PARTNER SERWISU
jtmxhvdk
361 362 363 364 365
pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 12 lutego 2021 10:40:02 przy kursie: 263,00 zł
xazer napisał(a):

Jeżeli w czymś mieli przewagę konkurencyjną, to właśnie się ona kończy.


Nie wiem czy to kogokolwiek pocieszy, ale Red Engine nie ma żadnych rewolucyjnych rozwiązań. A przynajmniej nie pokazuje tego w Cyberpunku, więc bardziej boję się, że jakieś brudy wypłyną.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 12 lutego 2021 13:03:13 przy kursie: 263,00 zł
pivovarit napisał(a):
xazer napisał(a):

Jeżeli w czymś mieli przewagę konkurencyjną, to właśnie się ona kończy.


Nie wiem czy to kogokolwiek pocieszy, ale Red Engine nie ma żadnych rewolucyjnych rozwiązań. A przynajmniej nie pokazuje tego w Cyberpunku, więc bardziej boję się, że jakieś brudy wypłyną.


Myślę, że powielasz stereotypy, nie mając kontaktu z grą na przyzwoitej platformie. Gram w Cyberpunka od premiery i tak monumentalnych i tak świetnie wyglądających budynków nie widziałem w żadnej grze. Podobnie z NPCami (przechodnie i postacie tła) - w żadnej grze nie wyglądają tak dobrze, animacje i dbałość o szczegóły powala. Do najwyższej jakości ( za wyjątkiem raytracingu) wystarczy 3 letni komputer gamingowy (z mocnym procesorem) lub (najprawdopodobniej) konsole nowej generacji, gdy tylko ukaże się wersja na nie. Oświetlenie, szczególnie w połączeniu z telewizorem HDR jest także najlepsze spośród gier z którymi miałem do czynienia.
Pod względem wizualnym gra jest przełomowa.

pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 12 lutego 2021 13:21:55 przy kursie: 263,00 zł
Ale ja mówię o możliwościach silnika a nie jakości assetów czy wsparcia dla RT, które nie jest niczym unikalnym. W czym Red Engine jest lepszy od chociażby Unreala, który jest ogólnodostępny?

A grałem na PS5.
Edytowany: 12 lutego 2021 13:24


vladinho
45
Dołączył: 2015-01-03
Wpisów: 859
Wysłane: 12 lutego 2021 14:46:25 przy kursie: 263,00 zł
kubax napisał(a):
vladinho napisał(a):
_olo_ napisał(a):


Analizując ten silnik przez pół roku (dla przykładu) studio 11bit mogłoby spokojnie wkroczyć do świata gier AAA. Mniej więcej na zasadzie różnic między Lords of the fallen a Dark Souls, gdzie trochę kiczowata i pozbawiona klimatu IP sprzedaje się w miarę dobrze i odcina kupony z zerżniętego pomysłu.


Akurat wiele gier AAA powstaje na silniku Unreal Engine który jest "darmowy", płaci się % od sprzedaży gry. Powstaje na nim masa topowych gier, zresztą technologie które odpowiadają za różne symulacje w grze itp, to najprawdopodobniej technologie zewnętrzne zaimplementowane do red engine, a nie jakieś pionierskie rozwiązania redów ;). Niektóre firmy same piszą sobie silniki graficzne, żeby nie być uzależnionymi od jakiegoś zewnętrznego developera.

Wydaje mi się, że red engine ma wartość w ręku twórcy, używanie tego raczej jest bez sensu z punktu widzenia innego studia, nie za mln $


red engine to nie jest tylko silnik graficzny, ja rozumiem, że tu na forum dominuje czytanie i wyrywanie z kontekstu jednego zdania, bo wcześniej masz:

Cytat:
Zwróć uwagę, że sklepy w cyberpunku są identyczne jak wiedźminie, rekacje npc - także identyczne, włóczące się w kółko postacie są takie same w cp jak w wiedźminie - różnią się tylko teksturami.
Oznacza to, że ktoś kupił engine, na którym chodzą obie gry - detekcja kolizji, interakcja z otoczeniem, plus symulacja życia miasta na którą dostali dofinansowanie.


To jest silnik obsługujący przede wszystkim mechanizmy gry - tworzenie się questów "randomowych", mechanizm kończenia questów, losowanie przedmiotów i ich statystyk, statystyki postaci, itd. itp., sklepy, interakcje, cechy przedmiotów. To wszystko jest ułatwieniem dla programistów cdr od drugiej części wiedźmina - mogli się spokojnie skupić na fabule przy W3.

Tak jak Cigames kiedyś zapłacił za silnik gry lords of the fallen - jak już wcześniej podałem przykład, tak znacząco mniejsza firma od cdr mając gotowy silnik mogłaby przygotować klona wiedźmina i to nie na zasadzie kopii gry a przy niewielkich zmianach zrobić grę typu for honor, itp.

ps. nie rozumiem tej dyskusji, bo powtarzam argumenty które już wskazałem na ostatnich dwóch stronach...

Zagrożeniem w takiej sytuacji dla cdr, jest przesycenie rynku podobnymi grami/mechanizmami w grach, co może wpłynąć na słabszą ewentualną sprzedaż wiedźmina 4 czy też jakiegoś dodatku jeśli był planowany.

@Pivovarit
Zgadzam się, sam red engine nie jest cudem natury i jest już za stary biorąc pod uwagę opinie krytyków z YT, sam jestem zaskoczony, że po tylu latach (od wiedźmina) użyli tego samego silnika i tu zacytuję - nie mogę pójść do sprzedawcy hotdogów i kupić hotdoga - to mała pierdółka a jednak urealnia granie. W silniku mają to pewnie tak zrobione, że musieliby dodać kategorię sprzedawcy (jak armourer/swordsman w W3) i w inventory musiałaby być wydzielona oddzielna zakładka na hotdogi ;)
Edytowany: 12 lutego 2021 14:59

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 12 lutego 2021 15:54:17 przy kursie: 263,00 zł
Ich glowna sila nie jest jakosc silnika, tylko swietnie napisane postacie, dialogi i fabula. Tego hakerzy nie dadza rady ukrasc.

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 12 lutego 2021 16:37:59 przy kursie: 263,00 zł
pivovarit napisał(a):
Ale ja mówię o możliwościach silnika a nie jakości assetów czy wsparcia dla RT, które nie jest niczym unikalnym. W czym Red Engine jest lepszy od chociażby Unreala, który jest ogólnodostępny?

A grałem na PS5.


Myślę, że to silnik sprawił, że budowle wyglądają tak monumentalnie i są tak świetnie oświetlone.

Jeśli grałeś na PS5, to jeszcze nie widziałeś Cyberpunka. Grasz w wersję z PS4pro, tylko płynniej. Poczekaj do wersji dedykowanej Twojej konsoli, żeby ocenić ten silnik.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 12 lutego 2021 18:14:27 przy kursie: 263,00 zł
vladinho napisał(a):
Tak jak Cigames kiedyś zapłacił za silnik gry lords of the fallen

Wydaje mi się że Lords of the Fallen była grą Deck13 na ich autorskim silniku Fledge, natomiast CIG wykupił licencję na Cryengine na potrzeby kolejnych odsłon Sniperów.

pivovarit
70
Dołączył: 2020-03-29
Wpisów: 317
Wysłane: 12 lutego 2021 19:23:17 przy kursie: 263,00 zł
tgolik napisał(a):
pivovarit napisał(a):
Ale ja mówię o możliwościach silnika a nie jakości assetów czy wsparcia dla RT, które nie jest niczym unikalnym. W czym Red Engine jest lepszy od chociażby Unreala, który jest ogólnodostępny?

A grałem na PS5.


Myślę, że to silnik sprawił, że budowle wyglądają tak monumentalnie i są tak świetnie oświetlone.

Jeśli grałeś na PS5, to jeszcze nie widziałeś Cyberpunka. Grasz w wersję z PS4pro, tylko płynniej. Poczekaj do wersji dedykowanej Twojej konsoli, żeby ocenić ten silnik.


Dzięki za troskę, ale mam internet i widziałem jak gra potrafi wyglądać na full detalach.

Natomiast powtórzę po raz kolejny, że game engine to nie tylko grafika. W czym Red Engine jest lepszy od Unreala?

Technologicznie mamy możliwości robić grafikę na znacznie wyższym poziomie, tylko jesteśmy ograniczeni sprzętowo.
Edytowany: 12 lutego 2021 19:25

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 12 lutego 2021 19:58:02 przy kursie: 263,00 zł
tgolik napisał(a):
pivovarit napisał(a):
Ale ja mówię o możliwościach silnika a nie jakości assetów czy wsparcia dla RT, które nie jest niczym unikalnym. W czym Red Engine jest lepszy od chociażby Unreala, który jest ogólnodostępny?

A grałem na PS5.


Myślę, że to silnik sprawił, że budowle wyglądają tak monumentalnie i są tak świetnie oświetlone.

Jeśli grałeś na PS5, to jeszcze nie widziałeś Cyberpunka. Grasz w wersję z PS4pro, tylko płynniej. Poczekaj do wersji dedykowanej Twojej konsoli, żeby ocenić ten silnik.


Ale nie rozumiem tego kreowania marzeń. Konsole nowej generacji mają pod kątem zainstalowanej grafiki moc zbliżoną lub sporo gorszą od aktualnej generacji kart graficznych na PC (w zależności o jakiej karcie graficznej mówimy z obecnej generacji). Dlaczego więc wersja na PS5 miałaby przynieść coś więcej niż wersja na PC?
Edytowany: 12 lutego 2021 19:58

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 12 lutego 2021 20:58:10 przy kursie: 263,00 zł
Napisałem, że wersja dedykowana PS5 będzie lepsza od wersji PS4pro we wstecznej obecnej na PS5. A PS5 ma kartę grafiki porównywalną z RTX 2080 ti.
Wersja PS5 będzie słabsza od ultra na PC z kartą od RTX 3070 wzwyż.
Edytowany: 12 lutego 2021 21:01


kubax
8
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 12
Wysłane: 13 lutego 2021 01:17:42 przy kursie: 263,00 zł
vladinho napisał(a):


sam jestem zaskoczony, że po tylu latach (od wiedźmina) użyli tego samego silnik


Sorry tylko ten wyrwany z kontekstu cytat jest sens komentować.

Wiedźmin 3 był na red engine 3 a cyberpunk jest na red engine 4, nowa gra redów powstanie na jeszcze nowszej generacji. A wiesz dlaczego? Bo po to go napisali, po to stworzyli customowy framework do robienia gier żeby właśnie robić na nim swoje gry.

red engine nie jest tak kompletnym narzędziem jak unreal engine. Prawdopodobnie w ogole się nie nadaje do bycia komercyjnym pakietem dla innych firm robiących gry. ale powstał pod strzechą redów i mogą go modyfikować i rozwijać pod swoje gry jak szyty na miarę garnitur.
Edytowany: 13 lutego 2021 01:33

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 14 lutego 2021 08:22:19 przy kursie: 263,00 zł
Może i można byłoby zrobić jakąś podobną grę lub wykorzystać do własnych gier elementy przejętego kodu lub silnika, ale wymagałoby to od hakera poważnych inwestycji i liczenia się z niepewnością sukcesu tego, co zostanie wytworzone. Poza tym, łatwiej byłoby takiego kupca kodu namierzyć. Nie sądzę, by hakerzy lub czarny Internet działał w ten sposób. Tu chodzi o szybkie zyski i szybkie zacierane śladów po ataku lub przejęciu. Dlatego, uważam, że celem hakerów jest wyszukanie słabości kodu gry dostępnej w Internecie albo, która musi się łączyć z Internetem (np. multiplayer). Celem będzie przejęcie kont i danych osobowych. Dlatego, jednym z najbardziej przykrych skutków tego ataku dla CDR będzie ograniczenie rozwoju gier w wersji multiplayer oraz w wersji, gdzie w ramach akcji kupujesz dodatkowe elementy gry. Tu użytkownikowi będzie grozić przejęcie przez hakerów tożsamości lub kont i straty finansowe, boty itp. Ten atak wyklucza w zasadzie monetyzację gier w Internecie i wymaga w tym celu opracowania nowego kodu, silnika, itp. Konkurencja wcale nie musi kupować tego kodu. Oni wiedzą, że na jakiś czas ubył im ewentualny konkurent na rynku gier sieciowych.

W przyszłości, stawia to pod znakiem zapytania dalszy rozwój koncepcji programowej CP77. Oczywiście może to nie dotykać produktów pudełkowych, przeznaczonych na jednego gracza, nie wymagających korzystania z sieci. Nie sądzę jednak, by CDR chciała siedzieć w takiej niszy, a może będzie musiała.

To samo może dotyczyć w przyszłości ewentualnej wersji mobilnej gry.

No, i nie chciałbym być kierowcą Tesli, w której zainstalowano (jak w reklamie) elementy gdy CP77.

baks
152
Dołączył: 2011-03-02
Wpisów: 3 436
Wysłane: 15 lutego 2021 09:43:32 przy kursie: 270,00 zł
Im kto jest krócej na forum tym bardziej zafascynowany CDP. Rozumiem, że przy dużtm zaangażowaniu w portfelu i oczekiwaniu wzrostu kursu "w kosmos" trudno się pogodzić z myśleniem o porażce koncepcji .... jednak to jest faktem ...
Warto zrewidować pogląd o CDP.
Niestety w wyniku niedopilnowania teraz już mniejsze znaczenie ma źródło wycieku - czy zawinił jakiś pracownik czy grupa pracowników lub procedury lub słabość zabezpieczeń.

Teraz istotne jest to, że jakaś konkurencja prawdopodobnie poznała lub pozna niemal wszystkie tajemnice spółki. Chodzi tutaj nie tylko o kod ale także nad tym nad czym spółka pracowała na przyszłość - czyli zamierzenia i projekty nad którymi pracowali lub zamierzali pracować.
W takich spółkach cykl produkcyjny trwa od planów jak z CP 7 lat. To znaczy, że niektórzy znają plany spółki na 5-10 lat.
Choć na razie dla niektórych kluczowe wydaje się utrata kodu i to bardzo bolesne ale przyszłość także rysuje się w czarnych kolorach.
Znane są ruchy spółki do końca dekady oraz filozofia myślenia i działania Zarządu a tego nie da się zmienić a przynajmniej nie szybko.
To dużo więcej niż samo upublicznienie kodu Gwinta a nawet ewentualna sprzedaż kodów gier komuś konkretnemu.
Oficjalnego kolna CP raczej nikt znany nie wypuści ale już klon W3 w wersji VR dość szybko może powstać i pewnie miałby wzięcie.
Najgorsze według mnie jest to, że spółka w najbliższych latach nikogo nie zaskoczy swoimi działaniami.
Sądzę, że mogą się znaleźć ludzie którzy mogą chcieć kupić jakieś dane aby poznać strategię spółki na najbliższe 10 lat.
Teraz konieczna byłaby zmiana strategii - ale potrwa to ze 2 lata a same zmiany zajmą 5 lat lub więcej.
Parkiet weryfikuje naszą wiedzę i czujność przy każdym zleceniu (:
a każdy jest mądralą ....po fakcie... :) :)

raffmo
11
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2009-02-01
Wpisów: 49
Wysłane: 15 lutego 2021 11:59:43 przy kursie: 270,00 zł
lesgs napisał(a):
Dlatego, jednym z najbardziej przykrych skutków tego ataku dla CDR będzie ograniczenie rozwoju gier w wersji multiplayer oraz w wersji, gdzie w ramach akcji kupujesz dodatkowe elementy gry. Tu użytkownikowi będzie grozić przejęcie przez hakerów tożsamości lub kont i straty finansowe, boty itp. Ten atak wyklucza w zasadzie monetyzację gier w Internecie i wymaga w tym celu opracowania nowego kodu, silnika, itp.
W przyszłości, stawia to pod znakiem zapytania dalszy rozwój koncepcji programowej CP77.


Rozumiem, że część kodu związanego z mikropłatnościami powinna być przepisana co wpłynie na tempo prac. Ale tu też nie mamy pewności czy te kody są na jakimś konkretnym etapie. Może nie ma ich aż w takich szczegółach.

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że ten atak wyklucza monetyzację w internecie. A tym bardziej rozwój koncepcji CP77. Dlaczego kradzież ma przeszkodzić w rozwijaniu CP77 ??? Przecież IP jest zastrzeżone a rozwój świata, dodatków, multi jest wciąż bardzo prawdopodobny. Ten świat ma nieograniczony potencjał. nawet jak ktoś chciałby wykorzystać ukradzione pomysły to napisanie podobnej gry na takim pomyśle tez trwa i prędzej CDR wyda niż konkurencja.

Demonizujecie wpływ kradzieży. Jedynie czego bym się obawiał to wyciek jakiś niekorzystnych informacji pod kątem PRowym.

kubax
8
Dołączył: 2021-01-07
Wpisów: 12
Wysłane: 15 lutego 2021 12:18:34 przy kursie: 270,00 zł
Dobra ukradli, ale nawet jeśli tak to co z tego? Czy to wpłynie na sprzedaż gier cdp? Raczej nie. Ludzie nie chcą grać w gry oparte o technologie CDP ale chcą grać w witchera i cyberpunka. Te marki należą do CDP.

Zresztą na prawdę to tylko technologia, nic więcej, zanim jakieś studio w ogóle przepisze sobie red engine pod siebie to CDP pójdzie już dużo dalej technologicznie. Jakieś ataki hakerskie na grę nie są żadnym zagrożeniem, bo jest dostarczana przez goga, steama itp. To te platformy trzeba złamać, a nie grę.

W ogóle za sukces gier cdp bardziej odpowiadają ich umiejętności miękkie niż techniczne, opowiadanie historii, kreacja świata, design, dialogi, reżyseria - tak zwana wizja artystyczna, kody w c++ to wiecie można sobie napisać zawsze jak się ma kase.

Zresztą nawet to że ukradli te kody to póki co domysły, tak twierdzą hakerzy ale czy to prawda? Wypuścili do sieci tylko gwinta, może mieli tylko to a reszta to blef..

Wiem, że osoby które pracowały przy gwincie były całkowicie odcięte od innych projektów, Gwint nie powstał na red engine. Jeśli kopia gwinta jest z lokalnego kompa to mogą nic więcej nie mieć wartościowego. No ale to tylko moje spekulacje.

Edytowany: 15 lutego 2021 12:25

wereoakpl
3
Dołączył: 2019-11-16
Wpisów: 2
Wysłane: 15 lutego 2021 17:37:41 przy kursie: 270,00 zł
Chyba jeszcze nikt nie wrzucał, wartościowe źródła w kwestii hackierstwa popełnionego na CDPR. Cytaty z tego, co mi się wydało najbardziej interesujące w wypowiedziach.

1.
niebezpiecznik.pl/post/czy-kto...

Cytat:
Nie jest więc wykluczone, że oferta “prywatnego zakupu” to ściema, która ma na celu wywołanie wrażenia, że na dane z CD Projektu faktycznie jest popyt. Niektórzy twierdzą nawet, że to ustawka, która ma pozwolić wyjść z twarzą przestępcom, którzy zostali przez CD Projekt olani.


Cytat:
Wykorzystanie kodu do stworzenia konkurencyjnej produkcji, na której ktoś chciałby zarabiać, to — jak już wspominaliśmy — prawnicze samobójstwo.


Cytat:
wedle naszych informatorów ze środowiska gamingowego, w kodzie gier nawet konkurencja nie znajdzie się wybitnie interesujących informacji, które mogłyby dać jej przewagę. Tym bardziej kod nie będzie przydatny nieuczciwym graczom liczącym na odblokowanie jakichś ukrytych funkcji. Cracka/moda można oczywiście stworzyć, ale ani Witcher ani Cyberpunk nie mają (na razie) trybu multiplayer, więc gracz oszukiwałby sam siebie. Poza tym, do stworzenia cracka nie jest potrzebny kod źródłowy za milion dolarów. A jak tryb multiplayer w Cyberpunku się pojawi, to łatwo będzie CD Projektowi zmodyfikować go tak, żeby ewentualne informacje z wykradzionego kodu nie były do niczego przydatne


2.
polygamia.pl/wyciek-danych-z-c...

Cytat:
- Żadne dużo studio gier komputerowych nie wykorzysta tego kodu źródłowego do swoich potrzeb - mówi w rozmowie z Polygamią Grzegorz Rdzany, szef technologii we Flying Wild Hog. - Nikt, kto chce uchodzić za poważnego twórcę, nie będzie tworzył gier na ukradzionym kodzie źródłowym. I to niezależnie od wielkości studia.

Według Rdzanego sam wgląd w kod źródłowy Red Engine nie da też interesujących znalezisk. Po pierwsze, jest to prawdopodobnie kilka milionów linii języka programistycznego. Przeszukanie i zrozumienie tego zajęłoby miesiące. Po drugie, środowisko twórców gier jest bardzo otwarte, a programiści chętnie chwalą się i udostępniają swoje oryginalne rozwiązania.


Cytat:
- Większym problemem dla CD Projektu mogą być usługi i programy zewnętrznych firm, które wyciekły wraz z ich kodem źródłowym - mówi Grzegorz Rdzany. - To może stworzyć bezpośrednie zagrożenie dla tych firm.


Cytat:
Mało które studio buduje cały swój kod źródłowy od zera. Studia kupują często od innych firm licencje na korzystanie z ich rozwiązań. W przypadku "Cyberpunka 2077" może to być np. sposób kompresji wideo Blink, system Jali do tworzenia animacji twarzy na podstawie pliku audio dialogu, czy usługi Nvidii.

W tym wypadku CD Projekt może także narazić się na konsekwencje prawne ze strony tych firm, bo korzystanie z licencji zewnętrznych dostawców jest zazwyczaj mocno obwarowane nakazami i zakazami. Jednym z nich jest prawie zawsze zakaz publikacji ich kodu źródłowego.


Pojawiają się też komentarze, że developerzy z Chin mogą być zainteresowani tym kodem (o ile faktycznie został on wykradziony). Nie spotkałem się jednak z argumentacją, która mnie by przekonała do tego. Wydaje mi się, że pod kątem technicznego mambo jumbo to oni to sobie ogarną lepiej i szybciej od Polaków, czy też międzynarodowego zespołu programistów.

igen
47
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 276
Wysłane: 19 lutego 2021 08:01:06 przy kursie: 275,00 zł
Na Steamie już tylko 17k graczy w CP2077 (co prawda piątek 8 rano ale i tak poziom rekordowo niski).

Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu grywalność CP2077 na Steamie spadnie poniżej Wieśka 3 (w tej chwili w niego gra tylko niecałe 0.5k graczy mniej).

Takie to "genialne" dzieło stworzył CDR....

P.S. Cała ta heca (bo inaczej tego nie można nazwać) z wyciekiem danych z CDR, delikatnie mówiąc - raczej im nie pomoże.....
Oprócz kolejnych start wizerunkowych - powiem wprost - może im bardzo zaszkodzić w kwestii grywalności ich produktów.
Jakaś część potencjalnych graczy (kilka- kilkanaście procent ?) po tej akcji może się bać o bezpieczeństwo swoich danych - i tu nie chodzi tylko o dane na serwerach CDR - ale o dane na komputerach, na których odpalają produkty CDR.

I nie ma tu większego znaczenia, czy takie dane są lub będą faktycznie zagrożone czy też nie....
Po prostu w świadomości części graczy takie ryzyko będzie istniało.

Teoretycznie bezpieczniejsi są posiadacze konsol - no a tu znowu jest inny problem - przede wszystkim z CP20700.
Więc takie obawy będą mogły się materializować wśród posiadaczy PC - obecnie głównego nosiciela CP2077.

I kółko się zamyka - jak się człowiek nie odwróci to 4 litery z tyłu....


...
Edytowany: 19 lutego 2021 08:20

tgolik
PREMIUM
248
Dołączył: 2009-06-08
Wpisów: 1 258
Wysłane: 19 lutego 2021 08:51:31 przy kursie: 275,00 zł
Wreszcie w mediach ucichło o Cyberpunku, na Steamie CP2077 nie jest promowany. To dobrze. Hejterzy powinni znaleźć sobie inny cel.
Tymczasem CD Projekt pracuje nad (mam nadzieję) dużym patchem, który powinien wnieść istotne poprawki do gry takie, żeby gracze nie mieli punktu zaczepienia do negatywnych komenarzy.
W kolejnych tygodniach/miesiącach Redzi rzucą darmowe DLC, które powinno dodać coś wartościowego do gry. No i wreszcie w drugiej połowie roku wersja CP2077 na nowe konsole i ukoronowanie w postaci pierwszego dodatku fabularnego.

A obecnie cisza jest jak najbardziej pożądana.
Edytowany: 19 lutego 2021 08:52

Rufusinski
119
Dołączył: 2021-01-14
Wpisów: 512
Wysłane: 19 lutego 2021 09:17:33 przy kursie: 265,40 zł
aircanada15 napisał(a):
Rufusinski napisał(a):

rekordowe zarobki wygeneruje sprzedaz cyfrowa i duza popularnosc w Chinach. Juz dawno o tym pisalem...


Pisano ci już, że Chiny kupują na Steam i jaki to jest poziom, każdy widzi.
Najwyraźniej jednak nie dotarło...


Nikt nic nie wie i nie widzi (poza ludzmi z CDP, ktorzy do tych danych maja dostep), bo jedyne dane jakies sa dostepne to oficjalne z 20 grudnia i zgadywanki w stylu steamspy, wg ktorego moglo sie sprzedac nawet 30mln sztuk. To juz przesadny optymizm moim zdaniem. Ale musze przyznac, ze usmialbym sie do lez, gdyby na samym steamie w kwartal wyciagneli sprzedaz, ktora optymisci zakladali na wszystkich platformach przez rok.

Morasek
33
Grupa: SubskrybentP1
Dołączył: 2019-12-16
Wpisów: 163
Wysłane: 19 lutego 2021 09:18:17 przy kursie: 265,40 zł
igen napisał(a):
Na Steamie już tylko 17k graczy w CP2077 (co prawda piątek 8 rano ale i tak poziom rekordowo niski).



Wczoraj, w czwartek rano było większy rekord- poniżej 16k!

Zaskakujace jest że jak była konsola od kilku dni to cisza na forum. Lekkie wzrosty i już krzyki, że przecież ma spadać blah5

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




361 362 363 364 365

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,425 sek.

yqlthvxw
olnkohtn
eobtscfr
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dqkzwtdb
mmpbccgy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat