152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
14 maja 2018 18:35:19
przy kursie: 515,00 zł
Najbardziej prawdopodobne jest przychód 40-50%. Na więcej bym nie liczył bo gra już była na dość zaawansowanym etapie. Ale i tak przy ładnej sprzedaży można pokusić się na osiągnięcie przychodu nawet zbliżonego do premierowego TWOM. A jak będzie okaże się niebawem. Sprzedaż na PC będzie tylko chyba około 1/3 całości - trudno zgadnąć Ale ranking na Steam da nam ogólne rozeznanie w atrakcyjności. Nie oczekiwałbym przebicia ale tydzień w TOP 5 będzie super. Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
14 maja 2018 18:38:31
przy kursie: 515,00 zł
Na isthereanydeal waitlista ML to ok. 40% przedpremierowej waitlisty FP - zapowiada się dobrze, jak chwyci też na konsole to faktycznie może być hiciorek. Podejrzewam że 11b może liczyć przynajmniej na jakieś 10-12 zł z kopii od pełnej ceny.
Edytowany: 14 maja 2018 18:38
|
|
1 Dołączył: 2009-11-14 Wpisów: 190
Wysłane:
14 maja 2018 19:01:31
przy kursie: 515,00 zł
Cena ML ustalona na 19,99USD około 70zł i przelicznik z Euro około 85zł, myślę że około 30zł 11bit może dostać od 1 kopii gry, od 1 miliona mamy 30 baniek w kasie
|
|
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
14 maja 2018 19:29:19
przy kursie: 515,00 zł
A to faktycznie wyjdzie więcej niż 12 zł z kopii, wydawało mi się że cena to 14,99. - ale 30 zł to przesada, jakby dzielili się z deweloperem 50/50 to byłoby po ok. 20 zł.
Edytowany: 14 maja 2018 19:32
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
14 maja 2018 20:35:58
przy kursie: 515,00 zł
Jeśli chodzi o Moonlightera to ciężko oszacować jego sprzedaż. Grupa tej gry na Steam nie jest duża i liczy 13277 osób na chwilę obecną. FP na dwa tygodnie przed premierą miał już z tego co pamiętam ok. 60 tyś osób w grupie. Finał kampanii dopiero przed nami więc do ok. 20 tyś ta grupa ma szanse wzrosnąć. Do tego dojdzie premiera na jednej z wiodących chińskich platform. To może być czynnik, który zwielokrotni przychody z tej gry. Poza tym ML to gra raczej na pada i na konsole - o czym w filmiku poniżej mówią ludzie z 11B. Na konsolach zaś wolumeny sprzedaży są z reguły wyższe. Ogromnym plusem może też okazać się fakt wydania tej gry na Nintendo Switch - a to właśnie tam ta gra ma szansę zabłysnąć najmocniej. Będzie ciekawie. Na jakich stronach obserwujecie sprzedaż na konsole?
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
14 maja 2018 21:40:08
przy kursie: 515,00 zł
Szał w rekomendacjach wynika z tego, że przy tak wzrostowej spółce jak 11bit, górny pułap wyceny ograniczony jest w zasadzie tylko wyobraźnią analityka.
Z konferencji wiemy, że z dobrze zarządzanego produktu można w ciągu 3 lat wycisnąć jedenastokrotność przychodów z 2 tygodni. Załóżmy, że ekipa nie zapomniała jak wyciskać cytrynę i przyjmijmy dane z rekomendacji BOŚ’a, czyli 600 tyś x 48 zł * 11 = 317 mln / 3 lata daje ok 106 mln średniorocznego przychodu z samego FP. Przy 12 mln kosztów produkcji (1/3 rocznie) i 10 mln kosztów operacyjnych mamy ok 92 mln zysku brutto i 74 mln zysku netto, a to przy cenie akcji 500 zł daje P/E w okolicach 15. Dla stabilnego, normalnego biznesu P/E wynoszące 15 to wcale nie mało, natomiast wystarczy że analityk przyjmie że 11bit powinien być lepiej wyceniany niż np. przeżywający problemy Livechat (P/E powyżej 20) i z ceny robi się kosmos.
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
14 maja 2018 21:46:06
przy kursie: 515,00 zł
Cytat:Przy 12 mln kosztów produkcji (1/3 rocznie) i 10 mln kosztów operacyjnych mamy ok 92 mln zysku brutto i 74 mln zysku netto, a to przy cenie akcji 500 zł daje P/E w okolicach 15. I jeszcze daje to po 3 latach pozycję gotówkową w wysokości ćwierć miliarda. A pozostałe tytuły z TWOM na czele powinny jeszcze dorzucić skromne "małe" kilkadziesiąt mln.
Edytowany: 14 maja 2018 21:46
|
|
PREMIUM
289 Dołączył: 2014-12-15 Wpisów: 1 947
Wysłane:
14 maja 2018 21:49:17
przy kursie: 515,00 zł
Frey napisał(a): Na jakich stronach obserwujecie sprzedaż na konsole?
Amazony krajowe i Gamestop.com. Dla sprzedaży cyfrowej dedykowane sklepy Sony i Microsoft. Ale w przypadku Moonlightera jest jeszcze za wcześnie.
|
|
115 Dołączył: 2010-01-27 Wpisów: 1 082
Wysłane:
14 maja 2018 21:57:26
przy kursie: 515,00 zł
Dzięki A co z VG Charts? Kiedyś pamiętam, że patrzyłem na tamtejsze zestawienia, tylko nie pamiętam czy były w miarę wiarygodne czy nie...
|
|
5 Dołączył: 2015-03-15 Wpisów: 279
Wysłane:
14 maja 2018 22:10:09
przy kursie: 515,00 zł
007 napisał(a):Szał w rekomendacjach wynika z tego, że przy tak wzrostowej spółce jak 11bit, górny pułap wyceny ograniczony jest w zasadzie tylko wyobraźnią analityka.
Z konferencji wiemy, że z dobrze zarządzanego produktu można w ciągu 3 lat wycisnąć jedenastokrotność przychodów z 2 tygodni. Załóżmy, że ekipa nie zapomniała jak wyciskać cytrynę i przyjmijmy dane z rekomendacji BOŚ’a, czyli 600 tyś x 48 zł * 11 = 317 mln / 3 lata daje ok 106 mln średniorocznego przychodu z samego FP. Przy 12 mln kosztów produkcji (1/3 rocznie) i 10 mln kosztów operacyjnych mamy ok 92 mln zysku brutto i 74 mln zysku netto, a to przy cenie akcji 500 zł daje P/E w okolicach 15. Dla stabilnego, normalnego biznesu P/E wynoszące 15 to wcale nie mało, natomiast wystarczy że analityk przyjmie że 11bit powinien być lepiej wyceniany niż np. przeżywający problemy Livechat (P/E powyżej 20) i z ceny robi się kosmos.
Te wyliczenia są trochę naciągane bo wynika, że w ciągu 3 lat sprzeda się 6,6 miliona kopii w pełnej cenie. Czy jest taka gra single player, która może się poszczycić takim rezultatem? A co po Frospunku - istnieje przekonanie, że kolejny produkt sprzeda się jeszcze lepiej niż Frospunk - jest na to szansa, ale maleje ona proporcjonalnie do skali sukcesu Frostpunka. Polecam poczytać o błędzie poznawczym "powrót do średniej". Oczywiście nie jest to klasyczny przypadek bo kolejny produkt zrealizuje się mając wiecej doświadczenia, funduszy czy rozpoznawalności. A2 mimo, że był większą grą sprzedał się gorzej lub podobnie AWE.
|
|
|
|
166 Dołączył: 2016-01-17 Wpisów: 1 141
Wysłane:
14 maja 2018 22:10:50
przy kursie: 515,00 zł
ML to jednak będzie głównie sprzedaż cyfrowa. Pudełka stanowić będą margines. Z racji braku dostępu do danych o sprzedaży w Chinach i sensownym zestawieniu dla konsol, niewiele uda nam się rozkminić przed raportem sierpniowym, gdzie już pewnie konkretne dane się pojawią za kluczowy miesiąc sprzedaży. Szkoda, że gierka nie ma żadnej opcji kooperacyjnej. Za to Children of Morta będzie ją posiadać i o dziwo nie było informacji o wydaniu jej na Switch. Niemniej zastrzegli sobie na konferencji, że platformy mogą jeszcze przybyć. Niech z tej mąki wydawniczej będzie chleb, a analitycy zupełnie zgłupieją. Choć dla mnie najważniejsze informacja to roadmap FP i premiera wersji konsolowej.
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
14 maja 2018 22:31:08
przy kursie: 515,00 zł
@mrJackson,
Te wyliczenia są na podstawie tego co można zobaczyć z zapisu konferencji i nic ponad to. Pamiętam jak wszyscy robili wielkie oczy, gdy Prezes przedstawiał podobne estymacje po premierze TWOM. Weź też pod uwagę, że w wartości przychodów mieszczą się wszystkie przychody związane z FP w tym konsole i DLC.
Odnośnie kolejnych produkcji po FP w pełni się z Tobą zgadzam. Poprzeczka dla Projeku 8 będzie ustawiona bardzo wysoko, tyle tylko że do premiery P8 mamy pewnie co najmniej 2 lata. Nie widzę też powodu, dla którego analitycy mieli by przyjmować że kolejne gry będą się sprzedawały gorzej. Rekomendacja BOŚ zakłada, że kolejny projekt sprzeda się lepiej. Do tego dochodzą jeszcze możliwości wzrostu budżetu kolejnych gier, czy powstanie kolejnych zespołów. Strategia spółki ciągle przecież zakłada 3 teamy, 3 projekty równocześnie i w długim okresie gra co roku.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
14 maja 2018 22:48:52
przy kursie: 515,00 zł
Rekomendacja estymuje dla Project 8 mniejsza sprzedaż w roku premiery niż FP - 1.3mln sztuk Everything you know is wrong.........
|
|
PREMIUM
131 Dołączył: 2009-09-04 Wpisów: 578
Wysłane:
14 maja 2018 23:00:57
przy kursie: 515,00 zł
Być może czytasz inną rekomendację. Cytat:We expect 11bit’s new title to debut in 4Q20 (no change) and assume a 10% higher sales volume than for Frostpunk (prev. 20% higher).
|
|
67 Dołączył: 2011-01-02 Wpisów: 1 254
Wysłane:
15 maja 2018 00:30:25
przy kursie: 515,00 zł
sasky napisał(a):Cytat:No i WD zszedł poniżej 5%. Ciekawe co nim kierowało, skoro przyszły rok ma obfitować w debiuty i pozytywne informacje? Do tego podatek już w 2017... Odpowiedź jest tutaj: www.stockwatch.pl/wiadomosci/m...Cytat:Niestety, głównie w obawie o kondycję naszej waluty musiałem zacząć dywersyfikować swoje inwestycje. – powiedział Marcin Przasnyski.
Dodał, że na decyzji o sprzedaży akcji zaważyły także napięcia polityczne oraz ocena sytuacji makro. W ocenie akcjonariusza 11 bit studios, GPW staje się też coraz bardziej podatna na spekulacje, nie tylko na malutkich spółkach, lecz głównie na największych jak JSW, KGHM czy banki.
– Mimo że po kilkunastu latach nieźle czuję rynek giełdowy, mam jednak zacięcie do budowania nowych firm. – podkreśla Marcin Przasnyski. https://stooq.pl/q/h/?s=11b czy te wartości poniżej 5% są prawdą i jak tak to skąd te informację są brane? Obowiązek informacyjny jest przecież próg 5%. Widać było WD w tym zestawieniu jak miał 3-4%?
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
15 maja 2018 05:01:59
przy kursie: 515,00 zł
007 napisał(a):Być może czytasz inną rekomendację. Cytat:We expect 11bit’s new title to debut in 4Q20 (no change) and assume a 10% higher sales volume than for Frostpunk (prev. 20% higher). W roku premiery zakładają 1.3 mln kopii Projektu 8 Everything you know is wrong.........
|
|
63 Dołączył: 2017-08-01 Wpisów: 914
Wysłane:
15 maja 2018 06:36:55
przy kursie: 515,00 zł
mrJackson napisał(a):Te wyliczenia są trochę naciągane bo wynika, że w ciągu 3 lat sprzeda się 6,6 miliona kopii w pełnej cenie. Czy jest taka gra single player, która może się poszczycić takim rezultatem? Zauważ, że FP sprzedaje się 3-krotnie lepiej niż TWOM który w 3 lata sprzedał wyraźnie ponad 2 mln kopii tylko na PC, Więc być może uda się osiągnąć te 6 mln kopii tylko na PC (oczywiście nie w pełnej cenie), na konsole też wynik może być całkiem okazały (niechby udało się sprzedać 30% tego co na PC to byłoby prawie 2 mln) + trochę płatnych dodatków z nowymi scenariuszami też się sprzeda. Jak to zebrać do kupy to te 200+ mln przychodu z FP w 3 lata wcale nie jest jakąś wydumaną fanaberią.
|
|
35 Dołączył: 2013-01-21 Wpisów: 860
Wysłane:
15 maja 2018 06:43:02
przy kursie: 515,00 zł
Bz wbk prognozuje konserwatywnie Sprzedaz na konsole na poziomie tylko 10% wolumenow w wersji PC Ja po konferencji i komunikacie o pożyczaniu PC tow przez ludzi grających na konsolach w redakcji choćby eurogamera to uważam że bz wbk jest zbyt konserwatywny z tymi 710Pln TP Everything you know is wrong.........
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 maja 2018 11:03:34
przy kursie: 529,00 zł
Ja myślę, że dużo o perspektywach przychodu na ten rok pokaże nam premiera Moonlightera. Jeśli tam będzie sukces na skalę 30% FP to potwierdzi, że spółka nabrała także doświadczenia w wybieraniu naprawdę najbardziej perspektywicznych gier do wydawnictwa i kolejne gry też powinny być coraz bardzie zyskowne. A więc za miesiąc będziemy "dużo mądrzejsi" w tym temacie. Konsole mogą być dużą niespodzianką dla wszystkich tak jak FP na PC - nie w tej skali ale procentowo pewnie tak. Sprzedaż Moona na konsole też chyba jest niedoceniana. Na konsole w Chinach się nie sprzeda ale już Tencent chyba będzie chciał solidnie zarobić na nim. A NS ....... ? Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 15 maja 2018 11:06
|
|
152 Dołączył: 2011-03-02 Wpisów: 3 436
Wysłane:
15 maja 2018 11:25:07
przy kursie: 529,00 zł
Może kogoś zainteresuje zestawienie ilości wystawionych komentarzy za ostatnie 2,5 doby - nie jest to w pełni miarodajny wskaźnik sprzedaży ale może ktoś będzie w stanie coś sensownego oszacować. Brałem pod uwagę tylko komentarze ze Steam. Zestawienie zrobiłem jakiś czas temu dla gier które mogą być silnymi konkurentami FP i miały być pewnym benchmarkiem dla niego. nazwa, pozycja na Steam aktualnie, ilość komentarzy (przyrost) 12.05 godz 22.30 do 15.05 godz 11.00 PUBG poz. 1 ...... 1783 Conan poz 3 ...... 385 Frostpunk poz 6 ...... 284 Pilars poz 10 ...... 255 FC5 poz 15 ...... 153 Total War poz 20 ...... 150 Batletech poz 27 ...... 126 Jak widać już na pierwszy rzut oka ani Battletech ani nawet Total War nie są równorzędnymi rywalami. Dzielnie jeszcze walczą tylko Pilars i Conan ale ich premiery były zaledwie 7 dni temu. Musiałem wstawić kropki bo spacje nie poziomują właściwie tabelki ...... Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (: a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)
Edytowany: 15 maja 2018 11:28
|
|
Czy na pewno chcesz przesłać zgłoszenie do moderatora?
Poniżej potwierdź lub anuluj swój wybór.