PARTNER SERWISU
yslqosia
488 489 490 491 492
Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 23 września 2017 07:32:39 przy kursie: 190,00 zł
aircanada@ to bardzo ciekawa teza. Czy możesz ją poprzeć jakimiś statystykami. Uważasz że producenci gier obserwując jak buduje się wishlista i na tej podstawie oceniając możliwy sukces sprzedażowy gry popełniają błąd?

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 23 września 2017 08:04:18 przy kursie: 190,00 zł
aircanada15 napisał(a):
Wishlista ma się nijak do sprzedanych kopii. To zwykłe bicie piany. Mnóstwo osób "interesuje się" grą, nie mając wcale zamiaru jej kupować.

Ściślej to zwykle ma zamiar kupić w bliżej nieokreślonej przyszłości (z reguły na jakiejś porządnej przecenie). Pamiętam jak na przełomie 2015/16 prezes Bloobera chwalił się ponad 100 tys. wishlistą dla Layers of Fear - fajnie, tylko że potem potrzeba było prawie roku zanim te 100k graczy przybyło na steamspy.
Edytowany: 23 września 2017 08:04

andy_dufresne
130
Dołączył: 2009-01-29
Wpisów: 998
Wysłane: 23 września 2017 15:57:29 przy kursie: 190,00 zł
Kiedyś Adrian Chmielarz dziwił się na Twitterze:

Cytat:
Heh, Ethan Carter is 80% off and *still* 300K people have it in their wishlists. Are they waiting for 90% or something? #SteamSummerSale


Wishlista nie jest miarodajnym prognostykiem sprzedaży (ale jakimś chyba jednak jest, lepszym niż liczba odsłon na YT) i nie sądzę, żeby Bici myśleli inaczej, ale same dane porównawcze (wielkość i moment w czasie) z TWOM są bardzo interesujące.

@topfacet Dzięki za podzielenie się korespondencją.
Jestem na Twitterze


aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 23 września 2017 18:44:40 przy kursie: 190,00 zł
Rekinek: w postach powyżej już wyjaśniono. A takich przykładów jest więcej.
Oczywiście gdyby Frostpunk znalazł się na liście życzeń 1 czy 2 milionów użytkowników, to byłby to bardzo dobry omen, dający pewność sprzedaży w 1-2 premierowe dni powiedzmy 100 tysięcy kopii. Ale jestem przekonany, że nie o tego rzędu wartościach mówili Bici.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 23 września 2017 19:25:52 przy kursie: 190,00 zł
Fajna recka FP z PC Gamera:

Cytat:
We don't yet know Frostpunk's release date, but boy I hope it's soon. Those ten days (well, eight—my generator wound up exploding the next day anyway) were filled with challenging decisions and grim stories, and it's a gorgeous looking game to boot. The demo, as far as I know, isn't available to everyone, but if that changes I'll be sure to let you know.

www.pcgamer.com/10-days-in-fro...


Gra jednak zdaje się budzić emocje - wbrew obawom niektórych forumowiczów.

Daimyo
2
Dołączył: 2013-03-08
Wpisów: 95
Wysłane: 23 września 2017 22:06:54 przy kursie: 190,00 zł
Cytat:
Fajna recka FP z PC Gamera

Gra jednak zdaje się budzić emocje - wbrew obawom niektórych forumowiczów.


Recki nie przesądzają o sukcesie gry o czym boleśnie przekonało się kilka studiów w tym roku, m.in. Farm51, Bloober ale także 11bit ze swoim BeatCop...

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 24 września 2017 00:09:08 przy kursie: 190,00 zł
Pewnie, że nie przesądzają. To oczywistość.
Czy gra chwyci i w jakim stopniu - przewidzieć się do końca nie da.
Jednak dobre recenzje niewątpliwie zwiększają zainteresowanie grą i w odniesieniu ewentualnego sukcesu na pewno nie przeszkodzą.

Tu youtuberka ciekawie opowiada o Frostpunku i Moonlighterze:


anty_teresa
PREMIUM
522
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-10-24
Wpisów: 11 191
Wysłane: 24 września 2017 18:38:31 przy kursie: 190,00 zł
Grube sadło na długą zimę – omówienie sprawozdania finansowego 11 Bit Studios SA po II kw. 2017 r.

Drugi kwartał roku nie był okresem udanym dla spółki kierowanej przez G. Miechowskiego głównie przez rozczarowujący start sprzedaży gry z nogi wydawniczej – Beat Cop. Mimo wszystko zaprezentowany wynik jest zgodny z oczekiwaniami.

Przychody spółki wyniosły w II kw. 5,8 mln zł, a to oznacza 13 proc. wzrost r/r. Z jednej strony mamy progres i nadal dobrą monetyzację TWOM, z drugiej niezaspokojone apetyty związane z okresem premierowym. Faktyczna premiera Beat Copa miała miejsce w dniu 30 marca, ale mniemam, ze sprzedaż z ostatniego dnia kwartału weszła już na obecny.


kliknij, aby powiększyć


Z danych steamspy można mniemać, że do zakończenia II kw. na platformie Steam sprzedało się ok. 39 tys. sztuk egzemplarzy gry. Już w pierwszym kwartale gra była wspierana promocjami, ze zniżką na poziomie 33 proc. w Steam Summer Sale, a wcześniej w maju 25 proc. Zakładając efektywną cenę sprzedaży na poziomie 11,5 dolara przy kursie USD na poziomie 3,75 można oszacować, że gra po prowizji Steam przyniosła 1,17 mln zł przychodów. Całość tej kwoty przeszła przez rachunek wyników i pokryła koszty poniesione na zespół deweloperski, który jest autorem tejże gry (0,8 mln zł). Nie wiemy co prawda, czy projekt na poziomie netto jest rentowny (bo nie znamy kosztów marketingowych), ale wydaje się, że próg już został przekroczony.

Z szacunku sprzedaży i przychodów wynika, że reszta zaraportowanej kwoty (4,6 mln zł) przychodów przypadła na TWOM.

Z rachunku geograficznego wiadomo, że 1 mln zł pochodził z Europy, a tam mamy konsole i także część sprzedaży na iOS (spółka zależna Apple). Możliwe, że wynik w Europie (konsolach) poza wsparciem za pomocą okresowych promocji zawiera także rozliczenie za sprzedaż na PS Plus, która miała miejsce na początku roku – wydawcą dla wersji konsolowej jest Koch, a nie bezpośrednio spółka. Rozczarowaniem jest poziom sprzedaży zrealizowany przez partnerów chińskich – Taptap i Tencent – przychody są znikome i wynoszą raptem 60 tys. zł.


kliknij, aby powiększyć


Koniem pociągowym wyników kwartalnych była jednak sprzedaż zrealizowana przez Steam o czym świadczy choćby wysoki poziom należności na koniec kwartału – 2,77 mln zł.


kliknij, aby powiększyć


Z danych steamspy wynika, że TWOM sprzedał się w II kw. w okolicy 250 tys. kopii i dał 2,6-2,8 mln zł przychodów. Razem z Beat Copem mamy zatem 3,8-4,0 mln zł przychodów z tej platformy na 4,8 mln zł całkowitej sprzedaży. zrealizowanej przez partnerów amerykańskich (Apple Inc., Valve,HB, Google). Z tego wniosek, że we wszystkich innych kanałach gry przyniosły ca 800 tys., a z poziomu należności, że była to sprzedaż przez iOS.
W II kw. roku spółka pomimo premiery Beat Copa rozliczyła tylko 450 tys. amortyzacji. Przypomnę, że wydatki na gry księgowane są w wartościach niematerialnych jako prace rozwojowe i po rozpoczęciu sprzedaży amortyzowane. Kwartał wcześniej amortyzacja przypadająca tylko na TWOM wynosiła 480 tys. przy nierozliczonych kosztach sprzedawanych gier na poziomie 1,6 mln zł (łącznie z Beat Copem).


kliknij, aby powiększyć


Koszty operacyjne bez amortyzacji, czyli koszty funkcjonowania spółki (można przyjąć że są to koszty zarządu i marketingu) wyniosły 2,8 mln zł i były o 600 tys. wyższe niż w poprzednim kwartale i 100 tys. wyższe r/r. Można to tłumaczyć rozpoczęciem kampanii marketingowej Frostpunka i kosztami targów. W ujęciu rocznym mamy już 12 mln kosztów, które nie są związane z pisaniem gier.

Wynik operacyjny spółki zamknął się kwotą 2,55 mln zł w porównaniu do raptem 370 tys. w poprzednim kwartale i 1,8 mln zł przed rokiem. Podobnie jak w przypadku przychodów mamy progres, ale rozczarowanie jeśli chodzi o dochodowość biznesu wydawniczego. Wynik zrujnowały ujemne różnice kursowe – z tylko sobie wiadomych powodów spółka trzyma swoją gotówkę w dolarze, który taniał znacząco w drugim kwartale. 1,3 mln zł strat z tytułu spekulacji walutowej zostało nieco złagodzone przez zysk na sprzedaży Games Republic – 237 tys. zł. W efekcie na poziomie brutto mamy 1,47 mln zł zysku zamiast 2,8 mln zł które spółka pokazałaby gdyby nie spekulacja. Wynik netto jest poziomem zbliżonym do zysku brutto ze stopą podatkową na poziomie niższym niż 1 proc. W porównywalnym kwartale było odwrotnie – stopa była bardzo wysoka i wyniosła 32 proc. Porównanie nominalnych wyników na poziomie netto przez różnice kursowe i efekty fiskalne mija się z celem.

Dla inwestorów bardziej niż bieżący wynik liczy się jednak przyszłość, a przyszłość tkwi w wartościach niematerialnych i prawnych. Kwota nakładów na pisanie gier jest zaskakująco niska. Według deklaracji zespół deweloperski jest rozbudowywany, wpadają nowe projekty z nogi wydawniczej, a skapitalizowane koszty wyniosły tylko 1,3 mln zł w porównaniu do 1,6 mln w poprzednim czy IV kwartale poprzedniego roku.


kliknij, aby powiększyć


Może to pośrednio oznaczać, że Frostpunk jest już gotowy i faktycznie ostatnie przełożenie premiery miało związek tylko z tym co spółka zadeklarowała w komunikacie - wydanie wersji pudełkowej na wielu rynkach jednocześnie. Oczywiście to tylko robocza hipoteza.

Wydatki zgromadzone na niezakończonych pracach rozwojowych wynoszą już 8,7 mln zł. To naprawdę duża kwota nawet jeśli weźmiemy pod uwagę nogę wydawniczą i potencjalnie przekazane kwoty do producentów gier, które spółka zamierza wydać. Proszę zauważyć, że pierwsze informacje o Frostpunku pojawiły się już pod koniec 2014 r., a sama gra miała być wydana jeszcze w 2015 r. Mamy obecnie plan wydania gry w roku 2018, co oznacza 2 letnie opóźnienie względem początkowego szacunku. Dodatkowo warto zwrócić uwagę, że budżet miał wynosić 1,2 mln zł – tak wynika z kwoty przyznanej na dofinansowanie. Teraz można spokojnie założyć, że wydatki były 5 razy wyższe niż początkowo spółka zakładała.
kreatywna-europa.eu/media/wp-c...

O zarządzaniu dobrze to nie świadczy, ale nie przekreśla jeszcze potencjalnego sukcesu finansowego, a samą spółkę stać na rozpasane budżety gier – zgromadziła całą masę gotówki – prawie 30 mln zł. To kwota, która pozwala pokryć 2 lata kosztów operacyjnych (24 mln zł) i wydatki na jeden projekt o budżecie 4 mln zł. Mamy zatem „grube sadło” na potencjalną wpadkę z Frospunkiem.

Samo przełożenie premiery być może jest dla niektórych zaskoczeniem, ale spółka do tej pory nie poinformowała o żadnej podpisanej umowie wydawniczej. Nie było także komunikatu o certyfikacji gry na PS4 czy XONE. Proszę zauważyć, że przy TWOM mieliśmy od komunikatu www.stockwatch.pl/komunikaty-s... do premiery około 3,5 miesiąca. Przy takim terminie i wydaniu gry najpóźniej na początku grudnia, informacja o certyfikacji powinna pojawić się w połowie sierpnia, a nie ma jej do tej pory. Oczywiście nie było dotychczas także twardej deklaracji o wydaniu równoczesnym na wszystkie platformy, a jedynie o takiej intencji:


kliknij, aby powiększyć


Niemniej można zakładać, że podawane dotychczas daty zakładały właśnie taki scenariusz – równoczesne wydanie na wszystkie platformy. Przełożenie terminu to nie tragedia, ale produkowanie gry przez ponad 3 lata rzutuje na przyjmowany w wycenach okres produkcyjny. Skoro o Projekt 8 spółka zaczęła mówić na początku roku to można zakładać, że gra ukaże się dopiero w 2020 r., a wyceny mówią o wydawaniu co najmniej 1 tytułu rocznie.

Jeśli chodzi zaś o samą grę to można mieć obawy o to czy podbije serca inwestorów tak jak TWOM i sprzeda się lepiej niż TWOM (to sugeruje wycena rynkowa spółki). Zarówno Anomaly (pierwsza część) i TWOM miały element innowacyjny - tower defence przekształcił się w tower offence, a perspektywa na wojnę zmieniła z żołnierza na ofiarę Dodatkowo TWOM był zaskoczeniem jeśli chodzi o dojrzałość i rodzaj gracza do którego był kierowany. Według mnie z opublikowanych dotychczas materiałów nie wynika na razie nic nowego, żaden innowacyjny pomysł. Ciężko nie odnieść wrażenia, że Frostpunk czerpie inspiracje z TWOM, a do tej pory kontynuacje spółce sukcesów już nie przynosiły. Anomaly 2 (sprzedaż na Steam ca 300 tys. sztuk vs. oryginał 1 mln szt.). Ale może jeszcze całkowity potencjał i innowacyjny pomysł jest ukryty, bo gameplaye pokazują podobno tylko krótki wycinek gry z wersji demo. Za to recenzje są na razie dobre.


>> Wyceny automatyczne są tutaj
>> Więcej analiz najnowszych raportów finansowych jest tutaj

Powyższa treść przez 120 dni była zarezerwowana tylko dla osób posiadających abonament.
Edytowany: 24 września 2017 18:56

rubik
56
Dołączył: 2015-02-21
Wpisów: 738
Wysłane: 26 września 2017 10:18:30 przy kursie: 185,00 zł

Premierę Frostpunk można prognozować na marzec 2018 - zatem przed Akcjonariuszami 5 miesięcy wyczekiwania.

Wycena powinna się oprzeć na założeniu, że kolejna premiera dużej gry własnej nastąpi w 2020 oraz 2-3 premierach gier z wydawnictwa rocznie.

Frey
115
Dołączył: 2010-01-27
Wpisów: 1 082
Wysłane: 26 września 2017 11:10:01 przy kursie: 185,00 zł
A jakieś uzasadnienie dla tych Twoich prognoz przedstawisz? Dlaczego akurat marzec? I dlaczego większa premiera 2020?
Akurat marzec wydaje mi się mało realny. To gra o zimie, byliby nienormalni gdyby ją wydawali wraz z nadejściem wiosny. Ja zakładam premierę najpóźniej do połowy lutego.


Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 26 września 2017 13:42:39 przy kursie: 185,00 zł
Ja to bym się czepiał, że wpisał aż 2-3 gry z wydawnictwa, gdy im się ledwie udaje jedną na rok wypuścić :P
Przypomnę, że Beat Cop miał być 2016. Tower 57 może wyjdzie w tym roku na PC i to tyle.

Rekinek
0
Dołączył: 2014-12-23
Wpisów: 652
Wysłane: 26 września 2017 22:48:06 przy kursie: 185,00 zł
Wydawnictwo nie ma tu żadnego znaczenia. Nie 11Bit robi te gry i można powiedzieć że nie mają one znaczenia przy wycenie spółki. Niestety doszliśmy do takiego momentu że wszystko zależy od sukcesu FP a to jest bardzo niekomfortowa sytuacja. Po przedwczorajszych obrotach widać że jednak zaczynają przewazac ci mniej cierpliwi.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 27 września 2017 08:53:59 przy kursie: 185,00 zł
Wracając jeszcze na chwilę do tematu wishlist - prezes Playwaya ujawnił że przed premierą CMS18 wishlista tej gry wynosiła 50tys. Czyli zarówno możliwe są sytuacje że wishlisty nie przełożą się na oczekiwany wolumen sprzedaży jak i sytuacje odwrotne gdy gra będzie się sprzedawać lepiej niż można było oczekiwać. Innymi słowy jak się wydaje nie mają one większego znaczenia prognostycznego niż odsłony trailerów na YT - zawsze w ostatecznym rozrachunku rzeczywisty potencjał gry ujawnia się dopiero po premierze.

chris_martin
35
Dołączył: 2013-01-21
Wpisów: 860
Wysłane: 30 września 2017 06:17:41 przy kursie: 193,40 zł
Wg steamspy Beat cop sprzedal sie juz w 96.000 kopii

Najwyzsza dynamika od tygodniowa od premiery
Everything you know is wrong.........

Rif
Rif
166
Dołączył: 2016-01-17
Wpisów: 1 141
Wysłane: 30 września 2017 08:51:41 przy kursie: 193,40 zł
Lecz to dzięki humble, z którego spółka pewnie dostaje jakieś groszowe wartości pokroju 2$.
Beat Cop pewnie się zwrócił i tyle. Temat w zasadzie do zakopania. Po Tower 57 spodziewam się gorszych wyników, o ile kiedykolwiek wyjdzie. Ten rok jest rokiem straconym i trzeba to sobie powiedzieć szczerze.
Przyszły z kolei będzie rokiem prawdy :)

topfacet
178
Dołączył: 2010-09-09
Wpisów: 3 453
Wysłane: 2 października 2017 12:15:42 przy kursie: 193,35 zł
W ten weekend targi PGA a w następny targi w WGA, będzie możliwość pogrania we FrostPunk i inne gry z wydawnictwa. Do tego na PGA w ramach CIG zauważyłem 4 wydarzenia z ludźmi z 11BS. Ktos się wybiera?

kavabanga
0
Dołączył: 2017-10-05
Wpisów: 1
Wysłane: 5 października 2017 17:44:00 przy kursie: 192,60 zł
Kod:
mod: proszę zapoznać się z regulaminem forum oraz z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców

Na wykresie zaznaczyłem potencjalne poziomy wsparcia.

Wygląda na to, że 11BIT utworzył podwójny szczyt, i teraz szykuje nam się większa korekta.

Pierwsza okazja do ponownego kupna w okolicach 155 złotych.

Tak wygląda wolumen na wykresie M15 - czyli ktoś ewidentnie sprzedaje 11bit


kliknij, aby powiększyć



kliknij, aby powiększyć
Edytowany: 8 października 2017 18:04

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 5 października 2017 17:57:16 przy kursie: 192,60 zł
Czy moge prosić o podanie numeru Twojej licencji doradcy inwestycyjnego/maklera?
Edytowany: 5 października 2017 18:05

elpasko
0
Dołączył: 2013-08-20
Wpisów: 11
Wysłane: 6 października 2017 11:55:38 przy kursie: 190,00 zł
Cytat:
Czy moge prosić o podanie numeru Twojej licencji doradcy inwestycyjnego/maklera?

Nie ma potrzeby, historyczne rekomendacje kolegi @kavabanga też się nie sprawdzały:

pl.tradingview.com/chart/APT/V...

Cytat:
Blisko ceny 30 złotych za akcję, utworzyła nam się formacja Podwójne Dno. GPW:APT
Może to zwiastować powolny wzrost notowań Apatora.
Nie jest to jakiś "pewniak", ale małe ryzyko można śmiało podjąć.
Target: 33 złote.

Zaraz po tej reko , akcje Apatora spadły.


krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2009-05-01
Wpisów: 11 957
Wysłane: 6 października 2017 12:52:17 przy kursie: 190,00 zł
Elpasko,
rzecz w tym, że aby móc wydawać rekomendacje, należy posiadać odpowiednie uprawnienia a same rekomendacje powinny spełniać określone w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców” (Dz.U. 2005 nr 206 poz. 1715) warunki. Obawiam się, że kolega @kavabanga w ogóle nie jest tego świadom.
Edytowany: 6 października 2017 15:46

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE 11bit



488 489 490 491 492

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,120 sek.

yphyeadx
jzfifjqj
ljvbsygd
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
miftrjhh
wpglfcgw
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat