskowałem, że wydawca kompletnie nie docenił potencjału tej gry.

Może sama spółka coś powie... CIG zdaje się wypuścił 750.000 pudełek S3, ale to razem z konsolami.

Natomiast nie sądzę, żeby przy FP sobie zawracali głowę nakładami rzędu 3000, bo to byłoby bez sensu z punktu widzenia całości spodziewanych przychodów.
Jestem na Twitterze

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 września 2017 23:55:40 przy kursie: 195,50 zł
Snajper 3 miał nakład mniejszy niż 750 tys.
Spółka podała w komunikacie, że do tej pory suma wszystkich gier wysłanych do sklepów plus kopii elektronicznych wyniosła właśnie 3/4 miliona.

lelo-pakero
12
Dołączył: 2009-11-14
Wpisów: 698
Wysłane: 18 września 2017 01:15:50 przy kursie: 195,50 zł
Bez żartów. Pudełkowa wersja na PC to będzie co najwyżej malutkie kilka procent całej sprzedaży. Z tego co pamiętam to przy TWOM komunikowali, że pudełka oscylowały w granicach 2%. Jak uwzględnimy wszystkie koszty to okaże się, że praktycznie nic na tym nie zarobią. Jeżeli FP nie będzie miał tak ciężkiego klimatu jak TWOM to mogą coś zarobić na pudełkach na konsole. Tyle, że to pieśń przyszłości i w dodatku to czy wersja konsolowa w ogóle powstanie, zależy od sukcesu wersji PC.


Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 18 września 2017 08:05:33 przy kursie: 195,50 zł
Konsole to kolejny centymetr w tym nosieLiar . Jakiś czas temu myślę że tak ok roku pisał przedstawiciel spółki że Industrial czyli obecny FP wyjdzie jednoczesnie na pc i konsole i że to żaden problem portowanie na dzisiejsze konsole. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 18 września 2017 08:32:15 przy kursie: 195,50 zł
Od wspólnej premiery wersji PC i konsolowe odzegnywali się, ale port to miał być lewą ręką zrobiony. Potem się zaczęły opowieści, że konsolowä zrobią, jeśli będzie dobre przyjęcie na targach i poradzą sobie ze sterowaniem. Z brodaczami nigdy nic nie wiadomo.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 września 2017 08:58:17 przy kursie: 195,50 zł
Premiera konsolowa miała być równocześnie z pc lub z niewielkim poślizgiem - tak pan Darek zapewniał o zamiarach spółki na forum inwestorskim. Potem się okazało że portów na konsole nie robią a z informacji prasowych wynikało, że tak naprawdę decyzji o przygotowaniu wersja konsolowej nie podjęto:
Cytat:
Póki co Frostpunk zmierza na pecety, ale autorzy nie przekreślają szans na port na konsole.

polygamia.pl/budowalismy-juz-w...

A tak przy okazji - czy widzicie jakiekolwiek szanse na wersję mobilną FP, która w przypadku TWOM dała okazały przychód (pewnie w sumie uzbierało się małe kilkanaście mln zł z tego źródła)
Edytowany: 18 września 2017 09:20

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 18 września 2017 09:29:07 przy kursie: 194,00 zł
Oczywiscie szanse na mobile są myślę że mogą zdążyć z ich tempem przed człowiekiem na marsie. Choć niekoniecznie puke_l

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 września 2017 09:50:10 przy kursie: 194,00 zł
lelo-pakero napisał(a):
Bez żartów. Pudełkowa wersja na PC to będzie co najwyżej malutkie kilka procent całej sprzedaży. Z tego co pamiętam to przy TWOM komunikowali, że pudełka oscylowały w granicach 2%. Jak uwzględnimy wszystkie koszty to okaże się, że praktycznie nic na tym nie zarobią. Jeżeli FP nie będzie miał tak ciężkiego klimatu jak TWOM to mogą coś zarobić na pudełkach na konsole. Tyle, że to pieśń przyszłości i w dodatku to czy wersja konsolowa w ogóle powstanie, zależy od sukcesu wersji PC.

Sądze, że się mylisz. Dla kilku tysięcy pudełek nie robiliby zamieszania. Wiele wskazuje na to, że "partnerzy" zadeklarowali solidne wsparcie marketingu a to dla spółki bardzo istotne. Nie sądzę aby bez tego bawili się z tym. Jednak spółka buduje swoją obecność we wszystkich kanałach sprzedaży przecierając szlaki kolejnym produkcjom. Przy TWOM to była tylko "mała robótka ręczna" dla kolekcjonerów. Niemcy kompletnie dali ciała bo nie mieli pojęcia jaki diament mają w rękach.
Spółce na tym nie zależało bo mieli ryczałt i wyszło jak wyszło.
Sądzę, że przy tak szumnych zapowiedziach będzie więcej niż 100tyś pudełek. Przy mniejszej ilości nie miałoby sensu wysyłanie na "rynek globalny". 10tyś na taką UK czy USA to nic.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 września 2017 09:52:50 przy kursie: 194,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Premiera konsolowa miała być równocześnie z pc lub z niewielkim poślizgiem - tak pan Darek zapewniał o zamiarach spółki na forum inwestorskim. Potem się okazało że portów na konsole nie robią a z informacji prasowych wynikało, że tak naprawdę decyzji o przygotowaniu wersja konsolowej nie podjęto:
Cytat:
Póki co Frostpunk zmierza na pecety, ale autorzy nie przekreślają szans na port na konsole.

polygamia.pl/budowalismy-juz-w...

A tak przy okazji - czy widzicie jakiekolwiek szanse na wersję mobilną FP, która w przypadku TWOM dała okazały przychód (pewnie w sumie uzbierało się małe kilkanaście mln zł z tego źródła)

Zakładając premierę na PC w lutym na konsole można liczyć sierpień-październik.
Mobilki nie wcześniej jak czerwiec 2019 - bo musi się sprzedać odpowiednia ilość wcześniejszych. Więc co najmniej rok po wersji PC.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 18 września 2017 10:15:56 przy kursie: 194,00 zł
baks@ mało ci kłamstw ze spółki? Dlaczego zakładasz że tym razem mówią prawdę? A nie przyszło ci do głowy że po prostu gra nie jest gotowa i te pudełka i wersje językowe to tylko mydlenie oczu. Jak mieli usprawiedliwić piąte przesunięcie terminu premiery, bo chyba nie szlifowaniem bo szlifuja już cztery lata.


andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 18 września 2017 10:18:43 przy kursie: 194,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Snajper 3 miał nakład mniejszy niż 750 tys.
Spółka podała w komunikacie, że do tej pory suma wszystkich gier wysłanych do sklepów plus kopii elektronicznych wyniosła właśnie 3/4 miliona.


Tyle to chyba sprzedali łącznie wg danych z września. Wg wcześniejszego komunikatu CIG z maja br.:

Na podstawie danych z kluczowych rynków zbytu, w tym Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Francji, Zarząd Spółki szacuje, że na dzień sporządzenia niniejszego raportu do rąk graczy na całym świecie gra trafiła w łącznym nakładzie w wysokości przekraczającym 250 tys. sztuk. Według szacunków Zarządu dotychczasowy udział sprzedaży cyfrowej wynosi około 37% w stosunku do 63% udziału sprzedaży fizycznych nośników. Łączny nakład gry na fizycznych nośnikach wprowadzonych do dystrybucji globalnej wyniósł ponad 700 tys. egzemplarzy.
Jestem na Twitterze

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 18 września 2017 10:30:06 przy kursie: 194,00 zł
Ciekawe ile z tych pudełek to były wersje PC. Moim zdaniem 10%.

vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 18 września 2017 11:03:02 przy kursie: 194,00 zł
Może ja wtrącę swoje 3 grosze.
Nie pierwszy raz spółka zmienia plany i robiła to już dużo wcześniej, nawet wracając do serii anomaly, zmiany nawet na kilka dni przed premierą były normą. Zmieniają się tylko powody, bo teraz jest osoba od kontaktów ze światem.
Proponuję jednak pamiętać na czym polega rola rzecznika, ma nie robić dobrze inwestorom, tylko spółce i myślę, że tę rolę spełnia, Was może nie przekonuje, ale inwestorów większościowych patrząc na kurs raczej tak (no może nie przekonuje, ale uspokaja).

Teraz o produkcji - miały być konsole, miało być wszystko razem (tak zakładały też wyceny), spółka radośnie ogłaszała, że tym razem wszystko będzie profesjonalnie dograne, ale nie jest.
Przypomnę, że na forum inwestorskim jeszcze w zeszłym roku padały pytania o to ile osób pracuje przy Industrialu, obawy były nie bez przyczyny (słynny wywiad z chlapnięciem, że Industrial jest w powijakach), bo wersja konsolowa i mobilna TWOM zjadły jakoś dużo zasobów, prace pełną parą na Industrialem ruszyły gdzieś w połowie zeszłego roku.
Co było wcześniej ? wydaje mi się, że faktycznie mieli wersję grywalną (kilka dni) może nawet w 2015, ale w 2016 zmieniali silnik (graficzny), poprawiali postacie oraz dodali pewne bajery (bieganie w śniegu).
Podejrzewam, że pokazali grywalną wersję po to by otrzymać feedback od graczy, żeby rozszerzyć grę o dodatkowe elementy aby zwyczajnie nie była nudna i na to faktycznie potrzebują jeszcze czasu.
Sam fakt istnienia autorskiego silnika 3d (kojarzę, że w 2016 mówili o własnym silniku graficznym) jest utrudnieniem przy portowaniu i na konsole i na mobilne, nie ma gotowych bibliotek, więc nie wiadomo ile trzeba wprowadzić poprawek po przegenerowaniu kodu z wersji pc. Mogą wystąpić problemy z kolizją obiektów, właściwym podświetlaniem budynków itp. synchronizacją obrazu. Dodatkowo nie wiadomo jak to będzie wyglądało z wydajnością na mobilnych...
Nie zakładałbym, że to będzie łatwy proces, co nie znaczy, że tego nie zrobią. Dużo zależy od tego, czy będzie więcej części, jeśli tak, to wtedy portowanie dla kolejnych części będzie mniej kosztowne, o ile nie będą zmieniać silnika graficznego. To jednak oznacza poczekanie na przyjęcie wersji PC i decyzję czy opłaca się robić kolejne części - dopiero wtedy będzie decyzja o przenoszeniu na konsole i ewentualnie mobilne.

Druga kwestia to czas i pieniądze... Przypomnijcie sobie, że po sukcesie TWOM z firmy odeszło kilka (a może nawet i więcej) osób. Powstały przynajmniej dwa nowe studia (Ville Monarch odnosi nawet sukcesy) a główny programista wyjechał do Kanady.
Nie do końca wiadoma jest przyczyna (zbyt duże obciążenia czasowe na pracownikach, czy brak dodatkowej premii po sukcesie TWOM), ale zespół pracujący przy Wiedźminie 3 także rozpadł się i sporo ludzi odeszło z CDR, tu też powstały nowe studia - co zapewne dopiero odbije się na terminie CP2077.
Dodatkowo sukces TWOM rzeczywiście chyba rozleniwił 11bit, a że ryba psuje się od głowy to wydaje mi się, że szczególnie rozleniwił zarząd stąd długie oczekiwanie na decyzje - nowy księgowy + przejście na GPW, nowy projekt równolegle tworzony, zatrudnienie rzecznika, zespół marketingu, długi czas oczekiwania na decyzję o wersji TWOM na konsole i mobilne.
Taki swoisty "lag", który widać w każdym przedsięwzięciu spółki. Co nie zawsze jest złe, decyzji nie powinno podejmować się pochopnie, ale tutaj wydaje się, że to może być zmęczenie zarządu - brak świeżej krwi ? Zaspokojone ambicje, brak dodatkowych wyzwań ?
Generalnie to pokazuje, że wypowiedzi spółki trzeba traktować z dystansem, a terminy typu jedna gra rocznie to są bajki lub bardzo optymistyczne założenia domów maklerskich przy wycenie (z resztą popatrzcie na Bloober'a tam w tym roku miało być 5 premier... tego nie da się tak dokładnie przewidzieć).


ps. jakby się komuś nie chciało czytać, to podkreśliłem co ważniejsze blah5

Edytowany: 18 września 2017 11:09

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 września 2017 11:59:14 przy kursie: 194,00 zł
andy_dufresne napisał(a):
aircanada15 napisał(a):
Snajper 3 miał nakład mniejszy niż 750 tys.
Spółka podała w komunikacie, że do tej pory suma wszystkich gier wysłanych do sklepów plus kopii elektronicznych wyniosła właśnie 3/4 miliona.


Tyle to chyba sprzedali łącznie wg danych z września. Wg wcześniejszego komunikatu CIG z maja br.:

Na podstawie danych z kluczowych rynków zbytu, w tym Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Francji, Zarząd Spółki szacuje, że na dzień sporządzenia niniejszego raportu do rąk graczy na całym świecie gra trafiła w łącznym nakładzie w wysokości przekraczającym 250 tys. sztuk. Według szacunków Zarządu dotychczasowy udział sprzedaży cyfrowej wynosi około 37% w stosunku do 63% udziału sprzedaży fizycznych nośników. Łączny nakład gry na fizycznych nośnikach wprowadzonych do dystrybucji globalnej wyniósł ponad 700 tys. egzemplarzy.

To by się nawet pokrywało z moimi szacunkami ... zakładałem, że konsole stanowiły około 60-65% sprzedaży.
Co dalej pokazuje straszną nędzę. Patrząc na 130 tyś na Steam i powiedzmy 20tyś w innych kanałach to daje 150x3 w najlepszym wypadku 450tyś sprzedanych kopii. Oczywiście nie znamy dokładnie proporcji sprzedaży elektronicznej na konsole co może zmienić nieco wyliczenia.
Jednak jak widać chyba nie zdążą sprzedać całego nakładu do końca roku. Przeceny na Steam50 ... już były. Nośniki chyba się sprzedadzą ale w niższych cenach. Przy większym wsparciu partnerów pewnie więcej by sprzedali i mogli opóźnić premierę .... ale o tym już było...
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 września 2017 12:03:01 przy kursie: 194,00 zł
Rekinek napisał(a):
baks@ mało ci kłamstw ze spółki? Dlaczego zakładasz że tym razem mówią prawdę? A nie przyszło ci do głowy że po prostu gra nie jest gotowa i te pudełka i wersje językowe to tylko mydlenie oczu. Jak mieli usprawiedliwić piąte przesunięcie terminu premiery, bo chyba nie szlifowaniem bo szlifuja już cztery lata.

Do rozbieżności wypowiedzi wszystkich spółek (nie tylko 11bit) na Giełdzie już przywykłem lata temu .... więc to "nie robi mi" ...
Każda argumentacja byłaby podważana - ale przecież najważniejsze jest aby produkt rzucał na kolana a spółka zarabiała...Angel I tu jest pies.... ten rok będzie niestety spadkowy pod względem przychodów. Nie będzie kolejnego roku z coraz wyższymi przychodami. No chyba, że wyjdzie GIGA DLC płatne...Think
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

mori
0
Dołączył: 2015-03-13
Wpisów: 127
Wysłane: 18 września 2017 13:24:42 przy kursie: 194,00 zł
silnik ten sam co przy Anomaly 2 - Liquid engine
więc wprawę w portowaniu powinni miec.

dobrze, ze od drm-free sie nie odzegnuja (bedzie gog ponoc)

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 września 2017 13:45:41 przy kursie: 194,00 zł
@vladinho Przeczytałem post w całości i uważam że było warto.

@baks Wydaje mi się że gdyby chodziło o coś więcej niż kilka tysięcy pudełek kolekcjonerskich to puściliby raport przez espi (podobnie jak to było przy zawarciu umowy z Koch w listopadzie 2014). Nie puścili więc nie przewidują znaczącej sprzedaży w tym kanale.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 18 września 2017 14:34:34 przy kursie: 194,00 zł
Nie wiem czy pamiętasz ale od info do oficjalnego komunikatu upłynął jakiś czas. Umowy pewnie nie są do końca przyklepane a jeśli nawet to takich umów się nie podaje od razu można to odwlec w czasie. Zresztą pudełka nie będą miały przeważającej ilości nad wersją elektroniczną. Istotne jest jednak zaangażowanie partnerów w marketing związane z umowami. Wsparcie marketingowe i sam szum medialny przełoży się bez wątpienia w większą sprzedaż wersji elektronicznych .... a o to przecież nam wszystkim chodzi.Angel
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 18 września 2017 15:04:18 przy kursie: 194,00 zł
Co do komunikatów espi to chyba na takowe za wczesnie. Pisali że rozmowy trwają więc komunikat pójdzie jak wszystko bedzie dopięte. Nie zmienia to faktu że to mydlenie oczu, z biznesowego punktu widzenia podane powody nie są warte strat które poniosą nie rozpoczynając sprzedaży od listopada.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 18 września 2017 15:07:53 przy kursie: 194,00 zł
baks@ czy nie lepiej byłoby ruszyć z 5mln ze skarpety i zrobić szum już teraz i spijac śmietankę już w listopadzie? Nie bo oni wolą tracic po 3mln na spekulowaniu walutą. Jak dlamnie to się kupy nie trzymablackeye

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11BIT



485 486 487 488 489

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,122 sek.

miewirle
upgxwphb
xzwsppnk
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
fzcxwdwd
juwuuwlp
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat